abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140311926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:18 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Nog steeds. Sportland in Blankenberge is immens groot. 20 baans bowling en all that, bijna altijd nieuwe apparaten. Het enige dat ik in Nederland mis in kroegen zijn flipperkasten. :P
en nu met kaarten om te spelen.
Werewolf
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:08:13 #52
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_140316506
Ik ga lekker weer Bullet Rain spelletjes doen in Japan in juli. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 9 juni 2014 @ 20:44:38 #53
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140887021
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:34 schreef Basp1 het volgende:
Op kermissen stond ook nog wel eens een mobiele arcade kraam, maar die heb ik ook al jaren niet meer gezien.
zou die zo 1 willen starten ;)
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 14:19:49 #54
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145125718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:54 schreef RetepV het volgende:
"Het Circus" in Zandvoort. Lang niet meer geweest, maar die had wel leuke spellen.

http://www.circuszandvoort.nl/fun_en_games/22
Bijna een jaar later, maar afgelopen weekend:

Vond het vrij mager. De helft van de hal is bezet door ticketspelletjes, gokspelletjes, kermisspelletjes. Wel 2x air hockey, boven veel echte gokkasten.
Geen echte klassiekers behalve Pacman/Galaga in 1 kast met een groot scherm, dus een nieuwere versie. Veel van de spellen hadden een ingebrand scherm.
Wel leuk: Daytona USA 2, 4 gelinkte cabinets en Mario Kart 2-player.
Géén flipperkasten. Heel raar.

Aantal spellen zijn goed te doen qua kosten, andere betaal je gewoon 1 euro per credit, dus 2 euro per spel met 2 spelers, vrij fors, want er zitten ook spellen bij die 50ct kosten.
Je moet overal munten in doen, die kun je wisselen bij een automaat.

Boven is een spiegelhal die gaat naar de gokkasten. Voor die ruimtes heb je een toegangsbewijs nodig, maar waar je die kunt halen is niet duidelijk geworden.
Helemaal boven is een bioscoop.

Foto's via telefoon, niet met de intentie ze te uploaden gemaakt, dus niet van al te beste kwaliteit.

Volgens mij zijn er verder in Noord-Holland weinig tot geen vergelijkbare hallen. Er zit er nog een in Zandvoort, in Center Parcs. Die heeft wel 2 flipperkasten, maar 1 euro per spel (3 spellen voor een 2-eurostuk) vond ik vrij prijzig. Bovendien zijn het niet echt toffe kasten (Indiana Jones en Pirates of the Caribbean).
Hier staat ook een Air Hockey, 2 euro per spel (9 punten/3 minuten (!)). Wel een mooie gebogen tafel.

Hier heb ik maar 1 foto van

Ook hier is 50% van de ruimte ingericht met gokspelletjes waarbij je kermisachtige prijzen kunt winnen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 15:06:15 #55
9859 crew  Karina
Woman
pi_145126910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:19 schreef djkoelkast het volgende:
Geen echte klassiekers behalve Pacman/Galaga in 1 kast met een groot scherm, dus een nieuwere versie. Veel van de spellen hadden een ingebrand scherm.
Oe Galaga dat overtuigt me bijna om eens even te gaan kijken. Bijna. De rest trekt me niet.

Als iemand een adres in Amsterdam weet waar nog een echte Galagakast staat houd ik me aanbevolen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 15:17:12 #56
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145127208
quote:
99s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:06 schreef Karina het volgende:

[..]

Oe Galaga dat overtuigt me bijna om eens even te gaan kijken. Bijna. De rest trekt me niet.

Als iemand een adres in Amsterdam weet waar nog een echte Galagakast staat houd ik me aanbevolen.
Ik heb er niet op gespeeld omdat het niet de originele versie was. Hij is wel groot (25", origineel is 19"). Ik vond hem niet echt mooi ook en het is een remake op een heel kleine PCB.
Het is volgens mij trouwens Ms Pac Man + Galaga in 1 kast en gewoon Pac Man kun je via een secret code unlocken.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:23:25 #57
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145127380
Ik mis het echt de arcadehal. Heerlijk uren rondlopen, spelen of wat dan ook. Nerd zijn was toen nog echt nerd zijn, tegenwoordig loopt iedereen met jampot glazen koel te doen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 15:25:40 #58
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145127436
Er zit nog een echte in Tilburg, Hall of Game. Ook in Oostende België zit nog een grote, maar waar ik zit hebben ze eigenlijk niets meer. Helaas.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:27:09 #59
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145127481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:25 schreef djkoelkast het volgende:
Er zit nog een echte in Tilburg, Hall of Game. Ook in Oostende België zit nog een grote, maar waar ik zit hebben ze eigenlijk niets meer. Helaas.
Die in Tilburg ga ik eens checken, bedankt voor de tip.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145129551
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:23 schreef MPC60 het volgende:
Ik mis het echt de arcadehal. Heerlijk uren rondlopen, spelen of wat dan ook. Nerd zijn was toen nog echt nerd zijn, tegenwoordig loopt iedereen met jampot glazen koel te doen.
Het is jammer, maar jij zal misschien 1 keer per jaar naar zo'n hal gaan. Want je bent ouder en je moet er tijd voor vrijmaken. Je vrouw en kinderen zijn belangrijker, etc... :) Dan gooi je er misschien 20 euro in. En dus verdient die hal gemiddeld 20 euro per deelnemer per jaar. Niks dus. ;)

En zo gaat dat voor alle oudere arcadespelers. Aan de jongeren verdienen ze niks meer, want die hebben betere plekken om te hangen. Sowieso is een computerspelletje al niks speciaals meer, zelfs de ouderen hebben inmiddels ooit in hun leven wel spelletjes gespeeld.

Tja. Wie blijft er dan verder nog over om geld in zo'n arcadehal te steken? Het is gewoon afgelopen. De enige arcadehallen die er nog zijn, doen het van liefdegeld en oud papier. De enige manier om nog als arcadehal te overleven is om een museum te zijn en van giften en subsidies te leven. Een soort bezigheidstherapie dus. De hele dag jezelf bezighouden met het bijhouden van de kasten en aan mensen vertellen hoe het vroeger was.

Misschien zou je er nog wat bij kunnen verdienen door arcadekasten voor particulieren te repareren/restaureren. Maar die markt is klein en ik denk niet dat er meer dan 2 of 3 mensen in Nederland van zouden kunnen leven.
pi_145129870
Ik kwam op vakantie in Indonesie (ik dacht Bali) echt een gigantische arcadehal tegen. Inclusief japanse toeristenmeisjes die veels te goed waren in die dance-apparaten :D

Ik vind het iig geweldig. Doet me altijd denken aan de goede ouwe tijd dat ik met Papa naar Haarlem ging en ik daar in de arcade een paar rondjes Street Fighter, Mortal Kombat en Fatal Fury mocht doen O+ Helaas werd die enige tijd later omgetoverd in een derderangs gokhal.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')