Teamsporten krijgen meer medaillesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens het medailleoverzicht op wikipedia zijn er bij 2 evenementen extra bronzen medailles uitgereikt; hoogspringen en wielrennen. Bij zwemmen zijn er bij 2 evenementen 2 zilveren medailles uitgereikt en om die reden zijn er geen bronzen medailles uitgereikt. Dus daar zit geen verschil in het aantal uitgereikte medailles.
Natuurlijk kun je nooit 100% zonder marge medailles gaan drukken. Maar op 302 medailleevenementen is dit niks.
in principe mogen profs gewoon meedoen. Alleen bij het boksen doen alleen de "amateurs" mee. Volgens mij omdat het IOC wil dat er met bescherming gebokst wordt en ik betwijfel of al die boksbonden zich aan de IOCnormen houdenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:00 schreef okiokinl het volgende:
kweetie of dit al gevraagd is, maar hoe zit het met amateur/pro status? mocht je vroeger niet alleen meedoen als je amateur was?
bij de mannen hoorde ik toch echt sowieso drie verschillende accentenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:06 schreef mstx het volgende:
Waarom hebben alle paardrijd(st)ers het zelfde accent?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Teamsporten krijgen meer medailles
Hockey alleen al zijn er 6x18 volgens mijquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]![]()
Inderdaad. Dat zijn er maar zo 300 extra schat ik.
ah okee.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in principe mogen profs gewoon meedoen. Alleen bij het boksen doen alleen de "amateurs" mee. Volgens mij omdat het IOC wil dat er met bescherming gebokst wordt en ik betwijfel of al die boksbonden zich aan de IOCnormen houden
omdat de top in brabant/limburg woont..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:06 schreef mstx het volgende:
Waarom hebben alle paardrijd(st)ers het zelfde accent?
Huh? Van de springgroep woont er maar 1 in Brabant, de rest in Overijssel (2) of in Groningen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
omdat de top in brabant/limburg woont..
Soms zijn zaken zo simpel dat je ze zelf had kunnen bedenken
dat weet mstx nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:59 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Huh? Van de springgroep woont er maar 1 in Brabant, de rest in Overijssel (2) of in Groningen.
Omdat het alternatief is, dat je zelf het tempo omhoog moet gooien in de eerste ronde. En dat kost natuurlijk veel energie. Dat lukt alleen de betere lopers/loopsters en die kwalificeren zich vaak al o.b.v. plek in de serie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:34 schreef Tengu het volgende:
800 Meter dames vandaag, in de semi's zie je de eerste groep zich focussen op de favoriet en ipv snel van start te gaan verlaagt ze het tempo en de hele groep past zich aan. zeer langzame 1erondetijd.
enzovoorts.
Maar uiteindelijk na alle finalisten mogen er twee fastest losers door naar de finale op basis van tijd.
Waarom ga je dan mee in een langzame groep? zeker als je een 'mindere' bent ga je toch voor de kans van de fastest loser spot? rennen met die hap!
Niet dat ik er verstand van heb maar ik moet toch ergens aan ergeren dacht ik zo of niet soms ja dus dat dacht ik ook. nietang?
Omdat alle spelers demonstratief gingen doen!!!!!111!1!1!!11!!!!!77EINZ!!!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef TLC het volgende:
Waarom bestaan demonstratiesporten op de Olympische Spelen niet meer ?
Waarom maken ze het doel bij voetbal niet wat groter, of het net bij volleybal wat lagerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:32 schreef Cee het volgende:
Basketbal: Waarom hangen ze de basket niet gewoon wat lager? Kan me voorstellen dat er genoeg goede basketballers rondlopen waarvan het enkele mankement is dat ze niet torenhoog zijn.
Er worden niet echt uitzonderlijk kleine voetballers of grote volleyballers geselecteerd voor die sport, bij basketbal valt het me echt op dat het allemaal reuzen zijn. Dan sluit je de zeer getalenteerde basketbaldwergen dus uit. Vind ik niet eerlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:38 schreef Kirov het volgende:
[..]
Waarom maken ze het doel bij voetbal niet wat groter, of het net bij volleybal wat lager
Ja, en het is zeker ook niet eerlijk dat er zoveel Kenianen hardlopen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Er worden niet echt uitzonderlijk kleine voetballers of grote volleyballers geselecteerd voor die sport, bij basketbal valt het me echt op dat het allemaal reuzen zijn. Dan sluit je de zeer getalenteerde basketbaldwergen dus uit. Vind ik niet eerlijk.
Maar hoe wil je met een dwerg een kerel van een dikke 2 meter blokken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:53 schreef Cee het volgende:
Dat heeft er niks mee te maken.
Om beter bij de basket te kunnen, bestaat een basketbalteam uit lange mensen. Stel, er zijn 50 mensen waarvan er 20 goed kunnen basketballen en er 4 lang genoeg zijn om in een team te zitten. Als je de basket wat lager hangt, heb je ineens keus uit 20 goede basketballers in plaats dat je maar uit de 4 langste kan kiezen.
Beter (en idioter) kan ik 't niet uitleggen.
Maar alsnog, dan is een dwerg nutteloos, hij kan nooit een worp van een lange speler tegenhouden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:56 schreef Cee het volgende:
Daarom juist, hang die basket lager, dan kan je het je veroorloven je team een beetje te mixen qua lengte. Neem een paar reuzen, paar dwergen die makkelijk tussen de benen van de reuzen door kunnen dribbelen.
Hij moet eigenlijk dus hoger.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:59 schreef Cee het volgende:
Hm, da's waar. En daarom hangen ze die basket dus niet lager. En is daarbij mijn vraag beantwoord.
deden ook de speren bij het speerwerpen en wellicht ook nog discussen en andere wegwerpartikelenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:14 schreef trabant het volgende:
Tijdens het kogelslingeren rijden er twee kleine karretjes over het gras, uit zichzelf of radiografisch bestuurd. Brengen die de kogels terug?
je moet nog wel iemand hebben die het erin zet hequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:47 schreef trabant het volgende:
Dank. Ik zal de boswachter hier eens vragen of die er ook eentje aanschaft. D'r ligt nogal wat in de berm.
Of zelf, voor binnenshuis gebruik, drankjes brengen en zo. De katten krijg ik toch niet gedresseerd.
Het is wel een specialere prijs natuurlijk. Bij de meeste sporten kun je ieder jaar wereldkampioen worden maar Olympisch kampioen kan maar eens in de 4 jaar. Er zijn best veel goede sporters en team die wel wereldkampioen zijn geworden maar nooit Olympisch kampioen omdat je daar in een gemiddelde sportcarriere maar 2 tot 3 keer goed genoeg voor bent.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Is een Olympische titel (afgezien van voetbal) echt zoveel waardevoller dan een wereldtitel?
Ik bedoel, het zijn nog steeds dezelfde tegenstanders tegen wie je het op moet nemen.
Ja. Bij zowel een WK als de OS mogen alle landen (al dan niet via een kwalificatie) meedoen: het ligt dus niet aan de tegenstanders. Het verschil zit 'm denk ik in het feit dat de OS maar eens in de vier jaar zijn en er jaarlijks een WK gehouden wordt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Is een Olympische titel (afgezien van voetbal) echt zoveel waardevoller dan een wereldtitel?
Ik bedoel, het zijn nog steeds dezelfde tegenstanders tegen wie je het op moet nemen.
Wist jij voor de spelen dat Dorian wereldkampioen was ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Je krijgt voor een OT aardig wat centenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Beetje hetzelfde idee als 'Knoop in je Zakdoek'.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:14 schreef henkde_j het volgende:
Wat is het idee van snelwandelen? Hoe de fuck is het ook ontstaan
Om ervoor te zorgen dat je de beste rijders in de finale hebt, waar ze het dan in 1 run uit mogen vechtenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:42 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Waarom doen ze bij het BMX in de halve finale drie heats maar raffelen ze finale in één heat af?
Waarom kun je dan niet in één heat uitmaken wie er in de finale hoort?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om ervoor te zorgen dat je de beste rijders in de finale hebt, waar ze het dan in 1 run uit mogen vechten
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom heet het eigenlijk het Heineken Holland House? De link tussen paarden en Heineken kan ik nog wel leggen, maar als er nou twee provincies zijn waar geen medaillewinnaars vandaan komen dan zijn het wel de Hollanden. Het is dat dat zo'n hockeyselectie nogal groot is en er negen plekken in zo'n roeiboot gevuld moeten worden dat er überhaupt nog Hollanders onder de medaillewinnaars zijn, die konden zich lekker optrekken aan het niveau.
Wat is er daar aan de hand? Wonen er gewoon meer losers, zijn het bleekneusjes die niet naar buiten durven? Of leggen ze zich daar al van jongs af aan toe op met een grote bek claimen van andermans successen?
Ben je nou aan het trollen of gewoon wereldvreemd. Not sure if..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom heet het eigenlijk het Heineken Holland House? De link tussen paarden en Heineken kan ik nog wel leggen, maar als er nou twee provincies zijn waar geen medaillewinnaars vandaan komen dan zijn het wel de Hollanden. Het is dat dat zo'n hockeyselectie nogal groot is en er negen plekken in zo'n roeiboot gevuld moeten worden dat er überhaupt nog Hollanders onder de medaillewinnaars zijn, die konden zich lekker optrekken aan het niveau.
Wat is er daar aan de hand? Wonen er gewoon meer losers, zijn het bleekneusjes die niet naar buiten durven? Of leggen ze zich daar al van jongs af aan toe op met een grote bek claimen van andermans successen?
Zo heet het niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom heet het eigenlijk het Heineken Holland House?
Het zijn juist altijd buitenlanders die het verschil ooit geleerd hebben die daar bijdehand over doen. Nederlanders zelf interesseert het niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:08 schreef heywoodu het volgende:
Het buitenland is Holland natuurlijk gewoon synoniem voor The Netherlands.
Maar de meeste buitenlanders die ik ken hebben het gewoon over Hollandquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:14 schreef Saysem het volgende:
[..]
Het zijn juist altijd buitenlanders die het verschil ooit geleerd hebben die daar bijdehand over doen. Nederlanders zelf interesseert het niet.
In hossende menigtes her en der op de wereld waarschijnlijk wel, maar daarbuiten ook heel vaak niet. Zo gewoon is het helemaal niet, zeker niet als je je daarmee als NOC (niet HOC) naar buiten toe presenteert. Als het nou een louter privé-initiatief betreft dan zou het wat anders zijn dan wanneer die atleten verplicht zijn aan de Hollandse 'bijdrage' aan de spelen mee te doen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het "Netherlands Heineken House" klinkt niet en in het buitenland is Holland natuurlijk gewoon synoniem voor The Netherlands.
Lekker belangrijkquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In hossende menigtes her en der op de wereld waarschijnlijk wel, maar daarbuiten ook heel vaak niet. Zo gewoon is het helemaal niet, zeker niet als je je daarmee als NOC (niet HOC) naar buiten toe presenteert. Als het nou een louter privé-initiatief betreft dan zou het wat anders zijn dan wanneer die atleten verplicht zijn aan de Hollandse 'bijdrage' aan de spelen mee te doen.
En de belangrijkste vraag is natuurlijk niet waarom de Hollanders zo oververtegenwoordigd zijn in het was misplaatse en nogal raar geuite chauvinisme, maar waardoor ze zo ondervertegenwoordigd zijn waar het niet om praatjes maar om sportieve daden gaat.
Nee, je slaat bij de backhand met de zijkant en niet die bolle achterkant.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:11 schreef hugsy33 het volgende:
Nu de backhand ook is toegestaan bij het hockey, is die bolling in de stick dan ook verdwenen?
met de dunne kopsekantquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, je slaat bij de backhand met de zijkant en niet die bolle achterkant.
Zeem.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:54 schreef Gwywen het volgende:
Ik zit schoonspringen te kijken, wat zijn dat nou voor handdoekjes die ze gebruiken? Ze nemen ze mee dat ronde badje in maar houden ze gewoon in het water. Is dat van een speciaal spul gemaakt of zo?
nederlandse supportersquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de belangrijkste vraag is natuurlijk niet waarom de Hollanders zo oververtegenwoordigd zijn in het was misplaatse en nogal raar geuite chauvinisme, maar waardoor ze zo ondervertegenwoordigd zijn waar het niet om praatjes maar om sportieve daden gaat.
http://www.london2012.com(...)/competition-format/quote:In the final, as in qualifying, athletes are eliminated if they fail at three attempts in a row. The athlete who completes the highest jump is the winner.
At the end of the competition, any ties are broken in favour of the athlete with fewest failures at the final height. If still tied, the athlete with the fewest total failures wins, and if still tied after that the tie stands, other than for first place, which is normally resolved by a jump-off.
Nee, dat hoeft niet. De lat ligt telkens op een bepaalde hoogte (en gaat ook telkens met een vastgesteld aantal cm omhoog) en op elke hoogte mag je beslissen of je "meedoet". Je mag zelfs tijdens een hoogte nog ineens die lengte overslaan, maar bij de volgende hoogte tellen die fouten dan wel mee.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:19 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik was gisteren naar de finale van het hoogspringen aan het kijken, en ik begreep er niet veel van.
Ik had nochtans de regels op de site gecheckt:
[..]
http://www.london2012.com(...)/competition-format/
Moeten ze zelf de hoogtes op voorhand opgeven die ze gaan proberen? Is het normaal dat ze allemaal dezelfde opgeven?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |