abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115332557
Hier zijn altijd gasten die als ik deadlift zeggen dat ik meer door m'n knieën moet gaan, zodat het meer een squatbeweging wordt. Sumo deadlift dacht ik. En als ik geen mixed grip gebruik, zeggen ze dat ik de stang verkeerd vastpak.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:14:28 #177
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115332592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:13 schreef Sapstengel het volgende:
Hier zijn altijd gasten die als ik deadlift zeggen dat ik meer door m'n knieën moet gaan, zodat het meer een squatbeweging wordt. Sumo deadlift dacht ik. En als ik geen mixed grip gebruik, zeggen ze dat ik de stang verkeerd vastpak.
Een deadlift is ook met je kont vanaf stoel hoogte zeg maar. Dus idd. een stuk door je knieeen.

Oke, die zeggen dat je de stang verkeerd vast het bij mix grip mag je uitlachen, en negeren verder :')
pi_115332624
Ik dacht altijd:

Stiff legged deadlift: rechte benen
Romanian deadlift: beetje doorbuigen
Sumo deadlift: soort squat-deadlift

Ik doe het tweede overigens altijd, een beetje doorbuigen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:16:16 #179
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115332657
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik dacht altijd:

stiff legged deadlift: rechte benen
Romanian deadlift: beetje doorbuigen
sumo deadlift: soort squat-deadlift
ja ik vergiste me met sumo ik bedoelde utieraard stiff

ja zo is het, alleen sumo is 90 graden squat, normale deadlift zit er ergens tussen in dus.

Dit is normale squat

En zie hier dus wat ik bedoelde met iets wat holle onderrug een paar dagen terug. Dat is prima en niet blessure gevoelig.
pi_115332769
Oh dan had ik het ook fout inderdaad, ik zie dat je bij normale deadlift juist verder door je benen gaat dan bij Romanian Deadlift :P .

Maarja, ik doe het altijd gewoon als op dat plaatje idd. Alleen zij vertellen mij dan dat ik dieper moet gaan. Maar dan til je gewoon vanuit je benen en die train ik wel met squats.

Ik heb toen ik begon met deadliften dit filmpje als referentie genomen:

donderdag 9 augustus 2012 @ 13:22:05 #181
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115332887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:19 schreef Sapstengel het volgende:
Oh dan had ik het ook fout inderdaad, ik zie dat je bij normale deadlift juist verder door je benen gaat dan bij Romanian Deadlift :P .

Maarja, ik doe het altijd gewoon als op dat plaatje idd. Alleen zij vertellen mij dan dat ik dieper moet gaan. Maar dan til je gewoon vanuit je benen en die train ik wel met squats.

Ik heb me eigenlijk aan dit filmpje gehouden:

Zo moet het ook. En dan het liefst zo strak langs je schenen halen dat je schenen open liggen v.h. schuren v.d. bar. Schouders en schouderbladen naar achter als je start, buik en rug aanspannen en om hoog kijken uiteraard.
pi_115333305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Verdeel het over 3 dagen inderdaad, met 2 spiergroepen per dag.

borst + biceps
benen + schouders
rug + triceps

ofzo.
Ja, zou wel beter zijn hè. Maar ik vind het anders zo saai! Dan maar even licht trainen vanavond zonder verzuring en gewoon wat cardio ( :'( ) gaan doen.
pi_115333494
Ik moet maar even gaan checken wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen, want we hebben alleen een smith machine :')

Ik zie wel eens mensen SQ en DL doen, maar dat schijnt dus niet zo optimaal te zijn.

#les 1: check eerst internet voordat je een sportschool uitzoekt.
pi_115334051
Deadlift in de smith heb ik nog nooit van gehoord.

Hier wordt hij vooral gebruikt door gasten die er decline/incline bench op doen en military press. Ik gebruik hem alleen voor zware shrugs eigenlijk. Maar doe ik liever gewoon wat lichter met losse barbell.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:06:36 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115334857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
Deadlift in de smith heb ik nog nooit van gehoord.

Hier wordt hij vooral gebruikt door gasten die er decline/incline bench op doen en military press. Ik gebruik hem alleen voor zware shrugs eigenlijk. Maar doe ik liever gewoon wat lichter met losse barbell.
Zelf gebruik ik hem voor benchpress. Maar ik moet nog even een goeie workout in elkaar zetten (vond net wel een goed schema, kan hem niet meer terugvinden :') ) Was geloof ik: SQ, BP en DL maar er zaten nog wat oefeningen tussen. Military press en nog wat.
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:06 schreef Snakey het volgende:
Tja, het kan blijkbaar.

The big question: doet ie het op de juiste manier? Anders is dat het proberen waard :)
pi_115335036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:12 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik hem voor benchpress. Maar ik moet nog even een goeie workout in elkaar zetten (vond net wel een goed schema, kan hem niet meer terugvinden :') ) Was geloof ik: SQ, BP en DL maar er zaten nog wat oefeningen tussen. Military press en nog wat.
Klinkt als stronglift 5x5.

Maar kan je BP niet beter op zo'n bankdruk bankje doen? Of met dumbbells.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:18:18 #188
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115335048
quote:

The big question: doet ie het op de juiste manier? Anders is dat het proberen waard :)
Mja, op zich wel.
pi_115335111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:13 schreef Sapstengel het volgende:
Lekker voor je hamstrings.. ik voel ze altijd nog 2 dagen na het deadliften!
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:37 schreef Vinniiee het volgende:
Ik moet maar even gaan checken wanneer ik mijn abonnement op kan zeggen, want we hebben alleen een smith machine :')

Ik zie wel eens mensen SQ en DL doen, maar dat schijnt dus niet zo optimaal te zijn.

#les 1: check eerst internet voordat je een sportschool uitzoekt.
Deadlift heb je toch geen smith voor nodig. Gewoon de barbell van het bankdrukken gebruiken. Squaten is inderdaad wel kut, maar dat zou je dus met dumbels kunnen toen zolang je nog daar zit.
pi_115335429
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:18 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klinkt als stronglift 5x5.

Maar kan je BP niet beter op zo'n bankdruk bankje doen? Of met dumbbells.
Gewoon een los bankje bedoel je ? Die meestal ook bij de dumbbells staan?
Heb eens dumbbell press geprobeerd, maar mijn armen gingen nogal ongelijk. Misschien ligt dat ook aan het ontbreken van een goeie techniek.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, op zich wel.
Ja, maar liever niet dus? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:20 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Lekker voor je hamstrings.. ik voel ze altijd nog 2 dagen na het deadliften!

[..]

Deadlift heb je toch geen smith voor nodig. Gewoon de barbell van het bankdrukken gebruiken. Squaten is inderdaad wel kut, maar dat zou je dus met dumbels kunnen toen zolang je nog daar zit.
Zoals ik al zei, we hebben alleen een smith machine en verder alleen dumbbells. Trouwens, wel 2 verschillende barbells. Een rechte bar en zo'n 1 met bochten erin (naam kwijt :') ). Aan gewichten kan daar max. 35kg aan geloof ik, maar zoveel BP ik toch nog niet ( :') ).
Maak wel progress want ik ging van de week van 2*8*15 + 1*8*20 naar 3*8*20. :)

Heb verschillende versies van die squat gezien. 1 met een dumbells die je met 2 handen voor je borst houd, en 1 met in iedere hand een dumbbell op schouderhoogte. Welke is beter?
pi_115335887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:28 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gewoon een los bankje bedoel je ? Die meestal ook bij de dumbbells staan?
Heb eens dumbbell press geprobeerd, maar mijn armen gingen nogal ongelijk. Misschien ligt dat ook aan het ontbreken van een goeie techniek.
Ik doe altijd los bankje met dumbbells inderdaad. Armen gaan in het begin ongelijk en het wiebelt een beetje, maar dat leer je vrij snel te corrigeren. Voordeel is ook dat het corrigeren en in evenwicht houden ook spierkracht kost, iets wat je mist in een smith.

Maar met benchpress bank bedoelde ik deze:
pi_115336064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik doe altijd los bankje met dumbbells inderdaad. Armen gaan in het begin ongelijk en het wiebelt een beetje, maar dat leer je vrij snel te corrigeren. Voordeel is ook dat het corrigeren en in evenwicht houden ook spierkracht kost, iets wat je mist in een smith.

Maar met benchpress bank bedoelde ik deze:
[ afbeelding ]
I know what you mean. Bij ons zijn die bankjes alleen verstelbaar.
W.b.t. dat evenwicht heb je wel gelijk in. Met de smith machine kan je ongelijk drukken en blijf je sneller ongelijk drukken, terwijl je met dumbbells eigelijk je spieren los van elkaar traint.

Kracht"hok" is bij ons beetje klein. Stonden gisteren met 8 man te trainen terwijl we maar 3 bankjes hebben en dan de smithmachine :')
pi_115336377
Oh hier hebben we 3 verstelbare bankjes alleen dat zijn gewoon echt bankjes, zonder zo'n rek voor je barbell.
pi_115336492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:48 schreef Sapstengel het volgende:
Oh hier hebben we 3 verstelbare bankjes alleen dat zijn gewoon echt bankjes, zonder zo'n rek voor je barbell.
Hier dus ook. Mét rek hebben we niet.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:52:32 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115336546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een deadlift is ook met je kont vanaf stoel hoogte zeg maar. Dus idd. een stuk door je knieeen.

Oke, die zeggen dat je de stang verkeerd vast het bij mix grip mag je uitlachen, en negeren verder :')
als je de barbell van de grond wil rapen zul je wel door je knieën moeten om een fatsoenlijke form te behouden. Althans ik, en mijn UB/LB zijn gewoon in normale proporties dus ik denk dat dat wel voor bijna iedereen geldt toch?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_115336556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:51 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hier dus ook. Mét rek hebben we niet.
Ah op die manier. Ik dacht dat ze met rek én verstelbaar waren :P .
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:53:33 #197
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115336596
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:52 schreef fathank het volgende:

[..]

als je de barbell van de grond wil rapen zul je wel door je knieën moeten om een fatsoenlijke form te behouden. Althans ik, en mijn UB/LB zijn gewoon in normale proporties dus ik denk dat dat wel voor bijna iedereen geldt toch?
ja tuurlijk. :)
pi_115336618
quote:

[..]

Nee, hij gebruikt een smith machine
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:54:25 #199
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_115336636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:42 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

I know what you mean. Bij ons zijn die bankjes alleen verstelbaar.
W.b.t. dat evenwicht heb je wel gelijk in. Met de smith machine kan je ongelijk drukken en blijf je sneller ongelijk drukken, terwijl je met dumbbells eigelijk je spieren los van elkaar traint.

Kracht"hok" is bij ons beetje klein. Stonden gisteren met 8 man te trainen terwijl we maar 3 bankjes hebben en dan de smithmachine :')
Bij mij ook. Alles staat vol met machines, en 1 hoekje van 3 bij 6 voor BP, dumbbels en barbels. :')
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:54:42 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115336646
Alleen het omhoog kijken wil bij mij neit echt lukken. Check meestal m'n form in de spiegel vanaf de zijkant.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')