quote:Laat = herhaling.
Op donderdag 08 augustus 2002 22:26 schreef chown het volgende:
Jammer dat het zo laat is. Heb het inderdaad een aantal keren gehoord en het is echt hylarisch![]()
Zeker een hele goeie concurent voor pyama fm![]()
's Middags moet je luisteren. Wel andere zender btw.
quote:16:45. Radio 747.
Op donderdag 08 augustus 2002 22:26 schreef chown het volgende:
Jammer dat het zo laat is.
http://www.vpro.nl/programma/radiobergeijk/index.jsp
ook kan je daar de afleveringen naluisteren via real audio
quote:Ja, kwart voor 1 op Radio 1.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:00 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ja, super is dat he. Als je een dipje hebt, moet je dat gaan luisteren. Maar het is toch om 12:45, 16:45, maar is er dan ook nog een late uitzending?
quote:00:45 op radio 1
Op donderdag 08 augustus 2002 23:00 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ja, super is dat he. Als je een dipje hebt, moet je dat gaan luisteren. Maar het is toch om 12:45, 16:45, maar is er dan ook nog een late uitzending?
quote:Het zijn nou trouwens wel herhalingen.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Op radio 1???? Niet gewoon op 747? Hmm, wat verwarrend allemaal maar. Maar dank je, kan ik weer eens luisteren, is lang geleden
quote:ja vanwege een SOA explosie in bergeijk(sel) mogen ze een paar weken geen uitzendingen maken
Op donderdag 08 augustus 2002 23:12 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het zijn nou trouwens wel herhalingen.
quote:Ik bedoelde 747.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Op radio 1???? Niet gewoon op 747? Hmm, wat verwarrend allemaal maar. Maar dank je, kan ik weer eens luisteren, is lang geleden
Sorry.
quote:het plaatsje Eersel ook?
Op donderdag 08 augustus 2002 23:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
Hoe komen die lui erop om het over Bergeyk te doen? Dat gehucht ligt hier in de buurt.
quote:Radio Eersel.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:44 schreef the_undertaker het volgende:[..]
het plaatsje Eersel ook?
Nee, klinkt niet.
quote:Ik woon in de gemeente Eersel.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:44 schreef the_undertaker het volgende:[..]
het plaatsje Eersel ook?
quote:ROFLOL.. die plaatsjes bestaan dus echt?
Op donderdag 08 augustus 2002 23:50 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Ik woon in de gemeente Eersel.
ken je ook een Toon Sporenberg of een Peer van Eersel?
quote:Uhm nee. Peer van Hees en Peer van Gompel ken ik wel. En Tuntje (Toon) van de Hardeweg.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:51 schreef the_undertaker het volgende:[..]
ROFLOL.. die plaatsjes bestaan dus echt?
quote:In een oud topic zei iemand (Ik dacht dinosaur_sr) dat ie idd een Toon Sporenberg kende.
Op donderdag 08 augustus 2002 23:51 schreef the_undertaker het volgende:[..]
ROFLOL.. die plaatsjes bestaan dus echt?
De meeste jonge echte Bereykenaren vinden het trouwens leuk, maar sommige oude inwoners voelen zich wel voor lul gezet. En terecht.
Om even een paar persoonlijke hoogtepunten te noemen:
-De watersportvereniging die na 150 jaar z'n clubhuis af had en er nu nog op zoek was naar water.
-Jeugdvereniging Wodan, die van een bijzonder soort linedancing hielden waarbij je je benen HEEL hoog de lucht in moet doen.
-Hotsie en Knotsie de traumaclowns, die zwaargewonde mensen die vast zaten in een autowrak water in het gezicht gingen spuiten.
-Een oude aflevering, die ik graag nog eens wil terughoren, over het oude Bergeykse gebruik om zieke mensen verlepte planten te geven om zo te laten merken dat het leven tijdelijk is.
-De man van de discotheek die kwam vertellen dat ie een bejaardenafslaveldje had aangelegd, waar Peer het na enige dwang opeens ontzettend mee eens was.
-De aflevering met de man uit Eer(sel) over de 7 seligheden.
-En verder natuurlijk alle idiote opsommingen, alle mensen die 'niet van hier' zijn, en heel veel andere dingen die ik vergeten ben.
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[...]
Geweldig ja! En die afleveringen over meneer paard vond ik ook erg goed.
En die man die zijn hele tuin vol met vijvers had, helemaal vol met rottende rommel en er dan in ging staan en tot een orgasme kwam!
Radio Bergeijk Wav pakket: http://www.webvloed.com/bergeijk_wavs.zip
quote:Oja.. die. En later is er nog een aflevering dat Peer samen met die man op een Breekijzer-achtige wijze naar het gemeentehuis gaat, en daar uiteindelijk alles in elkaar slaat.
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:58 schreef the_undertaker het volgende:
die aflevering met die liposuctie klus is ook gaaf. dat ze vet weg gaan zuigen bij een man die zo dik is dat ie zijn huis niet meer uitkwam
quote:Met twee AH tassen om zijn overtollig vel in te dragen!
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:59 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Oja.. die. En later is er nog een aflevering dat Peer samen met die man op een Breekijzer-achtige wijze naar het gemeentehuis gaat, en daar uiteindelijk alles in elkaar slaat.
quote:Toon Spoorenberg uit Bergeijk (eigenlijk uit het gehucht Weebosch) ken ik inderdaad.
Op vrijdag 09 augustus 2002 23:28 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
In een oud topic zei iemand (Ik dacht dinosaur_sr) dat ie idd een Toon Sporenberg kende.
De meeste jonge echte Bereykenaren vinden het trouwens leuk, maar sommige oude inwoners voelen zich wel voor lul gezet. En terecht.
Ik heb 'm zelfs gevraagd of ie Radio Bergeijk kende.
Daar kwam niet echt een reactie op, dus hij kent het niet, of hij vond het helemaal niet leuk...
Toch heb ik wel het vermoeden dat het op hem geïnspireerd is, want de tekeningen lijken wel iets op hem.
Vertel eens iets meer over het personage Toon Spoorenberg, karaktereigenschappen, hobbies etc....?
PS: en er staat geen 'Van Eersel' in het telefoonboek, althans niet in Bergeijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 10-08-2002 21:48]
quote:Wel een elektrotechnisch bedrijf.
Op zaterdag 10 augustus 2002 21:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
PS: en er staat geen 'Van Eersel' in het telefoonboek, althans niet in Bergeijk...
1
0497-556635
Geffen Elektrotechn Eersel Van
Loo 47 A 5571KN BERGEIJK
bron: http://www.detelefoongids.nl
quote:Volgens mij Toon die heel ontevreden is over het formaat van zijn geslacht. Maar ik haal Toon en Peer vaak door elkaar. Misschien weet iemand iets meer.
Op zaterdag 10 augustus 2002 21:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Toon Spoorenberg uit Bergeijk (eigenlijk uit het gehucht Weebosch) ken ik inderdaad.
Ik heb 'm zelfs gevraagd of ie Radio Bergeijk kende.
Daar kwam niet echt een reactie op, dus hij kent het niet, of hij vond het helemaal niet leuk...
Toch heb ik wel het vermoeden dat het op hem geïnspireerd is, want de tekeningen lijken wel iets op hem.
Vertel eens iets meer over het personage Toon Spoorenberg, karaktereigenschappen, hobbies etc....?PS: en er staat geen 'Van Eersel' in het telefoonboek, althans niet in Bergeijk...
quote:ik denk het wel. Bergeijk heeft namelijk ook een locale omroep (of had, ik woon er niet meer, dus ik weet het niet meer zeker): BLOS (Bergeijkse Locale Omroep Stichting). En ik denk dat het personage gebaseerd is op een van de rapportagemaaksters bij de BLOS.
Op zaterdag 10 augustus 2002 23:00 schreef the_undertaker het volgende:
er is ook nog een vrouwelijke reportage maakster waarvan me de naam even ontschoten is, zou zij ook echt bestaan?
Overigens is Radio Bergeijk kinderspel vergeleken met BLOS. BLOS mag alleen nooit landelijk worden uitgezonden, omdat dat de overlijdensstatistieken de hoogte in zouden jagen (echt, het gevaarlijk voor hart en bloedvaten..., je blijft erin van verbijstering...), en de pensioenen volstrekt onbetaalbaar zouden maken. Echt, het is een complot....
quote:Lilian. Van de trends en tips.
Op zaterdag 10 augustus 2002 23:00 schreef the_undertaker het volgende:
er is ook nog een vrouwelijke reportage maakster waarvan me de naam even ontschoten is, zou zij ook echt bestaan?
En Dinosaur_sr, bestaat er ook een lokale politicus annex marktkoopman die Tonny v.d. Mortel heet? En cafe Beeks (of hoe je het ook mag uitspreken), bestaat dat echt? En discotheek de Xanadu?
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 23:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Lilian. Van de trends en tips.
En Dinosaur_sr, bestaat er ook een lokale politicus annex marktkoopman die Tonny v.d. Mortel heet? En cafe Beeks (of hoe je het ook mag uitspreken), bestaat dat echt? En discotheek de Xanadu?
En Tonny van de Mortel bestaat en is 43 jaar
http://www.gigamedia.nl/html/mutsaers/person2.htm
ROFELPIMPMAO :D:D
En links ziet u Peer van Eersel in de tuin werken.... rechts ziet u Lilian wanhopig een interview trachten af te nemen....
Niet in een tourbus, maar op een platte kar, het blijft Bergeijk immers....
Café Beers ken ik trouwens niet, Xanadu is inderdaad een discotheek, en Tonny v.d. Mortel... nou nee, alhoewel het natuurlijk wel een oerbrabantse naam is, dus het zou best kunnen...
quote:dat is peer
Op zaterdag 10 augustus 2002 22:51 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Volgens mij Toon die heel ontevreden is over het formaat van zijn geslacht. Maar ik haal Toon en Peer vaak door elkaar. Misschien weet iemand iets meer.
Luister nu bijna 2 jaar al naar Radio Bergeijk, echt prachtig, jammer dat ze 2 maanden uit de lucht zijn ivm een SOA epidemie.
Uitzending van Botsie en Knotsie was trouwens ook echt geweldig
en ook jammer dat ze begin dit jaar ook uit de lucht waren, wat doen ze dan eigenlijk, nieuwe uitzendingen maken?
quote:Ja, ik denk het. 1 aflevering per dag maken zou ook wel ERG veel zijn.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:08 schreef DionysuZ het volgende:
Bijna 2 jaar is trouwens fout, bijna 1 jaar moet daar staan, zie de typo nu pas :S...en ook jammer dat ze begin dit jaar ook uit de lucht waren, wat doen ze dan eigenlijk, nieuwe uitzendingen maken?
Staat het ergens online? Oja, op de site.
Pieter Bouwman vond ik al goed in De mannen van de Radio en die ene van Kanis en Gunnink is ook grappig.
Ze hebben dus gewoon 80 karakters ontwikkeld in dat gehucht.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 23-03-2003 00:00]
quote:Ja, via www.747am.nl ben je zo bij de site.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:57 schreef SunChaser het volgende:
las vandaag pas voor het eerst over dit programma/radiostation.Staat het ergens online?
Daar valt alles na te beluisteren, alleen werkt dat niet bij mij. Als het bij jou wel werkt heb ik wel een paar aanraders.
Waar las je dat eik?
quote:Groot artikel in Weekeinde van De Telegraaf.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:Waar las je dat eik?
quote:Kut. Die heb ik niet.
Op zondag 23 maart 2003 00:01 schreef SunChaser het volgende:[..]
Groot artikel in Weekeinde van De Telegraaf.
Bergeyk is in diepe rouw.
quote:
PERSBERICHT ---- RADIO BERGEIJK STOPT
Radio Bergeijk, het radiostation voor Bergeijk e. o., wordt vanaf vrijdag 16 mei 2003 niet meer uitgezonden.
Door onophoudelijke en onoverkomelijke verschillen van mening over het te voeren programmabeleid, waardoor van verantwoord radiomaken geen sprake meer kon zijn, is besloten om de uitzendingen van Radio Bergeijk te beëindigen.
Anchorman en seniorpresentator Toon Spoorenberg heeft zich in de gegeven situatie tot zijn grote spijt genoodzaakt gezien om zijn collega-presentator en sterverslaggever Peer van Eersel met onmiddellijke ingang van zijn taken en verantwoordelijkheden te ontheffen.
Tevens heeft de heer Spoorenberg voorbereidingen getroffen om vanaf vrijdag 16 mei 2003 te starten met het nieuwe station Bergeijk Radio Nieuwe Stijl. Programmatisch zal hij daarbij worden bijgestaan door sterpresentatrice Albertine van Oorschot. In de nieuwe opzet is meer plaats ingeruimd voor human-interest onderwerpen, niet toevallig de specialiteit van mevrouw van Oorschot.
Over de professionele toekomst van radiomaker Peer van Eersel moet nog nader overleg plaats vinden. Betrokken partijen verwachten een positieve uitkomst. Nadere berichtgeving daaromtrent kunt u beluisteren in Bergeijk Radio Nieuwe Stijl.
uitzending: vanaf vrijdag 16 mei 2003 iedere werkdag van 12. 45 - 13. 00 uur op 747 AM en in stereo op de kabel
quote:Schandalig. Arme Peer.
Op vrijdag 16 mei 2003 07:30 schreef NorthernStar het volgende:[..]
quote:ik denk dat vele fokkers Bergeijk niet eens kennen.....laat staan de radio zender van Bergeijk
Op donderdag 8 augustus 2002 22:25 schreef the_undertaker het volgende:
Iemand die Radio Bergeijk kent? Luister het nu enkele weken en je ligt echt dubbel
quote:Je hoeft Bergeijk niet te kennen om Radio Bergeijk te kennen.
Op woensdag 21 mei 2003 20:07 schreef amaranta het volgende:[..]
ik denk dat vele fokkers Bergeijk niet eens kennen.....laat staan de radio zender van Bergeijk
quote:Inderdaad radio bergeijk is geweldig als je neit kan slapen
Op woensdag 21 mei 2003 22:57 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Je hoeft Bergeijk niet te kennen om Radio Bergeijk te kennen.
quote:ja ik begrijp nu dat het om een totaal andere radiozender gaat
Op woensdag 21 mei 2003 22:57 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Je hoeft Bergeijk niet te kennen om Radio Bergeijk te kennen.
Radio Bergeijk is geen zender, maar een satirische radio-comedy van de VPRO, een radio-soap. Elke werkdag wordt op 747AM een kwartiertje Bergeijk uitgezonden: de twee vaste presentatoren nemen de lokale radio op de hak en met de meest harde en zwarte humor behandelen ze onderwerpen.
Op http://www.vpro.nl/radiobergeijk kun je alle ruim 400 afleveringen van Radio Bergeijk naluisteren.
quote:Het is een soort Jiskefet, soms heel flauw en soms erg grappig
Op donderdag 22 mei 2003 09:06 schreef amaranta het volgende:[..]
ja ik begrijp nu dat het om een totaal andere radiozender gaat
maar goed....
ik weet zeker dat bergeijk zelf ook een radiostation heeft
quote:Het zijn nu herhalingen toch?
Op donderdag 21 augustus 2003 22:04 schreef TrenTs het volgende:
Ze hadden laatst een gedichtje over Parkinson wat echt geweldig was maar helaas kan ik het niet terugbeluisteren op het archief.
Kun je de oorspronkelijke uitzenddatum niet achterhalen?
(Zou het ooit nog goedkomen tussen Toon en Peer? )
quote:De search op de site is vrij kut, maar als je bepaalde trefwoorden gebruikt kan je het wel terugvinden. En er heeft ook ooit een schema gestaan wanneer welke dag werd herhaald.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:06 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Het zijn nu herhalingen toch?
Kun je de oorspronkelijke uitzenddatum niet achterhalen?
quote:Ik heb es gekeken bij die lijst met uitzendingen maar je kan de laatste tijd niets streamen.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:39 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
De search op de site is vrij kut, maar als je bepaalde trefwoorden gebruikt kan je het wel terugvinden. En er heeft ook ooit een schema gestaan wanneer welke dag werd herhaald.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:04 schreef TrenTs het volgende:
Ze hadden laatst een gedichtje over Parkinson wat echt geweldig was maar helaas kan ik het niet terugbeluisteren op het archief.
quote:Wat een pareltje!
Ik moet eens met je praten liefste, over mijn gezicht
Het lijkt soms zo gesloten, maar toch ben ik niet dicht
Het lijkt soms zo chagrijnig, maar vaak is dat niet waar
Het is mijn Parkinson gezicht, het is mijn masker maar!De spieren van mijn kaken, trekken mijn mond omlaag
En door dat treurig hoefijzer, is het net alsof ik klaag
Dan lijk ik soms chagrijnig, maar toch is dat niet waar
Het is mijn Parkinson gezicht, dat stomme masker maar!Dit moest ik je verstellen liefste, over mijn gezicht
Dat lijkt soms zo gesloten, toch ben ik niet vaak dicht
Kijk liever naar mijn ogen, of je ook lichtjes ziet,
Dan lachen ze je tegen en nergens is verdriet!
[uitzending 6 mei 2003]
Vanaf morgen is Radio Bergeijk weer terug op de radio!
Elke zaterdag vanaf 13:33 tot 14:00 op Radio 1 of later via Uitzending Gemist.
quote:
De site schreef:
PERSBERICHT ~ Radio Bergeijk komt terug!
*** Persbericht ***
Presentatoren Spoorenberg en van Eersel herboren, Radio Bergeijk komt terug
In een eerder bericht aan de media is melding gemaakt van de onverwachte verhuizing van de Gemeente Bergeijk, van de teloorgang van de studio van het plaatselijke zendstation Radio Bergeijk en van de vermissing van de presentatoren Toon Spoorenberg en Peer van Eersel.
Wat toen al gevreesd werd, is bewaarheid geworden. De radiomannen hebben inderdaad op 5 december jl het ondermaanse verlaten, zijn voor de Hemelpoort verschenen en hebben gedurende het 28 dagen durende limbo-bestaan kennis genomen van hun aardse radiowerk.
Aangezien over de kwaliteit daarvan niet onverdeeld gunstig werd geoordeeld door de Allerhoogste en zijn Assistent, hebben Spoorenberg en van Eersel zich opgemaakt voor een nieuwe periode van radiomaken, maar dan op een aanzienlijk hoger niveau.
Op vrijdag 2 januari as zullen zij weer terugkeren naar de aarde.
In haar hoedanigheid van toezichthoudende instantie heeft het Commissariaat voor Lokale Media kennis genomen van deze ontwikkeling. Op initiatief van voorzitter Ton Zuiderveld heeft het Commissariaat vanaf zaterdag 17 januari as nieuwe zendtijd gereserveerd op een passend en toegankelijk tijdstip op een daarvoor in gereedheid gebrachte zender.
Voor nadere informatie staan de heren Spoorenberg en van Eersel van dinsdag 13 t/m donderdag 15 januari ter beschikking van de media.
Radio Bergeijk
Elke zaterdag rechtstreeks vanuit GrandCafé Beeks: Entermatie voor heel de natie!
Presentatie
Toon Spoorenberg, Peer van Eersel
Techniek
Ted van LieshoutUitzending
vanaf 17 januari 2004 elke zaterdag van 13.33 tot 14.00 uur op Radio 1
quote:Klote tijdstip (moet ik altijd werken) was om kwart voor 1 's nachts op radio 1 altijd een goed moment om de dag mee af te sluiten.
Op zaterdag 24 januari 2004 01:16 schreef Dagonet het volgende:
*Sgop!Vanaf morgen is Radio Bergeijk weer terug op de radio!
Elke zaterdag vanaf 13:33 tot 14:00 op Radio 1 of later via Uitzending Gemist.
[..]
quote:http://www.vpro.nl/programma/radiobergeijk/smil/startbergeijk.sram?2785571+3532413+15336385+15336642
Op zaterdag 24 januari 2004 21:45 schreef du_ke het volgende:[..]
Klote tijdstip (moet ik altijd werken) was om kwart voor 1 's nachts op radio 1 altijd een goed moment om de dag mee af te sluiten.
veel luisterplezier
BLOED!!
Die uitzending op zaterdagmiddag is veel mider leuk
En bovendien is het programma dat nu om 00;45 wordt uitgezonden volkomen kut.
quote:' De Tuinfluiter'
Op maandag 2 februari 2004 23:16 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is zonde dat het nu niet meer 's nachts wordt uitgezondenDie uitzending op zaterdagmiddag is veel mider leuk
En bovendien is het programma dat nu om 00;45 wordt uitgezonden volkomen kut.
Gelukkig is er het archief nog, tijd om ze allemaal maar eens veilig te stellen en een cd te branden
quote:Goed idee
Op maandag 2 februari 2004 23:47 schreef Dagonet het volgende:Gelukkig is er het archief nog, tijd om ze allemaal maar eens veilig te stellen en een cd te branden
Ik heb ook het gevoel dat een half uur, zoals op zaterdag, net iets te veel voor ze is. Ze weten het niet helemaal leuk te vullen
wat ik echter nog veel leuker vond was
ronflonflon met jaques palfond. (win schippers)
dat was pas gein op radio 1.
quote:Die was erg leuk ja
Op dinsdag 3 februari 2004 00:03 schreef mighty_myte het volgende:
wat ik echter nog veel leuker vond was
ronflonflon met jaques palfond. (win schippers)
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:07 schreef Pony-Lover het volgende:[..]
Die was erg leuk ja
Ik kan me vooral een live uitzending herinderen waarin hij het KLPD (of zo iets) weigerde een spookrijder door te geven.
Best wel gevaarlijk heeft ie nog gezeik mee gehad ook.
en dan ook nog elke keer een kloteplaat draaien. echt een kutlied
waardoor hij altijd gigantisch veel praat om vervolgens die LP door de
studio te gooien.
Klopt, ik denk dat een kwartiertje de juiste lengte was voor dit programma en dat dit, ondanks het feit dat het nu prime time op Radio 1 zit, het begin van het einde voor Radio Bergeijk is: half uur is te lang en de setting is niet leuk...quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:20 schreef Pony-Lover het volgende:
over Radio Bergeijk geproken, ik kan alleen maar de conclusie trekken dat er niks meer aan is sinds het op zaterdag wordt uitgezonden.
Dat was nou just zo goedquote:Op donderdag 11 maart 2004 05:55 schreef Yoron het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens dat de regisseur eiste van de acteurs dat ze het programma in 1 keer opnamen (ten tijde van de opgenomen kwartier-afleveringen) en dat dit het programma niet ten goede kwam... zo hoorde je bijvoorbeeld nogal eens een acteur uit z'n rol vallen of z'n slappe lach inhouden...
Tuurlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:52 schreef popolon het volgende:
Weet ik tong, ik had ook niet anders dan een post van jou hier verwacht
Zit je er al klaar voor?
Eerlijk toegegeven: Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:01 schreef tong80 het volgende:
'Het gedicht heet, Bergeijk'
'Iedereen in Bergeijk is, knettergek,
knetter knetter gek.'
OMGquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:06 schreef Karzeuler het volgende:
Radio Bergeijk? Welke regio is dat?
Ik luister naar Radio de Branding, of tegenwoordig Branding RTV en anders wel naar Funradio (zie onderschrift).![]()
En dan ook nog met verschrikkelijke spam komen terwijl Langs de Lijn op de radio isquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
OMG
Radio Bergeijk is een radioprogramma, geen zender....
Mag toch wel vertellen wat me favoriete lokale omroep is? Er is ook weinig keus: Hitradio (538, Yorin, ID&T, 3FM, FunX, etc), Jaren '80 hitradio (Veronica), lokale hitradio (Haarlem 105 en AB), zeikradio (radio 1 & 2), en dan is er gelukkig als aangename afwisseling Branding RTV, voor het lokale nieuws over de stoeptegeltjes van de winkelstraat van Heemstede die rechtgetimmert zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:10 schreef popolon het volgende:
[..]
En dan ook nog met verschrikkelijke spam komen terwijl Langs de Lijn op de radio is
Ik wens je veel succes.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:18 schreef Karzeuler het volgende:
Las elders in de topic dat ze op 747 am zitten
Wel opschieten want zo komt het leukste gedeelte. Zo rond half drie doen ze altijd alsof ze bij het veldrijden zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:18 schreef Karzeuler het volgende:
maar goed, ik ga wel ff checken. Las elders in de topic dat ze op 747 am zitten
Wat dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:40 schreef popolon het volgende:
En we hebben een nieuw dieptepunt bereikt mensen
Ik vond het absolute dieptepunt de laatste tijd toch wel de Bergeijkse carnavalsoptocht 2004 met nagebouwde beroemde concentratiekampen. "Het is Bergen-Belsen! Wat is dat smaakvol gedaan! En daar komen de dames van Ravensbrück, ik hoor het geratel van machine-geweer! " "Daar komt Sobibor! Ach wat is dat mooi gedaan! Daar is Theresienstad! Ze hebben de appél-plaats nagebouwd met mensen die staan te rillen in de kunstsneeuw! En daar is Mauthausen, ach daar val ik even stil van, wat is dat prachtig gedaan!"quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:40 schreef popolon het volgende:
En we hebben een nieuw dieptepunt bereikt mensen
quote:Korfbalvereniging Bergeijk is ingedeeld in de groep des doods.
quote:adiostation voor Bergeijk, wordt gepresenteerd door ankerman Toon Spoorenberg en zijn beste kennis Peer van Eersel.
Elke zaterdagmiddag om half twee op Radio 1
Rechtstreeks vanuit GrandCafé Beeks
Met facilitaire ondersteuning van technicus Tedje van Lieshout ontvangen de radiomannen een keur aan plaatselijke gasten. Of doen verslag van bijzondere culturele gebeurtenissen of particuliere initiatieven.
Ik heb mezelf eens betrapt dat ik zo dubbel lag van het lachen. Terwijl ik met de auto op de snelweg reed. Ik had serieus moeite met het overige verkeer.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:44 schreef wokje het volgende:
Gisteren ook weer geluisterd ja.. Kan idd maar van 1 omroep komen, de VPRO
Ik kan me wel voorstellen dat als je het uur daarvoor naar de sportflitsen zat te luisteren en jouw wedstrijd is nog bezig (en erg spannend) dat je je DOOD kunt ergeren aan deze humor![]()
OMGquote:Op zondag 28 mei 2006 10:57 schreef EricusMaximus het volgende:
Radio Bergeijk
Enkele spraakmakende onderwerpen die zij al behandeld hebben:
Themapark de Tweede Wereldoorlog - waar het leuk is om 'fout' te zijn
Echt geweldige absurde humor. Ik luister het nu al enkele jaren en het blijft leuk.
Wordt zeker lachen.quote:Radio Bergeijk ;-( komt in beeld )-;
Vanaf 30 april 2007 elke maandag rond 23 uur op Nederland 3
zaterdag 14 april 2007 18:32 Radio 1
De partij van de varkens wordt geleid door een zeug die lid is van de 7e dags adverteerders die de zondag op de zaterdag vieren. Daar wil de gemeente vanaf.
Het dames- en vrouwenhoekje van Miet van Bommel gaat over het klaarkomen van vrouwen. Peer presenteert de officieële jury-uitslag van de vogeltelling wedstrijd Bergeijk.
Boukje is 21 jaar en zoekt mannen voor agressieve sex om te integreren in haar leven.
Uitdeukerij & Plaatwerkerij Frans Sleddens adviseert over verkeersveiligheid met een crashtest. Marion van Bartelen exposeert in bibliotheek Bladel haar geboetseerde poppen. W. Zeug van de 7e dags adverteerders heeft ook nog een plaatje gemaakt.
Crashtest reportagemuziek
the Hollywoodscene - Syd Dale, CD the Sound of the 60's & 70's vol 1, KPM 325
Varkenspartij 7e dag advertentisten-muziek
Halleluja- Zuster Glimlach, EP Zuster Glimlach Dominikaner Missiezuster van Fichermont bij Waterloo, Philips P 14055 R
Eindelijkquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:33 schreef Drugshond het volgende:
En ze gaan op televisie
[..]
Wordt zeker lachen.
Oe... die moet ik terug zoekenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:55 schreef Slarioux het volgende:
Paar weken geleden hadden ze het Internationale Bergeijkse comazuipen kampioenschap
Mannen van de radio!quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:06 schreef IdlersDream het volgende:
Die stem van Beeks is een allombekende voor liefhebbers van de mannen van de radio
Heb net de laatste 3 minuten gezien. En het is toch wel erg goed gedaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:21 schreef The_Verve het volgende:
Waarom op tv? Op de radio is het perfect. Kan alleen maar tegenvallen naar mijn idee.
quote:Op maandag 7 mei 2007 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Vanavond (23:00u, Ned 3) zijn Toon en Peer weer in de ether.![]()
Aflevering 1 was, tegen mijn verwachting in, erg geslaagd.![]()
Ook knap dat ze al zoveel jaar bezig zijn.. en nog steeds op je lachspieren werken zonder voorspelbaar te wordenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij was weer fijn. Natuurlijk kan je je afvragen wat de TV toevoegt, maar feit is wel dat de radio volledig intact blijft, en dat je met je ogen dicht eigenlijk gewoon weer een radiouitzending beluistert. En daar kan je er niet genoeg van hebben.
Geweldig hoe ze Ellemieke Vermolen de hele tijd voor hoer uitmaakten, zelfs toen ze aan de telefoon was. Vond Giel niet leukquote:Op woensdag 9 mei 2007 07:45 schreef Longmen het volgende:
Ja vind ik ook.
Bij Giel zitten ze nu ook in de uitzending.
oei oei oei ik zit hier gewoon heel hard te lachen.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:21 schreef Aoristus het volgende:
een schaap met blauwe poten, dat lever je toch niet in
Uitzending staat reeds op de VPRO site.quote:
Volgens mij was die charismatische marktverkoper precies een jaar later vermoord.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik hoop dat wethouder cq worstenmaker Tonnie van de Mortel ook nog een keer langskomt, al is hij meen ik kort na de aanslag op Fortuyn ook vermoord.
Prachtige uitzending weer. Jammer dat ie door een vrouw persoon met petjequote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij was die charismatische marktverkoper precies een jaar later vermoord.
Zie ook http://www.vpro.nl/programma/radiobergeijk/afleveringen/10841392/
oh my god. niet te geloven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zangeres bestaat echt: http://www.mariechristien.nl.![]()
Hey, ik ook, dat stond toch in dat rails krantje ofzo van de NS?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:51 schreef Frozen het volgende:
In een deuk gelegen om de uitzending van afgelopen maandag!
Ik las dat de mannen van Radio Bergeijk ook hun inspiratie haalden uit het lokale krantje, dus die marie christien zal er vast wel ingestaan hebben.
"Ik zoek een vrijwilliger om mij naar vrijwilligerswerk te brengen"![]()
Het zou me bij Toon of Peer niet verbazenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:47 schreef SunChaser het volgende:
Idee voor een aflevering in de 2e serie
Mogelijk kinderporno bij Pieter Bouwman gevonden
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 07:26 schreef Drugshond het volgende:
Ergens lijkt het een beetje op de moderne versie van Koot en Bie. Met een heel andere setting.
Ik zat echt te denken waar ze die schoonmaakster vandaag hebben gehaald (zo knap als figurant neergezet).
Het lijkt wel TBS-TV.
Hij heeft zeker een pan af... Maar ik denk dat juist dát hem zo briljant maakt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb Pieter bouwman wel een geinterviewd en ik kan niet zeggen dat dit me verbaast. Het is een aardige gast, maar wel een beetje een schlemiel. En een alcoholist. Ik heb ook wel eens met een andere cabaretier over pieter bouwman gesproken, en die vond het echt een enorme mongool.
Alle uitzendingen zijn gewoon op de VPRO site te bekijken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..].
Overigens: Aflevering 1 staat op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q89mP95FdKY
of lagen die foto's uitgeprint door z'n woning.quote:'Ik kreeg door het zoeken naar de foto's van blote meisjes ook kinderporno toegestuurd via de mail. Als je op de ene site komt, stuurt de andere site je smerige rotzooi. Nogmaals: daar wil ik niks mee te maken hebben.''
Jaquote:Op zondag 27 mei 2007 03:05 schreef Caesu het volgende:
of lagen die foto's uitgeprint door z'n woning.
Dat artikel suggereert dingen die gewoonweg NIET in het originele bericht van De Stentor staan.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/juridagblad.jpg
Lijkt me toeval (heb het nog niet gezien). De afleveringen zijn nl. allemaal al opgenomen....quote:Op maandag 4 juni 2007 23:15 schreef Kukidentmonster het volgende:
In de aflevering van afgelopen zaterdag maakten ze verwijzingen naar de brand bij Pieter... veel brand-woordgrappen... over de kinderporno dan weer geen woooord... strange...
Zaterdag is radio. En dat is veel actueler.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:47 schreef Longmen het volgende:
[..]
Lijkt me toeval (heb het nog niet gezien). De afleveringen zijn nl. allemaal al opgenomen....
Dat maakt niet uit, want in Bergeyk is het toch allemaal inteelt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:16 schreef SunChaser het volgende:
Vond t gisteren wel aardig, met die Moslima, maar de andere typetjes lijken teveel op de hoofdpersonen, George en Pieter hebben niet een flexibel gezicht als Paul Groot of Kees van Kooten.
Ja maar ook daar is al veel materiaal reeds aanwezig las ik.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zaterdag is radio. En dat is veel actueler.
Nou, deze is redelijk actueel, want Toon zei dat ie van onder niet meer wist dat ie van boven leefde omdat er zo veel gebeurde en ze hadden het over een tv-show die veel ophef veroorzaakte omdat er wat gebeurde met gedrogeerde bezoekers van een seksparty, bij wie nieren werden ingebracht.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:38 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja maar ook daar is al veel materiaal reeds aanwezig las ik.
Ja klopt. Dat is ook de kracht van de radio uitzending, die actualiteit. Denk dat men doelde op reserve materiaal ofzo...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, deze is redelijk actueel, want Toon zei dat ie van onder niet meer wist dat ie van boven leefde omdat er zo veel gebeurde en ze hadden het over een tv-show die veel ophef veroorzaakte omdat er wat gebeurde met gedrogeerde bezoekers van een seksparty, bij wie nieren werden ingebracht.
"Raak ze niet aan, voor je t weet trekken ze een mes"quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:27 schreef Little_Acorn het volgende:
"We doen toch ook geen negers, en gelen?"
quote:Op maandag 11 juni 2007 15:58 schreef Michellus het volgende:
"een bak lauwe babi-pangang met ogen daarin drijvend, Elena Veerakkers"
quote:Peer van Eersel Goeiedag dames en heren, dit is Peer van Eersel. Ja, heel Bergeijk is natuurlijk in gespannen afwachting want ja eh de grote prijsvraag van bakker Van Heeswijk daar gaan we nu de prijswinnaar van bekend maken. Die heb ik zo meteen aan de lijn. We zijn benieuwd. *tring* Dames en heren, dit is Peer van Eersel van Radio Bergeijk en wie heb ik aan de lijn?
Mevrouw Schellens Mevrouw Schellens?
Peer van Eersel Mevrouw Schellens!
Mevrouw Schellens Ja.
Peer van Eersel U bent de prijswinnares van de grote prijsvraag van bakker Van Heeswijk
Mevrouw Schellens Ja.
Peer van Eersel Gefeliciteerd!
Mevrouw Schellens Oh.
Peer van Eersel En wat heeft u gewonnen?
Mevrouw Schellens Een eh jaar lang gratis brood voor zes personen, maar ik ben alleen.
Peer van Eersel Een jaar lang brood voor een gezin van zes personen, zo. Dat is een gewéldige hoofdprijs. U zult zeker wel heel heel heel erg blij zijn.
Mevrouw Schellens Nou eh, da's allemaal mooi en aardig, maar ze hebben dat brood dus in één keer afgeleverd.
Peer van Eersel Ja, want die heeft u gewonnen.
Mevrouw Schellens Ja da's mooi en aardig.
Peer van Eersel En een prijs wordt meestal afgeleverd bij de prijswinnares.
Mevrouw Schellens Ja maareh ik, maar mijn huis is nu dus omringd door een wal van brood.
Peer van Eersel Ja, die heeft u gewonnen.
Mevrouw Schellens Ja, da's mooi en aardig, maar ik kan m'n huis niet meer uit.
Peer van Eersel Zeg, mevrouw Schellens, heeft u wel eens gehoord van een gegeven paard?
Mevrouw Schellens Pardon?
Peer van Eersel Heeft u wel eens gehoord van een gegeven paard?
Mevrouw Schellens Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb brood gekregen.
Peer van Eersel Ja, en voor een jaar lang brood. En dat is een hele grote hoofdprijs.
Mevrouw Schellens Da's mooi en aardig maar wat heeft dat met een paard te maken?
Peer van Eersel Je zou de bakker... het zou op z'n minst tegenover de bakker... dat u iets van blijdschap zou zou... al veinst u het maar! U heeft wél namelijk een enorme hoofdprijs gewonnen.
Mevrouw Schellens Ja, maar geen paard hoor. Brood.
Peer van Eersel Ja, nee, mevrouw Schellens, ik geloof dat u mij best begrijpt.
Mevrouw Schellens Nee.
Peer van Eersel Ik vind het nogal beledigend tegenover die bakker dat u nu een beetje sjaggerijnig gaat zitten doen over hoe de hoofdprijs bij u afgeleverd is. Ja, dat is een beetje naar gedrag. Ik zou zeggen, dag mevrouw Schellens.
Mevrouw Schellens Dag hoor.
quote:Spoorenberg: Dames en heren, bij mij aan tafel is aangeschoven de heer Bultman, een echtscheidingsdeskundige. Mag ik het zo zeggen?
Bultman: Dat mag u zo zeggen ja.
Spoorenberg: De geruchten gaan dat scheiding heel veel invloed heeft op de kinderen van de desbetreffende scheidende partijen.
Bultman: Nou, ik zou eerder zeggen dat het andersom is, dat eigenlijk kinderen de voornaamste reden zijn, leert de praktijk, voor scheidingen.
Spoorenberg: Oh?
Bultman: Ja. Zonder kinderen wordt er aanmerkelijk minder gescheiden dan met kinderen.
Spoorenberg: Echt waar?
Bultman: Ja, kinderen zijn natuurlijk... Heeft u zelf kinderen?
Spoorenberg: Nee.
Bultman: Nee. Nou, want het is eh, kijk over het algemeen zijn kinderen er natuurlijk op uit om alles stuk te maken. In z'n algemeenheid.
Spoorenberg: Oh?
Bultman: Ja, kinderen zijn er op uit om alles wat ze zien, met name jongetjes, maar ook meisjes, meisjes meer op geestelijk gebied, de jongens meer op materieel gebied, om alles wat ze om zich heen zien helemaal kapot te maken. Dus ook het huwelijk van hun ouders.
Spoorenberg: Ja, maar eh, is niet eigenlijk een van de functies van het huwelijk om kinderen te gaan maken?
Bultman: Dat was tot voor kort wel zo, maar ik hoop dat er binnenkort een verandering in het denken gaat plaatsvinden, want over het algemeen leert de ervaring, u kunt het om u heen misschien ook wel zien... Als mensen kinderen hebben, in het begin gaan die kinderen heel erg druk lopen doen.
Spoorenberg: Ja.
Bultman: U kunt ze haast niet te pakken krijgen, bij wijze van spreken, om ze te corrigeren. Het rent maar heen en weer, het loopt maar te doen en te doen. En het is allemaal bedoeld om de relatie, de vaak al moeizame relatie tussen de ouders, helemaal definitief kapot te maken.
Spoorenberg: Ja, want de relaties zijn vaak al moeizaam natuurlijk.
Bultman: Natuurlijk, elke relatie is moeizaam. Maar als er kinderen komen, dan is het bijna onbegonnen werk om er nog iets van te maken. Armageddon, zou ik zeggen.
Spoorenberg: Wat is dan, zeg maar, uwerzijds het advies eh aan mensen?
Bultman: Nou, wat ik altijd adviseer in mijn praktijk, dat is eh probeer uw kinderen, ten eerste, dat valt overigens nog niet mee, te stabiliseren...
Spoorenberg: Maar gaat daar niet een stap aan vooraf? Namelijk, probeer ze niet te krijgen?
Bultman: Dat is natuurlijk het allerbeste.
Spoorenberg: En daarvoor, de stap daarvoor, probeer niet te trouwen?
Bultman: Probeer niet te trouwen en...
Spoorenberg: En de stap daarvoor, probeer geen relatie te hebben?
Bultman: Ja, maar wat eh, kijk eh, we moeten bij het begin beginnen. De mensen hebben toch de neiging om relaties te hebben, dat is nu eenmaal zo, dat is een gegeven.
Spoorenberg: Dat komt uit angst natuurlijk.
Bultman: Alles is angst, het hele leven is angst. Dat kan ik u vertellen, meneer Spoorenberg, alles is angst. Maar om die angst dan te overwinnen gaan mensen bij elkaar schuilen, hulp zoeken, maargoed. Ik zit dan in mijn praktijk met mensen die de fout hebben gemaakt om...
Spoorenberg: Als ik mag, u ziet de tijd, stel je gaat scheiden en je hebt toch kinderen. Wat zou u dan aanraden om met de kinderen te doen?
Bultman: Nou, daar was ik net mee bezig voordat u me onderbrak. Het beste is gewoon om de kinderen te stabiliseren, ik zou zeggen, kinderen tot vier jaar te pakken te krijgen ís lastig. Ik zou zeggen, als ze in een ruimte zijn, ruimte afsluiten. Eh, dan eh slaapgas erin spuiten...
Spoorenberg: Ja.
Bultman: Ja, het kan allerlei soorten gas zijn, slaapgas, lachgas, maar ook...
Spoorenberg: Als het maar tot de dood leidt.
Bultman: Als het maar... nou, dat hoeft nog niet gelijk. De dood is natuurlijk wel welkom, maar mochten de kinderen niet dood zijn, dan is het het beste om ze op een rustige plek eh dood te maken. Af te maken, dan wel te verdrinken, ja dat is aan iedereen natuurlijk...
Spoorenberg: Er zijn allerlei methodes, dat hangt van de creativiteit af.
Bultman: Natuurlijk, daar ga ik zelf niet over, dat mogen mensen helemaal zelf invullen, maar het belangrijkste is wel..
Spoorenberg: Goed, dus eh kort samengevat: niet trouwen.
Bultman: Nee.
Spoorenberg: Als u wel gaat trouwen, geen kinderen nemen. Neemt u wel kinderen, reken dan op echtscheiding. Om dat te voorkomen, maak de kinderen te gepaster tijde dood.
Bultman: Dat is het beste.
Spoorenberg: Nou, heel hartelijk dank meneer Bultman, voor deze heldere uitleg.
Bultman: Geen dank.
Spoorenberg: Ik denk dat het wel een open deur is voor iedereen in Bergeijk, maar toch handig om het even op een rijtje te zetten. Heel fijn, meneer Bultmans, ik wil u hartelijk danken voor dit gesprek, en ik vraag Tedje om eens lekkere pittige echtscheidingsmuziek op te zetten.
Op de radio bedoel je!? NEE dat kunnen ze me niet aandoen!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:46 schreef Yoron het volgende:
Nog twee afleveringen en dan stopt het programma!
Jammer, maar begrijpelijk. De rek was er uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |