connemara wil ik nog steeds wel proberen. hoe geturft is die?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Deze week bij G&G ook maar weer es een flesje (of twee, drie) scoren. Iemand een aanrader voor iets wat lijkt op Connemara? Die vind ik erg lekker (zal ik dus sws meenemen). Mss ook es Laphroaig 10 proberen.
tullamore dew is ook wel een ier, maar toch meer iets voor in de koffie.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef morgane het volgende:
Ik moest gelijk aan Tullamore Dew denken...maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Die heb ik nog staan (ongeopend)quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef morgane het volgende:
Ik moest gelijk aan Tullamore Dew denken...maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Volgens mij hebben ze hier (Leiden) bij geen van beide G&G bottelingen van IB's op de plank staan...quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:40 schreef gadeweerd het volgende:
De meeste G&G hebben geen IB. Toch kan het veel verschillen, de ene of de andere winkel.
Als je een heel zachte schotse wil proberen, zou ik gaan voor Auchentoshan. Net zo als Connemara en andere Ierse whisky's ook 3x gedestilleerd. De Three Wood vind ik zelf het zachtste en lekkerste van Auchtentoshan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Deze week bij G&G ook maar weer es een flesje (of twee, drie) scoren. Iemand een aanrader voor iets wat lijkt op Connemara? Die vind ik erg lekker (zal ik dus sws meenemen). Mss ook es Laphroaig 10 proberen.
Dat laatste is juist, Connemara is medium peated.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:13 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Hoe peaty is Connemara eigenlijk? Ik heb hem nog nooit geproefd... Ik begreep dat ie een stuk lichter is dan een Lagavulin, Laphroaig of Ardbeg...
Dat wijkt toch flink af van de normale Ierse destillaten. Verder dacht ik dat Connemara standaard unpeated was, en dat er ook een peated versie was, maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd. Is Talisker dan geen goed idee?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste is juist, Connemara is medium peated.
Qua PPM zit Connemara rond de 15-20, de Islay whiskies zitten op minimaal het dubbele.
Connemara is trouwens niet triple, maar dubbel gedestilleerd..
nu we toch een G&G medewerkster hier hebben:quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef morgane het volgende:
Talisker is een licht/medium peated whisky, afhankelijk van de botteling die je kiest. Of Talisker een goed idee is in vergelijking met Connemara, dan is Talisker behoorlijk verfijnder qua smaak, maar m.i. wel wat meer complex.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat wijkt toch flink af van de normale Ierse destillaten. Verder dacht ik dat Connemara standaard unpeated was, en dat er ook een peated versie was, maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd. Is Talisker dan geen goed idee?
Die Chieftans die we hadden bij de proeverij in de Merenwijk misschien? Ook Ultimate heeft een nieuwe Coal Illa die erg lekker is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag weer boodschappen doen bij de Appie, zal eens even neuzen bij de G&G. Ik zoek nog een mooie Coal Ila van een ib.
Ik werk vrijdag pas weer, dan hoor je het!quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nu we toch een G&G medewerkster hier hebben:
wat kost bij jullie de talisker 57 north?
goeiemorgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:55 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik werk vrijdag pas weer, dan hoor je het!
Moggel! Tsja sorry, parttimer :pquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
goeiemorgen.
tegen die tijd denk ik dat ik zelf wel al lang ben geweest bij de plaatselijk G&G. maar toch bedankt
geeft niet hoorquote:
Da's wel het risico ja, voelt zo lullig tegenover de kassièrequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
geeft niet hoor
ik weet alleen dat als ik zelf ga kijken dat ik toch nooit met lege handen naar huis ga
Die chieftains is zeker degene waaraan ik zit te denken. Die van Ultimate, is dat een CS?quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:29 schreef Karstman het volgende:
[..]
Die Chieftans die we hadden bij de proeverij in de Merenwijk misschien? Ook Ultimate heeft een nieuwe Coal Illa die erg lekker is.
Zelf nu aan een Ledaig 2004 van Murray McDavid.
Dat lijkt me ook het beste. Die Connemara klinkt mij trouwens wel goed in de oren, misschien een flesje meenemen als ik weer bij de Druiventuin kom.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Talisker is een licht/medium peated whisky, afhankelijk van de botteling die je kiest. Of Talisker een goed idee is in vergelijking met Connemara, dan is Talisker behoorlijk verfijnder qua smaak, maar m.i. wel wat meer complex.
Maar zelf proeven en oordelen is nog beter...
Om over het whisky aanbod van de gemiddelde G&G nog maar te zwijgen...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:45 schreef totalatool het volgende:
Het blijft toch erg jammer dat de G&G in de basis zo duur is dat je met 20% korting nog niet onder de prijs van de betere webshop komt.
Op zich prettig voor mijn bankrekening, dat dan weer wel.
Wat ik begrepen heb worden Green Label 15 en Gold Label 18 'vervangen' door Gold Label Reserve en Platinum Label 18.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag weer boodschappen doen bij de Appie, zal eens even neuzen bij de G&G. Ik zoek nog een mooie Coal Ila van een ib.
Verder is de GL zeker de lekkerste JW als je het mij vraagt. Heb altijd een fles op de plank.
Dat van die uitfasering van de Green- en Gold Label klopt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:14 schreef escalatie het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb worden Green Label 15 en Gold Label 18 'vervangen' door Gold Label Reserve en Platinum Label 18.
Waarbij de GLR dus geen leeftijdsaanduiding heeft en niet meer alleen uit Malts bestaat.
Erg zonde, Green Label is inderdaad prima te drinken en heeft een leuk prijskaartje.
De Green Label is wel degelijk een blended malt!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat van die uitfasering van de Green- en Gold Label klopt.
Beide zijn echter blends, binnen de Johnnie Walker range zijn er geen versies die uitsluitend single malts bevatten.
Zelfs de Blue Label bevat niet alleen single malts, zoals vaak wordt veronderstelt...
De green label bestond eerst wel uit alleen maar single malts, tenminste, dat begreep ik in een video van ralfy (ralfystuff.com).quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat van die uitfasering van de Green- en Gold Label klopt.
Beide zijn echter blends, binnen de Johnnie Walker range zijn er geen versies die uitsluitend single malts bevatten.
Zelfs de Blue Label bevat niet alleen single malts, zoals vaak wordt veronderstelt...
Hmmm, het stond mij bij van niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:29 schreef totalatool het volgende:
[..]
De Green Label is wel degelijk een blended malt!
De Valinch is lekker, maar verrassend scherp voor een Auchy.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:38 schreef Winski05 het volgende:
Ik heb vandaag bij G&G een Té Bheag en een Auchentoshan Valinch meegenomen
http://www.drankvinder.nl/drank_detail.php?drank_id=WH_TAL57Nquote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:52 schreef gianni61 het volgende:
toch maar ff bij de G&G gaan kijken.
keuze was aardig beperkt, maar goed. toch de Talisker 57 north meegenomen.
mn eigen slijter had hem voor 57 euro. G&G voor 48.
was gelijk ook een van de duurste die ze daar hadden
internetprijs heb ik nog niet naar gekeken
Ik ben heel erg benieuwd. Heb al veel gehoord en gelezen over de Valinch, ik zal 'm vermoedelijk dit weekend voor het eerst gaan proeven. Eerst zonder water natuurlijk, maar het alcoholpercentage is vrij hoog, dus een beetje water in deze whisky kan geen kwaad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Valinch is lekker, maar verrassend scherp voor een Auchy.
Qua blends heb ik nog wel Sheep Dip en Isle of Skye 8yo staan, tevens JW GL, maar die Te Bheag heb ik nog nooit gehad. Heb er ergens wel een review van gelezen, die was best positief.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:03 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd. Heb al veel gehoord en gelezen over de Valinch, ik zal 'm vermoedelijk dit weekend voor het eerst gaan proeven. Eerst zonder water natuurlijk, maar het alcoholpercentage is vrij hoog, dus een beetje water in deze whisky kan geen kwaad.
De Te Bheag ben ik ook benieuwd naar. Schijnt een vrij goede blend te zijn met een hoog Talisker-gehalte. En nu voor maar 15 euro meegenomenIemand die al eens geprobeerd?
Whisky!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:51 schreef hardstylesage het volgende:
Hallo whiskey experts!
Ik wil een lekkere, nieuwe, fles whiskey kopen voor een weekendje weg.
De whiskeys die ik erg goed vind smaken zijn:
Glenmorangie Nectar D'or 12yo
The Maccallan 10yo
Glenfiddich (de 15yo of de 18yo... ben ik even kwijt)
Deze zijn vrij zacht en een, in mijn ogen, erg rijke smaak.
Welke whiskey raden jullie me aan op basis van deze 3 flessen? Ik neig zelf naar een Glenlivet 15yo maar sta voor alles open. Met de Wilde Whiskey dagen, even het voordeel pakken
Alvast bedankt
Auchentoshan Three Wood!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:51 schreef hardstylesage het volgende:
Hallo whiskey experts!
Ik wil een lekkere, nieuwe, fles whiskey kopen voor een weekendje weg.
De whiskeys die ik erg goed vind smaken zijn:
Glenmorangie Nectar D'or 12yo
The Maccallan 10yo
Glenfiddich (de 15yo of de 18yo... ben ik even kwijt)
Deze zijn vrij zacht en een, in mijn ogen, erg rijke smaak.
Welke whiskey raden jullie me aan op basis van deze 3 flessen? Ik neig zelf naar een Glenlivet 15yo maar sta voor alles open. Met de Wilde Whiskey dagen, even het voordeel pakken
Alvast bedankt
Vergeef me, aangepast...quote:
Erg interessant!quote:
Prima whisky's! Vooral de Laddie Ten, maar de Glenlivet 15 vind ik ook heerlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:44 schreef Cynix ® het volgende:
Vorige week taxfree 2 literflesjes meegenomen van Schiphol: Glenlivet 15yo en Bruichladdich Ten.
niet geproefd, maar als ik de omschrijving zo lees is het er weer een uit de peat race. Voor mij teveel van het goede.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:54 schreef nielsgeode het volgende:
Wat vinden jullie van deze whisky? Ardberg Supernova
Dit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 09:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
niet geproefd, maar als ik de omschrijving zo lees is het er weer een uit de peat race. Voor mij teveel van het goede.
Ik heb hem op aanraden van je gekocht.quote:
Geen idee, ik heb er altijd wel een staan voor de familieleden die willen rommelen met Cola, maar ik heb 'm zelf nooit geproefd. Ik durf niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Trouwens, wat vind de meerderheid hier van "Glen Talloch"?
Goedkoop, maar naar mijn mening de beste budget whiskey.
Deze snap ik niet. Moet je dan 2 lege flessen Glen Talloch met bijbetaling inleveren en ruilen voor zalm?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Is nu zelfs een zalm actie... 2 etiketten + 17 euro is +/- 500 gr gerookte zalm. Normaal zou hij 27 euro moeten kosten... best prijzig voor een zalm (normale prijs is 22 euro per kilo?)
Nah niets aan eerlijk gezegd...quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Is nu zelfs een zalm actie... 2 etiketten + 17 euro is +/- 500 gr gerookte zalm. Normaal zou hij 27 euro moeten kosten... best prijzig voor een zalm (normale prijs is 22 euro per kilo?)
Al jarenlang mijn 'slobberwhisky' naast de Famous Grouse. Kan je ook rustig met ijs drinken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
2 etiketten opsturenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Deze snap ik niet. Moet je dan 2 lege flessen Glen Talloch met bijbetaling inleveren en ruilen voor zalm?
Schotse kweekzalm.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:37 schreef hardstylesage het volgende:
2 etiketten opsturen
Dan krijg je met kerst een pakketje met een paar ijszakken waar de zalm in zit
Ja precies... 'slobberwhisky' is een alles omvattende definitie!quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Al jarenlang mijn 'slobberwhisky' naast de Famous Grouse. Kan je ook rustig met ijs drinken.
Vandaag nog een anderhalve literfles gescoord bij de G&G voor 20 euro.
Tja.... Laten we zeggen dat er veel lekkerdere whisky's zijn. Die drink ik dan liever.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Mooi dat je hem ook lekker vind! Geniet er van en slainte!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:29 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Ik heb hem op aanraden van je gekocht.
Lekker!
Vind deze wel aardig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:20 schreef morgane het volgende:
Wat vind je dan wel een lekkere 'slobberwhisky'?
Als het al 'slobberwhisky' moet zijn:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:20 schreef morgane het volgende:
Wat vind je dan wel een lekkere 'slobberwhisky'?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:32 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Vind deze wel aardig.
[ afbeelding ]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die heb ik op dit moment ook staan en vind ik inderdaad ook erg lekker.
Ik lees al een tijdje mee, maar ik ben beslist geen kenner
Ik heb de volgende whisky's gehad:
- Frysk Hynder - Erg lekker en hierdoor ben ik nieuwsgierig geworden naar whisky
- Glenfiddich 12yo - Was niet zo lekker als de vorige.
- Johnny Walker red label - veel minder smaak dan vorige beide
- Blairmhor - Deze heb ik zelf niet gekocht maar wel een paar keer geprobeerd. Ik vind 'm lekker
- Jameson - Valt erg in de smaak
Als ik een nieuwe ga kopen, dan zit ik wat onnozel naar het schap te kijken, want ik weet echt niet wat ik zal kopen. Ik was van plan om de volgende keer Jack Daniels te kopen.
Nou, die single barrel van JD is anders een lekkere whisky!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.
Ik heb 'm nog niet gekocht, hequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.
De normale echter... Gentleman jack schijnt ook wel oké te zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:28 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Nou, die single barrel van JD is anders een lekkere whisky!
De normale is leuk voor in de cola inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef Saind het volgende:
[..]
De normale echter... Gentleman jack schijnt ook wel oké te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |