Klinkt als dat crossfit gedoe waarbij ze mixed grip deadliften naar de buik, daar omwisselen naar overhand, met een hip swing verder cleanen, en daarna een jerk doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef obsama het volgende:
Hoe heet deze oefening ? Het is een soort Clean and Jerk, alleen trek ik dan de stang tot mijn borst. Vervolgens plaats ik mijn armen onder de stang en doe ik een military press. Als dit een niet bestaande oefening is heb ik dus mooi voor lul gestaan vanmorgen haha, het is iig een heerlijke oefening.
Eén grote lappenmand dit topic.quote:
Wat meten ze nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eén grote lappenmand dit topic.![]()
M'n armen gaan goed vooruit though. Veel schouderrepair oefeningen gedaan, deze week een deload weekje, daarmee los ik ook eea op in m'n armen blijkbaar.
Zoiets heet een continental clean.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:01 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Klinkt als dat crossfit gedoe waarbij ze mixed grip deadliften naar de buik, daar omwisselen naar overhand, met een hip swing verder cleanen, en daarna een jerk doen.
tricpes. Maar dan wel echt close pakken dus dat je handen je zij raken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ga zo trainen. Moet ik de close grip BP meerekenen als de BP of moet ik die apart erbij doen om de triceps harder te hitten.
Thnx!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
tricpes. Maar dan wel echt close pakken dus dat je handen je zij raken.
Goed bezig jongen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef SunTzu het volgende:
Net vanuit de gym naar het strand gegaan meteen 2 chicks geregeld zo bij hen thuis barbecueën.
Hoe zwaar squat je? Je zou front squats kunnen doen en dan gewoon dat ding omhoog cleanen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Neraice het volgende:
Klein vraagje: Zit nog een tijdje vast aan een sportschool zonder squat rack. Is er een manier om alsnog te kunnens squatten/soortgelijke oefening?
Of als die instructeur gewoon die barbell in m'n nek legt?
Als het niet te zwaar is clean & press en op je rug laten zakken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:31 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hoe zwaar squat je? Je zou front squats kunnen doen en dan gewoon dat ding omhoog cleanen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef SunTzu het volgende:
Net vanuit de gym naar het strand gegaan meteen 2 chicks geregeld zo bij hen thuis barbecueën.
Hij moet er ook nog weer af he.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als het niet te zwaar is clean & press en op je rug laten zakken.
Gewoon laten vallen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hij moet er ook nog weer af he.
Gelukkig ben je fok niet vergeten!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef SunTzu het volgende:
smith?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Neraice het volgende:
Klein vraagje: Zit nog een tijdje vast aan een sportschool zonder squat rack. Is er een manier om alsnog te kunnens squatten/soortgelijke oefening?
Ik heb 1 keer in mn leven gedacht dat ik dood zou gaan... dat was een te lage suiker na een potje hard squatten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:40 schreef Sapstengel het volgende:
Pff net bijna out gegaan tijdens trainen, dus maar afgebroken en naar huis gegaan. Ging nog wel even drinken in de lounge, maar bleef slap.
Wat zou de reden kunnen zijn? Hitte, te weinig suikers, slechte nachtrust? Of misschien te hard gesquat.
Ja dat was het denk ik dan, zo voelde het inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer in mn leven gedacht dat ik dood zou gaan... dat was een te lage suiker na een potje hard squatten.
Nothing compares.
Moest nog ff douchen, was een sauna in de gym peace out boys.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:40 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Gelukkig ben je fok niet vergeten!
Heb tijdelijk hetzelfde probleem, vrijdag ga ik squatten. Mijn plan is om de houder van de incline bench press bank als squatrack te gebruiken. Ik moet dan een pokkestuk naar achter lopen voordat ik geen bank meer tussen mijn benen heb, maar het moet maar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Neraice het volgende:
Zo heb ik het gedaan idd. Ik ben licht begonnen met alles zodat ik eerst de techniek goed kan krijgen. Ik doe het volgende programma: http://startingstrength.w(...)rsion_Should_I_do.3F Wichita Fallsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als het niet te zwaar is clean & press en op je rug laten zakken.
Ja zo'n ding staat er wel, maar is het niet beter om los te trainen?quote:
Jawel, maar het is beter dan niks.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:41 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja zo'n ding staat er wel, maar is het niet beter om los te trainen?
Jammer, een kwartaal geleden had ik nog een prijs hier op Fok op zoveel chinups gezet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:52 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Laatst ook nog wedstrijdje chinupps met m'n broertje gedaan, hij deed er 18 en ik deed er 40
Nee, de rede is dat je teweinig scoops pre-workout hebt genomen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:40 schreef Sapstengel het volgende:
Pff net bijna out gegaan tijdens trainen, dus maar afgebroken en naar huis gegaan. Ging nog wel even drinken in de lounge, maar bleef slap.
Wat zou de reden kunnen zijn? Hitte, te weinig suikers, slechte nachtrust? Of misschien te hard gesquat.
Clean & press is een oude olympische lift:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:40 schreef Neraice het volgende:
[..]
Is clean & press hetzelfde als press?
Is goed, volgende keer gewoon 4 scoops Noxipro, lekker hard goan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:47 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, de rede is dat je teweinig scoops pre-workout hebt genomen.
Gewoon een slechte dag, morgen betere dag.
En wat is een press dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Clean & press is een oude olympische lift:
[..]
Is goed, volgende keer gewoon 4 scoops Noxipro, lekker hard goan.
Om de een of andere reden kan ik die oefening niet goed. Moeite om mijn rug recht te houden of zo, erg raar. Doe hem daarom ook nooit meer, morgen of zaterdag maar weer eens proberen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die close grip BP is lekker voor de triceps inderdaad maar toen ik onderstaande oefening voor het eerst deed voelde ik mijn triceps pas echt goed hard worden, een dikke aanrader!
[ afbeelding ]
Wat is het verschil tussen CJ en CP dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
Is goed, volgende keer gewoon 4 scoops Noxipro, lekker hard goan.
Die doen ze nog steeds heur.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
20 kilo beginnen (lege bar), elke training beetje erbij gooien. Zorg er nou maar voor dat je form 100% in orde is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:26 schreef Neraice het volgende:
Wat bedoelen ze dan met press hier? http://startingstrength.w(...)rsion_Should_I_do.3F
En waarmee begonnen jullie met squatten? Want 20kg is toch wel erg laag denk ik.
quote:A goal without a plan is just a wish
Die press bedoelen ze overhead press mee. En begin gewoon lekker op 20kg, eerste paar trainingen puur focus op techniek, progress is the key. Het is een marathon, geen sprint.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:26 schreef Neraice het volgende:
Wat bedoelen ze dan met press hier? http://startingstrength.w(...)rsion_Should_I_do.3F
En waarmee begonnen jullie met squatten? Want 20kg is toch wel erg laag denk ik.
Olympische barbells zijn +- 20kg, wat voor gym zit je dat ze geen "normale" barbells hebben? Iets minder kan, maar veel minder lijkt me raar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef Neraice het volgende:
Lege bar is bij ons geen 20kg, die weegt heel weinig.
Dan heb je geen 'officiele' olympische bar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef Neraice het volgende:
Lege bar is bij ons geen 20kg, die weegt heel weinig.
Zal wel geen officiële zijn nee. Maar dat zal ik doen inderdaad, elke training 5 kilo erbij als het goed voelt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan heb je geen 'officiele' olympische bar.
Dan begin je bar + gewicht op 20 kilo en ga je daar vanuit verder.
Press moet je hem in principe met je schouders omhoogdrukken (in dit geval), maar zijn ze mee opgehouden omdat het steeds meer staande bench presses begonnen te worden, meen ik gelezen te hebben. Dus nu mag je hem omhoog jerken en dan met je benen 'pressen'.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:12 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen CJ en CP dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |