abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114196995
Wij zijn aan het kijken om een studio te kopen voor studerend kind. De bedachte constructie is dat de ouders het kopen met eigen vermogen (dus er komt geen hypotheek, lening of wat dan ook bij kijken) en vervolgens verhuren aan het kind. Het kind heeft geen inkomen en betaalt de huur van een belastingvrije schenking van de ouders. Het kind zou vervolgens dan huurtoeslag moeten krijgen.

Verder vind ik niet veel over de regels mbt huurtoeslag als het om huren van een familielid gaat. Weet iemand of dit zo mogelijk is of dat je bv. geen huurtoeslag krijgt omdat 1) het kind geen inkomen heeft, 2)het kind huurt van ouders of 3) het kind de huur betaalt met een schenking?
pi_114197425
Ik denk dat voor de wet de ouders in deze situatie gewoon huurbaas worden, met alles wat daarbij komt, en het kind de huurder wordt.

Waar het kind de huur van betaald is denk ik niet relevant. Al verdient ie het bij elkaar door drugskoerier te spelen.

Huurtoeslag regels zijn makkelijk genoeg te vinden en als er niks staat over familie zijn van de huurbaas zal het wel niet relevant zijn.
pi_114197484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:23 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik denk dat voor de wet de ouders in deze situatie gewoon huurbaas worden, met alles wat daarbij komt, en het kind de huurder wordt.

Waar het kind de huur van betaald is denk ik niet relevant. Al verdient ie het bij elkaar door drugskoerier te spelen.

Huurtoeslag regels zijn makkelijk genoeg te vinden en als er niks staat over familie zijn van de huurbaas zal het wel niet relevant zijn.
Mooie boel is dat. Groot potentieel voor misbruik.
pi_114197507
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:24 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Mooie boel is dat. Groot potentieel voor misbruik.
Hoe bedoel je? Zowel huurder als verhuurder moeten zich aan een hoop regels houden.
pi_114197821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:25 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zowel huurder als verhuurder moeten zich aan een hoop regels houden.
Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
pi_114197876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:34 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Aaah ok op die fiets. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat zou inderdaad ontzettend smerig zijn.
pi_114198050
quote:
Het is inderdaad een constructie waar je eigenlijk dus gratis geld krijgt. Daarom kan ik het me ook niet voorstellen dat het toegestaan wordt, er zal vast ergens een regeltje moeten bestaan dat een kind niet van zijn ouders mag huren als het geen inkomen heeft. Maargoed, aan de andere kant betaalt het kind de huur van een belastingvrije schenking die ook gewoon toegestaan is.
Weet iemand dus of je inderdaad zo huurtoeslag ontvangt?
pi_114198245
Ik hoop dat dit zo niet werkt, en dat ze anders heel snel die regeling aan gaan passen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:55:50 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114198726
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef bijdehand het volgende:
Ik hoop dat dit zo niet werkt, en dat ze anders heel snel die regeling aan gaan passen.
Het is het gevolg van "gratis geld"-verstrekking door de overheid. Dat schreeuwt om misbruik en/of "creativiteit"... Gewoon alle huurtoeslagen schrappen, dan is het snel afgelopen hiermee.
censuur :O
pi_114198960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is het gevolg van "gratis geld"-verstrekking door de overheid. Dat schreeuwt om misbruik en/of "creativiteit"... Gewoon alle huurtoeslagen schrappen, dan is het snel afgelopen hiermee.
Eens, maar heb het nu over wat TS verzonnen heeft. Dat zou serieus te belachelijk voor woorden zijn _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:08:45 #11
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114199239
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef bijdehand het volgende:
Dat inderdaad. Huurtoeslag moet er zijn voor mensen die het nodig hebben, niet voor mensen die altijd maar meer willen hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114199298
Hm TS is nog een student dus ik neem aan dat hij geen studerend kind heeft :')
pi_114199574
Dit is geen vorm van misbruik maar slim gebruik van de regels.

Je mag als ouder per jaar een bedrag belastingvrij aan je kind geven. Of dit nu contant, giraal of huur kwijtschelding is maakt niet uit. Je mag een woning kopen en deze verhuren onder de huursubsidie grens. Dan moet je wel netjes aan alle regels voldoen maar dan krijgt diegene die er huurt gewoon die toeslag.
De combinatie maakt idd dat je een fors deel van het resterende deel huur kwijt mag schelden.

Let wel op dat je een redelijke huur vraagt anders moet er alsnog belasting over de gift betaald worden en let op dat je netjes aan de huurtoeslagvoorwaarden voldoet.

Overigens zou ik het zelf misschien eerder met de eenmalige (belastingvrije) gift van 50K aan een zoon/dochter doen en die daar zelf een huis mee laten kopen. Vervolgens kun je eventueel een deel van de hypotheek betalen via de normale belastingvrije constructie.
Als je dat geld toch hebt liggen.

edit- dit omdat op de eerste manier de totaal betaalde huur weer bij het inkomen van de ouders op gaat komen.
My name is Juan Ernesto; Don Juan Ernesto.
pi_114200131
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:17 schreef DonJuanErnesto het volgende:
[...]

Overigens zou ik het zelf misschien eerder met de eenmalige (belastingvrije) gift van 50K aan een zoon/dochter doen en die daar zelf een huis mee laten kopen. Vervolgens kun je eventueel een deel van de hypotheek betalen via de normale belastingvrije constructie.
Als je dat geld toch hebt liggen.

edit- dit omdat op de eerste manier de totaal betaalde huur weer bij het inkomen van de ouders op gaat komen.
Die manier lijkt me niet mogelijk, omdat je voor 50K natuurlijk niet een huis koopt. Het kind zal dan nog een hypotheek moeten pakken, maar zal die vast niet krijgen omdat het geen inkomen heeft (of heel weinig van een bijbaantje).
pi_114200296
Als je huur betaalt kun je dit volgens mij niet opvoeren als gift, er is immers een prestatie geleverd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:46:43 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114200434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:10 schreef illuvattarr het volgende:
Wij zijn aan het kijken om een studio te kopen voor studerend kind. De bedachte constructie is dat de ouders het kopen met eigen vermogen (dus er komt geen hypotheek, lening of wat dan ook bij kijken) en vervolgens verhuren aan het kind. Het kind heeft geen inkomen en betaalt de huur van een belastingvrije schenking van de ouders. Het kind zou vervolgens dan huurtoeslag moeten krijgen.

Verder vind ik niet veel over de regels mbt huurtoeslag als het om huren van een familielid gaat. Weet iemand of dit zo mogelijk is of dat je bv. geen huurtoeslag krijgt omdat 1) het kind geen inkomen heeft, 2)het kind huurt van ouders of 3) het kind de huur betaalt met een schenking?
Het kind betaalt een marktconforme huur. Als aan alle voorwaarden voldaan wordt, kan er gewoon huurtoeslag worden aangevraagd.
Het bedrag aan huurinkomsten kunnen de ouders vervolgens schenken of van op vakantie gaan. Dat is geheel aan de ouders.
Zorg er alleen wel voor dat er ook daadwerkelijk huur betaald wordt en doe het niet alleen op papier.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_114200539
Mooi is dat, bij een jaarlijks belastingvrij schenkbedrag van ¤5030 zou dat dus neer kunnen komen op 250 huurtoeslag per maand, voor mensen die het totaal niet nodig hebben...
pi_114200668
250 euro huur ja. Daar krijg je niet veel huurtoeslag voor bovendien totaal niet marktcorform
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:58:18 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114200697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:17 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Waarom? Ik zie niet in waarom dat belast zou zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:00:33 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114200754
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi is dat, bij een jaarlijks belastingvrij schenkbedrag van ¤5030 zou dat dus neer kunnen komen op 250 huurtoeslag per maand, voor mensen die het totaal niet nodig hebben...
Dus iemand die jaarlijks de maximale belastingvrije schenking van zijn ouders krijgt heeft wat jou betreft geen recht op huurtoeslag, ongeacht het inkomen van die persoon?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114200785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:57 schreef Piger het volgende:
250 euro huur ja. Daar krijg je niet veel huurtoeslag voor bovendien totaal niet marktcorform
Marktconform uitgerekend via een puntensysteem zou de huur iets van 350-360 per maand moeten zijn, waar je dus prima huurtoeslag voor krijgt. In de praktijk is dit in een grote studentenstad laag voor een eigen woonruimte, maar dat komt omdat huisjesmelkers de prijs opdrijven. Alleen gebruikt het puntensysteem waardoor de huur in theorie lager is en huurtoeslag mogelijk is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:02:52 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114200816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:57 schreef Piger het volgende:
Nee, 5030 per jaar is 419 per maand, afhankelijk van de leeftijd van het kind en de hoogte van de huur kan er best recht op huurtoeslag bestaan.

Maar onder de 23 wordt het met dat bedrag lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:04:25 #23
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_114200862
quote:

[..]

Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Thuiswonen kan niet, je moet een ruimte met eigen voordeur huren voor huurtoeslag.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_114201104
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus iemand die jaarlijks de maximale belastingvrije schenking van zijn ouders krijgt heeft wat jou betreft geen recht op huurtoeslag, ongeacht het inkomen van die persoon?
Precies.
De huur is niet marktconform, het is misbruik maken van sociale voorzieningen en ik ben jaloers :+
pi_114201177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Thuiswonen kan niet, je moet een ruimte met eigen voordeur huren voor huurtoeslag.
Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens, als in ''niet het ouderlijk huis, maar wel een huis van je ouders''.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:37:30 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114201817
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Precies.
De huur is niet marktconform, het is misbruik maken van sociale voorzieningen en ik ben jaloers :+
Weet jij dan hoe hoog de huur is die betaald gaat worden?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_114202031
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Weet jij dan hoe hoog de huur is die betaald gaat worden?
ja. Max 600 euro indien >23 en max 350 indien <23 jaar.
Anders krijg je sws geen huurtoeslag.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:48:56 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_114202174
Zeg, TS, voel je je daar nu goed bij, als je op deze manier geld binnenkrijgt waar je geen recht op hebt?

ik heb geen idee of dit juridisch legaal is, interesseert me ook geen hout, maar jij en ik weten allebei dat huurtoeslag hier dus niet voor bedoeld is
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:56:33 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114202447
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Precies.
Okay, dus een alleenstaande moeder in de WAO, die ook met die schenking nog lang niet in de buurt komt van de huurtoeslaggrens zou wat jou betreft ook geen recht meer hebben als haar ouders 5000 per jaar schenken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114202945
Inderdaad*. Ook een alleenstaande Wao'er krijgt in deze situatie een netto extra besteedbaar inkomen van huur + huurtoeslag, zodat ook overige subsidies die deze persoon zal krijgen, cijfermatig onterecht zullen zijn.

Huurtoeslag is voor mensen die anders niet rond kunnen komen.

* Al beken ik dat ik geen jaloezie voel voor een alleenstaande moeder in de wao
pi_114203094
Het klinkt idd een beetje krom, maar ik zie niet wat hier mis mee is, mits marktcomforme huur.

Stel: kind huurt van een 3e en krijgt toeslag, ouders maken schenking aan kind om huur te betalen, tegelijkertijd verhuren zij een flat aan een 3e. Moet kunnen, toch? Het zou niet uit moeten maken van wie het kind huurt en aan wie de ouders verhuren. Het is alleen een probleem als het kind minder huur moet betalen aan de ouders dan aan een 3e; dat is dan verkapte steun aan het kind.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_114203348
Als de huurprijs inderdaad binnen de marges valt is dit wettelijk toegestaan.

Echter vanuit rationeel oogpunt is dit natuurlijk pure waanzin en niet waarvoor de regeling bedoeld is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:24:30 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114203412
quote:

[..]

Nu snap je de term "geld maakt geld"
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:28:03 #34
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114203540
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als diegene de huur onderhands net zo hard terug krijgt niet, nee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:31:05 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114203626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef dortmund09 het volgende:

Echter vanuit rationeel oogpunt is dit natuurlijk pure waanzin en niet waarvoor de regeling bedoeld is.
Dat geldt net zo goed voor HRA voor iemand die 2 ton per jaar verdient en een huis van een miljoen heeft.
Ook pure waanzin en niet waarvoor het bedoeld is, maar gewoon wettelijk toegestaan en sociaal geaccepteerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114203670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef dortmund09 het volgende:

En dit soort 'slimme constructies' hebben er in het verleden toch vaak voor gezorgd dat dingen moeilijker toegankelijk worden voor de mensen waar het wel voor bedoeld was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114203775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:28 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als diegene de huur onderhands net zo hard terug krijgt niet, nee.
Niets mis met de constructie van TS.

TS betaalt huur.
TS heeft recht op huurtoeslag.
TS krijgt een schenking van zijn ouders.

Wat maakt de situatie anders als zijn ouders niet de verhuurders waren?
pi_114204066
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dit soort 'slimme constructies' hebben er in het verleden toch vaak voor gezorgd dat dingen moeilijker toegankelijk worden voor de mensen waar het wel voor bedoeld was.
Juist. Ik vind dit soort constructies best wel triest wanneer men gewoon genoeg heeft om rond te kunnen komen.
pi_114204125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:42 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Juist. Ik vind dit soort constructies best wel triest wanneer men gewoon genoeg heeft om rond te kunnen komen.
De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?
pi_114204180
Verder wel eerlijk zijn en niets betalen he!
Dus geen gwl, geen collegegeld, boeken of verzekering en ook geen cadeautjes. Want alles gaat netjes volgens de regels :)

Wokkel: stufi krijg je toch wel.
pi_114204181
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor HRA voor iemand die 2 ton per jaar verdient en een huis van een miljoen heeft.
Ook pure waanzin en niet waarvoor het bedoeld is, maar gewoon wettelijk toegestaan en sociaal geaccepteerd.
De HRA is bedoeld om huizenbezit te stimuleren. Daarnaast is de regeling zo opgezet dat de hoogste inkomens het meest kunnen aftrekken. Dat de bank bereid is een miljoen te lenen voor een woning aan iemand die 2 ton verdiend doet daar verder niets aan af.

Verder is dit gewoon een kasrondje. Er wordt met hetzelfde geld van dezelfde persoon een fiscaal voordeel behaald. Er wordt puur en alleen huur in rekening gebracht om hier fiscaal voordeel mee te behalen. Dat is wat mis is met de constructie. In de toeslagenwereld is dit voor zover ik weet inderdaad toegestaan, in het bedrijfsleven gelukking verboden.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:49:07 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_114204261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?
Huurtoeslag is bedoeld om (een deel van) je huur te betalen. Maar de huurder heeft hoe dan ook genoeg geld om die huur te betalen, want dat krijgt hij van zijn ouders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_114204265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ach we vergeten de belastingvrije schenking maar even voor het gemak?
pi_114204378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huurtoeslag is bedoeld om (een deel van) je huur te betalen. Maar de huurder heeft hoe dan ook genoeg geld om die huur te betalen, want dat krijgt hij van zijn ouders.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:49 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ach we vergeten de belastingvrije schenking maar even voor het gemak?
Belastingtechnisch gezien : Gift <> inkomen

Vraagje aan de twee mensen hierboven:
- Zou huurder naar jullie mening wel recht hebben op huurtoeslag als verhuurder geen familie was?
- Zou elke gift moeten worden meegeteld als inkomen (dan komt menig student boven de bijverdiengrens)?
pi_114204455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Zeg, TS, voel je je daar nu goed bij, als je op deze manier geld binnenkrijgt waar je geen recht op hebt?

ik heb geen idee of dit juridisch legaal is, interesseert me ook geen hout, maar jij en ik weten allebei dat huurtoeslag hier dus niet voor bedoeld is
Ik zou me er prima bij voelen, omdat het geld is waar je wel recht op hebt. Als het kind bij een andere verhuurder huurt en geld daarvoor krijgt via een belastingvrije schenking van ouders, krijgt het kind ook huurtoeslag. Waarom zou het anders zijn als een kind van ouders huurt?
pi_114204561
Nu je het zegt, lijkt me een goed plan om studenten die het echt nodig hebben tenminste stufi te kunnen laten behouden zonder noodgrepen als geen stufi voor de master :s)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:01:23 #47
3542 Gia
User under construction
pi_114204720
Maar dan zou je als ouder ook wel je zolder kunnen 'verhuren' aan je kind, volgens deze constructie.
pi_114204815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:01 schreef Gia het volgende:
Maar dan zou je als ouder ook wel je zolder kunnen 'verhuren' aan je kind, volgens deze constructie.
Huurtoeslag krijg je alleen voor een zelfstandige woonruimte, dus eigen voordeur, keuken en douche/toilet.
pi_114204894
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:01 schreef Gia het volgende:
Geen eigen voordeur.
In de praktijk krijgen veel studenten wel bedragen gelijk aan huur of meer van ouders. Die zouden dus eigenlijk belasting erover moeten betalen dus, of over de bijverdiengrens komen :)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:08:04 #50
3542 Gia
User under construction
pi_114204951
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Huurtoeslag krijg je alleen voor een zelfstandige woonruimte, dus eigen voordeur, keuken en douche/toilet.
Iemand met een beetje leuke woning kan dat best realiseren.
Kinderen genoeg die een eigen badkamer hebben. Een keukentje en aparte ingang zijn zo gemaakt.

Maar goed, ik mag hopen dat deze constructie niet mogelijk is en daarom ook het voorbeeld van TS niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')