abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2012 @ 03:57:38 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_113585407
Allez klap!

Vorige delen:
Vreemdelingen Legioen
Vreemdelingen Legioen (Deel 2)

Topic gaat over iemand die altijd al geinteresseerd was in het Franse Vreemdelingen Legion, en die er nu al geruime tijd bij zit!

Laatste post van de soldaat:

quote:
@ tim2308:

Als je deserteert kan je beter maar niet meer op Frans grondgebied komen omdat er celstraffen op staan.

@ Arclight-S:

Het eten is best goed te doen, ze hebben gewoon alle normale dingen, aardappels, groente, etcetera, en van je eigen geld kan je in lokale winkels of eventueel op de basis zelf wat kopen. Alleen tijdens de training is het eten vaak niet te vreten... en het meest nare is is dat je dan ook aan een tijdslimiet zit. Er staat een standaard tijd voor en voor alle misstappen die begaan zijn op een dag word er tijd afgetrokken (voor de hele groep! niet individueel!) waardoor je vooral in het begin vaak onwijs weinig tijd hebt en loopt te schokken. Zo is een hele groep de dupe voor de misstap van een enkeling... erg naar maar het werkt wel want er worden naar verloop steeds minder fouten gemaakt.

In je 'vrije tijd' valt er zat te doen hoor, beetje computeren en voor degene die een jaar lang dienen zelfs internet. Tevens mag je na jaar ook een mobiele tefeloon hebben om familie etcetera te bellen. Ikzelf ben in mijn vrije tijd vooral bezig nog met de Franse taal leren omdat ik er best moeite mee heb... verder word er op de basis best veel gevoetbald met zelfs een 'landencompetitie'.

@ Isegrim:

Dat is een risico... maar daar ben ik niet bang voor... dat weet je van tevoren dat er zo'n kans is.

@ wimpie-bosboom:

Die 13% had ik toendertijd van een website afgehaald toen ik informatie verzamelde over het legioen... achteraf gezien blijkt er veel niet te kloppen op de meeste websites. Deze informatie die ik hierboven gaf kreeg ik voorgeschoteld tijdens de geschiedenislessen die ik kreeg op Aubagne. Let wel op dat die circa 3 van de 10 die overlijd een gemiddelde is over de totale leeftijd van het legioen (meer als 100 jaar) en ik al eerder aangaf dat het waarschijnlijk lager zal liggen hedendaags... alhoewel er nog steeds met regelmaat legionairs sneuvelen aangezien ze bijna overal als eerste ingaan.

En die 'eisen' had ik niets aan... het was wel erg zwaar... vooral omdat je GEEN pauzes krijgt... je doet tijdens de lichaamstest 1 van de onderdelen en zodra je daar klaar mee bent gelijk de volgende, dat maakt het extra zwaar. Het is zelfs zo erg dat ik bij het touwklimmen maar 4 meter haalde en ik maar 2 keer kon optrekken met palmen naar buiten. Maar omdat ik op andere fronten goed gescoord heb blijkbaar ben ik gewoon de selectie doorgekomen. Vandaar dat het geen eisen zijn maar ze raden je het alleen aan om wel te kunnen, dat maakt de opleiding makkelijker.
Laatste coole post:

quote:
Op zondag 8 juni 2008 19:34 schreef De_Dorstige het volgende:
Heb ooit een boek gelezen over een zekere Rens die daar ook heeft gediend. Ben z'n achternaam even kwijt. Hij schreef o.a. dat ze in het legioen een vaste hoer hebben, die door iedereen wordt geneukt(zonder condoom overigens). Is dat nog steeds het geval?
Hier verder, ik zal even mijn laatste topic doorlinken naar dit topic voor de soldaat (die niet even heel GC door gaat spitten).
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 04:08:52 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113585444
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 03:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Maar geloof je dat eckt?
die gozer zijn oom was een paar maanden legionnaire en chicks sloegen hem tegen zijn pik!

nee natuurlijk geloof ik dat niet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_113585520
Dit topic: een misverstand?

Ik heb het schrikbeeld dat legionairs worden gebruikt kanonnenvoer. Nooit beschouwd als volwaardig Fransman worden zij geïndoctrineerd om de eerste op het slagveld te zijn en de laatste ''thuis''. Met minimale middelen en maximale inspanning moeten overleven voor een vreemd volk en vaderland waar niemand zich om jou bekommert.

Het vreemdelingenlegioen: geen beroepsopleiding of tweede kans, maar de hel op Aarde. Niet omgevormd, maar kapot gemaakt en opgebouwd. Je gaat niet even bij het legioen. Het is geen Defensie met een 9 tot 5 baan all inclusive.
pi_113585630
Reeks?
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 11:43:35 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113588872
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 04:46 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Dit topic: een misverstand?

Ik heb het schrikbeeld dat legionairs worden gebruikt kanonnenvoer. Nooit beschouwd als volwaardig Fransman worden zij geïndoctrineerd om de eerste op het slagveld te zijn en de laatste ''thuis''. Met minimale middelen en maximale inspanning moeten overleven voor een vreemd volk en vaderland waar niemand zich om jou bekommert.

Het vreemdelingenlegioen: geen beroepsopleiding of tweede kans, maar de hel op Aarde. Niet omgevormd, maar kapot gemaakt en opgebouwd. Je gaat niet even bij het legioen. Het is geen Defensie met een 9 tot 5 baan all inclusive.
dat is de mythe

feitelijk is het gewoon een reguliere eenheid waar wat harder geschreeuwd en wat minder gedouched word en die jongens worden absoluut wel als volwaardig Fransman gezien
pi_113592492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de mythe

feitelijk is het gewoon een reguliere eenheid waar wat harder geschreeuwd en wat minder gedouched word en die jongens worden absoluut wel als volwaardig Fransman gezien
Zeker weten? Ik snap dat er veel propaganda is, maar in de documentaire van Bear Grylls zie je dat die gasten toch gewoon dag en nacht door moeten lopen op bloedende blaren in de snikhete zon, en dat was slechts een simulatie van hoe het er aan toe gaat in het echte legioen...
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 16:12:56 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113596167
nou het zullen best vierkante kerels zijn en ik twijfel er niet aan dat ze het wat zwaarder hebben dan de rest maar dat minderwaardig kanonnenvoer verhaal waar niemand om geeft is een mythe, sterker nog het grootste deel van de legionnairs werd gewoon in Frankrijk gebeuren vandaag de dag (afaik)

sterker nog, als er 1 omkomt dan noemen ze het gewoon Fransman tot de pers na wat speuren de achtergrond heeft weten te ontdekken
pi_121624989
Hoorde net op radio 1 dat Frankrijk dit leger naar Mali heeft gestuurd. Verder zeiden ze dat er bijna geen verschil meer is met het normale Franse leger. Alles is vrij streng als je het vergelijkt met vroeger.

Na de 2e wereldoorlog zaten er veel Nazi's en SS in. Nu wordt je gescand door Interpol bij aanmelding.
Heb nog geen media bericht gelezen dat het vreemdeligenleger is gestuurd.
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 10:12:26 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121626229
2 REP (Regiment Etranger de Parachutistes) zat in een buurland en is naar Mali gevlogen

dat met die Nazi's en SS valt volgens historici trouwens nogal mee, geen enkel nationaal component mag meer dan 25% van het totaal omvatten en Duitsers die van oorlogsmisdaden werden verdacht werden geweigerd maar het zullen er relatief gezien best veel geweest zijn want dat zie je na elke grote oorlog

er zal ook wel een stijging aan Amerikanen geweest zijn na WO2
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:06:52 #10
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121683002
tvp
pi_121707916
Ik denk hier serieus over na dus tvp.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_121717777
Ik denk hier ook serieus over na! Heb nog een sollicitatie lopen bij de marine, in mei vorig jaar helemaal goed gekeurd maar nog steeds wachtend op het veiligheidsonderzoek.
Dus behoorlijk flauw van!
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 14:10:49 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121720872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:46 schreef Clio86 het volgende:
Ik denk hier ook serieus over na! Heb nog een sollicitatie lopen bij de marine, in mei vorig jaar helemaal goed gekeurd maar nog steeds wachtend op het veiligheidsonderzoek.
Dus behoorlijk flauw van!
Een jaar wachten op een veiligheidsonderzoek? Dat klinkt een beetje lang.
pi_121746940
Ja dat is het ook zeker! Ze moesten nog wat extra onderzoeken. Nog steeds geen bericht en al ik bel met werving en selectie nog niks binnen.
pi_121761595
Je gaat toch niet voor een vreemde mogendheid vechten? Of voor je eigen land of niet. Marine heeft wel de toekomst dus dat is een slimme keuze.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_121766561
Ja moet bij de lichting van 11 maart geplaatst worden. Wordt in mei 27 dus dan kan ik het vergeten want dan ben ik namelijk te oud volgens defensie.
Het liefst natuurlijk onder mij neigen vlag maar als het niet anders kan dan?
pi_122605388
quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 00:28 schreef Clio86 het volgende:
Wie denkt er serieus over na om dit jaar of begin 2014 af te reizen naar Frankrijk om zich aan te melden bij het legioen?
Graag serieuze reacties!
Niet dat het zo gevaarlijk is, en weet ik veel allemaal dat heb ik nu wel genoeg gelezen op allerlei forums hier!
Ik denk er serieus over na, mijn baas belooft me nu al tijden van alles maar puntje bij paaltje.. nog steeds geen opleidingen, geen loonsverhoging, geen functie verandering en nog steeds het kutwerk..
waar ik helemaal niet te beroerd voor ben! maar ik wil naar iets serieus in me leven toe (toekomstverhaal)!
heb van alles gedaan, loonwerker, stucadoor, keukenhulp in restaurant, hovenier, krantenbezorger, groenteboer in supermarkt, en momenteel all-around medewerker bij een A merk auto.
verschillende opleidingen als VEVA3 waar ik vroegtijdig mee gestopt was ivm een scooterongeluk en lastige thuissituatie.. waar ik nog steeds van baal! momenteel thuiscursus Diploma wapenleer lopende..

Ik geef het al met al nog tot december 2013 voordat ik de definitieve knoop doorhak, ga binnenkort beginnen met taallessen Frans en als ik over 4 maanden nog geen opleiding krijg van mijn werkgever. ga ik ook serieuze training programma's volgen (die ik zelf zal samenstellen), denk hierbij aan marsen met bepakking, fitnis, vechtsporten en groene sport (overal en kisten en lekker actief door de bossen en sloten gaan).
‘’Ook de braafste burger kan niet in vrede leven, als dat zijn kwade buurman niet bevalt.’’
- Onbekend
’Van alle zorgen waar de mensheid onder lijdt is de bitterste; dat men zich van veel (ellende) bewust is, m
pi_122741484
Vreemdelingen Legion kom je als Bodybuilder terug denk ik zo.

Vreemdelingen Legion zijn bazen _O-
  Moderator maandag 11 februari 2013 @ 09:28:37 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122742126
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik denk het juist niet.
Nee denk het ook niet, teveel cardio..maar het blijven bazen
  Moderator maandag 11 februari 2013 @ 09:31:40 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122742146
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee denk het ook niet, teveel cardio..maar het blijven bazen
Precies, al die dikke spieren belemmeren je alleen maar. Het is leuk voor op het strand, maar als militair heb je er weinig aan.
pi_123635211
http://www.cervens.net/le(...)yesight-requirements

kan iemand dit voor mij interpreteren? ik ben bijziend, ik zie zonder bril net goed genoeg om te (mogen) rijden. word je hierdoor direct afgekeurd? als dat het geval is overweeg ik namelijk een ooglaseroperatie en ander waag ik misschien een poging om door de selectie te komen zonder..
..///
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')