abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2012 @ 03:08:19 #101
377663 010Beats
Half Zwitser Half Rotterdammer
pi_117681744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb zomaar het gevoel dat TS geen flauw idee heeft waar hij aan begint. En ook dat TS met de eerste trein weer terug komt naar Nederland.

Je spreekt geen woord Frans en je romantiseert het enorm. Je geeft de politiek wenselijke antwoorden als 'vechten voor gerechtigheid' en om weg te lopen van je schulden. Maar geloof me, na 2 uur in de zeikregen in een schuttersputje ben je nat tot op je pendek en dan is het allemaal niet meer zo leuk. Helemaal niet als er een of andere sergeant tegen je aan het gillen is in het Frans waar je geen reet van begrijpt.
Ik heb de boeken ook gelezen; contante honger, vernederingen, kou, mishandeling.
En toch ga ik. Het hoort erbij en ik ben geen mietje, loop nooit weg voor zware omstandigheden. Tuurlijk is het leven hier goed. En ik weet dat het er allemaal zit te komen. Het motiveert mij juist dat allemaal te overwinnen. Verschil in mentaliteit tussen mij, jou en een hoop andere mensen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 03:19:13 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_117681814
TVP want als iemand van 30 alsnog het vreemdelingenlegioen inwil ga ik er vanuit dat hij hier grondig over heeft nagedacht en het geen puberale opwelling is dus ik ben benieuwd hoe het TS zal vergaan.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_117682629
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:

Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 03:08 schreef 010Beats het volgende:

loop nooit weg voor zware omstandigheden.
hmmmkay...
PWBF
  zondag 7 oktober 2012 @ 09:45:33 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_117683263
ik denk wel dat, als je 30 bent, je een beetje laat ben voor een glansrijke beroepscarriere binnen de krijgsmacht., zelfs als vrijwilliger bij het vreemdelingenlegioen.

Als je 20-25 bent en je teken voor 5 jaar om daarna als huurling verder te gaan, oke maar ik denk dat je op een gegeven moment gewoon te oud bent voor de "merchant game"

Volgens mij is Nederlands "bekendste" legionair ooit verder gegaan als officier op de Balkan
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:41:49 #105
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117714155
quote:

[..]

Ik heb de boeken ook gelezen; contante honger, vernederingen, kou, mishandeling.
En toch ga ik. Het hoort erbij en ik ben geen mietje, loop nooit weg voor zware omstandigheden. Tuurlijk is het leven hier goed. En ik weet dat het er allemaal zit te komen. Het motiveert mij juist dat allemaal te overwinnen. Verschil in mentaliteit tussen mij, jou en een hoop andere mensen.
Je moet doen wat je niet laten kan, laat dat voorop staan. Maar heb je überhaupt enige ervaring met het militair zijn?
Daarbij heb ik juist het idee dat je wel wegloopt voor zware omstandigheden; hoe wil je anders uitleggen dat je in dienst wilt gaan vanwege je schulden? Dat klinkt enorm als weglopen.

En vergis je niet in mentaliteit; daar oordeel je te snel over naar mijn mening.
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:27:36 #106
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_117754902
quote:

[..]

Dat is precies hetzelfde over hoe ik dacht over Defensie. En ik deed de VAMO.
Voordat je begint denk je het helemaal door te hebben wat je te wachten staat en denk je dat je er helemaal klaar voor bent. Ik was ook over de top gemotiveerd.

Maar geloof me, zodra je daadwerkelijk uren hetzelfde gat hebt lopen opengraven, dicht gooien, een meter naar voren en daar hetzelfde gat graven met je pioschop die niet eens tot je knie komt wordt je echt wel sip en ga je je echt wel afvragen wat de fuck je daar in godsnaam doet.

En dan heb ik het nu nog over de VAMO. Wil niet weten hoe het er aan toe gaat daar.
Je moet het meemaken, je weet niet wat je te wachten staat. Echt niet.
pi_117766260
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:27 schreef Ricksnor het volgende:

Dat is precies hetzelfde over hoe ik dacht over Defensie. En ik deed de VAMO.
Voordat je begint denk je het helemaal door te hebben wat je te wachten staat en denk je dat je er helemaal klaar voor bent. Ik was ook over de top gemotiveerd.

Maar geloof me, zodra je daadwerkelijk uren hetzelfde gat hebt lopen opengraven, dicht gooien, een meter naar voren en daar hetzelfde gat graven met je pioschop die niet eens tot je knie komt wordt je echt wel sip en ga je je echt wel afvragen wat de fuck je daar in godsnaam doet.

En dan heb ik het nu nog over de VAMO. Wil niet weten hoe het er aan toe gaat daar.
Je moet het meemaken, je weet niet wat je te wachten staat. Echt niet.
Het is dan ook de bedoeling dat je bevelen zonder nadenken gaat opvolgen.
Daarom moet je zinloze taken uitvoeren en als je uiteindelijk bent gehersenspoeld en doet wat men je opdraagt dan ben je klaar voor het gevecht.

Het romantiseren van het leger en het ophemelen ervan doormiddel van onderscheidingen is een manier om nieuw kanonnenvoer aan te trekken maar uiteindelijk is het natuurlijk het meest stompzinnige waar je je als mens aan kunt aan laten onderwerpen.
Vraag maar aan veteranen die echt oorlogen hebben meegemaakt en zwaar gewond zijn geraakt.
Die laten ze aan hun lot over.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:02:45 #108
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117766534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het is dan ook de bedoeling dat je bevelen zonder nadenken gaat opvolgen.
Daarom moet je zinloze taken uitvoeren en als je uiteindelijk bent gehersenspoeld en doet wat men je opdraagt dan ben je klaar voor het gevecht.

Het romantiseren van het leger en het ophemelen ervan doormiddel van onderscheidingen is een manier om nieuw kanonnenvoer aan te trekken maar uiteindelijk is het natuurlijk het meest stompzinnige waar je je als mens aan kunt aan laten onderwerpen.
Vraag maar aan veteranen die echt oorlogen hebben meegemaakt en zwaar gewond zijn geraakt.
Die laten ze aan hun lot over.
Hoi, ik ben Klaas en ik heb geen idee waar ik het over heb :{w
pi_117766618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:02 schreef jitzzzze het volgende:

Hoi, ik ben Klaas en ik heb geen idee waar ik het over heb :{w
Jij hebt nooit in het leger gezeten zie ik wel.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:17:19 #110
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117767030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Jij hebt nooit in het leger gezeten zie ik wel.
Denk wat je wil denken; het blijft overduidelijk dat geen idee hebt waar je het over hebt.
pi_117767636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:17 schreef jitzzzze het volgende:

Denk wat je wil denken; het blijft overduidelijk dat geen idee hebt waar je het over hebt.
Ach ja, als je niet verder komt dan dit zinnetje dan heb ik de indruk dat ik je droombeeld verstoor en dat je daarom heel boos op mij bent.

Veel succes zou ik zeggen.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:39:05 #112
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117767742
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ach ja, als je niet verder komt dan dit zinnetje dan heb ik de indruk dat ik je droombeeld verstoor en dat je daarom heel boos op mij bent.

Veel succes zou ik zeggen.
Boos op een Fok! user? :') _O- Ik heb wel wat beters te doen.

Mijn droombeeld heb je niet verstoord, maak je geen zorgen. Maar ik heb wel een nieuwe uitdaging voor je: probeer je uitspraken eens te onderbouwen met een bron o.i.d.
pi_117769491
Waarom zou je het leger ingaan? Je leven in de handen leggen van een paar dikke, suffe, grijze politici (vaak zonder enige militaire ervaring) die menen dat het nodig is om ergens ver weg in een zandbak oorlogje te gaan voeren.
PWBF
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:00:23 #114
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117777706
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 03:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
TVP want als iemand van 30 alsnog het vreemdelingenlegioen inwil ga ik er vanuit dat hij hier grondig over heeft nagedacht en het geen puberale opwelling is dus ik ben benieuwd hoe het TS zal vergaan.
^O^

En daarmee terug naar de vraag van TS. Wie heeft er persoonlijk verhalen over dienen in het Legioen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117860039
Ik heb van '99 tot '04 gediend. Ik ben gevlucht en ik kan je het alleen TEN STRENGSTE afraden. Ik treed niet in detail, maar het is de hel op de aarde. Het heeft mijn leven verwoest en dat van vele anderen in ieder geval.
pi_117860220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:12 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ik heb van '99 tot '04 gediend. Ik ben gevlucht en ik kan je het alleen TEN STRENGSTE afraden. Ik treed niet in detail, maar het is de hel op de aarde. Het heeft mijn leven verwoest en dat van vele anderen in ieder geval.
Vertel dan even in grote lijnen waarom het de 'hel' op aarde is.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117860277
quote:

[..]

Je denkt het allemaal zo goed te weten en in te kunnen schatten hè :N

Zoals jij komen ze allemaal binnen, binnen een week is iedereen (sommigen zelfs binnen een dag) compleet gebroken en afgemat. Op het moment dat je niet meer kunt begint het hersenspoelen (inclusief ernstige fysieke en geestelijke mishandeling). Na een paar maanden uitputting en hersenspoeling wordt je fysiek weer "geprepareerd" zoals ze dat noemen. Dan komen de opdrachten tegen de menselijkheid. Want jij denkt toch niet dat jij de goede zaak dient hè??? Waarom is alles zo in het geniep?
En je kunt er niet meer uit anders ben je je leven niet zeker. Ik heb nu nog steeds het idee dat ze me willen hebben. En als ze me vinden weet ik wel dat ik het niet meer na kan vertellen.
pi_117860342
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:19 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Vertel dan even in grote lijnen waarom het de 'hel' op aarde is.
Je wordt uitgeput, gehersenspoeld en ingezet voor zaken waar zelfs de grootste misdadigers zich niet toe zouden kunnen zetten. Ik heb onschuldige kinderen de nek door gesneden zien worden door eigen mensen. Het Legioen is een moordcommando wat geen enkel meededogen kent. Meer zeg ik er vanaf nu dus niet meer over.
pi_117860393
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Je wordt uitgeput, gehersenspoeld en ingezet voor zaken waar zelfs de grootste misdadigers zich niet toe zouden kunnen zetten. Ik heb onschuldige kinderen de nek door gesneden zien worden door eigen mensen. Het Legioen is een moordcommando wat geen enkel meededogen kent. Meer zeg ik er vanaf nu dus niet meer over.
:')
pi_117860473
Props voor deze goeie troll
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_117860562
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:27 schreef m.k het volgende:
Props voor deze goeie troll
Ik probeerde het nog... Verspilde moeite.
pi_117860636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Wie A zegt moet ook NUS zeggen. Of zeg het of had er nooit over begonnen. Hou je nog 1 optie over.
pi_117860714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:12 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ah, een deserteur! :{w
pi_117860957
Bullcrap story's... zeker die van Simpele geest.

Heb vaak zat met legioen lui gewerkt, over het algemeen prima lui waar je zaken mee kunt doen. Hier en daar wel wat "aparte" figuren maar die heb je overal.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:47:53 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_117880133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:43 schreef AchJa het volgende:
Bullcrap story's... zeker die van Simpele geest.

Heb vaak zat met legioen lui gewerkt, over het algemeen prima lui waar je zaken mee kunt doen. Hier en daar wel wat "aparte" figuren maar die heb je overal.
inderdaad, ik heb regelmatig, in een ver verleden, aan de bar gezeten met iemand die na zijn NL'se commando opleiding bij het Legioen heeft gediend en daarna kolonel in het Kroatische leger is geworden maar aan hem was niets raars te merken, en hiermee bedoel ik dan dat je niet met het zweet in je naad je biertje zat te drinken omdat je het gevoel had dat er een doorgewinterde huurmoorderenaar naast je zat.
pi_117880925
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad, ik heb regelmatig, in een ver verleden, aan de bar gezeten met iemand die na zijn NL'se commando opleiding bij het Legioen heeft gediend en daarna kolonel in het Kroatische leger is geworden maar aan hem was niets raars te merken, en hiermee bedoel ik dan dat je niet met het zweet in je naad je biertje zat te drinken omdat je het gevoel had dat er een doorgewinterde huurmoorderenaar naast je zat.
Wat voor slecht boek is dat dan?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:35:33 #127
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_117881396
Genoeg gezwets. Simpel, geef maar een seintje als je boven water komt en antwoord wil gaan geven.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')