Dan zul je toch op Ebay moeten kijken, heb ik ook best veel spellen vandaan, Mega Man o.a. alleen 1 deel daarvan (weet even niet welke) is heel lastig te krijgen en daardoor ook heel duur.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Geen idee, niet geprobeerd. Maar dan nog zijn die games vaak veel te duur als je ze bij winkels gaat kopen. Ik was een keer in Amsterdam en ben vanuit het station meteen daar gaan kijken. Nu herinner ik me dat ik daar toen twee games voor de MVS gekocht heb.
Zal wel Mega Man 5 zijn denk ik. Ik kijk ook heel regelmatig op eBay. Honderd euro voor The Last Blade op AES was bijvoorbeeld een koopje.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan zul je toch op Ebay moeten kijken, heb ik ook best veel spellen vandaan, Mega Man o.a. alleen 1 deel daarvan (weet even niet welke) is heel lastig te krijgen en daardoor ook heel duur.
Bijna zonde om te spelen dan, als je het eenmaal hebt gekocht voor dat geld.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zal wel Mega Man 5 zijn denk ik. Ik kijk ook heel regelmatig op eBay. Honderd euro voor The Last Blade op AES was bijvoorbeeld een koopje.
Maar het is The Last Blade. En vergeleken met de prijzen die gaan van 250 tot 400 dollar is het goedkoop.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Bijna zonde om te spelen dan, als je het eenmaal hebt gekocht voor dat geld.
Nou kopen dan maar hequote:Op zaterdag 14 september 2013 01:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Maar het is The Last Blade. En vergeleken met de prijzen die gaan van 250 tot 400 dollar is het goedkoop.
Dat heb ik met Starwing Competition, gekocht voor tien gulden en nu één van de zeldzaamste games op de SNES. Die game herinner ik me wel, was een soort point & click.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou kopen dan maar heIk had vroeger het spel van Blade Runner heb ik jaren geleden verkocht, blijkbaar is dat nu ook een soort collectors item geworden
Ja wel zoiets. Zag er ook heel goed uit voor die tijd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat heb ik met Starwing Competition, gekocht voor tien gulden en nu één van de zeldzaamste games op de SNES. Die game herinner ik me wel, was een soort point & click.
Heb ik destijds over gelezen in de PU.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja wel zoiets. Zag er ook heel goed uit voor die tijd.
Had ik ook een abo opquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heb ik destijds over gelezen in de PU.Kreeg een hoog cijfer.
Ik nu volgens mij nog steeds.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Had ik ook een abo opJaren geleden dan he, nu niet meer
Ook zoiets, die heb ik allemaal weggegooid. Juist die oude zouden leuk zijn om weer te kijken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik nu volgens mij nog steeds.Er zal in mijn ouderlijk huis ook wel een hele stapel liggen.
Ik heb nog een hoop oude bladen uit 1990-1998, Mean Machines Sega, N64 Magazine, Nintendo Magazine System. Geweldig om soms weer eens doorheen te bladeren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Ook zoiets, die heb ik allemaal weggegooid. Juist die oude zouden leuk zijn om weer te kijken.
Na een verhuizing alles weggegooid vanwege ruimtegebrek. Ik kocht ook vaak Amerikaanse bladen, de titel weet ik niet meer, vrij dik en er zat altijd een CD bij.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:25 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb nog een hoop oude bladen uit 1990-1998, Mean Machines Sega, N64 Magazine, Nintendo Magazine System. Geweldig om soms weer eens doorheen te bladeren.
Computer & Video Games (CVG)? Hoewel dat een Brits blad was, maar voldoet wel aan je omschrijving.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Na een verhuizing alles weggegooid vanwege ruimtegebrek. Ik kocht ook vaak Amerikaanse bladen, de titel weet ik niet meer, vrij dik en er zat altijd een CD bij.
Nee volgens mij niet, er zat iets van Gamer in de titel dacht ik. Zat ook altijd een plasticje omheen weet ik nog.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Computer & Video Games (CVG)? Hoewel dat een Brits blad was, maar voldoet wel aan je omschrijving.
[ afbeelding ]
Bij deze ook. Maar dan zou ik het zo niet weten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet, er zat iets van Gamer in de titel dacht ik. Zat ook altijd een plasticje omheen weet ik nog.
Nou ja maakt niet uit. We gaan sowieso nogal off topic nuquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:31 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij deze ook. Maar dan zou ik het zo niet weten.
Mwa, arcades behoren over het algemeen tot het verleden in Europa. Hetzelfde als wat we nu bespreken. En vaak hadden die bladen ook een rubriek waar games uit de arcade behandeld werden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja maakt niet uit. We gaan sowieso nogal off topic nu
En veel arcadegames zijn natuurlijk ook wel op consoles (of pc) te spelen of te spelen geweest. Ik heb Galaga en Mortal Kombat op de NES bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Mwa, arcades behoren over het algemeen tot het verleden in Europa. Hetzelfde als wat we nu bespreken. En vaak hadden die bladen ook een rubriek waar games uit de arcade behandeld werden.
MK op de NES? Maar die overzettingen waren vaak maar een schaduw van wat ze in de arcade waren, op de Neo Geo dan weer niet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:34 schreef Karina het volgende:
[..]
En veel arcadegames zijn natuurlijk ook wel op consoles (of pc) te spelen of te spelen geweest. Ik heb Galaga en Mortal Kombat op de NES bijvoorbeeld.
Of SNES kan ook, ik heb hem in ieder geval wel liggen. Galaga is trouwens WEL precies hetzelfde als arcade. Inclusief cheat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
MK op de NES? Maar die overzettingen waren vaak maar een schaduw van wat ze in de arcade waren, op de Neo Geo dan weer niet.
Dat mag je dan ook wel verwachten van een game uit 1981. Maar als je van Neo Geo ging overzetten naar SNES/MD bleef er weinig van over.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Of SNES kan ook, ik heb hem in ieder geval wel liggen. Galaga is trouwens WEL precies hetzelfde als arcade. Inclusief cheat.
Klopt. De Bart Simpson uit de OP heb ik ook ooit op de NES of gameboy? gehad. Was nog best lastig.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:38 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat mag je dan ook wel verwachten van een game uit 1981. Maar als je van Neo Geo ging overzetten naar SNES/MD bleef er weinig van over.
Is die uitgekomen op NES ja? Ik ken alleen Camp Deadly op Game Boy en Bart vs. The Space Mutants en Bart vs. The World op NES, allemaal niet echt goede games.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt. De Bart Simpson uit de OP heb ik ook ooit op de NES of gameboy? gehad. Was nog best lastig.
Het komt me wel heel bekend voor. Tenzij het een van die andere was, ik heb hem niet meer anders kon ik het even nakijken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Is die uitgekomen op NES ja? Ik ken alleen Camp Deadly op Game Boy en Bart vs. The Space Mutants en Bart vs. The World op NES, allemaal niet echt goede games.
Ik kan me niet herinneren dat de Simpsons fighting game ooit op consoles is uitgekomen, ik kan het mis hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Het komt me wel heel bekend voor. Tenzij het een van die andere was, ik heb hem niet meer anders kon ik het even nakijken.
Dan moet het een andere geweest zijn. Ik weet alleen nog dat ik hem knap lastig vindquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat de Simpsons fighting game ooit op consoles is uitgekomen, ik kan het mis hebben.
Games moeten ook moeilijk zijn. Niet van dat halfzachte gedoe waar je fluitend doorheen kan wandelen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan moet het een andere geweest zijn. Ik weet alleen nog dat ik hem knap lastig vindSowieso zijn de oudere games veel moeilijker vind ik.
Tuurlijk maar sommige zijn echt frustrerend moeilijk, zoals Mega Man als je wat verder in het spel komt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Games moeten ook moeilijk zijn. Niet van dat halfzachte gedoe waar je fluitend doorheen kan wandelen.
Mega Man vind ik nog wel gaan, Ninja Gaiden vond ik moeilijker maar uiteindelijk wel gelukt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Tuurlijk maar sommige zijn echt frustrerend moeilijk, zoals Mega Man als je wat verder in het spel komt.
Kung Fu Nogwatquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:03 schreef WammesWaggel het volgende:
De eerste die ik speelde, in Spanje was dat
Hehe, Golden Axe. Bescheiden klassieker ook.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Kung Fu Nogwat
Ik heb als klein jochie uren op een Franse camping gestaan, wachten op de lokale tiener die dat kon uitspelen. ik kwam niet verder dan lvl 2 ofzo.
Dit was het allereerste spel waar ik echt jarenlang gefascineerd door was, elke keer als ik weer op een camping was, hopen dat ze deze hadden
Daarna was het Golden Axe.
Ik heb op de ps3 een arcade simpson fighting game.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat de Simpsons fighting game ooit op consoles is uitgekomen, ik kan het mis hebben.
Zijn niet al dit soort winkels duur? Ik weet nog 1 andere waar ik weleens kwam (in Amsterdam Noord, die verkocht ook nieuwe games en iets tweedehands), die was ook vrij prijzig. Niet echt retro trouwens, games van een paar jaar oud of zo.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:21 schreef zuigmarmot het volgende:
Die retro gamewinkel bij \cs ken ik ook goed, alleen begreep ik nooit waarom ze ook de hoofdprijs voor niet zeldzame of collectoritems vroegen. leuk winkelen was dat niet
ruimte valt mee, en als je je een beetje inleest ook goedkoop te krijgen. bouw hem a.u.b. niet om tot mame kast, dat is zonde,koop dan een jamma board waar je roms aan kunt toevoegen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Zijn niet al dit soort winkels duur? Ik weet nog 1 andere waar ik weleens kwam (in Amsterdam Noord, die verkocht ook nieuwe games en iets tweedehands), die was ook vrij prijzig. Niet echt retro trouwens, games van een paar jaar oud of zo.
Een eigen kast lijkt mij ook wel tof, maar misschien wat te lawaaiig i.v.m. de buren (plus ik zou er wel ruimte voor moeten maken).
Ombouwen zou ik zelf niet kunnen, als ik zoiets zou kopen zou het een 'kant en klare' zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:16 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
ruimte valt mee, en als je je een beetje inleest ook goedkoop te krijgen. bouw hem a.u.b. niet om tot mame kast, dat is zonde,koop dan een jamma board waar je roms aan kunt toevoegen.
Ik denk aan het geluid wat zo een ding maakte in een halquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Een arcade kast maakt toch bijna geen geluid, alleen als je het volume hard zet. Dus de overlast voor buren zal ook reuze meevallen.
Je hoeft niks te verbouwen, Jamma is een stekker systeem, dus je plugt gewoon het board in de stekker die in verbinding met de kast staat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ombouwen zou ik zelf niet kunnen, als ik zoiets zou kopen zou het een 'kant en klare' zijn
[..]
Ik denk aan het geluid wat zo een ding maakte in een halJa kun je natuurlijk gewoon laag zetten.
Oh ik heb ook weleens iets gelezen over kasten waar je zelf een 'bord' in bouwt zodat er een ander spel op kunt spelen. Ik dacht dat je dat bedoelde.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:25 schreef zuigmarmot het volgende:
Je hoeft niks te verbouwen, Jamma is een stekker systeem, dus je plugt gewoon het board in de stekker die in verbinding met de kast staat.
Het is hier nogal gehorig, dunne vloeren en muren dus ik denk dat mijn buren het niet fijn vinden als je de hele tijd keihard bliep bliep of wat dan ook hoorquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:25 schreef zuigmarmot het volgende:
En geluid, tja ik denk als je daar zorgen om maakt moet je nooit bij mij de buurvrouw worden, ik heb in die van mij nog een extra versterker met sub ingebouwd.werd het geluid wel mooier van.
(de kasten zijn vaak mono, met vrij kleine speakertjes, en ze klinken nogal blikkerig, dat terwijl b.v. de neo-geo hardware goed stereo geluid geeft, en dekast een mooie klankkast is)
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselenquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik heb ook weleens iets gelezen over kasten waar je zelf een 'bord' in bouwt zodat er een ander spel op kunt spelen. Ik dacht dat je dat bedoelde.
[..]
Het is hier nogal gehorig, dunne vloeren en muren dus ik denk dat mijn buren het niet fijn vinden als je de hele tijd keihard bliep bliep of wat dan ook hoor
Ah dan begrijp ik het, ik dacht aan het inbouwen van een HDD in een PC dat het zoiets was.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:37 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselen
eeuh, ja dat is ook een kwestie van 2 stekkersquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah dan begrijp ik het, ik dacht aan het inbouwen van een HDD in een PC dat het zoiets was.
Oh ja nou ja dat openschroeven van een pc vind ik al een hele kunstquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:40 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
eeuh, ja dat is ook een kwestie van 2 stekkers
Kan maar hoeft niet, je gaat lopen als ik van mijn Mortal Kombat kast flink open draai.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Een arcade kast maakt toch bijna geen geluid, alleen als je het volume hard zet. Dus de overlast voor buren zal ook reuze meevallen.
In het interieur zit ook vaak een schuifknop om het volume te regelen. En nee, de buren zullen er zeker geen last van hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Arcadegames hebben dan ook vaak toffe deuntjes.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:57 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Kan maar hoeft niet, je gaat lopen als ik van mijn Mortal Kombat kast flink open draai.
Beetje geluid mag toch ook wel
Het verschil in de AES en MVS-games kan inderdaad behoorlijk oplopen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:37 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselen
en je hebt ook boards met meerdere spellen erop, en je hebt boards met alle spellen erop.
en je hebt ook b.v. neo geo board, met 2/4/6 slots erop, waarbij je een gamecardridge erin stopt.
het grappige is dat die neo-geo MVS spellen vrij goedkoop zijn (in tegenstelling tot de AES games)
We spraken dan over de tijd dat deze game uitkwam en deze nooit op de 'ouderwetse' consoles is uitgekomen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 07:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb op de ps3 een arcade simpson fighting game.
www.metacritic.com/game/playstation-3/the-simpsons-arcade-game
die straaljager simulator zal waarschijnlijk after burner geweest zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 09:31 schreef raptorix het volgende:
Ik ging vaak op het Rokin spelen in Amsterdam, Arcade heet die volgens mij, tegenwoordig alleen nog maar fruitautomaten, je had daar ook zo een simulator game in een straaljager waarbij die hele kast mee bewoog, was er zelf niet zo goed in maar zag er wel super vet uit.
Ja dat was hemquote:Op zondag 15 september 2013 21:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
die straaljager simulator zal waarschijnlijk after burner geweest zijn.
www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=6822
http://www.pinsane2.com/p(...)on_arcade_entry.htmlquote:Op zondag 15 september 2013 10:05 schreef zuigmarmot het volgende:
Had wijlen micheal jackson ook niet zo'n gameroom ?
Op het Damrak zat diequote:Op zondag 15 september 2013 09:31 schreef raptorix het volgende:
Ik ging vaak op het Rokin spelen in Amsterdam, Arcade heet die volgens mij, tegenwoordig alleen nog maar fruitautomaten, je had daar ook zo een simulator game in een straaljager waarbij die hele kast mee bewoog, was er zelf niet zo goed in maar zag er wel super vet uit, maar 1 game mag NOOIT vergeten worden:
Edit, word oud al eerder gepost
De flipperkast zal de earthshaker zijn die je bedoelt. Die heb ik hier thuis staan.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:35 schreef StretchingKoala het volgende:
Flipperkast EarthQuake stond daar ook. Die speelde ik nogal vaak, record daar is 5 uur aan 1 stuk op 20 Frank....replay, na replay na replay. Ow the memories
Yes.....altijd al willen hebben in huis, someday. Of verveelt het toch wel snel?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De flipperkast zal de earthshaker zijn die je bedoelt. Die heb ik hier thuis staan.
[ afbeelding ]
zelfs in een flipperkast kun je het volume aanpassenquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Maar aan het mechanisch geluid is weinig te doen. Dus ik ga nu maar niet flipperen dat zouden de buren niet fijn vinden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:44 schreef T42 het volgende:
[..]
zelfs in een flipperkast kun je het volume aanpassen
jaaa, daar heb ik ook heel wat guldens gespendeerd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:52 schreef Karina het volgende:
[..]
In de Haltestraat in Zandvoort zat trouwens ook een arcadehal, die was nog toffer eigenlijk. Helemaal vol met arcadespellen, heel wat potjes Galaga gespeeld daar. Is later een gokhal geworden.
weet niet wat voor kast jij hebt maar de mijne hoor je net maar de buren echt niet en ik heb oude kasten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar aan het mechanisch geluid is weinig te doen. Dus ik ga nu maar niet flipperen dat zouden de buren niet fijn vinden.
Nog steeds. Sportland in Blankenberge is immens groot. 20 baans bowling en all that, bijna altijd nieuwe apparaten. Het enige dat ik in Nederland mis in kroegen zijn flipperkasten.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:35 schreef StretchingKoala het volgende:
Aan de Belgische kust had je mega arcades.
Met 8 man op een rij racen.
After burner machine waarbij werkelijk alles bewoog.
Als mini koala erg veel Belgische frankjes ingemikt.
Flipperkast EarthQuake stond daar ook. Die speelde ik nogal vaak, record daar is 5 uur aan 1 stuk op 20 Frank....replay, na replay na replay. Ow the memories
Kijk! dat zijn herkenbare foto's van weleer. Eind 60 begin 70 ergens tegenover de Beurs van Berlage?quote:
Juni 1986, dus wat later. En ja, Naast de C&A ongeveer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk! dat zijn herkenbare foto's van weleer. Eind 60 begin 70 ergens tegenover de Beurs van Berlage?
gaaf was het daar he? volgens mij was het dit jaar een probeersel en als het goed uitpakte zou het volgend jaar weer plaatsvinden.quote:Op zondag 22 september 2013 12:08 schreef VRIDZ het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen is (heb alleen de eerste en deze (11e) pagina gelezen).. maar in Epe heb je het Bonami Retrogame Museum staan. Voor paar euro entree, kan je er de hele dag gratis op arcadekasten en flipperkasten spelen, en ook andere oude consoles. Ben er zelf 1 keer geweest, paar maanden terug.. zeker wel aan te raden om eens heen te gaan, samen met vrienden!Meestal geopend op zondagen.
En beetje laat om het nu nog te zeggen, maar vorig weekend was er de Retrogame Experience in het gebouw van Stichting Beeld & Geluid in Hilversum, waar ook hele lading aan arcadekasten en consoles stonden.. was echt vet! Hopelijk komt er een vervolg van, dan ben ik zeker weer van de partij!
Piczz gevraagdquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en sinds het weekend een arcadekast staan (geen originele helaas, maar er staan wel 60 spellen op, dus we kunnen vooruit)
nogmaals met dank aan T42 voor de informatie![]()
Was zeker tof daar, en hoop dan ook zeker op een herhaling! Sowieso verdomd mooi gebouw ook, alleen dat is al de moeite waard om te gaan!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gaaf was het daar he? volgens mij was het dit jaar een probeersel en als het goed uitpakte zou het volgend jaar weer plaatsvinden.
ik vond het alleen jammer dat na een uur de arcadehal nauwelijks toegankelijk meer was. en het was er warm en stinkend benauwd.
maar we hebben het ontzettend leuk gehad, mijn retrogamegekke zoon en ik.
hij heeft een nes gevraagd voor zijn kerstrapport en die gaat hij ook krijgen (met duckhunt)
hij wil ook megaman maar wat zijn die spellen duur zeg(als iemand een beetje betaalbaar exemplaar weet....
)
en we hebben sinds het weekend een arcadekast staan (geen originele helaas, maar er staan wel 60 spellen op, dus we kunnen vooruit)
nogmaals met dank aan T42 voor de informatie![]()
ga ik doen! alleen krijg ik vandaag een groepje pubers op visite die komen kijken (en spelen) chips en cola ga ik nog regelen ( of kan ik beter patat en frikandellen bakken om het snackbargevoel het best te benaderen?quote:
wij waren er meteen vanaf de opening, toen was het er heel rustig en hebben we alles kunnen proberen. enne... als fanatiek gamende vrouw was ik behoorlijk in de minderheid, viel me opquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:43 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Was zeker tof daar, en hoop dan ook zeker op een herhaling! Sowieso verdomd mooi gebouw ook, alleen dat is al de moeite waard om te gaan!
En nja, dat hoort er beetje bij he, bij retrogamen.. stinkende kerels en warmte door al die apparaten in 1 zaaltje.. moet je maar voor lief nemen
Wat betreft Duckhunt; hou wel in gedachten dat die Zapper niet werkt op de meeste nieuwe tv's (100 Hz of meer), vanwege hoe die Zapper is afgesteld (en omdat ze in 1985 sowieso nog geen 100 Hz tv's hadden, I presume)..
En mja, retrogamen is echt booming business, en dat weten veel mensen, dus is de kans ook groot dat je er aardig wat voor kan betalen. Maar als het je zoon uiteindelijk alleen maar om de spellen te doen is, zou ik aanraden om dan ook alleen op zoek te gaan naar de losse cartridges, zonder doosje of boekjes erbij.. tuurlijk is het leuker als die er wel bij zitten, maar dat verhoogt de prijs aanzienlijk. De Megaman-reeks is sowieso vrij gewild, met name de latere delen.. daar moet je echt geluk mee hebben, óf er veel geld aan uit willen geven.. óf goedkoop een import-versie tegen komen (wel je NES eerst even om laten bouwen!).. En als dat allemaal niet kan.. op de PS2 / Gamecube zijn ook Megaman Anniversary-edities uitgebracht, alle oude NES Megaman-delen op 1 schijfje. Al is dat (volgens mij) nooit in Europa uitgebracht, dus moet je die importeren uit Amerika, en waarschijnlijk ook wat meer doen, om die spellen op je Europese PS2 / GC te kunnen spelen. (Voor de GC heb je dan een Freeloader nodig, heb ik zelf ook.. hoe dat op de PS2 werkt, zou ik niet weten).
Succes ermee iig!
Ikheb speciaal voor mijn retro "verzameling" nog een beeldbuis tv staan, daar wordt je toch gratis mee doodgegooit. Ik heb daarom de nieuwste, niet breedbeeld, niet 100hz tv ervoor staan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wij waren er meteen vanaf de opening, toen was het er heel rustig en hebben we alles kunnen proberen. enne... als fanatiek gamende vrouw was ik behoorlijk in de minderheid, viel me op
(was vroeger al)
mijn zoon is groot liefhebber van oude spellen en systemen. ik kwam er daar achter dat hij er best veel van weet te vertellen. hij heeft ook het liefst originele spellen en wist mij te vertellen dat je duckhunt idd niet op een moderne tv kan spelen. geen nood, hij heeft twee beeldbuis tv's op zijn kamer staan. zijn verzamling bestaat op het ogenblik uit een ps1, ps2, gamecube en nintendo 64 (en over een tijdje een nes, maar dat weet hij nog niet) en ik vrees dat er nog wel wat oude systemen gaan volgen
maar een arcadekast is toch heel wat anders, vindt hij. ook wel heel tof.
tja, ik denk dat dat alles te maken heeft met het feit dat er nu consoles voor thuis zijn, met betere graphics en muziek en de enorme variëteit aan spellen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is echt doodzonde dat deze in Nederland niet zo aanwezig zijn.
Yeah, dat zeker. Echter zou het wel nice zijn om tijdens tussenuren even naar de hal te gaan om fun te hebben met klasgenoten. Het is toch een onvervangbare experience.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tja, ik denk dat dat alles te maken heeft met het feit dat er nu consoles voor thuis zijn, met betere graphics en muziek en de enorme variëteit aan spellen.
doe mijn maar de charmes van de spellen van vroeger
Tja, weet je wat het denk ik ook is, in america was het gewoon relatief veel goedkoper, net als dat je als jongere voor 3 dollar naar de bios kon, hier moest je telkens een gulden (of soms zelfs een daalder) in dat apperaat gooien, waar in america dat toendertijd maar een dime (dubbeltje) was.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, dat zeker. Echter zou het wel nice zijn om tijdens tussenuren even naar de hal te gaan om fun te hebben met klasgenoten. Het is toch een onvervangbare experience.
nou ja, dat dus. we hadden thuis vroeger bijv. pacman op de videopac. uren en uren was ik ermee aan het oefenen om voor die gulden die ik in dat apparaat moest gooien, maar hoog te kunnen scorenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:40 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Tja, weet je wat het denk ik ook is, in america was het gewoon relatief veel goedkoper, net als dat je als jongere voor 3 dollar naar de bios kon, hier moest je telkens een gulden (of soms zelfs een daalder) in dat apperaat gooien, waar in america dat toendertijd maar een dime (dubbeltje) was.
Oftewel als jong jochie kon ik het me echt niet veroorloven om een middag in zo'n hal rond te hangen
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja, dat dus. we hadden thuis vroeger bijv. pacman op de videopac. uren en uren was ik ermee aan het oefenen om voor die gulden die ik in dat apparaat moest gooien, maar hoog te kunnen scoren
ja ik weet het, happelaar omdat pacman niet mocht.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:29 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.(Geweldig die Nederlandse namen). Heb Happelaar trouwens altijd toch wel anders gevonden als Pacman. Vond het vroeger vooral mooier dan Pacman. En je had nog wat van die levels die niet helemaal statisch waren zoals in Pacman. Videopac was ook mijn allereerste spelcomputer. Tot moeders de losgekomen knopjes op de controllers wilde vastlijmen met contactlijm en daarmee ook het hele palletje eronder vastlijmde.
Dat was het einde van onze videopac... Gelukkig heb ik nu weer een werkend exemplaar..haha.
Goed dat ik jaren geleden begonnen ben want tegenwoordig is er geen lol meer aan om nog wat leuks te vinden voor een normale prijs. Sommige mensen zijn echt gek wat ze ervoor vragen... Heb een nes met over de 50 games erbij. Geen idee wat ze daar tegenwoordig op marktplaats voor zouden neertellen.. je zou schrikken denk ik.
ligt eraan welk spel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:29 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.(Geweldig die Nederlandse namen). Heb Happelaar trouwens altijd toch wel anders gevonden als Pacman. Vond het vroeger vooral mooier dan Pacman. En je had nog wat van die levels die niet helemaal statisch waren zoals in Pacman. Videopac was ook mijn allereerste spelcomputer. Tot moeders de losgekomen knopjes op de controllers wilde vastlijmen met contactlijm en daarmee ook het hele palletje eronder vastlijmde.
Dat was het einde van onze videopac... Gelukkig heb ik nu weer een werkend exemplaar..haha.
Goed dat ik jaren geleden begonnen ben met verzamelen want tegenwoordig is er geen lol meer aan om nog wat leuks te vinden voor een normale prijs. Sommige mensen zijn echt gek wat ze ervoor vragen... Heb een nes met over de 50 games erbij. Geen idee wat ze daar tegenwoordig op marktplaats voor zouden neertellen.. je zou schrikken denk ik.
Voor de NES? Ik heb ze allemaal op 1 na dat zal de 5 zijn dan. Ik weet dat ik er eentje miste en wilde kopen maar dat die superduur was.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ligt eraan welk spel.
ik ben op zoek naar megaman, maar het is idd schrikken wat er zo voor de diverse delen gevraagd wordt
op ebay duitsland maken ze het pas echt bont. daar staat megan 5 voor rond de 700 euro
ik vind mijn kind een schat, maar dat kan hij mooi schudden
op welk net en wanneer?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:36 schreef danos het volgende:
Wellicht al gepost, aanradertje om docu King of Kong te kijken
Ja dat is een leuke docu inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:36 schreef danos het volgende:
Wellicht al gepost, aanradertje om docu King of Kong te kijken
Bij je lokale torrentboerquote:
Platform, sowieso altijd leuk en behoorlijk pittig. Dat is wat ik er leuk aan vindquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:37 schreef lady-wrb het volgende:
maar wat is er zo leuk aan megaman? ik vraag me wel eens af waar mijn zoon eraan komt? ik had nog nooit van dat spel gehoord (mijn zoon is 14) hij zuchtte van het weekend nog dat hij het zo jammer vindt dat hij niet eerder geboren was, dan had hij al die leuke spellen zelf kunnen kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |