abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115380455
Te lang gewacht met posten, mis ik de posts van Afterburner (speciaal voor mij nog wel ;) ) en Bienelientjee!

@Afterburner: ze zien er mooi uit zeg, en duidelijk goed in conditie. Hij springt zo te zien bijna tot schouder hoogte! Wat voor sport doet je teef eigenlijk (mill race? wat is dat?) en je reu gaat dus voor de exterieur-keuring? Wil je er mee fokken of is de keuring puur voor de lol?

@ Bienelientjee: Jacky is echt enorm gegroeid al! Gaan jullie er nog iets mee doen, een jachttraining of zo? Bij Nori op de training zit toevallig ook een springer spaniel, die doet het echt heel goed.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:54 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115380939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:15 schreef afterburner het volgende:
Op verzoek van Miss Isis

Kung fu Banzai :D
[ afbeelding ]

Ik moet en zal het blaadje pakken:
[ afbeelding ]
:D Nu heb ik Kung Fu fighting in mijn hoofd dank je, wat een grappige foto! En dat trekken doen Sjon ook, km op show zei laatst nog dat het een chinees is met de bespiering van een stafford _O-

Bienelientje, ik vind die foto's zo leuk, met die retrokleuren, al mijn kinderfoto's zien er ook zo uit :D
En jemig wat ziet Nori er volwassen uit! Met 7 maanden had ik altijd van die hele rare spriethonden, echt heel erg, die chinezen zwaren pas heel erg laat uit.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115383076
Toch maar eens betere foto's plaatsen :P

pi_115383189
quote:
:D Nu heb ik Kung Fu fighting in mijn hoofd dank je, wat een grappige foto! En dat trekken doen Sjon ook, km op show zei laatst nog dat het een chinees is met de bespiering van een stafford _O-
Mooi ben ik niet de enige :P

Heb eerder al gezegd kom hem maar brengen, zullen we eens zien of ie wil pullen >:)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:06:57 #55
176471 oh-oh
pi_115383462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Sneezeechu het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D Die onderste vind ik echt vreselijk leuk!
En hopla meteen los mee, super, doe ik ook altijd ^O^
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:07:15 #56
176471 oh-oh
pi_115383483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:00 schreef afterburner het volgende:

[..]

Mooi ben ik niet de enige :P

Heb eerder al gezegd kom hem maar brengen, zullen we eens zien of ie wil pullen >:)
Neuh dat wil ie niet, hij pullt alleen als het niet mag :')
( Groucho Marx )
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:11:38 #57
176471 oh-oh
pi_115383659
Hier bij werk om de hoek zit een snackbar, en die mensen zijn DOL op mijn hondjes.
Ze roepen me altijd naar binnen en dan krijgen ze lekker een frikandelletje gevoerd.
Kijk, Sjon kiest uit wat ie wil :D

Ik koop er nooit wat, vandaag kreeg ik zelfs een kaaskroket voor niks van ze :D O+
( Groucho Marx )
pi_115383726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Die onderste vind ik echt vreselijk leuk!
En hopla meteen los mee, super, doe ik ook altijd ^O^
Ze is pas 6 maanden en moet nog heel veel leren ze is bij de oude eigenaar hoogstwaarschijnlijk niet veel buiten de tuin geweest. En aan een riempje leer je zo weinig toch? Dus gewoon los en als ze even terug naar het baasje dan rammelt baasje wel met de koektrommel.
pi_115388000
Hihi hier om de hoek zit een turkse friettent en die vind Mihail helemaal geweldig.
Als de eigenaar er zelf is en hij ziet ons langslopen komt ie naar buiten om te aaien.
Laatst kreeg hij ook een rauwe frikandel van hem.
Nou die man kan niet meer stuk bij Mihail natuurlijk.

Vraagje....we gaan morgen naar Elsloo (L).
Is daar in de omgeving water waar honden ook los mogen?
Het wordt zulk mooi weer, zal hem een groot plezier doen denk ik.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:19:15 #60
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115388982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:35 schreef Miss_Isis het volgende:
@ Bienelientjee: Jacky is echt enorm gegroeid al! Gaan jullie er nog iets mee doen, een jachttraining of zo? Bij Nori op de training zit toevallig ook een springer spaniel, die doet het echt heel goed.
Ze groeit inderdaad enorm! Zat gister nog baby foto's te kijken. Ze begint er steeds meer volwassen uit te zien!

Ik zou dat inderdaad hardstikke leuk vinden, maar zoals ik al eerder vermeld heb in dit topic. Mijn moeder gooit constant roet in het eten. }:| Die wilt geen puppy cursus, die wilt niet dat parcours gedoe, die wilt helemaal niets.

Ik denk dat ze op deze manier echt het ras-eigen van de spaniel totaal niet "voedt", zoals Cesar Milan zou zeggen! En daar gaat ze absoluut problemen mee krijgen. Uiteindelijk is het ook mijn moeders hond zijn, niet de mijne. Als ik het huis uit ga, blijft Jacky daar. Heb het zelf al tig keer aangegeven. Ga dit en dat eens doen, dat is goed voor haar. Zelfs andere mensen zeggen het. En dan krijg je van haar zo'n blik van: "Neuuhh, vind ik niet nodig!" :{w

(En dan klaagt ze dat ze nooit het huis uit komt. Nu kan ze iets sociaals gaan ondernemen met d'r eigen hond, doet ze het niet!)

Op een gegeven ogenblik geef ik het op met mijn moeder.... -O- Hoe jammer ik het ook vind. Snap ook niet dat het voor geen meter tot haar door dringt. Zelfs als zo veel mensen het tegen haar zeggen...

Ik ben trouwens ook de enige hier in huis die echt actief is met truukjes en consequent bezig zijn. Moeders vertroetelt haar veels te veel!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Bienelientje, ik vind die foto's zo leuk, met die retrokleuren, al mijn kinderfoto's zien er ook zo uit :D
:D Was eigenlijk niet eens zo op voorhand bedoeld. De zon heeft hier alleen aan meegewerkt! :D
pi_115389381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:19 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ze groeit inderdaad enorm! Zat gister nog baby foto's te kijken. Ze begint er steeds meer volwassen uit te zien!

Ik zou dat inderdaad hardstikke leuk vinden, maar zoals ik al eerder vermeld heb in dit topic. Mijn moeder gooit constant roet in het eten. }:| Die wilt geen puppy cursus, die wilt niet dat parcours gedoe, die wilt helemaal niets.

Ik denk dat ze op deze manier echt het ras-eigen van de spaniel totaal niet "voedt", zoals Cesar Milan zou zeggen! En daar gaat ze absoluut problemen mee krijgen. Uiteindelijk is het ook mijn moeders hond zijn, niet de mijne. Als ik het huis uit ga, blijft Jacky daar. Heb het zelf al tig keer aangegeven. Ga dit en dat eens doen, dat is goed voor haar. Zelfs andere mensen zeggen het. En dan krijg je van haar zo'n blik van: "Neuuhh, vind ik niet nodig!" :{w

(En dan klaagt ze dat ze nooit het huis uit komt. Nu kan ze iets sociaals gaan ondernemen met d'r eigen hond, doet ze het niet!)

Op een gegeven ogenblik geef ik het op met mijn moeder.... -O- Hoe jammer ik het ook vind. Snap ook niet dat het voor geen meter tot haar door dringt. Zelfs als zo veel mensen het tegen haar zeggen...

Ik ben trouwens ook de enige hier in huis die echt actief is met truukjes en consequent bezig zijn. Moeders vertroetelt haar veels te veel!

[..]

:D Was eigenlijk niet eens zo op voorhand bedoeld. De zon heeft hier alleen aan meegewerkt! :D
Wat ontzettend jammer dat je moeder dat nog steeds niet wil... Jacky is nu net op de leeftijd dat ze nog makkelijk en veel kan leren. Als ik zie hoe snel en goed Nori de jachttraining oppakte, dat gaat gewoon bijna instinctief. Je ziet haar ook echt genieten als ze door het bos kan crossen op zoek naar een dummy of in het water moet apporteren en dat soort dingen.

Kiektan hoe mooi O+ dit kan Jacky vast ook:

Ik kan me nog wel indenken dat je moeder geen puppycursus of gehoorzaamheidstraining wilde doen, misschien heeft ze het gevoel dat ze zelf haar hond wel op kan voeden zonder hulp. Maar een jachttraining zie ik persoonlijk meer als hobby voor de hond. Aansluiten bij de natuurlijke behoefte en 't instinct en zo :) Maar goed, als ze niet wil dan kun je haar niet dwingen natuurlijk. Alleen jammer, het kan voor zowel baasje als hond een hele leuke hobby zijn. Lekker in de buitenlucht (alleen met mooi weer, want ze hebben winterstop) en leuk contact met andere mensen en honden. Zonde dat er met Jacky weinig gedaan zal worden als jij er straks niet meer bent. Hopelijk zal ze er niet vervelend of onhandelbaar door worden als ze straks niet meer uit wordt gedaagd.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:33:58 #62
318361 Bienelientjee
pi_115389482
Ik hoop inderdaad ook dat ze op haar pootjes terecht komt! :)

Zou soms echt eens in mijn moeders hoofd willen kunnen kijken! Dan heb je eindelijk een actieve hond. Die veel kan, waar je van alles mee kan doen. En zelf heb je een persoonlijke behoefte om vaker het huis eens uit te kunnen. Dan denk ik: 1+1=2. Doe dat dan! :D

Maar ja....wie weet breng ik haar ooit eens naar zoiets en laat mijn moeder eens toekijken. Misschien pakt ze het dan op! You never know!
pi_115395990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Sneezeechu het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien heeft moeders met een border terrier liggen sletten:
pi_115399002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:16 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Misschien heeft moeders met een border terrier liggen sletten:
[ afbeelding ]
Zou ook nog eens goed kunnen _O- Het blijft een groot mysterie!
pi_115402337
Heel leuk om al die foto's te zien en vooral leuk hoe iedereen met hun hond omgaat. Iedere hond hier heeft echt een hondenleven :D
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  zondag 12 augustus 2012 @ 10:41:45 #66
318361 Bienelientjee
pi_115455487
Alweer een tandje! *O* De onze eet ze niet op, maar spuugt die tanden lekker uit! :') Ze was net met een voetbal bezig in de tuin. Die laat ze los, ze zit wat in haar mond te pielen en ik zie zo een tandje eruit vallen! :D (De 7e die we gevonden hebben!)

(We maakten ons al beetje zorgen, de nieuwe tand kwam er al aan en de oude zat er nog in. Maar gelukkig is die er nu dus ook uit!)

Maar wat een gebit komt er naar boven zeg! Haar kiezen zijn enorm en wit! :D
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:48:22 #68
176471 oh-oh
pi_115458369
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:52 schreef Czarina het volgende:
Hihi hier om de hoek zit een turkse friettent en die vind Mihail helemaal geweldig.
Als de eigenaar er zelf is en hij ziet ons langslopen komt ie naar buiten om te aaien.
Laatst kreeg hij ook een rauwe frikandel van hem.
Nou die man kan niet meer stuk bij Mihail natuurlijk.

Vraagje....we gaan morgen naar Elsloo (L).
Is daar in de omgeving water waar honden ook los mogen?
Het wordt zulk mooi weer, zal hem een groot plezier doen denk ik.
:D Die van mij krijgen elke week een frikandelletje bij de snackbar om de hoek bij mijn werk, zelfs ik krijg gratis kaaskroketten tegenwoordig, ze lokken ons echt naar binnen!

Sjon wijst wel ff aan wat ie wil :')

( Groucho Marx )
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:03:46 #69
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115458873
quote:
Heel sneu. Ben wel benieuwd wat zijn situatie dan is, want dat zal vast wel niet de baby zijn, aangezien de hond ''goed is voor kinderen'', aldus de adverteerder.

Ik ga zo nog ff voor de laatste keer naar't bos met Koda, en morgen moeten we hem al weg brengen. Hij krijgt het vast goed bij mijn opa en oma, zou me niets verbazen als die aangekomen is en wat slechte gewoontes heeft gekregen als we hem weer ophalen haha _O-
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_115462348
quote:
Dat is hier vlak in de buurt... *zucht* Heb bijna de neiging om hem te mailen geef em maar aan mij :6 Maar welke dierenarts zal nou zo'n beest laten inslapen als er geen reden voor is?

edit: Dat is dus zo'n hondje wat ze binnenkort aan een paal vastgebonden vinden, omdat het asiel geld vraagt om er een dier achter te laten... sommige mensen... echt :( Dat beestje heeft hun jarenlang plezier gegeven en dan willen ze em niet meer en zijn ze zelfs te beroerd om op een normale manier een nieuwe baas te zoeken.

[ Bericht 14% gewijzigd door CesarMilan op 12-08-2012 14:50:31 ]
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:35:36 #71
375825 Dj_ArCee
140 BPM, That is who I am!
pi_115464041
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix

Gek op stokjes!!

....en water.

Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
Hondengek, Trance fanaat en deejay. Gek op zijn vrouw. Kritische, en haat onrecht.
pi_115464319
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:35 schreef Dj_ArCee het volgende:
Onze hond is Gila, een kruising mechelse herder, Rottweiler en een snufje Amstaff. Over genomen van 2 meiden (toen nog wel, stel is uit elkaar) uit het zuiden des lands.
Totaal geen agressie te bekennen in haar, maar op eigen terrein erg waaks.
Trouwens ook erg beschermend, maar dat kan amper anders met zo'n mix

[ afbeelding ]

Gek op stokjes!!

[ afbeelding ]

....en water.

[ afbeelding ]

Als laatste mijn 2 vorige honden die ik beide in 3 maanden ben kwijt geraakt :(
Links King, kruising Sennenhond en recht Hayleigh, onze Rottweilster.
King stief op 14 jarige leeftijd, geheel onverwachts, aan een hartaanval tijdens zijn laaste rondje bos. Hayleigh ging 3 maanden daarna, omdat ze compleet weg kwijnde nadat King overleden was. Hayleigh is 12 geworden.
Met name King was echt een SUPER HOND.
[ afbeelding ]
Mooie honden alle drie!

Zielig is dat als honden hun overleden maatje zo erg missen dat ze wegkwijnen.... Hoop niet dat dat hier ooit zal gebeuren..
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:58:54 #73
375825 Dj_ArCee
140 BPM, That is who I am!
pi_115464861
Thanks. King & Hayleigh waren net een getrouwd stel.
Beide herplaatsers trouwens. King is gevonden toen hij 7 maanden was, met een staaldraad aan een boom vast achter gelaten (ja de gebeurd nog steeds).
Hayleigh kwam bij ons toen ze 18 maanden was, geheel getraumatiseerd, onder ontwikkeld, mishandeld, bang voor de hele wereld.

King (die toen zo'n ruim 2 was) nam haar onder zijn hoede en beschermde haar vanaf dag 1 want King was compleet angstloos naar alles en iedereen. Hierdoor is Hayleigh in een kleine 2 jaar helemaal bijgekomen en uit haar schulp gekropen.
Ze luisterde perfect, en zelfs mijn vrouw haar nichtje van (toen) 7 liet ze beide aan het lijntje uit, zonder dat ze ooit raar deden.
Dat ging zover dat mijn schoonzus soms beldde met de vraag of wij niet weer eens een weekendje weg moesten zodat de hondjes konden komen logeren (LOL). :)
Iedereen kende die 2, en nooit een kwaad woord over ze.
Dat begint nu langzaam ook met Gila te komen, alhoewel die iets meer op mij gericht is, en wat minder op andere honden.
Hondengek, Trance fanaat en deejay. Gek op zijn vrouw. Kritische, en haat onrecht.
pi_115465433
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:44 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Dat is hier vlak in de buurt... *zucht* Heb bijna de neiging om hem te mailen geef em maar aan mij :6 Maar welke dierenarts zal nou zo'n beest laten inslapen als er geen reden voor is?

edit: Dat is dus zo'n hondje wat ze binnenkort aan een paal vastgebonden vinden, omdat het asiel geld vraagt om er een dier achter te laten... sommige mensen... echt :( Dat beestje heeft hun jarenlang plezier gegeven en dan willen ze em niet meer en zijn ze zelfs te beroerd om op een normale manier een nieuwe baas te zoeken.
Een dierenarts gaat nooit een hond zomaar in laten slapen eveneens als een asiel tenzij ze ernstig ziek of zulke zware gedragsproblemen aanwezig zijn dat er geen andere opties meer zijn. Niet omdat een hond ongewenst is.

Een dierenarts verwijst zo iemand gewoon door naar een asiel al zal de eigenaar hem gewoon uit de auto gooien bij het bos. Dat hondje woont ook redelijk in de buurt echter heb ik al net weer 2 hondjes in huis genomen. En eerlijk hun beide moeten ook nog veel leren. in principe ben ik binnen 15 minuten de nieuwe eigenaar van deze 2 geworden ook weer zoiets waar je vraagtekens bij kunt zetten.

Met de pup ga ik eerst aan het werk en ga dan eens kijken hoe en wat de toekomst gaat :P
pi_115499836
Deze zomer waren er vrij veel boombindhondjes bij de dierenambu en het asiel hier helaas :-(
Misschien nu NOG meer dan voorheen door de economische crisis?

En wauw, Gila dat is me nogal een stok :-D
Think big :-D

Mihail heeft zaterdag met een paard gespeeld....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')