Dit is het sportforum, wordt voornamelijk besproken in het OS-forumquote:
Koersen in de VS, Canada en China en het WK...... wil hij.....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:25 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Gaan we hem uberhaupt nog ooit in een koers zien?
hohoho dat zijn minimaal 4 koersdagen. Is dat niet iets teveel voor Schleck.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Koersen in de VS, Canada en China en het WK...... wil hij.....
Uiteindelijk twee ritten en het eindklassement gewonnen daarzo.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Tiernan-Locke schittert momenteel ook in de Ronde van de Elzas, al nemen daar niet echt grote namen / grote ploegen aan deel.
Ik denk dat Albert op de weg ook wel tot het een en ander in staat is. Ik vermoed dat hij, indien hij echt zou proberen, net zoals Stybar of Boom een volwaardige profrenner kan zijn. Alleen zou hij waarschijnlijk meer sukkelen met zijn gebrek aan sprint.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:23 schreef OProg het volgende:
Netjes. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat ook een Niels Albert daar al een keer de koninginnerit kon winnen.
Daar heb je gelijk in. Ik probeer alleen even aan te geven dat ook een veldrijder die in de zomer op de weg bezig is daar ook overwinningen kan pakken. Doet verder helemaal niks af aan zijn kwaliteiten, maar geeft toch wel wat aan over het niveau.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Albert op de weg ook wel tot het een en ander in staat is. Ik vermoed dat hij, indien hij echt zou proberen, net zoals Stybar of Boom een volwaardige profrenner kan zijn. Alleen zou hij waarschijnlijk meer sukkelen met zijn gebrek aan sprint.
Dus wel. Zou vreemd zijn als ze wel tijd hadden gevonden om het logo op de broek te ontwerpen maar niet op het shirt. De kleding is inmiddels ook voor de gewone sterveling te koop.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Lijkt me niet he. Gewoon nog geen tijd gehad om er een passend logo voor te ontwerpen.
Zoals ieder jaar, toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 04:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een zwak parcours heeft die Eneco trouwens dit jaar zeg
quote:Op maandag 30 juli 2012 17:12 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dus wel. Zou vreemd zijn als ze wel tijd hadden gevonden om het logo op de broek te ontwerpen maar niet op het shirt. De kleding is inmiddels ook voor de gewone sterveling te koop.
http://www.all4cycling.co(...)ancese-pm-34102.html
quote:Dopingzaak Fränk Schleck kost RadioShack sponsor
Het Luxemburgse energiebedrijf Enovos verbreekt zijn contract als sponsor van de Luxemburgse wielerformatie RadioShack-Nissan-Trek. Het bedrijf doet dit na de negatieve reclame die het team van Johan Bruyneel met zich meebracht na de positieve dopingtest van Fränk Schleck tijdens de voorbije Ronde van Frankrijk. "Het beeld dat RadioShack-Nissan-Trek dit jaar gegeven heeft, ligt absoluut niet in de lijn met het beeld dat Enovos wil overbrengen", aldus het bedrijf, dat preciseerde dat de contractbreuk op 1 augustus effectief wordt.
Xipamide
Fränk Schleck leverde een positieve dopingplas af op zaterdag 14 juli, na de dertiende etappe in de Tour de France naar Cap d'Agde. Hij testte positief op het gebruik van Xipamide, een vochtafdrijvend middel. Dat middel is geen doping, maar kan gebruikt worden om dopinggebruik te maskeren. Schleck stapte zelf uit de Tour, maar blijft zijn onschuld uitschreeuwen.
Huiszoekingen
Naast de affaire Schleck kwam de Luxemburgse wielerformatie ook op een minder positieve manier in het nieuws na huiszoekingen in verschillende bedrijven en het huis van zakenman Flavio Becca, de eigenaar van het team, wegens mogelijke belastingsfraude. Die hadden weliswaar niets te maken met het team zelf. Bovendien hebben enkele renners uit het team onlangs aan de Internationale Wielerunie (UCI) verklaard dat hun salaris te laat betaald werd.
Gaaf!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:57 schreef Slobeend het volgende:
De Muro di Sormano is terug in de Ronde van Lombardije![]()
![]()
quote:Muro di Sormano keert terug in Il Lombardia
Wedstrijdorganisator RCS Sport heeft het parcours bekend gemaakt van Il Lombardia, voorheen Giro di Lombardia. Meest opmerkelijke aan het parcours is de terug van de Muro di Sormano, na 50 jaar van afwezigheid.
Il Lombardia is twee weken naar voren geschoven om dichterbij het WK op de kalender te staan en om plaats te maken voor de nieuwe WorldTour-koers Tour of Hangzhou. De start is dit jaar in Bergamo, waar tussen 1998 en 2003 werd gefinisht. De finish ligt 251 kilometer verderop in Lecco, waar sinds 2011 gefinisht wordt.
De terugkeer van de Muro di Sormano is volgens RCS Sport de eye-catcher. De terugkeer zou het gevolg zijn van vele verzoeken van wielerfans. De klim heeft een gemiddeld stijginspercentage van 15.8% in de laatste twee kilometer en kent pieken tussen de 25% en 27%. De laatste keer dat de Muro di Sormano in het parcours van Il Lombardia was opgenomen, was in 1962 toen Jo de Roo wist te winnen. Destijds moesten vele renners bij het stijle gedeelte van de beklimming afstappen.
De top van de Muro di Sormano ligt op 80 kilometer van de finish, waardoor de beklimming de eindwinnaar niet zal bepalen. Wel zal beklimming invloed hebben op de tactiek van de ploegen.
Vorig jaar wist de Zwitser Oliver Zaugg te verrassen door Il Lombardia te winnen, het was zijn eerste profzege. Daniel Martin werd toen tweede, voor Joaquin Rodriguez.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:57 schreef Slobeend het volgende:
De Muro di Sormano is terug in de Ronde van Lombardije![]()
![]()
Maar misschien wel de plek waar de finale gaat beginnen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Op 80 km van de finish is dan weer jammer.
Hij is er weer.quote:Well what a day, blind drunk at the minute and overwhelmed with all the messages, Thank You everyone it's been emotional X
B. Wiggins
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Vino rijdt toch ook nog San Sebastian.
En dan het WK. En Lombardije. En de Tour volgend jaar nog één keer. Rio.
Rabo had weer last van een oude kwaalquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:52 schreef Waaghals het volgende:
Moreno vandaag ook weer gewonnen in Burgos
quote:(Burgos) Geen dagsucces voor Raboploeg
02.08.2012 - WIELRENNEN
Raborenners draaiden te ver naar achter de slotklim op; geen schade voor Gesink en Mollema .
De nummers een en twee van de tweede etappe in de Ronde van Burgos waren dezelfde als bij rit één, maar deze donderdag was helaas geen Raborenner op plek drie terug te vinden. In de sprint bergop deden de renners van het Rabo ProTeam niet mee om de prijzen, maar liepen de klassementsrenners Robert Gesink (foto) en Bauke Mollema ook geen achterstand op. Uiteraard verstevigt Daniel Moreno met zijn tweede ritzege op rij zijn leiderstrui. Matti Breschel werd zevende, Robert Gesink kwam als vijftiende over de streep.
In eerste instantie kregen twee man een vrijgeleide van het peloton, later aangevuld tot vijf vluchters. Katusha liet de voorsprong echter nooit verder oplopen dan twee minuten, waardoor de koplopers op tijd werden bijgehaald. Het kwam aan op de laatste, oplopende kilometer. Daniel Moreno beloonde het werk van zijn ploeg door naar de winst te snellen. De Raborenners zaten bij het opdraaien van de slotklim te ver naar achteren. Matti Breschel kwam in de sprint niet verder dan de zevende plek.
"De aankomst was technischer dan gisteren," concludeerde ploegleider Erik Dekker. "De klim begon met een bocht naar rechts, waarbij je vooraan moest zitten om te kunnen winnen. Je zag ook dat er meteen een gaatje geslagen werd. Helaas zaten onze renners niet genoeg van voren. Dat is wel balen. Matti probeerde het nog op 400 meter van de streep, maar hij kon het gat niet meer dicht krijgen." De dagzege zat er dus niet in, maar de klassementsrenners liepen geen schade op. "Dat was natuurlijk ook een doel, maar ik had ook graag gewonnen."
Zal mij benieuwen maar echt veel verwacht ik er niet van.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:42 schreef Waaghals het volgende:
Thomas Dekker haakt weer eens af voor een grote ronde
goed initiatief genomen dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Sheepcidus het volgende:
Martens wint vandaag in Burgos, Rabo had waaiers op gezet.
Vanaf 16.00quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:32 schreef Pedroso het volgende:
Etappe van vandaag (Burgos) nog ergens te zien ?
Ok, thanks. Wordt zappen vanmiddag dus met al dat Olympisch geweld erbij.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:43 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Vanaf 16.00
http://sports-livez.com/channel/ch-4.php
WK waaier rijden. Ik zie kansenquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:04 schreef borisz het volgende:
WK fietsen 2016 naar Qatar aldus Cyclingnews. Zou in Valkenburg officieel bekend gemaakt worden.
9e dusquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:57 schreef Waaghals het volgende:
Heesink 5e of 6e geloof ik op 1 minuut
Ja maar het klassement heeft die nu nietquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij geeft hem gewoon weg dacht ik, of zag ik dat verkeerd?
Hoezo dat? Het is niet zo alsof hij een veelwinnaar is. Dit jaar nog niets gewonnen.quote:
Uhm, dan wil je toch juist winnen? Nu wordt hij 2x 2e.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoezo dat? Het is niet zo alsof hij een veelwinnaar is. Dit jaar nog niets gewonnen.
Anton begint goed in vorm te komen.
Huh? Que? Jij noemt het juist slim wat hij doet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:07 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Uhm, dan wil je toch juist winnen? Nu wordt hij 2x 2e.
sarcasmequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Huh? Que? Jij noemt het juist slim wat hij doet.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PI's. Gebruik ze. Verdomd.
De meeste van die jongens gaan niet naar de Vuelta toe, dus die mogen hier best presteren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:35 schreef wimderon het volgende:
Rabobank is wel goed aan het pieken zo tussen de Tour en de volgende grote afspraken in
quote:Omega Pharma neemt Terpstra mee naar Vuelta
Niki Terpstra zal volgende week aan de start staan van de Vuelta 2012. De Nederlands kampioen is door zijn ploeg Omega Pharma-Quick Step geselecteerd voor de Ronde van Spanje. Ook Tony Martin staat er aan de start. Tom Boonen ontbreekt.
Ook oud-wereldkampioen veldrijden Zdenek Stybar is van de partij. De Tsjech zal zijn eerste grote ronde rijden. Van Cataldo, Pauwels en De Weert wordt een mooie positie in het algemeen klassement verwacht.
Selectie Omega Pharma-Quick Step voor Vuelta 2012
Dario Cataldo, Kevin De Weert , Tony Martin, Serge Pauwels, Frantisek Rabon, Gert Steegmans, Zdenek Stybar, Niki Terpstra, Kristof Vandewalle
Inderdaad. Gewoon ruk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:16 schreef flyguy het volgende:
Jammer dat de Classica dit jaar op een dinsdag is. Zonde voor zo'n mooie, grote wedstrijd.
Eindigt als 4e in het eindklassement. Vandaag in een bergrit in de 'voorste' groep (achter Pinot en Bardet) over de meet. Talansky wint het rondje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:56 schreef TheArt het volgende:
Wow wat doet Olivier het super in l'Ain zegVoorlopig 5e in het klassement.
Beter dit dan dat er niemand kijkt vanwege een groter evenement.quote:
quote:MARTENS Paul Germany
131 SANCHEZ GIL Luis Leon Spain
132 BARREDO LLAMAZALES Carlos Spain
133 GARATE Juan Manuel Spain
134 GESINK Robert Netherlands
135 MOLLEMA Bauke Netherlands
136 TEN DAM Laurens Netherlands
137 NIERMANN Grischa Germany
138 BRESCHEL Matti Denmark
Dat is idd wel heel krom ..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:16 schreef flyguy het volgende:
Jammer dat de Classica dit jaar op een dinsdag is. Zonde voor zo'n mooie, grote wedstrijd.
Andersom. Daan Olivierquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:06 schreef Gillingham het volgende:
De 19-jarige Olivier Daan van Rabobank Continental is knap 4e geworden in het eindklassement van de Tour de l'Ain.
Goede ploeg zeg, aantal lieten al zien in Burgos dat de vorm er wel is, terwijl Gesink en Mollema in opbouw zijn naar de Vuelta. Grootste vraagteken is of LLS de vorm van z'n laatste Tourweek heeft meegenomen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:50 schreef Evertjan het volgende:
startlijst Rabo voor Clasica Ciclista San Sebastian
[..]
Komt doordat de Spelen ertussendoor fietsten. Normaal is San Sebastian op de zaterdag na de Tour, nu was de olympische wegrit op die dag. Denk wel dat ze de koers gisteren hadden kunnen houden of anders vorige week zaterdag. Volgens mij zijn er niet zoveel renners die San Sebastien en Eneco combineren, dus zitten ze elkaar ook niet echt in de weg. Maar goed, dan hadden ze Contador misschien niet aan de startquote:Op zondag 12 augustus 2012 10:04 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Dat is idd wel heel krom ..
Gelukkig Zaterdag , la vuelta!quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Komt doordat de Spelen ertussendoor fietsten. Normaal is San Sebastian op de zaterdag na de Tour, nu was de olympische wegrit op die dag. Denk wel dat ze de koers gisteren hadden kunnen houden of anders vorige week zaterdag. Volgens mij zijn er niet zoveel renners die San Sebastien en Eneco combineren, dus zitten ze elkaar ook niet echt in de weg. Maar goed, dan hadden ze Contador misschien niet aan de start
Verplicht voor de WT-teams. Daarnaast worden er uitnodigingen gestuurd naar: de beste ploeg van de Africa Tour, de vijf beste ploegen op de America Tour, de vijf beste ploegen op de Asia Tour, de 20 beste ploegen op de Europe Tour, en de beste ploeg op de Oceania Tour.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat worden eigenlijk de deelnemende teams bij het WK ploegentijdrit?
Worldtour ploegen + enkele wildcards???
dus 50 teams die deelnemenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Verplicht voor de WT-teams. Daarnaast worden er uitnodigingen gestuurd naar: de beste ploeg van de Africa Tour, de vijf beste ploegen op de America Tour, de vijf beste ploegen op de Asia Tour, de 20 beste ploegen op de Europe Tour, en de beste ploeg op de Oceania Tour.
Zelfs Rabobank CT zou dus mee kunnen doen als ze willen.
In theorie ja, maar echt niet al die ploegen gaan een afvaardiging sturen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
dus 50 teams die deelnemenWordt een lang dagje.
Daar kun je mee thuiskomen als uithangbord...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kristof Vandewalle is Belgisch kampioen tijdrijden geworden.
De Amstel Curacao race zal hij toch wel rijden?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:40 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of hij nog een koers rijdt dit jaar..
Hij rijdt volgens mij vooral nog zesdaagsen, maar meestal niet voor de overwinning.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef Doff het volgende:
Vandaag de Dutch Food Valley Classic, waar Bos de titelverdediger is. Sagan is de te kloppen man.
En Leon van Bon, die doet op zijn 40ste ook nog mee. Ik wist niet eens dat hij nog wedstrijden reed.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef Doff het volgende:
Vandaag de Dutch Food Valley Classic Veenendaal-Veenendaal, waar Bos de titelverdediger is. Sagan is de te kloppen man.
En Leon van Bon, die doet op zijn 40ste ook nog mee. Ik wist niet eens dat hij nog wedstrijden reed.
Het geld moet ergens vandaan komen.quote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:56 schreef Doff het volgende:
Vandaag de Dutch Food Valley Classic, waar Bos de titelverdediger is. Sagan is de te kloppen man.
twitter:DFVC_Official twitterde op vrijdag 17-08-2012 om 16:23:42Uitslag. 1. Theo Bos (Rabobank), 2. Peter Sagan (Liquigas-Cannondale), 3. Mark Renshaw (Rabobank). #DFVC reageer retweet
1 en 3, toe maar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:DFVC_Official twitterde op vrijdag 17-08-2012 om 16:23:42Uitslag. 1. Theo Bos (Rabobank), 2. Peter Sagan (Liquigas-Cannondale), 3. Mark Renshaw (Rabobank). #DFVC reageer retweet
Als Roy nou gewoon had doorgefietst ipv gejuicht had ie gewonnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:42 schreef Doff het volgende:
Mooie overwinning lijkt me. Sagan klop je ook niet iedere dag.
Arashiro wint trouwens de Tour du Limousin, Roy wint de slotetappe.
Zo dom is dat altijd hequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:46 schreef borisz het volgende:
Zegegebaar kost Fransman de overwinning
twitter:bramtankink twitterde op vrijdag 17-08-2012 om 19:13:20Na mijn linker pols is nu mijn rechterarm 2x zo dik. Fout infuusje. http://t.co/Au29IRRz reageer retweet
Wonderlijk, zoveel stelt die koers in Hamburg ook niet voor.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:37 schreef Ambrosius het volgende:
Sporza is ook live. Nog 72 km, blijft weinig tijd over voor de Vuelta zo.
Er staan wel heel wat topsprinters aan de start, i.t.t. de Vuelta.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Wonderlijk, zoveel stelt die koers in Hamburg ook niet voor.
Niet zozeer dat hij wint, wel dat het met zoveel gemak ging.quote:
Gezien de namen die er meededen aan de sprint had ik hem niet als favoriet gezien.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet zozeer dat hij wint, wel dat het met zoveel gemak ging.
Was dat Daryl Impey? Voor Greenedge is het in ieder geval een dag om snel te vergeten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:11 schreef baggerbaas het volgende:
Die Greenedge ligt er niet lekker bij
Het was misschien verrassender dat hij er nog bij zat. Ik denk wel dat hij qua sprintsnelheid hoger mag ingeschat worden dan Sagan, Boonen en Boasson Hagen. Ik zou 'm in de pikorde der sprinters toch niet ver achter het huidige toptrio Cavendish - Greipel - Kittel zetten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de namen die er meededen aan de sprint had ik hem niet als favoriet gezien.
Ook met enorme overmacht
en quote van Matthews:quote:Wiggins: Cavendish should probably leave Sky
With growing speculation that Mark Cavendish will leave Sky before the end of his current contract, Tour de France winner Bradley Wiggins believes that the sprinter is better-suited to another team.
Speaking at the 'Ride with Brad' sportive in Lancashire on Sunday, Wiggins admitted that he would like Cavendish to stay "from a selfish point of view" but doesn't think it's a likely outcome due to Sky's general classification ambitions for the major races.
"On a personal level I have enjoyed riding with him this year and I enjoy his company, but I understand why he would probably have to leave," the 32-year-old explained.
"I love seeing him win as much as anyone else and to see Mark back out on the Tour winning six, seven or eight different stages and challenging for the green, he probably has to go [to another team]."
Cavendish won three stages, with two leadouts at this year's Tour de France but was only able to rely on the support of Bernhard Eisel, unlike his previous experience at HTC-HighRoad where he had the majority of teammates at his disposal.
"At Sky we have set a precedent now," Wiggins continued. "If we are going to dominate cycling and win three grand tours in a year, we have to start building to that GC thing.
"Unfortunately for Mark, as we saw in the Tour, the two don't really go well together."
Sky team principal Brailsford told the BBC following the end of the Tour de France that it would be reiterated to Cavendish that the team's focus would remain on Wiggins and Chris Froome and that discussions would take place to see how the Manxman "feels about that."
quote:Matthews told the newspaper that in accepting the deal from the Australian outfit, he rejected Rabobank's offer of a three-year contract extension.
"Rabobank weren't too happy because I was their young rising star, they wanted to keep me for the next three years but they can understand it's an Australian professional team and it's the first one, so they understand I want to be a part of that," Matthews said.
Henao wellicht ook. Maar die moeten naar mijn idee toch nog eerst wat doorgroeien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:10 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zie Uran ook nog wel een Vuelta of een Giro winnen in de toekomst.
Wilde het net zeggen, ze hebben nu 1 grote ronde binnen gesleept in een ronde met een niet bijster sterk veld voor het parcours dat was uitgezet. Maar de vraag of ze in andere grote ronden en dus ook de volgende TDF wederom die Sky-trein op poten kunnen zetten en verder vertrouwen op de tijdrit. De Vuelta dit jaar zal alvast een goede graadmeter zijn ook al is het lastig in te schatten of Froome twee grote ronden achter elkaar op topniveau kan presteren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:08 schreef Leatherface het volgende:
Als Sky drie grote rondes in een jaar wil winnen, zoals door Wiggins wordt geopperd, zal het toch een nieuwe kopman moeten kopen of opleiden.
Wiggins is al voorbij de dertig. Hij kan nog wel een jaar of twee, drie mee op topniveau. Maar het is geen kampioen van de toekomst. Het was dit jaar nu of nooit voor hem voor wat betreft de Tourzege, waarschijnlijk. Want volgend jaar is er weer sterkere concurrentie en bovendien zal het parcours vast wat meer op het lijf van klimmers zijn geschreven. Froome zie ik nog wel grote rondes winnen, maar het is toch een kwestie van keuzes maken. Hij zal heus niet de Giro en Tour dubbelen.
Ja, en Wiggins heeft zoals gezegd zijn leeftijd niet mee. Hij is al ruim voorbij de dertig.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wilde het net zeggen, ze hebben nu 1 grote ronde binnen gesleept in een ronde met een niet bijster sterk veld voor het parcours dat was uitgezet. Maar de vraag of ze in andere grote ronden en dus ook de volgende TDF wederom die Sky-trein op poten kunnen zetten en verder vertrouwen op de tijdrit. De Vuelta dit jaar zal alvast een goede graadmeter zijn ook al is het lastig in te schatten of Froome twee grote ronden achter elkaar op topniveau kan presteren.
Wiggins zal in een TDF gericht op klimmers in ieder geval het een stuk zwaarder hebben dan dit jaar.
Toch opmerkelijk. Winst op het WK tijdrijden had zijn seizoen helemaal legendarisch gemaakt. Maar wellicht denkt hij dit jaar niet meer in topvorm te komen door al die biertjes na het winnen van olympisch goud.quote:Bradley Wiggins past voor WK tijdrijden
Geplaatst op maandag 20 augustus 2012 om 10:15 door redactie.
foto: Sirotti
Bradley Wiggins zal niet deelnemen aan het wereldkampioenschap tijdrijden in Valkenburg. Dat meldt The Guardian. De Olympisch kampioen tijdrijden vindt dat hij zich door alle verplichtingen niet goed kan voorbereiden op het tijdrijden.
"Ik ben al Olympisch kampioen en dat is het hoogst haalbare”, zegt Wiggins. “Door alle verplichtingen kan ik mij onvoldoende focussen op het tijdrijden en dat is wel nodig om goud op het WK te winnen."
De winnaar van de Tour de France zal wel deelnemen aan de wegwedstrijd op het WK en de Ronde van Groot-Brittannië. "Ik wil wat terug doen voor de mannen die het hele jaar voor mij hebben gereden."
OPQS wellicht.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zie Froome nog eerder vertrekken bij Sky dan Cav. Zou ook inderdaad niet weten waar hij naartoe zou moeten gaan. Skil als ze wat meer budget hadden
Is er eigenlijk al wat meer bekend over wat er gaat gebeuren met Fränk Schleck?quote:RadioShack will continue in 2013
Johan Bruyneel confirmed at the start that RadioShack-Nissan-Trek will continue next season. "My team will continue in 2013 with the same structure, staff and riders".
OPQS zou het meest logisch zijn. Kunnen een ploeg in dienst opstellen in wedstrijden waar Cavendish op mikt, hebben genoeg geld, rijden op het door Cavendish geprefereerde Specialized, Brian Holm zit daar al net als de nodige voormalig ploeggenoten van HTC.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:04 schreef Leatherface het volgende:
Wie zou het salaris van Cav kunnen betalen? Ik gok OPQS, BMC, Astana en Katusha. Maar in die Oost-Europese ploegen zie ik de Manx Express niet direct aarden.
twitter:dnelissen twitterde op maandag 20-08-2012 om 18:25:51Armstrong moet de advocatenrekening van het USADA betalen. De UCI alsook USA Cycling staan in hun blote kont vanwege hun steun aan Armstrong reageer retweet
twitter:dnelissen twitterde op maandag 20-08-2012 om 18:28:13Persbericht van USADA in de zaak Armstrong ... http://t.co/bThqfxkd reageer retweet
Is ook Een hele mooie iPad app.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:56 schreef Sautor het volgende:
http://radioshacktourtracker.usaprocyclingchallenge.com/
Inclusief livestream, dat mag van mij in alle appa.quote:
Ja.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inclusief livestream, dat mag van mij in alle appa.
Op dat gebied kunnen we hier in Europa (alle sporten) nog veel leren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inclusief livestream, dat mag van mij in alle appa.
Reed begin dit jaar ook al een verdienstelijke ronde van Californië.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:04 schreef Ambrosius het volgende:
Fred Rodriguez vierde zie ik, wist niet dat hij nog reed.
Hij wordt binnen 2 weken 39 !quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:04 schreef Ambrosius het volgende:
Fred Rodriguez vierde zie ik, wist niet dat hij nog reed.
Echt heel erg mee eens.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Op dat gebied kunnen we hier in Europa (alle sporten) nog veel leren.
Eens, maar soms heeft zo'n gebrek aan info ook wel z'n charme. De olympische wegkoers was mede daardoor dit jaar zo boeiend. Hoe groot zijn de verschillen, wat is precies de samenstelling van de eerste groep? Dat was vrij lang onduidelijk. Dat maakte de koers zo intrigerend.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:00 schreef DeeBee het volgende:
De info voorziening bij die Amerikaanse races is echt geniaal ja!
Hangt er wel vanaf wat voor sporten. Wielrennen is er zeer geschikt voor omdat er op de meeste momenten toch niet heel veel gebeurd. Bij een snellere sport zoals basketbal vind ik al die tickers en banners in beeld maar irritant.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Op dat gebied kunnen we hier in Europa (alle sporten) nog veel leren.
Hangt inderdaad van de sport af.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf wat voor sporten. Wielrennen is er zeer geschikt voor omdat er op de meeste momenten toch niet heel veel gebeurd. Bij een snellere sport zoals basketbal vind ik al die tickers en banners in beeld maar irritant.
quote:Carlos Barredo is door de Rabobank-ploeg op non-actief gesteld. Dat meldt De Telegraaf. De
Spanjaard kreeg enkele maanden geleden een brief van de UCI waarin hem opheldering werd
gevraagd om schommelende bloedwaarden. Barredo is sinds de Dauphiné medio juni niet meer in actie gekomen voor Rabobank. Vanwege een
ribbreuk moest hij de Tour missen. Samen met een advocaat hebben Barredo en de ploeg een brief gestuurd naar de UCI. Voorlopig
wordt hij door de ploeg niet opgesteld. Rabobank benadrukt dat Barredo niet positief heeft getest.
"Er is echter geen sprake van een positieve test, noch sprake van een strafprocedure die is
opgestart”, aldus woordvoerder Richard Plugge.
quote:Vijf Nederlandse Vuelta-etappes
In de Ronde van Spanje van 2015 gaan vijf ritten over Nederlands grondgebied en de start van de Vuelta zal, net als in 2009, plaatsvinden in Drenthe.
De zeventigste editie van de Vuelta begint met een ploegentijdrit over 31 km. Sneek is vervolgens het vertrekpunt van de tweede etappe met een parkoers langs de Elfstendenroute richting Leeuwarden. De derde rit gaat van Dokkum naar Zwolle.
Vervolgens verkast het peloton naar het zuiden en na twee etappes door Brabant en Zeeland stapt de meute in Eindhoven in het vliegtuig voor het vervolg in Spanje. De start- en finishplaatsen van de vierde en vijfde etappe zijn nog niet bekend.
Rabo is daar sinds het geval-Rasmussen (en later Dekker) heel extreem in geworden, volgens mij.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Word je tegenwoordig al op non-actief gezet voor een brief? En dan wel benadrukken dat er hem niets boven het hoofd hangt.
Maar het wel stil houden als een andere ploeg hem zou willen overnemen (tenzij het door een krant uitlekt)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rabo is daar sinds het geval-Rasmussen (en later Dekker) heel extreem in geworden, volgens mij.
Denk dat de andere ploegen het wel weten het is meer het publiek dat het niet krijgt te horen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar het wel stil houden als een andere ploeg hem zou willen overnemen (tenzij het door een krant uitlekt)
Idd , ik schrok me doodquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wielerflits.nl is gehackt, ik werd doorverwezen naar een foto met horse porn.
What has been seen...
hetiskoers.nl lijkt nu ook last te hebben van hackersquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wielerflits.nl is gehackt, ik werd doorverwezen naar een foto met horse porn.
What has been seen...
Is weer opgelost volgens Facebook. Kreeg inderdaad vanochtend een 'Security Warning' voor een Java-update. Maar lijkt nu weer goed te zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
hetiskoers.nl lijkt nu ook last te hebben van hackers
Die heb ik gemist dan. Aangezien de NOS stream het prima deed op de iPad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zelfde als de Tour-app, werkt top dus.
Het was een Australische app, dus livestream alleen daar, maar voor de rest werkte alles wel perfect.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Die heb ik gemist dan. Aangezien de NOS stream het prima deed op de iPad.
Dat is tegenwoordig net zo link als dat een voetbalclub tegen een trainer zegt dat ze echt het volste vertrouwen in hem hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Word je tegenwoordig al op non-actief gezet voor een brief? En dan wel benadrukken dat er hem niets boven het hoofd hangt.
Volgens Erik Dijkstra wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:26 schreef Sheepcidus het volgende:
Zouden een paar renners in BMC ook zo'n brief gehad hebben?
heeft hij dan al gereden dit jaar?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:40 schreef Marcoss het volgende:
Andy Schleck zou z'n rentree maken in de USA Pro Cycling Challenge, maar is nog niet fit genoeg om te starten. Ben benieuwd of hij nog een koers rijdt dit jaar..
Hij was toch die ene waterdrager die onder andere in LBL mee mocht doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heeft hij dan al gereden dit jaar?
Maar... hij was gevallen... dus kon er niks aan doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:42 schreef rubbereend het volgende:
gelukkig verdient Andy niet zoveel, dus een seizoennetje niks presteren of ook maar je best doen maakt niet zoveel uit
Aardig nummer aan het opvoeren ondertussen, toch nog steeds 1:45 op het groepje met o.a. Van Garderen, terwijl hij al de hele etappe solo rijdt ongeveer.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
Weer koers op Eurosport, Danielson op kop.
gelukkig heeft hij daarvoor nog wat mooie uitslagen geredenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar... hij was gevallen... dus kon er niks aan doen.
Wordt nog spannend of hij voorop blijft, nog 12 km, 1 minuut nog.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Aardig nummer aan het opvoeren ondertussen, toch nog steeds 1:45 op het groepje met o.a. Van Garderen, terwijl hij al de hele etappe solo rijdt ongeveer.
Zo een 50e plek in LBL, daar teken je toch voor als groot kampioen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gelukkig heeft hij daarvoor nog wat mooie uitslagen gereden
Staat op, BMC aan het werk op 55 seconden en 9,1 KM.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wordt nog spannend of hij voorop blijft, nog 12 km, 1 minuut nog.
GPS klopt al hele afdaling geen hout van nee.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
3.6 km en hij rijdt voorbij het bord van de 3 km.
Ben er deze zomer op vakantie geweest, echt geweldig iddquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:16 schreef OProg het volgende:
En ook: prachtige omgeving is dit zeg.
Pfffquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef Marcoss het volgende:
Samuel Sanchez gevallen in de Poitou Charentes en waarschijnlijk zijn sleutelbeen gebroken..
Lekker seizoen voor die jongen,.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef Marcoss het volgende:
Samuel Sanchez gevallen in de Poitou Charentes en waarschijnlijk zijn sleutelbeen gebroken..
jammerquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef Marcoss het volgende:
Erg netjes van Goos en Van Baarlequote:1 Luke DURBRIDGE Orica GreenEDGE 00:26:30.430
2 Jérémy ROY FDJ-BigMat 0:00:09
3 Vasil KIRYIENKA Movistar Team 0:00:20
4 Ruben PLAZA MOLINA Movistar Team 0:00:21
5 Jean Christophe PERAUD AG2R La mondiale 0:00:22
6 Julien ANTOMARCHI Team Type 1 - Sanofi 0:00:26
7 Marc GOOS Rabobank - Continental Team 0:00:35
8 Christophe KERN Team Europcar 0:00:35
9 Rui Alberto FARIA DA COSTA Movistar Team 0:00:35
10 Thomas VOECKLER Team Europcar 0:00:35
11 Rein TAARAMAE Cofidis le Crédit en Ligne 0:00:37
12 Dylan VAN BAARLE Rabobank - Continental Team 0:00:39
13 Haimar ZUBELDIA AGIRRE RadioShack-Nissan 0:00:41
14 Ben HERMANS RadioShack-Nissan 0:00:44
15 Luca PAOLINI Katusha Team 0:00:47
16 Anthony ROUX FDJ-BigMat 0:00:51
17 Luke ROBERTS Team Saxo bank-Tinkoff Bank 0:00:51
18 Cyril LEMOINE Saur-Sojasun 0:00:54
19 Joost POSTHUMA RadioShack-Nissan 0:00:59
20 Karsten KROON Team Saxo bank-Tinkoff Bank 0:01:00
21 Ilnur ZAKARIN Katusha Team 0:01:04
22 Vladimir KARPETS Movistar Team 0:01:05
23 Jenning HUIZENGA Rabobank - Continental Team 0:01:12
24 Yoann PAILLOT La Pomme-Marseille 0:01:12
25 Jeróme COPPEL Saur-Sojasun 0:01:13
26 Fabrice JEANDESBOZ Saur-Sojasun 0:01:18
27 David LE LAY Saur-Sojasun 0:01:21
28 Damien MONIER Cofidis le Crédit en Ligne 0:01:23
29 Franck VERMEULEN Veranda Rideau - Super U 0:01:24
30 Alexis GOUGEARD Veranda Rideau - Super U 0:01:27
31 Robert WAGNER RadioShack-Nissan 0:01:28
32 Eduard VORGANOV Katusha Team 0:01:28
33 Jesse SERGENT RadioShack-Nissan 0:01:29
34 Dirk BELLEMAKERS Landbouwkrediet - Euphony 0:01:30
35 Jens KEUKELEIRE Orica GreenEDGE 0:01:34
36 Jan GHYSELINCK Cofidis le Crédit en Ligne 0:01:34
37 Boris DRON Wallonie-Bruxelles-Crédit Agricole 0:01:37
38 Troels Rønning VINTHER Team Saxo bank-Tinkoff Bank 0:01:38
39 Yaroslav POPOVYCH RadioShack-Nissan 0:01:41
40 Egoi MARTINEZ DE ESTEBAN Euskaltel - Euskadi 0:01:43
41 Aliaksandr KUCHYNSKI Katusha Team 0:01:44
42 Kevin LALOUETTE Roubaix Lille Metropole 0:01:44
43 José Ivan GUTIERREZ PALACIOS Movistar Team 0:01:46
44 Yohann GENÉ Team Europcar 0:01:47
45 Francisco José VENTOSO ALBERTI Movistar Team 0:01:48
46 Pablo URTASUN PEREZ Euskaltel - Euskadi 0:01:51
47 Matthieu BOULO Roubaix Lille Metropole 0:01:52
48 Marco MINNAARD Rabobank - Continental Team 0:01:53
49 Nicolas VOGONDY Cofidis le Crédit en Ligne 0:01:55
50 Laurent PICHON Bretagne - Schuller 0:01:57
Kaiquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:54 schreef TheArt het volgende:
Kai Reus wint de 7e etappe van de Ronde van Portugal
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 23-08-2012 om 20:29:46Bij de UCI weten ze van timing. Ben net paar uurtjes te been na een record poging slapen, staan ze op de stoep voor doping controle... reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 23-08-2012 om 20:39:091e vraag.. Did you train today? 2e vraag. Did you take any medicines? Mmmm. Sta nog te wankelen v d narcose en de vele pijnstillers. reageer retweet
Die laatste tweettwitter:bramtankink twitterde op donderdag 23-08-2012 om 20:47:14Bij het bloedprikken volgde natuurlijk de logische vraag. 'Which arm?' Heb geprobeerd hem door t gips te laten prikken. reageer retweet
Mooie zege van Durbridge. De Australiers hadden hem naar de olympische spelen moeten laten gaan in plaats van Evans.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:11 schreef TheArt het volgende:
Tijdrit Poitou et Charentes:
[..]
Erg netjes van Goos en Van Baarle
http://www.cyclingtorrents.nl/details.php?id=8445quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:54 schreef Leatherface het volgende:
Cool van Reus.
Even off-topic, maar weet iemand waar ik de olympische wegkoersen van Peking en Londen integraal kan terugzien? Of in ieder geval het laatste uur van de wedstrijd?
Thanks. Relaxte site.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
http://www.cyclingtorrents.nl/details.php?id=8445
Die is van Peking. Heb ik vlak voor de afgelopen Spelen geupload. Even een accountje aanmaken en dan kan je em downloaden. Die van Londen ga ik binnenkort even uploaden.
Sterk staaltje van Voigtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:26 schreef Pino112 het volgende:
Volgt rijdt ondertussen in z'n eentje 2.5 minuut voor op het peloton in Amerika. De klasbak.
Tja studeren is nou eenmaal duurquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:43 schreef OProg het volgende:
Voigt kan nu, ook na de tour, thuis gerust verkondigen dat het gewoon terecht is dat hij nog een jaartje door gaat.
Eindklassement betwijfel ik, aangezien Goos in de 1e groep zat en opeens verdwenen is uit het eindklassement.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:36 schreef MarijeH het volgende:
Top tien van de laatste rit in de Tour du Poitou-Charentes
Classement de l'étape - Top 10 :
1 Ventoso (Movistar)
2 Voeckler (Europcar)
3 Haller (Katusha)
4 Durbridge (Orica-GreenEDGE)
5 Rui Costa (Movistar)
6 Siskevicius (La Pomme Marseille)
7 Gène (Europcar)
8 Vorganov (Katusha)
9 Van Baarle (Rabobank CT)
10 Chavanel (Europcar)
Dit betekent dat de Australiër Luke Durbridge het eindklassment wint voor Roy.
Het algemeen klasement (top 10):
Classement général final :
1 * Luke DURBRIDGE Orica GreenEDGE
2 Jérémy ROY FDJ-BigMat 06
3 Lazlo BODROGI Team Type 1 - Sanofi 11
4 Jean Christophe PERAUD AG2R La mondiale 22
5 Thomas VOECKLER Team Europcar 26
6 Rui Alberto FARIA DA COSTA Movistar Team 35
7 Rein TAARAMAE Cofidis le Crédit en Ligne 37
8 * Dylan VAN BAARLE Rabobank - Continental Team 39
9 Ben HERMANS RadioShack-Nissan 44
10 Evaldas SISKEVICIUS La Pomme-Marseille 54
Goos idd 6e na Fucklerquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eindklassement betwijfel ik, aangezien Goos in de 1e groep zat en opeens verdwenen is uit het eindklassement.
Hm daarnet stond ie op 0 sec?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toch niet. Hij is op 55 sec. gefinisht vandaag.
okay!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:07 schreef streepzadel het volgende:
Hoi!
Ik ben nieuw hier!
Lijkt we wel een leuk topic
Toekomstige ploegmaats 1 en 2.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:18 schreef TheArt het volgende:
Koninginnenetappe in Denemarken gewonnen door Nordhaug voor Kelderman, Navardauskas en Schumacher.
Goos wel 6e, hij ging op z'n gezicht in de laatste bocht, vandaar de 0 secondenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toch niet. Hij is op 55 sec. gefinisht vandaag.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:01 schreef Chiappucci het volgende:
Komt er nog een tijdrit in Denemarken? Dan zou Kelderman wel eens voor de winst kunnen gaan!
Klopt, die heb je niet zomaar op afstand gereden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:04 schreef TheArt het volgende:
[..]Morgen, over 14,5 km.
Maar goed, Navardauskas en Schumacher staan ook dichtbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |