abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115584195
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:16 schreef vosss het volgende:
Ik vond het ook al erg veel die 214.

Is overigens bekend hoeveel G Rubens in dat tragische weekend in Imola op zn pens kreeg?
Dat was ook een beste klap. :X
Meer dan Senna gok ik zo..
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:13:19 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_115633491
Dit jaar naar Spa een weekend *O*
Gaan er nog meer?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_115634974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:13 schreef nils7 het volgende:
Dit jaar naar Spa een weekend *O*
Gaan er nog meer?
Ik wilde graag de zaterdag gaan, maar dat komt een beetje kut uit. Vrijdag een bruiloft tot in de late uurtjes en zaterdagavond moet ik de nachtdienst in }:|

Als ik dan overdag ook nog naar Spa ga dan ben ik gebroken. Dat trek ik niet meer helaas ;(

Volgend jaar ben ik zeker van de partij weer in Spa :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115635019
Spa _O_

ben er zelf helaas niet bij, krap bij kas :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115635350
Kimi gaat winnen op Spa :Y
vosss is de naam,
pi_115636328
quote:
6s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:17 schreef vosss het volgende:
Kimi gaat winnen op Spa :Y
Als hij de anderen voorblijft wel ja ;) En daar kan nog wel eens het probleem zitten, weet hij dat op te lossen dan lukt het wel.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:15:56 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_115650099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:50 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Die 214G zijn denk ik lateraal en gemeten nadat hij het hek raakte, en in 2 seconde iets van 6 keer met zo'n enorme snelheid om z'n as draaide. Daar kan een mens geloof ik een stuk beter tegen dan horizontale g-krachten..

(edit: en die 214G heeft misschien maar 0,01 seconde ofzo plaatsgevonden, waarna het snel minder werd)
Het is inderdaad een piek, maar nog steeds wel impressive :D
The line is a dot to you!
pi_115660624
Lateraal dan kan t wel, maar dat is nooit zo gevaarlijk als een horizontale.. En hoge g's zijn altijd pieken lijkt me?

Ik ga trouwens vrijdag naar Spa, trainingen kijken :9
Where facts are few, experts are many.
pi_115664511
Misschien dat dat een optie is.

De vrijdag, dan heb ik vrij. Wel na een 2de middagdienst, maar als ik thuiskom ff douchen en naar bed ga rond 00:00 dan kan ik best rond 0900 in Spa zijn.

En dan om 1630 weer terug hier voor die bruiloft.

Godverdomme man. Dat wordt ook zwaar.
Dat moet ik nog ff kijken hoor.

Afgelopen 2 jaar al iedere keer wat net tijdens Spa.

Ze kunnen me allemaal wat; volgend jaar sta ik met camper een heel weekend daar miljaar :(!
vosss is de naam,
pi_115672465
'Volkswagen in 2015 in F1 met Sauber'
quote:
Aug.17 (GMM) The German weekly Sport Bild is reporting that Volkswagen, the carmaker giant, is making plans to enter formula one in 2015.

Sauber team boss Peter Sauber confirmed recently that he met at the Geneva motor show with VW's chairman Martin Winterkorn.

The Swiss team's chief executive Monisha Kaltenborn denied there is any more to the story.

But Sport Bild said Volkswagen is planning to enter F1 with Sauber, the Hinwil based team who won a grand prix with BMW during the 2006-2009 collaboration.

The report said the FIA has been informed of the VW-Sauber plans, with Wolfsburg based VW reportedly keen to strengthen its presence in the key premier car markets in China, the US, Russia and Brazil.

Sport Bild also said Sauber might be just a "stepping stone" into F1 for VW, with the marque also keen to get involved in F1 chassis design at its state of the art Porsche Motorsport Centre in Weissach, Germany.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_115676389
Ok, leuk allemaal dat nieuws, maar ben er wel klaar mee...
RACES wil ik weer zien ! Erg lang deze zomerstop... :7
pi_115676434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:58 schreef Marks het volgende:
Ok, leuk allemaal dat nieuws, maar ben er wel klaar mee...
RACES wil ik weer zien ! Erg lang deze zomerstop... :7
Over twee weken weer. :)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_115676477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Over twee weken weer. :)
Ja en de overige raceklasses hebben ook allemaal stop, behalve Moto GP...
Zo heb je weekenden dat je bijna een overkill hebt, zo heb je afkickverschijnselen vanwege de tekorten :P
pi_115676671
Gister lekker de Indycar op Mid Ohio zitten kijken. Wie wat bewaard die heeft wat :+
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:11:48 #135
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115685262
:P

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:18:58 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115685487
Is dat niet Kimi daar op dat tweede plaatje? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115687149
Yep, maar ik zie Kimi daar echt niet terugkeren zolang diMontezemelo nog met de scepter zwaait.
pi_115687165
Overigens wordt die andere F1 game een regelrechte flutgame a la mariokart :X
vosss is de naam,
pi_115688190
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Was anders best n succes , dat mariokart
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:52:27 #140
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115688331
quote:
Speciaal voor jou dan :)
quote:
Codemasters bevestigt 21 september als releasedatum voor F1 2012
De nieuwste versie van de officiële Formule 1-game ligt op 21 september in de winkels. Dat bevestigde ontwikkelaar en uitgever Codemasters. F1 2012 is beschikbaar voor XboX 360, PlayStation 3 en PC. Het spel bevat weer enkele nieuwe features, waaronder de young drivers-test.

Stephen Hoodsaid, creatief directeur bij Codemasters: "Het doel voor de game voor 2012 is om een meer complete Formule 1-ervaring te creëren. De young drivers-test geeft jonge coureurs de kans en de tijd om hun talenten op de baan tentoon te spreiden. Het is geweldig dat we in staat zijn om elementen uit de echte sessie toe te passen in de game."
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:58:09 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115688484
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:13 schreef Atreidez het volgende:
Yep, maar ik zie Kimi daar echt niet terugkeren zolang diMontezemelo nog met de scepter zwaait.
Volgens mij wilt de tekenaar zeggen dat de ''Kimi-kloon fout'' foute geruchten zijn, en het dus niet gaat gebeuren om hem in die wagen te zetten. Net zoals de andere fout-klonen/geruchten.
pi_115688878
quote:

Een flutgame wil ik het niet noemen, maar het is ook zeker niet mijn soort game.

Alhoewel, met genoeg drank op en in multiplayer-splitscreen-mode heeft het zeker potentie. :)
Feel free to ignore my comments.
pi_115690422
Ja met genoeg drank op heeft alles potentie :')
vosss is de naam,
pi_115690641
Hmmm, leuk voor op de ipad, ziet er te simpel uit.
pi_115690698
Geen enkele toegevoegde waarde om aan die game F1-wagens en -coureurs toe te voegen wat mij betreft.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_115690797
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:00 schreef vosss het volgende:
Klopt, dit verklaart mede de tattoo op m'n reet. -O-
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:44:45 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115691918
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:00 schreef vosss het volgende:
U zei?

:r
pi_115692093
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

U zei?

[ afbeelding ]

Oeh, lekker mollig. :9
pi_115692557
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

U zei?

[ afbeelding ]

Daar kan ik niet genoeg drank voor op :') :r :r!!!!
vosss is de naam,
pi_115694453
quote:
Advocaat TTE: "Alle tickets worden dit weekend verstuurd"

De afgelopen twee weken ontstond er veel oproer toen berichten in de media kwamen dat enkele duizenden fans mogelijk zouden zijn opgelicht door The Ticket Enterprise. Het Rotterdamse bedrijf, dat internationaal meerdere online ticket sites runde, zou failliet zijn en onder curatele. Hier blijkt echter nog niets van waar, wel zijn er problemen.

Eigenaar Jasper van Eijck wordt op internet aangewezen als zondebok en oplichter, en op diverse fora en Facebook pagina's lijken de gedupeerde fans elkaar gek te maken over de huidige situatie en vooral over de vraag: wat te doen? Moeten er nieuwe kaarten gekocht worden of afwachten tot mededelingen?

Volledige aandacht naar oplossing problemen
Advocaat Maurice Bol, die TTE bijstaat in de huidige situatie sprak vanmiddag exclusief met F1Today.net over de stand van zaken. Bol: "Het is natuurlijk voor iedereen een vervelende kwestie. Belangrijkste op dit moment, ook omdat het kort dag is en over twee weken de Grand Prix plaatsvindt, is dat de mensen die tickets hebben besteld duidelijkheid krijgen. Daarom is Jasper op dit moment met twee andere medewerkers in Spa-Francorchamps om met de organisatie van de race alles op een rijtje te zetten. De database van TTE wordt omgezet zodat er sneller duidelijkheid is welke fans tickets besteld hebben en betaald."

Overeenkomst morgen getekend, tickets worden dit weekend verzonden
"In principe is de overeenkomst tussen de organisatie en TTE rond. Het concept is behoudens details rond en zal vermoedelijk morgen getekend worden. Dat wil zeggen; iedereen die tickets heeft besteld én betaald zullen komende week de tickets ontvangen. Dit weekend zullen de tickets worden verzonden. De mensen die niet hebben betaald, kunnen uiteraard ook geen ticket krijgen."

Dat er tot nu zo weinig informatie naar buiten is gekomen, is bewust gekozen op advies van advocaat Bol. Afgezien van een persbericht eerder deze week, waarin duidelijkheid is verschaft over de huidige stand van zaken binnen het bedrijf, en hoe de huidige situatie is ontstaan zijn er verder geen mededelingen gedaan en is Jasper van Eijck momenteel onbereikbaar voor de media. Bol: "Ik heb Jasper geadviseerd zich eerst te concentreren op de ticket-uitlevering van Spa-Francorchamps. Dat is het belangrijkste, daar moet alle aandacht nu naar uit. Daarna kan hij altijd de beslissing nemen om zelf nog een toelichting te geven, al zijn er natuurlijk ook nog andere races waar tickets voor zijn besteld zoals de race in Monza. Daar zullen we later naar gaan kijken hoe die situaties opgelost worden."

Geen doorstart The Ticket Enterprise
Van Eijck zal niet verder gaan met TTE en voor alle medewerkers zijn ontslagvergunningen aangevraagd. Financieel is het onverantwoord om verder te gaan met het ticketbureau waardoor na dit seizoen het bedrijf op zal houden te bestaan. Voor alle tickets die voor dit seizoen besteld en betaald zijn, zal een oplossing worden gezocht.
Ik hoop het voor die mensen die daar hun tickets gekocht hebben. En de volgende keer gewoon bij een vertrouwde club bestellen :+
vosss is de naam,
pi_115701721
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar kan ik niet genoeg drank voor op :') :r :r!!!!
je hebt nooit zo'n geile big gehad, hoe weet je nu dat het niet lekker is?
pi_115710766
Bij F1 2012 hebben ze hopelijk wat meer crashes en fouten van andere rijders erin gevoegd EN graag weer de mogelijkheid terug om een carriere van 3 seizoenen te kiezen in plaats van standaard 5. Als je daar aan begint ben je zo lang bezig :P Ben begin dit jaar begonnen en zit nu pas in seizoen 5, als ik dit af heb is gelijk F1 2012 alweer uit :{
En ook mag de 30% raceafstand weer terug! Nu is het of 20%, of 50%. Nogal een verschil....
pi_115711200
Gewoon full pull voor 100% gaan joh ! :D

Heb toen met F1 '98 het complete seizoen gedaan, 100%, Monaco alleen een DNF gedaan, wat een *** circuit vond/vind ik dat, flipperkast a gogo :')
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:14:21 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_115712699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Gewoon full pull voor 100% gaan joh ! :D

Heb toen met F1 '98 het complete seizoen gedaan, 100%, Monaco alleen een DNF gedaan, wat een *** circuit vond/vind ik dat, flipperkast a gogo :')
Ja vind je t gek als je de baan als flipperkast gebruikt hahaha... alhoewel mn neefje dat een briljante baan vond want "je kon er niet vanaf schieten".

Heb sindskort weer een windows laptop met HDMI-out (ik gebruik zelf een Mac) zit ik er aan te denken om i-racing weer te installeren :P icm met mn thrustmaster F1 stuur :P :)

Ik heb overigens mn kaartjes bij Ticket+Travel besteld wat ik al jaren doe en ze zijn vandaag netjes bezorgd ^O^
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_115743151
:D

Ik bedoel meer dat als je in Monaco van de baan ging, wat theoretisch op 80% van de baan niet eens kan, dat je van vangrail naar vangrail stuiterde. En dat heb ik nog steeds wel, ook in GT5 is het mijn minst favoriete circuit, lijkt wel alsof er magneten in die vangrails zitten :')
pi_115777817
Weer eens wat ander F1 nieuws.

Het brein van een Formule 1 wagen (de ECU) wordt gebruikt in kinderziekenhuizen
quote:
There was an interesting story in yesterday’s Mail on Sunday about an innovative new use in the medical world for the F1 electronic control unit, the “brain” of an F1 car.

As a result of a chance conversation between a McLaren engineer and a paediatrician, Birmingham Children’s Hospital has been trialling the ECU in a children’s intensive care ward; the idea is that the F1-derived unit can measure all the key signs from the child, sense trends and detect developing problems earlier than the electronics previously used by the NHS.

The unit normally measures oil pressures, brake temperatures and the like.

Here, a lightly adapted version of the F1 ECU is being used to measure things like heart rate, oxygen levels and blood pressure in an ill child. And, inevitably, it is far more capable than the units currently used in hospitals; it can take a heart cardiogram 125 times a minute, instead of once an hour, for example.

This allows doctors to pick up signs of deterioration in a child’s condition much earlier and it detects subtle shifts, which the current system would not register. This is what F1 has arrived at through the desire to know as much as possible in real time about what is happening on the race car.

There are over 120 sensors on an F1 car, recording over 500 parameters which are transmitted live via telemetry, back to the pits and also to the teams’ factories in the UK and Europe. The ECU manages the data and the control systems and is a standardised unit used by all the F1 teams. In the four years since McLaren Electronic Systems started as ECU supplier, no car has retired from a race due to ECU failure, which gives a level of confidence for medical staff, no doubt.

The MoS spoke to Dr Heather Duncan, a consultant paediatrician at BCH, who described the trial as “a transformational breakthrough”; she is hoping to find more funding to continue the trial and encourage other childrens’ ICUs to trial the system.

“Formula 1 engineers do lots of real-time monitoring during races and look at performance and modelling to see when they should change tyres and have pit stops,” she said. “They’re predicting, essentially, which we don’t tend to do in healthcare.

“Although we can always see what is happening at the bedside, we can’t see trends over time. This software lets us do this – and it could improve a child’s chances of survival.

“At the moment it’s intuitive for a racing engineer but less so for clinicians. For example, breathing rate kept coming up as “revs per minute”. So there’s some tweaking to do.”

It’s easy to be cynical about stories like this, but the application of F1 technology to other areas of life is such an important bi-product of the drive for innovation, which makes F1 what it is.

As the team bosses fight each other over how to control costs and what F1 should be all about, they could do with taking account of stories like this one.
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:51:31 #157
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115794445
Krijg net telefoon dat ik een gratis kaartje krijg voor de vrije trainingen de vrijdag van Spa *O*

Waren er niet nog meer gegadigden voor de vrijdag :) Mini-meet?
pi_115794717
Heb jij ff geluk! Kan je samen met Vosss :-p
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:00:12 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115794874
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef JohnB52 het volgende:
^O^ prima! Limburgers onder mekaar :7
pi_115808656
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef JohnB52 het volgende:
vosss kan vrijdag niet ivm een bruiloft. Ik was de zaterdag aan het overwegen, maar dat wordt lastig ivm nachtdienst van zater- op zondag.

;(
vosss is de naam,
pi_115809115
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:46 schreef vosss het volgende:

[..]

vosss kan vrijdag niet ivm een bruiloft. Ik was de zaterdag aan het overwegen, maar dat wordt lastig ivm nachtdienst van zater- op zondag.

;(
jij hebt echt kutdiensten voor jouw hobby!
pi_115809239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jij hebt echt kutdiensten voor jouw hobby!
Eigenlijk wel ;(

Aan de andere kant, dit jaar kan/kon ik wel de volgende races gewoon live kijken:
quote:
• 16-18 maart - melbourne - 07:00 uur
• 23-25 maart - sepang - 10:00 uur
• 13-15 april - china - 09:00 uur
• 24-27 mei - monaco - 14:00 uur
• 8-10 juni - canada - 20:00 uur
• 22-24 juni - valencia - 14:00 uur
• 6-8 juli - silverstone - 14:00 uur
• 31-2 september - spa - 14:00 uur
• 21-23 september - singapore - 14:00 uur
• 12-14 oktober - korea - 08:00 uur
• 2-4 november - abu dhabi - 14:00 uur
• 23-25 november - brazilie - 17:00 uur
vosss is de naam,
pi_115809281
En er moet nou eenmaal brood op de plank en als het ff kan moet daar ook nog iets op, want droog brood is niet te vreten ~:)
vosss is de naam,
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:42:52 #164
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_115821188
Ik ben er zaterdag en zondag..
N/A
pi_115822456
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Krijg net telefoon dat ik een gratis kaartje krijg voor de vrije trainingen de vrijdag van Spa *O*

Waren er niet nog meer gegadigden voor de vrijdag :) Mini-meet?
Ik ben eventueel van plan om vrijdag te gaan. Zag wel dat ik alleen nog kaarten op het circuit zelf kan krijgen, dus wil ik eerst weten of ze makkelijk te krijgen zijn voor een vrijdag en hoe duur ze zijn. Heb weinig zin om zo'n 3 uur voor niks in de auto te zitten. :P
pi_115829743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ben eventueel van plan om vrijdag te gaan. Zag wel dat ik alleen nog kaarten op het circuit zelf kan krijgen, dus wil ik eerst weten of ze makkelijk te krijgen zijn voor een vrijdag en hoe duur ze zijn. Heb weinig zin om zo'n 3 uur voor niks in de auto te zitten. :P
Ga dan naar de historic grand prix op zandvoort ;) http://www.historicgrandprix.nl/
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:32:03 #167
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_115834383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:31 schreef Marks het volgende:

[..]

Ga dan naar de historic grand prix op zandvoort ;) http://www.historicgrandprix.nl/
Lijkt mij ook wel leuk. Is het niet te druk om wat dingen rustig te bekijken? :)
Wie dit leest is gek
pi_115849892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kaartjes zijn gewoon aan de poort te krijgen:

Subject: formula One Shell Belgian GP 2012
Date: Fri, 9 Mar 2012 11:14:55 +0100

Geachte.

We hebben uw mail goed ontvangen.

U kan die kaarten op het circuit kopen de dag zelf en niet op internet.
50 euro voor de vrijdag en 75 ¤ voor de zaterdag.

Met vriendelijke groeten.

Stijn De Boever
Sales Manager & Event Coordinator

SPA GRAND PRIX
Tel.: +32 87 22 44 66
Fax: +32 87 22 44 55
e-mail: stijn.db@spagrandprix.com
www.spagrandprix.com [/q]

50 euro overigens wel flink duurder geworden hoor. Paar jaar terug was dat een heel stuk minder :X

[ Bericht 5% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 12-10-2020 09:49:26 ]
vosss is de naam,
pi_115861154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:31 schreef Marks het volgende:

[..]

Is inderdaad ook nog een optie. Bijna helemaal vergeten dat dat ook nog was.

quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Kaartjes zijn gewoon aan de poort te krijgen:

[..]

50 euro overigens wel flink duurder geworden hoor. Paar jaar terug was dat een heel stuk minder :X
Is inderdaad niet goedkoop en uiteraard zal het parkeren ook niet echt goedkoop zijn. Zal er in ieder geval nog even over nadenken. Bedankt in ieder geval. 14.gif
pi_115867836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:19 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is inderdaad ook nog een optie. Bijna helemaal vergeten dat dat ook nog was.

[..]

Is inderdaad niet goedkoop en uiteraard zal het parkeren ook niet echt goedkoop zijn. Zal er in ieder geval nog even over nadenken. Bedankt in ieder geval. [ afbeelding ]
Ik ga wel, 35 euro voor 3 dagen ... :P
Ik zou bijna zeggen dat ik het niet begrijp dat mensen naar Spa gaan, als ze ook hier heen kunnen gaan.
En dat zeg ik, die vorig jaar op Spa is geweest en daar dagen heb beleeft die tot de mooiste van mn leven behoren !
Maar ik kijk nu al uit naar het zitten langs het start finish gedeelte op Zandvoort, dan naar rechts kijken richting de laatste bocht en dan de Porsche 917 5.0 L v12 (!) volgas aan zien en horen aan komen stormen. :9~
pi_115870390
Nelson Piquet junior is blijkbaar nog niet klaar met gal spuwen over Formule 1-coureurs. Volgens de Braziliaan zou zijn landgenoot, drievoudig wereldkampioen en racelegende Ayrton Senna niet goed genoeg zijn voor de moderne Formule 1.
Geen talent
“Iemand als Senna zou vandaag de dag helemaal niets winnen in de Formule 1”, aldus Piquet. “Hij was erg snel maar had geen talent op technisch en mechanisch gebied.”

Statistieken
Statistisch gezien moet Piquet in elk geval zijn meerdere erkennen in Senna. Piquet kwam in 28 Grands Prix tot zeven finishes in de punten, met een enkele tweede plaats als hoogtepunt. Dat leverde hem in 2008 een twaalfde plaats op in het kampioenschap. Senna pakte in totaal 41 overwinningen, 80 podiumplaatsen en 3 wereldtitels.

Bron:RTLGP
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:12:17 #172
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115872326
Piquet Jr. heeft hier het volle recht natuurlijk om deze mening van hem te verkondigen ^O^

:')

Piquet Jr. :') :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:13:21 #173
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_115872369
Wat een aapje is die piquet :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_115873882
Nelsinho moet eens een flinke draai om z'n oren krijgen van z'n vader die met z'n 3 wereldtitels wel recht van spreken heeft.
pi_115875958
Ik zie ineens dat Olav Mol me volgt op Twitter... Er schieten dan twee dingen door m'n hoofd, wat moet ie met mij en gaat het zo slecht dat hij zo probeert meer kijkers te trekken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_115878050
Bij mij ook. Denk dat dat te maken heeft met reclame...
pi_115879373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:23 schreef PennyWise84 het volgende:
Nelson Piquet junior is blijkbaar nog niet klaar met gal spuwen over Formule 1-coureurs. Volgens de Braziliaan zou zijn landgenoot, drievoudig wereldkampioen en racelegende Ayrton Senna niet goed genoeg zijn voor de moderne Formule 1.
Geen talent
“Iemand als Senna zou vandaag de dag helemaal niets winnen in de Formule 1”, aldus Piquet. “Hij was erg snel maar had geen talent op technisch en mechanisch gebied.”

Statistieken
Statistisch gezien moet Piquet in elk geval zijn meerdere erkennen in Senna. Piquet kwam in 28 Grands Prix tot zeven finishes in de punten, met een enkele tweede plaats als hoogtepunt. Dat leverde hem in 2008 een twaalfde plaats op in het kampioenschap. Senna pakte in totaal 41 overwinningen, 80 podiumplaatsen en 3 wereldtitels.

Bron:RTLGP
Was het niet zo dat Senna uren lang bij debriefs bleef om het fijnste te weten te komen en te begrijpen?
pi_115882991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:30 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Senna uren lang bij debriefs bleef om het fijnste te weten te komen en te begrijpen?
Desalniettemin kan het best zo zijn dat elk tijdperk van techniek en regelementen z'n eigen type topcoureur vraagt.
Zo was in het verleden het snel en nauwkeurig met de versnellingspook om kunnen gaan waarschijnlijk heel belangrijk, werd later het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto in de bocht de grote kunst en is tegenwoordig het heel kunnen houden van de banden iets wat je aan overwinningen helpt.
Wie dit leest is gek
pi_115921371
Spa tot en met 2015 op de kalender
quote:
De organisatie van de Belgische Grand Prix en Formule 1-baas Bernie Ecclestone zijn het definitief eens geworden over een nieuw contract voor 2013, 2014 en 2015. Zo is donderdag bekendgemaakt door Spa Grand Prix-baas Etienne Davignon.

Een maand geleden werd al bekend dat er een akkoord was bereikt met Ecclestone over een nieuw driejarig contract. Inmiddels zijn ook alle handtekeningen gezet. De Waalse economieminister Jean-Claude Marcourt herhaalde donderdag nog maar eens dat de Waalse overheid de komende jaren minder voor de race betaalt dan nu. Om wat voor bedrag het precies gaat, wilde hij niet zeggen. De Grand Prix zal verder intensiever worden ingezet om Wallonië als toeristische bestemming te promoten.

De Grand Prix van België is dit jaar op 2 september, volgende week dus.
pi_115922679
quote:
99s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Desalniettemin kan het best zo zijn dat elk tijdperk van techniek en regelementen z'n eigen type topcoureur vraagt.
Zo was in het verleden het snel en nauwkeurig met de versnellingspook om kunnen gaan waarschijnlijk heel belangrijk, werd later het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto in de bocht de grote kunst en is tegenwoordig het heel kunnen houden van de banden iets wat je aan overwinningen helpt.
Het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto is volgens mij sinds 1907 al erg belangrijk, maar ik kan er een jaar naast zitten. Ik snap je punt, en ik weet niet wat dat joch nou precies wilde zeggen en vraag me af of het wat aangedikt is.

Maar volgen mij was Senna veel minder analytisch en op de techniek gericht dan Prost. Die huidige banden sparen zou ook niet het beste in hem boven brengen. Maar het klopt wel dat elk tijdperk zijn specifieke talenten vereist, naast algemene talenten die altijd nodig zijn. Maar met zijn specifieke talenten van toen zou hij het zeker moeilijker krijgen zeker als hij andere niet ontwikkeld. Komt nog bij dat het hele veld gewoon een stuk sterker is geworden in 20 jaar, dat er een snellere coureur kwam heeft hij notabene zelf nog meegemaakt, maar de DC's van deze wereld zouden de huidige F1 niet meer inkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:18 schreef Marks het volgende:

En dat zeg ik, die vorig jaar op Spa is geweest en daar dagen heb beleeft die tot de mooiste van mn leven behoren !
Maar ik kijk nu al uit naar het zitten langs het start finish gedeelte op Zandvoort, dan naar rechts kijken richting de laatste bocht en dan de Porsche 917 5.0 L v12 (!) volgas aan zien en horen aan komen stormen. :9~
Dat is toch een boxer? Of verpest ik nu alsnog je dag?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115924163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het aanvoelen van het uitbreekpunt van de auto is volgens mij sinds 1907 al erg belangrijk, maar ik kan er een jaar naast zitten. Ik snap je punt, en ik weet niet wat dat joch nou precies wilde zeggen en vraag me af of het wat aangedikt is.

Maar volgen mij was Senna veel minder analytisch en op de techniek gericht dan Prost. Die huidige banden sparen zou ook niet het beste in hem boven brengen. Maar het klopt wel dat elk tijdperk zijn specifieke talenten vereist, naast algemene talenten die altijd nodig zijn. Maar met zijn specifieke talenten van toen zou hij het zeker moeilijker krijgen zeker als hij andere niet ontwikkeld. Komt nog bij dat het hele veld gewoon een stuk sterker is geworden in 20 jaar, dat er een snellere coureur kwam heeft hij notabene zelf nog meegemaakt, maar de DC's van deze wereld zouden de huidige F1 niet meer inkomen.

[..]

Dat is toch een boxer? Of verpest ik nu alsnog je dag?
Ja, 12 cyl FLAT , maar wel een Ferrari v12 en een Ford GT 40 8 cilinder :D
pi_115926485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:04 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, 12 cyl FLAT , maar wel een Ferrari v12 en een Ford GT 40 8 cilinder :D
Nee, ik zat mis. Het is wel een v12, en ook een flat 12 maar geen boxer. Maar wel luchtgekoeld dus het zal wel een apart geluidje geweest zijn. Omdat Porsche nogal wat boxers maakt dacht ik dat ze gewoon twee van die boxers achter elkaar hadden gegoten, maar dat is dus niet het geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115941810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik zat mis. Het is wel een v12, en ook een flat 12 maar geen boxer. Maar wel luchtgekoeld dus het zal wel een apart geluidje geweest zijn. Omdat Porsche nogal wat boxers maakt dacht ik dat ze gewoon twee van die boxers achter elkaar hadden gegoten, maar dat is dus niet het geval.
Ja en vanaf vrijdag, wanneer de trainingen al beginnen, ben ik er al bij voor dus maar 35 euro... 3 dagen en ik kan zo vanaf het hotel ernaast de baan op lopen :P
pi_115944642
Ow dit weekend is weer Bavaria City Racing in Rotterdam toch?

Nog mensen die daarheen gaan en wat filmpjes maken? :)
vosss is de naam,
pi_115947819
Geen F1 nog deze week, maar verder wel:

MotoGP op BRNO
WorldSuperBiKe op Moscow Raceway
British Super Bike op Cadwell Park
en
F Renault 3.5 op Silverstone, met dus zowel Frijns als Melker!

Het mag een wonder heten als ik het voor elkaar krijg alles te zien, komt een hele analyse en strategie bij kijken vrees ik :9
pi_115948132
Ik ga met Spa die officiële timing app van de FIA eens proberen op mijn tablet :Y

Ben benieuwd of het wat is (en of het uberhaupt werkt, want 25 euro is veel te duur dus gratis gedownload :@ )
vosss is de naam,
pi_115948283
Zover ik weet zijn er al diverse mensen die hun 25 euro terug hebben ge-eist, zegt genoeg lijkt mij ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:06:53 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_115948308
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:01 schreef vosss het volgende:
Ik ga met Spa die officiële timing app van de FIA eens proberen op mijn tablet :Y

Ben benieuwd of het wat is (en of het uberhaupt werkt, want 25 euro is veel te duur dus gratis gedownload :@ )
De gratis versie werkt volgens mij niet live, toen ik het testte. Ik heb mijn versie gratis gedownload en geinstalleerd dmv een jailbreak. Het voegt race-berichten toe, laat zien waar gele vlaggen gezwaaid worden en een kaart met posities van de coureurs.

Mooie app maar voor mij zeker niet de 25¤ waard.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_115956815
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:52 schreef Marks het volgende:
Geen F1 nog deze week, maar verder wel:

MotoGP op BRNO
WorldSuperBiKe op Moscow Raceway
British Super Bike op Cadwell Park
en
F Renault 3.5 op Silverstone, met dus zowel Frijns als Melker!

Het mag een wonder heten als ik het voor elkaar krijg alles te zien, komt een hele analyse en strategie bij kijken vrees ik :9
En dan mis je nog de DTM op Zandvoort en de Indycar race op Sonoma (beiden live op RTL7).
pi_115957027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En dan mis je nog de DTM op Zandvoort en de Indycar race op Sonoma (beiden live op RTL7).
Ja, nou, die kampioenschappen volg ik niet en dat zou dus te veel worden ook :P
pi_115957173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:37 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, nou, die kampioenschappen volg ik niet en dat zou dus te veel worden ook :P
Liever die dan die motorraces. Ben meer van de 4 wielen dan 2. :)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:55:23 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115957663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Liever die dan die motorraces. Ben meer van de 4 wielen dan 2. :)
Waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116016240
Wsr op eurosport :-)
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:24:29 #194
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_116016815
^O^ Wilde 't net posten posten. wel een ~25 minuten te laat :')
Frijns niet erbij?

6 man in 3 bochten :( Godver ;(

[ Bericht 15% gewijzigd door Sinister-D- op 26-08-2012 11:31:16 ]
pi_116017140
Jammer voor Sörensen.

Ook bizar: geen pitstops omdat er te weinig ruimte voor is in de pitsstraat...
pi_116017399
Is er verder nog autosport op tv? Bavaria city racing ofzo?
pi_116018472
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:48 schreef JohnB52 het volgende:
Is er verder nog autosport op tv? Bavaria city racing ofzo?
quote:
13:20 RTL GP: Retro
13:50 RTL GP: DTM - Zandvoort
15:20 RTL GP: IndyCar Series - Mid-Ohio
15:55 RTL GP: Rally report
16:55 RTL Transportwereld
17:25 RTL Autowereld
22:40 RTL GP: IndyCar Series - Sonoma Live
Dat is alles volgens mij wat met auto's te maken heeft vandaag :)
vosss is de naam,
pi_116018506
En zo te zien falen ze bij Bavaria City Racing weer eens om het geheel niet integraal live uit te zenden.

}:|
vosss is de naam,
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:28:04 #199
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_116018570
bavaria is geen sponsor meer :P. Welk zender eigenlijk?

Is Sonoma trouwens een oval ?
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_116018836
Nu tulpenrallye op RTL7
pi_116018960
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:26 schreef vosss het volgende:
En zo te zien falen ze bij Bavaria City Racing weer eens om het geheel niet integraal live uit te zenden.

}:|
Via de livestream kan je het wel live volgen, maar.... de livestream werkt nog niet. Ze werken er hard aan.
Een samenvatting van City Racing is vanavond om 20.18 uur te zien op TV Rijnmond, daarna elk uur herhaling. Helaas is dat in het noorden en oosten van het land niet meer te zien via Ziggo.
pi_116019432
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:28 schreef Fiorano het volgende:
Is Sonoma trouwens een oval ?

Volgens mij niet, maar ik weet het niet 100% zeker :@
vosss is de naam,
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:22:08 #203
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_116020438
:@
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 augustus 2012 @ 13:22:21 #204
Maffe Fries
pi_116020445
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:52 schreef vosss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Volgens mij niet, maar ik weet het niet 100% zeker :@
het is geen oval. 100% zeker, want ik heb wel eens een race van de NASCAR op het circuit gezien. Bij bocht 11 vonden de inhaalacties plaats. Daar is ook de ingang van de pits.

Baantje is eigendom van Toyota trouwens
pi_116020569

Vandaar ook het logo denk ik :P
vosss is de naam,
pi_116060741
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb niet zoveel met die dingen.
pi_116063443
Kubica testte onlangs in een Ford WRC rally auto
quote:
Robert Kubica, who has been out of action for 18 months since his rallying accident in Italy, early last year, spent four days recently at a secret test at a little known circuit in France – at the wheel of a Ford WRC car.

The Polish driver tested a Ford Fiesta WRC on the Circuit des Ecuyers, which is located close to the town of Château-Thierry. He was working alongside Petter Solberg et Jari-Matti Latvala, the two Ford factory drivers in the WRC and he has been described only as “a mystery driver, who did not wish to have any publicity about the relationship”.

Kubica paid his own expenses and worked for free and according to the team his feedback was interesting. The team said that he did not know whether he would be able to do the job, but things went well.

The circuit is slightly over two miles in length and very twisty, which makes it useful for tarmac rally testing. It was opened in 2007.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:40:43 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_116087952
quote:
12s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaar ook het logo denk ik :P
Als ik dat zo zie moet ik denken aan beerenburg merk :@
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:00:23 #209
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_116231998
Sinds ik nu wat officieel met mn vriendin heb (bijna 2 jaar gescharreld) wil ze zich ook verdiepen in Formule 1 (ik ook in haar activiteiten die ze leuk vind)... maar ik kom nu op een probleem.

Dit weekend zit ik in Spa en ze wil zelf graag de race kijken op tv (ze wil zelfs een keer mee :) )

Maar ze weet er helemaal niks van, hoe kan ik het haar het beste uitleggen wat Formule 1 is: beknopt en dat het nog interessant en leuk is voor haar?
Ik heb de Wiki doorlopen maar die is erg lang en aangezien ik een tekstje wil doorsturen naar d'r (want ik zie haar niet meer).

Iemand een goede link of ideeen?
N/A
pi_116233428
Leg gewoon kort en simpel uit wat het is.

Er zijn zoveel verschillende teams, elk team heeft 2 coureurs en de bedoeling is om als eerste over de streep te komen. De winnaar krijgt de meeste punten en wie op het einde van de kalender als alle circuits aangedaan zijn de meeste punten heeft verzameld die is de wereldkampioen.

Verder kan je nog vertellen dat het het toppunt van motorsport is en dat de coureurs echte topsporters met dito conditie zijn en dat veel van de technieken die bedacht zijn in de F1 later hun weg gevonden hebben naar de auto die jij en ik elke dag rijden.

Als je nog meer wilt vertellen kan je bv uitleggen wat een pitstop is. Die is er voor banden te wisselen, want banden slijten en dan kan je minder hard. Ze moeten 2 soorten banden gebruiken en daarna (of als het regent) mogen ze zelf kiezen welke band ze gebruiken.

Vervolgens kan je nog vertellen dat als iemand crashed en de auto (of brokstukken) op een gevaarlijk gedeelte van de baan liggen dat dan een safetycar op de baan komt en dat alle autos daarachter moeten blijven rijden, want dan kunnen marshalls veilig de baan opruimen.

Ik denk dat ze met dergelijke jip en janneke uitleg best het weekend doorkomt en vervolgens een hoop vragen voor je heeft als je terug komt uit Spa.

En de volgende keer als jullie samen kijken kan je ook meteen tekst en uitleg geven. :Y

Succes ermee. Altijd leuk als je partner ook interesse (oprecht) heeft in de F1. Gelukkig heb ik dat ook. Mijnes kan 99% van de coureurs opnoemen en dan ook nog voor 95% matchen met het goeie team. Uit haar hoofd. En ze heeft een hekel aan Vettel zn vingertje *; 8-)
vosss is de naam,
pi_116233698
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef vosss het volgende:
En ze heeft een hekel aan Vettel zn vingertje
That's a keeper :s)
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_116233744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:38 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

That's a keeper :s)
Absoluut! O+
vosss is de naam,
pi_116234544
Mijn vrouw zegt altijd tijdens n persconferentie: wanneer gaat ie weer "obviously of all and all" zeggen?

Ze kijkt de race wel half mee, en weet ook wie de topcoureurs zijn. Maar er voor thuisblijven doet ze niet
pi_116234657
Is dat niet ook een record voor Schumacher? Als eerste een stopwoordje in de F1 introduceren wat vervolgens 20 jaar later nog steeds iedereen gebruikt? :+
vosss is de naam,
pi_116235569
Wat was zijn stopwoordje dan?

First i would like to thank my team...
pi_116235664
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
Wat was zijn stopwoordje dan?

First i would like to thank my team...
Obviously.....
pi_116236986
Mooi resultaat voor de marussia's !
pi_116238008
Pic FTW

Juliie zouden eens Nascar moeten kijken,ze gaan altijd vol ''sunoco racefuel'' als ik dat nog een keer hoor steek ik die sunoco in de fik :r :r :r :r
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:50:59 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_116238833
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Obviously.....
For sure...

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:30 schreef PennyWise84 het volgende:
Pic FTW

Juliie zouden eens Nascar moeten kijken,ze gaan altijd vol ''sunoco racefuel'' als ik dat nog een keer hoor steek ik die sunoco in de fik :r :r :r :r
Je vergeet nog de:

• AT&T 'Race Break'
• Geico ‘Starting Grid’
• Coke Zero ‘Starting Grid’
• Ford F-150 Ecoboost ‘Track Facts’
• McDonald’s ‘Through the Field’
• Aaron’s ‘Lucky Dog Free Pass’
• KFC ‘Fresh Start of the Race’
• KFC ‘Fresh Off the Wire’
• DirecTV ‘Aerial Coverage’
• Farmers Insurance ‘University of Farmers’
• Toyota ‘Top Performers’
• Budweiser ‘In-Car’
• Dodge ‘Chargers of the Race’
• American Ethanol ‘In-Car’
• FedEx ‘In-Car’
• AMP ‘On-Board’
• Geico ‘Race Analysis’
• GoodYear ‘In-Car Camera’
• Coca-Cola ‘In-Car Camera’
• Diet Mountain Dew ‘In-Car’
• Ford ‘Tech Car’
• Dodge Ram ‘No Guts/No Pit Strategy’
• Sprint ‘Today’s Lead Changes’
• GoodYear ‘Superior Performer’
• AT&T ‘Mid-Race Report’
• Farmers Insurance ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘SAP presented by GoDaddy.com’
• 5 Hour Energy ‘In-Car’
• 5 Hour Energy ‘Big Move of the Race’
• NASCAR on Fox ‘On Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Race Off Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Pit Watch’
• NASCAR on Fox ‘Track Weather’
• NASCAR on Fox ‘Race Analysis’
• NASCAR on Fox ‘Commentators’
• NASCAR on Fox ‘Recap’
• NASCAR on Fox ‘Next 6 Races’
• NASCAR on Fox ‘Top 2 – Interval’
• NASCAR on Fox ‘Roush-Fenway Racing Running Order’
• en natuurlijk de NASCAR on Fox ‘Crank it Up!’.

Dan wil ik ook bakstenen naar het scherm gooien.
pi_116238914
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

For sure...

[..]

Je vergeet nog de:

• AT&T 'Race Break'
• Geico ‘Starting Grid’
• Coke Zero ‘Starting Grid’
• Ford F-150 Ecoboost ‘Track Facts’
• McDonald’s ‘Through the Field’
• Aaron’s ‘Lucky Dog Free Pass’
• KFC ‘Fresh Start of the Race’
• KFC ‘Fresh Off the Wire’
• DirecTV ‘Aerial Coverage’
• Farmers Insurance ‘University of Farmers’
• Toyota ‘Top Performers’
• Budweiser ‘In-Car’
• Dodge ‘Chargers of the Race’
• American Ethanol ‘In-Car’
• FedEx ‘In-Car’
• AMP ‘On-Board’
• Geico ‘Race Analysis’
• GoodYear ‘In-Car Camera’
• Coca-Cola ‘In-Car Camera’
• Diet Mountain Dew ‘In-Car’
• Ford ‘Tech Car’
• Dodge Ram ‘No Guts/No Pit Strategy’
• Sprint ‘Today’s Lead Changes’
• GoodYear ‘Superior Performer’
• AT&T ‘Mid-Race Report’
• Farmers Insurance ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘Race Summary’
• GoDaddy.com ‘SAP presented by GoDaddy.com’
• 5 Hour Energy ‘In-Car’
• 5 Hour Energy ‘Big Move of the Race’
• NASCAR on Fox ‘On Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Race Off Pit Road’
• NASCAR on Fox ‘Pit Watch’
• NASCAR on Fox ‘Track Weather’
• NASCAR on Fox ‘Race Analysis’
• NASCAR on Fox ‘Commentators’
• NASCAR on Fox ‘Recap’
• NASCAR on Fox ‘Next 6 Races’
• NASCAR on Fox ‘Top 2 – Interval’
• NASCAR on Fox ‘Roush-Fenway Racing Running Order’
• en natuurlijk de NASCAR on Fox ‘Crank it Up!’.

Gast Hou op!!!!!!!!!!! :r :r :r :r

je bent Digger trouwens vergeten.

jammer van die safer barrier..................

en subway,Wanna see my 5$ footlong??? ;(
maar Subway is wel te eten :P
pi_116239015
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[.......]
Dan wil ik ook bakstenen naar het scherm gooien.
Nou kijk ik zelf geen Nascar, maar ik neem aan dat de commentator af en toe ook nog even reclame moet maken, of is dat niet bij Nascar?
pi_116239046
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:56 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Nou kijk ik zelf geen Nascar, maar ik neem aan dat de commentator af en toe ook nog even reclame moet maken, of is dat niet bij Nascar?
Gast er word niks anders dan reclame geschreeuwd

pi_116239224
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:58 schreef PennyWise84 het volgende:

[..]

Gast er word niks anders dan reclame geschreeuwd
Het was inderdaad een wel erg naïeve gedachte van mij. :') Dat blijft inderdaad echt verschrikkelijk aan de Amerikaanse tv, en dan heb je om 5 minuten ofzo nog eens een reclameblok. Ik vind het in ieder geval knap dat je het weet uit te houden. Je zou voor minder je tv uit het raam gooien.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:49:29 #224
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_116240978
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Het was inderdaad een wel erg naïeve gedachte van mij. :') Dat blijft inderdaad echt verschrikkelijk aan de Amerikaanse tv, en dan heb je om 5 minuten ofzo nog eens een reclameblok. Ik vind het in ieder geval knap dat je het weet uit te houden. Je zou voor minder je tv uit het raam gooien.
De commercials zijn nog tot daar aan toe, dat kan je als kijker nog invullen door koud bier ( :9 ) te gaan halen of een sanitaire stop in te lassen.
Vervelender vind ik dat commentatoren, tijdens de uitzending, echt íeder schermpje bij de gesponsorde naam moeten noemen. Dus ze hebben het ook echt over de Ford F-150 Ecoboost ‘Track Facts’ en de 5 Hour Energy ‘Big Move of the Race’.

En dat heb je in mindere mate inderdaad ook bij IndyCar en andere Amerikaanse sporten.
Laten we dat hier maar vooral niet gaan doen. Ik voel me als kijker altijd aardig als een mongool behandeld.
pi_116243614
Vergeet niet dat zonder die reclames de zender de uitzendrechten niet kan betalen en er dan dus weinig te kijken valt.

Als je je bovendien vandaag de dag nog steeds stoort aan reclames, dan wordt het hoog tijd dat je Ritalin dosis wordt verhoogd. :)
pi_116340046
Overzicht van alle straffen (en onderzoeken naar) van de coureurs tot nu toe over dit seizoen:

quote:
Bruno Senna
European GP: Causing collision with Kamui Kobayashi, drive through penalty
Charles Pic
Spanish GP:- Ignored waved blue flags, drive through penalty
British GP:- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Daniel Ricciardo
European GP- Vitaly Petrov (Caterham) and Daniel Ricciardo (Toro Rosso) collision, racing incident no further action
Fernando Alonso
-
Heikki Kovalainen
Australian Grand Prix: Unlapped himself during safety car period before reaching first safety car line. Five place grid drop at next event
Monaco;- Sergio Perez (Sauber) and Heikki Kovalainen (Caterham) collision to be investigated after the race. No action taken
Belgium GP - Unsafe release from the pit, team fined ¤10,000
Felipe Massa
Spanish GP:- Failing to slow during waved yellow flags, drive through penalty
Jenson Button
German GP - Crossed the white line on the Exit of the Pit Lane, fined ¤2,500
Jean-Éric Vergne
Bahrain GP: - Failed to attend weighbridge when requested after qualifying session, reprimand
Canadian GP: - Speeding in the pitlane during the race, drive through penalty
European GP- Collision with Heikki Kovalainen (Caterham) Ten place grid drop at next event and ¤ 25,000 fine
Kamui Kobayashi
European GP - Collision with Felipe Massa (Ferrari) Five place grid drop at the next event
British GP:- Unsafe manoeuvre in the pits. Fined ¤25,000
Kimi Raikkonen
Malaysian Grand Prix- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Canadian GP- Crossed the white line on entry to pit lane during FP3, fined ¤2,500
Belgian GP - Car 9 left the track, alleged breach of Article 2© of Chapter IV of Appendix L of the FIA International Sporting Code. No action
Lewis Hamilton
Chinese GP: - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Spanish GP - Car failed to return to the pits under its own power, excluded from qualifying session but allowed to start from back of grid
European GP - Investigated for impeding Nico Rosberg (Mercedes) during Q3 by driving excessively slowly. No action taken
European GP - Investigated for overtaking under waved yellow flags, no further action
Mark Webber
German GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - Unsafe release from the pit, no action
Michael Schumacher
Chinese GP - Unsafe release from pit stop, team fined ¤5,000
Bahrain GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Spanish GP - Driver left track at turn 13 during FP3 without giving stewards a reasonable explanation. Reprimand
Spanish GP - Caused a collision, 5 place grid drop at the next event
European GP- Using DRS during yellow flag period, No action taken
Monaco GP: - Michael Schumacher (Mercedes) and Romain Grosjean (Lotus) collision to be investigated after the race. No action taken.
Hungarian GP - Speeding in the pitlane during the race, 111.4 km/h, drive through penalty
Belgian GP - Did not stay to the right of the bollard on the left in the Pit entry FP1, fined ¤2,500
Belgian GP - appeared to make a sudden change in direction at the Pit Entry, when in close proximity to car 1 (Vettel)., no action
Narain Karthikeyan
Malaysian Grand Prix- Caused a collision with Car 1 Sebastian Vettel, drive through penalty imposed after the race, 20 seconds added to lapsed time
European GP - Speeding in the pitlane during the race, drive through penalty
Nico Rosberg
Bahrain GP- Incident involving Lewis Hamilton (McLaren) no action taken
Bahrain GP - Incident involving Fernando Alonso (Ferrari) no action taken
German GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgian GP - The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Nico Hulkenberg
Spanish GP - Speeding in the pitlane during FP3, 95.5 km/h fined ¤7,200
Monaco GP - Incident with Sergio Perez during FP3, reprimand
European GP- Investigated for impeding Kamui Kobayashi (Sauber) during Q1, no action taken
British GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Pastor Maldonado
Chinese GP: Impeding Heikki Kovalainen during Q1, reprimand
Bahrain: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Monaco: Breach of Article 16.1 of the FIA's Sporting Code, 10 place grid drop
Canada: - Investigated for impeding Kimi Raikkonen (Lotus) during Q1, racing incident, no further action
Canada: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
European GP: Speeding in the pitlane during FP3, 66.1 km/h fined ¤ 1,400,
European GP: Collision with Lewis Hamilton (McLaren) Drive through penalty post race, 20 seconds added to elapsed time
British GP: Caused a collision with Sergio Perez (Sauber) Fined ¤10,000 and given a reprimand
German GP: Speeding in the pitlane during FP1 66.0 kmh, fined ¤1,200
Hungarian GP: Caused a collision with car no 11 Paul di Resta, drive through penalty
Belgium GP: Impeded Car 12 at Turns 18 and 19, drop of 3 grid places
Belgium GP -Jump start, 5-place grid penalty
Belgium GP - Caused a collision with Timo Glock, 5-place grid penalty
Paul di Resta
-
Pedro de la Rosa
Malaysian Grand Prix- Team personnel still on the grid at the 3 minute warning prior to race restart, drive through penalty
Chinese GP - Impeding Bruno Senna during Q1, reprimand
Romain Grosjean
Monaco: Michael Schumacher (Mercedes) and Romain Grosjean (Lotus) collision to be investigated after the race. No action taken.
German GP- The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Belgium GP - Caused a collision, banned for the next race and fined ¤50,000
Sebastian Vettel
Malaysian Grand Prix- Speeding in the pitlane during FP2, 61.1 km/h, fined ¤400
Spanish GP- Failing to slow during waved yellow flags, drive through penalty
Canadian GP- Incident with Bruno Senna (Williams) during FP1, reprimand
Belgian GP - Performed a practice start in the Pit Lane contrary to item 10.1 of the Race Director’s notes, fined ¤10,000
German GP - Left the track and gained an advantage, drive through penalty imposed after the race, 20 seconds added to elapsed race time
Sergio Perez
Australian GP: The Driver did not use the gearbox for five consecutive Events. Drop of five grid positions.
Monaco:- Impeding Kimi Raikkonen during the race, drive through penalty
Monaco;- Sergio Perez (Sauber) and Heikki Kovalainen (Caterham) collision to be investigated after the race. No action taken
German GP- Impeded Fernando Alonso (Ferrari) and Kimi Raikkonen (Lotus) during qualifying, drop of 5 grid places
Timo Glock
-
Vitaly Petrov
European GP- Vitaly Petrov (Caterham) and Daniel Ricciardo (Toro Rosso) collision, racing incident no further action
German GP - Used a front tyre in Q1 which had not been presented to the FIA Technical Delegate prior to the end of scrutineering, fined ¤2,500
Hungarian GP- Speeding in the pitlane during FP2, 64.8 km/h, fined ¤1,000
Met dank aan dit topic
  maandag 3 september 2012 @ 11:47:32 #228
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_116340301
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:37 schreef ElmarO het volgende:
Overzicht van alle straffen (en onderzoeken naar) van de coureurs tot nu toe over dit seizoen:

[..]

Met dank aan dit topic
een 9 uit 12 hit voor onze altijd vroleike vriend Pastor!
N/A
pi_116341003
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

een 9 uit 12 hit voor onze altijd vroleike vriend Pastor!
Yup, mag toch aannemen dat als hij weer een te voorkomen ongeluk veroorzaakt ook op de nominatie komt voor een schorsing; mede voor zijn gehele oeuvre over dit seizoen. Het overkomt hem net wat te vaak. Al zal Grosjean ongetwijfeld ook wel wat scherper in de gaten worden gehouden door de stewards.
pi_116347121
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup, mag toch aannemen dat als hij weer een te voorkomen ongeluk veroorzaakt ook op de nominatie komt voor een schorsing; mede voor zijn gehele oeuvre over dit seizoen. Het overkomt hem net wat te vaak. Al zal Grosjean ongetwijfeld ook wel wat scherper in de gaten worden gehouden door de stewards.
Van die 9 zijn er misschien 2 of 3 die in aanmerking komen voor iets meer dan een gewone drive-through. En dan met name zijn gedrag in Monaco en de botsing met Hamilton. De botsing met Perez en Di Resta zijn weliswaar de schuld van Maldonado, maar ook 'gewone' raceongelukken, waarbij een drive-through meer dan voldoende straf is. Anders kun je voor iedere botsing wel een ban uitdelen.

Grosjean is al eerder betrokken bij een soortgelijke start-crash (Monaco) en hier zijn ook meerdere wagens bij betrokken. Dat doet me denken aan Eddie Irvine, die volgens mij de laatste was die voor het veroorzaken van een botsing (met meerdere auto's ) een ban kreeg (Brazilie 1994, de eerste race van Verstappen) en dat vooral er omdat er al op hem gelet werd naar aanleiding van het incident met Ayrton Senna het jaar ervoor.

Edit: MIka Hakkinen was de laatste die een ban kreeg voor het veroorzaken van een (start)crash in 1994.

[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 03-09-2012 16:42:34 ]
pi_116347249

maandag 3 september 2012 @ 15:58:39 #232
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116347286
Is er al wat bekend over Nurburgring voor volgend jaar?
  maandag 3 september 2012 @ 16:14:31 #233
131800 Tarado
capô de fusca
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2012 @ 16:22:16 #234
Maffe Fries
pi_116348172
de knokploeg is dus bekend _O-
  maandag 3 september 2012 @ 16:42:16 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_116349025
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
de knokploeg is dus bekend _O-
:)
  maandag 3 september 2012 @ 21:49:42 #236
34586 kepler
No bounce, no play
pi_116364047
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Van die 9 zijn er misschien 2 of 3 die in aanmerking komen voor iets meer dan een gewone drive-through. En dan met name zijn gedrag in Monaco en de botsing met Hamilton. De botsing met Perez en Di Resta zijn weliswaar de schuld van Maldonado, maar ook 'gewone' raceongelukken, waarbij een drive-through meer dan voldoende straf is. Anders kun je voor iedere botsing wel een ban uitdelen.

Grosjean is al eerder betrokken bij een soortgelijke start-crash (Monaco) en hier zijn ook meerdere wagens bij betrokken. Dat doet me denken aan Eddie Irvine, die volgens mij de laatste was die voor het veroorzaken van een botsing (met meerdere auto's ) een ban kreeg (Brazilie 1994, de eerste race van Verstappen) en dat vooral er omdat er al op hem gelet werd naar aanleiding van het incident met Ayrton Senna het jaar ervoor.

Edit: MIka Hakkinen was de laatste die een ban kreeg voor het veroorzaken van een (start)crash in 1994.
Ik vind het bewust op een andere auto inrijden (Spa vorig jaar, Monaco dit jaar) eigenlijk veel erger dan wat Grosjean deed afgelopen weekend. Grosjean moet gewoon beter opletten, terwijl Maldonado bewust zijn wagen gebruikt als botsauto...
The line is a dot to you!
pi_116379005
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik vind het bewust op een andere auto inrijden (Spa vorig jaar, Monaco dit jaar) eigenlijk veel erger dan wat Grosjean deed afgelopen weekend. Grosjean moet gewoon beter opletten, terwijl Maldonado bewust zijn wagen gebruikt als botsauto...
Dat ben ik wel met je eens. Ik wildfe alleen aangeven dat 9 van de 12 niets zegt en dat het alleen gaat om die 2 of 3 aanrijdingen die voor meer dan een drive-through in aanmerking komen.

Maar sowieso vind ik dat er te soft en te inconsistent gestraft wordt in de formule klassen. Er moet op een standaard manier gestraft worden en gebeurt het te vaak moet je een ban krijgen (three strikes and you are out). Bij 'zware' overtredingen mag je ook zwaarder straffen en dus eerder een ban opleggen.

En dat dus ook voor de GP2/3 en Formule 2/3 en onderliggende klassen, want daar wordt nog minder (zwaar) gestraft dan in de Formule 1.
pi_116380038
quote:
hoop dat die drama kotskop wat minder in beeld mag komen,aandachtshoer :r :r
pi_116380123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef sasquatsch het volgende:

Maar sowieso vind ik dat er te soft en te inconsistent gestraft wordt in de formule klassen. Er moet op een standaard manier gestraft worden en gebeurt het te vaak moet je een ban krijgen (three strikes and you are out). Bij 'zware' overtredingen mag je ook zwaarder straffen en dus eerder een ban opleggen.
Daar doelde ik ook op in het geval van Maldonado. Ik mag toch hopen dat ze er bij hem op zo'n manier naar kijken, want anders leert-ie het nooit af. Voor zover een schorsing bij hem gaat helpen.

quote:
En dat dus ook voor de GP2/3 en Formule 2/3 en onderliggende klassen, want daar wordt nog minder (zwaar) gestraft dan in de Formule 1.
Las ook een commentaar van Dominicalli die tot hetzelfde opriep. Anders blijf je dit gelazer dadelijk houden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2012 @ 12:38:38 #240
Maffe Fries
pi_116380168
uhuh. Zoals de Bianchi's van deze wereld die ook nog ongestraft er mee weg zijn gekomen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')