abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:12:15 #1
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115100244


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_115101196
Zet toch nog even "mijn" drietal neer.


En nogmaals sterkte Maus.
pi_115101543
Ik post straks ff wat foto's van mijn ventje :) heb er nog een hoop van Texel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115113818
Bijna afgericht als waakhond :+

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_115128988
Nog wat plaatjes van Loebesje





I solemnly swear i'm up to no good
pi_115129954
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:36 schreef WillieW het volgende:
Bijna afgericht als waakhond :+

:D leuk.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog wat plaatjes van Loebesje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijke foto's, ik wil ook eens naar de zee met de honden. O+
pi_115136822
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:05 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

:D leuk.

[..]

Heerlijke foto's, ik wil ook eens naar de zee met de honden. O+
Het is aan te raden hoor :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115166509
Ben weleens benieuwd wat jullie fijne merken vinden van halsbanden. Ik heb voor Loebes altijd het merk Rogz. Zijn degelijk en je kunt ze makkelijk eens uitwassen. Vind het ook fijn dat er een stiksel doorheen loopt van reflecterend materiaal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115167455
Reddingo! Zacht en mooie kleurtjes.
pi_115228837
Wat is het hier stil de laatste tijd trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115246385
Er is mij wat rots overkomen laatst met wandelen.
Een of andere vent stopte met de auto naast me en vroeg de weg.
Okay....toen wilde hij dat ik bij hem in de auto stapte.
NEE DUS! Stapte hij zelf uit en kwam heeeel dichtbij me staan.(expres per ongeluk aanraken etc)
Brrr, gelukkig is Mihail erg groot en die stak meteen zijn neus in die man zijn klokkenspel.
Daar deinsde hij voor terug en ging achter zijn auto staan.
Probeerde nog info los te krijgen (telefoonnummer en of ik alleen woon met de hond) en me over te halen in de auto te stappen........
Netjes gebleven (zo'n muts ben ik wel), afgekapt en weggegaan.

Thuis wel melding gemaakt bij de politie. Die vonden dat ook fijn.
Stel je voor dat het iemand was die dat bij meerdere mensen probeert en een jong meiske die stapt in....

Maar vandaag heb ik er toch meer last van dan ik dacht...durfde dus niet alleen te gaan wandelen met Mihail.
Bang dat hij erachter is gekomen dat ik de politie had gebeld en me dan ging opwachten op mijn route om wraak te nemen oid....
Gets, mijn hoofd gaat er helemaal mee aan de haal.

Maarja. Morgen MOET ik gewoon weer alleen gaan.
Moet er niet aan denken.
pi_115254248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:15 schreef Czarina het volgende:
Er is mij wat rots overkomen laatst met wandelen.
Een of andere vent stopte met de auto naast me en vroeg de weg.
Okay....toen wilde hij dat ik bij hem in de auto stapte.
NEE DUS! Stapte hij zelf uit en kwam heeeel dichtbij me staan.(expres per ongeluk aanraken etc)
Brrr, gelukkig is Mihail erg groot en die stak meteen zijn neus in die man zijn klokkenspel.
Daar deinsde hij voor terug en ging achter zijn auto staan.
Probeerde nog info los te krijgen (telefoonnummer en of ik alleen woon met de hond) en me over te halen in de auto te stappen........
Netjes gebleven (zo'n muts ben ik wel), afgekapt en weggegaan.

Thuis wel melding gemaakt bij de politie. Die vonden dat ook fijn.
Stel je voor dat het iemand was die dat bij meerdere mensen probeert en een jong meiske die stapt in....

Maar vandaag heb ik er toch meer last van dan ik dacht...durfde dus niet alleen te gaan wandelen met Mihail.
Bang dat hij erachter is gekomen dat ik de politie had gebeld en me dan ging opwachten op mijn route om wraak te nemen oid....
Gets, mijn hoofd gaat er helemaal mee aan de haal.

Maarja. Morgen MOET ik gewoon weer alleen gaan.
Moet er niet aan denken.
Niet echt een fijne gedachte nee... Lijkt me erg rot om mee te maken.. Dat netjes blijven zou ik in principe ook doen ja... ook al verdient zo'n persoon dat niet. Maar meteen bot doen werkt misschien wel juist helemaal niet. Zulke dingen gaan echt altijd in je hoofd spoken, vervelend is dat. Heb je hem ooit eerder gezien? Misschien komt hij niet eens bij je uit de buurt. Kan me voorstellen dat het wel fijn was dat je in ieder geval je hond bij je had.
pi_115257130
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:15 schreef Czarina het volgende:
Er is mij wat rots overkomen laatst met wandelen.
Een of andere vent stopte met de auto naast me en vroeg de weg.
Okay....toen wilde hij dat ik bij hem in de auto stapte.
NEE DUS! Stapte hij zelf uit en kwam heeeel dichtbij me staan.(expres per ongeluk aanraken etc)
Brrr, gelukkig is Mihail erg groot en die stak meteen zijn neus in die man zijn klokkenspel.
Daar deinsde hij voor terug en ging achter zijn auto staan.
Probeerde nog info los te krijgen (telefoonnummer en of ik alleen woon met de hond) en me over te halen in de auto te stappen........
Netjes gebleven (zo'n muts ben ik wel), afgekapt en weggegaan.

Thuis wel melding gemaakt bij de politie. Die vonden dat ook fijn.
Stel je voor dat het iemand was die dat bij meerdere mensen probeert en een jong meiske die stapt in....

Maar vandaag heb ik er toch meer last van dan ik dacht...durfde dus niet alleen te gaan wandelen met Mihail.
Bang dat hij erachter is gekomen dat ik de politie had gebeld en me dan ging opwachten op mijn route om wraak te nemen oid....
Gets, mijn hoofd gaat er helemaal mee aan de haal.

Maarja. Morgen MOET ik gewoon weer alleen gaan.
Moet er niet aan denken.
He bah! Kan me voorstellen dat je geen zin hebt morgen weer langs die plek te gaan. Is het erg afgelegen? Neem anders zo'n mini-deospuitbus mee, kun je die lijer nog altijd in zijn ogen spuiten als het weer gebeurd. :7
pi_115259851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is het hier stil de laatste tijd trouwens.
Eh bah dat is wel heel naar zeg. Maar morgen Idd weer gewoon alleen gaan wandelen. En die van die spuitbus is wel een goeie!

Zelf net weer met loebes naar het meer geweest. Er was niemand dus lekker rustig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115284606
Zo! Gewoon gegaan en niemand tegengekomen.
Kleine kans ook dat zo iemand blijft rondhangen maar ja.
Mihail heeft lekker gerent op het veld :-)
pi_115285031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:45 schreef Czarina het volgende:
Zo! Gewoon gegaan en niemand tegengekomen.
Kleine kans ook dat zo iemand blijft rondhangen maar ja.
Mihail heeft lekker gerent op het veld :-)
Oh dus het ging weer goed :) hopelijk blijft dat nare gevoel niet lang hangen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115301048
Czarina wat een rare vent.. wel goed dat je een melding hebt gemaakt, al valt het altijd te betwijfelen of er iets mee gedaan wordt, maarja dan heb jij iig alles gedaan om te voorkomen dat het iemand anders overkomt.

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog wat plaatjes van Loebesje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115301175
Dit weekend ga ik mijn hondje weer ophalen *O*
Hij is ruim een maand bij mijn ouders geweest omdat ik een stage had en hem niet op tijd uit kon laten. Heb hem zo gemist O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:34:01 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_115302849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:50 schreef Njosnavelin het volgende:
Dit weekend ga ik mijn hondje weer ophalen *O*
Hij is ruim een maand bij mijn ouders geweest omdat ik een stage had en hem niet op tijd uit kon laten. Heb hem zo gemist O+
[ afbeelding ]
wat een lief hondje :D
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_115305816
Oh fijn! Je hebt hem vast vreselijk gemist.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115306579
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef Waaghals het volgende:

[..]

wat een lief hondje :D
Ja he O+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh fijn! Je hebt hem vast vreselijk gemist.
Ja ik heb hem heel erg gemist, vooral de eerste dagen waren moeilijk. Dat hij er niet was als ik wakker werd, en als ik thuiskwam.. was heel erg wennen. Maar hij heeft wel een fijne vakantie gehad denk ik, hij is grote vrienden met de hond van mijn ouders :D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115307315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:55 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja he O+

[..]

Ja ik heb hem heel erg gemist, vooral de eerste dagen waren moeilijk. Dat hij er niet was als ik wakker werd, en als ik thuiskwam.. was heel erg wennen. Maar hij heeft wel een fijne vakantie gehad denk ik, hij is grote vrienden met de hond van mijn ouders :D
Dat is wel fijn idd. Mijn hond gaat ook altijd uit logeren bij mijn ouders en schoonouders als wij weg moeten. Hij vind het prima want vriendjes om mee te spelen. Maar je hebt hem nu weer fijn bij je.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115313333
Paar uurtjes terug deze rakkers opgehaald.




Moeders en dochter :P
pi_115313562
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Sneezeechu het volgende:
Paar uurtjes terug deze rakkers opgehaald.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Moeders en dochter :P
Nieuw of had je ze al?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115313774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nieuw of had je ze al?
Ze moesten weg. Gebeld en kon ze direct ophalen 15 minuten daar geweest en toen was ik hun nieuwe baasje en alweer op weg naar huis [ :') ] Gelukkig jarenlange ervaring met honden dus dat komt wel goed.
pi_115313802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:02 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ze moesten weg. Gebeld en kon ze direct ophalen 15 minuten daar geweest en toen was ik hun nieuwe baasje en alweer op weg naar huis [ :') ] Gelukkig jarenlange ervaring met honden dus dat komt wel goed.
Dat is snel gegaan dan :) heel veel succes met ze :)

ik vind het toch zo raar als mensen hun hond zo weg kunnen doen zonder te weten waar ze terecht komen.

hoe gedragen ze zich nu?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115314122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is snel gegaan dan :) heel veel succes met ze :)

ik vind het toch zo raar als mensen hun hond zo weg kunnen doen zonder te weten waar ze terecht komen.

hoe gedragen ze zich nu?
Dank je al vraag ik me toch af waar moeders mee in de koffer is gedoken? Cairn terrier? _O-

Zo gaat dat schijnbaar. Ze liggen nu op de bank te pitten want het is natuurlijk even wel heel indrukwekkend voor ze dit allemaal.
pi_115314273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:07 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dank je al vraag ik me toch af waar moeders mee in de koffer is gedoken? Cairn terrier? _O-

Zo gaat dat schijnbaar. Ze liggen nu op de bank te pitten want het is natuurlijk even wel heel indrukwekkend voor ze dit allemaal.
Ik heb geen idee. Maar het is een apart mixje. Ik ga morgen avond naar een hondje kijken (Of eigenlijk moet ik zeggen hun komen met het hondje bij mij kijken) en dan gaan we kijken of het klikt en of we er allemaal een goed gevoel aan overhouden. En dat hun ook willen zien waar die hond eventueel terecht komt geeft mij ook een goed gevoel :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115314635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Maar het is een apart mixje. Ik ga morgen avond naar een hondje kijken (Of eigenlijk moet ik zeggen hun komen met het hondje bij mij kijken) en dan gaan we kijken of het klikt en of we er allemaal een goed gevoel aan overhouden. En dat hun ook willen zien waar die hond eventueel terecht komt geeft mij ook een goed gevoel :)
Zo hoort het normaal te gaan ach weet je ze zitten hier goed wou er oorspronkelijk 1tje maar ach het zijn 2 kleintjes dus dan maakt dat allemaal niet zoveel uit. Wel even wennen heb bijna altijd kalveren van honden in huis gehad. Kan deze gewoon optillen :o
pi_115314686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:15 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Zo hoort het normaal te gaan ach weet je ze zitten hier goed wou er oorspronkelijk 1tje maar ach het zijn 2 kleintjes dus dan maakt dat allemaal niet zoveel uit. Wel even wennen heb bijna altijd kalveren van honden in huis gehad. Kan deze gewoon optillen :o
Agh deze kun je op je schoot zetten.. beide.. en je kunt nog ademhalen ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115314855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Agh deze kun je op je schoot zetten.. beide.. en je kunt nog ademhalen ^^
Ze wegen even veel als mijn oude hond per dag aan brokken nodig had _O-
pi_115314997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:18 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ze wegen even veel als mijn oude hond per dag aan brokken nodig had _O-
Haha echt he. Ik heb nog een hondje. Maar die woont bij mijn ouders. (niet omdat ik hem niet wil, maar omdat hij al 11 is en het zielig is om hem dan nog uit zijn vertrouwde omgeving te halen) En die weegt ook niks. die til je met een arm op en zelfs na een tijdje merk je dat nog niet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115315267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha echt he. Ik heb nog een hondje. Maar die woont bij mijn ouders. (niet omdat ik hem niet wil, maar omdat hij al 11 is en het zielig is om hem dan nog uit zijn vertrouwde omgeving te halen) En die weegt ook niks. die til je met een arm op en zelfs na een tijdje merk je dat nog niet.
Gezien alles is dit het beste voor mij. En in onderhoud zijn ze natuurlijk wat minder duur als een Mastino Napolitana dat was een keer maar nooit weer :D
pi_115315489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:23 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Gezien alles is dit het beste voor mij. En in onderhoud zijn ze natuurlijk wat minder duur als een Mastino Napolitana dat was een keer maar nooit weer :D
ik weet niet wat dat kost. Ik weet dat mijn aardig wat centen kost maar hij is het allemaal waard. En het maakt me ook allemaal niet uit ook. Ik heb voor hem gekozen dus moet er voor zorgen ook. Hij moet het af en toe ook doen met koekjes van de albert heijn. Maar als hij naar de dierenarts moet ofzo twijfelen we geen moment hoor en dan gaan we gewoon. Dan maar wat minder op vakantie en feesten haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115330990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

ik weet niet wat dat kost. Ik weet dat mijn aardig wat centen kost maar hij is het allemaal waard. En het maakt me ook allemaal niet uit ook. Ik heb voor hem gekozen dus moet er voor zorgen ook. Hij moet het af en toe ook doen met koekjes van de albert heijn. Maar als hij naar de dierenarts moet ofzo twijfelen we geen moment hoor en dan gaan we gewoon. Dan maar wat minder op vakantie en feesten haha.
Dat kost heel veel :P

Natuurlijk krijgen ze alle verzorging die nodig is inclusief dierenarts geen twijfel over mogelijk toch dit is ook wat handzamer vooral als de dierenarts iets vervelends in de planning heeft :+
pi_115331812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:28 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dat kost heel veel :P

Natuurlijk krijgen ze alle verzorging die nodig is inclusief dierenarts geen twijfel over mogelijk toch dit is ook wat handzamer vooral als de dierenarts iets vervelends in de planning heeft :+
True al glippen ze ook sneller weg haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115342765
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

True al glippen ze ook sneller weg haha.
Liever dat dan half over de behandeltafel gesleurd worden :P
pi_115343254
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:06 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Liever dat dan half over de behandeltafel gesleurd worden :P
Heeft ook zijn charmes.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115344080
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heeft ook zijn charmes.
Daar denkt mijn dierenarts anders over vooral toen ik met een tijdelijke opgevangen kalf kwam aanzetten waarvan de urinebuis ontstoken was. En omdat na te kijken moet je met een een buisje in de plasser van de hond. 1 eigenaar en 3 dierenartsassistentes bovenop de hond een muilkorf en een hoop gejank van de hond in kwestie toen dat niet lukten heeft de dierenarts hem maar even tijdelijk onder zeil gebracht :+

Nee dan liever een hondje dat me ontglipt...
pi_115344744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:47 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Daar denkt mijn dierenarts anders over vooral toen ik met een tijdelijke opgevangen kalf kwam aanzetten waarvan de urinebuis ontstoken was. En omdat na te kijken moet je met een een buisje in de plasser van de hond. 1 eigenaar en 3 dierenartsassistentes bovenop de hond een muilkorf en een hoop gejank van de hond in kwestie toen dat niet lukten heeft de dierenarts hem maar even tijdelijk onder zeil gebracht :+

Nee dan liever een hondje dat me ontglipt...
Ja dat tijdelijk onder zeil brengen ken ik. Mijn hond moest het bijna met zijn leven bekopen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115345665
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dat tijdelijk onder zeil brengen ken ik. Mijn hond moest het bijna met zijn leven bekopen.
Oja, hoe is dat eigenlijk afgelopen? Is hij weer helemaal de oude? En zijn ze er nog achter gekomen wat de verklaring was voor zijn reactie op dat middel?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115346736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oja, hoe is dat eigenlijk afgelopen? Is hij weer helemaal de oude? En zijn ze er nog achter gekomen wat de verklaring was voor zijn reactie op dat middel?
Hij is weer helemaal zichzelf gelukkig. En nee oorzaak niet gevonden helaas. Maar hij mag deze combinatie nooit meer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115347213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij is weer helemaal zichzelf gelukkig. En nee oorzaak niet gevonden helaas. Maar hij mag deze combinatie nooit meer.
Oh gelukkig dat het weer helemaal goed is gekomen O+
Wel een raar verhaal.. blijft altijd een beetje eng, anesthesie enzo.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115351773
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dat tijdelijk onder zeil brengen ken ik. Mijn hond moest het bijna met zijn leven bekopen.
Dat risico is altijd aanwezig helaas. Ga volgende week even met ze naar de dierenarts voor controle en inentingen tenslotte pup is al 6 maanden geweest dus die moet en dan kan moeders ook gelijk even mee.
pi_115363107
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:30 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh gelukkig dat het weer helemaal goed is gekomen O+
Wel een raar verhaal.. blijft altijd een beetje eng, anesthesie enzo.
Ja en heb er nog een hondje bij. Morgen ofzo komen de foto's daar heb ik de lap top voor nodig :)

Maar die moet gesteriliseerd worden. Heb het er maar niks op. Maar wat Loebes had was zeer zeldzaam volgens de DA

Weten jullie wat dat ong. Kost steriliseren?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115373259
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja en heb er nog een hondje bij. Morgen ofzo komen de foto's daar heb ik de lap top voor nodig :)

Maar die moet gesteriliseerd worden. Heb het er maar niks op. Maar wat Loebes had was zeer zeldzaam volgens de DA

Weten jullie wat dat ong. Kost steriliseren?
Een teefje kost toch al gauw rond de 200E wat wel handig is om even een aantal dierenartsen in de buurt te bellen voor een prijsopgaaf. Daar ben ik zelf inmiddels al achtergekomen mijn oude dierenarts rekent enkel voor consult tegenwoordig 32E terwijl de nieuwe dierenarts waar ik van plan ben om naar toe te gaan maar 25E voor een consult rekent.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:15:46 #47
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115373380
Hangt ook erg van het formaat van de hond af weer, hoe duur een operatie is ;)
Dit hele topic was uit mijn AT verdwenen :o
Wie heeft de foto's in de OP veranderd eigenlijk? Ineens staat alleen Chico er nog maar in, eerst stond er een foto van de hondjes samen in :?

Oh ja, een fotootje dan maar. Billy op een hete dag in het veld:

Stofkoppen Chico en Kees:

En Sjon:


[ Bericht 18% gewijzigd door oh-oh op 10-08-2012 11:22:08 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115379717
Op verzoek van Miss Isis

Kung fu Banzai :D


Ik moet en zal het blaadje pakken:
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:19:41 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115379856




pi_115380115
Leuk, nieuwe hondjes! Gefeliciteerd met je duo Sneezeechu, het koppie van je pup doet me een beetje denken aan een Brusselse Griffon. Wat een lekker bekkie O+ en moeders ziet er ook erg lief uit vind ik.

En Thinkk-Pinkk, fijn dat Doortje bij jullie en Loebes een nieuw huis heeft gevonden. Zijn jullie allemaal al een beetje aan elkaar gewend? En wat vindt Loebes van z'n nieuwe vriendinnetje? Ben benieuwd naar de foto's van hen samen :)

En de nakies van oh-oh blijven leuk (en Kees natuurlijk ook). Ik vind de stokstaartjesfoto's altijd grappig :D één van onze katten doet precies hetzelfde als ze iets beter wil bekijken.

Hier wat minder foto's de laatste tijd, maar gisteren is mijn schoonvader met man en hond naar de jachttraining mee geweest voor foto's. Ik kan er zelf niet meer mee heen, dus via de foto's en verhalen van manlief kan ik toch nog een beetje mee genieten :P

Nori doet het echt hartstikke goed vind ik voor een hondje van nog maar 7 maand met maar een half seizoen aan training. De trainer noemde haar een natuurtalentje :D en zei dat ze volgend najaar misschien al wel op kan voor haar B-diploma! Ze is super enthousiast, leert elke week wel iets nieuws en lijkt er gewoon heel veel plezier aan te beleven. We gaan proberen of ze in ieder geval haar C-diploma en hopelijk ook haar B-diploma kan halen. Mocht ze dat goed doen en leuk vinden dan kijken we of we haar ook een A-diploma kunnen laten halen.

Foto's van gisteravond, dit kan ze o.a. allemaal al O+

Zit en blijf zonder lijn, in dit geval naast de baas:


Netjes volgen met en zonder lijn:


Over water gaan om aan de overkant de dummy te zoeken:


Met de gevonden dummy terug zwemmen:


En netjes afgeven aan de baas (het zittend afgeven is nog even een ontwikkelpuntje :P ):


En ze is trouwens ook gewoon nog heel lief en mooi:


En als ze niet buiten lekker bezig is, is ze zo lief om mij binnen op bed gezelschap te houden. Eigenlijk is het gewoon 20 kilo schoothond :P


Net als haar zusje Puck, maar die is met haar 5-6 kilo wat makkelijker op schoot te hebben O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_115380455
Te lang gewacht met posten, mis ik de posts van Afterburner (speciaal voor mij nog wel ;) ) en Bienelientjee!

@Afterburner: ze zien er mooi uit zeg, en duidelijk goed in conditie. Hij springt zo te zien bijna tot schouder hoogte! Wat voor sport doet je teef eigenlijk (mill race? wat is dat?) en je reu gaat dus voor de exterieur-keuring? Wil je er mee fokken of is de keuring puur voor de lol?

@ Bienelientjee: Jacky is echt enorm gegroeid al! Gaan jullie er nog iets mee doen, een jachttraining of zo? Bij Nori op de training zit toevallig ook een springer spaniel, die doet het echt heel goed.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:54 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115380939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:15 schreef afterburner het volgende:
Op verzoek van Miss Isis

Kung fu Banzai :D
[ afbeelding ]

Ik moet en zal het blaadje pakken:
[ afbeelding ]
:D Nu heb ik Kung Fu fighting in mijn hoofd dank je, wat een grappige foto! En dat trekken doen Sjon ook, km op show zei laatst nog dat het een chinees is met de bespiering van een stafford _O-

Bienelientje, ik vind die foto's zo leuk, met die retrokleuren, al mijn kinderfoto's zien er ook zo uit :D
En jemig wat ziet Nori er volwassen uit! Met 7 maanden had ik altijd van die hele rare spriethonden, echt heel erg, die chinezen zwaren pas heel erg laat uit.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115383076
Toch maar eens betere foto's plaatsen :P



pi_115383189
quote:
:D Nu heb ik Kung Fu fighting in mijn hoofd dank je, wat een grappige foto! En dat trekken doen Sjon ook, km op show zei laatst nog dat het een chinees is met de bespiering van een stafford _O-
Mooi ben ik niet de enige :P

Heb eerder al gezegd kom hem maar brengen, zullen we eens zien of ie wil pullen >:)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:06:57 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115383462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Sneezeechu het volgende:
Toch maar eens betere foto's plaatsen :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D Die onderste vind ik echt vreselijk leuk!
En hopla meteen los mee, super, doe ik ook altijd ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:07:15 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115383483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:00 schreef afterburner het volgende:

[..]

Mooi ben ik niet de enige :P

Heb eerder al gezegd kom hem maar brengen, zullen we eens zien of ie wil pullen >:)
Neuh dat wil ie niet, hij pullt alleen als het niet mag :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:11:38 #57
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115383659
Hier bij werk om de hoek zit een snackbar, en die mensen zijn DOL op mijn hondjes.
Ze roepen me altijd naar binnen en dan krijgen ze lekker een frikandelletje gevoerd.
Kijk, Sjon kiest uit wat ie wil :D

Ik koop er nooit wat, vandaag kreeg ik zelfs een kaaskroket voor niks van ze :D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115383726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Die onderste vind ik echt vreselijk leuk!
En hopla meteen los mee, super, doe ik ook altijd ^O^
Ze is pas 6 maanden en moet nog heel veel leren ze is bij de oude eigenaar hoogstwaarschijnlijk niet veel buiten de tuin geweest. En aan een riempje leer je zo weinig toch? Dus gewoon los en als ze even terug naar het baasje dan rammelt baasje wel met de koektrommel.
pi_115388000
Hihi hier om de hoek zit een turkse friettent en die vind Mihail helemaal geweldig.
Als de eigenaar er zelf is en hij ziet ons langslopen komt ie naar buiten om te aaien.
Laatst kreeg hij ook een rauwe frikandel van hem.
Nou die man kan niet meer stuk bij Mihail natuurlijk.

Vraagje....we gaan morgen naar Elsloo (L).
Is daar in de omgeving water waar honden ook los mogen?
Het wordt zulk mooi weer, zal hem een groot plezier doen denk ik.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:19:15 #60
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115388982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:35 schreef Miss_Isis het volgende:
@ Bienelientjee: Jacky is echt enorm gegroeid al! Gaan jullie er nog iets mee doen, een jachttraining of zo? Bij Nori op de training zit toevallig ook een springer spaniel, die doet het echt heel goed.
Ze groeit inderdaad enorm! Zat gister nog baby foto's te kijken. Ze begint er steeds meer volwassen uit te zien!

Ik zou dat inderdaad hardstikke leuk vinden, maar zoals ik al eerder vermeld heb in dit topic. Mijn moeder gooit constant roet in het eten. }:| Die wilt geen puppy cursus, die wilt niet dat parcours gedoe, die wilt helemaal niets.

Ik denk dat ze op deze manier echt het ras-eigen van de spaniel totaal niet "voedt", zoals Cesar Milan zou zeggen! En daar gaat ze absoluut problemen mee krijgen. Uiteindelijk is het ook mijn moeders hond zijn, niet de mijne. Als ik het huis uit ga, blijft Jacky daar. Heb het zelf al tig keer aangegeven. Ga dit en dat eens doen, dat is goed voor haar. Zelfs andere mensen zeggen het. En dan krijg je van haar zo'n blik van: "Neuuhh, vind ik niet nodig!" :{w

(En dan klaagt ze dat ze nooit het huis uit komt. Nu kan ze iets sociaals gaan ondernemen met d'r eigen hond, doet ze het niet!)

Op een gegeven ogenblik geef ik het op met mijn moeder.... -O- Hoe jammer ik het ook vind. Snap ook niet dat het voor geen meter tot haar door dringt. Zelfs als zo veel mensen het tegen haar zeggen...

Ik ben trouwens ook de enige hier in huis die echt actief is met truukjes en consequent bezig zijn. Moeders vertroetelt haar veels te veel!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Bienelientje, ik vind die foto's zo leuk, met die retrokleuren, al mijn kinderfoto's zien er ook zo uit :D
:D Was eigenlijk niet eens zo op voorhand bedoeld. De zon heeft hier alleen aan meegewerkt! :D
pi_115389381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:19 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ze groeit inderdaad enorm! Zat gister nog baby foto's te kijken. Ze begint er steeds meer volwassen uit te zien!

Ik zou dat inderdaad hardstikke leuk vinden, maar zoals ik al eerder vermeld heb in dit topic. Mijn moeder gooit constant roet in het eten. }:| Die wilt geen puppy cursus, die wilt niet dat parcours gedoe, die wilt helemaal niets.

Ik denk dat ze op deze manier echt het ras-eigen van de spaniel totaal niet "voedt", zoals Cesar Milan zou zeggen! En daar gaat ze absoluut problemen mee krijgen. Uiteindelijk is het ook mijn moeders hond zijn, niet de mijne. Als ik het huis uit ga, blijft Jacky daar. Heb het zelf al tig keer aangegeven. Ga dit en dat eens doen, dat is goed voor haar. Zelfs andere mensen zeggen het. En dan krijg je van haar zo'n blik van: "Neuuhh, vind ik niet nodig!" :{w

(En dan klaagt ze dat ze nooit het huis uit komt. Nu kan ze iets sociaals gaan ondernemen met d'r eigen hond, doet ze het niet!)

Op een gegeven ogenblik geef ik het op met mijn moeder.... -O- Hoe jammer ik het ook vind. Snap ook niet dat het voor geen meter tot haar door dringt. Zelfs als zo veel mensen het tegen haar zeggen...

Ik ben trouwens ook de enige hier in huis die echt actief is met truukjes en consequent bezig zijn. Moeders vertroetelt haar veels te veel!

[..]

:D Was eigenlijk niet eens zo op voorhand bedoeld. De zon heeft hier alleen aan meegewerkt! :D
Wat ontzettend jammer dat je moeder dat nog steeds niet wil... Jacky is nu net op de leeftijd dat ze nog makkelijk en veel kan leren. Als ik zie hoe snel en goed Nori de jachttraining oppakte, dat gaat gewoon bijna instinctief. Je ziet haar ook echt genieten als ze door het bos kan crossen op zoek naar een dummy of in het water moet apporteren en dat soort dingen.

Kiektan hoe mooi O+ dit kan Jacky vast ook:


Ik kan me nog wel indenken dat je moeder geen puppycursus of gehoorzaamheidstraining wilde doen, misschien heeft ze het gevoel dat ze zelf haar hond wel op kan voeden zonder hulp. Maar een jachttraining zie ik persoonlijk meer als hobby voor de hond. Aansluiten bij de natuurlijke behoefte en 't instinct en zo :) Maar goed, als ze niet wil dan kun je haar niet dwingen natuurlijk. Alleen jammer, het kan voor zowel baasje als hond een hele leuke hobby zijn. Lekker in de buitenlucht (alleen met mooi weer, want ze hebben winterstop) en leuk contact met andere mensen en honden. Zonde dat er met Jacky weinig gedaan zal worden als jij er straks niet meer bent. Hopelijk zal ze er niet vervelend of onhandelbaar door worden als ze straks niet meer uit wordt gedaagd.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:33:58 #62
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115389482
Ik hoop inderdaad ook dat ze op haar pootjes terecht komt! :)

Zou soms echt eens in mijn moeders hoofd willen kunnen kijken! Dan heb je eindelijk een actieve hond. Die veel kan, waar je van alles mee kan doen. En zelf heb je een persoonlijke behoefte om vaker het huis eens uit te kunnen. Dan denk ik: 1+1=2. Doe dat dan! :D

Maar ja....wie weet breng ik haar ooit eens naar zoiets en laat mijn moeder eens toekijken. Misschien pakt ze het dan op! You never know!
pi_115395990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Sneezeechu het volgende:
Toch maar eens betere foto's plaatsen :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien heeft moeders met een border terrier liggen sletten:
pi_115399002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:16 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Misschien heeft moeders met een border terrier liggen sletten:
[ afbeelding ]
Zou ook nog eens goed kunnen _O- Het blijft een groot mysterie!
pi_115402337
Heel leuk om al die foto's te zien en vooral leuk hoe iedereen met hun hond omgaat. Iedere hond hier heeft echt een hondenleven :D
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  zondag 12 augustus 2012 @ 10:41:45 #66
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115455487
Alweer een tandje! *O* De onze eet ze niet op, maar spuugt die tanden lekker uit! :') Ze was net met een voetbal bezig in de tuin. Die laat ze los, ze zit wat in haar mond te pielen en ik zie zo een tandje eruit vallen! :D (De 7e die we gevonden hebben!)

(We maakten ons al beetje zorgen, de nieuwe tand kwam er al aan en de oude zat er nog in. Maar gelukkig is die er nu dus ook uit!)

Maar wat een gebit komt er naar boven zeg! Haar kiezen zijn enorm en wit! :D
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:48:22 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115458369
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:52 schreef Czarina het volgende:
Hihi hier om de hoek zit een turkse friettent en die vind Mihail helemaal geweldig.
Als de eigenaar er zelf is en hij ziet ons langslopen komt ie naar buiten om te aaien.
Laatst kreeg hij ook een rauwe frikandel van hem.
Nou die man kan niet meer stuk bij Mihail natuurlijk.

Vraagje....we gaan morgen naar Elsloo (L).
Is daar in de omgeving water waar honden ook los mogen?
Het wordt zulk mooi weer, zal hem een groot plezier doen denk ik.
:D Die van mij krijgen elke week een frikandelletje bij de snackbar om de hoek bij mijn werk, zelfs ik krijg gratis kaaskroketten tegenwoordig, ze lokken ons echt naar binnen!

Sjon wijst wel ff aan wat ie wil :')



Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:03:46 #69
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115458873
quote:
Heel sneu. Ben wel benieuwd wat zijn situatie dan is, want dat zal vast wel niet de baby zijn, aangezien de hond ''goed is voor kinderen'', aldus de adverteerder.

Ik ga zo nog ff voor de laatste keer naar't bos met Koda, en morgen moeten we hem al weg brengen. Hij krijgt het vast goed bij mijn opa en oma, zou me niets verbazen als die aangekomen is en wat slechte gewoontes heeft gekregen als we hem weer ophalen haha _O-
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_115462348
quote:
Dat is hier vlak in de buurt... *zucht* Heb bijna de neiging om hem te mailen geef em maar aan mij :6 Maar welke dierenarts zal nou zo'n beest laten inslapen als er geen reden voor is?

edit: Dat is dus zo'n hondje wat ze binnenkort aan een paal vastgebonden vinden, omdat het asiel geld vraagt om er een dier achter te laten... sommige mensen... echt :( Dat beestje heeft hun jarenlang plezier gegeven en dan willen ze em niet meer en zijn ze zelfs te beroerd om op een normale manier een nieuwe baas te zoeken.

[ Bericht 14% gewijzigd door CesarMilan op 12-08-2012 14:50:31 ]
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:35:36 #71
375825 Dj_ArCee
140 BPM, That is who I am!
pi_115464041
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix



Gek op stokjes!!



....en water.



Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
Hondengek, Trance fanaat en deejay. Gek op zijn vrouw. Kritische, en haat onrecht.
pi_115464319
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:35 schreef Dj_ArCee het volgende:
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix

[ afbeelding ]

Gek op stokjes!!

[ afbeelding ]

....en water.

[ afbeelding ]

Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
[ afbeelding ]
Mooie honden alle drie!

Zielig is dat als honden hun overleden maatje zo erg missen dat ze wegkwijnen.... Hoop niet dat dat hier ooit zal gebeuren..
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:58:54 #73
375825 Dj_ArCee
140 BPM, That is who I am!
pi_115464861
Thanks. King & Hayleigh waren net een getrouwd stel.
Beide herplaatsers trouwens. King is gevonden toen hij 7 maanden was, met een staaldraad aan een boom vast achter gelaten (ja de gebeurd nog steeds).
Hayleigh kwam bij ons toen ze 18 maanden was, geheel getraumatiseerd, onder ontwikkeld, mishandeld, bang voor de hele wereld.

King (die toen zo'n ruim 2 was) nam haar onder zijn hoede en beschermde haar vanaf dag 1 want King was compleet angstloos naar alles en iedereen. Hierdoor is Hayleigh in een kleine 2 jaar helemaal bijgekomen en uit haar schulp gekropen.
Ze luisterde perfect, en zelfs mijn vrouw haar nichtje van (toen) 7 liet ze beide aan het lijntje uit, zonder dat ze ooit raar deden.
Dat ging zover dat mijn schoonzus soms beldde met de vraag of wij niet weer eens een weekendje weg moesten zodat de hondjes konden komen logeren (LOL). :)
Iedereen kende die 2, en nooit een kwaad woord over ze.
Dat begint nu langzaam ook met Gila te komen, alhoewel die iets meer op mij gericht is, en wat minder op andere honden.
Hondengek, Trance fanaat en deejay. Gek op zijn vrouw. Kritische, en haat onrecht.
pi_115465433
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:44 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Dat is hier vlak in de buurt... *zucht* Heb bijna de neiging om hem te mailen geef em maar aan mij :6 Maar welke dierenarts zal nou zo'n beest laten inslapen als er geen reden voor is?

edit: Dat is dus zo'n hondje wat ze binnenkort aan een paal vastgebonden vinden, omdat het asiel geld vraagt om er een dier achter te laten... sommige mensen... echt :( Dat beestje heeft hun jarenlang plezier gegeven en dan willen ze em niet meer en zijn ze zelfs te beroerd om op een normale manier een nieuwe baas te zoeken.
Een dierenarts gaat nooit een hond zomaar in laten slapen eveneens als een asiel tenzij ze ernstig ziek of zulke zware gedragsproblemen aanwezig zijn dat er geen andere opties meer zijn. Niet omdat een hond ongewenst is.

Een dierenarts verwijst zo iemand gewoon door naar een asiel al zal de eigenaar hem gewoon uit de auto gooien bij het bos. Dat hondje woont ook redelijk in de buurt echter heb ik al net weer 2 hondjes in huis genomen. En eerlijk hun beide moeten ook nog veel leren. in principe ben ik binnen 15 minuten de nieuwe eigenaar van deze 2 geworden ook weer zoiets waar je vraagtekens bij kunt zetten.

Met de pup ga ik eerst aan het werk en ga dan eens kijken hoe en wat de toekomst gaat :P
pi_115499836
Deze zomer waren er vrij veel boombindhondjes bij de dierenambu en het asiel hier helaas :-(
Misschien nu NOG meer dan voorheen door de economische crisis?

En wauw, Gila dat is me nogal een stok :-D
Think big :-D

Mihail heeft zaterdag met een paard gespeeld....
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:27:18 #76
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115505626
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:35 schreef Dj_ArCee het volgende:
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix

[ afbeelding ]

Gek op stokjes!!

[ afbeelding ]

....en water.

[ afbeelding ]

Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
[ afbeelding ]
Jeetje, die is écht mooi! :o
De andere 2 ook trouwens, wat zielig dat ze elkaar zo kunnen missen he?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_115505982
De boef ging er wel echt perfect voor zitten. :-)

  maandag 13 augustus 2012 @ 11:41:03 #78
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115506046
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:39 schreef Furacao86 het volgende:
De boef ging er wel echt perfect voor zitten. :-)

[ afbeelding ]
Haha geweldig :P!

Gisteren nog ff paar foto's met de mobiel gemaakt, kan ik Koda ook showen aan de familie in Italië :P


''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:41:12 #79
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115506055
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:39 schreef Furacao86 het volgende:
De boef ging er wel echt perfect voor zitten. :-)

[ afbeelding ]
Superplaatje, volgende keer ff de tafel aan de kant schuiven though :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115506074
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Superplaatje, volgende keer ff de tafel aan de kant schuiven though :D
Photoshop ;)
pi_115506086
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:41 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Haha geweldig :P!

Gisteren nog ff paar foto's met de mobiel gemaakt, kan ik Koda ook showen aan de familie in Italië :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie statige hond!
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:47:08 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115506224
Bill zn broer was gisteren op visite, we hebben de hele middag buiten zitten chillen met de honden en zij hadden ook zo een radiografisch vliegtuig mee.
Billy kon zelf bijna vliegen :D






Broer Mucho:

En broer Billy:

Het zijn echte echte broers, ze lijken qua uiterlijk redelijk op elkaar, maar qua karakter en manier van doen helemaal, we vergisten ons telkens :D Ze zien elkaar wel af en toe, maar het blijft frappant, hoe ze hetzelfde doen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115506296
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:35 schreef Dj_ArCee het volgende:
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix

[ afbeelding ]

Gek op stokjes!!

[ afbeelding ]

....en water.

[ afbeelding ]

Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
[ afbeelding ]
Wat een mooierds waren King en Hayleigh. En pittig zo snel achter elkaar kwijtgeraakt.

Gila is ook een schone :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_115520709
Zaterdag naar het hondenstrand in Zeewolde geweest, lekker rustig en de dames hebben genoten.






onderwater brokjes zoeken..


Noukie met iets hulp op de steen.


Samen de stok uit het water gehaald.
pi_115522559
Mooie foto's weer allemaal O+

Billy en zijn broer zijn echt haast identiek :o
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115522645
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:58 schreef Dj_ArCee het volgende:
Thanks. King & Hayleigh waren net een getrouwd stel.
Beide herplaatsers trouwens. King is gevonden toen hij 7 maanden was, met een staaldraad aan een boom vast achter gelaten (ja de gebeurd nog steeds).
Hayleigh kwam bij ons toen ze 18 maanden was, geheel getraumatiseerd, onder ontwikkeld, mishandeld, bang voor de hele wereld.

King (die toen zo'n ruim 2 was) nam haar onder zijn hoede en beschermde haar vanaf dag 1 want King was compleet angstloos naar alles en iedereen. Hierdoor is Hayleigh in een kleine 2 jaar helemaal bijgekomen en uit haar schulp gekropen.
Ze luisterde perfect, en zelfs mijn vrouw haar nichtje van (toen) 7 liet ze beide aan het lijntje uit, zonder dat ze ooit raar deden.
Dat ging zover dat mijn schoonzus soms beldde met de vraag of wij niet weer eens een weekendje weg moesten zodat de hondjes konden komen logeren (LOL). :)
Iedereen kende die 2, en nooit een kwaad woord over ze.
Dat begint nu langzaam ook met Gila te komen, alhoewel die iets meer op mij gericht is, en wat minder op andere honden.
Oh wat een mooi verhaal.. En wat triest dat Hayleigh zo snel na King overleed.. ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:03:24 #87
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115535406
Leuke waterfoto´s! Kan Noukie zelf niet zo hoog springen?
Die van mij ( tenminste, Billy en Sjon ) die springen echt overal op, gekke apen.
Gisteren sprong Sjon op zo een ijzeren putdeksel, was loeiheet, stond ie te tapdansen _O-
Toen ik hem later nog es wilde laten springen om het te filmen trapte hij er helaas niet meer in -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115568319
Ik heb mijn hond inmiddels weer terug O+ Heeft een maand bij mijn ouders gelogeerd.
Dit is hem met zijn vriendinnen (honden van mijn ouders) :D


But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115568505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:36 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb mijn hond inmiddels weer terug O+ Heeft een maand bij mijn ouders gelogeerd.
Dit is hem met zijn vriendinnen (honden van mijn ouders) :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha had je eten vast bij het maken van de foto's? De blikken zijn zo gefocused! Wel een grappig trio zo! Vind het altijd leuk uitzien verschillende hondenrassen bij elkaar.
pi_115569132
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:03 schreef oh-oh het volgende:
Leuke waterfoto´s! Kan Noukie zelf niet zo hoog springen?
Die van mij ( tenminste, Billy en Sjon ) die springen echt overal op, gekke apen.
Gisteren sprong Sjon op zo een ijzeren putdeksel, was loeiheet, stond ie te tapdansen _O-
Toen ik hem later nog es wilde laten springen om het te filmen trapte hij er helaas niet meer in -O-
Noukie kan het wel, maar er zit nog veel angst in haar. Als ik er op zou springen dan zou ze het waarschijnlijk doen... maar alleen blijft ze liever laag op de grond en met mij in zicht.
Ze is wel een keer een luchtkussen opgegaan. Zoon riep, andere zoon riep.
En toen ik erop ging en haar mee riep, deed ze het pas, voorzichtig. :)
pi_115570263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:41 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha had je eten vast bij het maken van de foto's? De blikken zijn zo gefocused! Wel een grappig trio zo! Vind het altijd leuk uitzien verschillende hondenrassen bij elkaar.
Haha ja dat klopt :D anders onmogelijk om ze samen te laten zitten
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115598193
Weer een keertje mijn labrador laten zien :@ Kyra O+

pi_115600044
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:54 schreef charmed_angel het volgende:
Weer een keertje mijn labrador laten zien :@ Kyra O+

[ afbeelding ]
Lief <3
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:49:05 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115600673
Hete hond, koele tegels:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115600887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Hete hond, koele tegels:
[ afbeelding ]
Lekker hoor :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115605712
Hebben jullie het al gehoord/ gelezen dat die vermiste Akita "Suus" dood terug gevonden is?
Hebben echt hoop mensen meezocht in Barendrecht. Was een actie voor op touw gezet.
Echt rot dat ze er niet meer, ze hebben
haar wel terug gevonden, helaas dood

:-(
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_115605902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:04 schreef Dandilion het volgende:
Hebben jullie het al gehoord/ gelezen dat die vermiste Akita "Suus" dood terug gevonden is?
Hebben echt hoop mensen meezocht in Barendrecht. Was een actie voor op touw gezet.
Echt rot dat ze er niet meer, ze hebben
haar wel terug gevonden, helaas dood

:-(
Ik had het gezien ja, Hier en op Facebook ook een berichtje geplaatst. Het zal je hond maar zijn volgens mij ga je dan kapot van ellende.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:34:55 #98
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115606792
Nou ja, uiteindelijk is niet meer vinden wel veel erger, ik heb het ook gevolgd op FB.
:{
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115607058
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:54 schreef charmed_angel het volgende:
Weer een keertje mijn labrador laten zien :@ Kyra O+

[ afbeelding ]
Mooi O+
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Hete hond, koele tegels:
[ afbeelding ]
:D
Knip je haar nagels? Ik weet nooit of dat nou wel of niet moet, tegenstrijdig advies gehoord. Bij die van mij doe ik het bijna nooit omdat hij zoveel rent dat zijn nagels vanzelf wel netjes bijgevijld worden :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:49:14 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115607314
Ja, ze moet weer dringend zag ik op de foto´s :')
Maar ik knip ze elke twee weken bij haar, dikke zwarte nagels en madam is lui dus dr slijt niks.
Sjon zn nagels hoef ik nooit te knippen, die slijten vanzelf tot op het bot, Billy en Chico af en toe :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115607604
Elke 2 weken? :o
Dan moet ze wel lui zijn inderdaad _O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:10:47 #102
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115608087
Nou ze heeft ook echt hele dikke nagels, en zwarte, die knip ik liever elke keer een stukje dan grote stukken ineens :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:13:29 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115608199
B-) Geknipt inmiddels :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115613233
Wat een mooie foto's weer hier!

Vandaag heeft Mihail zijn jaarlijkse check gehad en de coctail, gedroeg hij zich als een echte heer.
Toen werden zijn nagels geknipt.....gedroeg hij zich als een kleine dramaqueen!!
Nounou zegt de dierenarts...dames batalen grof geld voor zo'n mooie pedicure hoor!
Normaal knip ik zelf de nagels maar mijn tang was uit elkaar gevallen :{
Ik vermoed dat er misschien enige sabotage in het spel is.... :W

Hoe dat nou zit met vaak of weinig knippen weet ik ook niet.
Bij Mihail groeien zijn voorpootnagels sneller, of slijten die minder snel af.
Achter hoef ik nooit te knippen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:57:08 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115613386
VErkeerd topic
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:37:46 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115616195
Het hangt af van hoe ze lopen, Sjon hangt veel in de lijn, bij hem slijten voor en achter even hard , bij de rest, die allemaal netjes lopen, slijt achter sneller dan voor :Y
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115619726
Ik moet allen Loebes zijn "duim" nagels te knippen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115646052
De ontdekking van de eeuw, trapliggen?

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:21:04 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115646192
:D Ik heb geen trap, onze oude hond sliep ook altijd op de trap, en wij konden het licht beneden niet aanmaken van boven, dus we braken echt standaard onze nek over haar in de winter als het donker was als we opstonden _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115648027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:21 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik heb geen trap, onze oude hond sliep ook altijd op de trap, en wij konden het licht beneden niet aanmaken van boven, dus we braken echt standaard onze nek over haar in de winter als het donker was als we opstonden _O-
Onze hond slaapt in de bench, dus we hoeven niet bang te zijn dat we onze nek breken omdat hij op de trap slaapt. We breken eerder onze nek omdat hij constant achter ons aan loopt en bij het omdraaien donder je over hem heen. Binnenkort toch maar eens een belletje aan zijn halsband vastmaken >:)
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:12:26 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115648067
Halsband hebben die van mij in huis echt niet om, alleen buiten ( wel met klingels ).
Bench doen wij niet aan :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115648754
Wij hebben ook nooit een bench gehad. Alleen voor lady er ooit een geleend omdat ze haar bekken ooit gebroken heeft gehad.
pi_115648762
De bench gaat alleen 's nachts dicht en wanneer er niemand thuis is. Als er iemand thuis is, slaapt hij in de bench met de deur open, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat deze niet meer nodig is. De halsband is alleen voor het trainen en hij heeft deze nu vaker om om te wennen.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_115655501
Bench hebben we hier gehad tot hij een half jaar was. Nu alleen nog als hij uit logeren gaat. halsband of tuigje alleen tijdens het wandelen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:06:41 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115665379
Ik wilde deze nog graag plaatsen. Links de hond van mijn ouders en rechts Milo O+


En het zijn tortelduifjes met een haat/liefdeverhouding :'). Pola is loops en biedt zich steeds aan aan Milo. Milo snapt er op zijn beurt niets van (want te jong) en bespringt Pola alleen maar om te spelen :6
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:09:11 #116
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115665494
Oja, en Milo toen hij een avondje thuis mocht blijven :') :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:45:16 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115666710
Whehehe die laatste foto _O-
Pas maar op met die loopsheid want een reu is echt nooit te jong om te dekken en ze doen het waar je naast staat en dan is het te laat :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115670879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef monsterd. het volgende:
Oja, en Milo toen hij een avondje thuis mocht blijven :') :')
[ afbeelding ]
Oh ja puppytijd haha. Heerlijk
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:59:27 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115671395
Dapper ook, al die meuk op dat lage tafeltje laten liggen als ie sloperig is :D
Bij mij is echt nooit iets gesloopt, alleen de vloer wel, door dat gepis en gekak van Sjon :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:02:08 #120
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_115671423
hier ook nog ff 2 foto;s van mijn hondjes

met knaus op de achtergrond



dokus wil zn speeltje niet los laten


en dokus en knaus aan het spelen



[ Bericht 13% gewijzigd door kawa4 op 17-08-2012 09:56:38 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_115671429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef monsterd. het volgende:
Oja, en Milo toen hij een avondje thuis mocht blijven :') :')
[ afbeelding ]
:D Wat een ontzettende leuke hond
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:37:00 #122
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115673696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:59 schreef oh-oh het volgende:
Dapper ook, al die meuk op dat lage tafeltje laten liggen als ie sloperig is :D
Bij mij is echt nooit iets gesloopt, alleen de vloer wel, door dat gepis en gekak van Sjon :')
Nouja dit was ook de eerste keer dat er echt iets kapot was :'). Verder sloopt Milo gelukkig niets O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:40:39 #123
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_115673820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:37 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nouja dit was ook de eerste keer dat er echt iets kapot was :'). Verder sloopt Milo gelukkig niets O+
kan je blij mee zijn, die van mij hebben het eerste jaar nix anders gedaan.
maar van 1 op andere dag, zijn ze gelukkig gestopt.
mee bekant vangde gin haas.
pi_115674356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:37 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nouja dit was ook de eerste keer dat er echt iets kapot was :'). Verder sloopt Milo gelukkig niets O+
Houd het in de gaten:) Loebes heeft ook zo'n sloop periode gehad :)
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:01:11 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115674429
:P Ik zou me drukker maken om die loopsheid en die reu.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115674483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:01 schreef oh-oh het volgende:
:P Ik zou me drukker maken om die loopsheid en die reu.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat geen succes is!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:04:28 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115674527
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik kan uit ervaring zeggen dat dat geen succes is!
:D En dan heb jij geen oepspuppen gekregen, kun je nagaan!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115675080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D En dan heb jij geen oepspuppen gekregen, kun je nagaan!
Mijn nichtje wel (niet van Loebes hoor)
En dan ben je echt niet blij! Pff kost echt bakken vol met geld en je moet er maar een huisje voor zien te vinden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115675608
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn nichtje wel (niet van Loebes hoor)
En dan ben je echt niet blij! Pff kost echt bakken vol met geld en je moet er maar een huisje voor zien te vinden.
Zo duur is het helemaal niet om honden te fokken. Voordat we onze pup kregen zijn we nog even naar een puppyfarm geweest in België. Dat zag er toch allemaal vrij goedkoop uit hoor. ;(
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:40:03 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115675729
:') Ik mag echt hopen dat je grapjes maakt.
Ik maak er geen grapjes over, ik ken pups die hun eigen moeder per ongeluk dekten en zo, maar goed, ik heb het nu gezegd, wat je er verder mee doet moet je helemaal zelf weten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115676150
Tja dat soort fokkers heb je ook... Helaas.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:56:01 #132
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115676309
Ik ga niet eens kijken in zo een puppyfarm, voor je het weet loop je de parvo je eigen huis in :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115676481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga niet eens kijken in zo een puppyfarm, voor je het weet loop je de parvo je eigen huis in :r
Ik was het er ook niet mee eens dat we daarnaartoe zouden gaan, maar mijn vriendin wilt af en toe naar haar eigen ouders (voornamelijk naar haar moeder) luisteren en zij vonden het belachelijk dat we zoveel geld betalen voor een hond. Hebben ze ons een adres gegeven in België waar ze 'toevallig' border collies hebben. Daar aangekomen zag het er al ontzettend slecht uit. Ben naar die vrouw gelopen en we hebben gezegd dat dit niets wordt en we zijn naar huis gereden.

Toen wisten we één ding heel zeker, je betaalt bij een goede fokker een stuk meer, maar je krijgt ook zoveel extra en daar hebben we voor gekozen. En nog een voordeel, mijn vriendin luistert nu stukken minder naar haar moeder. win-win :P
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_115677174
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:01 schreef WillieW het volgende:

[..]

Ik was het er ook niet mee eens dat we daarnaartoe zouden gaan, maar mijn vriendin wilt af en toe naar haar eigen ouders (voornamelijk naar haar moeder) luisteren en zij vonden het belachelijk dat we zoveel geld betalen voor een hond. Hebben ze ons een adres gegeven in België waar ze 'toevallig' border collies hebben. Daar aangekomen zag het er al ontzettend slecht uit. Ben naar die vrouw gelopen en we hebben gezegd dat dit niets wordt en we zijn naar huis gereden.

Toen wisten we één ding heel zeker, je betaalt bij een goede fokker een stuk meer, maar je krijgt ook zoveel extra en daar hebben we voor gekozen. En nog een voordeel, mijn vriendin luistert nu stukken minder naar haar moeder. win-win :P
Goed gehandeld!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:40:27 #135
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_115682142
nou ik heb wel eenseen oeps nestje gehad, vorig jaar.

maar ik las dat dat klauwen vol me geld kost,
nou da viel echt wel mee hoor.

ben er totaal 4x mee naar de DA gegaan voor controle/ entingen enzo.
voor de rest puppy brokjes.

meer kosten heb je toch niet, of ben ik nou belangrijke dingen vergeten. :?
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:43:05 #136
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_115682243
.

[ Bericht 99% gewijzigd door kawa4 op 17-08-2012 14:43:15 ]
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:02:12 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115682940
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:40 schreef kawa4 het volgende:
nou ik heb wel eenseen oeps nestje gehad, vorig jaar.

maar ik las dat dat klauwen vol me geld kost,
nou da viel echt wel mee hoor.

ben er totaal 4x mee naar de DA gegaan voor controle/ entingen enzo.
voor de rest puppy brokjes.

meer kosten heb je toch niet, of ben ik nou belangrijke dingen vergeten. :?
Nee dat is waar, dat kost niet veel, kun je lekker op cashen :P
Rashondenfokkers die zijn wel echt veel geld kwijt aan het fokken though, showen met je honden, gezondheidstesten doen met de ouderdieren, stambomen aanvragen voor je pups, enten, ontwormen, puppies vaak langer aanhouden om te kijken hoe ze uitgroeien, etc.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115683740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee dat is waar, dat kost niet veel, kun je lekker op cashen :P
Rashondenfokkers die zijn wel echt veel geld kwijt aan het fokken though, showen met je honden, gezondheidstesten doen met de ouderdieren, stambomen aanvragen voor je pups, enten, ontwormen, puppies vaak langer aanhouden om te kijken hoe ze uitgroeien, etc.
Nou, dat dus ja.

As je gezonde, mooie en sociale pups wilt fokken ben je daar gewoon behoorlijk veel tijd en geld aan kwijt. Naast wat oh-oh al noemt vind ik zelf de tijd (en dus geld) die je investeert voor de opvoeding, socialisatie en gesprekken met/bezoekjes van potentiële nieuwe eigenaren ook behoorlijk mee tellen. Fulltime werken en daarnaast een nestje pups goed opvoeden is denk ik erg lastig. De eerste twee weken maakt het nog niet zo uit, maar daarna moet je er toch regelmatig bij zijn om ze dingen mee te laten maken e.d.

Als wij een nestje gaan fokken met Nori zijn we op z'n minst geld kwijt voor:

- contributie voor de rasvereniging
- vervoer van en naar shows, plus inschrijfgeld voor shows (minimaal 2x, afhankelijk van hoe ze scoort)
- vervoer van en naar medische keuring, plus kosten voor medische keuring (3 onderzoeken: HD, ED en ogen)
- vervoer van en naar de reu, plus dekgeld
- geschikte werpkist
- extra voer voor Nori (KVV)
- kosten voor de stamboom en chip van alle pups
- ontworming voor de pups, 4x
- ontvlooïng voor de pups
- controle door de DA plus inenting voor de pups (eenmalig)
- extra voer voor de pups (geitenmelk, KVV)
- inhoud voor het puppypakket (informatieboekje, speelgoedjes, beetje overgangsvoer, foto's en filmpjes)

Niet meegerekend hierbij zijn de kosten voor de bezoekjes van alle potentiële nieuwe eigenaren, eventuele extra dierenartskosten als er iets mis gaat met de bevalling, of als een pup ziek of verzwakt is en alle tijd die in socialisatie van de pups gaat zitten en de extraatjes die je onderneemt in de laatste week/twee weken (keertje in de auto, keertje naar een school, keertje naar een kinderboerderij...).

Dus nee, een oeps-nestje is niet zo duur. Maar als je het goed wilt doen heb je er een leuke hobby aan maar kost het ook behoorlijk wat aan tijd en geld.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:11:39 #139
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115712641
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:01 schreef oh-oh het volgende:
:P Ik zou me drukker maken om die loopsheid en die reu.
Milo is net geen 4 maanden oud op dit moment. Hij weet nog niet eens wat hij moet doen :'). Daarnaast komen we nou ook weer niet zo vaak op bezoek dat ze de hele dag kunnen seksen. We halen ze ook gewoon uit elkaar. Niets aan het handje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:29:54 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115713089
Zelf weten hoor, ik heb het echt al vaak zat gehoord :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115728718
Nieuwe lens gekocht en die moest ik natuurlijk even proberen.





I solemnly swear i'm up to no good
pi_115730062
That's it! Maandag gaan we een zwembadje kopen voor Mihail!
Hopelijk hebben ze die nog bij de Action, die met een harde opstaande rand.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:10:43 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115730376
Maar maandag koelt het weer af :D
Die van mij mag ik bij de benedenbuuf laten zwemmen O+

Alleen Chico vindt dat echt heerlijk :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115730446
Loebes wil niet in het zwembad.. water zal wel te schoon zijn ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:13:32 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115730502
Leuk die waterfoto's ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115764031
Punkie heeft sinds vrijdag last van haar linkervoorpoot. Ze hinkelt op drie poten en soms kan ze een stukje normaal lopen. Als ik voel kan ik niks abnormaals vinden, heb werkelijk geen idee wat de oorzaak is. Morgen ga ik een afspraak maken bij de dierenarts. Ik ben benieuwd wat mijn oudje dit keer te wachten staat. :{
Ik hoop dat het iets onschuldigs is maar ergens ben ik bang dat het misschien met de melkkliertumor te maken heeft die we vorig jaar hebben laten verwijderen, je weet natuurlijk nooit zeker of ze alles weg hebben kunnen halen. :{
pi_115764573
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:07 schreef K.Weenie het volgende:
Punkie heeft sinds vrijdag last van haar linkervoorpoot. Ze hinkelt op drie poten en soms kan ze een stukje normaal lopen. Als ik voel kan ik niks abnormaals vinden, heb werkelijk geen idee wat de oorzaak is. Morgen ga ik een afspraak maken bij de dierenarts. Ik ben benieuwd wat mijn oudje dit keer te wachten staat. :{
Ik hoop dat het iets onschuldigs is maar ergens ben ik bang dat het misschien met de melkkliertumor te maken heeft die we vorig jaar hebben laten verwijderen, je weet natuurlijk nooit zeker of ze alles weg hebben kunnen halen. :{
Hm dat is even spannend dan. Succes morgen!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115765619
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nieuwe lens gekocht en die moest ik natuurlijk even proberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toe maar, Toe maar, geschoten met een D5100. Mooie plaatjes :)
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:47:39 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115765980
:@ Ik neem mijn spiegelreflex echt zelden mee, teveel gesleep...
K.Weenie, ik hoop dat het meevalt bij de da :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115766279
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:38 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Toe maar, Toe maar, geschoten met een D5100. Mooie plaatjes :)
Jup geschoten met die ja :) en ik heb een hond die gelukkig aardig fotogeniek is.. Als hij wil..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115766295
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:47 schreef oh-oh het volgende:
:@ Ik neem mijn spiegelreflex echt zelden mee, teveel gesleep...
K.Weenie, ik hoop dat het meevalt bij de da :*
Ik vind het leuk. Dus dat is het me gesleep wel waard.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:57:38 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115766352
Ik neem hem soms mee, als ik zin heb. Heel soms :P
Morgen hebben die van mij studioshoot, we werden laatst op straat gevraagd.
Ben benieuwd, ze hebben het wel al vaker gedaan, maar nu met een model en met styling _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115766394
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik neem hem soms mee, als ik zin heb. Heel soms :P
Morgen hebben die van mij studioshoot, we werden laatst op straat gevraagd.
Ben benieuwd, ze hebben het wel al vaker gedaan, maar nu met een model en met styling _O-
Succes :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:00:05 #154
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115766469
Thnx, maar ik hoef niks te doen hoor :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115766892
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:00 schreef oh-oh het volgende:
Thnx, maar ik hoef niks te doen hoor :D
Oeh ik ben ook zo nieuwsgierig wat het gaat worden :D *O*
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:22:52 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115767403
:D Ik ook, wss veel werk voor 1 foto, maar soit :P
Oh ik mik mn grote camera ook wel ff in mn tas, als ze een witte handdoek hebben kan ik dan mss ff die yodachico foto maken die ik al lang wil maken 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115768060
Waarschijnlijk wel 1 gruwelijk toffe, meer hebbie ook niet nodig _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:00:21 #158
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115773112

Mogge!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115775316
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:00 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mogge!
Smorges ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115778695

Hier liggen de dames nog lui bij de ventilator.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:33:24 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115787021
Hier ook al de hele dag.

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:40:19 #162
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115787301
Gister al even gekeken, maar ik denk dat we deze ouwe baas maar eens de oude dag van z'n leven gaan geven: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/hond/9737/wissel-leeuwarden

Iemand bekend met deze rassen? Denk dat ze vrij eigenwijs zijn en een strikte opvoeding nodig hebben, anders nemen ze een loopje met je.

Verder zijn we beiden honden gewend (ik boxers, rottweilers en labradors; m'n vriendin border collies), dus we weten wel eea...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:41:28 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115787347
Hij is pas 3.5 hoor, dat is zo oud nog niet. Ik vind hem meer als een boxermix uitzien dan als een am.bul. Beiden zijn sterke drukke eigenwijze rassen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115787421
Hij is nog heel jong! Maar ga eens kennis met hem maken :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:44:17 #165
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115787454
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:41 schreef oh-oh het volgende:
Hij is pas 3.5 hoor, dat is zo oud nog niet. Ik vind hem meer als een boxermix uitzien dan als een am.bul. Beiden zijn sterke drukke eigenwijze rassen :D
Owja fuck, zit nog steeds met die andere 2 in mn hoofd (boxer van 8 en een am staf van 7)...ja, die kop is meer van een boxer dan am bulld....we gaan t meemaken
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:24:19 #166
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115790788
Wat een stiekemerd!



Nog altijd nietsvermoedend!


Ik hoor wat....


:o BUSTED! :o


_O-
pi_115800538
Haha op die laatste foto is het net zo'n zwitsal kuifje!
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:04:26 #168
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115801708
OMG die kuif is awesome O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:05:36 #169
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115801783
Wij hadden vanavond twee uur lang fotoshoot en de honden deden het super, was met twee modellen.
Gingen we naar buiten moesten ze nog tig keer met allemaal toeristen op de foto :') _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115801833
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is nog heel jong! Maar ga eens kennis met hem maken :)
^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_115803526
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

^O^
Ja vond het ook wel een goed idee ;) hoe minder beestjes in het asiel hoe beter. :)

-----------


Moet hier weer eens wat vaker foto's posten. Maar mijn laptop is in de avond vaak geclaimd ... En via de iPad gaat het niet zo makkelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:50:57 #172
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115815020
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is nog heel jong! Maar ga eens kennis met hem maken :)
We hebben het weer gedaan, onszelf gek gemaakt met het idee dat we tijd en ruimt hebben voor een hond...we hebben beiden behoefte aan de hond, zijn beiden gek op honden en willen, moeten er zelfs bijna eentje...

Maar dan komt het besef: 2 fulltime werkende jagers die bijna nooit thuis zijn...het kan gewoon niet.

We hadden eens goed nagedacht en moesten zelfs een schema maken om de hond aandacht te geven (bijv. maandag naar haar ouders, dindsdag naar de mijne, woensdag een dag op klantenbezoeken en dan de hond mee in de auto en donderdag opvang, vrijdag thuis werken etc etc...)

Conclusie: we mogen geen hond nemen van onszelf...om dit te voorkomen (i do not judge!!)
Mijn hond verdient een beter baasje dan ik kan zijn...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_115815084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:50 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

We hebben het weer gedaan, onszelf gek gemaakt met het idee dat we tijd en ruimt hebben voor een hond...we hebben beiden behoefte aan de hond, zijn beiden gek op honden en willen, moeten er zelfs bijna eentje...

Maar dan komt het besef: 2 fulltime werkende jagers die bijna nooit thuis zijn...het kan gewoon niet.

We hadden eens goed nagedacht en moesten zelfs een schema maken om de hond aandacht te geven (bijv. maandag naar haar ouders, dindsdag naar de mijne, woensdag een dag op klantenbezoeken en dan de hond mee in de auto en donderdag opvang, vrijdag thuis werken etc etc...)

Conclusie: we mogen geen hond nemen van onszelf...om dit te voorkomen (i do not judge!!)
Mijn hond verdient een beter baasje dan ik kan zijn...
In jouw situatie zou ik ook geen hond nemen nee :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:55:21 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115815127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:50 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

We hebben het weer gedaan, onszelf gek gemaakt met het idee dat we tijd en ruimt hebben voor een hond...we hebben beiden behoefte aan de hond, zijn beiden gek op honden en willen, moeten er zelfs bijna eentje...

Maar dan komt het besef: 2 fulltime werkende jagers die bijna nooit thuis zijn...het kan gewoon niet.

We hadden eens goed nagedacht en moesten zelfs een schema maken om de hond aandacht te geven (bijv. maandag naar haar ouders, dindsdag naar de mijne, woensdag een dag op klantenbezoeken en dan de hond mee in de auto en donderdag opvang, vrijdag thuis werken etc etc...)

Conclusie: we mogen geen hond nemen van onszelf...om dit te voorkomen (i do not judge!!)
Mijn hond verdient een beter baasje dan ik kan zijn...
Verstandig. Ik neem ze alle vier mee naar mijn werk, dat is erg luxe.
De eerste drie bleven eerst gewoon alledrie thuis als ik werkte , samen, maar dan ging wel alle tijd buiten werk ook naar de honden. Ik maak hoef ze gelukkig niet bewust aandacht te geven of zo. Ik ben altijd bij ze en ze zijn altijd samen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:01:23 #175
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115815269
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:04 schreef oh-oh het volgende:
OMG die kuif is awesome O+
We hopen ook dat die kuif blijft, maar iemand anders (met eenzelfde ras) zei dat zo'n zelfde kuif na haar eerste knipbeurt niet meer terugkwam. ( ;( ) Dus we genieten nog ff lekker van dat schattige kuifje, voor zolang als het er nog is! :D
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:02:55 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115815298
Gewoon zeggen dat ze met hun poten van die kuif af moeten blijven met knippen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:07:05 #177
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115815413
Dat kan natuurlijk ook nog :D
pi_115815458
Gewoon niet afknippen idd :D het is echt te schattig haha
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:11:58 #179
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115815561
Dat betrapte gezicht ook! :') Ik moest gister zo hard lachen. Zittend op een tuinstoel met haar knuffel! O+
pi_115815629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat betrapte gezicht ook! :') Ik moest gister zo hard lachen. Zittend op een tuinstoel met haar knuffel! O+
Mag ze eigenlijk niet op de tuinstoel?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:18:13 #181
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115815727
Naja, we maken daar eigenlijk geen probleem van. Eigenlijk doet ze het nooit. Maar ik stond af te wassen met mijn vader, moeders was ergens anders mee bezig. We checkten even waar ze was. En daar zat ze, doodleuk in die stoel! :') :D
pi_115816346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Naja, we maken daar eigenlijk geen probleem van. Eigenlijk doet ze het nooit. Maar ik stond af te wassen met mijn vader, moeders was ergens anders mee bezig. We checkten even waar ze was. En daar zat ze, doodleuk in die stoel! :') :D
Haha leuk toch :) Rocky ligt ook altijd op een stoel in de tuin lekker in de zon te sussen. :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:09:16 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115856140

Mogge!
:O
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115867708
Ik kom net terug van de dierenarts, die heeft een beetje aan het pootje zitten sjorren en de conclusie luidt: ouderdom, slijtage. Ze stelde voor om voortaan om de dag wat pijnstillers door de brokken te doen, maar ik wil nog even aankijken of het na een paar dagen niet beter wordt. Om nou meteen definitief aan de medicijnen te gaan lijkt me een beetje voorbarig, dat kan natuurlijk altijd nog als ze er last van blijft hebben.

Ergens vind ik het een deceptie. :') Slijtage is met ruim 14 jaar natuurlijk logisch maar je hoopt toch dat het iets tijdelijks is. Verder zag ze er voor haar leeftijd gelukkig uitstekend uit. :7
pi_115867822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef K.Weenie het volgende:
Ik kom net terug van de dierenarts, die heeft een beetje aan het pootje zitten sjorren en de conclusie luidt: ouderdom, slijtage. Ze stelde voor om voortaan om de dag wat pijnstillers door de brokken te doen, maar ik wil nog even aankijken of het na een paar dagen niet beter wordt. Om nou meteen definitief aan de medicijnen te gaan lijkt me een beetje voorbarig, dat kan natuurlijk altijd nog als ze er last van blijft hebben.

Ergens vind ik het een deceptie. :') Slijtage is met ruim 14 jaar natuurlijk logisch maar je hoopt toch dat het iets tijdelijks is. Verder zag ze er voor haar leeftijd gelukkig uitstekend uit. :7
Rustig aan doen en kijken of je hondje er dan minder last van krijgt. Succes en sterkte :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:24:13 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115868030
Probeer anders eens een paar dagen die pijnstillers, je hoeft er niet mee door te gaan. Mss is het ook wel iets tijdelijks, je weet het gewoon niet, helaas. Of probeer glucosamine door het voer, dat helpt vaak ook en kan verder geen kwaad!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115868047
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Rustig aan doen en kijken of je hondje er dan minder last van krijgt. Succes en sterkte :)
Ja dat is ook het plan, ik denk dat we de dagelijkse rondes wat gaan inkorten. Volgens mij heeft ze zelf nog niet door dat ze niet meer overal op en af kan springen en zo ver kan lopen als vroeger, als we naar het bos gaan wil ze je nog steeds aan de riem meesleuren. :P Dankje!

Oh-oh, Chico is toch ook 14? Merk je daar veel aan bij het wandelen of heeft ie nog geen kuren?
pi_115868105
Glucosamine is wel een goed idee. Kun je dat spul van de kruidvat ook met mate door de brokken doen of moet ik een speciaal soort hebben?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:45:03 #189
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115868802
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:26 schreef K.Weenie het volgende:
Glucosamine is wel een goed idee. Kun je dat spul van de kruidvat ook met mate door de brokken doen of moet ik een speciaal soort hebben?
Gewoon die nemen ja, die is prima.
Chico gaat nu erg goed, van de winter wilde hij niet meer eten en niet meer lopen en was ie ook heel stram, maar de zomer is echt zijn seizoen, hij speelt elke dag, loopt nog alles mee wat de rest loopt ( alleen rennen Sjon en Bill de hele weg heen en weer, Chico niet, maar dat heeft ie net als Kees gewoon nooit gedaan ). Hij is 14.5 inmiddels O+
Kort filmpje van vanochtend:
Chico is degene met het shirt aan ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115869952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gewoon die nemen ja, die is prima.
Chico gaat nu erg goed, van de winter wilde hij niet meer eten en niet meer lopen en was ie ook heel stram, maar de zomer is echt zijn seizoen, hij speelt elke dag, loopt nog alles mee wat de rest loopt ( alleen rennen Sjon en Bill de hele weg heen en weer, Chico niet, maar dat heeft ie net als Kees gewoon nooit gedaan ). Hij is 14.5 inmiddels O+
Kort filmpje van vanochtend:
Chico is degene met het shirt aan ;)
Oh dat ziet er nog goed uit! Ik vind het wel moeilijk in te schatten hoor. Ze wil nog vanalles maar je merkt dat het fysiek allemaal wat minder is. Voorheen sprong ze tot je schouder, nu amper tot je heup. Konijnen en muizen vangt ze alleen nog als ze praktisch voor haar neus gaan liggen. Wandelingen van twee uur vind ze fantastisch maar zo gauw we in de auto zitten sukkelt ze meteen in. :') En af en toe kan ze zo afwezig staren, alsof ze even helemaal weg is. Ach ja, het hoort er allemaal bij.

Ik heb het even gegoogled; bij De Tuinen hebben ze glucosamine voor honden. Ik heb nu Metacam meegekregen, eens kijken wat het beste werkt.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:19:36 #191
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115870224
Metacam is troep met veel bijwerkingen. Glucosamine kun je gewoon bij kruidvat kopen, voor mensen, echt waar. Ik zou persoonlijk eerst die glucosamine proberen, dat kan gewoon helemaal geen kwaad.
Die metacam kun je altijd nog proberen.
Zo te horen is ze nog prima actief hoor. Logisch dat het allemaal net iets minder fanatiek was, gewoon wat rustiger aan doen met haar. ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:57:39 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115871682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:26 schreef K.Weenie het volgende:
Glucosamine is wel een goed idee. Kun je dat spul van de kruidvat ook met mate door de brokken doen of moet ik een speciaal soort hebben?
Ik zou gluco achterwege laten en primeval proberen. Heb een 13 jarige golden met hd en artrose. Gluco doet niet zo veel, hij staat alweer een poosje op primeval gelatinaat en gaat kei goed. Wel icm visolie capsules, groenlipmossel caps en een hele carprodyl per dag.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:58:30 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115871722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:24 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Ja dat is ook het plan, ik denk dat we de dagelijkse rondes wat gaan inkorten. Volgens mij heeft ze zelf nog niet door dat ze niet meer overal op en af kan springen en zo ver kan lopen als vroeger, als we naar het bos gaan wil ze je nog steeds aan de riem meesleuren. :P Dankje!

Oh-oh, Chico is toch ook 14? Merk je daar veel aan bij het wandelen of heeft ie nog geen kuren?
Je zal de dagelijkse rondes wel moeten inkorten. Liever 6x per dag een klein stukje dan 3x per dag een lang stukje :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:02:14 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115871884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:19 schreef oh-oh het volgende:
Metacam is troep met veel bijwerkingen.
QFT. Je kan ook trocoxil proberen. Eerst opbouwen, dan 1x per maand geven. Of gewoon carprodyl.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_115873375
Ojee Qwea, je gooit een hele medicijnkast naar mijn hoofd. :') Ik zal het binnenkort op mijn gemak eens uitzoeken allemaal.
pi_115873414
En wat zijn de bijwerkingen van Metacam dan?
pi_115899982
Tessa is vandaag een grote meid geworden. O+ :') Ben er wel blij mee, kan ze volgende maand geholpen worden en de bijklauwtjes weggehaald. Alleen volgende week zou ook weer de cursus zijn.
Dat is wel jammer...dan maar de volgende..

  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:21:11 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_115900228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:38 schreef K.Weenie het volgende:
En wat zijn de bijwerkingen van Metacam dan?
Nierfalen komt vaak voor bij metacam, helaas. Metacam moet je een beetje als laatste redmiddel zien. Als je hond het zou kunnen doen met caprodyl/rimadyl, kun je beter dat geven dan metacam.

Ook caprodyl heeft zijn bijwerkingen en hij blijft een NSAID, maar Baloe staat er nu 5 jaar zonder problemen op. Wel op een hele lage onderhouds dosering, maar als hij eens omhoog moet omdat hij last heeft, heeft dat tot nu toe nooit problemen opgeleverd.

Ik zou wel serieus eens primeval gelatinaat proberen.

Is erg goed spul. :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:23:08 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115900283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:11 schreef Bengeltje het volgende:
Tessa is vandaag een grote meid geworden. O+ :') Ben er wel blij mee, kan ze volgende maand geholpen worden en de bijklauwtjes weggehaald. Alleen volgende week zou ook weer de cursus zijn.
Dat is wel jammer...dan maar de volgende..

[ afbeelding ]
:D Feli met je grote meid :D
Had ze wolfsklauwen?
Ik vind dat zo apart, dat dat nog gewoon af en toe ineens erbij zit bij een hond O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115900919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Feli met je grote meid :D
Had ze wolfsklauwen?
Ik vind dat zo apart, dat dat nog gewoon af en toe ineens erbij zit bij een hond O+
Heeft ze nog, hadden eigenlijk bij de geboorte weggehaald moeten worden.
Maar dat laat ik nu wel doen. Ze heeft er nog geen last van, maar ze hoeft er maar ergens mee blijven haken. Beter als ze weg zijn. :)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:48:40 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115901182
Ja, zou ik ook laten doen maar ik zou idd ook liefst wachten tot ze dan toch es onder narcose moest.
Bij de geboorte doen ze dat gewoon zo, zonder verdoving, dan hebben ze helemaal nergens last van.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115904904
Vraagje aan de kenners;
Mijn moeder heeft 3 weken geleden een hond geadopteerd van een familielid dat overleden is. Nu had ze zelf ook al een hond van 1 jaar. Het zijn allebei vrouwtjes. De geadopteerde hond is 7 jaar en een soort amerikaanse bulldog volgens mij, de hond van mijn moeder een kruising Bordeaux dog - Duitse herder. Allebei de honden waren er gewend aan om met reuen samen te leven, maar niet met andere vrouwtjes.
Nu is het de eerste 2 weken wel aardig gegaan, al hebben ze wel een paar keer gevochten maar nooit heel erg. Maar deze week zijn ze uit het niets begonnen te vechten, zo erg dat de politie is gekomen en ze ze met heel veel moeite uit elkaar hebben gekregen. De bulldog was heel erg gewond maar heeft het gelukkig wel overleefd, de andere hond had bijna niks. Mijn zusje is toen ook in haar hand gebeten en dat ziet er niet zo goed uit ;(

Nu is mijn vraag dus wat we nu het beste doen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Het lijkt mij dat ze niet meer samen kunnen wonen en dat we voor een van de honden een ander huis moeten vinden, maar de dierenarts had de indruk dat het wel weer kon gaan :?

Dit zijn ze trouwens, de 2 linkse:
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_115905524
Kan zijn dat ik het verkeerd inschat, maar ze waren nog niet echt met z'n tweeën alleen geweest, jouw hond was er voor die tijd bij. Denk wel dat het goed gaat komen, kleine kans van niet.
Ze moeten weer even hun plaats weten en tja dat kan er duidelijk wel eens hard aan toe gaan. :{
Sterkte.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:06:50 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115906101
Teven? Die leren hun plek niet kennen vrees ik. Reuen wel, die accepteren een baas en leggen zich daarbij neer. Teven die kunnen door blijven etteren tot er echt gewonden vallen.
Het is niet het type honden dat je even het uit laat vechten ook. Ik zou zelf mijn eigen hond en huis en oh ja, de mensen erin, niet blootstellen aan het risico en helaas de geadopteerde hond weer door laten adopteren -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:10:12 #205
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115906222
Lekker relaxen!



pi_115906335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Teven? Die leren hun plek niet kennen vrees ik. Reuen wel, die accepteren een baas en leggen zich daarbij neer. Teven die kunnen door blijven etteren tot er echt gewonden vallen.
Het is niet het type honden dat je even het uit laat vechten ook. Ik zou zelf mijn eigen hond en huis en oh ja, de mensen erin, niet blootstellen aan het risico en helaas de geadopteerde hond weer door laten adopteren -O-
Ik heb altijd teven gehad, dat is altijd goed gegaan. Natuurlijk in het begin even aftasten wie wat mag. Dat is normaal. Hier accepteren ze ook een baas, de mens, geen hond. En ik maak uit wie als eerste eten krijgt enz. Het is afwachten en natuurlijk of zij het nog aandurven. Anders zou ik hezelfde zeggen, de geadopteerde hond weer laten adopteren, helaas.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Lekker relaxen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat kuifje is schattig, en zo onschuldige blik. O+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:16:10 #207
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115906456
Heeel onschuldig! Tot ze één van haar buien krijgt! :D
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:18:59 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115906599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:13 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Ik heb altijd teven gehad, dat is altijd goed gegaan. Natuurlijk in het begin even aftasten wie wat mag. Dat is normaal. Hier accepteren ze ook een baas, de mens, geen hond. En ik maak uit wie als eerste eten krijgt enz. Het is afwachten en natuurlijk of zij het nog aandurven. Anders zou ik hezelfde zeggen, de geadopteerde hond weer laten adopteren, helaas.

[..]

Dat kuifje is schattig, en zo onschuldige blik. O+
:X Maar die van jou hebben toch niet zo erg gevochten neem ik aan?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115906784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:X Maar die van jou hebben toch niet zo erg gevochten neem ik aan?
Mijn eerste twee wel, kruising teckel en kruising lab/herder. De kleinste had een snee in haar kop, kon de schedel zien. :(
Was even boodschappen doen of wat en hoorde bij de voordeur mijn ex " Schiet nu toch op, waar blijft ze,waar blijft ze." Tja toen meteen naar de DA.
Daarna gewoon weer naar huis, maar dit was wel een gevecht om het eten. Dat hebben we ze niet meer samen laten doen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:25:54 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115906926
Ik heb wel veel nare verhalen gehoord door de jaren op het gebied van teven helaas, en dit zijn geen honden waar je tussen wil komen te staan als ze echt los gaan op elkaar...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115907030
En toch heb ik liever dames dan heren. :+

Zou sowieso niet er tussen gaan, liefst twee man en dan bij beide honden de achterpoten pakken.
Weet wel dat ik nooit meer iets met mix herder wil.
Tessa is ook bang voor herders. Was er met een aan het spelen en opeens vijf stuks achter haar aan en boven op haar. :{
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:32:24 #212
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115907252
Hier komt dr na Kees echt geen teef meer in :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:07:01 #213
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_115908654
Zo... de vacantie is weer voorbij hier...

Maandag weer begonnen met werken, maar vandaag alweer mijn eerste roostervrije dag. Meteen lekker van genoten, 's ochtends alle bedden afgehaald en gewassen... 's middags lekker naar de Noorderplas in Tilburg om met Lara te trainen.

En zowaar... er zit progressie in onze baas-hond relatie. Ze heeft twee uur lang 'los' rondom de plas gelopen [los als in: met een lange lijn aan d'r halsband die achter haar aansleept] en qua oefeningen ging het prima [en dat na 3 weken vacantie!].

Ik heb de illusie dat het wel goed komt met de verdwijntrucjes van onze Houndini!

Als toetje even lekker afkoelen in het water!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_115908706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb wel veel nare verhalen gehoord door de jaren op het gebied van teven helaas, en dit zijn geen honden waar je tussen wil komen te staan als ze echt los gaan op elkaar...
Nou, inderdaad... Wij hebben ook een hele nare ervaring gehad met twee teefjes. We zijn er toentertijd meerdere malen mee naar de DA geweest, eerst geprobeerd ze het uit te laten vechten. Dat was al vrij snel duidelijk dat het niet ging werken, toen onze dominantie benadrukt en ze steeds uit elkaar gehaald. Dat werkte ook niet, daarna muilkorf geprobeerd, strikt gescheiden houden geprobeerd (om beurten binnen/buiten, en als ze beide binnen waren om beurten in een bench), we zijn naar een gedragstherapeut geweest, de aanstichtster heeft zelfs medicatie gehad om haar relaxed te krijgen, we hebben ze doordeweeks helemaal gescheiden (beide in een ander huis)... Maar het kwam gewoon echt niet goed.

Uiteindelijk de aanstichtster geprobeerd te herplaatsen ergens zonder andere honden, andere dieren en kinderen (want ze had niet alleen issues met ons andere teefje maar met alle andere honden, katten, angst voor kinderen en zeer sterk jachtinstinct naar eigenlijk alle andere dieren). Toen ook dat niet lukte en ze ineens ons beet (frustratie, ze wilde een andere hond aan de overkant van de straat aanvliegen) was de maat vol en hebben we haar af laten maken. De DA stond gelukkig 100% achter onze beslissing omdat hij 't hondje al vanaf het begin had meegemaakt. Dat was onze grootste fout ooit, en dat gaat never nooit meer gebeuren. Als we geweten hadden hoe het af zou lopen hadden we haar nooit in huis genomen. Maar ja, overmoedig, dat arme hondje dat krijgen we wel voor elkaar, gaat wel goed komen... niet dus :N

Oh ja, verder niets tegen teefjes, we hebben er nu ook 3 en het gaat geweldig. Maar sommige teven sporen gewoon niet en kunnen als ze eenmaal ruzie hebben met een andere teef daar eeuwig in blijven hangen (zij de gedragstherapeut ons ook al). Zeker bij zulke sterke grote honden als een Am.bull en bordeaux/herder mix zou ik zsm herplaatsen, voor je het weet zit je er midden in als politieagent, en dat is echt geen pretje. Toen ons hondje afgemaakt was werd pas duidelijk hoe erg je al die tijd (meerdere jaren) in spanning hebt gezeten en wat een stress dat met zich meebrengt. Ook voor de andere dieren was het echt een ontzettende verademing dat je niet continue gespannen hoeft te zijn of ze elkaar niet grijpen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:14:06 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115908960
Ik zeg ook absoluut niet dat je geen teven samen kan houden.
MAAR als het misgaat met teven onderling, gaat het helaas vaak erger mis dan als het mis gaat tussen reuen. Reuen accepteren toch sneller een lagere positie in de roedel en zijn vergevingsgezinder dan teven.
Net als mannen en vrouwen _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115909452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik zeg ook absoluut niet dat je geen teven samen kan houden.
MAAR als het misgaat met teven onderling, gaat het helaas vaak erger mis dan als het mis gaat tussen reuen. Reuen accepteren toch sneller een lagere positie in de roedel en zijn vergevingsgezinder dan teven.
Net als mannen en vrouwen _O-
Niet alle reuen, daar heb je natuurlijk ook wel dominante etterbakken tussen die elk ander open reutje proberen op te vreten en van geen ophouden weten :P Maar ze zijn over het algemeen idd een stuk makkelijker dan ruziënde teven samen.

Dat ene hondje is ook echt mijn grote trauma, drama dat het was... en voor een groot deel de reden dat ik er nu zo op hamer dat mensen niet overmoedig zomaar een hondje in huis halen. Wij (ouders, broertje en ik) dachten toen ook dat het zo'n vaart niet zou lopen. Hondje was al een wat oudere pup, zat er een beetje zielig bij (was van een kennis die fokt op een niet optimale manier, geen broodfok maar niet echt zoals je het graag zou zien) en we dachten dat we met zoveel ervaring er wel wat van konden maken. Boy, were we wrong! We kregen 't hondje twee weken later gratis thuis in 'bruikleen' als het ware en eerst ging het nog goed, maar na een paar maand was het drama. Jaren later bleek dat het niet alleen de gebrekkige socialisatie in de jeugd was maar ook 'gewoon' een kwestie van een erfelijk k*t karakter. De moederhond bleek 'oh ja!' precies hetzelfde karakter te hebben en elke andere teef op te vreten. Ze kon alleen met open reuen van haar eigen soort, vandaar het (hoorden we toen pas) ongeplande nestje. Nog nooit eerder (en gelukkig ook nooit meer sinds dien) hebben we ons zó op een dier verkeken. Het was een drama toen we haar in lieten slapen, maar eerlijk gezegd ook een enorme verademing.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_115912255
Onze jack russel heeft wel eens met onze duitse herder gevochten vroeger. Dat ging het meest fout toen. De herder had een opengebeten tong, die jack russel had een stuk vel los op z'n hoofd. Maar dat is ook maar één keer gebeurd daarna nooit meer. Dat waren twee reuen. + het feit dat een kennis van ons zo achterlijk was om één stuk vlees te gooien naar onze twee honden. :(

Met eten in de buurt is het altijd oppassen.. dat is gewoon risicovol hoe klein of onbenullig ook. Dat is ook wel eens fout gegaan tussen onze golden en onze westy. Daar kwam ik een keer bij uit en heb de grote er meteen vanaf getrokken. Zo boos op em geweest toen.. en Lady naar piepen omdat ze geschrokken was mankeerde verder gelukkig niets. Het is daarna nog eens gebeurd zonder aanwijsbare reden, één van de twee dacht dat er ergens iets op de grond lag wat te eten was en dat de ander het wilde pakken. En toen was het weer raak. Gelukkig duurt het nooit lang, want er is altijd iemand bij.

Toen wij Lobbes onze golden retriever een week hadden was onze jack russel al 17. En ook al kon hij het never nooit winnen van een jonge hond hij gaf niet op. Die twee reuen hadden gewoon altijd ruzie. Ze hebben nooit gevochten omdat we dat nooit hebben laten gebeuren. Normaal zou je kunnen zeggen laat ze het maar uitvechten maar dat ga je niet doen met een opa van 17. Gelukkig konden we ze gewoon uit elkaar houden, maar als onze jack russel niet zo oud was hadden we Lobbes waarschijnlijk weer moeten wegdoen want dat was niet te doen zo als dat nog jaren had moeten duren.

In het geval van die twee teven zou ik het risico niet nemen om ze weer uit elkaar te gaan moeten trekken... Vooral omdat het twee grote honden zijn. Je wilt jezelf ook niet verwonden natuurlijk...


edit: Onze teef Lady is trouwens de enige hond die we gehad hebben die nooit ruzie heeft gehad met andere (vreemde) honden. Echt gewoon nooit.. de eerste hond waar ze problemen mee heeft moeten we nog tegenkomen. Dus inderdaad niet alle teven zijn zo... .

[ Bericht 4% gewijzigd door CesarMilan op 23-08-2012 16:37:38 ]
pi_115950530
Zo weer eens een foto. Is weer eens wat anders dan hele verhalen. :+

Wazige, dacht dat ik snel moest zijn toen Tessa naast Lara (kitten die we net 2 wkn in huis hebben) ging zitten.


Maar het viel mee, ze ging Lara een wasbeurt geven. Lara onderging het relaxt.


Vind het altijd mooi als honden en katten zo met elkaar omgaan.
Vanmorgen was Lara aan het stuiteren over Noukie, die alleen maar op keek van "moet dit nou".
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:06:57 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115950736
Is dat Lara van Oognip?
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115950970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Is dat Lara van Oognip?
:D
Yep. O+
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:13:31 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115951000
Ah wat leuk O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:40:22 #222
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115987037
Ik kom me hier ook maar eens melden =) Oscar doet het super meer heb ik eigenlijk niet over hem te melden, maar hij heeft sinds 2/3 dagen een plek op zijn huid waar hij steeds aan loopt te likken wat hem ook echt zeer doet :'( het is een kale plek met een korst erop weet een van jullie wat het eventueel zou kunnen zijn ? foto probeer ik nog te maken. We zijn al van plan om volgende week naar dierenarts te gaan hoor =) zijn eerste keer buiten de vaste controles om
Maar stiekem toch meer een lurker.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:07:56 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115989157
Dat kan echt van alles zijn, gewoon even naar de da gaan dus.

Billy heeft ook iets geks op zijn rug _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115990965
Zou een hotspot kunnen zijn. Maar gewoon naar de DA die kan het je zo vertellen. In het geval van een hotspot krijg je een zalfje mee :-)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:21:11 #225
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_115999765
Ik denk wel dat hij een kap op krijgt omdat hij er steeds aanzit nja het zal wel goed zijn =) hij is gewoon nog de vrolijkheid zelfe
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_116003763
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:21 schreef StampertjeX het volgende:
Ik denk wel dat hij een kap op krijgt omdat hij er steeds aanzit nja het zal wel goed zijn =) hij is gewoon nog de vrolijkheid zelfe
Wij kregen zalf die ook de jeuk weg nam toen zat hij er niet meer aan :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116006936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Dat kan echt van alles zijn, gewoon even naar de da gaan dus.

Billy heeft ook iets geks op zijn rug _O-
[ afbeelding ]
O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_116015330
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Dat kan echt van alles zijn, gewoon even naar de da gaan dus.

Billy heeft ook iets geks op zijn rug _O-
[ afbeelding ]
_O-
Lief

Dank nog allemaal voor de reacties op mijn vechtende honden verhaal :) Het lijkt nu weer goed te gaan tussen de honden, maar ze gaan nog naar een of andere expert op dat gebied om advies te vragen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_116022550
Haha, Billy heeft een Piet-vormig gezwel :P

@StampertjeX: Hier gelukkig geen ervaring met hotspots en dergelijke *klopt af*. Hopelijk is het niets vervelends met Oscar en komt hij snel van de jeuk af :)

@Njosnavelin: Fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan tussen de dames. Het is echt verschrikkelijk als je twee honden in huis hebt die elkaar naar het leven staan, hopelijk is de situatie nu stabiel en blijft het goed gaan!

Ik gooi er nog een paar fotootjes tussendoor, schoonpapa is weer mee geweest naar de jachttraining van Nori namelijk met z'n camera. Ik vind het zo leuk hoe goed ze het doet, dus wil graag een beetje opscheppen :P

Nori zit met allemaal goldens en één springer spaniel op training. Ze is de minst ervaren hond (en de jongste) maar ze leert best veel van de andere hondjes. Dit zijn de andere hondjes op de training:


Hier moest ze blijven wachten zonder lijn, terwijl de trainer alle honden lokt en opjut met geluidjes en een dummy. Om beurten wordt een hond weggestuurd om te apporteren, het is de bedoeling dat ze niet bewegen voordat het hun beurt is. Sommigen zitten wel aan de lijn omdat ze anders inspringen (voor hun beurt gaan):


Met de dummy, snel terug naar baasje:


Met een dode eend (stijf, want bevroren). Noortje moest blind (dus zonder dat ze wist dat er een eend of dummy oid was gevallen) over het water gaan, en vervolgens achter een soort dijkje de eend opzoeken die daar ergens verstopt lag.


Daarna terug lopen met eend, weer over zwemmen en afgeven aan de baas. Ze deed het foutloos (op het zittend afgeven na, dan...), héél erg knap voor een hond van haar leeftijd volgens de trainer! *trots*


Konijntje gevonden (ook bevroren). Vorige week was een konijn nog best eng om vast te pakken, maar deze week ging het al beter:


Af en blijf terwijl de baas weg is was best wel moeilijk deze keer. Na een halve minuut stond mevrouw dan ook al weer op. Gelukkig had schoonpapa voor die tijd nog gauw deze foto geschoten:


Ze doet het echt goed en ze vindt het geweldig leuk, de training is al bijna afgelopen (16 september is de slotdag) maar we gaan er volgend voorjaar zeker weer mee door. Tijdens de winterstop kunnen we mooi oefenen met netjes zittend een apport afgeven. En wie weet haalt ze volgend jaar dan wel haar eerste diploma! Volgens de trainer zou ze dat makkelijk moeten kunnen redden, dus we gaan eens kijken hoe ver we komen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116031657
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:16 schreef Miss_Isis het volgende:

Ze doet het echt goed en ze vindt het geweldig leuk, de training is al bijna afgelopen (16 september is de slotdag) maar we gaan er volgend voorjaar zeker weer mee door. Tijdens de winterstop kunnen we mooi oefenen met netjes zittend een apport afgeven. En wie weet haalt ze volgend jaar dan wel haar eerste diploma! Volgens de trainer zou ze dat makkelijk moeten kunnen redden, dus we gaan eens kijken hoe ver we komen :)
Ohhh dat is echt leuk! Lijkt me ook leuk om te doen met je hond. Hoe oud zijn die honden daar gemiddeld? Nog erg jong zeker? Lobbes is al 9 maar die zou dat echt niet kunnen ook al zou ik dat wel willen. Niet vanwege z'n fysieke gesteldheid want hij is nog erg fit (hij is ook een golden *ahum* retriever). Maar hij mist sommige vaardigheden hiervoor echt compleet. We zeggen wel eens dat dat goud toch echt bladgoud is bij hem. Hij kan niet apporteren en verzuipt zowat als ie met iets in z'n bek aan t zwemmen is omdat hij dan water in z'n mond krijgt, hij heeft nog steeds niet door hoe die dat anders kan doen. Met lege bek zwemt ie prima. Ik zie anderen altijd vanalles doen met hun honden en dan denk ik "oh wat leuk dat wil ik ook wel doen met Lobbes" maar hij kan het gewoon niet hahaha zo'n stumperd is het. Zelfs na veel oefenen apporteert ie nog niet, hij mist die drift totaal. Elke keer als ik iets weggooi komt ie na twee meter terug bij me om wat te knuffelen of zo. Vind het daarom wel knap van die hondjes!
pi_116034131
Ik was aan het afwassen en meneer dacht de vensterbank op te springen.

Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_116041078
Wat een ondeugd. _O-
pi_116048139
Even snel een vraag, mam is weg, ben alleen en de hond blijft maar aan het overgeven.. Eerst was het echt dik en leek het op echt overgeefsel zeg maar.. ondertussen is het heel waterig/slijmerig.. wat te doen? :@ :o
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:59:27 #234
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116048498
Ik heb er zelf weinig verstand van, maar heeft hij ook koorts? Lusteloos/ dikke buik? Of weet je misschien of hij iets verkeerds heeft gegeten?

Kan je je moeder opbellen? Of een lokale dierenarts met weekend dienst?

(Misschien is zijn maag ondertussen leeg, dus dan kan het braaksel vanzelfsprekend van dik naar wateriger zijn geworden denk ik. )
pi_116048750
Hij is wel gewoon actief en mag hem bij zijn buik enzo gewoon overal aanraken. Naar mijn weten heeft hij niks vreemds gegeten. Hij heeft van zijn avondeten ook maar de helft gegeten. Ik twijfel nu of ik moet gaan bellen of het nog een nachtje/dagje ga aankijken.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:06:51 #236
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116048935
Kan je er een thermometer in stoppen? Kijken wat zijn temperatuur is?

En zijn ontlasting?

Neem aan dat er geen bloed in het overgeefsel zit?

Hoe oud is je hond? Onze pup heeft tijdens het tanden wisselen nog wel eens gekotst namelijk.

(Ik noem trouwens maar wat mogelijkheden op. Ik heb er maar weinig verstand van. Maar als je weet of hij koorts heeft, kan je je keuze al wat vergemakkelijken om misschien even de dierenarts te bellen. Misschien kan je je moeder ook even opbellen? Voor raad?)
pi_116049029
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Kan je er een thermometer in stoppen? Kijken wat zijn temperatuur is?

En zijn ontlasting?

Neem aan dat er geen bloed in het overgeefsel zit?

Hoe oud is je hond? Onze pup heeft tijdens het tanden wisselen nog wel eens gekotst namelijk.

(Ik noem trouwens maar wat mogelijkheden op. Ik heb er maar weinig verstand van. Maar als je weet of hij koorts heeft, kan je je keuze al wat vergemakkelijken om even de dierenarts te bellen. Misschien kan je je moeder ook even opbellen? Voor raad?)
Thermometer hebben we niet :@
Ontlasting was vanavond met uitlaten gewoon normaal. Hij heeft toen ook geen gras gegeten.
Hondje is bijna 3.. (van 09-09-'09 O+ :@ )

Ik heb mijn moeder inderdaad even gevraagd.. zij zegt dat ik het eet bakje maar gewoon weg moet doen en uitgekookt water in zn drinkbakje.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:16:27 #238
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116049450
Ja, goed idee. Even geen eten geven tot het overgeven voorbij is. Maar wel voor drinken zorgen, niet te koud water en ook niet te veel tegelijk!

Hou ondertussen contact met je moeder. Komt vast wel goed. Misschien is zijn maag vanavond gewoon een beetje van streek. En als het aanhoudt, misschien toch even de dierenarts bellen.

Succes! (Ik ga zo naar bed!)
pi_116049582
Dankjewel voor je hulp! :D O+
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116057054
Mijn schoonmoeder zei dat als een hond vieze oren heeft en gehoorgangen dat je er dan best wat olijfolie in kan doen zodat de viezigheid eruit loopt. Nu heb ik wel een zalfje van de DA die dat doet. Maar olijfolie? Wat denken jullie?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:24:54 #241
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116057770
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:19 schreef Joysa het volgende:
Dankjewel voor je hulp! :D O+
Hoe is het afgelopen Joysa?
pi_116059841
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonmoeder zei dat als een hond vieze oren heeft en gehoorgangen dat je er dan best wat olijfolie in kan doen zodat de viezigheid eruit loopt. Nu heb ik wel een zalfje van de DA die dat doet. Maar olijfolie? Wat denken jullie?
Mja, dat doe ik ook wel eens, dan gaan ze schudden met hun hoofd en "vliegt" het er uit.
Dat wat ik kan zien, doe ik met babydoekjes. Ook bij de katten trouwens.
pi_116059967
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:57 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Mja, dat doe ik ook wel eens, dan gaan ze schudden met hun hoofd en "vliegt" het er uit.
Dat wat ik kan zien, doe ik met babydoekjes. Ook bij de katten trouwens.
Ja Loebes schud meestal niet met zijn kop. Dus het loopt er rustig uit. Maar olijf olie in de gehoorgang kan dus ook geen kwaad? Want nu krijg ik iedere keer spul van de DA maar dat is best wel duur :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116060461
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja Loebes schud meestal niet met zijn kop. Dus het loopt er rustig uit. Maar olijf olie in de gehoorgang kan dus ook geen kwaad? Want nu krijg ik iedere keer spul van de DA maar dat is best wel duur :@
Nou, dat verschilt nogal per hond volgens mij. Wat heeft ze eigenlijk moet je alleen troep bij de gehooringang weghalen? Dan zou ik het met wat olie en watdipje doen, niet in de gehoorgang.
Mijn honden schudden de olie eruit, als ze dat niet doen, weet ik niet of dat zo'n goed idee is.
pi_116060515
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:18 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Nou, dat verschilt nogal per hond volgens mij. Wat heeft ze eigenlijk moet je alleen troep bij de gehooringang weghalen? Dan zou ik het met wat olie en watdipje doen, niet in de gehoorgang.
Mijn honden schudden de olie eruit, als ze dat niet doen, weet ik niet of dat zo'n goed idee is.
De zalf loopt er wel vanzelf uit :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116060527
Een meiske wat ik ken heeft nu een pup van net 6 weken dat is toch veeeeel te vroeg?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:05:52 #247
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116061783
Zonder de moeder? Ja. Dan hadden ze nog zeker 3 weken moeten wachten toch.
pi_116062401
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Zonder de moeder? Ja. Dan hadden ze nog zeker 3 weken moeten wachten toch.
Ik heb Loebes meegekregen bij bijna 9 weken maargoed heb met t meiske gepraat en er kloppen wel meer dingen niet. Broodfok :'(
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:35:54 #249
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116062691
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb Loebes meegekregen bij bijna 9 weken maargoed heb met t meiske gepraat en er kloppen wel meer dingen niet. Broodfok :'(
Waar is ze dan in hemelsnaam aan begonnen? :N
pi_116062768
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:35 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Waar is ze dan in hemelsnaam aan begonnen? :N
Broodfokkers verkopen mooie praatjes.. Ik ben er ook ingetrapt..

Als ik toen wist wat ik nu wist ...

Maargoed ze heeft m'n nummer en bij vragen zal ze me bellen.

En ik weet het inlezen en weet ik het allemaal ik heb ten tijde van Loebes me suf gelezen in boeken. Maar mensen kunnen soms heel overtuigend zijn en naïef als ik was...
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:47:28 #251
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116063038
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Broodfokkers verkopen mooie praatjes.. Ik ben er ook ingetrapt..

Als ik toen wist wat ik nu wist ...

Maargoed ze heeft m'n nummer en bij vragen zal ze me bellen.

En ik weet het inlezen en weet ik het allemaal ik heb ten tijde van Loebes me suf gelezen in boeken. Maar mensen kunnen soms heel overtuigend zijn en naïef als ik was...
Laten we dan maar hopen dat er verder geen mankementen aan dat hondje zullen zijn/komen dan! ;(

Ik was ook als de dood dat mijn moeder een miskoop gedaan zou hebben met onze Jacky. Die heeft ze namelijk van marktplaats af. Godzijdank hebben we vooralsnog geen enkel probleem ondervonden.
pi_116063116
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:47 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat er verder geen mankementen aan dat hondje zullen zijn/komen dan! ;(

Ik was ook als de dood dat mijn moeder een miskoop gedaan zou hebben met onze Jacky. Die heeft ze namelijk van marktplaats af. Godzijdank hebben we vooralsnog geen enkel probleem ondervonden.
Ik hoop het ook.. Heb ook alles van parvo maar even uitgelegd enzo want daar wist ze ook niks van van die vaccins die nog moeten komen enzo. Maar ze heeft nu ook wel zoiets van oh shit. Maar ze is nu aardig op weg geholpen en ik mag binnenkort komen puppyknuffelen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116063382
Pups zijn zo klein en lief.. ik denk dat mensen daarop teveel gefixeerd zijn en niet denken aan problemen die misschien later kunnen komen. Dat is immers een probleem voor later en het hondje is op het moment van kopen toch gezond? (Althans zo lijkt dat). Als sommige eenmaal iets in hun hoofd hebben dan zal dat zo gebeuren ook..

Wij hebben gelukkig ook altijd geluk gehad met onze honden. Maar de meeste die wij hebben gehad waren herplaatsers.
pi_116065906
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:01 schreef CesarMilan het volgende:
Pups zijn zo klein en lief.. ik denk dat mensen daarop teveel gefixeerd zijn en niet denken aan problemen die misschien later kunnen komen. Dat is immers een probleem voor later en het hondje is op het moment van kopen toch gezond? (Althans zo lijkt dat). Als sommige eenmaal iets in hun hoofd hebben dan zal dat zo gebeuren ook..

Wij hebben gelukkig ook altijd geluk gehad met onze honden. Maar de meeste die wij hebben gehad waren herplaatsers.
Ja klopt je wordt een beetje verblind door de schattigheid
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:19:15 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116065962
Voor 7 weken is het zelfs verboden bij de wet om een pup te verkopen en bij de moeder weg te halen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116066342
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:54 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Ohhh dat is echt leuk! Lijkt me ook leuk om te doen met je hond. Hoe oud zijn die honden daar gemiddeld? Nog erg jong zeker? Lobbes is al 9 maar die zou dat echt niet kunnen ook al zou ik dat wel willen. Niet vanwege z'n fysieke gesteldheid want hij is nog erg fit (hij is ook een golden *ahum* retriever). Maar hij mist sommige vaardigheden hiervoor echt compleet. We zeggen wel eens dat dat goud toch echt bladgoud is bij hem. Hij kan niet apporteren en verzuipt zowat als ie met iets in z'n bek aan t zwemmen is omdat hij dan water in z'n mond krijgt, hij heeft nog steeds niet door hoe die dat anders kan doen. Met lege bek zwemt ie prima. Ik zie anderen altijd vanalles doen met hun honden en dan denk ik "oh wat leuk dat wil ik ook wel doen met Lobbes" maar hij kan het gewoon niet hahaha zo'n stumperd is het. Zelfs na veel oefenen apporteert ie nog niet, hij mist die drift totaal. Elke keer als ik iets weggooi komt ie na twee meter terug bij me om wat te knuffelen of zo. Vind het daarom wel knap van die hondjes!
Ja het is echt heel leuk om te doen! O+ Zowel voor baasje als hond. De honden in Nori's groep variëren van 7,5 maand (Nori) tot 4 jaar (de Springer Spaniel), en de goldens zijn allemaal ongeveer een maand of 10-12. Maar er zijn nog meer groepen met verschillende leeftijden en niveaus. Je kan al vanaf puppy af aan met een week of 10 beginnen (eventueel in plaats van een gewone puppycursus) en je kan doorgaan met de training net zo lang de hond het leuk vindt en bij kan houden. Er worden zelfs speciale veteranenwedstrijden georganiseerd voor honden die al ietsje ouder zijn, vanaf een jaar of 10 zeg maar.

Het makkelijkste leren ze het als je er jong mee begint. Nori is deze zomer pas begonnen toen ze 'al' 6 maand was, en ze leert gelukkig heel snel en pakt het goed op. Als ze begonnen was als jonge pup denk ik dat ze nu minstens net zo goed zou zijn als de goldens in haar groep. Om nog te beginnen met een oudere hond die niet zo dol is op apporteren is denk ik wel moeilijk. Maar wie weet een volgende retriever? ;) Bij een eventuele volgende labradorpup weet ik wel zeker dat wij direct beginnen met een puppyjachtcursus in plaats van een gewone puppycursus. Misschien dat we er nog iets anders bij zouden doen voor de socialisatie, maar qua training biedt zo'n puppyjachtcursus wel alles wat ik belangrijk vindt voor een hond om te kunnen (kom hier, zit, af, blijf, volg met riem, volg zonder riem en apport). En daarnaast leren ze zelfbeheersing (niet inspringen, wachten op een commando, rustig blijven onder spanning) wat ik ook heel belangrijk vind.

En ik moet wel zeggen, Nori is thuis ook niet zo ontzettend goed met apporteren. Ze sleept wel de hele dag met dingen rond en ze brengt regelmatig 'cadeautjes' (alles van een knuffeldier tot een strootje tot een stuk haardhout, of een (stukje van een) dode muis :X ) maar thuis in de tuin of aan de straat/in een weiland oefenen met 'echt' apporteren van de dummy zoals op de training vindt ze helemaal niet zo boeiend. Meestal apporteert ze dan hooguit één keer en daarna heeft ze de aandacht er niet meer voor en gaat ze rondkijken en snuffelen. Maar eenmaal op de training met de andere honden doet ze het steeds super goed en is ze heel gemotiveerd. Ik denk dat het ook de aanwezigheid van de andere honden en de vreemde/spannende omgeving is waardoor ze meer in 'werkmodus' komt. Misschien dat Lobbes het dus ook best zou kunnen (en willen) in zo'n omgeving met andere honden die het goede voorbeeld geven :)

Edit: om het lange verhaal wat te illustreren, een paar van de goldens uit Noortje's groep ter inspiratie ;) :





"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116066378
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:19 schreef oh-oh het volgende:
Voor 7 weken is het zelfs verboden bij de wet om een pup te verkopen en bij de moeder weg te halen :')
Dat wist ik niet. Maargoed verboden of niet. Het klopt van geen kanten.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:37:04 #258
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116066525
Ik vind het zo ontieglijk dom, mensen die zo hun hond aanschaffen, die houden die hele handel in stand.
Als mensen een tv of een telefoon of een pc aan gaan schaffen doen ze zoveel moeite, een hond waar je 15 jaar van je leven mee hoopt te delen wordt zomaar hopla gekocht zonder enige research of zo.
Blegh.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116066621
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Maargoed verboden of niet. Het klopt van geen kanten.
Is bij kittens ook zo, die moeten ook minimaal 7 weken zijn :Y

Maar wat een triest verhaal zeg... wat is het voor pupje dat je vriendin heeft gekocht? En heeft het beestje wel al zijn 6 weken inenting gehad? Anders zou ik zeker (nog) niet gaan puppyknuffelen, wie weet wat je in huis haalt voor Loebes aan ziektes en narigheid :X Daarna moet het pupje trouwens met 9 en 12 weken opnieuw worden ingeënt. Ontworming is ook heel belangrijk, normaal worden pups ontwormd met 2, 4, 6, 8, 10 en 12 weken en daarna elke maand, totdat de hond 6 maand is. Anders heb je kans dat de wormen die ze in het nest hebben opgelopen (en bijna alle pups hebben dat) niet goed bestreden worden en dan groeit het pupje niet goed. Ook kunnen ze diarree krijgen daarvan. Hopelijk komt het nog een beetje goed, het hondje zal ook een behoorlijke achterstand in de socialisatie hebben opgelopen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116067845
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:24 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen Joysa?
Vannacht nog 1x overgegeven.. vanochtend met de wandeling was hij wat moe maar verder wel actief en aanwezig. Net met uitlaten heeft ie veel gras gegeten, maar hij is heul vrolijk verder :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116069777
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Is bij kittens ook zo, die moeten ook minimaal 7 weken zijn :Y

Maar wat een triest verhaal zeg... wat is het voor pupje dat je vriendin heeft gekocht? En heeft het beestje wel al zijn 6 weken inenting gehad? Anders zou ik zeker (nog) niet gaan puppyknuffelen, wie weet wat je in huis haalt voor Loebes aan ziektes en narigheid :X Daarna moet het pupje trouwens met 9 en 12 weken opnieuw worden ingeënt. Ontworming is ook heel belangrijk, normaal worden pups ontwormd met 2, 4, 6, 8, 10 en 12 weken en daarna elke maand, totdat de hond 6 maand is. Anders heb je kans dat de wormen die ze in het nest hebben opgelopen (en bijna alle pups hebben dat) niet goed bestreden worden en dan groeit het pupje niet goed. Ook kunnen ze diarree krijgen daarvan. Hopelijk komt het nog een beetje goed, het hondje zal ook een behoorlijke achterstand in de socialisatie hebben opgelopen.
Klopt van die entingen had ook ook verteld en van de achterstand ook. En dat ze er goed aan zouden doen als hun pup een week of 13 is en die laatste spuit dus een week heeft kunnen inwerken eens bij een puppycursus te beginnen. Ik weet niet precies wat het is maar ik vermoed een herder. ontworming heb ik ook gezegd idd. De 6 weken enting heeft het geloof ik al wel gehad. Maar zal zo is vragen.

Maar idd ik schrok er ook van dit heeft ze niet slim aangepakt.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:09:07 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116069935
Niks zo leuk als een niet gesocialiseerde herder _O-
Kunnen ze hun lol nog mee op.
Eigen schuld dikke bult hoor, ik heb geleerd om me vooral niet meer al te druk te maken over zulke zaken. Mensen die naderhand bij me komen zeuren over een hond waar vanalles niet aan klopt en broodfok gekocht hebben die vraag ik alleen nog maar waarom ze niet VOORDAT ze m kochten tips kwamen vragen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116070252
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:18 schreef Joysa het volgende:

[..]

Vannacht nog 1x overgegeven.. vanochtend met de wandeling was hij wat moe maar verder wel actief en aanwezig. Net met uitlaten heeft ie veel gras gegeten, maar hij is heul vrolijk verder :)
Ik kijk net in de keuken, maar hij heeft dus nog niets gegeten en gedronken.. Het lijkt ook alsof ik zn maag hoor bubbelen/knorren (net als bij mensen als je honger hebt :') )
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116070564
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:16 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ik kijk net in de keuken, maar hij heeft dus nog niets gegeten en gedronken.. Het lijkt ook alsof ik zn maag hoor bubbelen/knorren (net als bij mensen als je honger hebt :') )
Als hij niet meer drinkt moet je naar de DA
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116071071
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als hij niet meer drinkt moet je naar de DA
Ijsblokjes likt ie wel op.. Ik denk dat ie zn normale ritme mist nu zijn echte baasje even op vakantie is.
Oh en hij eet as we speak zn natvoer nu wel op :')
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116071156
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:36 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ijsblokjes likt ie wel op.. Ik denk dat ie zn normale ritme mist nu zijn echte baasje even op vakantie is.
Hm houd het in de gaten want zonder voer kunnen ze wel een paar dagen maar vocht hebben ze echt nodig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116071189
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm houd het in de gaten want zonder voer kunnen ze wel een paar dagen maar vocht hebben ze echt nodig.
Dat doe ik zeker :)
Ik krijg wel steeds meer het idee dat hij gewoon zn baasje mist en me aan het uittesten is.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116071214
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Joysa het volgende:

[..]

Dat doe ik zeker :)
Ik krijg wel steeds meer het idee dat hij gewoon zn baasje mist en me aan het uittesten is.
Dat overgeven klonk me niet echt als baasje missen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116071253
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat overgeven klonk me niet echt als baasje missen.
Nee dat niet inderdaad, maar vandaag is het niet meer gebeurd. Ik hou het zeker in de gaten hoor.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116071430
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Klopt van die entingen had ook ook verteld en van de achterstand ook. En dat ze er goed aan zouden doen als hun pup een week of 13 is en die laatste spuit dus een week heeft kunnen inwerken eens bij een puppycursus te beginnen. Ik weet niet precies wat het is maar ik vermoed een herder. ontworming heb ik ook gezegd idd. De 6 weken enting heeft het geloof ik al wel gehad. Maar zal zo is vragen.

Maar idd ik schrok er ook van dit heeft ze niet slim aangepakt.
Ik zou aanraden om al eerder met de puppycursus te beginnen, de meeste cursussen accepteren pups tegenwoordig al vanaf 8 of 9 weken (je vriendin kan nu al een goede uitzoeken en eens gaan kijken en vragen stellen over de manier van werken aldaar). Ik zou de pup zsm compleet laten onderzoeken en ontwormen/ontvlooien door de DA (en de 6wk enting doen, als hij die toch nog niet gehad heeft) en dan na de 9 weken inenting als alles nog steeds goed is met het hondje beginnen met een puppycursus.

In de tussentijd véél (maar ook weer niet te veel natuurlijk, slaap en rust is ook belangrijk) met het hondje doen aan socialisatie. Mensen laten ontmoeten, eventueel voorzichtig laten spelen (na die eerste enting en de nodige ontworming/ontvlooing) met goed gevaccineerde sociale volwassen honden, kennis laten maken met andere dieren, een keer mee naar een winkel, de markt... Niet te veel en te lang per dag, en uiteraard niet als het hondje ziekjes lijkt, maar nu is het echt héél belangrijk om daar veel aan te doen. Met een herder is het later echt geen pretje om samen te leven als het beest nu niet adequaat begeleid en gesocialiseerd wordt...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116071624
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zou aanraden om al eerder met de puppycursus te beginnen, de meeste cursussen accepteren pups tegenwoordig al vanaf 8 of 9 weken (je vriendin kan nu al een goede uitzoeken en eens gaan kijken en vragen stellen over de manier van werken aldaar). Ik zou de pup zsm compleet laten onderzoeken en ontwormen/ontvlooien door de DA (en de 6wk enting doen, als hij die toch nog niet gehad heeft) en dan na de 9 weken inenting als alles nog steeds goed is met het hondje beginnen met een puppycursus.

In de tussentijd véél (maar ook weer niet te veel natuurlijk, slaap en rust is ook belangrijk) met het hondje doen aan socialisatie. Mensen laten ontmoeten, eventueel voorzichtig laten spelen (na die eerste enting en de nodige ontworming/ontvlooing) met goed gevaccineerde sociale volwassen honden, kennis laten maken met andere dieren, een keer mee naar een winkel, de markt... Niet te veel en te lang per dag, en uiteraard niet als het hondje ziekjes lijkt, maar nu is het echt héél belangrijk om daar veel aan te doen. Met een herder is het later echt geen pretje om samen te leven als het beest nu niet adequaat begeleid en gesocialiseerd wordt...
Heb het even gevraagd en de eerste enting heeft hij gehad.

En oh ik dacht dat ze pas op cursus mochten als ze alle 3 de entingen gehad hadden. Dus als hij die tweede gekregen heeft mag ik met Loebes daar heen? Loebes heeft al zijn entingen :) Loebes is heel lief met pupjes en ik denk dat dat goed is voor de pup :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116071647
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:41 schreef Joysa het volgende:

[..]

Nee dat niet inderdaad, maar vandaag is het niet meer gebeurd. Ik hou het zeker in de gaten hoor.
Oké goedzo :) ik ben zelf het type van liever een keer teveel dan te weinig naar de DA :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:55:11 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116071805
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb het even gevraagd en de eerste enting heeft hij gehad.

En oh ik dacht dat ze pas op cursus mochten als ze alle 3 de entingen gehad hadden. Dus als hij die tweede gekregen heeft mag ik met Loebes daar heen? Loebes heeft al zijn entingen :) Loebes is heel lief met pupjes en ik denk dat dat goed is voor de pup :)
Als jouw hond gewoon geënt is gewoon gaan hoor, ik heb daar echt mooit moeilijk over gedaan, fokkers die ik ken daar mag ik ook gewoon op bezoek als er pupjes zijn.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116071851
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oké goedzo :) ik ben zelf het type van liever een keer teveel dan te weinig naar de DA :)
Ik probeer het ook niet goed te praten hoor :) Maar hij reageert nu tenminste als ik koekje zeg en zn natvoer is op.. dus denk dat het al een heel stuk beter gaat :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116071929
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:56 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ik probeer het ook niet goed te praten hoor :) Maar hij reageert nu tenminste als ik koekje zeg en zn natvoer is op.. dus denk dat het al een heel stuk beter gaat :)
Oké kijk of hij over 2 uurtjes nog wat Natvoer wil steeds kleine beetjes :) dan komt zijn maag weer een beetje op gang
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116071973
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oké kijk of hij over 2 uurtjes nog wat Natvoer wil steeds kleine beetjes :) dan komt zijn maag weer een beetje op gang
Thanks, ga het zo inderdaad doen.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116071992
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb het even gevraagd en de eerste enting heeft hij gehad.

En oh ik dacht dat ze pas op cursus mochten als ze alle 3 de entingen gehad hadden. Dus als hij die tweede gekregen heeft mag ik met Loebes daar heen? Loebes heeft al zijn entingen :) Loebes is heel lief met pupjes en ik denk dat dat goed is voor de pup :)
'Onze' puppycursus accepteert pups al vanaf 8 weken mits ze hun 6wk inenting hebben gehad, Nori is begonnen toen ze ruim 9 weken was (toen startte er weer een lesgroep). het kan zijn dat andere hondenscholen andere regels hanteren, dan moet ze even kijken of navragen bij de scholen in haar buurt. Sowieso verstandig om dat te doen, ze kan er het best eentje kiezen die veel ervaring heeft en waar ze niet alleen een puppycursus kan doen maar die ook raad weet bij eventuele gedragsproblemen die zich (gezien de achtergrond van de pup) in de toekomst voor zouden kunnen doen.

En contact met volwassen honden die volledig ingeënt zijn mag inderdaad al na de eerste inenting, als de pup verder gezond is (en vlo en worm vrij) kun je er wel met Loebes heen. Is vaak erg goed voor de ontwikkeling om met sociale volwassen honden te leren omgaan. Wel opletten dat ze niet wild gaan spelen, zo'n kleintje loopt gauw risico zijn spieren en gewrichten te overbelasten. Als dat regelmatig gebeurd kan het later weer leiden tot HD (waar de ouders van het hondje vast niet voor onderzocht zijn gok ik....). Maar volgens onze DA lopen pups het meest op aan virusjes van andere pups en goed ingeënte volwassen honden zijn wat dat betreft dus niet 'gevaarlijk' :)

Als ze naar de puppycursus gaat is het trouwens wel aan te raden het hondje ook in te laten enten tegen kennelhoest (kan via een spuitje in de neus) bij de volgende enting. Dan loopt hij minder risico om dat op te lopen van de andere pups op de cursus. Noortje heeft die enting ook gehad (Puck en Rani niet, want Rani begon pas later aan de cursus en Puck heeft er geen gedaan).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116072010
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Als jouw hond gewoon geënt is gewoon gaan hoor, ik heb daar echt mooit moeilijk over gedaan, fokkers die ik ken daar mag ik ook gewoon op bezoek als er pupjes zijn.
Oké dan zal ik binnenkort eens gaan. Kijken of het me lukt voor zaterdag (wonen niet echt in de buurt) en ik vertrek Zaterdag. Ik denk dat het goed is voor die pup als er allemaal ingeënte honden komen die natuurlijk ook voorzichtig zijn met pupjes. Het pupje kan er zelf ook niks aan doen. Dus maar kijken of we ze kunnen helpen om er het beste van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 27-08-2012 17:07:06 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116072172
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:00 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

'Onze' puppycursus accepteert pups al vanaf 8 weken mits ze hun 6wk inenting hebben gehad, Nori is begonnen toen ze ruim 9 weken was (toen startte er weer een lesgroep). het kan zijn dat andere hondenscholen andere regels hanteren, dan moet ze even kijken of navragen bij de scholen in haar buurt. Sowieso verstandig om dat te doen, ze kan er het best eentje kiezen die veel ervaring heeft en waar ze niet alleen een puppycursus kan doen maar die ook raad weet bij eventuele gedragsproblemen die zich (gezien de achtergrond van de pup) in de toekomst voor zouden kunnen doen.

En contact met volwassen honden die volledig ingeënt zijn mag inderdaad al na de eerste inenting, als de pup verder gezond is (en vlo en worm vrij) kun je er wel met Loebes heen. Is vaak erg goed voor de ontwikkeling om met sociale volwassen honden te leren omgaan. Wel opletten dat ze niet wild gaan spelen, zo'n kleintje loopt gauw risico zijn spieren en gewrichten te overbelasten. Als dat regelmatig gebeurd kan het later weer leiden tot HD (waar de ouders van het hondje vast niet voor onderzocht zijn gok ik....). Maar volgens onze DA lopen pups het meest op aan virusjes van andere pups en goed ingeënte volwassen honden zijn wat dat betreft dus niet 'gevaarlijk' :)

Als ze naar de puppycursus gaat is het trouwens wel aan te raden het hondje ook in te laten enten tegen kennelhoest (kan via een spuitje in de neus) bij de volgende enting. Dan loopt hij minder risico om dat op te lopen van de andere pups op de cursus. Noortje heeft die enting ook gehad (Puck en Rani niet, want Rani begon pas later aan de cursus en Puck heeft er geen gedaan).
Was bij onze school verplicht kennelhoest. En Loebes heeft hem ook omdat hij overal mee naartoe gaat.

En voor wild doen ben ik zeg maar niet zo bang voor. Het gaat zo.."Loebes ziet puppie" "puppie komt aangedartelt en denkt Eehj een groot klimtoestel daar kan ik lekker bij aan de oren gaan hangen enzo" Loebes gaat op rug liggen en laat pup lekker doen en als het hem teveel woord laat hij dat op een rustige manier merken"
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:05:45 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072182
Ik heb echt al iets te vaak zulke gevallen meegemaakt, ik steek mn energie liever in andere dingen, maar ik snap dat je je best wil doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:07:04 #281
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072232
Een normale hond kan altijd met pups eigenlijk hoor, qua wild en sociaal doen.
Een pup moet ook wel tegen een stoortje kunnen, zeker een herderpup, niet zo moeilijk over doen.
Mijn chineesjes en chihuahua's spelen al van pup af aan met herders en zo, gaat prima ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116072265
Jeej heb ik op dat vlak een normale hond.. Nou in zoverre een hond normaal kan zijn dan hè ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:08:13 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072278
Whut?
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116072328
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:08 schreef oh-oh het volgende:
Whut?
:D
Uh :@ autocorrect iPad.. Niet opletten wat ik aan het typen ben want half met het eten bezig ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:11:18 #285
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072393
Als ik er niet op moet letten dan kun je t beter niet typen :D _O-
Maar serieus zoals ik al zei, elke hond moet normaal met een kleine pup om kunnen gaan, dus daar zou ik al totaal niet over nadenken. ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116072419
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was bij onze school verplicht kennelhoest. En Loebes heeft hem ook omdat hij overal mee naartoe gaat.

En voor wild doen ben ik zeg maar niet zo bang voor. Het gaat zo.."Loebes ziet puppie" "puppie komt aangedartelt en denkt Eehj een groot klimtoestel daar kan ik lekker bij aan de oren gaan hangen enzo" Loebes gaat op rug liggen en laat pup lekker doen en als het hem teveel woord laat hij dat op een rustige manier merken"
Dat klinkt precies zoals het hoort ;) Zo deed onze Rani ook tegen Puck toen die nog zo klein was O+

Wat betreft het wild doen: tuurlijk moet een pup tegen een stootje kunnen maar ze moeten niet als malloten achter elkaar aan gaan crossen bijvoorbeeld. Dat kan wel eventjes, maar je moet daar echt goed bij opletten en de rem op gooien als het te lang/te hard gaat want dat is waar de heupjes mee worden overbelast. Rustig spelen of een beetje 'bekvechten' en liggend worstelen is geen enkel probleem en moet gewoon kunnen, zo leren ze ook dat ze niet te hard moeten bijten enzo :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:15:05 #287
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072524
Ow ja, dat is bij grotere rassen zo, heb ik me gelukkig ook nooit mee bezig hoeven houden met die kleintjes. Zaterdag gingen we wandelen met iemand met een chinezen pup van 14 weken, die was echt precies Billy als pup, en die hebben echt twee uur lang samen gespeeld en gerend, oh wat een lol hadden die O+
Jammer genoeg wilde ze m niet omruilen voor Sjon }:|
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:18:43 #288
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072651
Grote Bill en kleine Fender O+

Fender ging met Billy mee muizen jagen :D



O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116072696
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja, dat is bij grotere rassen zo, heb ik me gelukkig ook nooit mee bezig hoeven houden met die kleintjes. Zaterdag gingen we wandelen met iemand met een chinezen pup van 14 weken, die was echt precies Billy als pup, en die hebben echt twee uur lang samen gespeeld en gerend, oh wat een lol hadden die O+
Jammer genoeg wilde ze m niet omruilen voor Sjon }:|
Hahaha, kon je niet stiekem omwisselen? :P

En ja, dat is een puntje bij de grotere rassen. Een herder is ook vatbaar voor HD, en met eentje van niet geteste ouderdieren zou ik dubbel zo voorzichtig zijn wat dat betreft. Net als niet traplopen, niet mee aan de fiets het eerste jaar, niet te lang uit wandelen, niet op gladde vloeren lopen... 't is gewoon even opletten :)

edit: wat een moppie O+ die oortjes staan ook zo lollig ingetapet :D kan me wel voorstellen dat je stiekem wilde ruilen voor Sjon :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:21:33 #290
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072744
Ik zou ook niet gelijk gaan fietsen met een pup hoor, maar voor de rest mogen ze bij mij met 8 weken alles. Sjon en Bil hebben de draagtas altijd geweigerd, die gebruik ik soms voor de oudjes, maar nooit voor de pups :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:22:16 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116072771
Echt echt echt een kopie van Billy, ook qua karakter, mss net even iets minder uitbundig, maar wel echt om te stelen zo leuk issie O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116072803
Ik ga straks foto's uploaden van afgelopen weekend Loebes gespeeld met zijn broer en de andere hond van mijn schoonouders.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116072936
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ook niet gelijk gaan fietsen met een pup hoor, maar voor de rest mogen ze bij mij met 8 weken alles. Sjon en Bil hebben de draagtas altijd geweigerd, die gebruik ik soms voor de oudjes, maar nooit voor de pups :D
Ja, met Puck zijn wij ook minder voorzichtig geweest wat dat betreft dan nu met Nori. Puck heeft ook gewoon trap gelopen en we hadden waar we eerst woonden laminaat, daar kon ze prima op lopen. Ik heb haar ook best wild laten spelen met grote honden toen ze klein was, ik wilde er niet zo'n klein tutje van hebben dat bang wordt van grote honden namelijk :P En zo'n kleine is qua heupjes en gewrichtjes en alles gewoon iets minder vatbaar. Dragen deed ik trouwens sowieso nooit met Puck. Alleen Noortje heeft wel in een draagtas gezeten toen ze jonger was. Als we naar 't losloopbos gingen mocht ze niet zo lang achter elkaar lopen als Rani en Puck, dus zeulde mijn man haar het laatste eind mee in een oude weekendtas :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116073009
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:26 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, met Puck zijn wij ook minder voorzichtig geweest wat dat betreft dan nu met Nori. Puck heeft ook gewoon trap gelopen en we hadden waar we eerst woonden laminaat, daar kon ze prima op lopen. Ik heb haar ook best wild laten spelen met grote honden toen ze klein was, ik wilde er niet zo'n klein tutje van hebben dat bang wordt van grote honden namelijk :P En zo'n kleine is qua heupjes en gewrichtjes en alles gewoon iets minder vatbaar. Dragen deed ik trouwens sowieso nooit met Puck. Alleen Noortje heeft wel in een draagtas gezeten toen ze jonger was. Als we naar 't losloopbos gingen mocht ze niet zo lang achter elkaar lopen als Rani en Puck, dus zeulde mijn man haar het laatste eind mee in een oude weekendtas :')
Haha ja mooi hè die puppytijd. Wij hebben ook wat lopen zeulen met Loebes in het bos.. Ook toen hij eigenlijk al iets te zwaar was om zulke einden te dragen.. Maar agh met al dat gesleep met hem heb er wel een super sociale hond aan over gehouden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116073116
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja mooi hè die puppytijd. Wij hebben ook wat lopen zeulen met Loebes in het bos.. Ook toen hij eigenlijk al iets te zwaar was om zulke einden te dragen.. Maar agh met al dat gesleep met hem heb er wel een super sociale hond aan over gehouden.
Hehe, ja was blij dat ik haar kon laten dragen door manlief en dat ik het zelf niet hoefde te doen :P
Wat dat betreft kun je beter een chineesje dragen (of een havanezer zoals onze Puckje natuurlijk). Maar sociaal worden ze er zeker van als je ze lekker meeneemt en kennis laat maken met nieuwe dingen :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116073411
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:31 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hehe, ja was blij dat ik haar kon laten dragen door manlief en dat ik het zelf niet hoefde te doen :P
Wat dat betreft kun je beter een chineesje dragen (of een havanezer zoals onze Puckje natuurlijk). Maar sociaal worden ze er zeker van als je ze lekker meeneemt en kennis laat maken met nieuwe dingen :Y
Mee naar scouting enzo. En ja mannen kunnen honden prima dragen haha.
Maar die van mij was het ook weleens beu.. Helaas.

Loebes wordt helemaal gek als hij doorheeft dat we naar scouting gaan enzo. Zo leuk vind hij het.

Wat is het talent van jullie hond? Mijn hond weet altijd precies waar ik ga lopen. Dus gaat hij daar liggen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116073896
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mee naar scouting enzo. En ja mannen kunnen honden prima dragen haha.
Maar die van mij was het ook weleens beu.. Helaas.

Loebes wordt helemaal gek als hij doorheeft dat we naar scouting gaan enzo. Zo leuk vind hij het.

Wat is het talent van jullie hond? Mijn hond weet altijd precies waar ik ga lopen. Dus gaat hij daar liggen.
Haha, ja dat gesleep daar heb ik een man voor :P Heb ook een geldig excuus, want slechte rug (atm ook een hernia) dus het is niet alleen maar luiheid :P En Noortje wordt ook helemaal blij als mijn man 's avonds zijn schoenen en jas aantrekt, dat betekend wat haar betreft dat ze naar jachttraining gaat of met hem mee mag ergens anders heen.

En qua talenten...

Rani is heel waaks, die blaft als een idioot naar iedereen die het waagt onze poort binnen te komen (zeer afschrikwekkend voor bv pakketbezorgers of potentiële inbrekers ;) ). Daarnaast is ze echt extreem verdraagzaam, geduldig en lief tegen andere dieren en kleine kindjes. Ze is bijvoorbeeld dol op baby's, ook van vreemden. Die wil ze altijd even een kusje geven terwijl ze vreemde mensen helemaal niet zo leuk vindt en er beslist niet door geaaid wil worden (dan kijkt ze heel verontwaardigd en loopt ze gauw achteruit :') ).

Puck heeft eigenlijk twee belangrijke talenten. Als eerste weet ze altijd waar en wanneer er eten te halen valt en staat ze pal vooraan (zelfde geldt in iets mindere mate voor knuffels en aaien, daar is ze ook nogal dol op). Daarnaast heeft ze een geheime identiteit, ze is namelijk ook SuperPuckje (ja sorry :') ). Als er iets op de grond valt roepen we altijd 'oh nee! SuperPuckje, help ons!!' en dan houd ze op met wat ze aan het doen is, rent naar het gevallen object toe, pakt het en geeft het aan de gene die op hulp riep :') Soms creëert ze haar eigen noodgevalletje als het leven niet boeiend genoeg is, dan duwt ze bv bewust heel sneaky een telefoon, vliegenmep of de afstandsbediening (of mijn broers bril of PSP :X ) op de grond en gaat ze er bij staan kijken naar ons zo van 'oh nee, wat nu???' totdat we SuperPuckje te hulp roepen en dan brengt ze het heel vrolijk naar ons toe :')

En Noortje heeft het talent om dingen te vinden. Van strootjes tot takjes tot stukken haardhout tot stukken dode muis (met dank aan de poezen...) en natgeregende knuffels die ze een week geleden buiten heeft laten liggen en dat brengt ze dan naar ons toe. Daarnaast heeft ze het talent om vol overgave geknuffeld te worden. Ze is natuurlijk lekker groot, dus ze geniet wel van een 'full body hug' op z'n tijd. Dan kijkt ze je lief kwispelend aan met haar oortjes naar achter, klimt ze op de bank, vervolgens op jou en dan maar knuffelen O+

edit: beetje smiley overkill, sorry
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116078481
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, ja dat gesleep daar heb ik een man voor :P Heb ook een geldig excuus, want slechte rug (atm ook een hernia) dus het is niet alleen maar luiheid :P En Noortje wordt ook helemaal blij als mijn man 's avonds zijn schoenen en jas aantrekt, dat betekend wat haar betreft dat ze naar jachttraining gaat of met hem mee mag ergens anders heen.

En qua talenten...

Rani is heel waaks, die blaft als een idioot naar iedereen die het waagt onze poort binnen te komen (zeer afschrikwekkend voor bv pakketbezorgers of potentiële inbrekers ;) ). Daarnaast is ze echt extreem verdraagzaam, geduldig en lief tegen andere dieren en kleine kindjes. Ze is bijvoorbeeld dol op baby's, ook van vreemden. Die wil ze altijd even een kusje geven terwijl ze vreemde mensen helemaal niet zo leuk vindt en er beslist niet door geaaid wil worden (dan kijkt ze heel verontwaardigd en loopt ze gauw achteruit :') ).

Puck heeft eigenlijk twee belangrijke talenten. Als eerste weet ze altijd waar en wanneer er eten te halen valt en staat ze pal vooraan (zelfde geldt in iets mindere mate voor knuffels en aaien, daar is ze ook nogal dol op). Daarnaast heeft ze een geheime identiteit, ze is namelijk ook SuperPuckje (ja sorry :') ). Als er iets op de grond valt roepen we altijd 'oh nee! SuperPuckje, help ons!!' en dan houd ze op met wat ze aan het doen is, rent naar het gevallen object toe, pakt het en geeft het aan de gene die op hulp riep :') Soms creëert ze haar eigen noodgevalletje als het leven niet boeiend genoeg is, dan duwt ze bv bewust heel sneaky een telefoon, vliegenmep of de afstandsbediening (of mijn broers bril of PSP :X ) op de grond en gaat ze er bij staan kijken naar ons zo van 'oh nee, wat nu???' totdat we SuperPuckje te hulp roepen en dan brengt ze het heel vrolijk naar ons toe :')

En Noortje heeft het talent om dingen te vinden. Van strootjes tot takjes tot stukken haardhout tot stukken dode muis (met dank aan de poezen...) en natgeregende knuffels die ze een week geleden buiten heeft laten liggen en dat brengt ze dan naar ons toe. Daarnaast heeft ze het talent om vol overgave geknuffeld te worden. Ze is natuurlijk lekker groot, dus ze geniet wel van een 'full body hug' op z'n tijd. Dan kijkt ze je lief kwispelend aan met haar oortjes naar achter, klimt ze op de bank, vervolgens op jou en dan maar knuffelen O+

edit: beetje smiley overkill, sorry
Dat zijn in ieder geval op sommige punten dingen waar je iets aan hebt haha.

Nee Loebes heeft wel meer talenten hoor hij kan heel goed apporteren :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En wat fototjes van afgelopen zaterdag. Samen met zijn broer Remus en Hera :)


DSC_0004 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0005 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0009 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0012 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0017 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0027 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0071 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0108 by Thinkk-Pinkk, on Flickr


DSC_0138 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

[ Bericht 13% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 27-08-2012 19:53:57 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116079395
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat zijn in ieder geval op sommige punten dingen waar je iets aan hebt haha.

Nee Loebes heeft wel meer talenten hoor hij kan heel goed apporteren :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En wat fototjes van afgelopen zaterdag. Samen met zijn broer Remus en Hera :)

[ link | afbeelding ]
DSC_0004 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

Nou, Loebes is wel een stuk beter gelukt dan die andere blonde moet ik zeggen! Dat is toch echt een beetje een lelijkje zo te zien (nofi) :@ Of misschien staat hij gewoon niet zo charmant op de foto, dat kan natuurlijk ook :P Ze liggen wel heel lief tegen elkaar aan zo op de eerste twee foto's O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116079426
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nou, Loebes is wel een stuk beter gelukt dan die andere blonde moet ik zeggen! Dat is toch echt een beetje een lelijkje zo te zien (nofi) :@ Of misschien staat hij gewoon niet zo charmant op de foto, dat kan natuurlijk ook :P Ze liggen wel heel lief tegen elkaar aan zo op de eerste twee foto's O+
Loebes is mooier vind ik dan maarja eigen hand he :P Maar Remus is ook veeeeeeeel te dik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_116079432
dicht maar dan.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')