Mooie boel is dat. Groot potentieel voor misbruik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:23 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik denk dat voor de wet de ouders in deze situatie gewoon huurbaas worden, met alles wat daarbij komt, en het kind de huurder wordt.
Waar het kind de huur van betaald is denk ik niet relevant. Al verdient ie het bij elkaar door drugskoerier te spelen.
Huurtoeslag regels zijn makkelijk genoeg te vinden en als er niks staat over familie zijn van de huurbaas zal het wel niet relevant zijn.
Hoe bedoel je? Zowel huurder als verhuurder moeten zich aan een hoop regels houden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:24 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Mooie boel is dat. Groot potentieel voor misbruik.
Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:25 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Zowel huurder als verhuurder moeten zich aan een hoop regels houden.
Aaah ok op die fiets. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat zou inderdaad ontzettend smerig zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:34 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Het is inderdaad een constructie waar je eigenlijk dus gratis geld krijgt. Daarom kan ik het me ook niet voorstellen dat het toegestaan wordt, er zal vast ergens een regeltje moeten bestaan dat een kind niet van zijn ouders mag huren als het geen inkomen heeft. Maargoed, aan de andere kant betaalt het kind de huur van een belastingvrije schenking die ook gewoon toegestaan is.quote:Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Het is het gevolg van "gratis geld"-verstrekking door de overheid. Dat schreeuwt om misbruik en/of "creativiteit"... Gewoon alle huurtoeslagen schrappen, dan is het snel afgelopen hiermee.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef bijdehand het volgende:
Ik hoop dat dit zo niet werkt, en dat ze anders heel snel die regeling aan gaan passen.
Eens, maar heb het nu over wat TS verzonnen heeft. Dat zou serieus te belachelijk voor woorden zijnquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is het gevolg van "gratis geld"-verstrekking door de overheid. Dat schreeuwt om misbruik en/of "creativiteit"... Gewoon alle huurtoeslagen schrappen, dan is het snel afgelopen hiermee.
Dat inderdaad. Huurtoeslag moet er zijn voor mensen die het nodig hebben, niet voor mensen die altijd maar meer willen hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:45 schreef bijdehand het volgende:
Ik hoop dat dit zo niet werkt, en dat ze anders heel snel die regeling aan gaan passen.
Die manier lijkt me niet mogelijk, omdat je voor 50K natuurlijk niet een huis koopt. Het kind zal dan nog een hypotheek moeten pakken, maar zal die vast niet krijgen omdat het geen inkomen heeft (of heel weinig van een bijbaantje).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:17 schreef DonJuanErnesto het volgende:
[...]
Overigens zou ik het zelf misschien eerder met de eenmalige (belastingvrije) gift van 50K aan een zoon/dochter doen en die daar zelf een huis mee laten kopen. Vervolgens kun je eventueel een deel van de hypotheek betalen via de normale belastingvrije constructie.
Als je dat geld toch hebt liggen.
edit- dit omdat op de eerste manier de totaal betaalde huur weer bij het inkomen van de ouders op gaat komen.
Het kind betaalt een marktconforme huur. Als aan alle voorwaarden voldaan wordt, kan er gewoon huurtoeslag worden aangevraagd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:10 schreef illuvattarr het volgende:
Wij zijn aan het kijken om een studio te kopen voor studerend kind. De bedachte constructie is dat de ouders het kopen met eigen vermogen (dus er komt geen hypotheek, lening of wat dan ook bij kijken) en vervolgens verhuren aan het kind. Het kind heeft geen inkomen en betaalt de huur van een belastingvrije schenking van de ouders. Het kind zou vervolgens dan huurtoeslag moeten krijgen.
Verder vind ik niet veel over de regels mbt huurtoeslag als het om huren van een familielid gaat. Weet iemand of dit zo mogelijk is of dat je bv. geen huurtoeslag krijgt omdat 1) het kind geen inkomen heeft, 2)het kind huurt van ouders of 3) het kind de huur betaalt met een schenking?
Waarom? Ik zie niet in waarom dat belast zou zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:17 schreef DonJuanErnesto het volgende:
edit- dit omdat op de eerste manier de totaal betaalde huur weer bij het inkomen van de ouders op gaat komen.
Dus iemand die jaarlijks de maximale belastingvrije schenking van zijn ouders krijgt heeft wat jou betreft geen recht op huurtoeslag, ongeacht het inkomen van die persoon?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi is dat, bij een jaarlijks belastingvrij schenkbedrag van ¤5030 zou dat dus neer kunnen komen op 250 huurtoeslag per maand, voor mensen die het totaal niet nodig hebben...
Marktconform uitgerekend via een puntensysteem zou de huur iets van 350-360 per maand moeten zijn, waar je dus prima huurtoeslag voor krijgt. In de praktijk is dit in een grote studentenstad laag voor een eigen woonruimte, maar dat komt omdat huisjesmelkers de prijs opdrijven. Alleen gebruikt het puntensysteem waardoor de huur in theorie lager is en huurtoeslag mogelijk is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:57 schreef Piger het volgende:
250 euro huur ja. Daar krijg je niet veel huurtoeslag voor bovendien totaal niet marktcorform
Nee, 5030 per jaar is 419 per maand, afhankelijk van de leeftijd van het kind en de hoogte van de huur kan er best recht op huurtoeslag bestaan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:57 schreef Piger het volgende:
250 euro huur ja. Daar krijg je niet veel huurtoeslag voor bovendien totaal niet marktcorform
Thuiswonen kan niet, je moet een ruimte met eigen voordeur huren voor huurtoeslag.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:34 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Precies.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus iemand die jaarlijks de maximale belastingvrije schenking van zijn ouders krijgt heeft wat jou betreft geen recht op huurtoeslag, ongeacht het inkomen van die persoon?
Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens, als in ''niet het ouderlijk huis, maar wel een huis van je ouders''.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Thuiswonen kan niet, je moet een ruimte met eigen voordeur huren voor huurtoeslag.
Weet jij dan hoe hoog de huur is die betaald gaat worden?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Precies.
De huur is niet marktconform, het is misbruik maken van sociale voorzieningen en ik ben jaloers
ja. Max 600 euro indien >23 en max 350 indien <23 jaar.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Weet jij dan hoe hoog de huur is die betaald gaat worden?
Okay, dus een alleenstaande moeder in de WAO, die ook met die schenking nog lang niet in de buurt komt van de huurtoeslaggrens zou wat jou betreft ook geen recht meer hebben als haar ouders 5000 per jaar schenken?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Precies.
De huur is niet marktconform, het is misbruik maken van sociale voorzieningen en ik ben jaloers
Nu snap je de term "geld maakt geld"quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:34 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Ouders met een extra woonruimte hebben naar alle waarschijnlijkheid al een hoog inkomen. Vervolgens kunnen ze afspreken dat het kind niets hoeft te betalen, het is immers hun kind. Maar om toch huurtoeslag te ontvangen, laten ze het kind wel geld overmaken, zodat er een bewijs van betaling is. De huur wordt vervolgens onder de tafel teruggegeven. Zo kan een praktisch ''thuis''wonend student toch nog extra ''studiefinanciering'' krijgen.
Als diegene de huur onderhands net zo hard terug krijgt niet, nee.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus iemand die jaarlijks de maximale belastingvrije schenking van zijn ouders krijgt heeft wat jou betreft geen recht op huurtoeslag, ongeacht het inkomen van die persoon?
Dat geldt net zo goed voor HRA voor iemand die 2 ton per jaar verdient en een huis van een miljoen heeft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef dortmund09 het volgende:
Als de huurprijs inderdaad binnen de marges valt is dit wettelijk toegestaan.
Echter vanuit rationeel oogpunt is dit natuurlijk pure waanzin en niet waarvoor de regeling bedoeld is.
En dit soort 'slimme constructies' hebben er in het verleden toch vaak voor gezorgd dat dingen moeilijker toegankelijk worden voor de mensen waar het wel voor bedoeld was.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef dortmund09 het volgende:
Als de huurprijs inderdaad binnen de marges valt is dit wettelijk toegestaan.
Echter vanuit rationeel oogpunt is dit natuurlijk pure waanzin en niet waarvoor de regeling bedoeld is.
Niets mis met de constructie van TS.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als diegene de huur onderhands net zo hard terug krijgt niet, nee.
Juist. Ik vind dit soort constructies best wel triest wanneer men gewoon genoeg heeft om rond te kunnen komen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dit soort 'slimme constructies' hebben er in het verleden toch vaak voor gezorgd dat dingen moeilijker toegankelijk worden voor de mensen waar het wel voor bedoeld was.
De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:42 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Juist. Ik vind dit soort constructies best wel triest wanneer men gewoon genoeg heeft om rond te kunnen komen.
De HRA is bedoeld om huizenbezit te stimuleren. Daarnaast is de regeling zo opgezet dat de hoogste inkomens het meest kunnen aftrekken. Dat de bank bereid is een miljoen te lenen voor een woning aan iemand die 2 ton verdiend doet daar verder niets aan af.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor HRA voor iemand die 2 ton per jaar verdient en een huis van een miljoen heeft.
Ook pure waanzin en niet waarvoor het bedoeld is, maar gewoon wettelijk toegestaan en sociaal geaccepteerd.
Huurtoeslag is bedoeld om (een deel van) je huur te betalen. Maar de huurder heeft hoe dan ook genoeg geld om die huur te betalen, want dat krijgt hij van zijn ouders.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?
Ach we vergeten de belastingvrije schenking maar even voor het gemak?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De huurder uit het verhaal in de OP heeft geen inkomen, waar haal je vandaan dat hij genoeg heeft om rond te komen?
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Huurtoeslag is bedoeld om (een deel van) je huur te betalen. Maar de huurder heeft hoe dan ook genoeg geld om die huur te betalen, want dat krijgt hij van zijn ouders.
Belastingtechnisch gezien : Gift <> inkomenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:49 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ach we vergeten de belastingvrije schenking maar even voor het gemak?
Ik zou me er prima bij voelen, omdat het geld is waar je wel recht op hebt. Als het kind bij een andere verhuurder huurt en geld daarvoor krijgt via een belastingvrije schenking van ouders, krijgt het kind ook huurtoeslag. Waarom zou het anders zijn als een kind van ouders huurt?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Zeg, TS, voel je je daar nu goed bij, als je op deze manier geld binnenkrijgt waar je geen recht op hebt?
ik heb geen idee of dit juridisch legaal is, interesseert me ook geen hout, maar jij en ik weten allebei dat huurtoeslag hier dus niet voor bedoeld is
Huurtoeslag krijg je alleen voor een zelfstandige woonruimte, dus eigen voordeur, keuken en douche/toilet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:01 schreef Gia het volgende:
Maar dan zou je als ouder ook wel je zolder kunnen 'verhuren' aan je kind, volgens deze constructie.
Geen eigen voordeur.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:01 schreef Gia het volgende:
Maar dan zou je als ouder ook wel je zolder kunnen 'verhuren' aan je kind, volgens deze constructie.
Iemand met een beetje leuke woning kan dat best realiseren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Huurtoeslag krijg je alleen voor een zelfstandige woonruimte, dus eigen voordeur, keuken en douche/toilet.
Je ziet ze vliegen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand met een beetje leuke woning kan dat best realiseren.
Kinderen genoeg die een eigen badkamer hebben. Een keukentje en aparte ingang zijn zo gemaakt.
Leg eens uit wat de familiale relatie met een verhuurder te maken heeft met het recht hebben op huurtoeslag?quote:Maar goed, ik mag hopen dat deze constructie niet mogelijk is en daarom ook het voorbeeld van TS niet.
Het kind woont in het huis van de ouders. Die kunnen hem/haar er ook gratis laten wonen, zoals dat ook het geval is als je nog bij je ouders woont.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je ziet ze vliegen.
[..]
Leg eens uit wat de familiale relatie met een verhuurder te maken heeft met het recht hebben op huurtoeslag?
Ik ken geen één woning waar een gezin 2 verdiepingen bewoont en de student de bovenste verdieping huurt, inclusief eigen voordeur en opgang.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kind woont in het huis van de ouders. Die kunnen hem/haar er ook gratis laten wonen, zoals dat ook het geval is als je nog bij je ouders woont.
Ik ken overigens genoeg woningen met twee voordeuren, waarbij een gezin twee verdiepingen bewoont en een student een grote bovenste etage huurt.
quote:Maar goed, ik mag hopen dat deze constructie niet mogelijk is en daarom ook het voorbeeld van TS niet.
Je stelt dus maar een paar globale voorwaarden en hoopt dat S daar in valt,...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
ja. Max 600 euro indien >23 en max 350 indien <23 jaar.
Anders krijg je sws geen huurtoeslag.
Dit dus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap die verontwaardiging hier niet zo. Als de student in een zelfstandige woning gaat wonen die niet van de ouders is, kan hij/zij ook huurtoeslag krijgen en kunnen de ouders ook nog steeds de belastingvrije schenking doen. Niet anders dan wanneer de studio van de ouders is.
Dan krijgt TS de huur niet net zo hard terug.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Niets mis met de constructie van TS.
TS betaalt huur.
TS heeft recht op huurtoeslag.
TS krijgt een schenking van zijn ouders.
Wat maakt de situatie anders als zijn ouders niet de verhuurders waren?
TS krijgt inderdaad de huur niet net zo hard terug, maar wel nog steeds de belastingvrije schenking van ouders.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan krijgt TS de huur niet net zo hard terug.
Als hij een schenking van z'n ouders krijgt die gelijk of hoger is dan de bruto huur wel, ongeacht wie de verhuurder is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan krijgt TS de huur niet net zo hard terug.
Je kan ook normaal reageren.quote:
Dit dus, slim bedacht TS, hoop dit op een dag ook voor mijn kinderen te kunnen doen.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:28 schreef Scorpie het volgende:
TS heeft gewoon groot gelijk om de overheid op deze manier geld afhandig te maken. Ik kan niets anders dan trots zijn op deze man.
Je post in WGR, dat is niet de plek om complete nonsens te posten onder "volgens mij" als je duidelijk geen kennis van de materie hebt.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je kan ook normaal reageren.ik zei al "volgens mij" en kan er niks over terug vinden.
Dus misschien kan het, maar wel een sneu idee van TS
Nogmaals: op welke manier is dit anders dan wanneer de student van een andere eigenaar huurt, ook huurtoeslag krijgt en een gift van de ouders om de huur te betalen?quote:Op zondag 15 juli 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het blijft oplichterij, of het nu legaal is of niet.
Hey dat wil ik ook, iemand die een tweede huis voor mij betaaldquote:Op zondag 15 juli 2012 09:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nogmaals: op welke manier is dit anders dan wanneer de student van een andere eigenaar huurt, ook huurtoeslag krijgt en een gift van de ouders om de huur te betalen?
Volgens mij valt iedereen er over dat het geld weer terug gaat naar de ouders, maar wordt er vergeten dat het kopen van een studio ook geld kost. Die huur die de ouders ontvangen is gewoon om de kosten van de koop te denken.
Dat wordt helemaal niet vergeten. De ouders geven het geld aan het kind en het kind betaald van dat geld de huur. Ze ontvangen dus gewoon weer hun eigen geld dus dit heeft niks te maken met het dekken van kosten. Dit is gewoon geld een aantal keren verplaatsen om er fiscaal een voordeel mee te doen.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nogmaals: op welke manier is dit anders dan wanneer de student van een andere eigenaar huurt, ook huurtoeslag krijgt en een gift van de ouders om de huur te betalen?
Volgens mij valt iedereen er over dat het geld weer terug gaat naar de ouders, maar wordt er vergeten dat het kopen van een studio ook geld kost. Die huur die de ouders ontvangen is gewoon om de kosten van de koop te denken.
Dit dus. Mensen die wat geld van hun ouders krijgen, hebben in gelijke situatie net zo veel recht op huurtoeslag als mensen met een bijbaantje of die pokeren voor hun geld. En uiteraard maakt het ook niet uit wie de verhuurder is.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:49 schreef Amaranth het volgende:
Het kan gewoon. Het is legaal. Wie de verhuurder is maakt niet uit. In een sociale huurwoning betaal ook niet de huur die het eigenlijk kost en krijg je huurtoeslag op de koop toe bij weinig inkomen en mogen je ouders je belastingvrij geld schenken.
quote:Op zondag 15 juli 2012 07:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je post in WGR, dat is niet de plek om complete nonsens te posten onder "volgens mij" als je duidelijk geen kennis van de materie hebt.
En bij de rijken...quote:Op zondag 15 juli 2012 11:14 schreef FF het volgende:
Ik heb nog geen reacties gezien dat het rondpompen van geld (vestzak - broekzak) al jaren (eeuwen?) normaal is in het bedrijfsleven en binnen de overheid.
Klinkt als een manier om onterecht subsidie te verkrijgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:10 schreef illuvattarr het volgende:
Wij zijn aan het kijken om een studio te kopen voor studerend kind. De bedachte constructie is dat de ouders het kopen met eigen vermogen (dus er komt geen hypotheek, lening of wat dan ook bij kijken) en vervolgens verhuren aan het kind. Het kind heeft geen inkomen en betaalt de huur van een belastingvrije schenking van de ouders. Het kind zou vervolgens dan huurtoeslag moeten krijgen.
Verder vind ik niet veel over de regels mbt huurtoeslag als het om huren van een familielid gaat. Weet iemand of dit zo mogelijk is of dat je bv. geen huurtoeslag krijgt omdat 1) het kind geen inkomen heeft, 2)het kind huurt van ouders of 3) het kind de huur betaalt met een schenking?
HOe kun je zonder geld huren? En als je niet huurt,...waarom dan geld vragen aan de overheid?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Welke regel is er overtreden dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:15 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Klinkt als een manier om onterecht subsidie te verkrijgen.
[..]
HOe kun je zonder geld huren? En als je niet huurt,...waarom dan geld vragen aan de overheid?
Nee, je kunt het wel doen hoor, ik kan alleen niet wachten op de audit van de belastingdienst
Kind heeft geen geld en kan dus niet huren. Dat zij dan 'huurt' tegenover het schenkingsbedrag daar prikken ze wel doorheen, zeker als er dan ook nog subsidie gevraagd gaat worden. TS is niet de eerste die denkt dat deze constructie werkt.quote:
Uhm...quote:Op zondag 15 juli 2012 12:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kind heeft geen geld en kan dus niet huren. Dat zij dan 'huurt' tegenover het schenkingsbedrag daar prikken ze wel doorheen, zeker als er dan ook nog subsidie gevraagd gaat worden. TS is niet de eerste die denkt dat deze constructie werkt.
Audit audit audit
Omdat dit een andere situatie is.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:26 schreef FF het volgende:
[..]
Uhm...
Student heeft geen inkomen, alleen stufi en bijdrage van ouders.
Student huurt appartement van huisjesmelker in andere stad.
Student krijgt huurtoeslag.
Fertig.
Euh.. Deze 'constructie' werkt gewoon. Heb ik zelf ook jaren meegewerkt en de belastingdienst vond het prima.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kind heeft geen geld en kan dus niet huren. Dat zij dan 'huurt' tegenover het schenkingsbedrag daar prikken ze wel doorheen, zeker als er dan ook nog subsidie gevraagd gaat worden. TS is niet de eerste die denkt dat deze constructie werkt.
Audit audit audit
Waar staat dat je de huur niet van giften van je ouders en je stufi mag betalen.. er is verser gewoon een huurovereenkomst en er staat ook al nergens dat je geen huurovereenkomst met eerstegraads familieleden mag hebben.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Audit audit audit
Geen andere situatie.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:28 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Omdat dit een andere situatie is.
Leg dan eens uit wie er wordt opgelicht? Je herhaalt steeds maar je argumentatie blijft achterwege.quote:Op zondag 15 juli 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het blijft oplichterij, of het nu legaal is of niet.
De overheid en de arme man worden opgelicht. Er zijn mensen die 40 uur per week in een fabriek werken en met nog geen 10 euro per uur naar huis gaan. Die zouden graag wat hulp willen bij het houden van een dak boven hun hoofd omdat ze zo'n significant deel van hun zuur verdiende centen kwijt zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wie er wordt opgelicht? Je herhaalt steeds maar je argumentatie blijft achterwege.
Als je recht hebt op toeslagen of subsidies dan is dat recht de basis, niet of je wet wel of niet nodig hebt.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:42 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
De overheid en de arme man worden opgelicht. Er zijn mensen die 40 uur per week in een fabriek werken en met nog geen 10 euro per uur naar huis gaan. Die zouden graag wat hulp willen bij het houden van een dak boven hun hoofd omdat ze zo'n significant deel van hun zuur verdiende centen kwijt zijn.
Ondertussen zou iemand anders even het handje op houden voor geld dat hij niet nodig heeft, noch verdiend.
Dat is pas zuur.
Daar gaat het nou juist om. Dat recht mist zijn doel; blijkbaar liggen de ambtenaren weer eens te slapen.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je recht hebt op toeslagen of subsidies dan is dat recht de basis, niet of je wet wel of niet nodig hebt.
Hij heeft het wellicht niet nodig omdat hij een schenking van z'n ouders krijgt, maar dat maakt het geen inkomen.
Ehm nee, die student woont niet bij z'n ouders, dan zou hij geen recht op huurtoeslag hebben, die student huurt een woonruimte van z'n ouders, maar het is een aparte woonruimte, en in dit geval volgens mij niet eens in dezelfde wijk als de ouders.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:59 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Daar gaat het nou juist om. Dat recht mist zijn doel; blijkbaar liggen de ambtenaren weer eens te slapen.
Je kunt je in allerlei bochten wringen om het juridisch hout te slaten snijden en je kunt er een semantische discussie over voeren, maar de fabrieksarbeider is zijn geld kwijt en wordt uit huis geplaatst als hij de huur niet kan betalen. De student heeft gewoon gratis kost en inwoning bij zijn ouders, want daar komt het op neer.
Weet je wat jij moet doen? Je moet de hypotheek aflossen en dan het huis op naam van je vrouw zetten. Dan sluit je een huurovereenkomst met je vrouw voor de verhuur van de slaapkamer.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mortaxx het volgende:
Niks gratis kost en inwoning. Hij betaalt gewoon huur. Zijn ouders mogen vervolgens met dat geld doen wat ze willen. Dit mogen ze aan hun kind schenken, aan die zielige fabrieksarbeider die uit zijn huis word gezet of gewoon verbranden. Daar heeft de overheid niks mee te maken
Ja, dat kun je ook helemaal vergelijken.... het kind woont niet bij de ouders in.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Je moet de hypotheek aflossen en dan het huis op naam van je vrouw zetten. Dan sluit je een huurovereenkomst met je vrouw voor de verhuur van de slaapkamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |