abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114205070
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand met een beetje leuke woning kan dat best realiseren.
Kinderen genoeg die een eigen badkamer hebben. Een keukentje en aparte ingang zijn zo gemaakt.
Je ziet ze vliegen.

quote:
Maar goed, ik mag hopen dat deze constructie niet mogelijk is en daarom ook het voorbeeld van TS niet.
Leg eens uit wat de familiale relatie met een verhuurder te maken heeft met het recht hebben op huurtoeslag?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:16:10 #52
3542 Gia
User under construction
pi_114205273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Je ziet ze vliegen.

[..]

Leg eens uit wat de familiale relatie met een verhuurder te maken heeft met het recht hebben op huurtoeslag?
Het kind woont in het huis van de ouders. Die kunnen hem/haar er ook gratis laten wonen, zoals dat ook het geval is als je nog bij je ouders woont.

Ik ken overigens genoeg woningen met twee voordeuren, waarbij een gezin twee verdiepingen bewoont en een student een grote bovenste etage huurt.
pi_114205358
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Het kind woont in het huis van de ouders. Die kunnen hem/haar er ook gratis laten wonen, zoals dat ook het geval is als je nog bij je ouders woont.

Ik ken overigens genoeg woningen met twee voordeuren, waarbij een gezin twee verdiepingen bewoont en een student een grote bovenste etage huurt.
Ik ken geen één woning waar een gezin 2 verdiepingen bewoont en de student de bovenste verdieping huurt, inclusief eigen voordeur en opgang.

Maar doet niets af aan de vraag: Wat heeft de familiale relatie van huurder-verhuurder zoals in de OP te maken met huurtoeslag?

Je zei namelijk:
quote:
Maar goed, ik mag hopen dat deze constructie niet mogelijk is en daarom ook het voorbeeld van TS niet.
pi_114205508
Zolderkamer verhuren zou een mogelijkheid zijn als je je hele huis gaat verbouwen. Zoals je zegt zijn er inderdaad vast mensen die een etage huren met eigen voorzieningen en eigen voordeur (al is die deur wel 'binnen' en bereikbaar via een trappenhuis). Maar in de praktijk hebben thuiswonende kinderen toch geen eigen voordeur, geen keuken en geen badkamer. Als je heel omslachtig gaat doen kan het natuurlijk.
Wat is de definitie van een keuken? Is een tafeltje met gasfornuis genoeg? Is een kraan aan de muur hangen en een pisbak een eigen badkamer? Is een gat in de muur maken, er een deur inzetten en een touwladder aanhangen een eigen voordeur?

Het gaat er gewoon om heel precies de regels te volgen.
pi_114205863
Geen andere voordeeltjes aan je kind schenken dus :)
pi_114207585
Ik snap die verontwaardiging hier niet zo. Als de student in een zelfstandige woning gaat wonen die niet van de ouders is, kan hij/zij ook huurtoeslag krijgen en kunnen de ouders ook nog steeds de belastingvrije schenking doen. Niet anders dan wanneer de studio van de ouders is.

Ik woon een studentenflat waar alle kamers/studios ook van de ouders zijn. Heb zelf alleen helaas een kamer, dus geen huurtoeslag.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:23:28 #57
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_114209657
Ik vind dit een goede constructie en zou hem zelf ook zo toepassen als ik het kon en nodig had.

Vergelijk deze 2 situaties met elkaar:
Ik ben eigenaar van pand A, de buurman van pand B.
Beide panden zijn gelijk aan elkaar.

Kind huurt pand B.
Ik schenk mijn kind zijn jaarlijkse belastingvrije bedrag ter hoogte van de huurpenningen.
Kind krijgt huurtoeslag.

Effectief:
Ik geef geld aan mijn buurman en mijn kind krijgt een huurtoeslag.

Kind huurt pand A.
Ik schenk mijn kind zijn jaarlijkse belastingvrije bedrag ter hoogte van de huurpenningen.
Kind krijgt huurtoeslag.

Effectief:
Het kost mij geen geld en mijn kind krijgt huurtoeslag.

(hierbij laat ik de belastingen voor eigendom en inkomsten uit de huur buiten de berekening).

Dit heb je ook als je kind uitwonend is en een stufi aanvraagd.
Heb je als ouder bijv. een pandje in Amsterdam met 2 afzonderlijke woningen (portiek) dan kan jij in de ene wonen en je kind in de andere. Het maakt verder niet uit of hij elke dag bij jou eet, drinkt en doucht.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:55:43 #58
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114211232
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

ja. Max 600 euro indien >23 en max 350 indien <23 jaar.
Anders krijg je sws geen huurtoeslag.
Je stelt dus maar een paar globale voorwaarden en hoopt dat S daar in valt,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:58:28 #59
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114211364
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap die verontwaardiging hier niet zo. Als de student in een zelfstandige woning gaat wonen die niet van de ouders is, kan hij/zij ook huurtoeslag krijgen en kunnen de ouders ook nog steeds de belastingvrije schenking doen. Niet anders dan wanneer de studio van de ouders is.
Dit dus.
Ik zie het verschil ook niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:53:18 #60
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114214061
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Niets mis met de constructie van TS.

TS betaalt huur.
TS heeft recht op huurtoeslag.
TS krijgt een schenking van zijn ouders.

Wat maakt de situatie anders als zijn ouders niet de verhuurders waren?
Dan krijgt TS de huur niet net zo hard terug.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114214401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

TS krijgt inderdaad de huur niet net zo hard terug, maar wel nog steeds de belastingvrije schenking van ouders.
  zondag 15 juli 2012 @ 00:19:25 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114214963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als hij een schenking van z'n ouders krijgt die gelijk of hoger is dan de bruto huur wel, ongeacht wie de verhuurder is.

Maar goed, hoeveel studenten zijn er niet bij wie de ouders de zorgverzekering betalen, en die studenten hebben gewoon recht op zorgtoeslag, en reken maar dat ze die ook krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114215300
TS heeft gewoon groot gelijk om de overheid op deze manier geld afhandig te maken. Ik kan niets anders dan trots zijn op deze man.
pi_114215866
Huurtoeslag is volgens mij alleen voor sociale huurwoningen. TS voorbeeld is huur van private markt. Dus geen huurtoeslag mogelijk.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 15 juli 2012 @ 00:45:55 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114215947
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:43 schreef Spezza19 het volgende:
Huurtoeslag is volgens mij alleen voor sociale huurwoningen. TS voorbeeld is huur van private markt. Dus geen huurtoeslag mogelijk.
BS.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114216010
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

BS.
Je kan ook normaal reageren. :') ik zei al "volgens mij" en kan er niks over terug vinden.
Dus misschien kan het, maar wel een sneu idee van TS
  zondag 15 juli 2012 @ 02:07:07 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_114217806
Het blijft oplichterij, of het nu legaal is of niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 juli 2012 @ 03:26:07 #68
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_114218963
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:28 schreef Scorpie het volgende:
TS heeft gewoon groot gelijk om de overheid op deze manier geld afhandig te maken. Ik kan niets anders dan trots zijn op deze man.
Dit dus, slim bedacht TS, hoop dit op een dag ook voor mijn kinderen te kunnen doen. _O_
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zondag 15 juli 2012 @ 07:31:42 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114220285
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je kan ook normaal reageren. :') ik zei al "volgens mij" en kan er niks over terug vinden.
Dus misschien kan het, maar wel een sneu idee van TS
Je post in WGR, dat is niet de plek om complete nonsens te posten onder "volgens mij" als je duidelijk geen kennis van de materie hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114220688
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
Nogmaals: op welke manier is dit anders dan wanneer de student van een andere eigenaar huurt, ook huurtoeslag krijgt en een gift van de ouders om de huur te betalen?

Volgens mij valt iedereen er over dat het geld weer terug gaat naar de ouders, maar wordt er vergeten dat het kopen van een studio ook geld kost. Die huur die de ouders ontvangen is gewoon om de kosten van de koop te denken.
pi_114220706
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 09:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nogmaals: op welke manier is dit anders dan wanneer de student van een andere eigenaar huurt, ook huurtoeslag krijgt en een gift van de ouders om de huur te betalen?

Volgens mij valt iedereen er over dat het geld weer terug gaat naar de ouders, maar wordt er vergeten dat het kopen van een studio ook geld kost. Die huur die de ouders ontvangen is gewoon om de kosten van de koop te denken.
Hey dat wil ik ook, iemand die een tweede huis voor mij betaald

[ Bericht 0% gewijzigd door Spezza19 op 15-07-2012 09:21:00 ]
pi_114220868
Ik heb dat een half jaar zo gedaan ja... nooit iets van gehoord :)
pi_114220970
Het kan gewoon. Het is legaal. Wie de verhuurder is maakt niet uit. In een sociale huurwoning betaal ook niet de huur die het eigenlijk kost en krijg je huurtoeslag op de koop toe bij weinig inkomen en mogen je ouders je belastingvrij geld schenken.
pi_114221011
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 09:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal niet vergeten. De ouders geven het geld aan het kind en het kind betaald van dat geld de huur. Ze ontvangen dus gewoon weer hun eigen geld dus dit heeft niks te maken met het dekken van kosten. Dit is gewoon geld een aantal keren verplaatsen om er fiscaal een voordeel mee te doen.
  zondag 15 juli 2012 @ 10:01:59 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114221078
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 09:49 schreef Amaranth het volgende:
Het kan gewoon. Het is legaal. Wie de verhuurder is maakt niet uit. In een sociale huurwoning betaal ook niet de huur die het eigenlijk kost en krijg je huurtoeslag op de koop toe bij weinig inkomen en mogen je ouders je belastingvrij geld schenken.
Dit dus. Mensen die wat geld van hun ouders krijgen, hebben in gelijke situatie net zo veel recht op huurtoeslag als mensen met een bijbaantje of die pokeren voor hun geld. En uiteraard maakt het ook niet uit wie de verhuurder is.

Het is niet tegen de letter en niet tegen de geest van de wet. Hoe graag zure users het ook anders zien.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114221156
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 07:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je post in WGR, dat is niet de plek om complete nonsens te posten onder "volgens mij" als je duidelijk geen kennis van de materie hebt.
:')
  zondag 15 juli 2012 @ 10:25:20 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_114221331
Ik snap de frustratie ook niet zo.

De staat verwacht (ze mogen het niet eisen) dat ouders bijdragen aan het levensonderhoud van een studerend kind. Afhankelijk van het inkomen kan dit om een behoorlijk bedrag per maand gaan. Kinderen van ouders die vanwege geldgebrek of ellende geen geld kunnen ontvangen komen in aanmerking voor aanvullende stufi. Wat de samenleving ook een paar honderd euro per maand kan kosten. De ouders van TS kunnen gelukkig wel hun kind onderhouden.

Betekent dit dat TS 'rijk' is en geen huur en zorgtoeslag mag ontvangen? Nee. De gift van de ouders bedraagt maar een paar honderd euro per maand (al dan niet in natura uitgekeerd), als student heb je maar beperkte bronnen van inkomen aangezien je voornaamste dagbesteding (studeren) geen geld oplevert, maar juist een heleboel geld kost. De toeslagen zijn bedoeld als een extra tegemoetkoming om in een dergelijke situatie het leven nog betaalbaar te houden. Voor een student een zeer welkome aanvulling van een beperkt inkomen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 15 juli 2012 @ 11:14:09 #78
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_114222262
Ik heb nog geen reacties gezien dat het rondpompen van geld (vestzak - broekzak) al jaren (eeuwen?) normaal is in het bedrijfsleven en binnen de overheid. ;)
pi_114223150
Wij huren ook van ouders. We ontvangen daarvoor elke maand een derde van de huur in huurtoeslag. Ergens vind ik het raar, maar blijkbaar is het legaal. Je moet niet vergeten dat het voor de verhuurder ook een hoop werk oplevert en dat het soms gewoon noodzaak is. Zo zijn er bij ons totaal geen sociale huurwoningen te vinden.

Ik moet toegeven dat het ook niet eerlijk is. Maar het leven is oneerlijk, helaas.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:14 schreef FF het volgende:
Ik heb nog geen reacties gezien dat het rondpompen van geld (vestzak - broekzak) al jaren (eeuwen?) normaal is in het bedrijfsleven en binnen de overheid. ;)
En bij de rijken...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 15 juli 2012 @ 12:15:15 #80
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114223657
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:10 schreef illuvattarr het volgende:
Wij zijn aan het kijken om een studio te kopen voor studerend kind. De bedachte constructie is dat de ouders het kopen met eigen vermogen (dus er komt geen hypotheek, lening of wat dan ook bij kijken) en vervolgens verhuren aan het kind. Het kind heeft geen inkomen en betaalt de huur van een belastingvrije schenking van de ouders. Het kind zou vervolgens dan huurtoeslag moeten krijgen.

Verder vind ik niet veel over de regels mbt huurtoeslag als het om huren van een familielid gaat. Weet iemand of dit zo mogelijk is of dat je bv. geen huurtoeslag krijgt omdat 1) het kind geen inkomen heeft, 2)het kind huurt van ouders of 3) het kind de huur betaalt met een schenking?
Klinkt als een manier om onterecht subsidie te verkrijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?
HOe kun je zonder geld huren? En als je niet huurt,...waarom dan geld vragen aan de overheid?
Nee, je kunt het wel doen hoor, ik kan alleen niet wachten op de audit van de belastingdienst :)
  zondag 15 juli 2012 @ 12:19:00 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114223775
Dat een student, behalve de bijdrage van de ouders en stufi, in principe geen geld heeft geldt toch voor een hoop studenten? En toch zijn er meer dan genoeg uitwonend.

En wacht jij maar vrolijk op de audit van de BD, vooralsnog is er niets illegaals aan die constructie, de ouders zijn gewoon verhuurder en doen jaarlijks een belastingvrije schenking, het kind is huurder en heeft recht op huurtoeslag.

Je moet alleen wel keurig de huur overmaken, en het liefst de schenking ook.

Je kunt wel meer dingen zonder geld; zorgverzekering betalen bijvoorbeeld.... want stufi is geen inkomen, maar de zorgverzekering is wel verplicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114223893
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:15 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klinkt als een manier om onterecht subsidie te verkrijgen.

[..]

HOe kun je zonder geld huren? En als je niet huurt,...waarom dan geld vragen aan de overheid?
Nee, je kunt het wel doen hoor, ik kan alleen niet wachten op de audit van de belastingdienst :)
Welke regel is er overtreden dan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 15 juli 2012 @ 12:24:59 #83
373754 mossad_agent
pi_114223961
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Welke regel is er overtreden dan?
Kind heeft geen geld en kan dus niet huren. Dat zij dan 'huurt' tegenover het schenkingsbedrag daar prikken ze wel doorheen, zeker als er dan ook nog subsidie gevraagd gaat worden. TS is niet de eerste die denkt dat deze constructie werkt.

Audit audit audit :)
  zondag 15 juli 2012 @ 12:26:06 #84
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_114223999
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Kind heeft geen geld en kan dus niet huren. Dat zij dan 'huurt' tegenover het schenkingsbedrag daar prikken ze wel doorheen, zeker als er dan ook nog subsidie gevraagd gaat worden. TS is niet de eerste die denkt dat deze constructie werkt.

Uhm...
Student heeft geen inkomen, alleen stufi en bijdrage van ouders.
Student huurt appartement van huisjesmelker in andere stad.
Student krijgt huurtoeslag.

Fertig.
pi_114224052
Wat een zeikers hier :')

Wanneer de ouders niet de verhuurder waren en de student de huur van huurtoeslag en schenking ouders aan een huisjesmelker zou betalen zou niemand dit een probleem vinden. En nu vloeit het geld via de ouders terug naar de student en is het opeens misbruik :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 15 juli 2012 @ 12:28:58 #86
373754 mossad_agent
pi_114224081
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:26 schreef FF het volgende:

[..]

Uhm...
Student heeft geen inkomen, alleen stufi en bijdrage van ouders.
Student huurt appartement van huisjesmelker in andere stad.
Student krijgt huurtoeslag.

Fertig.
Omdat dit een andere situatie is.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:32:59 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_114224212
quote:

[..]

Euh.. Deze 'constructie' werkt gewoon. Heb ik zelf ook jaren meegewerkt en de belastingdienst vond het prima.

Of de verhuurder nou een huisjesmelker is, woningbouwcorporatie of de ouders van de student zelf. Het zal de belastingdienst echt een worst wezen. Jij krijgt geld van je ouders om de huur mee te kunnen betalen + nog een bijdrage van de staat omdat je als student beneden een bepaald inkomen zit en daarmee kan je wonen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_114224290
quote:

[..]

Waar staat dat je de huur niet van giften van je ouders en je stufi mag betalen.. er is verser gewoon een huurovereenkomst en er staat ook al nergens dat je geen huurovereenkomst met eerstegraads familieleden mag hebben.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 15 juli 2012 @ 12:38:15 #89
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_114224390
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:28 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Omdat dit een andere situatie is.
Geen andere situatie.

Huurtoeslag is voor de huurder.
Eigendomsheffingen is voor de eigenaar (in dit geval ook verhuurder).

Deze gegevens zijn niet gekoppeld.
pi_114226105
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
Leg dan eens uit wie er wordt opgelicht? Je herhaalt steeds maar je argumentatie blijft achterwege.
pi_114226394
Zure users is wel de meest treffende term die ik heb aangetroffen in dit topic. Users die reppen over oplichting, audits en onterechte subsidies.

Als je dan vraag wat het verschil is met een student die zijn jaarlijkse belastingvrije gift gebruikt om de huur over te maken aan een willekeurige huisjesmelker dan is dat ineens een hele andere situatie.

TS: Slim bedacht, volkomen legale constructie mits je inderdaad zoals eerder gezegd: zorg voor een huurcontract, dat je elke maand je huur overmaakt en dat je de gift 1x per jaar giraal laat storten.

En als je later wat ouder bent en inkomen hebt kan je wellicht een hypotheek bij je ouders nemen, de rente betaal je aan je ouders en trek je voor 42-52% af van je IB. Het netto bedrag aan rente kunnen je ouders vervolgens aan je schenken. Zit je weer gratis in je huisje :)
pi_114226419
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:34 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wie er wordt opgelicht? Je herhaalt steeds maar je argumentatie blijft achterwege.
De overheid en de arme man worden opgelicht. Er zijn mensen die 40 uur per week in een fabriek werken en met nog geen 10 euro per uur naar huis gaan. Die zouden graag wat hulp willen bij het houden van een dak boven hun hoofd omdat ze zo'n significant deel van hun zuur verdiende centen kwijt zijn.

Ondertussen zou iemand anders even het handje op houden voor geld dat hij niet nodig heeft, noch verdiend.

Dat is pas zuur.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:47:34 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114226607
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:42 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

De overheid en de arme man worden opgelicht. Er zijn mensen die 40 uur per week in een fabriek werken en met nog geen 10 euro per uur naar huis gaan. Die zouden graag wat hulp willen bij het houden van een dak boven hun hoofd omdat ze zo'n significant deel van hun zuur verdiende centen kwijt zijn.

Ondertussen zou iemand anders even het handje op houden voor geld dat hij niet nodig heeft, noch verdiend.

Dat is pas zuur.
Als je recht hebt op toeslagen of subsidies dan is dat recht de basis, niet of je wet wel of niet nodig hebt.
Hij heeft het wellicht niet nodig omdat hij een schenking van z'n ouders krijgt, maar dat maakt het geen inkomen.

Overigens mogen de ouders van die fabrieksarbeider met minimumloon hun kind ook gewoon die ¤ 5.030 per jaar schenken, en nog wel meer ook maar dan moet er belasting betaald worden over het meerdere (slechts 10%).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114227024
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je recht hebt op toeslagen of subsidies dan is dat recht de basis, niet of je wet wel of niet nodig hebt.

Hij heeft het wellicht niet nodig omdat hij een schenking van z'n ouders krijgt, maar dat maakt het geen inkomen.
Daar gaat het nou juist om. Dat recht mist zijn doel; blijkbaar liggen de ambtenaren weer eens te slapen.

Je kunt je in allerlei bochten wringen om het juridisch hout te laten snijden en je kunt er een semantische discussie over voeren, maar de fabrieksarbeider is zijn geld kwijt en wordt uit huis geplaatst als hij de huur niet kan betalen. De student heeft gewoon gratis kost en inwoning bij zijn ouders, want daar komt het op neer. Dat zijn twee heel verschillende situaties en dan moet je niet aankomen met afleidingen als ze wat is het verschil tussen je ouders huren of van een huisjesmelker huren. De inhoudelijke siituatie van die loze termen en valse vergelijkingen inderdaad.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:02:41 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114227152
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:59 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Daar gaat het nou juist om. Dat recht mist zijn doel; blijkbaar liggen de ambtenaren weer eens te slapen.

Je kunt je in allerlei bochten wringen om het juridisch hout te slaten snijden en je kunt er een semantische discussie over voeren, maar de fabrieksarbeider is zijn geld kwijt en wordt uit huis geplaatst als hij de huur niet kan betalen. De student heeft gewoon gratis kost en inwoning bij zijn ouders, want daar komt het op neer.
Ehm nee, die student woont niet bij z'n ouders, dan zou hij geen recht op huurtoeslag hebben, die student huurt een woonruimte van z'n ouders, maar het is een aparte woonruimte, en in dit geval volgens mij niet eens in dezelfde wijk als de ouders.

Feit is dat de ouders in dit geval verhuurder zijn, en hun kind huurder, dat ze elkaars (ver)huurder zijn doet niet af aan het feit dat het inkomen van het kind dusdanig laag is dat er recht op huurtoeslag ontstaat.

En of die fabrieksarbeider uit z'n huis gezet wordt als hij de huur niet betaalt doet er ook niet toe, het staat immers ook niet vast dat die fabrieksarbeider geen ¤ 5.000 per jaar van z'n ouders krijgt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114227210
Niks gratis kost en inwoning. Hij betaalt gewoon huur. Zijn ouders mogen vervolgens met dat geld doen wat ze willen. Dit mogen ze aan hun kind schenken, aan die zielige fabrieksarbeider die uit zijn huis word gezet of gewoon verbranden. Daar heeft de overheid niks mee te maken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 15 juli 2012 @ 14:06:50 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114227323
Sterker nog; ze mogen de huur die hun kind betaalt zelfs voor hem opsparen en voor z'n 35ste nogmaals een schenking van 50.000 doen om hem het appartement wat hij nu van ze huurt van hen te laten overnemen.... en dan mogen ze het restant van de koopprijs zelfs aan hem lenen en de rente die hij betaalt jaarlijks weer terugschenken, kan hij fijn de rente aftrekken, krijgt hij gewoon HRA over.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114227364
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mortaxx het volgende:
Niks gratis kost en inwoning. Hij betaalt gewoon huur. Zijn ouders mogen vervolgens met dat geld doen wat ze willen. Dit mogen ze aan hun kind schenken, aan die zielige fabrieksarbeider die uit zijn huis word gezet of gewoon verbranden. Daar heeft de overheid niks mee te maken
Weet je wat jij moet doen? Je moet de hypotheek aflossen en dan het huis op naam van je vrouw zetten. Dan sluit je een huurovereenkomst met je vrouw voor de verhuur van de slaapkamer.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:10:02 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114227449
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Weet je wat jij moet doen? Je moet de hypotheek aflossen en dan het huis op naam van je vrouw zetten. Dan sluit je een huurovereenkomst met je vrouw voor de verhuur van de slaapkamer.
Ja, dat kun je ook helemaal vergelijken.... het kind woont niet bij de ouders in.
Als hij werkelijk kost en inwoning (het woord zegt het al) zou hebben, dan zou het niet mogelijk zijn, want dan zou hij gewoon een thuiswonend kind zijn, maar het kind is niet thuis, het kind huurt een zelfstandige woonruimte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114227607
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kun je ook helemaal vergelijken.... het kind woont niet bij de ouders in.
Als hij werkelijk kost en inwoning (het woord zegt het al) zou hebben, dan zou het niet mogelijk zijn, want dan zou hij gewoon een thuiswonend kind zijn, maar het kind is niet thuis, het kind huurt een zelfstandige woonruimte.
Dan sluit je een huurovereenkomst met je man voor de verhuur van de aangrenzende woning. Goede manier om wat ruimte te krijgen in de krappe tijden van het huwelijk. Misschien komt hij dan iedere dag een pannetje met eten brengen en huurt hij een schoonmaker voor je in. Mag hij weten wat hij met zijn geld doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')