Zo ben ik er ook in gerold. Eerst eens kijken wat mijn smaak was, door een Coastal een Islay een Speysider en een Higland whisky te kopen. En dan nog weet je het niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:00 schreef Sheffield het volgende:
Lagavulin zou geen logisch vervolg zijn. De Glenfiddif, Glenlivet en Glen Legin zijn alledrie Speysiders, die bekend staan om hun toegankelijke en zachte smaak. Lagavulin komt van Islay en die staat juist weer bekend om sterke, rokerige smaak! De JD is een bourbon, ik vind dit nog steeds heel moeilijk vergelijken met Single Malts.
Aan de andere kant, ik heb ooit gewoon eens een fles Laphroaig 10YO gekocht en er achter gekomen dat dit volkomen mijn smaak is! En dat is eigenlijk ook het leuke van whisky, lekker proberen!
Is al praktisch uitverkocht.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Tip: kom ook naar het international Whiskyfestival komende november in Den Haag. Dat is echt de perfecte plek om te proberen en te kijken wat je lekker vindt.
Ik ga met 5 vrienden (allemaal midden/eind twintig)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef Sheffield het volgende:
Ik ben ook nog nooit op zo'n festival geweest. Om een of andere reden zie ik allemaal oude mannen voor me die uren aan glaasjes staan te ruiken. Alhoewel het een toegankelijke manier is om wat zaken te proeven (alhoewel ik nog absoluut geen smaak expert ben)
Dat klinkt al een stuk beter, helaas blijven mijn vrienden bij een whiskey-cola....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga met 5 vrienden (allemaal midden/eind twintig)
Mjah... dat is wel jammer. Wat mij wel opvalt is dat bij proeverijen de helft van de mensen er onder de 40 is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk beter, helaas blijven mijn vrienden bij een whiskey-cola....
Precies!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:50 schreef Sheffield het volgende:
Hmm... Ok. Opzich staat mevrouw Sheffield er wel voor open, tenslotte vond ze de uitgebreide rondleiding + proeven bij de Laphroaig distilleerderij erg leuk. Misschien toch maar eens de gok wagen, als het dan niets is dan weten we dat ook weer!
En dat bijbetalen vind ik ook wel OK. Het blijft een "goedkope" manier om eens wat bijzonders te proeven. Ik ben ook nog steeds van plan om eens wat samples te bestellen bij mijn huisleverancier "Whiskysite"quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:39 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Precies!
Je kan alle standaard drams van alle destilleerderijen gewoon proeven, dat zit bij de prijs in. Oudere, duurdere whisky's moet je voor bijbetalen.
Op de site staat bij Whisky:" Famous Grouse - Glenfiddich 12 yo", dat is wel heel basis dan? Kost maar 5 euro, dat is dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:58 schreef hardstylesage het volgende:
Whiskyfestival biedt ook een lesje "whiskey proeven voor beginners" aan... benieuwd wat er geleerd wordt
Ik zou eerst met bijvoorbeeld een Bowmore beginnen als je nog niet zeker weet of je peated whisky lekker vind... Lagavulin, Laphroaig en Ardbeg zijn om mee te beginnen misschien een beetje te heftigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:44 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Lagavulin is mij ook ooit aangeraden.
Ik drink nu graag de Jack Daniel's Single Barrel, Glenfiddich 15yo, The Glenlivet 12yo, Glen Elgin.
Zou Lagavulin dan een logische toevoeging zijn aan dat lijstje?
En toch 30 minuten uitleg over nosing/tasting.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:04 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Op de site staat bij Whisky:" Famous Grouse - Glenfiddich 12 yo", dat is wel heel basis dan? Kost maar 5 euro, dat is dan ook wel weer zo
Ze hebben een leuke winkel, probeer er eens langs te gaanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:49 schreef Sheffield het volgende:
[..]
En dat bijbetalen vind ik ook wel OK. Het blijft een "goedkope" manier om eens wat bijzonders te proeven. Ik ben ook nog steeds van plan om eens wat samples te bestellen bij mijn huisleverancier "Whiskysite"
Hij kan ook beginnen met Coal Ila of Talisker. De eerste is een favoriet van me.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:52 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
[..]
Ik zou eerst met bijvoorbeeld een Bowmore beginnen als je nog niet zeker weet of je peated whisky lekker vind... Lagavulin, Laphroaig en Ardbeg zijn om mee te beginnen misschien een beetje te heftig
Oh, ik ben er vaak geweest! Meestal stuur ik mijn vriendin, die is vaak in de buurt voor d'r werk!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben een leuke winkel, probeer er eens langs te gaanKost me veel geld die tent, aangezien het voor mij maar 10 fietsen is, of gemakkelijk op de terugweg van mn werk.
Inderdaad ook een optie, Bowmore, Coal Ila en Talisker zitten qua peat-gehalte zo'n beetje in de middenmoot...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hij kan ook beginnen met Coal Ila of Talisker. De eerste is een favoriet van me.
Relaxt. Ik heb vandaag weer salaris gehad, zit er aan te denken een IB Coal Ila of Springbank te halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:47 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Oh, ik ben er vaak geweest! Meestal stuur ik mijn vriendin, die is vaak in de buurt voor d'r werk!
Mijn vriendin had eens als cadeautje deze voor mij meegenomen:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Relaxt. Ik heb vandaag weer salaris gehad, zit er aan te denken een IB Coal Ila of Springbank te halen.
Daar zat ik dus ook aan te denken, die hebben we daar bij een tasting en nosing gehadquote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:58 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Mijn vriendin had eens als cadeautje deze voor mij meegenomen:
http://www.whiskysite.nl/(...)ld-1996?keyword=caol
Ik vind em erg goed! Overigens vind ik de Caol Ila DE ook een aanrader
Ik mag van mezelf elke maand een fles kopen die vooral niet duurder is dan 60e.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:03 schreef Sheffield het volgende:
Het is wel gevaarlijk naar de Druiventuin gaan als je net salaris hebt gehad
Ik dacht dat de Green Label gewoon vervangen werd door een ander label? Platinum ofzo?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik mag van mezelf elke maand een fles kopen die vooral niet duurder is dan 60e.
Maar goed, als ze er nog green label hebben dan moet daar ook een fles van mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |