Geen idee, ik heb er altijd wel een staan voor de familieleden die willen rommelen met Cola, maar ik heb 'm zelf nooit geproefd. Ik durf niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Trouwens, wat vind de meerderheid hier van "Glen Talloch"?
Goedkoop, maar naar mijn mening de beste budget whiskey.
Deze snap ik niet. Moet je dan 2 lege flessen Glen Talloch met bijbetaling inleveren en ruilen voor zalm?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Is nu zelfs een zalm actie... 2 etiketten + 17 euro is +/- 500 gr gerookte zalm. Normaal zou hij 27 euro moeten kosten... best prijzig voor een zalm (normale prijs is 22 euro per kilo?)
Nah niets aan eerlijk gezegd...quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Is nu zelfs een zalm actie... 2 etiketten + 17 euro is +/- 500 gr gerookte zalm. Normaal zou hij 27 euro moeten kosten... best prijzig voor een zalm (normale prijs is 22 euro per kilo?)
Al jarenlang mijn 'slobberwhisky' naast de Famous Grouse. Kan je ook rustig met ijs drinken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
2 etiketten opsturenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Deze snap ik niet. Moet je dan 2 lege flessen Glen Talloch met bijbetaling inleveren en ruilen voor zalm?
Schotse kweekzalm.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:37 schreef hardstylesage het volgende:
2 etiketten opsturen
Dan krijg je met kerst een pakketje met een paar ijszakken waar de zalm in zit
Ja precies... 'slobberwhisky' is een alles omvattende definitie!quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Al jarenlang mijn 'slobberwhisky' naast de Famous Grouse. Kan je ook rustig met ijs drinken.
Vandaag nog een anderhalve literfles gescoord bij de G&G voor 20 euro.
Tja.... Laten we zeggen dat er veel lekkerdere whisky's zijn. Die drink ik dan liever.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:34 schreef hardstylesage het volgende:
Mooi dat je hem ook lekker vind! Geniet er van en slainte!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:29 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Ik heb hem op aanraden van je gekocht.
Lekker!
Vind deze wel aardig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:20 schreef morgane het volgende:
Wat vind je dan wel een lekkere 'slobberwhisky'?
Als het al 'slobberwhisky' moet zijn:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:20 schreef morgane het volgende:
Wat vind je dan wel een lekkere 'slobberwhisky'?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:32 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Vind deze wel aardig.
[ afbeelding ]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die heb ik op dit moment ook staan en vind ik inderdaad ook erg lekker.
Ik lees al een tijdje mee, maar ik ben beslist geen kenner
Ik heb de volgende whisky's gehad:
- Frysk Hynder - Erg lekker en hierdoor ben ik nieuwsgierig geworden naar whisky
- Glenfiddich 12yo - Was niet zo lekker als de vorige.
- Johnny Walker red label - veel minder smaak dan vorige beide
- Blairmhor - Deze heb ik zelf niet gekocht maar wel een paar keer geprobeerd. Ik vind 'm lekker
- Jameson - Valt erg in de smaak
Als ik een nieuwe ga kopen, dan zit ik wat onnozel naar het schap te kijken, want ik weet echt niet wat ik zal kopen. Ik was van plan om de volgende keer Jack Daniels te kopen.
Nou, die single barrel van JD is anders een lekkere whisky!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.
Ik heb 'm nog niet gekocht, hequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:25 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat gaat een tegenvaller worden dan.
De normale echter... Gentleman jack schijnt ook wel oké te zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:28 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Nou, die single barrel van JD is anders een lekkere whisky!
De normale is leuk voor in de cola inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef Saind het volgende:
[..]
De normale echter... Gentleman jack schijnt ook wel oké te zijn
Je kunt natuurlijk ook voor een betaalbare Single Malt gaan en bijvoorbeeld een Highland Park 12 proberen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
- Frysk Hynder - Erg lekker en hierdoor ben ik nieuwsgierig geworden naar whisky
- Blairmhor - Deze heb ik zelf niet gekocht maar wel een paar keer geprobeerd. Ik vind 'm lekker
Als ik een nieuwe ga kopen, dan zit ik wat onnozel naar het schap te kijken, want ik weet echt niet wat ik zal kopen. Ik was van plan om de volgende keer Jack Daniels te kopen.
Fucking lekkerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook voor een betaalbare Single Malt gaan en bijvoorbeeld een Highland Park 12 proberen.
Ok, bedankt voor de tip. Ga ik doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook voor een betaalbare Single Malt gaan en bijvoorbeeld een Highland Park 12 proberen.
De Gentleman Jack is wel een lekkere JD, maar ik ben niet zo'n fan van Amerikaanse whiskey, dus ik zou het je zelf niet zo snel aanraden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Green Label wordt niet meer gemaaktquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:05 schreef escalatie het volgende:
Als je toch voor een Amerikaanse whiskey wilt gaan dan zou ik de Woodford Reserve gaan.
JW Green label is ook zeker de moeite waard en veel beter dan de Red Label.
als hij die 2 lekker vind is een fles van 50 euro wel een wereld van verschil denk ikquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef DjimmyR het volgende:
Hallo whiskeykenners! Ik zoek een leuk kado voor mijn vader die dit weekend jarig is en ik weet dat hij van whiskeys houd, alleen koopt die zelf altijd wat goedkopere flessen.
Hij houd van whiskeys als bijvoorbeeld Grant's (http://www.drankgigant.nl/grant-s.html) of Glenn Talloch (http://www.drankgigant.nl/glen-talloch.html).
Welke whiskeys rond de prijsklasse van 50 euro denken jullie dat aan te raden is? Zelf houd ik er niet zo van dus heb ik geen idee welke merk / type goed of juist slecht is.
Alvast dank!
In die prijsklasse zou ik gaan voor de Ardbeg Uigeadail of Aberlour A’Bunadh.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef DjimmyR het volgende:
Hallo whiskeykenners! Ik zoek een leuk kado voor mijn vader die dit weekend jarig is en ik weet dat hij van whiskeys houd, alleen koopt die zelf altijd wat goedkopere flessen.
Hij houd van whiskeys als bijvoorbeeld Grant's (http://www.drankgigant.nl/grant-s.html) of Glenn Talloch (http://www.drankgigant.nl/glen-talloch.html).
Welke whiskeys rond de prijsklasse van 50 euro denken jullie dat aan te raden is? Zelf houd ik er niet zo van dus heb ik geen idee welke merk / type goed of juist slecht is.
Alvast dank!
Bedankt voor de info, ik rijd vanmiddag even langs de slijter en neem deze flessen mee in me hoofd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
misschien is de Ardbeg een beetje overkill als je kijkt wat de pa van DjimmyR normaal drinkt
Veel turf moet je inderdaad wel van houden. Misschien is het 'risico' dan wel wat groot.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
misschien is de Ardbeg een beetje overkill als je kijkt wat de pa van DjimmyR normaal drinkt
Met alle respect, maar dat is wel een vrij slecht advies.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:50 schreef escalatie het volgende:
[..]
In die prijsklasse zou ik gaan voor de Ardbeg Uigeadail of Aberlour A’Bunadh.
http://www.drankgigant.nl/aberlour-a-bunadh.html
http://www.drankgigant.nl/ardbeg-uigeadail.html
Je kan hem overal nog kopen. G&G heeft hem, op internet is hij nog goed te verkrijgen en ook bij mijn vaste offline adres (de Druiventuin a.k.a. whiskysite.nl) kan je hem nog halen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef Saind het volgende:
[..]
Green Label wordt niet meer gemaakt
Als je een fles ziet, kopen die hap
Beter advies, die twee cask strength whiskies zijn net persé goed voor beginnersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:03 schreef totalatool het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat is wel een vrij slecht advies.![]()
Die Uigeadail is een enorm risico als hij normaal totaal geen geturfde whisky drinkt. Ik vind ook de A'bunadh een forse, dan zou ik voor dat geld toch echt iets anders adviseren.
Ik denk inderdaad dan aan een niet-cask-strength whisky van bijvoorbeeld Balvenie (Doublewood of Signature), Macallan (15 Fine Oak of 10/12 Sherry Oak), Glenfiddich 15 Solera (vele malen beter dan de 12), een Aberlour 15, Glenmorangie Nectar D'Or, of iets met een licht turfje zoals een Highland Park 15 of liever nog de Highland Park 18 (zal met korting ook ongeveer haalbaar zijn en die is een no brainer).
Voor 50 euro zou ik gaan voor de Springbank 15yo. Die is echt overheerlijk, beter krijg je niet voor dat bedrag. Tevens is hij niet rokerig en niet uitgesproken zacht. Het is een volle, ziltige en karakteristieke Campbeltown whisky.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef DjimmyR het volgende:
Alvast dank!
Hm, ben hier langs 2 G&G's geweest en die hadden niets meerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je kan hem overal nog kopen. G&G heeft hem, op internet is hij nog goed te verkrijgen en ook bij mijn vaste offline adres (de Druiventuin a.k.a. whiskysite.nl) kan je hem nog halen.
Ah. In Leiden hebben ze hem nog.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:11 schreef Saind het volgende:
[..]
Hm, ben hier langs 2 G&G's geweest en die hadden niets meer
Lagavulin is mij ook ooit aangeraden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:09 schreef Sheffield het volgende:
Nog een groot fan van whisky hier!
Favorieten:
Laphroaig, Lagavulin, Bunnahabhain, Springbank en eigenlijk nog veel meer! Uiteraard meerdere expressies en soms een Glenlivet, daar is het allemaal mee begonnen.
Daarnaast neem ik ook af en toe de goedkopere blends om alles betaalbaar te houden zoals: Black Bottle, BNJ & Adelphi private stock
En dan nog alles wat ik vergeten ben! In ieder geval ligt mijn voorkeur bij turf en ben ik geen fan van zware sherried whisky!
Zo ben ik er ook in gerold. Eerst eens kijken wat mijn smaak was, door een Coastal een Islay een Speysider en een Higland whisky te kopen. En dan nog weet je het niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:00 schreef Sheffield het volgende:
Lagavulin zou geen logisch vervolg zijn. De Glenfiddif, Glenlivet en Glen Legin zijn alledrie Speysiders, die bekend staan om hun toegankelijke en zachte smaak. Lagavulin komt van Islay en die staat juist weer bekend om sterke, rokerige smaak! De JD is een bourbon, ik vind dit nog steeds heel moeilijk vergelijken met Single Malts.
Aan de andere kant, ik heb ooit gewoon eens een fles Laphroaig 10YO gekocht en er achter gekomen dat dit volkomen mijn smaak is! En dat is eigenlijk ook het leuke van whisky, lekker proberen!
Is al praktisch uitverkocht.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Tip: kom ook naar het international Whiskyfestival komende november in Den Haag. Dat is echt de perfecte plek om te proberen en te kijken wat je lekker vindt.
Ik ga met 5 vrienden (allemaal midden/eind twintig)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef Sheffield het volgende:
Ik ben ook nog nooit op zo'n festival geweest. Om een of andere reden zie ik allemaal oude mannen voor me die uren aan glaasjes staan te ruiken. Alhoewel het een toegankelijke manier is om wat zaken te proeven (alhoewel ik nog absoluut geen smaak expert ben)
Dat klinkt al een stuk beter, helaas blijven mijn vrienden bij een whiskey-cola....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga met 5 vrienden (allemaal midden/eind twintig)
Mjah... dat is wel jammer. Wat mij wel opvalt is dat bij proeverijen de helft van de mensen er onder de 40 is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk beter, helaas blijven mijn vrienden bij een whiskey-cola....
Precies!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:50 schreef Sheffield het volgende:
Hmm... Ok. Opzich staat mevrouw Sheffield er wel voor open, tenslotte vond ze de uitgebreide rondleiding + proeven bij de Laphroaig distilleerderij erg leuk. Misschien toch maar eens de gok wagen, als het dan niets is dan weten we dat ook weer!
En dat bijbetalen vind ik ook wel OK. Het blijft een "goedkope" manier om eens wat bijzonders te proeven. Ik ben ook nog steeds van plan om eens wat samples te bestellen bij mijn huisleverancier "Whiskysite"quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:39 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Precies!
Je kan alle standaard drams van alle destilleerderijen gewoon proeven, dat zit bij de prijs in. Oudere, duurdere whisky's moet je voor bijbetalen.
Op de site staat bij Whisky:" Famous Grouse - Glenfiddich 12 yo", dat is wel heel basis dan? Kost maar 5 euro, dat is dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:58 schreef hardstylesage het volgende:
Whiskyfestival biedt ook een lesje "whiskey proeven voor beginners" aan... benieuwd wat er geleerd wordt
Ik zou eerst met bijvoorbeeld een Bowmore beginnen als je nog niet zeker weet of je peated whisky lekker vind... Lagavulin, Laphroaig en Ardbeg zijn om mee te beginnen misschien een beetje te heftigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:44 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Lagavulin is mij ook ooit aangeraden.
Ik drink nu graag de Jack Daniel's Single Barrel, Glenfiddich 15yo, The Glenlivet 12yo, Glen Elgin.
Zou Lagavulin dan een logische toevoeging zijn aan dat lijstje?
En toch 30 minuten uitleg over nosing/tasting.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:04 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Op de site staat bij Whisky:" Famous Grouse - Glenfiddich 12 yo", dat is wel heel basis dan? Kost maar 5 euro, dat is dan ook wel weer zo
Ze hebben een leuke winkel, probeer er eens langs te gaanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:49 schreef Sheffield het volgende:
[..]
En dat bijbetalen vind ik ook wel OK. Het blijft een "goedkope" manier om eens wat bijzonders te proeven. Ik ben ook nog steeds van plan om eens wat samples te bestellen bij mijn huisleverancier "Whiskysite"
Hij kan ook beginnen met Coal Ila of Talisker. De eerste is een favoriet van me.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:52 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
[..]
Ik zou eerst met bijvoorbeeld een Bowmore beginnen als je nog niet zeker weet of je peated whisky lekker vind... Lagavulin, Laphroaig en Ardbeg zijn om mee te beginnen misschien een beetje te heftig
Oh, ik ben er vaak geweest! Meestal stuur ik mijn vriendin, die is vaak in de buurt voor d'r werk!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben een leuke winkel, probeer er eens langs te gaanKost me veel geld die tent, aangezien het voor mij maar 10 fietsen is, of gemakkelijk op de terugweg van mn werk.
Inderdaad ook een optie, Bowmore, Coal Ila en Talisker zitten qua peat-gehalte zo'n beetje in de middenmoot...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hij kan ook beginnen met Coal Ila of Talisker. De eerste is een favoriet van me.
Relaxt. Ik heb vandaag weer salaris gehad, zit er aan te denken een IB Coal Ila of Springbank te halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:47 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Oh, ik ben er vaak geweest! Meestal stuur ik mijn vriendin, die is vaak in de buurt voor d'r werk!
Mijn vriendin had eens als cadeautje deze voor mij meegenomen:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Relaxt. Ik heb vandaag weer salaris gehad, zit er aan te denken een IB Coal Ila of Springbank te halen.
Daar zat ik dus ook aan te denken, die hebben we daar bij een tasting en nosing gehadquote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:58 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Mijn vriendin had eens als cadeautje deze voor mij meegenomen:
http://www.whiskysite.nl/(...)ld-1996?keyword=caol
Ik vind em erg goed! Overigens vind ik de Caol Ila DE ook een aanrader
Ik mag van mezelf elke maand een fles kopen die vooral niet duurder is dan 60e.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:03 schreef Sheffield het volgende:
Het is wel gevaarlijk naar de Druiventuin gaan als je net salaris hebt gehad
Ik dacht dat de Green Label gewoon vervangen werd door een ander label? Platinum ofzo?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik mag van mezelf elke maand een fles kopen die vooral niet duurder is dan 60e.
Maar goed, als ze er nog green label hebben dan moet daar ook een fles van mee
Ja, maar de GL is van 4 aged single malts gemaakt, die worden te duur, vandaar dat er een voor de consument duurder vermarkte platinum label wordt uitgebracht.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:10 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Green Label gewoon vervangen werd door een ander label? Platinum ofzo?
Ah OK, zelfde spul + ander labeltje = prijs omhoogquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, maar de GL is van 4 aged single malts gemaakt, die worden te duur, vandaar dat er een voor de consument duurder vermarkte platinum label wordt uitgebracht.
Het is juist niet hetzelfde, dat is ook nog eens zoiets. Er zit nu ook grain whisky bij in. De smaak is dus erg anders, ik kan zo 1-2-3 nergens vinden of er ook dezelfde malts in zitten als nu in de Green Label.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:15 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Ah OK, zelfde spul + ander labeltje = prijs omhoog
Ok, begreep je verkeerd. Hmm... Op de site staat de Green wel nog, hopen dat je geluk hebt!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is juist niet hetzelfde, dat is ook nog eens zoiets. Er zit nu ook grain whisky bij in. De smaak is dus erg anders, ik kan zo 1-2-3 nergens vinden of er ook dezelfde malts in zitten als nu in de Green Label.
Ja ik hoop het ookquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:21 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Ok, begreep je verkeerd. Hmm... Op de site staat de Green wel nog, hopen dat je geluk hebt!
Het laatste...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:12 schreef JeMoeder het volgende:
Kan iemand voor mij een indicatie geven van het niveau van rokerigheid van de Port Charlotte PC 10 van Bruichladdich? Zit dat dichterbij malts als Coal Ila en Talisker of komen we dan uit bij Ardbeg of Laphroaig?
Goede investering, over 5 jaar zijn ze misschien wel een tientje meer waardquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ookHeb nog een halve fles GL staan, maar ik denk dat ik ga stocken
Interessant! Thanks.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het laatste...
Voor een mooi overzicht m.b.t. Islay whiskies zie http://distillers.tastyli(...)leries_Factfiles.htm
Ik stock alleen om te drinkenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:27 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Goede investering, over 5 jaar zijn ze misschien wel een tientje meer waard
een goede oude jenever is prima te drinken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:48 schreef Saind het volgende:
Student en dit weekend bij m'n ouders, staat geen druppel whisky
Alleen oude jenever
hoi! Oh en geen idee. Ik ga binnenkort eens naar een proeverij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Meningen over Tomintoul 14yo?
Heb een aantal dagen geleden een fles op de gok gekocht, zit nu te twijfelen of ik het de gasten voor kan zetten (redelijk ervaren whisky-drinkers).
De 15yo elegant, zacht met een lekker eigenzinnig karakter. Aan dit karakter wen je al snel, waardoor de inhoud van deze fles eigenlijk alleen maar lekkerder wordt. Hij is wat stroperiger van structuur en de afdronk is intens en medium.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:38 schreef SosuaCafe het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand ervaring met een van deze drie?
Of een van deze hier.
http://www.drankgigant.nl/catalogsearch/result/?q=dalmore
Volgens mij is het een prima whisky hoor. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een beetje googlen levert positieve reviews op. Wel een vrij subtiele whisky, dus zeker geen turf- of sherrybom, maar hij heeft twee wat mij betreft zeer goede eigenschappen: 46% en niet chill-filtered. Hij gaat alleen al daarom bij deze op mijn verlanglijstje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Meningen over Tomintoul 14yo?
Heb een aantal dagen geleden een fles op de gok gekocht, zit nu te twijfelen of ik het de gasten voor kan zetten (redelijk ervaren whisky-drinkers).
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:47 schreef JeMoeder het volgende:
Vorige vrijdag een Chieftains 15yo Coal Ila gekocht. Al eens gehad op een proeverij en hij is heerlijk! Fles blijft echter dicht totdat ik wat andere flessen heb leeggemaakt.
Ga ook nog een Blasda halen denk ik.
gelukkig is smaak subjectief, wat een gruwelijk lelijk ding.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |