Laatste coole post:quote:@ tim2308:
Als je deserteert kan je beter maar niet meer op Frans grondgebied komen omdat er celstraffen op staan.
@ Arclight-S:
Het eten is best goed te doen, ze hebben gewoon alle normale dingen, aardappels, groente, etcetera, en van je eigen geld kan je in lokale winkels of eventueel op de basis zelf wat kopen. Alleen tijdens de training is het eten vaak niet te vreten... en het meest nare is is dat je dan ook aan een tijdslimiet zit. Er staat een standaard tijd voor en voor alle misstappen die begaan zijn op een dag word er tijd afgetrokken (voor de hele groep! niet individueel!) waardoor je vooral in het begin vaak onwijs weinig tijd hebt en loopt te schokken. Zo is een hele groep de dupe voor de misstap van een enkeling... erg naar maar het werkt wel want er worden naar verloop steeds minder fouten gemaakt.
In je 'vrije tijd' valt er zat te doen hoor, beetje computeren en voor degene die een jaar lang dienen zelfs internet. Tevens mag je na jaar ook een mobiele tefeloon hebben om familie etcetera te bellen. Ikzelf ben in mijn vrije tijd vooral bezig nog met de Franse taal leren omdat ik er best moeite mee heb... verder word er op de basis best veel gevoetbald met zelfs een 'landencompetitie'.
@ Isegrim:
Dat is een risico... maar daar ben ik niet bang voor... dat weet je van tevoren dat er zo'n kans is.
@ wimpie-bosboom:
Die 13% had ik toendertijd van een website afgehaald toen ik informatie verzamelde over het legioen... achteraf gezien blijkt er veel niet te kloppen op de meeste websites. Deze informatie die ik hierboven gaf kreeg ik voorgeschoteld tijdens de geschiedenislessen die ik kreeg op Aubagne. Let wel op dat die circa 3 van de 10 die overlijd een gemiddelde is over de totale leeftijd van het legioen (meer als 100 jaar) en ik al eerder aangaf dat het waarschijnlijk lager zal liggen hedendaags... alhoewel er nog steeds met regelmaat legionairs sneuvelen aangezien ze bijna overal als eerste ingaan.
En die 'eisen' had ik niets aan... het was wel erg zwaar... vooral omdat je GEEN pauzes krijgt... je doet tijdens de lichaamstest 1 van de onderdelen en zodra je daar klaar mee bent gelijk de volgende, dat maakt het extra zwaar. Het is zelfs zo erg dat ik bij het touwklimmen maar 4 meter haalde en ik maar 2 keer kon optrekken met palmen naar buiten. Maar omdat ik op andere fronten goed gescoord heb blijkbaar ben ik gewoon de selectie doorgekomen. Vandaar dat het geen eisen zijn maar ze raden je het alleen aan om wel te kunnen, dat maakt de opleiding makkelijker.
Hier verder, ik zal even mijn laatste topic doorlinken naar dit topic voor de soldaat (die niet even heel GC door gaat spitten).quote:Op zondag 8 juni 2008 19:34 schreef De_Dorstige het volgende:
Heb ooit een boek gelezen over een zekere Rens die daar ook heeft gediend. Ben z'n achternaam even kwijt. Hij schreef o.a. dat ze in het legioen een vaste hoer hebben, die door iedereen wordt geneukt(zonder condoom overigens). Is dat nog steeds het geval?
die gozer zijn oom was een paar maanden legionnaire en chicks sloegen hem tegen zijn pik!quote:
dat is de mythequote:Op zaterdag 30 juni 2012 04:46 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Dit topic: een misverstand?
Ik heb het schrikbeeld dat legionairs worden gebruikt kanonnenvoer. Nooit beschouwd als volwaardig Fransman worden zij geïndoctrineerd om de eerste op het slagveld te zijn en de laatste ''thuis''. Met minimale middelen en maximale inspanning moeten overleven voor een vreemd volk en vaderland waar niemand zich om jou bekommert.
Het vreemdelingenlegioen: geen beroepsopleiding of tweede kans, maar de hel op Aarde. Niet omgevormd, maar kapot gemaakt en opgebouwd. Je gaat niet even bij het legioen. Het is geen Defensie met een 9 tot 5 baan all inclusive.
Zeker weten? Ik snap dat er veel propaganda is, maar in de documentaire van Bear Grylls zie je dat die gasten toch gewoon dag en nacht door moeten lopen op bloedende blaren in de snikhete zon, en dat was slechts een simulatie van hoe het er aan toe gaat in het echte legioen...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is de mythe
feitelijk is het gewoon een reguliere eenheid waar wat harder geschreeuwd en wat minder gedouched word en die jongens worden absoluut wel als volwaardig Fransman gezien
Een jaar wachten op een veiligheidsonderzoek? Dat klinkt een beetje lang.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:46 schreef Clio86 het volgende:
Ik denk hier ook serieus over na! Heb nog een sollicitatie lopen bij de marine, in mei vorig jaar helemaal goed gekeurd maar nog steeds wachtend op het veiligheidsonderzoek.
Dus behoorlijk flauw van!
Ik denk er serieus over na, mijn baas belooft me nu al tijden van alles maar puntje bij paaltje.. nog steeds geen opleidingen, geen loonsverhoging, geen functie verandering en nog steeds het kutwerk..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:28 schreef Clio86 het volgende:
Wie denkt er serieus over na om dit jaar of begin 2014 af te reizen naar Frankrijk om zich aan te melden bij het legioen?
Graag serieuze reacties!
Niet dat het zo gevaarlijk is, en weet ik veel allemaal dat heb ik nu wel genoeg gelezen op allerlei forums hier!
Ik denk het juist niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:43 schreef ZetaOS het volgende:
Vreemdelingen Legion kom je als Bodybuilder terug denk ik zo.
Precies, al die dikke spieren belemmeren je alleen maar. Het is leuk voor op het strand, maar als militair heb je er weinig aan.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:30 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee denk het ook niet, teveel cardio..maar het blijven bazen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |