quote:Muniesa scheelt Ajax ruim zeven miljoen
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Door vol in te zetten op het Spaanse talent Marc Muniesa Martinez (20) geeft Ajax een duidelijk signaal af. Gezien de (internationale) ervaring, leeftijd en communicatie (Nederlands) van AZ-aanvoerder Niklas Moisander stond de Fin boven aan het verlanglijstje van Frank de Boer. Maar met de calculator in de hand werd de trainer overtuigd van de (voorlopige) keuze voor Muniesa.
Voor het aantrekken van Moisander gaat Ajax ervan uit minimaal vier miljoen euro naar AZ te moeten overmaken. Bij zulke bedragen is het gebruikelijk dat een speler op zijn minst vier seizoenen tekent. En met een gemiddeld jaarsalaris van één miljoen euro bruto zou Ajax in totaal acht miljoen euro kwijt zijn. Omdat Stefano Denswil al staat te trappelen om de vaste linksbenige centrale verdediger te worden, acht Marc Overmars het verstandiger Muniesa voor één jaar te huren. Dat zou de Amsterdammers naar verwachting slechts enkele tonnen euro’s kosten. Een besparing dus van ruim zeven miljoen euro.
Ook op Luciano Narsingh werd in Amsterdam een rekensommetje losgelaten. PSV betaalt SC Heerenveen naar verluidt 4,1 miljoen euro. De Friezen verlangden van Ajax hetzelfde bedrag en een doorverkooppercentage van tien procent. En bij een eventuele volgende transfer van Narsingh zouden ook de zaakwaarnemer en speler meedelen. Voeg dat bij vier jaar salaris en het is duidelijk dat Ajax er zelfs bij doorverkoop financieel nauwelijks wijzer van zou worden. Doordat de landskampioen afstapt van de hoge loonstroken eisten Narsingh en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola namelijk een veel lagere gelimiteerde transfersom dan de voorheen gebruikelijke 20 miljoen euro.
quote:AJAX LET OP DE KLEINTJES
• Stefano Denswil toont tegen Noordwijk aan poten-tie te hebben. FOTO: PRO SHOTS
• Niklas Moisander
AMSTERDAM – Met de overstap van Luciano Narsingh naar PSV heeft Ajax voor het eerst de consequentie aanvaard van zijn eigen nieuwe beleid. Directeur Marc Overmars bereikte met de speler op hoofdlijnen een akkoord voor vier jaar, maar liet zich niet verleiden tot het betalen van de hoofdprijs aan SC Heerenveen. „We hadden het bedrag dat we maximaal wilden uitgeven bepaald. En daar zijn we niet van afgeweken”, onderstreepte commissaris Theo van Duivenbode de visie van Johan Cruijff en de eerdere woorden van Frank de Boer. „Ajax heeft voor de jeugd gekozen. De tijd dat er miljoenen en miljoenen werden uitgegeven, is voorbij”, aldus Van Duivenbode.
De trendbreuk in Amsterdam is ingegeven door twee factoren. Ajax heeft nog steeds een veel te dure financiële huishouding. Ondanks de mooie woorden en voorzichtige pogingen van ex-directeur Rik van den Boog en voormalig president-commissaris Steven ten Have in de kosten te snijden, gingen er – de Champions Leaguemiljoenen niet meegerekend – bakken euro’s meer uit dan er binnenkwamen. Ondanks de inkomsten uit het miljoenenbal schreef Ajax onder de streep maar een kleine plus.
De nieuwe Ajax-leiding moet gruwen van de gedachte aan de 16,25 miljoen euro die voor Miralem Sulejmani werd betaald, de transfersom van 7,5 miljoen voor Dario Cvitanich en de megasalarissen van bijvoorbeeld El Hamdaoui, Cvitanich, Luque, Atouba en Sulejmani, die ver boven het in te voeren plafond (naar verluidt circa één miljoen euro bruto) liggen. De gedachte van oud-preses en voormalig president-commissaris Uri Coronel dat het kapitaal op het veld moest staan, de koopwoede van Marco van Basten en in mindere mate Martin Jol en het gat in de hand van Van den Boog zadelden Ajax met een zware erfenis op.
De belangrijkste reden voor de ommezwaai is echter dat de vermaarde jeugdopleiding weer de pijler van de club moet worden. Dat daarmee miljoenen (kunnen) worden bespaard én verdiend en het mes zodoende aan twee kanten snijdt, is meegenomen. Al beseft Van Duivenbode dat de revolutie tijd kost. „Door een nieuwe lijn op De Toekomst zullen binnen enkele jaren jeugdspelers van een nog hoger niveau doorstromen. Het kan dan sporadisch gebeuren dat je een speler verkoopt voor wie geen directe vervanger in de opleiding aanwezig is. Dan zal er een aankoop worden gedaan, maar niet meer voor gigabedragen”, aldus de commissaris. „Iedereen, inclusief de technische staf, zit wat dat betreft op één lijn.”
Het is ook de reden waarom de aandacht van ‘droomkandidaat’ Niklas Moisander werd verlegd naar Marc Muniesa Martinez (zie kader). De speler van FC Barcelona zou op huurbasis één jaar het gat moeten opvullen dat Jan Vertonghen achterlaat en maakt na één jaar weer plaats voor Stefano Denswil, aan wie een mooie toekomst wordt voorspeld en die tegen die tijd klaar moet zijn voor het eerste.
Van Duivenbode – zaterdag aandachtig toeschouwer bij NoordwijkAjax (0-8) – moet tevreden hebben toegezien hoe De Boer het eerste uur de jeugd de kans gaf. Denswil, Mitchell Dijks, Joël Veltman, Ruben Ligeon, Jody Lukoki en Davy Klaassen toonden zonder meer aan potentie te hebben. „Het is nog wel vrij licht”, plaatste De Boer terecht een kanttekening. De trainer hoopt nog steeds op twee versterkingen. „Ik heb een hekel aan wachten en bijt wel eens op mijn lip. Maar ik raak niet zo snel in paniek en Marc (Overmars, red.) is hard aan het werk. Als ik het met deze groep moet doen, zullen bepaalde jongens eerder moeten opstaan. Maar dat is ook weer een uitdaging.”
De ingeslagen weg is – zeker in de huidige economische crisis – lovenswaardig, maar houdt ook een risico in. Trainers en spelers worden nu eenmaal afgerekend op resultaten en fans zijn over het algemeen ongeduldig. Of Ajax met het huidige materiaal en één of twee jeugdige aankopen kan opboksen tegen PSV, AZ en FC Twente, is de vraag. En de Champions Leaguemiljoenen zijn juist (nog) zo nodig om de gaten te dichten. Met De Boer aan het roer valt echter niet uit te sluiten dat hij het huzarenstukje van de afgelopen twee jaar herhaalt. „Met deze groep kunnen we meedoen om de titel”, liet hij al eerder weten. Overmars stelde de Ajax-fans gerust. „Bezuinigingen zijn op dit moment noodzakelijk, maar we zullen er alles aan doen om een topselectie te krijgen.”
quote:'Ajax deed zaterdagavond nog last-minute bod op Narsingh'
16 juli 2012
Ajax Netwerk
Volgens De Telegraaf verlangden de Friezen van Ajax 4,1 miljoen euro en een doorverkooppercentage van tien procent. Bij een eventuele volgende transfer van Narsingh zouden ook de zaakwaarnemer en speler meedelen. De aanvaller eiste verder een veel lagere gelimiteerde transfersom dan de voor Ajax gebruikelijke 20 miljoen euro in ruil voor het lager dan gevraagde salaris. Dat pakket was voor Ajax uiteindelijk te gortig. De club zag volgens DE telegraaf daardoor te weinig potentie op winst in de toekomst.
quote:"Het moet eerst echt helemaal rond zijn. Maar het was mijn ambitie om naar een topclub te gaan en PSV is een topclub. De club is vol voor mij gegaan. Ik heb er een goed gevoel bij."
PSV is ook gewoon een Nederlandse topclub.quote:
Inderdaad, en Frank weet ook wel waar hij mee bezig is hoor.quote:Op maandag 16 juli 2012 08:50 schreef Chase_Utley het volgende:
Totaal niet te vergelijken met Oleguer behalve dat ze van Barca afkomen. Muniesa is een voetballende verdedigende die linksbenig is. Verder zal hij gehuurd worden totdat Denswil klaar is. Qua kosten zal dit ook een stuk minder zijn dan Oleguer die een langdurig contract tekende met een topsalaris. Dus de vergelijking gaat in geen enkel opzicht op.
Ik vind het een mooie verdediging. Jij niet?quote:Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef TIM-846 het volgende:
Ok prima. Feit blijft wel dat we straks een verdediging hebben met Blind/Boilesen, Muniesa, Alderweireld en van Rhijn.
Waarvan alleen Alderweireld een heel seizoen in de basis heeft gestaan.
Tweede probleem. Wie zetten jullie op de vleugels?
Mja mooi wel. Of ik er veel vertrouwen in heb. Mwah. Zeker als Anita straks nog weggaat. Zetten we daar zeker ene Bocarra neer.quote:Op maandag 16 juli 2012 08:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie verdediging. Jij niet?.
Anita gaat echt niet weg man.quote:Op maandag 16 juli 2012 08:57 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Mja mooi wel. Of ik er veel vertrouwen in heb. Mwah. Zeker als Anita straks nog weggaat. Zetten we daar zeker ene Bocarra neer.
Ervaring vind ik overschat. Wielaert had veel seizoenen in de Eredivisie er op zitten, toch werd hij moeiteloos uit de basis gespeeld door de toen nog onervaren Alderweireld.quote:Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef TIM-846 het volgende:
Ok prima. Feit blijft wel dat we straks een verdediging hebben met Blind/Boilesen, Muniesa, Alderweireld en van Rhijn.
Waarvan alleen Alderweireld een heel seizoen in de basis heeft gestaan.
Tweede probleem. Wie zetten jullie op de vleugels?
Lees deze analyse maar is, echt een goede speler die gaat gehuurd worden.quote:Op maandag 16 juli 2012 08:47 schreef TIM-846 het volgende:
Al een tijdje niet meer hier geweest. Maar ga me toch maar weer eens bemoeien hier.
Narsignh naar PSV. Moisander waarschijnlijk niet naar Ajax, maar Muniesa (een tweede Oleguer?). Komt er nog wat kwaliteit bij na het vertrek van Vertonghen en de matige buitenkanten die we hebben. Op Boerrigter kun je namelijk ook niet rekenen voor meer dan 10 wedstrijden achter elkaar. Verder staan op de vleugels Ebecillio, Ozbiliz en Lukoki. Die het allemaal nog niet waargemaakt hebben. Dan hebben we nog Sulejmani. Maar volgens het nieuwe beleid van Ajax mag die niet meer spelen wanneer die zijn contract niet rapido gaat verlengen.
Aan de andere kant blijft PSV maar geld uitgeven en troeven ze ons af in de strijd om Narsingh. Ik zeg niet dat we geld moeten uitgeven, maar we hebben wel een impuls met kwaliteit nodig.
Stel me aub gerust ;-)
Ik zou ook met Sulejmani en Boerrigter beginnen. Maar Sulejmani gaat op de bank zitten op deze manier. Van der Wiel is al gewaarschuwd, want dat is het nieuwe beleid. Narsingh is immers ook niet gekocht (nieuwe beleid). Boerrigter is leuk, maar die is waarschijnlijk in Oktober toch al geblesseerd. Misschien eerder. Dus daar moet je twee waardige spelers achter hebben. Minstens 1 goede. Dan is Lukoki, Ebecillio of Ozbiliz niet voldoende.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ervaring vind ik overschat. Wielaert had veel seizoenen in de Eredivisie er op zitten, toch werd hij moeiteloos uit de basis gespeeld door de toen nog onervaren Alderweireld.
De vleugels zijn een probleem idd. Ik zou met Boerrigter en toch maar Sulejmani beginnen. Al hoop ik dat Sulejmani alsnog verkocht wordt. Als invaller zou ik Lukoki gebruiken zodra een tegenstander moe is en meer ruimte weg gaat geven.
Tegen die tijd is Fischer Ebecilio al voorbijgestreefd in de pikorde.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:04 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik zou ook met Sulejmani en Boerrigter beginnen. Maar Sulejmani gaat op de bank zitten op deze manier. Van der Wiel is al gewaarschuwd, want dat is het nieuwe beleid. Narsingh is immers ook niet gekocht (nieuwe beleid). Boerrigter is leuk, maar die is waarschijnlijk in Oktober toch al geblesseerd. Misschien eerder. Dus daar moet je twee waardige spelers achter hebben. Minstens 1 goede. Dan is Lukoki, Ebecillio of Ozbiliz niet voldoende.
Met een beetje pech spelen we anders in september al met Ozbiliz én Ebecillio op de flanken.
In oktober is Fischer Ebecillio en kornuiten al voorbij gestreefd?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:06 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Fischer Ebecilio al voorbijgestreefd in de pikorde.
En Ajax, of welke Nederlandse club, kan het financieel niet verantwoorden om minimaal twee gelijkwaardige vleugelspelers als vervangers op de bank te hebben.
Ja. Je ziet nu al tijdens de voorbereiding dat Fischer met de beoogde basisopstelling meespeelt en Ebecilio en Ozbilliz met het schaduwteam.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:11 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
In oktober is Fischer Ebecillio en kornuiten al voorbij gestreefd?
Ja, want die Fischer, die liet het wel ff zien zeg, nou nou, poeh poeh.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:06 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Fischer Ebecilio al voorbijgestreefd in de pikorde.
En Ajax, of welke Nederlandse club, kan het financieel niet verantwoorden om minimaal twee gelijkwaardige vleugelspelers als vervangers op de bank te hebben.
Ik hoef me dus geen zorgen te makenquote:Op maandag 16 juli 2012 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want die Fischer, die liet het wel ff zien zeg, nou nou, poeh poeh.
Op dit moment nog lang niet sterk genoeg voor de basis, eigenlijk gewoon Eriksen-2quote:
Ah, daar is onze huisoptimist weerquote:Op maandag 16 juli 2012 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want die Fischer, die liet het wel ff zien zeg, nou nou, poeh poeh.
Totaal niet te vergelijken met elkaarquote:Op maandag 16 juli 2012 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op dit moment nog lang niet sterk genoeg voor de basis, eigenlijk gewoon Eriksen-2.
Dat zeiden ze ook tegen me mbt Eriksen.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:16 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ah, daar is onze huisoptimist weer![]()
En als je de kwaliteit van Fischer niet herkent heb je sowieso weinig in een voetbal topic te zoeken. De vraag is alleen of het er ook allemaal uit gaat komen en niet zo passief als Eriksen blijft.
Over Eriksen ben ik het met je eens, over Fischer sla je gewoon de plank mis. Kan gebeuren hoor.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook tegen me mbt Eriksen..
Voorlopig gewoon het zoveelste talent, niets meer, niets minder. Ajax moet eens nokken met dat opgehemel voor er 1 minuut gespeeld in om het eggie.
Nee, over Fischer loop jij alweer veels te ver op de zaken voor uit, dat is het. Je hebt 0,0 garantie dat het iets gaat worden, alleen maar hoop.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:18 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Over Eriksen ben ik het met je eens, over Fischer sla je gewoon de plank mis. Kan gebeuren hoor.
Als jij je dan ook een beetje inhoud met neersabelen voordat Fischer ook maar één bal geraakt heeft voor het eggiequote:Op maandag 16 juli 2012 09:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook tegen me mbt Eriksen..
Voorlopig gewoon het zoveelste talent, niets meer, niets minder. Ajax moet eens nokken met dat opgehemel voor er 1 minuut gespeeld in om het eggie.
. De Boer is juist kritisch op hem omdat hij zo goed al is. En ik loop niet op de zaken vooruit. Maar goed, ik ga verder niet in discussie meer met jou aangezien we er toch niet uit gaan komen. Daar ben jij veel te negatief en pessimistisch voorquote:Op maandag 16 juli 2012 09:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, over Fischer loop jij alweer veels te ver op de zaken voor uit, dat is het. Je hebt 0,0 garantie dat het iets gaat worden, alleen maar hoop.
Ik heb ook verder niet zoveel gezegd over hem, alleen dat ik hem niet bijzonder vond spelen en ook FdB vindt dat ie veels te veel onnodige fouten maakt.
We spreken elkaar wel weer over 2 jaar, zoals altijd.
Ja, al was Narsingh ook niet de verlosser. Zeker niet omdat je nog een duurbetaalde kracht met Sulejmani op diezelfde positie hebt lopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:20 schreef TIM-846 het volgende:
Feit blijft dat we te weinig kwaliteit hebben op de vleugels.
Mits iedereen fit zijn er oplossingen genoeg, we zijn er vorig seizoen ook kampioen mee gewordenquote:Op maandag 16 juli 2012 09:20 schreef TIM-846 het volgende:
Feit blijft dat we te weinig kwaliteit hebben op de vleugels.
Ik sabel niemand neer zonder hem te hebben zien spelen hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als jij je dan ook een beetje inhoud met neersabelen voordat Fischer ook maar één bal geraakt heeft voor het eggie.
Ben het verder wel met je eens, Fischer is gewoon een talent en niet meer dan dat
Sulejmani mag niet spelen. Nieuw beleid waar FdB en collega's zich aan vast houden.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja, al was Narsingh ook niet de verlosser. Zeker niet omdat je nog een duurbetaalde kracht met Sulejmani op diezelfde positie hebt lopen.
Sowieso moet deze jongen heel rustig gebracht worden met af en toe een invalbeurt, het is al leuk voor hem dat hij bij de selectie zit, de eerste stap is te kijken of hij er bij kan blijvenquote:Op maandag 16 juli 2012 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik sabel niemand neer zonder hem te hebben zien spelen hoor.
Maar ik loop al een tijdje mee en we hebben elk jaar wel een nieuwe verlosser ertussen lopen, eerst zien, dan geloven. Niets meer, niets minder.
Maar op dit moment is hij nog niet beter dan Egocilio, hij heeft nog geen seconde in het eerste gespeeld.
Ja, daar is niets mis mee. Ik hoop natuurlijk ook dat het een speler wordt die wel brengt wat we 2 jaar geleden van Eriksen verwachtten. Maar dat moeten we dus maar afwachten.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso moet deze jongen heel rustig gebracht worden met af en toe een invalbeurt, het is al leuk voor hem dat hij bij de selectie zit, de eerste stap is te kijken of hij er bij kan blijven
http://ajax1.nl/archief/d(...)ajax-niet-lucratief/quote:Het afketsen van de deal met Luciano Narsingh heeft onder meer te maken gehad met de eventuele doorverkoop van de jonge vleugelspeler. PSV betaalde een bedrag tussen de 4.1 en 4.5 miljoen euro voor de buitenspeler. Ajax pakte de rekenmachine erbij en kwam tot de conclusie dat dit voor hen niet uit kon.
SC Heerenveen verlangde volgens De Telegraaf van Ajax hetzelfde bedrag voor Luciano Narsingh als ze van PSV gevraagd hebben. Daar kwam echter nog een doorverkooppercentage van tien procent ten behoeve van Heerenveen bovenop. Bij een toekomstige transfer wilden zaakwaarnemer Mino Raiola en Luciano Narsingh ook nog eens meedelen in de winst.
Voetbaldirecteur Marc Overmars berekende dat Ajax, als hij ook het salaris dat Narsingh in de vier seizoenen bij Ajax zou verdienen meetelde, financieel weinig op zou schieten als het Narsingh met winst zou doorverkopen. Doordat Ajax weigerde Narsingh een absurd jaarsalaris te betalen, wilden zijn zaakwaarnemer en hij ook een lagere gelimiteerde afkoopsom dan de gebruikelijke twintig miljoen euro.
Dan toch een last minute ????quote:Op maandag 16 juli 2012 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://ajax1.nl/archief/d(...)ajax-niet-lucratief/
Dat vast wel maar er staat dat ze zoiets niet meer willen. Waarom ga je op de laatste moment toch bieden? Beleid verpest je dan, aangezien ze al weken schreeuwen zoiets nooit meerquote:Op maandag 16 juli 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zien wel wat er van waar is op het moment dat Narsingh bij PSV weggaat
Ik vind het ook niet ideaal, maar goed we zullen het zien hoe het loopt. Zal wel een klasbak zijn, dus dan ben je hem idd na 1 jaar weer kwijt.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:48 schreef J2T het volgende:
Een 20 jarige Spanjaard huren voor 1 seizoen als vervanger voor Vertonghen. De jongen spreekt de taal niet, heeft waarschijnlijk tijd nodig om te wennen aan de cultuur en dat komt dan 1 jaar hier spelen. Ik mag toch hopen dat Overmars en co. betere alternatieven hebben.
En sowieso huren
En het scheelt 7 milquote:Op maandag 16 juli 2012 10:48 schreef J2T het volgende:
Een 20 jarige Spanjaard huren voor 1 seizoen als vervanger voor Vertonghen. De jongen spreekt de taal niet, heeft waarschijnlijk tijd nodig om te wennen aan de cultuur en dat komt dan 1 jaar hier spelen. Ik mag toch hopen dat Overmars en co. betere alternatieven hebben.
En sowieso huren
Ik denk toch dat je in de verdediging wel wat routine kan gebruiken, een jonge aanvaller kan nog eens een foutje maken met een verkeerde actie, achterin ligt dat allemaal wat gevoeliger.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:36 schreef anoukane het volgende:
In other news;
Ik vind De Boer en Overmars goed bezig bij Ajax. Narsingh en Moissander lekker laten lopen als ze 5 miljoen moeten kosten. Dan maar een talent(?) van Barcelona huren.
En vorig seizoen bewees ook al dat de jeugd het prima op kon vangen.
In ieder geval is dit een verademing t.o.v. het tijdperk van o.a. Jol die al die buitenlandse C-Spelers kocht.
Castillion naar Heraclesquote:Op maandag 16 juli 2012 11:49 schreef Paul-89 het volgende:
Wat was nu die opvallende uitgaande transfer waar die gast van de Telegraaf het gisteren over had ?
True. Alleen met het oog op de toekomst heb je natuurlijk geen ruk aan zo'n Catalaantje. Volgend seizoen is hij pleite en hij levert je geen transfergeld op. Ik zie dan liever een Viergever komen. Maar wie ben ik.quote:
Een mindere vorm van Eriksen, om te huilen dan.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op dit moment nog lang niet sterk genoeg voor de basis, eigenlijk gewoon Eriksen-2.
Ik vind Eriksen ook niet zo slecht als velen vinden, hij schittert nog niet maar is wel heel nuttig geweest.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:08 schreef J2T het volgende:
Eriksen heeft het in zich. Is naar mijn mening samen met Maher het grootste talent van de eredivisie. Die jongen geeft soms steekpasses die ik alleen een Iniesta of Silva zie geven. Het is natuurlijk niet niks om als 20 jarige jongen een ploeg op sleeptouw te nemen.
Zo'n type speler als Eriksen missen ze bij FCT en PSV. Een speler die vanuit het niets een wedstrijd kan openbreken met een steekpass en de spits 1 op 1 met de keeper kan zetten.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Eriksen ook niet zo slecht als velen vinden, hij schittert nog niet maar is wel heel nuttig geweest.
dit idee is juist met het oog op de toekomst. Nu een jaartje een talent huren om vervolgens Denswil klaar te hebben voor die positie. Als je nu voor bv viergever of moisander kiest heb je geen ruimte voor de jeugd, terwijl ajax het hiervan moet hebben komende jaren.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:01 schreef J2T het volgende:
[..]
True. Alleen met het oog op de toekomst heb je natuurlijk geen ruk aan zo'n Catalaantje. Volgend seizoen is hij pleite en hij levert je geen transfergeld op. Ik zie dan liever een Viergever komen. Maar wie ben ik.
Overmars en de Boer zullen wel weten waar zij mee bezig zijn. Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat het allemaal wel goed gaat komen.
edit; Zo'n Romeu constructie zie ik dan wel weer zitten. Daar verdien je nog wat aan.
Dat vind ik juist het gevaarlijke. Dan heb je straks een heel elftal vol met jeugdspelers.. Hoe ga je dat in godsnaam doen in de CL?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:29 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dit idee is juist met het oog op de toekomst. Nu een jaartje een talent huren om vervolgens Denswil klaar te hebben voor die positie. Als je nu voor bv viergever of moisander kiest heb je geen ruimte voor de jeugd, terwijl ajax het hiervan moet hebben komende jaren.
Daarbij komt dat als denswil volgend jaar toch nog niet klaar is voor een basisplaats dan kan je altijd nog kopen.
De halve eredivisie? Alleen Narsingh..quote:Op maandag 16 juli 2012 12:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ajax is net een nieuwe weg in geslagen qua beleid, daar pluk je misschien niet direct de vruchten van. Maar nu zit iedereen ineens te zeiken dat we de halve eredivisie leeg moeten kopen. Als je dat blijft doen kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Nee dat moet je ook niet willen als supporter, maar voor de rechtsvoor positie moet er echt wel iemand gehaald worden toch? Van Lorre, Ozbiliz en Sulejmani word ik niet vrolijk. En Derkie kampt nog steeds met rugklachten. Kan zomaar zijn dat we in september met Lorre en Ozbiliz in de CL gaan spelen. The horror.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ajax is net een nieuwe weg in geslagen qua beleid, daar pluk je misschien niet direct de vruchten van. Maar nu zit iedereen ineens te zeiken dat we de halve eredivisie leeg moeten kopen. Als je dat blijft doen kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Nee, dat zegt niemand. Ik zeg alleen dat je niet meteen door moet slaan en per definitie nooit meer kopen natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Gewoon weer voor het kampioenschap gaan, dat is haalbaar, zit het mee in de CL, mooi mee genomenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:35 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het gevaarlijke. Dan heb je straks een heel elftal vol met jeugdspelers.. Hoe ga je dat in godsnaam doen in de CL?
Mee eens! Je moet toch niet denken aan de Taino's en Atouba's van deze wereld die weer in de laatste week van de transferperiode worden aangetrokken. Om nog maar niet te spreken over een Kerlon oid.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:36 schreef anoukane het volgende:
In other news;
Ik vind De Boer en Overmars goed bezig bij Ajax. Narsingh en Moissander lekker laten lopen als ze 5 miljoen moeten kosten. Dan maar een talent(?) van Barcelona huren.
En vorig seizoen bewees ook al dat de jeugd het prima op kon vangen.
In ieder geval is dit een verademing t.o.v. het tijdperk van o.a. Jol die al die buitenlandse C-Spelers kocht.
Narsingh weet gewoon zelf dat ie niet zo goed is en dekt zichzelf alvast in door de "gemoedelijke" weg te kiezen ipv een club als Ajax waar druk standaard is.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:59 schreef J2T het volgende:
Narsingh wil die miljoenen. Wat kan hem de CL schelen.
wtf loop jij dom te lullen over eriksen?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Een mindere vorm van Eriksen, om te huilen dan.![]()
Leuk al die talenten, heb je geen bal aan. Ajax heeft spelers nodig die gewoon Ajax niveau zijn en Ajax naar een hoger niveau tillen. Vooralsnog komt Eriksen daar totaal niet bij in de buurt en heb ik nog het liefst Theo op 10, aangezien Frank sowieso met De Jong en Anita gaat spelen. Dan is die Fischer op dit moment heel leuk als je 3-0 voor staat tegen Feyenoord of Zwolle ofzo, maar vanaf het begin in de CL of andere toppers voegen ze gewoon niks toe.
Ik hoop van harte dat Eriksen echt gaat knallen dit jaar en het verschil gaat maken, maar op dit moment krijgt hij echt teveel eer van iedereen. Denk wel dat Ajax beetje moet oppassen met al die talenten en zich niet daar alleen op moet focussen, CL mislopen zou meer kosten dan bijvoorbeeld 5 miljoen neerleggen voor Narsingh ofzo.
En CL mislopen als we Narsingh hebben gekocht kost nog meerquote:Op maandag 16 juli 2012 12:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Een mindere vorm van Eriksen, om te huilen dan.![]()
Leuk al die talenten, heb je geen bal aan. Ajax heeft spelers nodig die gewoon Ajax niveau zijn en Ajax naar een hoger niveau tillen. Vooralsnog komt Eriksen daar totaal niet bij in de buurt en heb ik nog het liefst Theo op 10, aangezien Frank sowieso met De Jong en Anita gaat spelen. Dan is die Fischer op dit moment heel leuk als je 3-0 voor staat tegen Feyenoord of Zwolle ofzo, maar vanaf het begin in de CL of andere toppers voegen ze gewoon niks toe.
Ik hoop van harte dat Eriksen echt gaat knallen dit jaar en het verschil gaat maken, maar op dit moment krijgt hij echt teveel eer van iedereen. Denk wel dat Ajax beetje moet oppassen met al die talenten en zich niet daar alleen op moet focussen, CL mislopen zou meer kosten dan bijvoorbeeld 5 miljoen neerleggen voor Narsingh ofzo.
quote:Jan Vertonghen heeft er nu een week in Engeland opzitten. De oud-aanvoerder van Ajax heeft meteen indruk gemaakt op zijn trainer André Villas-Boas. ”Jan heeft misschien nog geen ervaring in de Premier League, maar hij heeft al wel een hele mooie carrière achter de rug als aanvoerder van Ajax”, schrijft Het Nieuwsblad. Met deze mooie woorden houdt de lofzang van de Portugese trainer nog niet op. ”Hij is een natuurlijke leider, erg vastberaden en een sterke persoonlijkheid. Bovendien voetbalt hij op de manier die ik wil.”
De uitspraken van Villas-Boas klinken de Amsterdamse fans waarschijnlijk bekend in de oren. In de jaren dat Vertonghen bij Ajax voetbalde liet hij vaak zien over bijzondere kwaliteiten te beschikken. Vooral de laatste jaren ontwikkelde de Belgische international zich erg snel. ”Hij is een centrale verdediger, die graag meevoetbalt en het team organiseert”, aldus de oud-trainer van onder andere Chelsea en FC Porto. ”Hij is bovendien snel en agressief dus ik denk dat hij alles in huis heeft om een topspeler in de Premier League te worden.”
Uh.. ik zie juist een Sulejmani met een behoorlijk smalle kop, voor zijn doen. En met dat shirt kun je sowieso weinig zeggen over zijn BF. Denk dat het allemaal wel meevalt.quote:
Er kan alleen nog wel een kilo bakkebaarden eraf... Wil ie op Sjaak lijken of wat?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef 16meter het volgende:
[..]
Uh.. ik zie juist een Sulejmani met een behoorlijk smalle kop, voor zijn doen. En met dat shirt kun je sowieso weinig zeggen over zijn BF. Denk dat het allemaal wel meevalt.
En hij heeft nog een kappertje gepakt ook.
Nee want het gaat over Sulejmani dus we moeten negatief zijn! Begrijp dat nou...ofzo.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef 16meter het volgende:
[..]
Uh.. ik zie juist een Sulejmani met een behoorlijk smalle kop, voor zijn doen. En met dat shirt kun je sowieso weinig zeggen over zijn BF. Denk dat het allemaal wel meevalt.
En hij heeft nog een kappertje gepakt ook.
Al vrat hij tijdens het seizoen dagelijks McD, dan nog zou hij superfit kunnen zijn/worden.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:51 schreef HeatWave het volgende:
5 augustus moet ie fit zijn, al vreet ie nu elke dag McD....
Zozo, klasbak. Dat had een ander op 10 bij Ajax nooit gered.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
wtf loop jij dom te lullen over eriksen?
hij heeft dit seizoen niet zo uitgeblonken als vorig seizoen maar kom op
fucking 17 assists en 7 goals.
Hij speelt niet sec op 10quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zozo, klasbak. Dat had een ander op 10 bij Ajax nooit gered.
Dan nog vind ik het niet echt indrukwekkend. Wel als men het over "het talent" Eriksen had gehad vanaf moment 1.quote:
Wie is men dan? Dat wordt toch door de pers enorm gedaan, ik heb niet het idee dat de staf hem enorm ophemelt en die jongen is zelf één en al bescheidenheid en kritisch op zichzelfquote:Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het niet echt indrukwekkend. Wel als men het over "het talent" Eriksen had gehad vanaf moment 1.
Nu lulde men overal over "het nieuwe wereldwonder dat messi gaat doen verbleken, die nieuwe messias" etc. En dat heeft ie voor geen meter waargemaakt.
Ajax (en supporters) moeten eens ophouden met het ophemelen van talenten. We hebben er al een zooi gehad die het wel ff zouden worden, Brutil Hose anyone?
Ik heb echt niets tegen Eriksen, en het kan nog best een leuke speler worden, maar het kansloze gedweep mag nu wel eens nokken. Laten zien, meer kan ie niet doen.
Pers, supporters, FOK!kers, VI, Studio Sportquote:Op maandag 16 juli 2012 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie is men dan? Dat wordt toch door de pers enorm gedaan, ik heb niet het idee dat de staf hem enorm ophemelt en die jongen is zelf één en al bescheidenheid en kritisch op zichzelf
Dit, gast krijgt veelte veel eer voor wat hij waarmaakt. Leuk spelertje, niets meer niets minder. Wordt helemaal ondergesneeuwd in fysieke wedstrijden, en dan is hij voetballend (nog) niet zo goed om dat te compenseren.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Pers, supporters, FOK!kers, VI, Studio Sport.
Daarom zeg ik ook, ik heb niets tegen het ventje zelf, maar ik werd doodziek van het opgehemel.
Dat is ook zijn grootste probleem, hij moet veel meters afleggen en mist dan vaak de kracht om de juiste beslissingen te nemen, de intelligentie en kunde is er wel, hij moet gewoon sterker wordenquote:Op maandag 16 juli 2012 16:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit, gast krijgt veelte veel eer voor wat hij waarmaakt. Leuk spelertje, niets meer niets minder. Wordt helemaal ondergesneeuwd in fysieke wedstrijden, en dan is hij voetballend (nog) niet zo goed om dat te compenseren.
En dat jij daar weer over janktquote:Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef Catch22- het volgende:
Er zijn een paar dingen zeker in het leven; dat je moet schijten, dat je doodgaat, dat je belasting betaalt en dat HeatWave altijd moet zeiken over Android en Eriksen.
Hose - Klose. Iedereen kan die fout maken.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het niet echt indrukwekkend. Wel als men het over "het talent" Eriksen had gehad vanaf moment 1.
Nu lulde men overal over "het nieuwe wereldwonder dat messi gaat doen verbleken, die nieuwe messias" etc. En dat heeft ie voor geen meter waargemaakt.
Ajax (en supporters) moeten eens ophouden met het ophemelen van talenten. We hebben er al een zooi gehad die het wel ff zouden worden, Brutil Hose anyone?
Ik heb echt niets tegen Eriksen, en het kan nog best een leuke speler worden, maar het kansloze gedweep mag nu wel eens nokken. Laten zien, meer kan ie niet doen.
Waarom heb je het steeds over een 10? Ze speelde het complete seizoen zonder 10.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
quote:Alderweireld waarschuwt PSV: ‘We willen beginnen met een prijs’
Voor Ajax wordt de tegenstand in de voorbereiding op het nieuwe seizoen nu pas echt serieus. De Amsterdammers speelden wedstrijden tegen amateurploegen en FC Emmen en SC Veendam, maar zaterdag neemt de ploeg van coach Frank de Boer het op tegen Celtic. Daarna trekken de hoofdstedelingen nog naar Engeland, om op 5 augustus voor de eerste belangrijke wedstrijd van het jaar te staan. PSV is de tegenstander in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.
“Het is de eerste wedstrijd die echt ergens om gaat; we kunnen een prijs winnen”, laat verdediger Toby Alderweireld optekenen op het digitale thuis van Ajax. “Ik heb die schaal nog niet gewonnen, wil hem graag op mijn palmares hebben staan. We willen het seizoen goed beginnen; met een prijs.”
Volgens de Belg, die het komend seizoen moet doen zonder de naar Tottenham Hotspur vertrokken Jan Vertonghen, wordt er hard getraind in de hoofdstad. “De voorbereiding is altijd zwaar, maar deze is dit jaar pittiger dan de laatste jaren. Waar ik dat aan merk? Het is vooral ‘anders’; er wordt op een andere manier getraind. Bijvoorbeeld ook veel met hartslagmeters. Cijfers en gegevens worden bijgehouden. Je merkt het eigenlijk vooral aan de intensiteit van de trainingen. Misschien heeft het ook te maken met de nieuwe medische staf", besluit hij.
Nee, ik deed het al voor het hip wasquote:Op maandag 16 juli 2012 17:05 schreef J2T het volgende:
Is het nou opeens hip om op Eriksen te haten ofzo? Die jongen knalt Ajax gewoon naar de 32e landstitel, no worries.
Hartstikke leuk dat jij vindt dat hij nog meer moet laten zien, wat hij momenteel heeft laten zien maakt hem al gelijk de beste middenvelder van Ajax. Als je het daarmee niet eens bent kun je dan 'Voetbal' even doorstrepen in dat lijstje van je waar jij allemaal verstand van hebt. Alvast bedankt.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben er weer 1quote:Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij vindt dat hij nog meer moet laten zien, wat hij momenteel heeft laten zien maakt hem al gelijk de beste middenvelder van Ajax. Als je het daarmee niet eens bent kun je dan 'Voetbal' even doorstrepen in dat lijstje van je waar jij allemaal verstand van hebt. Alvast bedankt.
valt best mee, er is niet zoveel te melden en ik moet weer even wat onbenullen de les lezenquote:
We hebben er weer 1.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben er weer 1.
Je zegt in feite alleen dat je het er niet mee eens bent, geen enkele reden waarom en je doet een bewering dat ik ergens geen verstand van heb.
Echt 0,0 overtuigend, op geen enkel vlak.
Oké jongen, linkshalf.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Waarom heb je het steeds over een 10? Ze speelde het complete seizoen zonder 10.
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij vindt dat hij nog meer moet laten zien, wat hij momenteel heeft laten zien maakt hem al gelijk de beste middenvelder van Ajax. Als je het daarmee niet eens bent kun je dan 'Voetbal' even doorstrepen in dat lijstje van je waar jij allemaal verstand van hebt. Alvast bedankt.
Het is wel goed met je jochiequote:Op maandag 16 juli 2012 17:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
We hebben er weer 1.![]()
Jij zegt in feite helemaal niks omdat alles wat jij uitkraamt werkelijks nergens opslaat. De groeten he.
Vanochtend zat er ook een te stressen omdat Narsingh naar PSV gaat, en de flanken voorin bedroevend zijn, Ik wou wel reageren maar dan had ik het gevoel dat het te hard aan kwam. Altijd positief blijven. Schal het gewoon uit: ''Frank de Boer coacht zijn mannen naar titel 32''.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
valt best mee, er is niet zoveel te melden en ik moet weer even wat onbenullen de les lezen.
Ze stomen Denswil klaar voor het echte werk, een tussenjaartje dus. Scheelt enorm veel geld en gelukkig zien ze net als vele anderen dat Denswil gewoon een topper is en dat het zwaar onnodig is om een dure vervanger te halen.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:01 schreef J2T het volgende:
[..]
True. Alleen met het oog op de toekomst heb je natuurlijk geen ruk aan zo'n Catalaantje. Volgend seizoen is hij pleite en hij levert je geen transfergeld op. Ik zie dan liever een Viergever komen. Maar wie ben ik.
Overmars en de Boer zullen wel weten waar zij mee bezig zijn. Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat het allemaal wel goed gaat komen.
edit; Zo'n Romeu constructie zie ik dan wel weer zitten. Daar verdien je nog wat aan.
Ach, als je gewoon goede spelers huurt die wat toevoegen, kan het prima.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:14 schreef Ajacied422 het volgende:
En al die mensen maar zeiken: ''Dat huren staat me niet zo aan''.
Waarom? Dit is een discussieforum, ik zie het nut er niet van in om tegen beter weten in mensen toe te juichenquote:Op maandag 16 juli 2012 17:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanochtend zat er ook een te stressen omdat Narsingh naar PSV gaat, en de flanken voorin bedroevend zijn, Ik wou wel reageren maar dan had ik het gevoel dat het te hard aan kwam. Altijd positief blijven. Schal het gewoon uit: ''Frank de Boer coacht zijn mannen naar titel 32''.
iddquote:Op maandag 16 juli 2012 17:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ach, als je gewoon goede spelers huurt die wat toevoegen, kan het prima.
Dat dusquote:Op maandag 16 juli 2012 17:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze stomen Denswil klaar voor het echte werk, een tussenjaartje dus. Scheelt enorm veel geld en gelukkig zien ze net als vele anderen dat Denswil gewoon een topper is en dat het zwaar onnodig is om een dure vervanger te halen.
Victor Sikora is ook briljant op Youtubequote:Op maandag 16 juli 2012 17:17 schreef Catch22- het volgende:
jonge kijkt dit dan eriksen is echt wel goed hoor staat gwn op youtube zulke dingen nog wel meer filmpjes van hem
quote:Ajax wil nog meer spelers verhuren
Zodra Ajax de versterkingen binnen heeft zal er een balletje gaan rollen en worden talentvolle spelers verhuurd. Frank de Boer vindt dat de jonge jongens minuten moeten maken.
'Veel spelers zijn in de leeftijdscategorie dat ze eigenlijk elke week moeten spelen en op eredivisie- of Jupiler League-niveau', zegt De Boer in het Algemeen Dagblad.
quote:Boccara voor opleidingskosten naar Ajax
Marc Overmars bevestigt maandag in De Telegraaf dat Ilan Boccara naar Ajax gaat. De verdedigende middenvelder is afkomstig van Paris-Saint Germain.
'We zijn eruit met de speler en moeten met de club nog een klein detail bespreken. Ajax betaalt alleen een opleidingsvergoeding', laat Overmars weten.
vervanger voor nu of 2 jaar voor Anitaquote:Op maandag 16 juli 2012 17:35 schreef dimmak het volgende:
Benieuwd wat ze van plan zijn met die Boccara..
dat was de grapquote:Op maandag 16 juli 2012 17:28 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Victor Sikora is ook briljant op Youtube
Ik mis het refrein. Voor de rest lijkt dit mij wel een nummer met hit-potentie.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:12 schreef tong80 het volgende:
Ismail Aissati verhuist transfervrij
van Ajax naar Vitesse.De midddenvelder
tekende maandag bij de Arnhemmers en
kan donderdag in Bulgarije al meespelen
in het duel met Lokomotiv Plovdiv in de
tweede voorronde van de Europa League.
In het seizoen 2010-2011 kwam Aissati
ook al voor Vitesse uit.Toen werd hij
door Ajax aan de Arnhemmers verhuurd.
Bij Vitesse wordt Aissati herenigd met
trainer Fred Rutten,die ook zijn coach
was in zijn periode bij FC Twente.
Het is nu tijd voor hem om wel stappen te laten zien dit seizoen. Hij is jong en heeft talent dus zou zo maar kunnen. Zou ook zomaar niet kunnen. Mijn gevoel zegt dat hij de absolute top niet gaat halen.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is wel goed met je jochie.
Tot nog toe klopt alles gewoon, hij heeft er weinig van gebakken, zou wel even de aanjager van Denemarken worden dit EK etc etc.
En wat is er van gekomen, bijster weinig. Als je hierna met wat feitjes kan komen is het prima, maar anders ga je maar weer fappen op je eriksendekbedje.
Ergens vind ik het wel jammer dat hij weg gaat. Hij deed erg leuk mee en had zich er echt weer in gevochtenquote:
Meneer blijft ook eigenlijk toch een soort vervanging voor Theo.... en die was op het eind in top vorm dus dan speelt hij niet. Maar hij is wel snel in zijn spel, niet slordig en best gevaarlijk. Snap wel dat hij ook zeker wil weten dat hij gaat spelen. Hijs iets van 23 ofzo. Vitesse zou ik alleen niet erg warm van wordenquote:
Nou, dat niet echt. Ajax wilde hem wel een nieuw contract aanbieden maar dan met halvering van zijn salaris (dacht iets van 400.000 euro). Dat vondt ie te weinig en heeft een tegenbod gedaan.quote:
Dat zeg ik, hij wou meer salaris dan hij kreeg aangeboden.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:02 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nou, dat niet echt. Ajax wilde hem wel een nieuw contract aanbieden maar dan met halvering van zijn salaris (dacht iets van 400.000 euro). Dat vondt ie te weinig en heeft een tegenbod gedaan.
Aangezien Ajax niet meer van het bieden is en direct het salaris bekendmaakt waarvoor ie kan blijven is ie dus maar vertrokken.
Ben blij dat ie vorig jaar z'n waarde nog even heeft gehad maar verder zal ik 'm niet missen.
Je wint er de oorlog niet mee en hij is te traag om als aanvaller opgesteld te worden.
Tja, dat vond ik wel meevallen. Hij deed iig wat meer en gaf een leuk balletje op Lukoki tegen ADO. Ik denk en hoop dat hij dit seizoen gaat banken.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:00 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Meneer blijft ook eigenlijk toch een soort vervanging voor Theo.... en die was op het eind in top vorm dus dan speelt hij niet. Maar hij is wel snel in zijn spel, niet slordig en best gevaarlijk. Snap wel dat hij ook zeker wil weten dat hij gaat spelen. Hijs iets van 23 ofzo. Vitesse zou ik alleen niet erg warm van worden
Ik zeg ook niet dat ik het niet eens ben maar je moet wel sterk in je schoenen staan om het vol te houden.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef Catch22- het volgende:
Welke spelers met een hoog salaris of hoge transfersom hebben echt veel gebracht? Zijn er niet veel hoor
quote:Op maandag 16 juli 2012 19:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tegenwoordig altijd de pin automaten controleren bij de ArenA dus²
Er wordt dus ook nog een verdediger aangekocht als ik dit goed lees?quote:De kans bestaat dat Marc Muniesa komend seizoen Ajacied is. Ajax heeft interesse, bevestigen Frank de Boer en Marc Overmars, en het lijkt erop dat Barcelona hem best een jaartje kan missen. Toch is Muniesa niet de leider naar wie wordt gezocht.
Uitvechten
De Ajaxselectie heeft deze zomer aan flink wat ervaring ingeboet en het is de vraag wat daar voor terugkomt. Muniesa is een linksbenige centrale verdediger. De Spanjaard is pas twintig jaar oud, maar speelde - op zijn zeventiende - al een enkele wedstrijd in de hoofdmacht van Barcelona.
"Muniesa is een echte Ajaxvoetballer, een verdediger. Ik heb wat dvd's gezien. Centraal en op de backpositie vind ik hem goed, als verdedigende middenvelder minder. We richten onze pijlen ook op anderen, maar hij is kandidaat," luidt het voorlopige oordeel van De Boer, kort na Noordwijk - Ajax.
"Als Marc komt, kan hij het uitvechten met Daley Blind en Stefano Denswil. Het is nog vrij licht allemaal. Het klopt dat hij niet de leider is die we zoeken. Misschien is Marc ook te licht, maar hij speelde veel wedstrijden in de Segunda División B en hield zich goed staande in deze volwaardige competitie."
De voorkeur voor de opvolger van Jan Vertonghen ging uit naar een Nederlandse verdediger, die het liefst ook bekend is met het spelen van Europees voetbal. Niklas Moisander (AZ) voldoet aan die profielschets, maar is te duur. De Boer: "Als spelers niet haalbaar zijn, moet je andere keuzes maken. Nogmaals, Muniesa is een optie."
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/11533
Er komt 1 centrale verdediger bij. Als Muniesa komt is het een huur voor 1 jaar. Dan willen ze dit seizoen Denswil klaar stomen voor volgend seizoen.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:43 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Er wordt dus ook nog een verdediger aangekocht als ik dit goed lees?
Ja, maar als ik dit lees willen ze én Muniesa huren én een verdedigende 'leider' kopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Er komt 1 centrale verdediger bij. Als Muniesa komt is het een huur voor 1 jaar. Dan willen ze dit seizoen Denswil klaar stomen voor volgend seizoen.
Man kan jij je Suarez nog herinneren toen hij net terug was na een druk seizoen? Eriksen had dit seizoen hetzelfde (daarom kreeg hij nu langer vakantie, ook mede door het EK natuurlijk), hij had tussen de afgelopen 2 seizoenen amper vakantie gehad en dat doet ook wat met je vorm. Toch geeft Eriksen 17 assists aan een B-voorhoede, hij had er wss meer gehad als de gehele voorhoede telkens fit was geweest.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Meleg.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:39 schreef Sala-adin het volgende:
Weet er iemand hoe het met die ene Kroatische/servische jeugdspeler is verlopen, die ene met zo een klote zaakwaarnemer. Heb er helemaal niks meer over gehoord.
Probeer het niveau in dit topic hoger te houden dan in het PSV topic aubquote:Op maandag 16 juli 2012 19:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tegenwoordig altijd de pin automaten controleren bij de ArenA dus²
en wij?quote:Op maandag 16 juli 2012 23:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hmmm, Maher dus ook nog naar PSV? Volgens Derksen bij een verkoop van Ola of Matavz..
Wat een koopclub is het toch ook. Net zo'n ziel als Cityquote:Op maandag 16 juli 2012 23:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hmmm, Maher dus ook nog naar PSV? Volgens Derksen bij een verkoop van Ola of Matavz..
stap 1 : flikker al die halve voetballers eruit (Blind, Ozbiliz,Eenoog etc)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ajax wordt weer een club zoals Ajax hoort te zijn. [ afbeelding ]
Je moet toch een selectie houden he, zo snel gaat dat niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:28 schreef vincerusso het volgende:
[..]
stap 1 : flikker al die halve voetballers eruit (Blind, Ozbiliz,Eenoog etc)
nog lang naar matigheid moeten kijken danquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je moet toch een selectie houden he, zo snel gaat dat niet.
Ja leuk, haha.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:36 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Roemen en Spanjaarden uit het 2e van Barca; zo ken ik Ajax weer!
Roemenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:36 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Roemen en Spanjaarden uit het 2e van Barca; zo ken ik Ajax weer!
Het is dat je Ebecilio er niet bij noemt maar ook bij je Enoh haat gaat mijn bloed al borrelen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:28 schreef vincerusso het volgende:
[..]
stap 1 : flikker al die halve voetballers eruit (Blind, Ozbiliz,Eenoog etc)
die blinde idioot zou vroeger niet verder gekomen zijn dan Ajax zaterdagquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het is dat je Ebecilio er niet bij noemt maar ook bij je Enoh haat gaat mijn bloed al borrelen.
Ja dit alles kost tijd helaas.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:42 schreef vincerusso het volgende:
[..]
die blinde idioot zou vroeger niet verder gekomen zijn dan Ajax zaterdag![]()
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben er weer 1.
Je zegt in feite alleen dat je het er niet mee eens bent, geen enkele reden waarom en je doet een bewering dat ik ergens geen verstand van heb.
Echt 0,0 overtuigend, op geen enkel vlak.
Weliswaar niet van Jordii maar tochquote:Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
wtf loop jij dom te lullen over eriksen?
hij heeft dit seizoen niet zo uitgeblonken als vorig seizoen maar kom op
fucking 17 assists en 7 goals.
Dan willen ze 'm kopen, betekend niet dat ze rond zijnquote:Op maandag 16 juli 2012 23:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
quote:Ajax test linksback
De Slowaak Robert Mazan (18) krijgt de kans om een contract te verdienen bij Ajax. „Hij is in Oostkapelle aangesloten bij Jong Ajax en traint vandaag voor het eerst mee”, zegt trainer Gery Vink.
„Robert is een linksback en geldt bij AS Trencin als een groot talent”, aldus de trainer. AS Trencin is de club van ex-Ajacied en oud-international Tscheu La Ling.
Naast Mazan begroette Vink ook de Roemenen Bogdan Tiru (18) en Christian Gavra (19) uit de voetbalschool van Gheorghe Hagi. De centrale verdediger en spits waren in maart reeds op proef en maakten destijds een goede indruk.
Daarom heeft PSV relatief gezien ook zo weinig aanhang. Het heeft totaal geen uitstraling. De aanhang is net zo een Justin Bieber fanclub. En de historie is voor een groot gedeelte gekocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een koopclub is het toch ook. Net zo'n ziel als City
Dat heet angst.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:03 schreef Catch22- het volgende:
Het gaat hier meer over psv dan over ajax de laatste dagen. Erg gek
Geen angst. We zitten te discussieren over iets dat PSV harder in de crisis zal helpen. Op 11 april komen we met PSV - Ajax de 32e schaal binnenhalenquote:
quote:Van der Wiel kreeg toestemming 2 dagen later te beginnen
Gregory van der Wiel zal pas woensdag aansluiten bij de selectie. Het Algemeen Dagblad meldt dat hij van Ajax toestemming kreeg twee dagen later te beginnen met de training. Aanvankelijk was gecommuniceerd dat hij zich maandag zou aansluiten bij de selectie. Eriksen kreeg vanwege vermoeidheid langer vrijaf.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Geen angst. We zitten te discussieren over iets dat PSV harder in de crisis zal helpen. Op 11 april komen we met PSV - Ajax de 32e schaal binnenhalen
Nee hoor, ik erger me alleen alleen PSV, net zoals ik dat doe aan City en PSG. Ik hou niet van dat soort clubs. Ben daarom ook zeer blij met de richting die Ajax opgaat, liever dit jaar geen kampioen met dit beleid dan kampioen worden met Roger, Luque, Kerlon, Die sjoerd die rechtsback niks kon en Kuffourquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ach. Er wordt hier zoveel over PSV gepraat en er zijn zoveel ajacieden in het PSV-topic... ik kan alleen maar concluderen dat jullie PSV geheel belangrijk vinden.
Jij denkt dat we op kijken naar PSV. Waarom zou daar reden toe zijn? PSV eindigt toch geheel volgens de traditie 3e. En PSV doet weer gezellig aan kapitaalvernietiging wat om te genieten is. Binnenkort lekker Glasgow Rangers achternaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ach. Er wordt hier zoveel over PSV gepraat en er zijn zoveel ajacieden in het PSV-topic... ik kan alleen maar concluderen dat jullie PSV geheel belangrijk vinden.
Is goed knul. Je hebt er verstand van hoor, weer wat gelezen op Wikipedia?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij denkt dat we op kijken naar PSV. Waarom zou daar reden toe zijn? PSV eindigt toch geheel volgens de traditie 3e. En PSV doet weer gezellig aan kapitaalvernietiging wat om te genieten is. Binnenkort lekker Glasgow Rangers achterna
Kom je weer met dat stokpaardje? Jij denkt zeker dat ik geen flikker van voetbal weet? Rot toch op met dat trieste gedrag van je door me weg te zetten als een wikipediakopieeruserquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:45 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Is goed knul. Je hebt er verstand van hoor, weer wat gelezen op Wikipedia?
Dan moet je wat beter research doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kom je weer met dat stokpaardje? Jij denkt zeker dat ik geen flikker van voetbal weet? Rot toch op met dat trieste gedrag van je door me weg te zetten als een wikipediakopieeruser
Ga lekker haten in het psv topic als je wil kuttenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dan moet je wat beter research doen.
Heeft niets te maken met 'haten' of 'kutten'. Maar ik corrigeer gewoon even, net als jullie ook doen in het PSV topic. Daar lijkt me een forum voor toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:51 schreef Saind het volgende:
[..]
Ga lekker haten in het psv topic als je wil kutten
Ga toch poepen man je corrigeert niks je doet alleen flauw tegen 422quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met 'haten' of 'kutten'. Maar ik corrigeer gewoon even, net als jullie ook doen in het PSV topic. Daar lijkt me een forum voor toch?
Omdat wat hij zegt niet klopt, dat is al 85389637x gezegd. Dus dat is of wikipedia kennis, of hij moet beter research plegen. Simpel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:56 schreef Saind het volgende:
[..]
Ga toch poepen man je corrigeert niks je doet alleen flauw tegen 422
Klinkt ook als Vitesse.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Een PSV-er die iemand van een andere (maakt niet uit welke) club triest noemt.
het moet niet gekker worden, fan zijn van de saaiste, ziellooste, kutst voetbalpredikende schijtclub van Nederland en dan iemand anders durven uitschelden.
ga lekker in je clownspak de polonaise lopen om een 0-0 wedstrijd in je eigen stadion ofzo.
Ja maar PSV doet echt nog steeds alsof ze een club zijn ipv een reclamebordquote:
Correctie, je krijgt spelers die dolgraag voor ajax willen spelen én die niet door een andere club begeerd worden. Narsingh wilde wel naar ajax, maar heerenveen gaat natuurlijk niet aan de laagste bieder verkopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:13 schreef Pedroso het volgende:
Ben trouwens benieuwd of Ajax het volhoud om niet meer te bieden en in onderhandeling te gaan voor zowel contractverlengingen als transferssommen.
Je krijgt wel spelers binnen die dolgraag voor Ajax willen uitkomen maar de spelers die voor het geld gaan (zijn er velen) en of dat nu bij Ajax of een andere club is zullen niet meer komen voorlopig.
Er is met de aanbieding van Ajax in de hand best wel een club (in NL. vnl. PSV) die net wat meer wil betalen.
Daarom moet Ajax ook zorgen dat de scouting op orde komt. En vooral qua jeugd, want daar komen de toppers wel gewoon naar Ajax die aan Carrièreplanning doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Correctie, je krijgt spelers die dolgraag voor ajax willen spelen én die niet door een andere club begeerd worden. Narsingh wilde wel naar ajax, maar heerenveen gaat natuurlijk niet aan de laagste bieder verkopen.
Ach jij loopt elke dag in BNW te posten, dan weet ik igg genoeg.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel behoorlijk terecht. Het is een mannetje van 13 die nog nooit een wedstrijd heeft gezien en letterlijk niets van voetbal weet.
Een korfballozer is het. Met een grote internet bek.
Daar stikt het van debielen inderdaad. Net als hier. Maar leuk dat je mijn postgeschiedenis interessant vindt. Hoop dat je ook goed gelezen hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach jij loopt elke dag in BNW te posten, dan weet ik igg genoeg.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel behoorlijk terecht. Het is een mannetje van 13 die nog nooit een wedstrijd heeft gezien en letterlijk niets van voetbal weet.
Een korfballozer is het. Met een grote internet bek.
Vooral jeugd inderdaad, scouting minder. De tijd dat alleen ajax met een ibrahimovic bezig was is voorbij. Dus dan zijn er twee opties; of er is een andere club in het spel, die hoogstwaarschijnlijk meer biedt, of je hebt de tweede / derde garnituur aan talenten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daarom moet Ajax ook zorgen dat de scouting op orde komt. En vooral qua jeugd, want daar komen de toppers wel gewoon naar Ajax die aan Carrièreplanning doen.
Nee, je valt mij daar in negatieve zin op.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Daar stikt het van debielen inderdaad. Net als hier. Maar leuk dat je mijn postgeschiedenis interessant vindt. Hoop dat je ook goed gelezen hebt.
Het probleem is inderdaad dat iedereen tegenwoordig precies weet waar welke grote talenten zijn. Ibrhimovic, Romario een dergelijke spelers komen niet meer op 19-jarige leeftijd naar Nederland, omgaat zeer dan al in Spanje of Engeland zitten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vooral jeugd inderdaad, scouting minder. De tijd dat alleen ajax met een ibrahimovic bezig was is voorbij. Dus dan zijn er twee opties; of er is een andere club in het spel, die hoogstwaarschijnlijk meer biedt, of je hebt de tweede / derde garnituur aan talenten.
Andere optie is het hebben van een satelliet club, wat je een grote voorsprong geeft wat betreft talenten in dat land. Helaas is ajax gestopt met GBa.
Je moeder zal trots op je zijn van je geweldige gedrag hier. Blijf gewoon weg uit dit topic als je alleen maar ongecontroleerd op de man zit te spelen. Laat ons lekker met rust. En vooral elk persoon hier in het bijzonder.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Daar stikt het van debielen inderdaad. Net als hier. Maar leuk dat je mijn postgeschiedenis interessant vindt. Hoop dat je ook goed gelezen hebt.
Knap. Ik heb amper gepost op Fok de laatste weken. Je bent een fan van het eerste uur dus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee, je valt mij daar in negatieve zin op.
En kijk alsjeblieft een keer naar jezelf, calimero zou trots op je zijn.
Jij bent hier de enige die triest bezig is hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Knap. Ik heb amper gepost op Fok de laatste weken. Je bent een fan van het eerste uur dus.
Het is me een eer. Zullen we het nu weer over voetbal hebben dan?
Kijk er regelmatig ja, blijf jij dan van 422 af?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Knap. Ik heb amper gepost op Fok de laatste weken. Je bent een fan van het eerste uur dus.
Het is me een eer. Zullen we het nu weer over voetbal hebben dan?
Fnoord? Die houden echt helemaal niets over man, die mogen blij zijn met lijfsbehoudquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:51 schreef ValHallen het volgende:
Wie aan 422 komt, komt aan mij.
Heb wel steeds meer vertrouwen in het nieuwe seizoen trouwens. Lees ook dat ze weer wat buitenlandse talentjes op proef hebben, goede zaak. Komend seizoen lekker met Feyenoord strijden om het kampioenschap, heb er zin an.
Mwoah, vind ze echt heel goed ingekocht hebben. En ik denk dat veel mensen de rol van Bakkal en Guidetti van vorig jaar wat overschatten. El Ahmadi is wel een aderlating zoals Vertonghen dat bij ons is, alleen hebben zij Singh, Vormer en die Vilhena om dat gat op te vangen. Ik schat ze in ieder geval hoger in dan PSV, Twente en AZ.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fnoord? Die houden echt helemaal niets over man, die mogen blij zijn met lijfsbehoud.
Vlaar gaat ook nog weg toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:56 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Mwoah, vind ze echt heel goed ingekocht hebben. En ik denk dat veel mensen de rol van Bakkal en Guidetti van vorig jaar wat overschatten. El Ahmadi is wel een aderlating zoals Vertonghen dat bij ons is, alleen hebben zij Singh, Vormer en die Vilhena om dat gat op te vangen. Ik schat ze in ieder geval hoger in dan PSV, Twente en AZ.
Klopt, maar ik vind De Vrij en Martins Indi veel meer potentieel hebben. Het enige struikelblok zou het gebrek aan ervaring kunnen zijn, maar aan de andere kant heeft de trainersstaf wel ontzettend veel ervaring en drive.quote:
Ja, dat zeker. Gewoon echte clubs onderlingquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:59 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind De Vrij en Martins Indi veel meer potentieel hebben. Het enige struikelblok zou het gebrek aan ervaring kunnen zijn, maar aan de andere kant heeft de trainersstaf wel ontzettend veel ervaring en drive.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook hoop. Veel liever strijden om de titel met Feyenoord dan met al die halfies uit Eindhoven, Alkmaar of Enschede.
Een buitenspeler en een linksback zouden zeer welkom zijn naar mijn mening, dan heb je je selectie toch al wel aardig rond volgens mij. Laten we hopen dat één van die proeftalentjes een mooie exotische verrassing a lá Maxwell is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Gewoon echte clubs onderling.
Maar we zullen het zien, ik ben ook nog niet echt tevreden met de selectie van Ajax, ik mag hopen dat we niet weer zo'n blessuredrama krijgen, maar echt heel dik is de spoeling niet vind ik.
Misschien kunnen we dit jaar erachterkomen of het de schuld was van Wormhoudt en zijn matenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Gewoon echte clubs onderling.
Maar we zullen het zien, ik ben ook nog niet echt tevreden met de selectie van Ajax, ik mag hopen dat we niet weer zo'n blessuredrama krijgen, maar echt heel dik is de spoeling niet vind ik.
Ben toch wel benieuwd of het eentje van Barça wordt. Deulofeu is sowieso afgevallen las ik bij El mundo deportivo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:03 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Een buitenspeler en een linksback zouden zeer welkom zijn naar mijn mening, dan heb je je selectie toch al wel aardig rond volgens mij. Laten we hopen dat één van die proeftalentjes een mooie exotische verrassing a lá Maxwell is.
Ik hoop op Pedro en Jordi Alba.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd of het eentje van Barça wordt. Deulofeu is sowieso afgevallen las ik bij El mundo deportivo.
Misschien kunnen ze Jessica Alba sturen als mascotte voor de A-Selectie. Krijgen ze nog meer motivatiequote:
Ja, want rijke voetballers hebben al zo'n moeite om aan een lekker wijf te komenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze Jessica Alba sturen als mascotte voor de A-Selectie. Krijgen ze nog meer motivatie
Dit is gelukkig helemaal niet persoonlijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je moeder zal trots op je zijn van je geweldige gedrag hier. Blijf gewoon weg uit dit topic als je alleen maar ongecontroleerd op de man zit te spelen. Laat ons lekker met rust. En vooral elk persoon hier in het bijzonder.
Het mongolenhoekje zit in ONZ, daar hoor jij voor de rest van je FOK!carriëre te blijven zitten.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:59 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind De Vrij en Martins Indi veel meer potentieel hebben. Het enige struikelblok zou het gebrek aan ervaring kunnen zijn, maar aan de andere kant heeft de trainersstaf wel ontzettend veel ervaring en drive.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook hoop. Veel liever strijden om de titel met Feyenoord dan met al die halfies uit Eindhoven, Alkmaar of Enschede.
Hij had anders wel gewoon gelijk, vieze koopclub die binnenkort gewoon hopelijk failliet gaat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Omdat wat hij zegt niet klopt, dat is al 85389637x gezegd. Dus dat is of wikipedia kennis, of hij moet beter research plegen. Simpel.
Alleen in de jeugd een of twee maar gelukkig. Voor zover ik weetquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:19 schreef DonRaja het volgende:
Zijn er nog spelers in jullie selectie met Raiola als zaakwaarnemer?
quote:'Ik kan moeilijk inschatten wat mijn kansen straks zijn'
Lorenzo Ebecilio is voornemens zich komend seizoen te laten zien bij Ajax. De twintigjarige vleugelaanvaller zei recent al dat hij het vertrouwen van de club wil terugwinnen en nu legt hij uit dat hij daar in de zomer al de eerste stappen toe heeft gezet. Tijdens zijn vakantie heeft Ebecilio er naar eigen zeggen voor gezorgd dat hij 'fitter dan ooit' is geworden. Met zijn spel in de voorbereiding wil hij trainer Frank de Boer overtuigen.
Terugkijkend op het vorige seizoen zegt Ebecilio in het Algemeen Dagblad dat hij kritiek proefde op zijn instelling en fitheid. Zelf kaart hij aan dat hij ook last had van een vormdip. “Nu, tijdens deze voorbereiding, voel ik me erg fit. Fitter dan ooit. Daar heb ik tijdens mijn vakantie wel voor gezorgd. Ik sta te popelen en wil veel spelen in de voorbereiding. Want ik weet: hoe meer je speelt, hoe fitter je wordt”, aldus de aanvaller.
Ebecilio's voorkeur gaat uit naar een nieuw seizoen in de hoofdmacht van de kampioen. “Ik wil sowieso blijven. Verhuurd worden zit niet in mijn hoofd. Dan wil ik liever in Amsterdam vechten voor mijn kansen.” Toch weet ook de uit Hoorn afkomstige Ajacied dat de concurrentie in de hoofdstad fors is. “Er zijn op dit moment veel buitenspelers bij Ajax. En dan moet je bedenken dat Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani er ook nog niet bij zijn vanwege blessures.”
“Ik kan daarom nog moeilijk inschatten wat mijn kansen straks zijn.” Ebecilio debuteerde vrijwel direct na het vertrek van Martin Jol bij Ajax, in december 2010. In het eerste halve seizoen onder trainer De Boer speelde hij zestien duels, waarin hij driemaal trefzeker was. Vorig seizoen stond hij acht keer in de basis, viel hij veertien keer in en was hij goed voor zes goals. Hoogtepunt was een hattrick tegen Roda JC Kerkrade.
Ik denk serieus dat dit soort gasten niet alleen schadelijk zijn voor jonge spelers, maar ook voor 'talententeams' zoals Ajax en Feyenoord. Die kunnen elke keer opnieuw beginnen met opbouwen, zonder te profiteren van het grote geld.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Alleen in de jeugd een of twee maar gelukkig. Voor zover ik weet
Als ie nou eens begint met leren op doel te schieten ipv 20 meter overquote:
De geschiedenis is hoopvol. Babel schoot ook altijd in de 2e ring maar ging wel weg voor 17 miljoenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ie nou eens begint met leren op doel te schieten ipv 20 meter over.
Omdat Van Geel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De geschiedenis is hoopvol. Babel schoot ook altijd in de 2e ring maar ging wel weg voor 17 miljoen
Dat kwam omdat hij zijn heupschot nog aan het verfijnen was.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De geschiedenis is hoopvol. Babel schoot ook altijd in de 2e ring maar ging wel weg voor 17 miljoen
Daar hebben er wel meer last van bij Ajax.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ie nou eens begint met leren op doel te schieten ipv 20 meter over.
ja, dat is echt bedroevend geweest, ze maken heel veel goals hoor, maar hebben daar 4 keer zoveel kansen voor nodigquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Daar hebben er wel meer last van bij Ajax.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Van Geel was stiekem wel een verkoop baas
En daarna Luque halenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Van Geel was stiekem wel een verkoop baas
Ultieme troll: 80% van het salaris van Bakkal laten betalen door PSV terwijl hij deze zomer transfervrij vertrekt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:43 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je moet Van Geel gewoon geen budget geven, dan is het een baas
En Suarez, Huntelaar. Voor 45 miljoen inkopen, voor 130 miljoen verkopen.quote:
Lorenzo is pas 20 ja en Lorenzo heeft dit jaar aan zichzelf gewerkt zodat Lorenzo dit jaar nog meer gaat schitteren dan hij afgelopen seizoen al deed.quote:
Burgemeester van Eindhovenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
En Suarez, Huntelaar. Voor 45 miljoen inkopen, voor 130 miljoen verkopen.
Vind maar eens een man die zoveel knaken voor zijn club verdient.
Man heeft verdomme minimaal 24 miljoen gepakt bij Feijenoord in 1 jaar en 2 maandenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
En Suarez, Huntelaar. Voor 45 miljoen inkopen, voor 130 miljoen verkopen.
Vind maar eens een man die zoveel knaken voor zijn club verdient.
Dat weet ik wel zeker, die probeert zo vroeg mogelijk zijn spelers voor de rest van hun leven op de bank te krijgen bij een Juventus of zo. Zouden uit het voetbal verbannen moeten worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dit soort gasten niet alleen schadelijk zijn voor jonge spelers, maar ook voor 'talententeams' zoals Ajax en Feyenoord. Die kunnen elke keer opnieuw beginnen met opbouwen, zonder te profiteren van het grote geld.
Uhm dat zeg ik toch ook? Dan vanwaar die tong?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:46 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, die probeert zo vroeg mogelijk zijn spelers voor de rest van hun leven op de bank te krijgen bij een Juventus of zo. Zouden uit het voetbal verbannen moeten worden.
Dat is m'n standaard PI, sorryquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Uhm dat zeg ik toch ook? Dan vanwaar die tong?
Krijgen we dat weerquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Lorenzo is pas 20 ja en Lorenzo heeft dit jaar aan zichzelf gewerkt zodat Lorenzo dit jaar nog meer gaat schitteren dan hij afgelopen seizoen al deed.
Ebecilio![]()
Klomp is een keer door Scheme015 in elkaar geslagen en heeft sindsdien een uit de bek hangende tong.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Uhm dat zeg ik toch ook? Dan vanwaar die tong?
Sorryquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. Klomp vind het maar kut.
Aah ok, ben nog niet helemaal wakker denk ik...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat is m'n standaard PI, sorry. Maar ik was het gewoon met je eens.
Niet de scheme dissen jonge, delft represent.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klomp is een keer door Scheme015 in elkaar geslagen en heeft sindsdien een uit de bek hangende tong.
[..]
Sorry
Zo goed is hij ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Als je Van Geel geen goede TD vindt voor een Nederlandse Eredivisie club, spoor je gewoon niet.
Jou paar tikken verkopen zou ik eerder onder een heldendaad plaatsen hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Niet de scheme dissen jonge, delft represent.
Dat lag meer aan de toenmalige coach die spelers eistte, en Van Geel die daar dan maar mee instemde hé.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zo goed is hij ook weer niet hoorBuiten het verkopen om heeft hij weinig goeds gedaan bij Ajax.
Jonge, ga niet haten. lulquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jou paar tikken verkopen zou ik eerder onder een heldendaad plaatsen hoor.
Is die halve Nederland van PSG aangetrokken nog wat dan zover jullie weten? Het lijkt mij dat hij weinig speeltijd gaat krijgen iig op de plek van Anita.
Van Geel blijft sowieso een lulletje zeker in zijn Ajax tijd. Maar hij heeft zijn eigen huid gered met geweldige transfers want zonder deze had zijn aankoopbeleid Ajax de Psv kant opgeduwd. TD zijn heeft in mijn optiek dan ook vooral met geluk te maken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:53 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat lag meer aan de toenmalige coach die spelers eistte, en Van Geel die daar dan maar mee instemde hé.
Ik denk dat hij zeer snel achter Anita de 2e man is aangezien de spelers achter Anita momenteel geen niveau hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jou paar tikken verkopen zou ik eerder onder een heldendaad plaatsen hoor.
Is die halve Nederland van PSG aangetrokken nog wat dan zover jullie weten? Het lijkt mij dat hij weinig speeltijd gaat krijgen iig op de plek van Anita.
Klein en gedrongen... typische Ajax middenvelder dus ik ben overtuigdquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zeer snel achter Anita de 2e man is aangezien de spelers achter Anita momenteel geen niveau hebben.
Stukje uit het AD,coach oranje onder 19:
Ik heb hem toen bekeken en ik was direct overtuigd. Het is een jongen met een perfecte sliding, hij kan de bal goed veroveren. Ilan is positioneel uitstekend en heel vaardig aan de bal. Klein en wat gedrongen, maar hij staat perfect op z'n benen.
Als je al 15 jaar lang non stop winst maakt met de verkoop van spelers is er geen sprak van geluk. Als je dat écht gelooft ben je of stekeblind of niet goed bij je kokosnoot.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Van Geel blijft sowieso een lulletje zeker in zijn Ajax tijd. Maar hij heeft zijn eigen huid gered met geweldige transfers want zonder deze had zijn aankoopbeleid Ajax de Psv kant opgeduwd. TD zijn heeft in mijn optiek dan ook vooral met geluk te maken.
Volgens jouw redenatie is zo'n Rik Boog één van de beste directeuren van Ajax in de laatste 10 jaar ofzo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:02 schreef Catch22- het volgende:
hoeveel kampioenschappen zijn er onder zijn leiding behaald?
Alleen bij AZ of niet?
1x 4de en 2x 2de toch? en een hoop (dure) zaadspelers.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:02 schreef Catch22- het volgende:
Alleen bij AZ of niet?
Zo makkelijk is het ook niet, maar zijn beleid kraakte aan elke kant bij Ajax. Geld binnenhalen is geweldig en ook zeer belangrijk, maar bij Ajax was dit dan ook noodzakelijk omdat hij ook veel dure spelers zonder talent binnenhaalde. Daarbij ontgaat mij een beetje waarom jullie bijvoorbeeld Suarez als een Van Geel verkoop omschrijven?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie is zo'n Rik Boog één van de beste directeuren van Ajax in de laatste 10 jaar ofzo.
Is niet echt een TD zijn verantwoordelijkheid hé. Het Ajax wat hij had staan met Huntelaar e.d. was 10keer beter dan het Ajax van nu (nofi, is gewoon een feit). Toen greep je er twee keer naast, nu pak je 'm twee keer.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:02 schreef Catch22- het volgende:
Alleen bij AZ of niet?
Ja jongen, heeft ook met een flinke dosis geluk te maken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is niet echt een TD zijn verantwoordelijkheid hé. Het Ajax wat hij had staan met Huntelaar e.d. was 10keer beter dan het Ajax van nu (nofi, is gewoon een feit). Toen greep je er twee keer naast, nu pak je 'm twee keer.
En bij Feijenoord doet hij het natuurlijk geweldig. Winnaar van de zilveren schoen 2011 opgepikt voor nop, een technische staff die geen reet kost en spelers kenmerkend beter maakt, vervangers voor duur verkochte middelmaat gehaald.
Speler gehuurd, waarbij de eigenaar van de speler 80% van het salaris betaalde, om hem vervolgens dit jaar transfervrij te zien vertrekken, en als klap op de vuurpijl: die speler maakt Feijenoord behaler van de vCL ten kostte van de verhurende club![]()
![]()
En natuurlijk Guidetti wat ook een geweldige schot in de roos was.
Nee, Van Geel en Rotterdam is een héél gelukkige combinatie.
Ja jonge, PSV is gewoon dom.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is niet echt een TD zijn verantwoordelijkheid hé. Het Ajax wat hij had staan met Huntelaar e.d. was 10keer beter dan het Ajax van nu (nofi, is gewoon een feit). Toen greep je er twee keer naast, nu pak je 'm twee keer.
En bij Feijenoord doet hij het natuurlijk geweldig. Winnaar van de zilveren schoen 2011 opgepikt voor nop, een technische staff die geen reet kost en spelers kenmerkend beter maakt, vervangers voor duur verkochte middelmaat gehaald.
Speler gehuurd, waarbij de eigenaar van de speler 80% van het salaris betaalde, om hem vervolgens dit jaar transfervrij te zien vertrekken, en als klap op de vuurpijl: die speler maakt Feijenoord behaler van de vCL ten kostte van de verhurende club![]()
![]()
En natuurlijk Guidetti wat ook een geweldige schot in de roos was.
Nee, Van Geel en Rotterdam is een héél gelukkige combinatie.
Nogmaals, 15 jaar non stop honderden (!) miljoenen verdienen, elke club met winst verlaten... Dat is geen geluk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja jongen, heeft ook met een flinke dosis geluk te maken.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:16 schreef Catch22- het volgende:
nee allemaal vaardighedenEen TD moet ervoor zorgen dat op termijn een club kampioen wordt.
En ik hoop zo hard dat Feyenoord eruit vliegt in de voorrondes en niet eens EL mag spelen, dat zou echt mijn jaar maken.
Zijn aankoop, dus ook zijn verkoop.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:03 schreef Littlerabbit het volgende:
Daarbij ontgaat mij een beetje waarom jullie bijvoorbeeld Suarez als een Van Geel verkoop omschrijven?
Tuurlijk niet, misschien kon hij wel niet onderhandelen en had ie 'm voor veel minder verkocht. Of veel meer.quote:
Feit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja jonge, PSV is gewoon dom.
Het negeren van je scouts en dan dure nontalenten halen maakt hem inderdaad een geweldige TDquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nogmaals, 15 jaar non stop honderden (!) miljoenen verdienen, elke club met winst verlaten... Dat is geen geluk.
We zien 't gauw genoeg. Wanneer moet Feyenoord tegen wie?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]. Dat jij een debiel bent wisten we al.
we gaan 't zien.quote:De loting zal plaatsvinden op 20 juli. Dan wordt bekend welke van de zeven mogelijke opponenten definitief het obstakel richting de groepsfase zal vormen voor Feyenoord. Sporting Braga, Dynamo Kiev en Spartak Moskou zijn al zeker van een geplaatste status.
Daarbij komen mogelijk nog Club Brugge en Fenerbahce. Daarnaast kan Feyenoord ook nog de nummers twee van Denemarken en Griekenland loten.
Laat gaan, wil geen Feyenoord discussie hier.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
We zien 't gauw genoeg. Wanneer moet Feyenoord tegen wie?
[..]
we gaan 't zien.
Ik kreeg wat sympathie (medelijden) met Feyenoord en haar supporters, maar door wat geluk worden ze 2e en ineens zijn ze weer helden. Jahoor
Je punt proberen te maken en dan "mocro's" zeggen in je post. Failquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:41 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Wat ik trouwens wel achterlijk vind, gaat het over een nieuwe type "voetbalhooligans" die relt bij festivals en zo. Als ze gaan rellen bij festivals zijn het toch geen voetbalhooligans, dan zijn het gewoon mocro's of idioten.
Altijd proberen voetbal zoveel mogelijk naar beneden te praten ook al heeft het niks met voetbal te maken.
Net alsof iemand anders mijn punten wel serieus neemt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je punt proberen te maken en dan "mocro's" zeggen in je post. Fail
Ricardo zal trillen op zijn benenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:44 schreef TIM-846 het volgende:
Jongens. Morgen komt Greg weer terug![]()
http://instagram.com/p/NLjkBhwaGG/
Ik vind dat je wel een punt hebt. Want als het echt voetbalhooligans waren zouden de Mocro's geen eens komen opdagen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:47 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Net alsof iemand anders mijn punten wel serieus neemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |