Was zeker tof daar, en hoop dan ook zeker op een herhaling! Sowieso verdomd mooi gebouw ook, alleen dat is al de moeite waard om te gaan!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gaaf was het daar he? volgens mij was het dit jaar een probeersel en als het goed uitpakte zou het volgend jaar weer plaatsvinden.
ik vond het alleen jammer dat na een uur de arcadehal nauwelijks toegankelijk meer was. en het was er warm en stinkend benauwd.
maar we hebben het ontzettend leuk gehad, mijn retrogamegekke zoon en ik.
hij heeft een nes gevraagd voor zijn kerstrapport en die gaat hij ook krijgen (met duckhunt)
hij wil ook megaman maar wat zijn die spellen duur zeg(als iemand een beetje betaalbaar exemplaar weet....
)
en we hebben sinds het weekend een arcadekast staan (geen originele helaas, maar er staan wel 60 spellen op, dus we kunnen vooruit)
nogmaals met dank aan T42 voor de informatie![]()
ga ik doen! alleen krijg ik vandaag een groepje pubers op visite die komen kijken (en spelen) chips en cola ga ik nog regelen ( of kan ik beter patat en frikandellen bakken om het snackbargevoel het best te benaderen?quote:
wij waren er meteen vanaf de opening, toen was het er heel rustig en hebben we alles kunnen proberen. enne... als fanatiek gamende vrouw was ik behoorlijk in de minderheid, viel me opquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:43 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Was zeker tof daar, en hoop dan ook zeker op een herhaling! Sowieso verdomd mooi gebouw ook, alleen dat is al de moeite waard om te gaan!
En nja, dat hoort er beetje bij he, bij retrogamen.. stinkende kerels en warmte door al die apparaten in 1 zaaltje.. moet je maar voor lief nemen
Wat betreft Duckhunt; hou wel in gedachten dat die Zapper niet werkt op de meeste nieuwe tv's (100 Hz of meer), vanwege hoe die Zapper is afgesteld (en omdat ze in 1985 sowieso nog geen 100 Hz tv's hadden, I presume)..
En mja, retrogamen is echt booming business, en dat weten veel mensen, dus is de kans ook groot dat je er aardig wat voor kan betalen. Maar als het je zoon uiteindelijk alleen maar om de spellen te doen is, zou ik aanraden om dan ook alleen op zoek te gaan naar de losse cartridges, zonder doosje of boekjes erbij.. tuurlijk is het leuker als die er wel bij zitten, maar dat verhoogt de prijs aanzienlijk. De Megaman-reeks is sowieso vrij gewild, met name de latere delen.. daar moet je echt geluk mee hebben, óf er veel geld aan uit willen geven.. óf goedkoop een import-versie tegen komen (wel je NES eerst even om laten bouwen!).. En als dat allemaal niet kan.. op de PS2 / Gamecube zijn ook Megaman Anniversary-edities uitgebracht, alle oude NES Megaman-delen op 1 schijfje. Al is dat (volgens mij) nooit in Europa uitgebracht, dus moet je die importeren uit Amerika, en waarschijnlijk ook wat meer doen, om die spellen op je Europese PS2 / GC te kunnen spelen. (Voor de GC heb je dan een Freeloader nodig, heb ik zelf ook.. hoe dat op de PS2 werkt, zou ik niet weten).
Succes ermee iig!
Ikheb speciaal voor mijn retro "verzameling" nog een beeldbuis tv staan, daar wordt je toch gratis mee doodgegooit. Ik heb daarom de nieuwste, niet breedbeeld, niet 100hz tv ervoor staan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wij waren er meteen vanaf de opening, toen was het er heel rustig en hebben we alles kunnen proberen. enne... als fanatiek gamende vrouw was ik behoorlijk in de minderheid, viel me op
(was vroeger al)
mijn zoon is groot liefhebber van oude spellen en systemen. ik kwam er daar achter dat hij er best veel van weet te vertellen. hij heeft ook het liefst originele spellen en wist mij te vertellen dat je duckhunt idd niet op een moderne tv kan spelen. geen nood, hij heeft twee beeldbuis tv's op zijn kamer staan. zijn verzamling bestaat op het ogenblik uit een ps1, ps2, gamecube en nintendo 64 (en over een tijdje een nes, maar dat weet hij nog niet) en ik vrees dat er nog wel wat oude systemen gaan volgen
maar een arcadekast is toch heel wat anders, vindt hij. ook wel heel tof.
tja, ik denk dat dat alles te maken heeft met het feit dat er nu consoles voor thuis zijn, met betere graphics en muziek en de enorme variëteit aan spellen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is echt doodzonde dat deze in Nederland niet zo aanwezig zijn.
Yeah, dat zeker. Echter zou het wel nice zijn om tijdens tussenuren even naar de hal te gaan om fun te hebben met klasgenoten. Het is toch een onvervangbare experience.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tja, ik denk dat dat alles te maken heeft met het feit dat er nu consoles voor thuis zijn, met betere graphics en muziek en de enorme variëteit aan spellen.
doe mijn maar de charmes van de spellen van vroeger
Tja, weet je wat het denk ik ook is, in america was het gewoon relatief veel goedkoper, net als dat je als jongere voor 3 dollar naar de bios kon, hier moest je telkens een gulden (of soms zelfs een daalder) in dat apperaat gooien, waar in america dat toendertijd maar een dime (dubbeltje) was.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, dat zeker. Echter zou het wel nice zijn om tijdens tussenuren even naar de hal te gaan om fun te hebben met klasgenoten. Het is toch een onvervangbare experience.
nou ja, dat dus. we hadden thuis vroeger bijv. pacman op de videopac. uren en uren was ik ermee aan het oefenen om voor die gulden die ik in dat apparaat moest gooien, maar hoog te kunnen scorenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:40 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Tja, weet je wat het denk ik ook is, in america was het gewoon relatief veel goedkoper, net als dat je als jongere voor 3 dollar naar de bios kon, hier moest je telkens een gulden (of soms zelfs een daalder) in dat apperaat gooien, waar in america dat toendertijd maar een dime (dubbeltje) was.
Oftewel als jong jochie kon ik het me echt niet veroorloven om een middag in zo'n hal rond te hangen
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja, dat dus. we hadden thuis vroeger bijv. pacman op de videopac. uren en uren was ik ermee aan het oefenen om voor die gulden die ik in dat apparaat moest gooien, maar hoog te kunnen scoren
ja ik weet het, happelaar omdat pacman niet mocht.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:29 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.(Geweldig die Nederlandse namen). Heb Happelaar trouwens altijd toch wel anders gevonden als Pacman. Vond het vroeger vooral mooier dan Pacman. En je had nog wat van die levels die niet helemaal statisch waren zoals in Pacman. Videopac was ook mijn allereerste spelcomputer. Tot moeders de losgekomen knopjes op de controllers wilde vastlijmen met contactlijm en daarmee ook het hele palletje eronder vastlijmde.
Dat was het einde van onze videopac... Gelukkig heb ik nu weer een werkend exemplaar..haha.
Goed dat ik jaren geleden begonnen ben want tegenwoordig is er geen lol meer aan om nog wat leuks te vinden voor een normale prijs. Sommige mensen zijn echt gek wat ze ervoor vragen... Heb een nes met over de 50 games erbij. Geen idee wat ze daar tegenwoordig op marktplaats voor zouden neertellen.. je zou schrikken denk ik.
ligt eraan welk spel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:29 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Pacman...? Happelaar bedoel je. Haha.... En houwelen Henkie op de videopac.(Geweldig die Nederlandse namen). Heb Happelaar trouwens altijd toch wel anders gevonden als Pacman. Vond het vroeger vooral mooier dan Pacman. En je had nog wat van die levels die niet helemaal statisch waren zoals in Pacman. Videopac was ook mijn allereerste spelcomputer. Tot moeders de losgekomen knopjes op de controllers wilde vastlijmen met contactlijm en daarmee ook het hele palletje eronder vastlijmde.
Dat was het einde van onze videopac... Gelukkig heb ik nu weer een werkend exemplaar..haha.
Goed dat ik jaren geleden begonnen ben met verzamelen want tegenwoordig is er geen lol meer aan om nog wat leuks te vinden voor een normale prijs. Sommige mensen zijn echt gek wat ze ervoor vragen... Heb een nes met over de 50 games erbij. Geen idee wat ze daar tegenwoordig op marktplaats voor zouden neertellen.. je zou schrikken denk ik.
Voor de NES? Ik heb ze allemaal op 1 na dat zal de 5 zijn dan. Ik weet dat ik er eentje miste en wilde kopen maar dat die superduur was.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ligt eraan welk spel.
ik ben op zoek naar megaman, maar het is idd schrikken wat er zo voor de diverse delen gevraagd wordt
op ebay duitsland maken ze het pas echt bont. daar staat megan 5 voor rond de 700 euro
ik vind mijn kind een schat, maar dat kan hij mooi schudden
op welk net en wanneer?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:36 schreef danos het volgende:
Wellicht al gepost, aanradertje om docu King of Kong te kijken
Ja dat is een leuke docu inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:36 schreef danos het volgende:
Wellicht al gepost, aanradertje om docu King of Kong te kijken
Bij je lokale torrentboerquote:
Platform, sowieso altijd leuk en behoorlijk pittig. Dat is wat ik er leuk aan vindquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:37 schreef lady-wrb het volgende:
maar wat is er zo leuk aan megaman? ik vraag me wel eens af waar mijn zoon eraan komt? ik had nog nooit van dat spel gehoord (mijn zoon is 14) hij zuchtte van het weekend nog dat hij het zo jammer vindt dat hij niet eerder geboren was, dan had hij al die leuke spellen zelf kunnen kopen
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:07 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Megaman, één van de redenen waarom er door het hele land tandafdrukken op controllers verschenen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mis er dus nog wel een paar, oa ook de Wii/virtual console versies, Megaman 9 en 10..
Overbodig dus om te zeggen dat Megaman-spellen zeker wel de moeite waard zijn!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |