abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114888268
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan hebben we in ieder geval het winst maken op ziekte, er tussen uit gehaald. En wordt het een kwestie van 'doorzoeken is te duur' ipv 'we weten het wel, maar stik maar!'
En dan heb je ook meteen alle concurrentie weggehaald, terwijl in principe (meestal) concurrentie alleen maar goed is voor de klant.

Denk je dat alles magischerwijs goedkoper wordt als we het de overheid laten doen? Waarom maken we de overheid dan ook niet meteen verantwoordelijk voor het produceren van auto's, broden en ipads?

Als het allemaal zo simpel was hè..
pi_114888630
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja prima toch? Jammer maar helaas. Elke Europeaan betaalt mee aan de kosten van de poging.
Dat doen we inderdaad, door de hoge prijzen van de successvolle middelen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:30:57 #183
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114888740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Eventjes kort door de bocht (in praktijk zal het vast iets ingewikkelder liggen):

Neem samen met de andere Europese landen alle farmaceutische industrie over. Productie gewoon door laten gaan, (loon)kosten betalen uit het zorgverzekerings-potje. Alles leveren tegen minimale kostprijs. Apotheken met winstoogmerk kunnen ook opflikkeren, Alleen bij ziekenhuizen kan je eventueel nog kijken naar het nut van enige marktwering (lijkt bv in Duitsland best goed te gaan.)

Dan heb je als overheid al die onzin in handen. Het loopt allemaal nog want de rekeningen worden betaald. Medicijnen kosten een stuk minder, er hoeft immers geen winst gemaakt te worden, en omdat Nederland niet het enige land is maar dit samen met heel Europa doet (en Europa niet echt te negeren is, globaal gezien) zullen de productiekosten ook niet uit de klauwen lopen door geen concurrentie en de kostprijzen door heel Europa gelijk blijven. Desnoods met inzet van het leger.

Dán zou je kunnen zeggen, 'Kijk we hebben nu samen (want waarom verschillende R&D's die met elkaar concurreren) met de slimste wetenschappers in heel Europa, al xx miljard tegen het ontwikkelen van medicijn x tegen super zeldzame ziekte y gegooid, maar het is nog niet gelukt. Misschien eens tijd om te kijken waar we dat geld beter kunnen besteden?' In ieder geval moreel gezien een stuk beter te verkopen dan: 'We weten wel hoe, maar omdat bepaalde mensen er per se een bepaald bedrag voor willen en anderen dat te duur vinden, krijgen de zieken hun medicijn niet.'
Communisme :X :X
Serieus, denk je werkelijk dat ambtenaren efficienter medicijnonderzoek doen?!

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:51 schreef Trommeldaris het volgende:
Dat is niet waar. Het is te duur om dat leven met 5% uit te rekken. Als het nou een geneesmiddel was ipv rekmiddel, zou het een hele andere discussie zijn.
De fabrikant zou wel gek zijn! Waarom een pil die het geneest maken, als je met "rekken" de belastingbetaler honderdduizenden euro's per dag kan laten betalen voor een paar patienten?
censuur :O
pi_114888843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Communisme :X :X
Serieus, denk je werkelijk dat ambtenaren efficienter medicijnonderzoek doen?!
Schijnbaar zijn er nog mensen die geloven dat iets goedkoper wordt als het door de overheid gedaan wordt, omdat er dan geen winst meer gemaakt hoeft te worden. Alles kan dan tegen kostprijs. Vergeten wordt dan voor het gemak even dat die kostprijs vele malen hoger zal liggen als de huidige kostprijs+winst.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114888932
quote:
De fabrikant zou wel gek zijn! Waarom een pil die het geneest maken, als je met "rekken" de belastingbetaler honderdduizenden euro's per dag kan laten betalen voor een paar patienten?
Vervang belastingbetaler door consument. Zelfde verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_114888960
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan hebben we in ieder geval het winst maken op ziekte, er tussen uit gehaald. En wordt het een kwestie van 'doorzoeken is te duur' ipv 'we weten het wel, maar stik maar!'
In een gezonde markt wordt juist weinig winst gemaakt.
pi_114889094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vervang belastingbetaler door consument. Zelfde verhaal.
Althans, er is natuurlijk een groot verschil met wie er opdraait voor de kosten, maar je moet niet denken dat de instelling van de fabrikant plots verandert wanneer de markt volledig controle neemt van de zorg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:44:34 #188
27383 poktor
10101011010110
pi_114889236
En de pharmaceutische industrie lacht zich de l*l uit de broek en blijft lekker de hoofdprijs rekenen. Tonnen geld voor een medicijn rekenen is ronduit schofterig. En de zorgverzekeraars, die alle een aanzienlijk belang hebben in die industie in de vorm van aandelen, houden dit graag in stand en berekenen dit gewoon door in de premies en als het het op begint te vallen, verhogen ze gewoon het eigen risico. De schoften. :(
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_114889290
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:44 schreef poktor het volgende:
En de pharmaceutische industrie lacht zich de l*l uit de broek en blijft lekker de hoofdprijs rekenen. Tonnen geld voor een medicijn rekenen is ronduit schofterig. En de zorgverzekeraars, die alle een aanzienlijk belang hebben in die industie in de vorm van aandelen, houden dit graag in stand en berekenen dit gewoon door in de premies en als het het op begint te vallen, verhogen ze gewoon het eigen risico. De schoften. :(
En het alternatief, dat er geen nieuwe medicijnen ontwikkeld worden lijkt jou natuurlijk stukken beter?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114889292
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:44 schreef poktor het volgende:
Waarom zou een medicijn geen tonnen kunnen kosten? Dit soort medicijnen zijn wel even wat anders dan een aspirientje.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:47:46 #191
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114889335
quote:
Omdat anders je concurrent die pil wel op de markt brengt. Denk nou zelf even na hoe dom die uitspraak is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:51:32 #192
27383 poktor
10101011010110
pi_114889454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En het alternatief, dat er geen nieuwe medicijnen ontwikkeld worden lijkt jou natuurlijk stukken beter?
Die medicijnen worden heus wel ontwikkeld hoor. Het probleem is alleen dat de pharmacie de prijzen een aantal malen over de kop laat gaan. Gewoon omdat het kan, niet omdat het nodig is. Dit weet ik, ik heb er gewerkt. Ik ken directeuren in die industrie die gewoon voor de lol hun zoveelste porsche kopen en ermee omgaan alsof het een goedkoop fiatje is. :(
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:52:45 #193
27383 poktor
10101011010110
pi_114889488
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou een medicijn geen tonnen kunnen kosten? Dit soort medicijnen zijn wel even wat anders dan een aspirientje.
Het is gewoon niet nodig! Dit kan ook bekostigd worden uit inkomsten van andere medicijnen. De pharmacie verdient zich letterlijk scheel vandaag de dag.
pi_114889620
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:51 schreef poktor het volgende:

[..]

Die medicijnen worden heus wel ontwikkeld hoor. Het probleem is alleen dat de pharmacie de prijzen een aantal malen over de kop laat gaan. Gewoon omdat het kan, niet omdat het nodig is. Dit weet ik, ik heb er gewerkt. Ik ken directeuren in die industrie die gewoon voor de lol hun zoveelste porsche kopen en ermee omgaan alsof het een goedkoop fiatje is. :(
Ik werk ook in de farmacie en wat je zegt is allang achterhaald. de gouden tijden zijn wel een beetje voorbij in de farmacie. Wereldwijd staan de prijzen enorm onder druk. Alle giganten hebben last van het aflopen van grote patenten en het gebrek aan middelen in de pijplijn ter compensatie (wat trouwens geheel hun eigen schuld is, jarenlang had marketing bij veel bedrijven een groter budget als R&D), generieke medicijnen.
En ach, directeuren verdienen a;s het even kan veel, ongeacht de bedrijfstak
pi_114889740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou je de ontwikkeling van nieuwe medicijnen eigenlijk bij een fabrikant neer willen leggen? Ik heb zelf moeite met het systeem van patenten omdat een partij een tijdelijk monopolie wordt gegund, dat vind ik niet passen op een vrije markt. Op de markt voor mobiele telefoons zie je duidelijk de perverse effecten van een patentsysteem naar voren komen doordat zelfs op veel triviale zaken patent kan worden verkregen. Een ander treffend punt vind ik dat de ontwikkeling van financiële producten niet lijkt de lijden onder de onmogelijkheid om financiële producten te patenteren. Ik zit dus ook sowieso met de vraag in hoeverre patenten innovatie bevorderen.
pi_114889814
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:52 schreef poktor het volgende:
Het is gewoon niet nodig! Dit kan ook bekostigd worden uit inkomsten van andere medicijnen. De pharmacie verdient zich letterlijk scheel vandaag de dag.
Waarom zou je een verliesgevend (dat is wat je schrijft, namelijk kruissubsidie toepassen) medicijn produceren?
pi_114889846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:52 schreef poktor het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of de winsten van de pharmaceutische industrie zich verhouden tot de risico's, maar als je gelijk hebt: het is toch een vrije en open markt? Het staat iedereen dan toch vrij om een meer ideologisch pharmaceutisch bedrijf te starten dat genoegen neemt met lagere winsten?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:05:21 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114890010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:59 schreef Kowloon het volgende:
Een ander treffend punt vind ik dat de ontwikkeling van financiële producten niet lijkt de lijden onder de onmogelijkheid om financiële producten te patenteren. Ik zit dus ook sowieso met de vraag in hoeverre patenten innovatie bevorderen.
Zie je werkelijk niet het verschil tussen:
-ik geef een miljard euro uit aan de ontwikkeling van medicijn X
en
-ik bedenk me dat het wel leuk is als mensen maximaal fiscaal rendement kunnen halen uit hun schulden
?
En zie je niet in welke van de twee innovatiever is?
pi_114890974
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie je werkelijk niet het verschil tussen:
-ik geef een miljard euro uit aan de ontwikkeling van medicijn X
en
-ik bedenk me dat het wel leuk is als mensen maximaal fiscaal rendement kunnen halen uit hun schulden
?
En zie je niet in welke van de twee innovatiever is?
Ik doel natuurlijk op complexere financiële producten (swaps, kredietverzekeringen, nieuwe soorten opties, en ontwikkelingen in het beheersen van risico's), ook daar zit heel wat ontwikkelingsgeld in omdat ze worden ontwikkeld door duur personeel. Ik vind ze beide trouwens even innovatief. Misschien dat de meeste mensen meer sympathie hebben voor de ontwikkeling van een medicijn dan een financieel product, maar dat maakt het niet meer of minder innovatief in mijn ogen.
pi_114891293
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op complexere financiële producten (swaps, kredietverzekeringen, nieuwe soorten opties, en ontwikkelingen in het beheersen van risico's), ook daar zit heel wat ontwikkelingsgeld in omdat ze worden ontwikkeld door duur personeel. Ik vind ze beide trouwens even innovatief. Misschien dat de meeste mensen meer sympathie hebben voor de ontwikkeling van een medicijn dan een financieel product, maar dat maakt het niet meer of minder innovatief in mijn ogen.
toegegeven; innovatief waren/zijn die derivaten idd wel :') :|W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114891486
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk misselijke column.
Geweldige tekst juist. Ik wilde net de link gaan plaatsen, maar zie dat L_V me voor is.

De tekst schetst precies de situatie; haarscherp.
pi_114891690
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit is wel het misselijkste stukje tekst wat ik in lange tijd heb gelezen. Er zitten nog net geen vergelijking in met de holocaust.
Wat is er zo misselijk aan? Welk fragmentje of zinnetje roept bij jou de gevoelens van misselijkheid op dan?

Maar ik deel je mening, moet ik zeggen: het is inderdaad nog net geen rassenzuivering waarvoor wordt gepleit. Lees deze reactie van je zielsgenoot (uit deel 1 van dit topic) nog eens:

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor erfelijke ziekten is 1 hele mooie oplossing: UITSTERVEN. Niet koesteren, niet aanwakkeren, maar zorgen dat het na die patient ophoudt.
En leg mij dan maar eens uit wat precies het verschil is tussen bovenstaande denkwijze en de manier waarop men in nazi-Duitsland dacht over het uitroeien van bijvoorbeeld Joden, homo's, gehandicapten, Roma en al dat andere wat het superieure Arische ras minder zuiver maakte.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:54:53 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114891833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
En leg mij dan maar eens uit wat precies het verschil is tussen bovenstaande denkwijze en de manier waarop men in nazi-Duitsland dacht over het uitroeien van bijvoorbeeld Joden, homo's, gehandicapten, Roma en al dat andere wat het superieure Arische ras minder zuiver maakte.
Jij snapt het verschil niet tussen massamoord en iemand met een erfelijke ziekte die zo verstandig is om niet aan kinderen te beginnen omdat hij/zij hen die lijdensweg wil besparen? :') :')
pi_114891956
quote:

[..]

Wat is er zo misselijk aan? Welk fragmentje of zinnetje roept bij jou de gevoelens van misselijkheid op dan?
"Er dreigen mensen ter dood te worden veroordeeld" en "De laatste keer dat in Nederland de doodstraf werd voltrokken was op 21 maart 1952" om twee te noemen. Er worden helemaal geen mensen ter dood veroordeeld, alleen worden zeer hoge kosten die zeer weinig opleveren vermeden. Als een terminale kankerpatiënt nog een extreem dure chemo kan krijgen die het leven misschien nog met een weekje verlengt, dan is dat ook niet de moeite meer waard. Spreken we dan ook van iemand die ter dood veroordeeld wordt en vergelijken we dat met een executie? Kom op zeg.

quote:
Maar ik deel je mening, moet ik zeggen: het is inderdaad nog net geen rassenzuivering waarvoor wordt gepleit.
Je deelt mijn mening dus helemaal niet, dit heeft helemaal niks met rassenzuivering te maken. Dit zijn echt zieke vergelijkingen met totaal geen besef van de geschiedenis.
pi_114892021
quote:

Maar ik deel je mening, moet ik zeggen: het is inderdaad nog net geen rassenzuivering waarvoor wordt gepleit. Lees deze reactie van je zielsgenoot (uit deel 1 van dit topic) nog eens:

[..]

Bot gezegd: Wij laten de natuur zijn werk doen, Nazi Duitsland hielp de natuur een handje. als je dat verschil niet begrijpt zijn we snel uitgepraat.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:02:10 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114892116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bot gezegd: Wij laten de natuur zijn werk doen, Nazi Duitsland hielp de natuur een handje. als je dat verschil niet begrijpt zijn we snel uitgepraat.
Sterker nog: met 87 miljard euro aan medische zorg kan je wel stellen dat we de natuur z'n werk helemaal niet laten doen! Hoeveel vogeltjes zie jij in rolvliegstoelen rondrijdenvliegen? Dat is de natuur! Keihard voor het individu, maar geweldig goed voor de soort.
En nee, ik zeg niet dat wij als mensen dat ook zo moeten doen. Wel dat er grenzen zijn.
pi_114892158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sterker nog: met 87 miljard euro aan medische zorg kan je wel stellen dat we de natuur z'n werk helemaal niet laten doen! Hoeveel vogeltjes zie jij in rolvliegstoelen rondrijdenvliegen? Dat is de natuur!
Klopt ook. We laten de natuur voor een deel zijn werk weer doen. alleen is de keuze waar en wanneer we dat laten doen een heel moeilijke keuze, waar we met zijn allen goed over moeten nadenken.
pi_114892166
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:28 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Zoiets noemen we solidariteit. De zorg hoort niet overgeleverd te zijn aan de grillen van het kapitalisme.
Dit heeft niets met kapitalisme te maken, maar met realisme.

En ja, een partij asn de zijlijn kan dan roeptoeteren. Overigens vind ik in de politiek niets zo dom als zeggen dat je er geen debat over wil hebben! Prima, blijf dan maar weg...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_114892220
quote:

"Voor erfelijke ziekten is 1 hele mooie oplossing: UITSTERVEN. Niet koesteren, niet aanwakkeren, maar zorgen dat het na die patient ophoudt. "

Dat is wel een behoorlijk kromme redenering. Hoeveel jaar geleden is het dat je gewoon pech had en doodging als je een ziekte kreeg die net iets ingewikkelder was dan de griep? 50? 100?

Als je jouw redenatie doortrekt deed de collectieve mensheid dus tot 50-100 jaar geleden aan rassenzuivering.

Hell, met zulke argumenten zou je even goed de ouders van mensen met een erfelijke ziekte "moordenaars" kunnen noemen.
pi_114892308
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:05 schreef hvdbr het volgende:

Hell, met zulke argumenten zou je even goed de ouders van mensen met een erfelijke ziekte "moordenaars" kunnen noemen.
Ik zou ze grote egoïsten noemen, omdat ze alleen gefixeerd zijn op hun eigen behoefte om een kind te krijgen zonder aan het belang van het kind en de maatschappij te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')