Had ik gister. Zonder de paprika dan :pquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:11 schreef Selestha het volgende:
Tomatensoep met gerookte paprika en stokbrood met kruidenboter.
Toe watermeloen en baklava
Verleden tijd van komkommersla! Kwamkwamersloeg.quote:
Knap inderdaad.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:57 schreef MaximusTG het volgende:
Ik vind het altijd wel knap hoeveel rijst en mie ze in die bakjes krijgen. Soort bodemloze put. Ben er geen enorme fan van verder.
Eet ik liever het zelfgemaakte Indonesische eten van de moeder van een vriendin. Die kan dat echt authentiek klaarmaken. En heeeeeet.
Dankjequote:Oh, en nog gefeliciteerd natuurlijk
Oh, wokkken. Dat is ook lekker inderdaad.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:00 schreef Curiosity het volgende:
Het is dan ook een bijgerecht.
Ik eet altijd maar een heel klein beetje nasi of rijst ed.
Met wokken ( in restaurant) neem ik het helemaal niet, ik loop zeker een stuk of 7 keer, maar dan steeds kleine beetjes, maar wel vlees en groente.
We hebben een goede chinees, dus dat valt wel mee. Maar ik wil best eens wat anders uitproberen trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:14 schreef FutureFairytale het volgende:
de 2 saaiste gerechten van de chinees, vooral dat (ongare) ei
Jij keek nooit debiteuren crediteuren?quote:
Was er niet meerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Straks lekker verse croissants halen, zin in
Toch nog 3 uur over gedaan maar kreeg het buffet niet opquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan zo wokken![]()
Natuurlijk veel groentes, garnalen, garnalen en garnalen. Met sowieso zwarte bonensaus, de pittigste saus, knoflooksaus en een combi van die 3
Om af te blussen: biertje, salade, ijs, slagroom, fruit
Klinkt heerlijk, heb je bezoek of had je gewoon zin om uitgebreid te koken?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooraf een rucola salade met gebakken jacobsschelpen met een passievruchten / walnotenolie dressing
Dan varkenswangetjes in rioja saus met zeekraal en saffraanaardappels
Rode bessen sorbet
Kazen met crackers en vijgenbrood
In het weekend kook ik altijd graag uitgebreid. Zus is op bezoek, maar dit is vrij normaal voor het WE.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:20 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk, heb je bezoek of had je gewoon zin om uitgebreid te koken?
Heeeeerlijk, rucola, sla met smaakquote:Op zondag 29 juli 2012 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Bij alle dinerbuffets gooien ze ook steeds rucola door de salade... Dat verpest alle smaak, het is zo overheersend vies, net zoals bleekselderij. Dus..
Nu rabarbermoes en vla dan maar eens naar bed
Smaak heeft het ja ') Maar het is toch vrij prijzig? Waarom gooien ze het er toch overal door?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeeeerlijk, rucola, sla met smaak
Zo, dat klinkt goed! Passievruchten / walnotenolie zelf gemaakt?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooraf een rucola salade met gebakken jacobsschelpen met een passievruchten / walnotenolie dressing
Dan varkenswangetjes in rioja saus met zeekraal en saffraanaardappels
Rode bessen sorbet
Kazen met crackers en vijgenbrood
Ja, ik maak het liefst alles zelfquote:Op zondag 29 juli 2012 22:39 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Zo, dat klinkt goed! Passievruchten / walnotenolie zelf gemaakt?
Iehquote:Op maandag 30 juli 2012 08:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ohh ik ben gek op rucola juist, eet het soms zo uit het zakje.
Dito!quote:Op maandag 30 juli 2012 08:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ohh ik ben gek op rucola juist, eet het soms zo uit het zakje. Vooral lekker door een maaltijdsalade of bovenop de pizza (niet in de oven maar daarna). Heerlijk hoor.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 30 juli 2012 11:37 schreef Gripper het volgende:
Lekker uit eten vanavond, want ik ben jarig
Thanksquote:Op maandag 30 juli 2012 11:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Waar ga je naartoe?
eh ja?quote:
quote:Op maandag 30 juli 2012 16:26 schreef Muck het volgende:
[..]
eh ja?
Van plastic ziet er vast enig uit, maar ik heb honger
Dat hoort dan in het "wat eten en drinken we vandaag NIET"-topicquote:Op maandag 30 juli 2012 16:16 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb zo'n zin in een choclate brownie van de bakkerij in de buurt + een glas sinaasappelsap.
Maar dieet
Met 1 % perzikquote:
Who cares anyway ..quote:Op maandag 30 juli 2012 18:58 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Met 1 % perzik
Zoute stokjes, gewoon omdat het kan
Wilde perzik?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:33 schreef Luxuria het volgende:
Vraagje!
Ik weet niet meer hoe een bepaald soort fruit heet:
Het lijkt op een nectarine maar dan een stuk platter.
Weet iemand de naam?
Dat is het inderdaad!quote:
Valt wel meequote:Op maandag 30 juli 2012 20:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad!
Ik dacht dat het een aparte naam had.
Eet je dat toch vanavond?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:51 schreef bellabeauti het volgende:
Noodle soepjeHeb eigenlijk zin in pizza...
Ik bak er niet veel van qua pizzabodem-vormenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ga nu deeg maken voor (plaat)pizza.
Nog 'ns verzinnen wat ik er straks op ga pleuren.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
Bietjestaart met een volkorenkorstdeegbodem, bietjes (duh), geitenkaas, ei, creme fraiche, knoflook en wat spekjes
Nice is een beetje natuurlijk of zitten er vage smaakstoffen in? waar heb je m gehaald?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef sararaats het volgende:
Salade met Rucola, tomaat, komkommer, ei, mozzarella, honing-mosterdsaus en dit:
[ afbeelding ]
Het smaakt ook naar groenten en kruiden. In Crest (France)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Nice is een beetje natuurlijk of zitten er vage smaakstoffen in? waar heb je m gehaald?
Klinkt goed!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef sararaats het volgende:
[..]
Het smaakt ook naar groenten en kruiden. In Crest (France)
tsssk, dan maar egoïstischquote:
De ciabatta was iig goed! Soep komt straks wel als het wat koeler is..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:03 schreef theKiD het volgende:
Straks een soepje, aangevuld met wat rijst. En daarna een halve ciabatta met kalkoen en ham
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:04 schreef sararaats het volgende:
[..]
het was lekkerrrrrrrr. de volgende keer maak ik een foto
Of meer koeken meenemen volgende keer, hoef ik ook niet te delenquote:
whiskey Cocktail is niet de moeitequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Of meer koeken meenemen volgende keer, hoef ik ook niet te delenGa nu een nieuwe Lay's smaak proberen.
Oh jammer want die heb ik ook gekochtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]
whiskey Cocktail is niet de moeite
Poeder zou het idd nooit kunnen halen bij sausquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:14 schreef The_Hives het volgende:
De andere 2 heb ik nog niet gehad. Maar die Wiskey Cocktail heeft een vrij flauwe smaak. Kan je beter naturel ribbelchips dopen in echte Whiskey Cocktail saus
hhhhhhhhhhHaaalllllloooooooooooooooooquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:20 schreef The_Hives het volgende:
* Hives gaat vanavond niet naar de kroeg met FFT
quote:
Nein.quote:
die knoflook is idd goed aanwezigquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Aioli chips. Vanavond Surinaamse bami met sperzieboontjes en 2 drumsticks.
dat wilde ik eerst ook maken...quote:
Heb aardappels en vlees gehaald maar ben de groente vergeten en geen zin om nog naar de winkel te gaanquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
dat wilde ik eerst ook maken...
het is geworden: aardappeltjes ui de oven, bloemkool en een braadworstje
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:27 schreef AverageJoe het volgende:
Pizza Shoarma van Domino's net achter de kiezen. De tweede deze week. Heeeel slecht.
deze bij AH, maar de meeste supermarkten hebben ze werk hoorquote:
Hoogvliet niet gezien... even bij de AH kijken. De drop vind ik niet lekker maar het ijs zelf welquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:34 schreef Muck het volgende:
[..]
deze bij AH, maar de meeste supermarkten hebben ze werk hoor
Eindelijk hebben wij eens een smaakverschil... pijnboompitjes vink niet watquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Hmm denk dat ik het toch bij gewoon verse spinazie met knoflook, ui en pijnboompitjes hou
Hadden we al wel hoor. Ik vind croissantjes, koffiebroodjes, chocoladebroodjes en zalm in bladerdeeg lekkerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Eindelijk hebben wij eens een smaakverschil... pijnboompitjes vink niet wat
Ik weet niet hoe goed je Engels is maar wij maken altijd deze:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
Vanavond tandooriwraps.
Heeft iemand een lekker recept voor falafel? Dat wil ik volgende week een keer proberen
tandooriwraps, wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
Vanavond tandooriwraps.
Heeft iemand een lekker recept voor falafel? Dat wil ik volgende week een keer proberen
Wraps met kip en groente en een tandoorisaus denk ik. Beetje de kast aan het leegeten met van die matige maaltijdmixenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
tandooriwraps, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Umami?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:25 schreef Igen het volgende:
Noedelsoep met varkensvlees.
Kost wel veel tijd, want voor het maken van de bouillon moet je de boel zeker wel een uur of 12 laten sudderen. Maar dan heb je ook wat!
Het geniaalste vind ik dat na afloop een stukje pure chocola ineens zo goddelijk smaakt.![]()
Misschien maar eens proberen uit te vinden welk ingrediënt daar nou precies voor zorgt.
Verrek!quote:
Goed om te weten dat de bouillon, waarvan het maken zo lang duurt, ook echt het cruciale ingrediënt is.quote:Broth made from pork bones is a quintessential umami rich soup.
http://www.umamiinfo.com/2011/03/umami-rich-food-meat.php/
En na je verjaardag?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Straks barbecueën voor mijn verjaardag.
Sultana koekjes in griekse yoghurt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Gehakt met kerriemix en courgette-schijfjes. Dan kannetje griekse yoghurt met een nhandvol sultanas erin
Ander woord voor rozijntjes is sultana'squote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:35 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Sultana koekjes in griekse yoghurt?
Nee alleen de rozijnen die heten sultanas. Zo staat het op de euroshopper verpakking. Maar mischien zijn verbrokkelde sultana koekjes ook wel lekker.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:35 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Sultana koekjes in griekse yoghurt?
Sorryquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:36 schreef Welldressed het volgende:
[..]
Ander woord voor rozijntjes is sultana's
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:01 schreef LovingMe het volgende:
Pure groene thee met een eetlepel olijfolie erin
I know, maar ik heb t van Miranda Kerr geleerd, zij doet kokosolie in haar groene theequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:00 schreef bellabeauti het volgende:
[..]nog nooit van deze combinatie gehoord..!
En hoe smaakt hetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:05 schreef LovingMe het volgende:
[..]
I know, maar ik heb t van Miranda Kerr geleerd, zij doet kokosolie in haar groene thee
heel lekker absoluut niet bitter of zo en het geeft ook energie!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:08 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
En hoe smaakt het? Blijft de olie eigenlijk niet drijven op de thee?
goed voor de poeperijquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:09 schreef LovingMe het volgende:
[..]
heel lekker absoluut niet bitter of zo en het geeft ook energie!
Zonde! Genoeg leuke, lekkere en goedkope tentjes!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag in Amsterdam geweest dus crap gegeten![]()
Lunch was broodje Van Dobben, daarna een heerlijke swirl. Avondeten een broodje hamburger met spek/kaas met een paar frietjes en bolletje ijs met fruit toe.
Klopt ik wilde op t Leidseplein lunchen en op t Rembrandtplein avondeten maar helaas werd t heel snel en makkelijk. Was met n groepje.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:43 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Zonde! Genoeg leuke, lekkere en goedkope tentjes!
Haha, flauwquote:
Alles bij elkaar is lekker op zo'n boterham behalve de jamquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Net lekker geluncht met ham, gekookt ei, kaas, tomaat, komkommer, augurk, sla, jam... Lekker met meergranenbrood
gelletjes?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:38 schreef The_Hives het volgende:
ontbijt 3 geroosterde boterhammen en 3 gekookte eieren.
Tijdens sporten 2 gelletjes en wat water.
Zometeen gebak, wijn enzovoort. Verjaardag van zus
quote:
Jam was wel apart hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alles bij elkaar is lekker op zo'n boterham behalve de jamIk eet vanavond bij een vriendin die nooit kookt dus dat wordt nog leuk. Of ze maakt pasta met pesto of nasi. Ik hoop het eerste want daar kan weinig aan mislukken als ze pasta kookt en een potje (
) pesto erdoorheen gooit.
Ken ik niet, wat is het eigenlijk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
maar dan andere merken
Oooh okquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jam was wel apart hoor
Jam met kaas
Eet smakelijk vanavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |