Bedankt. Zal het gaan lezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:38 schreef Nielsch het volgende:
Ervaringen van een Amerikaan in het Vreemdelingenlegioen. 't Lijkt avontuurlijk maar weet waar je aan begint:
http://www.nytimes.com/2005/09/01/arts/01iht-bookfri.html
Boek over een jongen "who walked away from a promising career and, for romantic reasons, threw in his lot with a motley assortment of thugs, drunks, drug abusers and desperate refugees from the far corners of the earth. And those are the ones giving orders."
Dat denk niet dat je je als burger voor kan stellen hoe zoiets daadwerkelijk is.quote:
100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kg zware zandzak? Wereldrecord zonder zonder zandzak is iets van 10 seconden. Tel daar 40 kg bij op... indrukwekkendquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerd.
alles moet lukken, behalve die laatste....
nog even flink doortrainen!!
Dit soort lijstjesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerd.
alles moet lukken, behalve die laatste....
nog even flink doortrainen!!
quote:
Wat is er met het lijstje?quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef 010Beats het volgende:
fysieke eisen:
-20 x opdrukken
-30 situps
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:55 schreef De_Fietser het volgende:
TS, waarom wil je zo graag bij het vreemdelingenlegioen? Heb je al ervaring met defensie in NL?
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt. Dit is iets wat ze grondig uitzoeken tijdens je eerste, drie weken durende, selectie periode.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.
Mn CV is gewoon kut dus zal ook na die 3 jaar niet heel veel beter worden.
Heb het gehad in NL en het avontuur trekt me. ff 5jaar weg van al dat gezeik dagelijks op de tv over euro-crisis, politiek, regeltjes etc. 5 jaar avontuur en je eigen grenzen opzoeken, nu het nog kan. Ben 29 en redelijk sportief en fit.
Ook na die 5jaar heb je een leuk zakcentje en kan je makkelijker werk vinden, wat ook zeer lekker betaald.
Waar heb je dat gelezen dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:49 schreef dok22 het volgende:
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt.
Op een forum van een voormalig legionair, is alweer jaren geleden, link ben ik ondertussen al weer kwijtgeraakt. Misschien hanteren ze deze regel wel niet meer. Wel iets om uit te zoeken voor TS, lijkt mij...quote:
Zijn ze bang de deurwaarder aan de deur te krijgen of voor soldijbeslag?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:49 schreef dok22 het volgende:
Voor zover ik weet en gelezen heb, wordt je niet aangenomen in het LE zolang je nog schulden hebt. Dit is iets wat ze grondig uitzoeken tijdens je eerste, drie weken durende, selectie periode.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zijn ze bang de deurwaarder aan de deur te krijgen of voor soldijbeslag?
Mag je in het reguliere Franse leger ook niet met schulden dan? Heb me er een paar jaar geleden in verdiept maar het schuldenverhaal ben ik niet tegen gekomen. Wel zware misdrijven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:01 schreef dok22 het volgende:
![]()
Denk eerder dat ze af willen van hun oude reputatie nl, iedereen accepteren die zich aandient.
Het legioen is nl een gewoon onderdeel van het reguliere Franse leger en het enige grote verschil is dat mensen die er in willen dienen niet de Franse nationaliteit mogen hebben.
Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb en toen ook alleen maar vluchtig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:03 schreef beeer het volgende:
[..]
Mag je in het reguliere Franse leger ook niet met schulden dan? Heb me er een paar jaar geleden in verdiept maar het schuldenverhaal ben ik niet tegen gekomen. Wel zware misdrijven.
Er is dus al iemand geweest die dat gedaan heeft. Die heeft nog 1 keer in 2008 ofzo gepost dat ie aangenomen was en sindsdien hebben we nooit weer wat van hem vernomenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:12 schreef dok22 het volgende:
[..]
Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb en toen ook alleen maar vluchtig.
Ik stel voor dat TS naar Marseille of Aubagne gaat om zich aan te melden en ons laat weten of het wel of niet lukt. Dan hebben we ons definitieve antwoord.
Een goed teken lijkt me.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
sindsdien hebben we nooit weer wat van hem vernomen
Nog niet precies welke maar wel waar. ik wil geplaatst worden in Djibouti. Liever dan Frans Guyana of stille oceaan of corsica en noorwegen. 1) omdat de woestijn me meer aanstaat 2) na 5 jaar te hebben gediend te hebben wil ik gaan werken als beveiliger op schepen in de golf van aden (anti-piraterij) en die bedrijven zitten veelal gevestigd in Djibouti (en omstreken)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:29 schreef dok22 het volgende:
Laat TS zich aanmelden, misschien valt hij wel van een rots in de Pyreneeen voor hij ooit het oerwoud of de woestijn te zien krijgt.
@TS: Weet je al in welk onderdeel je wilt dienen?
Ik zit zo ff het topic te lezen TS.. Maar jij denkt dat je kunt wegrennen van je problemen door naar het vreemdelingen legioen te gaan.. Tenminste daar lijkt het sterk op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef 010Beats het volgende:
[..]
Zat in de schulden en toen gaat kijken naar uitwegen. Ook het vreemdelingenlegioen heb ik onderzocht maar uiteindelijk gekozen voor schuldhulpverlening. Nu leef ik al enkele maanden van 35 euro in de week en dat is niks kan ik je vertellen.
Mn CV is gewoon kut dus zal ook na die 3 jaar niet heel veel beter worden.
Heb het gehad in NL en het avontuur trekt me. ff 5jaar weg van al dat gezeik dagelijks op de tv over euro-crisis, politiek, regeltjes etc. 5 jaar avontuur en je eigen grenzen opzoeken, nu het nog kan. Ben 29 en redelijk sportief en fit.
Ook na die 5jaar heb je een leuk zakcentje en kan je makkelijker werk vinden, wat ook zeer lekker betaald.
Men hoeft geen Frans te kunnen. Iedereen die zich voor het Legion Etrangere aanmeld, komt uiteindelijk in Aubagne. Daar word de recruit enkel nog maar in het Frans aangesproken, en mag hij t enkel nog maar Frans spreken/antwoorden. En dan leer je het snel(ler).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik zit zo ff het topic te lezen TS.. Maar jij denkt dat je kunt wegrennen van je problemen door naar het vreemdelingen legioen te gaan.. Tenminste daar lijkt het sterk op.
Daarbij weet ik voorzover dat je de franse taal moet kunnen spreken. Ken je het niet, wordt je niet toegelaten.
Zie het zo. 1 op de 6 komt door. Als jij en 1 frans sprekende gast over zijn, is de keuze snel gemaakt.
Een taal leer je niet binnen een jaar, en al helemaal niet in deze situaties wanneer communicatie een belangrijk middel is.
Oke, ik had het er laatst met iemand over en die zei dat je echt Frans moet spreken..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:34 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Men hoeft geen Frans te kunnen. Iedereen die zich voor het Legion Etrangere aanmeld, komt uiteindelijk in Aubagne. Daar word de recruit enkel nog maar in het Frans aangesproken, en mag hij t enkel nog maar Frans spreken/antwoorden. En dan leer je het snel(ler).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |