Meer dan Senna gok ik zo..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:16 schreef vosss het volgende:
Ik vond het ook al erg veel die 214.
Is overigens bekend hoeveel G Rubens in dat tragische weekend in Imola op zn pens kreeg?
Dat was ook een beste klap.
Ik wilde graag de zaterdag gaan, maar dat komt een beetje kut uit. Vrijdag een bruiloft tot in de late uurtjes en zaterdagavond moet ik de nachtdienst inquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:13 schreef nils7 het volgende:
Dit jaar naar Spa een weekend![]()
Gaan er nog meer?
Als hij de anderen voorblijft wel jaquote:
Het is inderdaad een piek, maar nog steeds wel impressivequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:50 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Die 214G zijn denk ik lateraal en gemeten nadat hij het hek raakte, en in 2 seconde iets van 6 keer met zo'n enorme snelheid om z'n as draaide. Daar kan een mens geloof ik een stuk beter tegen dan horizontale g-krachten..
(edit: en die 214G heeft misschien maar 0,01 seconde ofzo plaatsgevonden, waarna het snel minder werd)
quote:Aug.17 (GMM) The German weekly Sport Bild is reporting that Volkswagen, the carmaker giant, is making plans to enter formula one in 2015.
Sauber team boss Peter Sauber confirmed recently that he met at the Geneva motor show with VW's chairman Martin Winterkorn.
The Swiss team's chief executive Monisha Kaltenborn denied there is any more to the story.
But Sport Bild said Volkswagen is planning to enter F1 with Sauber, the Hinwil based team who won a grand prix with BMW during the 2006-2009 collaboration.
The report said the FIA has been informed of the VW-Sauber plans, with Wolfsburg based VW reportedly keen to strengthen its presence in the key premier car markets in China, the US, Russia and Brazil.
Sport Bild also said Sauber might be just a "stepping stone" into F1 for VW, with the marque also keen to get involved in F1 chassis design at its state of the art Porsche Motorsport Centre in Weissach, Germany.
Over twee weken weer.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:58 schreef Marks het volgende:
Ok, leuk allemaal dat nieuws, maar ben er wel klaar mee...
RACES wil ik weer zien ! Erg lang deze zomerstop...
Ja en de overige raceklasses hebben ook allemaal stop, behalve Moto GP...quote:
Was anders best n succes , dat mariokartquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Overigens wordt die andere F1 game een regelrechte flutgame a la mariokart
Speciaal voor jou danquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Overigens wordt die andere F1 game een regelrechte flutgame a la mariokart
quote:Codemasters bevestigt 21 september als releasedatum voor F1 2012
De nieuwste versie van de officiële Formule 1-game ligt op 21 september in de winkels. Dat bevestigde ontwikkelaar en uitgever Codemasters. F1 2012 is beschikbaar voor XboX 360, PlayStation 3 en PC. Het spel bevat weer enkele nieuwe features, waaronder de young drivers-test.
Stephen Hoodsaid, creatief directeur bij Codemasters: "Het doel voor de game voor 2012 is om een meer complete Formule 1-ervaring te creëren. De young drivers-test geeft jonge coureurs de kans en de tijd om hun talenten op de baan tentoon te spreiden. Het is geweldig dat we in staat zijn om elementen uit de echte sessie toe te passen in de game."
Volgens mij wilt de tekenaar zeggen dat de ''Kimi-kloon fout'' foute geruchten zijn, en het dus niet gaat gebeuren om hem in die wagen te zetten. Net zoals de andere fout-klonen/geruchten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:13 schreef Atreidez het volgende:
Yep, maar ik zie Kimi daar echt niet terugkeren zolang diMontezemelo nog met de scepter zwaait.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Overigens wordt die andere F1 game een regelrechte flutgame a la mariokart
Klopt, dit verklaart mede de tattoo op m'n reet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:00 schreef vosss het volgende:
Ja met genoeg drank op heeft alles potentie
U zei?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:00 schreef vosss het volgende:
Ja met genoeg drank op heeft alles potentie
Daar kan ik niet genoeg drank voor opquote:
Ik hoop het voor die mensen die daar hun tickets gekocht hebben. En de volgende keer gewoon bij een vertrouwde club bestellenquote:Advocaat TTE: "Alle tickets worden dit weekend verstuurd"
De afgelopen twee weken ontstond er veel oproer toen berichten in de media kwamen dat enkele duizenden fans mogelijk zouden zijn opgelicht door The Ticket Enterprise. Het Rotterdamse bedrijf, dat internationaal meerdere online ticket sites runde, zou failliet zijn en onder curatele. Hier blijkt echter nog niets van waar, wel zijn er problemen.
Eigenaar Jasper van Eijck wordt op internet aangewezen als zondebok en oplichter, en op diverse fora en Facebook pagina's lijken de gedupeerde fans elkaar gek te maken over de huidige situatie en vooral over de vraag: wat te doen? Moeten er nieuwe kaarten gekocht worden of afwachten tot mededelingen?
Volledige aandacht naar oplossing problemen
Advocaat Maurice Bol, die TTE bijstaat in de huidige situatie sprak vanmiddag exclusief met F1Today.net over de stand van zaken. Bol: "Het is natuurlijk voor iedereen een vervelende kwestie. Belangrijkste op dit moment, ook omdat het kort dag is en over twee weken de Grand Prix plaatsvindt, is dat de mensen die tickets hebben besteld duidelijkheid krijgen. Daarom is Jasper op dit moment met twee andere medewerkers in Spa-Francorchamps om met de organisatie van de race alles op een rijtje te zetten. De database van TTE wordt omgezet zodat er sneller duidelijkheid is welke fans tickets besteld hebben en betaald."
Overeenkomst morgen getekend, tickets worden dit weekend verzonden
"In principe is de overeenkomst tussen de organisatie en TTE rond. Het concept is behoudens details rond en zal vermoedelijk morgen getekend worden. Dat wil zeggen; iedereen die tickets heeft besteld én betaald zullen komende week de tickets ontvangen. Dit weekend zullen de tickets worden verzonden. De mensen die niet hebben betaald, kunnen uiteraard ook geen ticket krijgen."
Dat er tot nu zo weinig informatie naar buiten is gekomen, is bewust gekozen op advies van advocaat Bol. Afgezien van een persbericht eerder deze week, waarin duidelijkheid is verschaft over de huidige stand van zaken binnen het bedrijf, en hoe de huidige situatie is ontstaan zijn er verder geen mededelingen gedaan en is Jasper van Eijck momenteel onbereikbaar voor de media. Bol: "Ik heb Jasper geadviseerd zich eerst te concentreren op de ticket-uitlevering van Spa-Francorchamps. Dat is het belangrijkste, daar moet alle aandacht nu naar uit. Daarna kan hij altijd de beslissing nemen om zelf nog een toelichting te geven, al zijn er natuurlijk ook nog andere races waar tickets voor zijn besteld zoals de race in Monza. Daar zullen we later naar gaan kijken hoe die situaties opgelost worden."
Geen doorstart The Ticket Enterprise
Van Eijck zal niet verder gaan met TTE en voor alle medewerkers zijn ontslagvergunningen aangevraagd. Financieel is het onverantwoord om verder te gaan met het ticketbureau waardoor na dit seizoen het bedrijf op zal houden te bestaan. Voor alle tickets die voor dit seizoen besteld en betaald zijn, zal een oplossing worden gezocht.
je hebt nooit zo'n geile big gehad, hoe weet je nu dat het niet lekker is?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kan ik niet genoeg drank voor op![]()
![]()
!!!!
Ja vind je t gek als je de baan als flipperkast gebruikt hahaha... alhoewel mn neefje dat een briljante baan vond want "je kon er niet vanaf schieten".quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Gewoon full pull voor 100% gaan joh !![]()
Heb toen met F1 '98 het complete seizoen gedaan, 100%, Monaco alleen een DNF gedaan, wat een *** circuit vond/vind ik dat, flipperkast a gogo
quote:There was an interesting story in yesterday’s Mail on Sunday about an innovative new use in the medical world for the F1 electronic control unit, the “brain” of an F1 car.
As a result of a chance conversation between a McLaren engineer and a paediatrician, Birmingham Children’s Hospital has been trialling the ECU in a children’s intensive care ward; the idea is that the F1-derived unit can measure all the key signs from the child, sense trends and detect developing problems earlier than the electronics previously used by the NHS.
The unit normally measures oil pressures, brake temperatures and the like.
Here, a lightly adapted version of the F1 ECU is being used to measure things like heart rate, oxygen levels and blood pressure in an ill child. And, inevitably, it is far more capable than the units currently used in hospitals; it can take a heart cardiogram 125 times a minute, instead of once an hour, for example.
This allows doctors to pick up signs of deterioration in a child’s condition much earlier and it detects subtle shifts, which the current system would not register. This is what F1 has arrived at through the desire to know as much as possible in real time about what is happening on the race car.
There are over 120 sensors on an F1 car, recording over 500 parameters which are transmitted live via telemetry, back to the pits and also to the teams’ factories in the UK and Europe. The ECU manages the data and the control systems and is a standardised unit used by all the F1 teams. In the four years since McLaren Electronic Systems started as ECU supplier, no car has retired from a race due to ECU failure, which gives a level of confidence for medical staff, no doubt.
The MoS spoke to Dr Heather Duncan, a consultant paediatrician at BCH, who described the trial as “a transformational breakthrough”; she is hoping to find more funding to continue the trial and encourage other childrens’ ICUs to trial the system.
“Formula 1 engineers do lots of real-time monitoring during races and look at performance and modelling to see when they should change tyres and have pit stops,” she said. “They’re predicting, essentially, which we don’t tend to do in healthcare.
“Although we can always see what is happening at the bedside, we can’t see trends over time. This software lets us do this – and it could improve a child’s chances of survival.
“At the moment it’s intuitive for a racing engineer but less so for clinicians. For example, breathing rate kept coming up as “revs per minute”. So there’s some tweaking to do.”
It’s easy to be cynical about stories like this, but the application of F1 technology to other areas of life is such an important bi-product of the drive for innovation, which makes F1 what it is.
As the team bosses fight each other over how to control costs and what F1 should be all about, they could do with taking account of stories like this one.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef JohnB52 het volgende:
Heb jij ff geluk! Kan je samen met Vosss :-p
vosss kan vrijdag niet ivm een bruiloft. Ik was de zaterdag aan het overwegen, maar dat wordt lastig ivm nachtdienst van zater- op zondag.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef JohnB52 het volgende:
Heb jij ff geluk! Kan je samen met Vosss :-p
jij hebt echt kutdiensten voor jouw hobby!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:46 schreef vosss het volgende:
[..]
vosss kan vrijdag niet ivm een bruiloft. Ik was de zaterdag aan het overwegen, maar dat wordt lastig ivm nachtdienst van zater- op zondag.
Eigenlijk welquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij hebt echt kutdiensten voor jouw hobby!
quote:• 16-18 maart - melbourne - 07:00 uur
• 23-25 maart - sepang - 10:00 uur
• 13-15 april - china - 09:00 uur
• 24-27 mei - monaco - 14:00 uur
• 8-10 juni - canada - 20:00 uur
• 22-24 juni - valencia - 14:00 uur
• 6-8 juli - silverstone - 14:00 uur
• 31-2 september - spa - 14:00 uur
• 21-23 september - singapore - 14:00 uur
• 12-14 oktober - korea - 08:00 uur
• 2-4 november - abu dhabi - 14:00 uur
• 23-25 november - brazilie - 17:00 uur
Ik ben eventueel van plan om vrijdag te gaan. Zag wel dat ik alleen nog kaarten op het circuit zelf kan krijgen, dus wil ik eerst weten of ze makkelijk te krijgen zijn voor een vrijdag en hoe duur ze zijn. Heb weinig zin om zo'n 3 uur voor niks in de auto te zitten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Krijg net telefoon dat ik een gratis kaartje krijg voor de vrije trainingen de vrijdag van Spa
Waren er niet nog meer gegadigden voor de vrijdagMini-meet?
Ga dan naar de historic grand prix op zandvoortquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ben eventueel van plan om vrijdag te gaan. Zag wel dat ik alleen nog kaarten op het circuit zelf kan krijgen, dus wil ik eerst weten of ze makkelijk te krijgen zijn voor een vrijdag en hoe duur ze zijn. Heb weinig zin om zo'n 3 uur voor niks in de auto te zitten.
Lijkt mij ook wel leuk. Is het niet te druk om wat dingen rustig te bekijken?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Ga dan naar de historic grand prix op zandvoorthttp://www.historicgrandprix.nl/
Kaartjes zijn gewoon aan de poort te krijgen:quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ben eventueel van plan om vrijdag te gaan. Zag wel dat ik alleen nog kaarten op het circuit zelf kan krijgen, dus wil ik eerst weten of ze makkelijk te krijgen zijn voor een vrijdag en hoe duur ze zijn. Heb weinig zin om zo'n 3 uur voor niks in de auto te zitten.
Is inderdaad ook nog een optie. Bijna helemaal vergeten dat dat ook nog was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Ga dan naar de historic grand prix op zandvoorthttp://www.historicgrandprix.nl/
Is inderdaad niet goedkoop en uiteraard zal het parkeren ook niet echt goedkoop zijn. Zal er in ieder geval nog even over nadenken. Bedankt in ieder geval.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Kaartjes zijn gewoon aan de poort te krijgen:
[..]
50 euro overigens wel flink duurder geworden hoor. Paar jaar terug was dat een heel stuk minder
Ik ga wel, 35 euro voor 3 dagen ...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad ook nog een optie. Bijna helemaal vergeten dat dat ook nog was.
[..]
Is inderdaad niet goedkoop en uiteraard zal het parkeren ook niet echt goedkoop zijn. Zal er in ieder geval nog even over nadenken. Bedankt in ieder geval. [ afbeelding ]
Was het niet zo dat Senna uren lang bij debriefs bleef om het fijnste te weten te komen en te begrijpen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:23 schreef PennyWise84 het volgende:
Nelson Piquet junior is blijkbaar nog niet klaar met gal spuwen over Formule 1-coureurs. Volgens de Braziliaan zou zijn landgenoot, drievoudig wereldkampioen en racelegende Ayrton Senna niet goed genoeg zijn voor de moderne Formule 1.
Geen talent
“Iemand als Senna zou vandaag de dag helemaal niets winnen in de Formule 1”, aldus Piquet. “Hij was erg snel maar had geen talent op technisch en mechanisch gebied.”
Statistieken
Statistisch gezien moet Piquet in elk geval zijn meerdere erkennen in Senna. Piquet kwam in 28 Grands Prix tot zeven finishes in de punten, met een enkele tweede plaats als hoogtepunt. Dat leverde hem in 2008 een twaalfde plaats op in het kampioenschap. Senna pakte in totaal 41 overwinningen, 80 podiumplaatsen en 3 wereldtitels.
Bron:RTLGP
Desalniettemin kan het best zo zijn dat elk tijdperk van techniek en regelementen z'n eigen type topcoureur vraagt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Senna uren lang bij debriefs bleef om het fijnste te weten te komen en te begrijpen?
quote:De organisatie van de Belgische Grand Prix en Formule 1-baas Bernie Ecclestone zijn het definitief eens geworden over een nieuw contract voor 2013, 2014 en 2015. Zo is donderdag bekendgemaakt door Spa Grand Prix-baas Etienne Davignon.
Een maand geleden werd al bekend dat er een akkoord was bereikt met Ecclestone over een nieuw driejarig contract. Inmiddels zijn ook alle handtekeningen gezet. De Waalse economieminister Jean-Claude Marcourt herhaalde donderdag nog maar eens dat de Waalse overheid de komende jaren minder voor de race betaalt dan nu. Om wat voor bedrag het precies gaat, wilde hij niet zeggen. De Grand Prix zal verder intensiever worden ingezet om Wallonië als toeristische bestemming te promoten.
De Grand Prix van België is dit jaar op 2 september, volgende week dus.
Het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto is volgens mij sinds 1907 al erg belangrijk, maar ik kan er een jaar naast zitten. Ik snap je punt, en ik weet niet wat dat joch nou precies wilde zeggen en vraag me af of het wat aangedikt is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Desalniettemin kan het best zo zijn dat elk tijdperk van techniek en regelementen z'n eigen type topcoureur vraagt.
Zo was in het verleden het snel en nauwkeurig met de versnellingspook om kunnen gaan waarschijnlijk heel belangrijk, werd later het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto in de bocht de grote kunst en is tegenwoordig het heel kunnen houden van de banden iets wat je aan overwinningen helpt.
Dat is toch een boxer? Of verpest ik nu alsnog je dag?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:18 schreef Marks het volgende:
En dat zeg ik, die vorig jaar op Spa is geweest en daar dagen heb beleeft die tot de mooiste van mn leven behoren !
Maar ik kijk nu al uit naar het zitten langs het start finish gedeelte op Zandvoort, dan naar rechts kijken richting de laatste bocht en dan de Porsche 917 5.0 L v12 (!) volgas aan zien en horen aan komen stormen.
Ja, 12 cyl FLAT , maar wel een Ferrari v12 en een Ford GT 40 8 cilinderquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto is volgens mij sinds 1907 al erg belangrijk, maar ik kan er een jaar naast zitten. Ik snap je punt, en ik weet niet wat dat joch nou precies wilde zeggen en vraag me af of het wat aangedikt is.
Maar volgen mij was Senna veel minder analytisch en op de techniek gericht dan Prost. Die huidige banden sparen zou ook niet het beste in hem boven brengen. Maar het klopt wel dat elk tijdperk zijn specifieke talenten vereist, naast algemene talenten die altijd nodig zijn. Maar met zijn specifieke talenten van toen zou hij het zeker moeilijker krijgen zeker als hij andere niet ontwikkeld. Komt nog bij dat het hele veld gewoon een stuk sterker is geworden in 20 jaar, dat er een snellere coureur kwam heeft hij notabene zelf nog meegemaakt, maar de DC's van deze wereld zouden de huidige F1 niet meer inkomen.
[..]
Dat is toch een boxer? Of verpest ik nu alsnog je dag?
Nee, ik zat mis. Het is wel een v12, en ook een flat 12 maar geen boxer. Maar wel luchtgekoeld dus het zal wel een apart geluidje geweest zijn. Omdat Porsche nogal wat boxers maakt dacht ik dat ze gewoon twee van die boxers achter elkaar hadden gegoten, maar dat is dus niet het geval.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, 12 cyl FLAT , maar wel een Ferrari v12 en een Ford GT 40 8 cilinder
Ja en vanaf vrijdag, wanneer de trainingen al beginnen, ben ik er al bij voor dus maar 35 euro... 3 dagen en ik kan zo vanaf het hotel ernaast de baan op lopenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik zat mis. Het is wel een v12, en ook een flat 12 maar geen boxer. Maar wel luchtgekoeld dus het zal wel een apart geluidje geweest zijn. Omdat Porsche nogal wat boxers maakt dacht ik dat ze gewoon twee van die boxers achter elkaar hadden gegoten, maar dat is dus niet het geval.
De gratis versie werkt volgens mij niet live, toen ik het testte. Ik heb mijn versie gratis gedownload en geinstalleerd dmv een jailbreak. Het voegt race-berichten toe, laat zien waar gele vlaggen gezwaaid worden en een kaart met posities van de coureurs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:01 schreef vosss het volgende:
Ik ga met Spa die officiële timing app van de FIA eens proberen op mijn tablet
Ben benieuwd of het wat is (en of het uberhaupt werkt, want 25 euro is veel te duur dus gratis gedownload)
En dan mis je nog de DTM op Zandvoort en de Indycar race op Sonoma (beiden live op RTL7).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:52 schreef Marks het volgende:
Geen F1 nog deze week, maar verder wel:
MotoGP op BRNO
WorldSuperBiKe op Moscow Raceway
British Super Bike op Cadwell Park
en
F Renault 3.5 op Silverstone, met dus zowel Frijns als Melker!
Het mag een wonder heten als ik het voor elkaar krijg alles te zien, komt een hele analyse en strategie bij kijken vrees ik
Ja, nou, die kampioenschappen volg ik niet en dat zou dus te veel worden ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dan mis je nog de DTM op Zandvoort en de Indycar race op Sonoma (beiden live op RTL7).
Liever die dan die motorraces. Ben meer van de 4 wielen dan 2.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:37 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, nou, die kampioenschappen volg ik niet en dat zou dus te veel worden ook
Waarom?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever die dan die motorraces. Ben meer van de 4 wielen dan 2.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:48 schreef JohnB52 het volgende:
Is er verder nog autosport op tv? Bavaria city racing ofzo?
Dat is alles volgens mij wat met auto's te maken heeft vandaagquote:13:20 RTL GP: Retro
13:50 RTL GP: DTM - Zandvoort
15:20 RTL GP: IndyCar Series - Mid-Ohio
15:55 RTL GP: Rally report
16:55 RTL Transportwereld
17:25 RTL Autowereld
22:40 RTL GP: IndyCar Series - Sonoma Live
Via de livestream kan je het wel live volgen, maar.... de livestream werkt nog niet. Ze werken er hard aan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:26 schreef vosss het volgende:
En zo te zien falen ze bij Bavaria City Racing weer eens om het geheel niet integraal live uit te zenden.
quote:
het is geen oval. 100% zeker, want ik heb wel eens een race van de NASCAR op het circuit gezien. Bij bocht 11 vonden de inhaalacties plaats. Daar is ook de ingang van de pits.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij niet, maar ik weet het niet 100% zeker
Ik heb niet zoveel met die dingen.quote:
quote:Robert Kubica, who has been out of action for 18 months since his rallying accident in Italy, early last year, spent four days recently at a secret test at a little known circuit in France – at the wheel of a Ford WRC car.
The Polish driver tested a Ford Fiesta WRC on the Circuit des Ecuyers, which is located close to the town of Château-Thierry. He was working alongside Petter Solberg et Jari-Matti Latvala, the two Ford factory drivers in the WRC and he has been described only as “a mystery driver, who did not wish to have any publicity about the relationship”.
Kubica paid his own expenses and worked for free and according to the team his feedback was interesting. The team said that he did not know whether he would be able to do the job, but things went well.
The circuit is slightly over two miles in length and very twisty, which makes it useful for tarmac rally testing. It was opened in 2007.
Als ik dat zo zie moet ik denken aan beerenburg merkquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaar ook het logo denk ik
That's a keeperquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef vosss het volgende:
En ze heeft een hekel aan Vettel zn vingertje
Obviously.....quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
Wat was zijn stopwoordje dan?
First i would like to thank my team...
For sure...quote:
Je vergeet nog de:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:30 schreef PennyWise84 het volgende:
Pic FTW
Juliie zouden eens Nascar moeten kijken,ze gaan altijd vol ''sunoco racefuel'' als ik dat nog een keer hoor steek ik die sunoco in de fik![]()
![]()
![]()
Gast Hou op!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
For sure...
[..]
Je vergeet nog de:
• AT&T 'Race Break'
• Geico ‘Starting Grid’
• Coke Zero ‘Starting Grid’
• Ford F-150 Ecoboost ‘Track Facts’
• McDonald’s ‘Through the Field’
• Aaron’s ‘Lucky Dog Free Pass’
• KFC ‘Fresh Start of the Race’
• KFC ‘Fresh Off the Wire’
• DirecTV ‘Aerial Coverage’
• Farmers Insurance ‘University of Farmers’
• Toyota ‘Top Performers’
• Budweiser ‘In-Car’
• Dodge ‘Chargers of the Race’
• American Ethanol ‘In-Car’
• FedEx ‘In-Car’
• AMP ‘On-Board’
• Geico ‘Race Analysis’
• GoodYear ‘In-Car Camera’
• Coca-Cola ‘In-Car Camera’
• Diet Mountain Dew ‘In-Car’
• Ford ‘Tech Car’
• Dodge Ram ‘No Guts/No Pit Strategy’
• Sprint ‘Today’s Lead Changes’
• GoodYear ‘Superior Performer’
• AT&T ‘Mid-Race Report’
• Farmers Insurance ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘SAP presented by GoDaddy.com’
• 5 Hour Energy ‘In-Car’
• 5 Hour Energy ‘Big Move of the Race’
• NASCAR on Fox ‘On Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Race Off Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Pit Watch’
• NASCAR on Fox ‘Track Weather’
• NASCAR on Fox ‘Race Analysis’
• NASCAR on Fox ‘Commentators’
• NASCAR on Fox ‘Recap’
• NASCAR on Fox ‘Next 6 Races’
• NASCAR on Fox ‘Top 2 – Interval’
• NASCAR on Fox ‘Roush-Fenway Racing Running Order’
• en natuurlijk de NASCAR on Fox ‘Crank it Up!’.
Nou kijk ik zelf geen Nascar, maar ik neem aan dat de commentator af en toe ook nog even reclame moet maken, of is dat niet bij Nascar?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[.......]
Dan wil ik ook bakstenen naar het scherm gooien.
Gast er word niks anders dan reclame geschreeuwdquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou kijk ik zelf geen Nascar, maar ik neem aan dat de commentator af en toe ook nog even reclame moet maken, of is dat niet bij Nascar?
Het was inderdaad een wel erg naïeve gedachte van mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:58 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
Gast er word niks anders dan reclame geschreeuwd
De commercials zijn nog tot daar aan toe, dat kan je als kijker nog invullen door koud bier (quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het was inderdaad een wel erg naïeve gedachte van mij.Dat blijft inderdaad echt verschrikkelijk aan de Amerikaanse tv, en dan heb je om 5 minuten ofzo nog eens een reclameblok. Ik vind het in ieder geval knap dat je het weet uit te houden. Je zou voor minder je tv uit het raam gooien.
Met dank aan dit topicquote:Bruno Senna
European GP: Causing collision with Kamui Kobayashi, drive through penalty
Charles Pic
Spanish GP:- Ignored waved blue flags, drive through penalty
British GP:- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Daniel Ricciardo
European GP- Vitaly Petrov (Caterham) and Daniel Ricciardo (Toro Rosso) collision, racing incident no further action
Fernando Alonso
-
Heikki Kovalainen
Australian Grand Prix: Unlapped himself during safety car period before reaching first safety car line. Five place grid drop at next event
Monaco;- Sergio Perez (Sauber) and Heikki Kovalainen (Caterham) collision to be investigated after the race. No action taken
Belgium GP - Unsafe release from the pit, team fined ¤10,000
Felipe Massa
Spanish GP:- Failing to slow during waved yellow flags, drive through penalty
Jenson Button
German GP - Crossed the white line on the Exit of the Pit Lane, fined ¤2,500
Jean-Éric Vergne
Bahrain GP: - Failed to attend weighbridge when requested after qualifying session, reprimand
Canadian GP: - Speeding in the pitlane during the race, drive through penalty
European GP- Collision with Heikki Kovalainen (Caterham) Ten place grid drop at next event and ¤ 25,000 fine
Kamui Kobayashi
European GP - Collision with Felipe Massa (Ferrari) Five place grid drop at the next event
British GP:- Unsafe manoeuvre in the pits. Fined ¤25,000
Kimi Raikkonen
Malaysian Grand Prix- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Canadian GP- Crossed the white line on entry to pit lane during FP3, fined ¤2,500
Belgian GP - Car 9 left the track, alleged breach of Article 2© of Chapter IV of Appendix L of the FIA International Sporting Code. No action
Lewis Hamilton
Chinese GP: - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Spanish GP - Car failed to return to the pits under its own power, excluded from qualifying session but allowed to start from back of grid
European GP - Investigated for impeding Nico Rosberg (Mercedes) during Q3 by driving excessively slowly. No action taken
European GP - Investigated for overtaking under waved yellow flags, no further action
Mark Webber
German GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - Unsafe release from the pit, no action
Michael Schumacher
Chinese GP - Unsafe release from pit stop, team fined ¤5,000
Bahrain GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Spanish GP - Driver left track at turn 13 during FP3 without giving stewards a reasonable explanation. Reprimand
Spanish GP - Caused a collision, 5 place grid drop at the next event
European GP- Using DRS during yellow flag period, No action taken
Monaco GP: - Michael Schumacher (Mercedes) and Romain Grosjean (Lotus) collision to be investigated after the race. No action taken.
Hungarian GP - Speeding in the pitlane during the race, 111.4 km/h, drive through penalty
Belgian GP - Did not stay to the right of the bollard on the left in the Pit entry FP1, fined ¤2,500
Belgian GP - appeared to make a sudden change in direction at the Pit Entry, when in close proximity to car 1 (Vettel)., no action
Narain Karthikeyan
Malaysian Grand Prix- Caused a collision with Car 1 Sebastian Vettel, drive through penalty imposed after the race, 20 seconds added to lapsed time
European GP - Speeding in the pitlane during the race, drive through penalty
Nico Rosberg
Bahrain GP- Incident involving Lewis Hamilton (McLaren) no action taken
Bahrain GP - Incident involving Fernando Alonso (Ferrari) no action taken
German GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgian GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Nico Hulkenberg
Spanish GP - Speeding in the pitlane during FP3, 95.5 km/h fined ¤7,200
Monaco GP - Incident with Sergio Perez during FP3, reprimand
European GP- Investigated for impeding Kamui Kobayashi (Sauber) during Q1, no action taken
British GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Pastor Maldonado
Chinese GP: Impeding Heikki Kovalainen during Q1, reprimand
Bahrain: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Monaco: Breach of Article 16.1 of the FIA's Sporting Code, 10 place grid drop
Canada: - Investigated for impeding Kimi Raikkonen (Lotus) during Q1, racing incident, no further action
Canada: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
European GP: Speeding in the pitlane during FP3, 66.1 km/h fined ¤ 1,400,
European GP: Collision with Lewis Hamilton (McLaren) Drive through penalty post race, 20 seconds added to elapsed time
British GP: Caused a collision with Sergio Perez (Sauber) Fined ¤10,000 and given a reprimand
German GP: Speeding in the pitlane during FP1 66.0 kmh, fined ¤1,200
Hungarian GP: Caused a collision with car no 11 Paul di Resta, drive through penalty
Belgium GP: Impeded Car 12 at Turns 18 and 19, drop of 3 grid places
Belgium GP -Jump start, 5-place grid penalty
Belgium GP - Caused a collision with Timo Glock, 5-place grid penalty
Paul di Resta
-
Pedro de la Rosa
Malaysian Grand Prix- Team personnel still on the grid at the 3 minute warning prior to race restart, drive through penalty
Chinese GP - Impeding Bruno Senna during Q1, reprimand
Romain Grosjean
Monaco: Michael Schumacher (Mercedes) and Romain Grosjean (Lotus) collision to be investigated after the race. No action taken.
German GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - Caused a collision, banned for the next race and fined ¤50,000
Sebastian Vettel
Malaysian Grand Prix- Speeding in the pitlane during FP2, 61.1 km/h, fined ¤400
Spanish GP- Failing to slow during waved yellow flags, drive through penalty
Canadian GP- Incident with Bruno Senna (Williams) during FP1, reprimand
Belgian GP - Performed a practice start in the Pit Lane contrary to item 10.1 of the Race Director’s notes, fined ¤10,000
German GP - Left the track and gained an advantage, drive through penalty imposed after the race, 20 seconds added to elapsed race time
Sergio Perez
Australian GP: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Monaco:- Impeding Kimi Raikkonen during the race, drive through penalty
Monaco;- Sergio Perez (Sauber) and Heikki Kovalainen (Caterham) collision to be investigated after the race. No action taken
German GP- Impeded Fernando Alonso (Ferrari) and Kimi Raikkonen (Lotus) during qualifying, drop of 5 grid places
Timo Glock
-
Vitaly Petrov
European GP- Vitaly Petrov (Caterham) and Daniel Ricciardo (Toro Rosso) collision, racing incident no further action
German GP - Used a front tyre in Q1 which had not been presented to the FIA Technical Delegate prior to the end of scrutineering, fined ¤2,500
Hungarian GP- Speeding in the pitlane during FP2, 64.8 km/h, fined ¤1,000
een 9 uit 12 hit voor onze altijd vroleike vriend Pastor!quote:Op maandag 3 september 2012 11:37 schreef ElmarO het volgende:
Overzicht van alle straffen (en onderzoeken naar) van de coureurs tot nu toe over dit seizoen:
[..]
Met dank aan dit topic
Yup, mag toch aannemen dat als hij weer een te voorkomen ongeluk veroorzaakt ook op de nominatie komt voor een schorsing; mede voor zijn gehele oeuvre over dit seizoen. Het overkomt hem net wat te vaak. Al zal Grosjean ongetwijfeld ook wel wat scherper in de gaten worden gehouden door de stewards.quote:Op maandag 3 september 2012 11:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
een 9 uit 12 hit voor onze altijd vroleike vriend Pastor!
Van die 9 zijn er misschien 2 of 3 die in aanmerking komen voor iets meer dan een gewone drive-through. En dan met name zijn gedrag in Monaco en de botsing met Hamilton. De botsing met Perez en Di Resta zijn weliswaar de schuld van Maldonado, maar ook 'gewone' raceongelukken, waarbij een drive-through meer dan voldoende straf is. Anders kun je voor iedere botsing wel een ban uitdelen.quote:Op maandag 3 september 2012 12:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, mag toch aannemen dat als hij weer een te voorkomen ongeluk veroorzaakt ook op de nominatie komt voor een schorsing; mede voor zijn gehele oeuvre over dit seizoen. Het overkomt hem net wat te vaak. Al zal Grosjean ongetwijfeld ook wel wat scherper in de gaten worden gehouden door de stewards.
Ik vind het bewust op een andere auto inrijden (Spa vorig jaar, Monaco dit jaar) eigenlijk veel erger dan wat Grosjean deed afgelopen weekend. Grosjean moet gewoon beter opletten, terwijl Maldonado bewust zijn wagen gebruikt als botsauto...quote:Op maandag 3 september 2012 15:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van die 9 zijn er misschien 2 of 3 die in aanmerking komen voor iets meer dan een gewone drive-through. En dan met name zijn gedrag in Monaco en de botsing met Hamilton. De botsing met Perez en Di Resta zijn weliswaar de schuld van Maldonado, maar ook 'gewone' raceongelukken, waarbij een drive-through meer dan voldoende straf is. Anders kun je voor iedere botsing wel een ban uitdelen.
Grosjean is al eerder betrokken bij een soortgelijke start-crash (Monaco) en hier zijn ook meerdere wagens bij betrokken. Dat doet me denken aan Eddie Irvine, die volgens mij de laatste was die voor het veroorzaken van een botsing (met meerdere auto's ) een ban kreeg (Brazilie 1994, de eerste race van Verstappen) en dat vooral er omdat er al op hem gelet werd naar aanleiding van het incident met Ayrton Senna het jaar ervoor.
Edit: MIka Hakkinen was de laatste die een ban kreeg voor het veroorzaken van een (start)crash in 1994.
Dat ben ik wel met je eens. Ik wildfe alleen aangeven dat 9 van de 12 niets zegt en dat het alleen gaat om die 2 of 3 aanrijdingen die voor meer dan een drive-through in aanmerking komen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het bewust op een andere auto inrijden (Spa vorig jaar, Monaco dit jaar) eigenlijk veel erger dan wat Grosjean deed afgelopen weekend. Grosjean moet gewoon beter opletten, terwijl Maldonado bewust zijn wagen gebruikt als botsauto...
Daar doelde ik ook op in het geval van Maldonado. Ik mag toch hopen dat ze er bij hem op zo'n manier naar kijken, want anders leert-ie het nooit af. Voor zover een schorsing bij hem gaat helpen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
Maar sowieso vind ik dat er te soft en te inconsistent gestraft wordt in de formule klassen. Er moet op een standaard manier gestraft worden en gebeurt het te vaak moet je een ban krijgen (three strikes and you are out). Bij 'zware' overtredingen mag je ook zwaarder straffen en dus eerder een ban opleggen.
Las ook een commentaar van Dominicalli die tot hetzelfde opriep. Anders blijf je dit gelazer dadelijk houden.quote:En dat dus ook voor de GP2/3 en Formule 2/3 en onderliggende klassen, want daar wordt nog minder (zwaar) gestraft dan in de Formule 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |