Heb ooit hier een keer 6 (!) vrachtwagens naast elkaar zien rijden. Dat is ook wel een apart gezicht zo'n muur van truckers.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:58 schreef Omentuva het volgende:
Filevorming 102: Een vrachtwagen die een inhalende vrachtwagen inhaalt ergens bij afrit Culemborg vanmiddag. 4-baansweg, dat wel, maar de meerderheid zal alsnog in elkaar schuiven als je opeens terug moet naar ~105 (turbovrachtwagen, ja) van ~130 op de 3e baan van rechts.
Dat wel, maar ook knap illegaal. Een vrachtwagen mag namelijk alleen maar op de eerste twee rijstroken komen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Heb ooit hier een keer 6 (!) vrachtwagens naast elkaar zien rijden. Dat is ook wel een apart gezicht zo'n muur van truckers.
Weet je zeker dat je niet in een of andere protestactie zat?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Heb ooit hier een keer 6 (!) vrachtwagens naast elkaar zien rijden. Dat is ook wel een apart gezicht zo'n muur van truckers.
Een kilometer ofzo verderop splitsen die 6 stroken in 3x2 rijstroken: 2x A16, 2x A15 en 2x A16-parallel. Dus alles gaat al vrij vroeg voorsorteren. Op een vrachtwagenroute als de A15 komt het dan geregeld voor dat er op dat punt 3 of 4 naast elkaar komen te rijden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:16 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet in een of andere protestactie zat?(Of achter, technisch).
Daarom had mijn opa op zijn bedrijfswagens nooit een logo of naam staan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is onder een reden waarom je geen vrachtwagen ziet rijden waar Albert Heijn op staat. Slechte reclame als hun vrachtwagen files veroorzaken of ander rijgedrag wat niet door de beugel kan.
Tot zover het feitje van de avond
Niet in de laatste plaats door de steden zelf veroorzaakt. Je komt om in sommige steden echt de meeste debiele infrastructurele ellende tegen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:38 schreef kiwiko het volgende:
Op dat soort plekken weet je gewoon dat je gehinderd wordt
Vooral ook in Groningen, met het verkeerscirculatieplan. dzw: de stad is opgedeeld in sectoren en allemaal 1-richtingswegen. Wil je van de ene straat naar de andere, ontkom je er soms niet aan kilometers te moeten omrijden. Terwijl, als je 70 meter even een eenrichtingsstraatje verkeerd-om doorrijdt, je direct bent waar je wezen moet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:04 schreef kiwiko het volgende:
Precies.......... het is gewoon lastig rijden in een stad, en dat is voor iedereen zo
fucking nep is dat ja. Gelukkig is het in amsterdam voor motoren in 90% van de gevallen wel toegestaan om die straten in te rijdenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vooral ook in Groningen, met het verkeerscirculatieplan. dzw: de stad is opgedeeld in sectoren en allemaal 1-richtingswegen. Wil je van de ene straat naar de andere, ontkom je er soms niet aan kilometers te moeten omrijden. Terwijl, als je 70 meter even een eenrichtingsstraatje verkeerd-om doorrijdt, je direct bent waar je wezen moet.
Het went welquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vooral ook in Groningen, met het verkeerscirculatieplan. dzw: de stad is opgedeeld in sectoren en allemaal 1-richtingswegen. Wil je van de ene straat naar de andere, ontkom je er soms niet aan kilometers te moeten omrijden. Terwijl, als je 70 meter even een eenrichtingsstraatje verkeerd-om doorrijdt, je direct bent waar je wezen moet.
vandaag op Zandvoortquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:05 schreef Magic-IRC het volgende:
Wat ook leuk is zijn die mensen die met het weer van vandaag (stortregen waarbij je de ruitenwissers op de hoogste stand moet zetten om nog iets van de weg te kunnen zien) gaan bumperkleven op de snelweg
Daar heeft een oud-werkgever van mij de bedrijfsnaam aan te danken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Op een 80-kmweg is ook leuk hoor. Vanmiddag op de dijk tussen Deventer en Zwolle ging het een paar minuten goed loos. Daar zijn al vrij scherpe bochten voor een 80-weg met droog weer vind ik dus met zicht van amper 50 meter, vier padvindertjes in de auto en een grote waterspiegel op de weg ga ik dus ff geen 80. Opel achter me had daar geloof ik een probleem mee. Dikke doei...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:05 schreef Magic-IRC het volgende:
Wat ook leuk is zijn die mensen die met het weer van vandaag (stortregen waarbij je de ruitenwissers op de hoogste stand moet zetten om nog iets van de weg te kunnen zien) gaan bumperkleven op de snelweg
Om het even een dikke #@$ weg is dat trouwens....quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op een 80-kmweg is ook leuk hoor. Vanmiddag op de dijk tussen Deventer en Zwolle ging het een paar minuten goed loos. Daar zijn al vrij scherpe bochten voor een 80-weg met droog weer vind ik dus met zicht van amper 50 meter, vier padvindertjes in de auto en een grote waterspiegel op de weg ga ik dus ff geen 80. Opel achter me had daar geloof ik een probleem mee. Dikke doei...
Dan ga je die karavaan toch gewoon rechts voorbij? 9 van de 10 keer kun je er verderop met gemak weer tussen.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:27 schreef Trebo het volgende:
Vast al 1000x voorbijgekomen maar nr 1 staat op mij het inhalen op de snelweg. Een vrachtwagen op de rechterbaan en 65 autos in karavaan op de linkerbaan om die ene vrachtwagen in te halen.
Ten eerste mag dat niet, ten tweede zou het een rotzooi op de weg worden als we dat allemaal zouden doen.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan ga je die karavaan toch gewoon rechts voorbij? 9 van de 10 keer kun je er verderop met gemak weer tussen.
Als jij er rustig voorbij kachelt, kraait er geen haan naar. En dééd iedereen dat maar; dan wordt het asfalt tenminste nog een beetje benut en heb je geen hele stoet links en 1 vrachtwagen rechts.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ten eerste mag dat niet, ten tweede zou het een rotzooi op de weg worden als we dat allemaal zouden doen.
Reden ze allemaal links onder de vmax? Dan is het een file en mag je er rechts voorbij!quote:Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ten eerste mag dat niet, ten tweede zou het een rotzooi op de weg worden als we dat allemaal zouden doen.
quote:Op maandag 16 juli 2012 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Reden ze allemaal links onder de vmax? Dan is het een file en mag je er rechts voorbij!
Niet dit weer he? Dan gaan we de jurisprudentie maar weer eens afstoffen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt beter de definitie van file eens opzoeken.
Stoffer en blik kwijt?quote:Op maandag 16 juli 2012 00:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet dit weer he? Dan gaan we de jurisprudentie maar weer eens afstoffen.
Oh de rechtbank heeft geoordeeld dat dat dus magquote:Op maandag 16 juli 2012 00:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt beter de definitie van file eens opzoeken.
Ik kan hem even niet meer vinden, behalve een nu doodlopende link op Fok zelf. Iemand die hem hier weer even neer kan plempen?quote:Op maandag 16 juli 2012 00:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet dit weer he? Dan gaan we de jurisprudentie maar weer eens afstoffen.
Bij jurisprudentie komt meer kijken dan alleen het rechts inhalen. Deze uitspraak is namelijk nu alleen voor als je 3 auto's rechts inhaalt. En zelfs de situatie moet voor de rest hetzelfde zijn.quote:3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.
De gedrading in deze is dus het rechts inhalen.quote:Nu daarmee niet is uitgesloten, dat de sanctie is opgelegd in een situatie, waarin sprake was van een file op de linkerrijstrook en door het ontbreken van een nadere omschrijving van het opvallende rijgedrag daaromtrent niets naders kan worden vastgesteld, staat niet vast dat de betrokkene de gedraging heeft verricht.
Als je zo je troep van je afgooit ben je toch niet helemaal goed bij je hoofd. Daar zouden ze eens strenger op mogen controleren.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:32 schreef frumslegnulk het volgende:
De berm langs de Zeeweg tussen Haarlem en Zandvoort vol met troep, waarvan opvallend veel McDonald's-zakken met lege bekers enzo. Kutpaupers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Ik weiger het om mijzelf vast te rijden door die karavaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:27 schreef Trebo het volgende:
Vast al 1000x voorbijgekomen maar nr 1 staat op mij het inhalen op de snelweg. Een vrachtwagen op de rechterbaan en 65 autos in karavaan op de linkerbaan om die ene vrachtwagen in te halen.
Er komt altijd wel een gaatje, goed plannen, desnoods terugschakelen voor je naar links gaat..quote:Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik weiger het om mijzelf vast te rijden door die karavaan.
Dus ik sluit ook aan in de polonaise.
Dat is waarschijnlijk omdat brommers niet op het fietspad moeten...quote:Op maandag 16 juli 2012 23:12 schreef RainofDeath het volgende:
Aan de volvo rijder die mij vanmiddag bijna aanreed: kijken doe je niet alleen voor je maar ook naar fiets/bromfiets paden naast je...
Situatie: Klik
"waar kom jij vandaan?"
Ik weiger juist om in zo'n debielentreintje te gaan rijden.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik weiger het om mijzelf vast te rijden door die karavaan.
Dus ik sluit ook aan in de polonaise.
Buiten de bebouwde kom wel hoor.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:17 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk omdat brommers niet op het fietspad moeten...
Dan rij ik in het vervolg wel op een N weg met maximaal 45km/u!quote:Op maandag 16 juli 2012 23:17 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk omdat brommers niet op het fietspad moeten...
Dat zag ik op jouw situatiegooglemapsding niet 1 2 3, dat dat buiten de bebouwde kom was. Excuses.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:22 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Dan rij ik in het vervolg wel op een N weg met maximaal 45km/u!
Buiten de bebouwde kom mag je namelijk als brommer op een fietspad komen.
Kijk eens in de bocht bij een willekeurig klaverbad. Ook allemaal rotzooi.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:32 schreef frumslegnulk het volgende:
De berm langs de Zeeweg tussen Haarlem en Zandvoort vol met troep, waarvan opvallend veel McDonald's-zakken met lege bekers enzo. Kutpaupers
Sterker nog, je mag met je brommer niet op een provinciale weg komen en bent daardoor verplicht het fietspad op te gaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:22 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Dan rij ik in het vervolg wel op een N weg met maximaal 45km/u!
Buiten de bebouwde kom mag je namelijk als brommer op een fietspad komen.
Belachelijk hoge boetes voor uitdelen én er veelvuldig op controleren; moet je eens opletten hoe gauw zulke tokkies het afleren..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kijk eens in de bocht bij een willekeurig klaverbad. Ook allemaal rotzooi.
eens, maar laat ze liever iets nuttigs in hun tijd doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Belachelijk hoge boetes voor uitdelen én er veelvuldig op controleren; moet je eens opletten hoe gauw zulke tokkies het afleren..
Ik kan dan de neiging tot glimlachen echt niet onderdrukken.......... geweldig dat soort typetjesquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:15 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen was ik een ergenis in het verkeer. Ook grappig.
Ik stopte om een auto van rechts voorrang te geven. Achter me reed een klein wit autootje met daarin een opgevoerd kereltje (met pet) die vol op de rem moest en daarom pissig toeterde. Nah, kan gebeuren. Het ochtendhumeurtje zeg maar.
Een stukje verderop was een verkeerslicht. Voor me stond een vrachtwagen, achter me het petje. De vrachtwagen sloeg links af, ik moest rechtdoor. Petje ook. Een vrachtwagen is wat traag met optrekken en het licht daar staat wat kort afgesteld, dus toen ik langs de vrachtwagen af rechtdoor kon, was het licht weer rood. Waarop het petje al nijdig toeterend om me heen scheurt en door rood rijd.
Sja, zo kan alles een ergenis worden ja...
En natuurlijk nog even na zwaaienquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:09 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik kan dan de neiging tot glimlachen echt niet onderdrukken.......... geweldig dat soort typetjes
Ik moet er ook wel om lachen, die typetjes die alles als een persoonlijke aanval lijken te zien. Wel jammer dat ze het verkeer een stuk gevaarlijker maken...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:09 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik kan dan de neiging tot glimlachen echt niet onderdrukken.......... geweldig dat soort typetjes
Nee, die nazwaai kreeg ik, met 1 vingerquote:
Hee, ik zou denken dat Spanjaarden helemaal losgeslagen zijn op de weg en juist te hard rijden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik zit nu in Spanje (ongewild, geloof me...) maar die Spanjaarden kunnen niet rijden... Als ik 127 (op mijn teller!) rijd op de snelweg, heb ik soms het idee dat ik veeeuuuuuls te hard rijd, want ik schiet iedereen voorbij. En de max snelheid is 120... Bochten die je met gemak met 80 kunt nemen, nemen ze met 30-40. Ze remmen zonder enige aanwijsbare reden terwijl ze niet eens de max snelheid rijden... Rotondes (en die heb je hier veel te veel) rijden ze pas op wanneer er absoluut niemand meer op zit. Vooruit kijken hebben ze ook nog nooit van gehoord. Invoegen op snelheid trouwens ook niet. In Nederland komt het maar zeer zelden voor dat ik gelijk doorstoot naar de linkerbaan, hier per definitie als er iemand voor me op de oprit. Oh, en knipperlicht gebruik is onvoorspelbaar. Ze doen op de raarste momenten hun knipperlicht aan en wanneer hij erg handig zou zijn, kennen ze hem niet...
Als het goed is word je niet rechts ingehaald..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die zich rechtsinhalend naar helemaal linksvooraan naar voren dringen, egoïsten.
jawel. 2 banen voor linksaf, en dan op de baan voor rechtdoor alles voorbij rijden en je er dan ineens tussen drukken en je dan naar de meest linkerbaan naar binnen drukken?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als het goed is word je niet rechts ingehaald..
Precies, en zo wel dan is het volkomen terecht.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, maar wel klemgereden worden wanneer je te lang doorrijdt zodat iedereen filerijdend links van je rijdt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En dan hoop ik dat je gewoon doorrijd als je geen gaatje zietquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik doe zoiets wel eens op de snelwegde uitvoegstrook staat dan vol, en dan helemaal tot het einde doorrijden en hopen op een gaatje.
Zolang als je het zo doet dat je alleen jezelf de grote hoop oprijd......... hou ik je niet tegenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stilstaan sowieso nooit, dan maar iets eerder erop. Mja het is wel een risico en best asociaal.
oh dat doe ik ook altijd. Ik kan erg goed voordringenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
jawel. 2 banen voor linksaf, en dan op de baan voor rechtdoor alles voorbij rijden en je er dan ineens tussen drukken en je dan naar de meest linkerbaan naar binnen drukken?
Iedereen staat netjes te wachten, waarom moet er dan zo nodig eentje zich boven een ander verheven voelen?
oohja. Dat zie ik bij hoofdorp heel vaak. Je moet dan maar net op tijd zien dat iedereen stil staat, anders kan je niks.. doorrijden tot Amsterdam en dan omkerenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:54 schreef kiwiko het volgende:
[..]
En dan hoop ik dat je gewoon doorrijd als je geen gaatje ziet![]()
en niet de rechterbaan van de snelweg in gevaar brengt om daar stil te gaan staan
![]()
Ik heb het wel eens gehad op de A12 dat ik het niet in de gaten had dat ze op de vluchtstrook ruim voor de afrit al stilstonden....... toen ben ik ook maar doorgereden en als ik een gaatje had gevonden had ik m er ook wel ingepropt....... maar helaas kon dat niet op een veilige manier, dus op naar de volgende afslag (gouda) en via een omweg naar mijn recreatiewoning gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |