Bij mijzelf merk ik dat de positie van mijn hand (die op het bankje rust) erg belangrijk is voor een rechte rug.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:07 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Om de een of andere reden kan ik die oefening niet goed. Moeite om mijn rug recht te houden of zo, erg raar. Doe hem daarom ook nooit meer, morgen of zaterdag maar weer eens proberen.
Kijk, hier heb ik wat aan. Zal me daar eens op gaan focussen de komende training.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bij mijzelf merk ik dat de positie van mijn hand (die op het bankje rust) erg belangrijk is voor een rechte rug.
Yep je hebt gelijk. Ik vergiste me met de press.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:15 schreef Sapstengel het volgende:
Oh ik zag ergens staan dat hij sinds 1972 niet meer wordt gedaan.
Het verschil tussen CJ en CP zit in de positie van de benen geloof ik. Vooral aan het eind. Bij CP staan de benen naast elkaar, bij CJ meer achter elkaar.
Clean & Jerk:
[ afbeelding ]
Clean & Press:
[ afbeelding ]
Verder zullen er nog wel wat verschillen zijn, maar ik ben geen expert in olympische lifts, denk dat iemand anders het beter uit kan leggen.
Zittende OHP is voor mannen die ook zittend plassen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef Poppiholla het volgende:
Ik wil binnenkort met SS beginnen en ben mezelf een beetje aan het inlezen. Nu zie ik op die SS-wiki dat de OHP staand wordt uitgevoerd. Tot nu toe doe ik hem altijd zittend en met DB's. Doen jullie de OHP over het algemeen zoals het plaatje in de OP of (ook) zittend?
Dan kan ik zo doorgaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:54 schreef seto het volgende:
[..]
Zittende OHP is voor mannen die ook zittend plassen.
Whehe.quote:
Waarom low bar? Ik keek net dit filmpje uit Snakey z'n sig en hier zeggen ze dat je met de high bar meer je quads pakt. Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen liever hun quads wat meer willen pakken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:41 schreef Push. het volgende:
Leg 'm gelijk lowbar. Dan hoef je niet meer te wisselen.
Low of high bar?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:45 schreef star_gazer het volgende:
Gooooooooodverdomme. Ik heb me een partij DOMS in m'n quads, echt niet te filmen. Ik kan bijna niet meer lopen man
Vanavond weer lekker squatten dus
[ afbeelding ]
High bar. Low bar kan ik vanwege mijn bouw (korte romp, lange bovenbenen) niet doen zonder dat ik met een halve goodmorning eruit moet. Geeft teveel rugpijn. High bar gaat zonder problemenquote:
Tricep Kick Back Oh yeah.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die close grip BP is lekker voor de triceps inderdaad maar toen ik onderstaande oefening voor het eerst deed voelde ik mijn triceps pas echt goed hard worden, een dikke aanrader!
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe lang je bent, maar gewoon squatten vanaf het bankdrukbankje. Met het bankje tussen je benen. 'k heb het 2,5jr zo gedaan, en het bankje is een mooie indicator voor hoe diep je gaat en een mooie fail safe.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Neraice het volgende:
Klein vraagje: Zit nog een tijdje vast aan een sportschool zonder squat rack. Is er een manier om alsnog te kunnens squatten/soortgelijke oefening?
Of als die instructeur gewoon die barbell in m'n nek legt?
Ik krijg altijd last van m'n ellebogen bij triceps oefeningen achter m'n rugquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tricep Kick Back Oh yeah.
Zo zwaar mogelijk zonder vorm te verliezen, en dan roteren als je achter bent, en ff knijpen en vast houden.
Staat bij mij vlak onder het tricep touw kwa favorieten.![]()
Die phamp is echt lekker.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tricep Kick Back Oh yeah.
Zo zwaar mogelijk zonder vorm te verliezen, en dan roteren als je achter bent, en ff knijpen en vast houden.
Staat bij mij vlak onder het tricep touw kwa favorieten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |