Dat leer je vanzelf, heb ik begrepen. Bijna niemand kan Frans als ze beginnen daar maar na 5 jaar wel.quote:
Je krijgt een basiscursus tijdens je training, het is geen vereiste.quote:
Lol wut?quote:Op zondag 15 juli 2012 23:33 schreef 010Beats het volgende:
Ik ben al zeer lang erg geïnteresseerd in het Vreemdelingenlegioen. Volgens mij hebben veel mannen dat al van kleins af aan
Negers? Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:29 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol wut?
De meeste die een militaire carriere nastreven doen dat uiteraard in hun eigen land. Als jij lekker de atoomproefkes wil beschermen tegen greenpeace en wat negers wil schieten in Tsjaad .... sja ...
Voor zover ik weet is Frans alleen een vereiste als je door wil gaan voor Officier.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:00 schreef SpaReine het volgende:
Ja ik bedoelde ook meer dat het een voorsprong was op de rest als je al een beetje frans kan..
Ja ok, maar ook saamhorigheid, actie, avontuur en hopelijk rechtvaardigheid.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:42 schreef lipper het volgende:
Klinkt avontuurlijk!
Maar je duikt in een wereld van geweld en narigheid.
Nee, dat was heul erg lang geleden "noodzaak" omdat je toen eerder de sjaak was omdat elk ander leger dan het leger van je eigen land als verraad gold. In enkele gevallen is het aan te raden, maar verder niet echt. Althans, dit is wat ik er van weet/gehoord heb.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:17 schreef Eenskijken het volgende:
moet je dan ook een hele andere identiteit aannemen enzo?
Majoor is een officiersrangquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:03 schreef mattttPUNTnl het volgende:
kan als buitenlander maximaal tot Majoor worden gepromoveerd (dus niet als officier, daar moet je echt Frans voor zijn). .
Nouja, je hebt 2 officiersrangen in het legioen:quote:
Saamhorigheid. ja en met z'n allen tegen belgen zijn heb ik vernomen, niet dat het erg is.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:00 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Ja ok, maar ook saamhorigheid, actie, avontuur en hopelijk rechtvaardigheid.
Ojee, een beroepspacifist..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:56 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Saamhorigheid. ja en met z'n allen tegen belgen zijn heb ik vernomen, niet dat het erg is.
Actie. Absoluut, als je het leuk vind om bommen te plaatsen en mensen te doden.
Avontuur. Ja, maar wat is de definitie van avontuur? Ergens in de stromende regen in de bushbush zitten noem ik niet echt avontuur. Een missie om een paar mensen te vermoorden lijkt me ook niet het je van het.
Rechtvaardigheid. Pff beweer je nu dat in het leger zitten een rechtvaardig beroep is?
Nee, maar wel handig:quote:Op maandag 16 juli 2012 11:01 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Je krijgt een basiscursus tijdens je training, het is geen vereiste.
quote:During mealtimes, sergeants would roam the mess hall asking soldiers to name the foods on their plate. Anything they could not name in French the sergeants would eat.
Bedankt. Zal het gaan lezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Ervaringen van een Amerikaan in het Vreemdelingenlegioen. 't Lijkt avontuurlijk maar weet waar je aan begint:
http://www.nytimes.com/2005/09/01/arts/01iht-bookfri.html
Boek over een jongen "who walked away from a promising career and, for romantic reasons, threw in his lot with a motley assortment of thugs, drunks, drug abusers and desperate refugees from the far corners of the earth. And those are the ones giving orders."
Dat denk niet dat je je als burger voor kan stellen hoe zoiets daadwerkelijk is.quote:
100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kg zware zandzak? Wereldrecord zonder zonder zandzak is iets van 10 seconden. Tel daar 40 kg bij op... indrukwekkendquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerd.
alles moet lukken, behalve die laatste....
nog even flink doortrainen!!
Dit soort lijstjesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerd.
alles moet lukken, behalve die laatste....
nog even flink doortrainen!!
quote:
Wat is er met het lijstje?quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-20 x opdrukken
-30 situps
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:55 schreef De_Fietser het volgende:
TS, waarom wil je zo graag bij het vreemdelingenlegioen? Heb je al ervaring met defensie in NL?
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt. Dit is iets wat ze grondig uitzoeken tijdens je eerste, drie weken durende, selectie periode.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.
Mn CV is gewoon kut dus zal ook na die 3 jaar niet heel veel beter worden.
Heb het gehad in NL en het avontuur trekt me. ff 5jaar weg van al dat gezeik dagelijks op de tv over euro-crisis, politiek, regeltjes etc. 5 jaar avontuur en je eigen grenzen opzoeken, nu het nog kan. Ben 29 en redelijk sportief en fit.
Ook na die 5jaar heb je een leuk zakcentje en kan je makkelijker werk vinden, wat ook zeer lekker betaald.
Waar heb je dat gelezen dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:49 schreef dok22 het volgende:
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt.
Op een forum van een voormalig legionair, is alweer jaren geleden, link ben ik ondertussen al weer kwijtgeraakt. Misschien hanteren ze deze regel wel niet meer. Wel iets om uit te zoeken voor TS, lijkt mij...quote:
Zijn ze bang de deurwaarder aan de deur te krijgen of voor soldijbeslag?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:49 schreef dok22 het volgende:
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt. Dit is iets wat ze grondig uitzoeken tijdens je eerste, drie weken durende, selectie periode.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zijn ze bang de deurwaarder aan de deur te krijgen of voor soldijbeslag?
Mag je in het reguliere Franse leger ook niet met schulden dan? Heb me er een paar jaar geleden in verdiept maar het schuldenverhaal ben ik niet tegen gekomen. Wel zware misdrijven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:01 schreef dok22 het volgende:
![]()
Denk eerder dat ze af willen van hun oude reputatie nl, iedereen accepteren die zich aandient.
Het legioen is nl een gewoon onderdeel van het reguliere Franse leger en het enige grote verschil is dat mensen die er in willen dienen niet de Franse nationaliteit mogen hebben.
Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb en toen ook alleen maar vluchtig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:03 schreef beeer het volgende:
[..]
Mag je in het reguliere Franse leger ook niet met schulden dan? Heb me er een paar jaar geleden in verdiept maar het schuldenverhaal ben ik niet tegen gekomen. Wel zware misdrijven.
Er is dus al iemand geweest die dat gedaan heeft. Die heeft nog 1 keer in 2008 ofzo gepost dat ie aangenomen was en sindsdien hebben we nooit weer wat van hem vernomenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:12 schreef dok22 het volgende:
[..]
Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb en toen ook alleen maar vluchtig.
Ik stel voor dat TS naar Marseille of Aubagne gaat om zich aan te melden en ons laat weten of het wel of niet lukt. Dan hebben we ons definitieve antwoord.
Een goed teken lijkt me.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
sindsdien hebben we nooit weer wat van hem vernomen
Nog niet precies welke maar wel waar. ik wil geplaatst worden in Djibouti. Liever dan Frans Guyana of stille oceaan of corsica en noorwegen. 1) omdat de woestijn me meer aanstaat 2) na 5 jaar te hebben gediend te hebben wil ik gaan werken als beveiliger op schepen in de golf van aden (anti-piraterij) en die bedrijven zitten veelal gevestigd in Djibouti (en omstreken)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:29 schreef dok22 het volgende:
Laat TS zich aanmelden, misschien valt hij wel van een rots in de Pyreneeen voor hij ooit het oerwoud of de woestijn te zien krijgt.
@TS: Weet je al in welk onderdeel je wilt dienen?
Ik zit zo ff het topic te lezen TS.. Maar jij denkt dat je kunt wegrennen van je problemen door naar het vreemdelingen legioen te gaan.. Tenminste daar lijkt het sterk op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.
Mn CV is gewoon kut dus zal ook na die 3 jaar niet heel veel beter worden.
Heb het gehad in NL en het avontuur trekt me. ff 5jaar weg van al dat gezeik dagelijks op de tv over euro-crisis, politiek, regeltjes etc. 5 jaar avontuur en je eigen grenzen opzoeken, nu het nog kan. Ben 29 en redelijk sportief en fit.
Ook na die 5jaar heb je een leuk zakcentje en kan je makkelijker werk vinden, wat ook zeer lekker betaald.
Men hoeft geen Frans te kunnen. Iedereen die zich voor het Legion Etrangere aanmeld, komt uiteindelijk in Aubagne. Daar word de recruit enkel nog maar in het Frans aangesproken, en mag hij t enkel nog maar Frans spreken/antwoorden. En dan leer je het snel(ler).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik zit zo ff het topic te lezen TS.. Maar jij denkt dat je kunt wegrennen van je problemen door naar het vreemdelingen legioen te gaan.. Tenminste daar lijkt het sterk op.
Daarbij weet ik voorzover dat je de franse taal moet kunnen spreken. Ken je het niet, wordt je niet toegelaten.
Zie het zo. 1 op de 6 komt door. Als jij en 1 frans sprekende gast over zijn, is de keuze snel gemaakt.
Een taal leer je niet binnen een jaar, en al helemaal niet in deze situaties wanneer communicatie een belangrijk middel is.
Oke, ik had het er laatst met iemand over en die zei dat je echt Frans moet spreken..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:34 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Men hoeft geen Frans te kunnen. Iedereen die zich voor het Legion Etrangere aanmeld, komt uiteindelijk in Aubagne. Daar word de recruit enkel nog maar in het Frans aangesproken, en mag hij t enkel nog maar Frans spreken/antwoorden. En dan leer je het snel(ler).
Nee ik zou het ook niet doen, en al hellemaal niet omdat je denkt zo van je problemen te kunnen weglopen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, ik had het er laatst met iemand over en die zei dat je echt Frans moet spreken...
Prima, ik hoef het iig niet te doen
Eensch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:47 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nee ik zou het ook niet doen, en al hellemaal niet omdat je denkt zo van je problemen te kunnen weglopen.
Topic gelezen? Omdat TS schulden heeft en daar klaar mee is.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:17 schreef EmileHeskey het volgende:
waarom zou je in godsnaam voor een ander land willen vechten .. en al zou je sneuvelen niemand treurt erom want je bent tog maar een buitenlander
dan nogquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Topic gelezen? Omdat TS schulden heeft en daar klaar mee is.
Ja het is ook niet mijn keus maar je vraagt je af waarom een iemand het zou willen doen. Dat is een van de wsl vele redenen die mensen deze beslissing doen laten maken.quote:
waarom zou je sowieso voor welk land dan ook willen vechten ergens in een of andere zandbak? ik vind dat zo overdreven...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:17 schreef EmileHeskey het volgende:
waarom zou je in godsnaam voor een ander land willen vechten .. en al zou je sneuvelen niemand treurt erom want je bent tog maar een buitenlander
- niet nodig -quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je sowieso voor welk land dan ook willen vechten ergens in een of andere zandbak? ik vind dat zo overdreven...
Schulden is idd een van de redenen ja.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja het is ook niet mijn keus maar je vraagt je af waarom een iemand het zou willen doen. Dat is een van de wsl vele redenen die mensen deze beslissing doen laten maken.
Mijn vraag is dan toch waarom het Franse vreemdelingen legion, en niet het Spaanse, of elders in het buitenland dienen in een land welke buitenlanders bij defensie toestaan (bv. belgie)? Ik ben zelf ook in het buitenland gaan dienen, maar ik was daar van het begin deel van het regulaire leger, en niet zo als in bv. Frankerijk in een special voor buitenlanders opgezetten eenheid. Maakt mijn inziens toch een verschil of je werkelijk geintregeerd word, of altijd als buitenlander aangezien word.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:53 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Schulden is idd een van de redenen ja.
Ik ben gewoon klaar met Nederland. Veel mensen zitten altijd te klagen en kankeren op alles wat niet goed is. Ik ben niet zo maar ik ga wel het avontuur achterna. Waarom zou je perse een 8-5 baan willen hebben, elke dag in dezelfde file en ' s avonds kijken naar het weerbericht om te kijken wat voor weer het wordt? ??
Met het Legioen zoek je je eigen grenzen op, fysiek wordt je echt tot de max gedreven, zie je nog eens wat van de wereld en als ze me naar Syrië of Zimbabwe sturen ben ik bereid te strijden voor gerechtigheid.
VS neem ik aan?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:09 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Mijn vraag is dan toch waarom het Franse vreemdelingen legion, en niet het Spaanse, of elders in het buitenland dienen in een land welke buitenlanders bij defensie toestaan (bv. belgie)? Ik ben zelf ook in het buitenland gaan dienen, maar ik was daar van het begin deel van het regulaire leger, en niet zo als in bv. Frankerijk in een special voor buitenlanders opgezetten eenheid. Maakt mijn inziens toch een verschil of je werkelijk geintregeerd word, of altijd als buitenlander aangezien word.
Deels juist, je kan als buitenlander in alle functies dienen die niet onder een hogere veiligheidsniveau vallen. Is men eenmaal genationaliseerd (en het achtergrond onderzoek positief afgesloten) kan men ook in deze functies.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:19 schreef beeer het volgende:
[..]
VS neem ik aan?
Daar kun je toch alleen op laag veiligheidsniveau dienen als buitenlander? En geen gevechtsposities?
Wat was jouw reden dan om je daar aan te melden?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:21 schreef -Amber- het volgende:
Deels juist, je kan als buitenlander in alle functies dienen die niet onder een hogere veiligheidsniveau vallen. Is men eenmaal genationaliseerd (en het achtergrond onderzoek positief afgesloten) kan men ook in deze functies.
Werkte al als burger voor de Army, dus was meer een samenloop van omstandigheden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:19 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat was jouw reden dan om je daar aan te melden?
Wat ik me herinner is dat je eerst een greencard moest hebben voordat je je kunt aanmelden, en niet dat je een greencard krijgt als je je aanmeldt. Als dat correct is dan heeft TS daar sowieso niets aan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:23 schreef -Amber- het volgende:
Werkte al als burger voor de Army, dus was meer een samenloop van omstandigheden.
Dat is juist en tevens correct. Maar hij zou zich bv. ook bij de Belgische defensie kunnen aanmelden, om maar iets te noemen. Mijn vraag was echter ook meer waarom juist bij het Franse vreemdelingen legion?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:57 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat ik me herinner is dat je eerst een greencard moest hebben voordat je je kunt aanmelden, en niet dat je een greencard krijgt als je je aanmeldt. Als dat correct is dan heeft TS daar sowieso niets aan.
Ik heb het al vaker geschreven maar wil best nog eens doen;quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:03 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dat is juist en tevens correct. Maar hij zou zich bv. ook bij de Belgische defensie kunnen aanmelden, om maar iets te noemen. Mijn vraag was echter ook meer waarom juist bij het Franse vreemdelingen legion?
Heb je zicht er op hoeveel procent van de aanmelders al eerdere professionele militaire ervaring heeft?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:38 schreef 055YP het volgende:
Ik heb me speciaal voor dit onderwerp aangemeld. Ben al 4 jaar bezig met het zoeken naar het lef om te gaan (FFL). Maar ik ga ook in 2013 of 2014, dat is afhankelijk of ik verder ga met mijn studie. Heb zelf 2,5 jaar bij Luchtmobiel gezeten, dus ervaring genoeg. Maar Nederland is niet het land waar ik voor zou willen vechten. Weinig actie en respect voor veteranen.
Ach, je kunt lopen ouwehoeren over wat slim is en wat niet. Maar respect voor TS en mensen die het geprobeerd hebben.
TS, wanneer ga je exact? Ga je meteen naar Marseille of eerst naar Nice/Parijs etc?
Men zal natuurlijk nooit kunnen uitsluiten dat men lieden met een strafblad binnenhaald. Maar tijdens de keuring en voorselectie word iedereen die een (zwaarder) strafbald heeft naar huis gestuurd (lees over de grensgezet/uitgewisseld met land van herkomst).quote:Op woensdag 26 september 2012 12:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Trekt zo'n legioen niet enorm veel gajes aan uit allerlei onbetrouwbare landen?
Op wikipedia lees ik: "De laatste jaren komen de meeste legionairs uit Oost-Europa en de Balkan"
Gezellig volk![]()
Bear Grylls, is dat niet diegene die "alleen" met een heel camera team overlevings filmpjes maakt?quote:Op donderdag 27 september 2012 02:38 schreef mighty_myte het volgende:
Kijk deze effe voor een indruk:
Waar betaal je dat allemaal van als je in de schuldhulpverlening zit?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:57 schreef 010Beats het volgende:
Planning is nog steeds december of januari. Eerst mn ogen laten laseren en dan ben ik weg. Moet 2 weken een bril dragen en daarna kunnen ze pas een afspraak maken voor een operatie. Dus nog paar maanden en dan ben ik weg.
Lekker intensief trainen en later hopelijk naar afrika, syrië en VAE. heb gelezen dat als je daar bent gestationeerd jr mee kan doen aan de triathlon van VAE. zou leuk zijn als dat lukt.
Ik neem direct de trein naar Marseille btw
quote:Op donderdag 27 september 2012 08:27 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Waar betaal je dat allemaal van als je in de schuldhulpverlening zit?
Moeten ze achterkomen dat je zwart wekrt flikkeren ze je dr gelijk uit. Wij (de belastingbetaler) draaien overgens op voor jou schulden dus wees er trots op.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:39 schreef 010Beats het volgende:
[..]![]()
Dat is het 'voordeel' van de schuldhulpverlening. Ze betalen al je rekeningen, ernaast doe ik nog paar baantjes erbij, zwart, dus zo kan dat makkelijk.
In nederland werk je ook alleen maar voor de belastingdienst, soms moet je het iets anders aanpakken
Ik betaal zelf ook belastingquote:Op donderdag 27 september 2012 19:04 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Moeten ze achterkomen dat je zwart wekrt flikkeren ze je dr gelijk uit. Wij (de belastingbetaler) draaien overgens op voor jou schulden dus wees er trots op.
Werk je alleen maar voor de Belastingdienst? Toe maar, wat een statement. Je begrijpt dat als jij straks in het Franse leger zit, je salaris ook ergens vandaan moet komen he? Dat groeit niet aan een boom maar wordt opgebracht door de Franse belastingbetaler.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:39 schreef 010Beats het volgende:
[..]![]()
Dat is het 'voordeel' van de schuldhulpverlening. Ze betalen al je rekeningen, ernaast doe ik nog paar baantjes erbij, zwart, dus zo kan dat makkelijk.
In nederland werk je ook alleen maar voor de belastingdienst, soms moet je het iets anders aanpakken
Weet je in welke staat Het belgische leger verkeert? Enkele jaren teruf moesten op oefening nog pinda pinda roepen omdat er geen geld was voor mumitie.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:03 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dat is juist en tevens correct. Maar hij zou zich bv. ook bij de Belgische defensie kunnen aanmelden, om maar iets te noemen. Mijn vraag was echter ook meer waarom juist bij het Franse vreemdelingen legion?
Ik heb de boeken ook gelezen; contante honger, vernederingen, kou, mishandeling.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb zomaar het gevoel dat TS geen flauw idee heeft waar hij aan begint. En ook dat TS met de eerste trein weer terug komt naar Nederland.
Je spreekt geen woord Frans en je romantiseert het enorm. Je geeft de politiek wenselijke antwoorden als 'vechten voor gerechtigheid' en om weg te lopen van je schulden. Maar geloof me, na 2 uur in de zeikregen in een schuttersputje ben je nat tot op je pendek en dan is het allemaal niet meer zo leuk. Helemaal niet als er een of andere sergeant tegen je aan het gillen is in het Frans waar je geen reet van begrijpt.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen.
hmmmkay...quote:Op zondag 7 oktober 2012 03:08 schreef 010Beats het volgende:
loop nooit weg voor zware omstandigheden.
Je moet doen wat je niet laten kan, laat dat voorop staan. Maar heb je überhaupt enige ervaring met het militair zijn?quote:Op zondag 7 oktober 2012 03:08 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Ik heb de boeken ook gelezen; contante honger, vernederingen, kou, mishandeling.
En toch ga ik. Het hoort erbij en ik ben geen mietje, loop nooit weg voor zware omstandigheden. Tuurlijk is het leven hier goed. En ik weet dat het er allemaal zit te komen. Het motiveert mij juist dat allemaal te overwinnen. Verschil in mentaliteit tussen mij, jou en een hoop andere mensen.
Dat is precies hetzelfde over hoe ik dacht over Defensie. En ik deed de VAMO.quote:Op zondag 7 oktober 2012 03:08 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Ik heb de boeken ook gelezen; contante honger, vernederingen, kou, mishandeling.
En toch ga ik. Het hoort erbij en ik ben geen mietje, loop nooit weg voor zware omstandigheden. Tuurlijk is het leven hier goed. En ik weet dat het er allemaal zit te komen. Het motiveert mij juist dat allemaal te overwinnen. Verschil in mentaliteit tussen mij, jou en een hoop andere mensen.
Het is dan ook de bedoeling dat je bevelen zonder nadenken gaat opvolgen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:27 schreef Ricksnor het volgende:
Dat is precies hetzelfde over hoe ik dacht over Defensie. En ik deed de VAMO.
Voordat je begint denk je het helemaal door te hebben wat je te wachten staat en denk je dat je er helemaal klaar voor bent. Ik was ook over de top gemotiveerd.
Maar geloof me, zodra je daadwerkelijk uren hetzelfde gat hebt lopen opengraven, dicht gooien, een meter naar voren en daar hetzelfde gat graven met je pioschop die niet eens tot je knie komt wordt je echt wel sip en ga je je echt wel afvragen wat de fuck je daar in godsnaam doet.
En dan heb ik het nu nog over de VAMO. Wil niet weten hoe het er aan toe gaat daar.
Je moet het meemaken, je weet niet wat je te wachten staat. Echt niet.
Hoi, ik ben Klaas en ik heb geen idee waar ik het over hebquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat je bevelen zonder nadenken gaat opvolgen.
Daarom moet je zinloze taken uitvoeren en als je uiteindelijk bent gehersenspoeld en doet wat men je opdraagt dan ben je klaar voor het gevecht.
Het romantiseren van het leger en het ophemelen ervan doormiddel van onderscheidingen is een manier om nieuw kanonnenvoer aan te trekken maar uiteindelijk is het natuurlijk het meest stompzinnige waar je je als mens aan kunt aan laten onderwerpen.
Vraag maar aan veteranen die echt oorlogen hebben meegemaakt en zwaar gewond zijn geraakt.
Die laten ze aan hun lot over.
Jij hebt nooit in het leger gezeten zie ik wel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:02 schreef jitzzzze het volgende:
Hoi, ik ben Klaas en ik heb geen idee waar ik het over heb
Denk wat je wil denken; het blijft overduidelijk dat geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Jij hebt nooit in het leger gezeten zie ik wel.
Ach ja, als je niet verder komt dan dit zinnetje dan heb ik de indruk dat ik je droombeeld verstoor en dat je daarom heel boos op mij bent.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:17 schreef jitzzzze het volgende:
Denk wat je wil denken; het blijft overduidelijk dat geen idee hebt waar je het over hebt.
Boos op een Fok! user?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ach ja, als je niet verder komt dan dit zinnetje dan heb ik de indruk dat ik je droombeeld verstoor en dat je daarom heel boos op mij bent.
Veel succes zou ik zeggen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 03:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
TVP want als iemand van 30 alsnog het vreemdelingenlegioen inwil ga ik er vanuit dat hij hier grondig over heeft nagedacht en het geen puberale opwelling is dus ik ben benieuwd hoe het TS zal vergaan.
Vertel dan even in grote lijnen waarom het de 'hel' op aarde is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:12 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ik heb van '99 tot '04 gediend. Ik ben gevlucht en ik kan je het alleen TEN STRENGSTE afraden. Ik treed niet in detail, maar het is de hel op de aarde. Het heeft mijn leven verwoest en dat van vele anderen in ieder geval.
Je denkt het allemaal zo goed te weten en in te kunnen schatten hèquote:Op zondag 7 oktober 2012 03:08 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Je wordt uitgeput, gehersenspoeld en ingezet voor zaken waar zelfs de grootste misdadigers zich niet toe zouden kunnen zetten. Ik heb onschuldige kinderen de nek door gesneden zien worden door eigen mensen. Het Legioen is een moordcommando wat geen enkel meededogen kent. Meer zeg ik er vanaf nu dus niet meer over.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vertel dan even in grote lijnen waarom het de 'hel' op aarde is.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Je wordt uitgeput, gehersenspoeld en ingezet voor zaken waar zelfs de grootste misdadigers zich niet toe zouden kunnen zetten. Ik heb onschuldige kinderen de nek door gesneden zien worden door eigen mensen. Het Legioen is een moordcommando wat geen enkel meededogen kent. Meer zeg ik er vanaf nu dus niet meer over.
Ik probeerde het nog... Verspilde moeite.quote:
Wie A zegt moet ook NUS zeggen. Of zeg het of had er nooit over begonnen. Hou je nog 1 optie over.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Je wordt uitgeput, gehersenspoeld en ingezet voor zaken waar zelfs de grootste misdadigers zich niet toe zouden kunnen zetten. Ik heb onschuldige kinderen de nek door gesneden zien worden door eigen mensen. Het Legioen is een moordcommando wat geen enkel meededogen kent. Meer zeg ik er vanaf nu dus niet meer over.
Ah, een deserteur!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:12 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ik heb van '99 tot '04 gediend. Ik ben gevlucht en ik kan je het alleen TEN STRENGSTE afraden. Ik treed niet in detail, maar het is de hel op de aarde. Het heeft mijn leven verwoest en dat van vele anderen in ieder geval.
inderdaad, ik heb regelmatig, in een ver verleden, aan de bar gezeten met iemand die na zijn NL'se commando opleiding bij het Legioen heeft gediend en daarna kolonel in het Kroatische leger is geworden maar aan hem was niets raars te merken, en hiermee bedoel ik dan dat je niet met het zweet in je naad je biertje zat te drinken omdat je het gevoel had dat er een doorgewinterde huurmoorderenaar naast je zat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:43 schreef AchJa het volgende:
Bullcrap story's... zeker die van Simpele geest.
Heb vaak zat met legioen lui gewerkt, over het algemeen prima lui waar je zaken mee kunt doen. Hier en daar wel wat "aparte" figuren maar die heb je overal.
Wat voor slecht boek is dat dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, ik heb regelmatig, in een ver verleden, aan de bar gezeten met iemand die na zijn NL'se commando opleiding bij het Legioen heeft gediend en daarna kolonel in het Kroatische leger is geworden maar aan hem was niets raars te merken, en hiermee bedoel ik dan dat je niet met het zweet in je naad je biertje zat te drinken omdat je het gevoel had dat er een doorgewinterde huurmoorderenaar naast je zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |