Is een van de meest bewezen supplementen. En het werkt niet voor iedereen. Plus het kan best een deel placebo effect zijn. Hoe dan ook, ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vreemd, 90% van de sups doen gewoon niks!
Creatine en beta alanine zijn goed onderzocht en bewezen te werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vreemd, 90% van de sups doen gewoon niks!
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:31 schreef RaymondK het volgende:
Ik werd trouwens midden in de nacht wakker met de gedachten:
"KUT, ze hebben geen punt om jezelf op te trekken met die nieuwe apparatuur voor na de verbouwing straks"![]()
Ik denk dat het tijd is voor een deload week voor mij
nog maar ff gecheckt net op de site, gelukkig 2 mogelijkheden voor wide grip en close grip pullups![]()
2x je gewicht in kg opvullen met eiwitten (kwark, kaas, melk, eieren, vlees, vis enz.) en de rest invullen zoals je zelf wilt. Als je eerst de eiwitten goed hebt, is de rest een stuk makkelijker en ook minder belangrijk denk ik zelf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:07 schreef Dalliance het volgende:
Ben een nieuw voedingsschema aan het opstellen adhv nieuwe macro- en microwaarden, maar het blijft zo'n gedoe. Kent iemand misschien een makkelijke manier buiten swole.me om?
Ik droomde van de week dat ik op zoek was naar een barbell. Elke keer als ik er 1 vond was er iets mis mee, of was het zelfs geen barbell. Ik wilde (moest) mijn training doen maar dat lukte niet doordat ik geen barbell kon vinden. Erg frustrerend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:31 schreef RaymondK het volgende:
Ik werd trouwens midden in de nacht wakker met de gedachten:
"KUT, ze hebben geen punt om jezelf op te trekken met die nieuwe apparatuur voor na de verbouwing straks"![]()
Ik denk dat het tijd is voor een deload week voor mij
nog maar ff gecheckt net op de site, gelukkig 2 mogelijkheden voor wide grip en close grip pullups![]()
Haha, wat een dedicationquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik droomde van de week dat ik op zoek was naar een barbell. Elke keer als ik er 1 vond was er iets mis mee, of was het zelfs geen barbell. Ik wilde (moest) mijn training doen maar dat lukte niet doordat ik geen barbell kon vinden. Erg frustrerend.
Ja, de waardes heb ik allemaal wel, maar ik bedoel het selecteren/afmeten van voedingsmiddelen. Steeds maar variėren, dat werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:09 schreef kevin_ het volgende:
[..]
2x je gewicht in kg opvullen met eiwitten (kwark, kaas, melk, eieren, vlees, vis enz.) en de rest invullen zoals je zelf wilt. Als je eerst de eiwitten goed hebt, is de rest een stuk makkelijker en ook minder belangrijk denk ik zelf.
*knip
Ik kan het wel plaatsen, soort van. Ik ben erg gefrustreerd omdat de pijn in mijn arm al weken aanblijft. Dus dan zal die droom daar wel een reflectie van zijn.quote:
Beta alanine heeft nagenoeg geen effecten op krachttraining maar eigenlijk puur op duursport, dus afhankelijk van waar je op baseert dat je een non-responder bent hoeft het niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:39 schreef 16meter het volgende:
beta alanine is m.i. ook een gimmick supplement
maar ik zal wel een non-responder zijn
Veel youtube filmpjes kijken, en zelf nadenken en je conclusies trekken m.b.t. de kwaliteit v.d. uitleg in die filmpjes. Lezen over de oefeningen, en doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef DrParsifal het volgende:
Ik ben nieuw hier en wil beginnen met starting strength. Mijn kracht is op het moment verwaarloosbaar. Verder heb ik net geen overgewicht dus ik wil het graag combineren met wat cardio waar ik nu ook al een tijdje mee bezig ben. Ik begreep dat voor volkomen beginners dat best samen kan gaan. Ik zit wel met wat vragen:
Het lijkt er op dat bij SS de rug wat verwaarloosd wordt, en pull-ups en chin-ups liggen nog buiten mijn bereik. Wat zijn goede alternatieve oefeningen voor de rug? Er zijn hier aardig wat machines die ik zou kunnen gebruiken, zoals T-bar rowing en sitting row machine.
Verder ga ik nu naar een personeelsgym, wat gratis is, maar waar vaak geen trainer aanwezig is en zeker geen spotters. Is het dan veilig om met de barbell en op den duur hogere gewichten aan de slag te gaan? (er is een power rack, maar ik maar me vooral zorgen om de vorm). Of is het veiliger om benchpressen te vervangen door oefeningen met dumbbells?
Je rug gaat er keihard van langs krijgen. Afhankelijk van of je power cleans gaat doen (en zo niet, wat je ermee gaat vervangen). Echt, na een paar maanden voelt je rug zo sterk als een buffel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef DrParsifal het volgende:
Ik ben nieuw hier en wil beginnen met starting strength. Mijn kracht is op het moment verwaarloosbaar. Verder heb ik net geen overgewicht dus ik wil het graag combineren met wat cardio waar ik nu ook al een tijdje mee bezig ben. Ik begreep dat voor volkomen beginners dat best samen kan gaan. Ik zit wel met wat vragen:
Het lijkt er op dat bij SS de rug wat verwaarloosd wordt, en pull-ups en chin-ups liggen nog buiten mijn bereik. Wat zijn goede alternatieve oefeningen voor de rug? Er zijn hier aardig wat machines die ik zou kunnen gebruiken, zoals T-bar rowing en sitting row machine.
Verder ga ik nu naar een personeelsgym, wat gratis is, maar waar vaak geen trainer aanwezig is en zeker geen spotters. Is het dan veilig om met de barbell en op den duur hogere gewichten aan de slag te gaan? (er is een power rack, maar ik maar me vooral zorgen om de vorm). Of is het veiliger om benchpressen te vervangen door oefeningen met dumbbells?
Chinups waren bij mij ook eerstquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:32 schreef 16meter het volgende:
Rug wordt verwaarloosd met SS... zeg wat? Onzin!
Als je nog niet 1 chin-up kunt: gewoon eerst negatives en hangs doen gevolgd door wat zware lat pulldowns 4-3-2-1 ofzo (waarbij 1 de laatste set is van 1 rep zo zwaar mogelijk, elke set dus verhogen). Veel gyms hebben ook een assistance machine voor pull-ups, die kun je ook gebruiken de eerste weken.
Must reads m.b.t. het opbouwen van pull-ups:
http://www.t-nation.com/f(...)the_pullup_deficient
http://www.t-nation.com/f(...)ce/keep_your_chin_up
Ik ga er zelf ook maar eens mee aan de slag, kom nog steeds niet verder dan een magere 7!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef Autobandje het volgende:
Iemand die weightlifter gezien bij de OS die zwaar geblesseerd raakte![]()
[ afbeelding ]Ai, elleboog d'r af geschotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3x daags squatten voor de komende 2 weken, is het zo weer geheeld.
Confidence through competence
Cutten helpt ook enorm als je (skinny)fat bent. Aan het einde van m'n dreamerbulk (85kg@20%+) kon ik er 0, nu (74kg@14-15%) kan ik er ook 7-8quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:32 schreef 16meter het volgende:
Rug wordt verwaarloosd met SS... zeg wat? Onzin!
Als je nog niet 1 chin-up kunt: gewoon eerst negatives en hangs doen gevolgd door wat zware lat pulldowns 4-3-2-1 ofzo (waarbij 1 de laatste set is van 1 rep zo zwaar mogelijk, elke set dus verhogen). Veel gyms hebben ook een assistance machine voor pull-ups, die kun je ook gebruiken de eerste weken.
Must reads m.b.t. het opbouwen van pull-ups:
http://www.t-nation.com/f(...)the_pullup_deficient
http://www.t-nation.com/f(...)ce/keep_your_chin_up
Ik ga er zelf ook maar eens mee aan de slag, kom nog steeds niet verder dan een magere 7!
Tuurlijk, dat scheelt 10kg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Cutten helpt ook enorm als je (skinny)fat bent. Aan het einde van m'n dreamerbulk (85kg@20%+) kon ik er 0, nu (74kg@14-15%) kan ik er ook 7-8
ja nee, 't is niet dat ik vet benquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:49 schreef 16meter het volgende:
Is niet zo gek hoor Raymond. Ik ken/zie ook nooit echt buffe gasten dik over de 10 pull-ups doen, terwijl die toch echt wel behoorlijk wat kracht in hun donder hebben. Ter vergelijking, hoe vaak zie je mensen veel reps doen full stack op de lat pulldown?
Toen ik nog 105+ woog, deed ik er ook nooit meer dan 6. Naarmate het vet verdwijnt wordt het inderdaad steeds een beetje makkelijker.Ga nu gewoon die dingen toepassen om er wat meer te kunnen doen over een tijdje. Tien zou een mooi aantal zijn.
edit: Volgens gaan zo wijd mogelijke pull-ups trouwens alleen maar ten koste van je ROM? Ik pak ze altijd dezelfde breedte als barbell overhead press, zeg maar.
Rechtop zitten, enigsinds omhoog kijken, je onderrug iets wat hol zetten, je boven rug iets wat naar achter laten gaan daar door, chest vooruit, en dan focussen op je lats, en je ellebogen naar achter naar beneden brengen. En dan alsof je je ellebogen achter je rug naar elkaar toe wilt brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef Snakey het volgende:
Ik ben er ook bitter slecht in met m'n 98 kilo. Maar met lat pull downs ben ik ook niet erg sterk vind ik. Volgens mij moet ik eens iemand naar m'n techniek laten kijken, ik zit al weet ik hoe lang vast op 70 kilo.
Op zich zit ik goed en ga ik inderdaad niet zitten roeien. Ik denk dat ik eens een tijdje op een laag gewicht heel bewust met m'n lats moet gaan werken. Ik denk namelijk dat ik veel te veel op mijn armen en schouders probeer te doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Rechtop zitten, enigsinds omhoog kijken, je onderrug iets wat hol zetten, je boven rug wat naar achter daar door, en dan focussen op je lats, en je ellebogen naar achter naar beneden brengen.
Als je dat laatste doet ga je vanzelf je lats meer aanspreken. En dan tot onder je kin brengen.
Ik zie heel veel gasten zo veel mogelijk stacken en dan een halve roeibeweging naar achter maken maar dat is bull shit.
Ik weeg net iets meer dan 60 kilo en zit ook op 70 kgquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef Snakey het volgende:
Ik ben er ook bitter slecht in met m'n 98 kilo. Maar met lat pull downs ben ik ook niet erg sterk vind ik. Volgens mij moet ik eens iemand naar m'n techniek laten kijken, ik zit al weet ik hoe lang vast op 70 kilo.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Op zich zit ik goed en ga ik inderdaad niet zitten roeien. Ik denk dat ik eens een tijdje op een laag gewicht heel bewust met m'n lats moet gaan werken. Ik denk namelijk dat ik veel te veel op mijn armen en schouders probeer te doen.
Good for you. Geef jezelf een schouderklopje en ruk je het hele weekend af op mijn post.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik weeg net iets meer dan 60 kilo en zit ook op 70 kg
Precies. Dan trek ik die Stereostommie er zo uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:11 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
ja idd. als je armen heel veel eerder opgeven dan je lats, dan ff terug in gewicht.
En met de wijde stang he.
[ afbeelding ]
Wijde stang inderdaad. Ik moet 1x in de zoveel tijd sowieso even deloaden en goed naar m'n form kijken. Ik ben erg geneigd veel op mijn armen te doen. Daar krijg je grote en sterke armen en schouders van, maar dat is niet zo nuttig als de rest achter blijft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:11 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
ja idd. als je armen heel veel eerder opgeven dan je lats, dan ff terug in gewicht.
En met de wijde stang he.
[ afbeelding ]
Als ik die armen van jou met die van mij vergelijk zit er echt een wereld van verschil tussen maar lat pulldown op 70 is wel te doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:06 schreef Snakey het volgende:
Hoeveel weegt een chinees, daar is weinig inhoudelijk nuttigs over te zeggen Panz. Er zit een heleboel verschil per persoon, wat die kan gainen onder AAS, welke AAS, duur, training, etc.etc. Maar je leest vooral verhalen van een gemiddelde stack kuur van 10weken zo'n 8kg LBM te pakken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:52 schreef Panzermaus het volgende:
Naar aanleiding van een opmerking van krioro in een ander topic, ben ik wel nieuwsgierig geworden.
Wat zou je met 1.8k euro kunnen doen wat betreft AAS? Ik train net een jaar serieus en nog verre van huge/sterk/max etc etc, en heb ook geen interesse in dat spul. Maar stel dat ik nu als net-noobgains-af zou gaan kuren, wat kan ik dan verwachten? Weer veel sneller PR's? Side-effects, acne, hongergevoel, libido? Welke middelen? Hoeveel kg LBM erbij is realistisch in een cycle van 12 weken met een dagelijks caloriesurplus van ~500 kcal? Vind het gewoon interessant.
Yep. Denk dat het hetzelfde is wat ik een tijd geleden met de bench press had. Ik bleef hangen op zo'n 70 - 80 kilo. Kwam er achter dat ik teveel op mijn armen deed en druk nu 90 - 100 kilo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:55 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Als ik die armen van jou met die van mij vergelijk zit er echt een wereld van verschil tussen maar lat pulldown op 70 is wel te doen.
Mn bench zit nog op 60, ik denk dat ik te weinig met mn armen doequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep. Denk dat het hetzelfde is wat ik een tijd geleden met de bench press had. Ik bleef hangen op zo'n 70 - 80 kilo. Kwam er achter dat ik teveel op mijn armen deed en druk nu 90 - 100 kilo.
Learning all the time.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met AAS, heb je aan 1 vriendin niet genoegquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:52 schreef Panzermaus het volgende:
Naar aanleiding van een opmerking van krioro in een ander topic, ben ik wel nieuwsgierig geworden.
Wat zou je met 1.8k euro kunnen doen wat betreft AAS? Ik train net een jaar serieus en nog verre van huge/sterk/max etc etc, en heb ook geen interesse in dat spul. Maar stel dat ik nu als net-noobgains-af zou gaan kuren, wat kan ik dan verwachten? Weer veel sneller PR's? Side-effects, acne, hongergevoel, libido? Welke middelen? Hoeveel kg LBM erbij is realistisch in een cycle van 12 weken met een dagelijks caloriesurplus van ~500 kcal? Vind het gewoon interessant.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:10 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Mn bench zit nog op 60, ik denk dat ik te weinig met mn armen doeAlles is leuk, zolang je goede progress maakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja maar wil wel een beetje in proportie trainen. Genetisch ben ik gezegend met beestachtige kuiten. Laatst voor het eerst gewicht bij de calf raise machine opgedaan (gaat maar tot 200) 3*8*260 was nog goed te doen. Ik ga volgende keer even kijken of 3*5*300 ook te halen is. Puur om te kijken hoe sterk ze nu daadwerkelijk zijn. Daarna neglect ik mn kuiten gewoon anders passen ze niet meer in mn broekquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alles is leuk, zolang je goede progress maakt.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:10 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Mn bench zit nog op 60, ik denk dat ik te weinig met mn armen doeWat is dat nou weer voor een vergelijking dan? BP en OHP.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
Zo heb ik dat ook gedaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Chinups waren bij mij ook eerst. Mijn eerste (okee, halve. okee, assisted...
) sloeg helemaal nergens op. Nu kan ik 12-15 reps met volle ROM.
Wat bij mij persoonlijk hielp om een plateau te overbruggen was de ROM verkleinen. Dus geen full chinup, maar jezelf maar tot halverwege laten zakken. Daarna ROM steeds groter maken en reps meer maken.
Kan voor iedereen anders zijn, maar is een methode om uiteindelijk de reps in volle ROM omhoog te krijgen.
Nu. Waarschijnlijk lekker rustig in de gym.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:29 schreef Ethanolic het volgende:
Mmh zal ik nog even voor het eten gymmen of vanavond.
Ik zeg ook niet dat je vet bent, ik zeg dat zwaargewichten gewoon minder pull-ups kunnen in het algemeen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja nee, 't is niet dat ik vet ben, maar ben gewoon zwaar, en heb gewoon alle aanleg zitten op schouders, chest en rug, en relatief wat minder op m'n armen denk ik. Daar fail ik altijd keihard, m'n biceps.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:27 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja maar wil wel een beetje in proportie trainen. Genetisch ben ik gezegend met beestachtige kuiten. Laatst voor het eerst gewicht bij de calf raise machine opgedaan (gaat maar tot 200) 3*8*260 was nog goed te doen. Ik ga volgende keer even kijken of 3*5*300 ook te halen is. Puur om te kijken hoe sterk ze nu daadwerkelijk zijn. Daarna neglect ik mn kuiten gewoon anders passen ze niet meer in mn broek
Je kan dan slecht eten, zuipen, matig trainen en nog steeds meer gains maken dan jij nu.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:52 schreef Panzermaus het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |