Dan moet het een andere geweest zijn. Ik weet alleen nog dat ik hem knap lastig vindquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat de Simpsons fighting game ooit op consoles is uitgekomen, ik kan het mis hebben.
Games moeten ook moeilijk zijn. Niet van dat halfzachte gedoe waar je fluitend doorheen kan wandelen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan moet het een andere geweest zijn. Ik weet alleen nog dat ik hem knap lastig vindSowieso zijn de oudere games veel moeilijker vind ik.
Tuurlijk maar sommige zijn echt frustrerend moeilijk, zoals Mega Man als je wat verder in het spel komt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Games moeten ook moeilijk zijn. Niet van dat halfzachte gedoe waar je fluitend doorheen kan wandelen.
Mega Man vind ik nog wel gaan, Ninja Gaiden vond ik moeilijker maar uiteindelijk wel gelukt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Tuurlijk maar sommige zijn echt frustrerend moeilijk, zoals Mega Man als je wat verder in het spel komt.
Kung Fu Nogwatquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:03 schreef WammesWaggel het volgende:
De eerste die ik speelde, in Spanje was dat
Hehe, Golden Axe. Bescheiden klassieker ook.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Kung Fu Nogwat
Ik heb als klein jochie uren op een Franse camping gestaan, wachten op de lokale tiener die dat kon uitspelen. ik kwam niet verder dan lvl 2 ofzo.
Dit was het allereerste spel waar ik echt jarenlang gefascineerd door was, elke keer als ik weer op een camping was, hopen dat ze deze hadden
Daarna was het Golden Axe.
Ik heb op de ps3 een arcade simpson fighting game.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat de Simpsons fighting game ooit op consoles is uitgekomen, ik kan het mis hebben.
Zijn niet al dit soort winkels duur? Ik weet nog 1 andere waar ik weleens kwam (in Amsterdam Noord, die verkocht ook nieuwe games en iets tweedehands), die was ook vrij prijzig. Niet echt retro trouwens, games van een paar jaar oud of zo.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:21 schreef zuigmarmot het volgende:
Die retro gamewinkel bij \cs ken ik ook goed, alleen begreep ik nooit waarom ze ook de hoofdprijs voor niet zeldzame of collectoritems vroegen. leuk winkelen was dat niet
ruimte valt mee, en als je je een beetje inleest ook goedkoop te krijgen. bouw hem a.u.b. niet om tot mame kast, dat is zonde,koop dan een jamma board waar je roms aan kunt toevoegen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Zijn niet al dit soort winkels duur? Ik weet nog 1 andere waar ik weleens kwam (in Amsterdam Noord, die verkocht ook nieuwe games en iets tweedehands), die was ook vrij prijzig. Niet echt retro trouwens, games van een paar jaar oud of zo.
Een eigen kast lijkt mij ook wel tof, maar misschien wat te lawaaiig i.v.m. de buren (plus ik zou er wel ruimte voor moeten maken).
Ombouwen zou ik zelf niet kunnen, als ik zoiets zou kopen zou het een 'kant en klare' zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:16 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
ruimte valt mee, en als je je een beetje inleest ook goedkoop te krijgen. bouw hem a.u.b. niet om tot mame kast, dat is zonde,koop dan een jamma board waar je roms aan kunt toevoegen.
Ik denk aan het geluid wat zo een ding maakte in een halquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Een arcade kast maakt toch bijna geen geluid, alleen als je het volume hard zet. Dus de overlast voor buren zal ook reuze meevallen.
Je hoeft niks te verbouwen, Jamma is een stekker systeem, dus je plugt gewoon het board in de stekker die in verbinding met de kast staat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ombouwen zou ik zelf niet kunnen, als ik zoiets zou kopen zou het een 'kant en klare' zijn
[..]
Ik denk aan het geluid wat zo een ding maakte in een halJa kun je natuurlijk gewoon laag zetten.
Oh ik heb ook weleens iets gelezen over kasten waar je zelf een 'bord' in bouwt zodat er een ander spel op kunt spelen. Ik dacht dat je dat bedoelde.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:25 schreef zuigmarmot het volgende:
Je hoeft niks te verbouwen, Jamma is een stekker systeem, dus je plugt gewoon het board in de stekker die in verbinding met de kast staat.
Het is hier nogal gehorig, dunne vloeren en muren dus ik denk dat mijn buren het niet fijn vinden als je de hele tijd keihard bliep bliep of wat dan ook hoorquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:25 schreef zuigmarmot het volgende:
En geluid, tja ik denk als je daar zorgen om maakt moet je nooit bij mij de buurvrouw worden, ik heb in die van mij nog een extra versterker met sub ingebouwd.werd het geluid wel mooier van.
(de kasten zijn vaak mono, met vrij kleine speakertjes, en ze klinken nogal blikkerig, dat terwijl b.v. de neo-geo hardware goed stereo geluid geeft, en dekast een mooie klankkast is)
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselenquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik heb ook weleens iets gelezen over kasten waar je zelf een 'bord' in bouwt zodat er een ander spel op kunt spelen. Ik dacht dat je dat bedoelde.
[..]
Het is hier nogal gehorig, dunne vloeren en muren dus ik denk dat mijn buren het niet fijn vinden als je de hele tijd keihard bliep bliep of wat dan ook hoor
Ah dan begrijp ik het, ik dacht aan het inbouwen van een HDD in een PC dat het zoiets was.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:37 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselen
eeuh, ja dat is ook een kwestie van 2 stekkersquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah dan begrijp ik het, ik dacht aan het inbouwen van een HDD in een PC dat het zoiets was.
Oh ja nou ja dat openschroeven van een pc vind ik al een hele kunstquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:40 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
eeuh, ja dat is ook een kwestie van 2 stekkers
Kan maar hoeft niet, je gaat lopen als ik van mijn Mortal Kombat kast flink open draai.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Een arcade kast maakt toch bijna geen geluid, alleen als je het volume hard zet. Dus de overlast voor buren zal ook reuze meevallen.
In het interieur zit ook vaak een schuifknop om het volume te regelen. En nee, de buren zullen er zeker geen last van hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:19 schreef Basp1 het volgende:
Arcadegames hebben dan ook vaak toffe deuntjes.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:57 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Kan maar hoeft niet, je gaat lopen als ik van mijn Mortal Kombat kast flink open draai.
Beetje geluid mag toch ook wel
Het verschil in de AES en MVS-games kan inderdaad behoorlijk oplopen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:37 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja, maar dat board inbouwen is dus alleen maar een kwestie van een stekker wisselen
en je hebt ook boards met meerdere spellen erop, en je hebt boards met alle spellen erop.
en je hebt ook b.v. neo geo board, met 2/4/6 slots erop, waarbij je een gamecardridge erin stopt.
het grappige is dat die neo-geo MVS spellen vrij goedkoop zijn (in tegenstelling tot de AES games)
We spraken dan over de tijd dat deze game uitkwam en deze nooit op de 'ouderwetse' consoles is uitgekomen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 07:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb op de ps3 een arcade simpson fighting game.
www.metacritic.com/game/playstation-3/the-simpsons-arcade-game
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |