abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115750811
Knappe zege van Démare zeg! Hield Greipel met gemak van zich af.
pi_115750989
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:11 schreef baggerbaas het volgende:
Die Greenedge ligt er niet lekker bij :{
Was dat Daryl Impey? Voor Greenedge is het in ieder geval een dag om snel te vergeten.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_115751103
Renshaw blijft ook als kopman gewoon sprints aantrekken :N
  zondag 19 augustus 2012 @ 17:29:04 #154
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_115751215
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gezien de namen die er meededen aan de sprint had ik hem niet als favoriet gezien.

Ook met enorme overmacht
Het was misschien verrassender dat hij er nog bij zat. Ik denk wel dat hij qua sprintsnelheid hoger mag ingeschat worden dan Sagan, Boonen en Boasson Hagen. Ik zou 'm in de pikorde der sprinters toch niet ver achter het huidige toptrio Cavendish - Greipel - Kittel zetten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_115773137
quote:
Wiggins: Cavendish should probably leave Sky

With growing speculation that Mark Cavendish will leave Sky before the end of his current contract, Tour de France winner Bradley Wiggins believes that the sprinter is better-suited to another team.

Speaking at the 'Ride with Brad' sportive in Lancashire on Sunday, Wiggins admitted that he would like Cavendish to stay "from a selfish point of view" but doesn't think it's a likely outcome due to Sky's general classification ambitions for the major races.

"On a personal level I have enjoyed riding with him this year and I enjoy his company, but I understand why he would probably have to leave," the 32-year-old explained.

"I love seeing him win as much as anyone else and to see Mark back out on the Tour winning six, seven or eight different stages and challenging for the green, he probably has to go [to another team]."

Cavendish won three stages, with two leadouts at this year's Tour de France but was only able to rely on the support of Bernhard Eisel, unlike his previous experience at HTC-HighRoad where he had the majority of teammates at his disposal.

"At Sky we have set a precedent now," Wiggins continued. "If we are going to dominate cycling and win three grand tours in a year, we have to start building to that GC thing.

"Unfortunately for Mark, as we saw in the Tour, the two don't really go well together."

Sky team principal Brailsford told the BBC following the end of the Tour de France that it would be reiterated to Cavendish that the team's focus would remain on Wiggins and Chris Froome and that discussions would take place to see how the Manxman "feels about that."
en quote van Matthews:

quote:
Matthews told the newspaper that in accepting the deal from the Australian outfit, he rejected Rabobank's offer of a three-year contract extension.

"Rabobank weren't too happy because I was their young rising star, they wanted to keep me for the next three years but they can understand it's an Australian professional team and it's the first one, so they understand I want to be a part of that," Matthews said.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_115774195
Wie zou het salaris van Cav kunnen betalen? Ik gok OPQS, BMC, Astana en Katusha. Maar in die Oost-Europese ploegen zie ik de Manx Express niet direct aarden.
pi_115774234
Ik denk dat OPQS de enige ploeg is die een HTC-achtig treintje kan en wil opstellen in de tour.
pi_115774260
Als Sky drie grote rondes in een jaar wil winnen, zoals door Wiggins wordt geopperd, zal het toch een nieuwe kopman moeten kopen of opleiden.

Wiggins is al voorbij de dertig. Hij kan nog wel een jaar of twee, drie mee op topniveau. Maar het is geen kampioen van de toekomst. Het was dit jaar nu of nooit voor hem voor wat betreft de Tourzege, waarschijnlijk. Want volgend jaar is er weer sterkere concurrentie en bovendien zal het parcours vast wat meer op het lijf van klimmers zijn geschreven. Froome zie ik nog wel grote rondes winnen, maar het is toch een kwestie van keuzes maken. Hij zal heus niet de Giro en Tour dubbelen.
pi_115774313
Ik zie Uran ook nog wel een Vuelta of een Giro winnen in de toekomst.
pi_115774343
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:10 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik zie Uran ook nog wel een Vuelta of een Giro winnen in de toekomst.
Henao wellicht ook. Maar die moeten naar mijn idee toch nog eerst wat doorgroeien.
pi_115774422
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:08 schreef Leatherface het volgende:
Als Sky drie grote rondes in een jaar wil winnen, zoals door Wiggins wordt geopperd, zal het toch een nieuwe kopman moeten kopen of opleiden.

Wiggins is al voorbij de dertig. Hij kan nog wel een jaar of twee, drie mee op topniveau. Maar het is geen kampioen van de toekomst. Het was dit jaar nu of nooit voor hem voor wat betreft de Tourzege, waarschijnlijk. Want volgend jaar is er weer sterkere concurrentie en bovendien zal het parcours vast wat meer op het lijf van klimmers zijn geschreven. Froome zie ik nog wel grote rondes winnen, maar het is toch een kwestie van keuzes maken. Hij zal heus niet de Giro en Tour dubbelen.
Wilde het net zeggen, ze hebben nu 1 grote ronde binnen gesleept in een ronde met een niet bijster sterk veld voor het parcours dat was uitgezet. Maar de vraag of ze in andere grote ronden en dus ook de volgende TDF wederom die Sky-trein op poten kunnen zetten en verder vertrouwen op de tijdrit. De Vuelta dit jaar zal alvast een goede graadmeter zijn ook al is het lastig in te schatten of Froome twee grote ronden achter elkaar op topniveau kan presteren.

Wiggins zal in een TDF gericht op klimmers in ieder geval het een stuk zwaarder hebben dan dit jaar.
pi_115774531
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Wilde het net zeggen, ze hebben nu 1 grote ronde binnen gesleept in een ronde met een niet bijster sterk veld voor het parcours dat was uitgezet. Maar de vraag of ze in andere grote ronden en dus ook de volgende TDF wederom die Sky-trein op poten kunnen zetten en verder vertrouwen op de tijdrit. De Vuelta dit jaar zal alvast een goede graadmeter zijn ook al is het lastig in te schatten of Froome twee grote ronden achter elkaar op topniveau kan presteren.

Wiggins zal in een TDF gericht op klimmers in ieder geval het een stuk zwaarder hebben dan dit jaar.
Ja, en Wiggins heeft zoals gezegd zijn leeftijd niet mee. Hij is al ruim voorbij de dertig.

Uran en Henao kunnen misschien wel eens op een Hesjedal-manier een grote ronde winnen, maar dat zal ook nog moeten blijken. Bovendien kun je je afvragen of ze wel het liefst een Colombiaan die grote zege zien binnenhalen in plaats van een Brit. Het blijft uiteraard toch een Brits concern.

Als ik Sky was zou ik gewoon Cavendish koste wat kost houden. Daar heb je publicitair veel meer aan en het is een zekerheidje op veel ritzeges.
pi_115774878
quote:
Bradley Wiggins past voor WK tijdrijden

Geplaatst op maandag 20 augustus 2012 om 10:15 door redactie.

foto: Sirotti

Bradley Wiggins zal niet deelnemen aan het wereldkampioenschap tijdrijden in Valkenburg. Dat meldt The Guardian. De Olympisch kampioen tijdrijden vindt dat hij zich door alle verplichtingen niet goed kan voorbereiden op het tijdrijden.

"Ik ben al Olympisch kampioen en dat is het hoogst haalbare”, zegt Wiggins. “Door alle verplichtingen kan ik mij onvoldoende focussen op het tijdrijden en dat is wel nodig om goud op het WK te winnen."

De winnaar van de Tour de France zal wel deelnemen aan de wegwedstrijd op het WK en de Ronde van Groot-Brittannië. "Ik wil wat terug doen voor de mannen die het hele jaar voor mij hebben gereden."
Toch opmerkelijk. Winst op het WK tijdrijden had zijn seizoen helemaal legendarisch gemaakt. Maar wellicht denkt hij dit jaar niet meer in topvorm te komen door al die biertjes na het winnen van olympisch goud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2012 10:40:08 ]
pi_115775527
Het is mosterd na de maaltijd. Een regenboogtrui tijdrijden valt toch in het niets bij de Tour en de Olympische Spelen.
pi_115776054
Combinatie van die 3 zou wel fantastisch zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115776170
'Verplichtingen' haha...

Maar ik zou het ook dom vinden van Sky om Cavendish te laten gaan. Een Brit, publicitair inderdaad fantastisch en Sky gaat nooit alle grote rondes domineren, tenzij ze Contador overnemen.
pi_115776206
Een Britse ploeg heeft qua marketing veel meer aan een Brit die zes etappes wint in de Tour dan pakweg een Colombiaan of Rus die de Vuelta wint.
pi_115776224
aan de andere kant motiveert het Cavendish ook niet echt als hij het maar elke keer alleen of met Eisel uit moet zoeken.
pi_115776253
Ik zie Froome nog eerder vertrekken bij Sky dan Cav. Zou ook inderdaad niet weten waar hij naartoe zou moeten gaan. Skil als ze wat meer budget hadden :P
pi_115776340
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zie Froome nog eerder vertrekken bij Sky dan Cav. Zou ook inderdaad niet weten waar hij naartoe zou moeten gaan. Skil als ze wat meer budget hadden :P
OPQS wellicht.
pi_115785026
quote:
RadioShack will continue in 2013

Johan Bruyneel confirmed at the start that RadioShack-Nissan-Trek will continue next season. "My team will continue in 2013 with the same structure, staff and riders".
Is er eigenlijk al wat meer bekend over wat er gaat gebeuren met Fränk Schleck?
pi_115788264
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:04 schreef Leatherface het volgende:
Wie zou het salaris van Cav kunnen betalen? Ik gok OPQS, BMC, Astana en Katusha. Maar in die Oost-Europese ploegen zie ik de Manx Express niet direct aarden.
OPQS zou het meest logisch zijn. Kunnen een ploeg in dienst opstellen in wedstrijden waar Cavendish op mikt, hebben genoeg geld, rijden op het door Cavendish geprefereerde Specialized, Brian Holm zit daar al net als de nodige voormalig ploeggenoten van HTC.
pi_115791052
dnelissen twitterde op maandag 20-08-2012 om 18:25:51 Armstrong moet de advocatenrekening van het USADA betalen. De UCI alsook USA Cycling staan in hun blote kont vanwege hun steun aan Armstrong reageer retweet
dnelissen twitterde op maandag 20-08-2012 om 18:28:13 Persbericht van USADA in de zaak Armstrong ... http://t.co/bThqfxkd reageer retweet
pi_115795882
In de 1ste etappe van de USA Pro Challenge een hele grote kopgroep met meer dan 5 minuten voorsprong:

P Velits, Danielson, Stetina, Zabriskie, Morton, Hincapie, Bennett, Voigt, Nibali, Agnoli, Duggan, Kangert, Rovny, Roth, Vennell, B Jacques-Maynes, Bajadali, Creed, Atkins, Cooke, Piamonte en Beltran.

Van Garderen, Horner, Brajkovic, Kreuziger, Vandevelde en Leipheimer de slag gemist dus.
pi_115796163
Aan deze namen te zien een leuk startveld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')