De tafel:quote:Tijdens de Ronde van Frankrijk zoekt Karl Vannieuwkerke elke avond een idyllisch plekje uit voor Tour 2012 – Vive le vélo. Samen met zijn gasten blikt hij terug op de voorbije Tourdag en blikt hij vooruit op wat komen gaat.
Dit jaar verwacht hij onder meer Guy Verhofstadt, Wim Opbrouck, Martin Heylen, Johan Heldenbergh, Linda De Win, Rudi Vranckx, Johny Vansevenant, Luc Van Lierde, Filip Meirhaeghe, Gert Verheyen, Paul Van den Bosch en Guga Baùl.
Lieven Van Gils nestelt zich ondertussen in de Tourkaravaan en haalt op zijn beurt wielrenners, ploegleiders en ander mooi wielervolk naar de duplex van Tour 2012 voor hun visie op het verloop van de Tour. Aan het einde van het gesprek vraagt hij hen hun handtekening te plaatsen op de presentatietafel. Die wordt aan het einde van de Ronde van Frankrijk geveild ten voordele van Make-A-Wish, een organisatie die de hartenwensen vervult van kinderen met een levensbedreigende ziekte.
Tour 2012, vanaf vrijdag 29 juni
Het uitzenduur:quote:De leerlingen van het vijfde jaar Houttechnieken van het VTI in Torhout maken de tafels voor Tour 2012, Vive le vélo. Karl Vannieuwkerke en Guga Baùl gingen het goede nieuws persoonlijk melden. De twee winnende tafels bevatten in het midden de spaken van wielen. In die wielen zijn de kleuren van de leiderstruien van de Ronde van Frankrijk gebruikt. In het kleine model zitten 21 zwaluwstaartverbindingen, net zoveel als het aantal ritten van de Tour. Het grote model bevat 28 verbindingen en herinnert aan het aantal slachtoffers van het busongeval in Zwitserland.
Leerling Aaron Van der Cruyssen, die het basisidee voor de tafel bedacht, kon het bijna niet geloven: "Dertien weken geleden begonnen we aan dit ambitieuze project en vandaag werden we compleet verrast toen Karl Vannieuwkerke onze speelplaats kwam opgereden om ons uit te roepen tot winnaars. Een fantastisch moment; ik kon het niet geloven maar het is waar."
Lieven Van Gils zal opnieuw alle gasten vragen om hun handtekening te zetten op de tafel en op een wielertruitje. De kijkers kunnen een sms sturen en zo iedere dag het gehandtekend truitje winnen. Onder alle verstuurde sms’en wordt op het einde van de Tour een winnaar geloot. Die wint de gehandtekende Tourtafel en een ticket naar de aankomst op de Champs-Elysées. Een sms kost 1 euro en wordt integraal gestort aan Make-A-Wish, vorig jaar was de opbrengst maar liefst 227.590 euro.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:45 schreef vanBoeschoten het volgende:
Wat een toffe kerel is dat toch... Komt zo sympathiek over!
Is niet live natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:48 schreef JC14 het volgende:
Wat gewéldig geregeld van Sporza om dit direct te vertalen.
Of ze dat bij de NOS zouden doen, waag ik te betwijfelen. Waarschijnlijk zouden er dingen misgaan. Goed, dat terzijde.
Heeft een oortje in.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef FredWielergek het volgende:
wel jammer dat fabian niet kan verstaan wat de anderen zeggen
Heeft een oortje gekregen en daar word het in vertaald dus hij hoort het wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef FredWielergek het volgende:
wel jammer dat fabian niet kan verstaan wat de anderen zeggen
Spreekt beter Engels dan hij schrijft jaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:00 schreef computergirl het volgende:
Praat makkelijk, en ook nog behoorlijk goed engels
De manier ook waarop hij Froome uitsprakquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:05 schreef Marcoss het volgende:
Snel antwoord van Cance wie er het sterkste is bergop van Wiggo en Froome
Iddquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:01 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb genoten van deze aflevering. Cancellara is een geweldige persoon.
Ik vond hem sympathiek overkomen.quote:
Dankjequote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Aguero het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guga_Ba%C3%B9l
en met de andere gast (coach van Nys) hadden ze ook eindelijk weer iemand die echt iets te vertellen had.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:37 schreef Sasman het volgende:
Best wel een leuke aflevering . Die Guga fleurde de aflevering helemaal op.
quote:
Zelfs in tour topics vinden we belgenbasher van poppel terug !quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Die Karl is echt een pedant mannetje...
Leuke ventquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Stadsgenoot van me, nog tegen gevoetbald en pinten mee gedronken
Bij zandvoorde dusquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ken hem in real life, hij speel bij een voetbalclub uit de Belgische 6de divisie. Waar mijn schoonbroer ook bij speelt.
Mooi om ook eens de geloste op tv te zien.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Krivtsov nog wegrijdt bij Petacchi, terwijl hij toch al veel te laat was.
iddquote:
De gasten bij Karl zijn Liesbet De Vocht & Gert Verheyen.twitter:andremeganck twitterde op zaterdag 14-07-2012 om 17:20:39#sporzatour #tdf12 #vivelevelo - vanavond aan de tafel bij Lieven Van Van Gils André Greipel & Adam Hansen #niettemissen reageer retweet
KV Oostende ligt dan ook maar halfuurtje rijden van me, hmmmm volgens mij ben je de dichste FOK!kerquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Stadsgenoot van me, nog tegen gevoetbald en pinten mee gedronken
Ach ja, Gert of Geert is een klein verschilquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:18 schreef Marcoss het volgende:
Oh, ik dacht dat die oud-wielrenner Verheyen langs zou komen
Ja idd wat een raar wijfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:31 schreef Sasman het volgende:
Precies een manwijf aan tafel...die Liesbet.
Probablyquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
KV Oostende ligt dan ook maar halfuurtje rijden van me, hmmmm volgens mij ben je de dichste FOK!ker
Kan ik me voorstellen, vergeleken bij Lieve is zelfs Jolanthe een topinterviewer... Heb veel liever Karl.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:08 schreef Beregd het volgende:
Ik begin zo langzaam een beetje genoeg te krijgen van Karl. Ik heb telkens de indruk dat hij liefst van al zelf ook commentaar zou geven bij alle reportages, zelf bij de renner aan tafel zou zitten ipv lieven, en als het even kan zelf ook zijn eigen vragen beantwoorden.
Ik snap ook niet wat ze in Vlaanderen zien in Van Gils. Die heeft daar zelfs een eigen talkshow.quote:Op zondag 15 juli 2012 11:29 schreef KatyM het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, vergeleken bij Lieve is zelfs Jolanthe een topinterviewer... Heb veel liever Karl.
Jij kan het ook echt niet laten hé...quote:Op zondag 15 juli 2012 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd of Vannieuwkerke het oncollegiale en onsportieve gedrag van Rolland, Liquigaz en Lotto gaat veroordelen.
Lotto reed om Rolland terug te halen. Wat liquiqas deed weet ik niet..quote:Op zondag 15 juli 2012 21:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vond jij die actie van Rolland & Co dan sportief?
Lotto reed nadat ze Rolland hadden gepakt gewoon door. Ze wilden Evans dus een loer draaien. Ik vind dat een misselijke actie.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:18 schreef BramKVO het volgende:
Wat was er onsportief van Lotto dan ? Moet Vandenbroeck Rolland maar laten rijden dan ?
quote:Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef wimderon het volgende:
Wat vind je eigenlijk van het dopinggebruik van Niki Terpstra?
Je haalt, buiten het verspreiden van onwaarheden over Belgen door, constant aan dat Gilbert niet meer presteert en Quick-Step wel omdat die dokter is overgestapt.quote:
Werd er op VDB gewacht toen hij problemen met zijn fiets had op 6km van de aankomst?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd of Vannieuwkerke het oncollegiale en onsportieve gedrag van Rolland, Liquigaz en Lotto gaat veroordelen.
Toen ging het om de ritzege en was het hele peloton al ontploft. Toen kon er niet meer gewacht worden. Vandaag werd er op het moment van het incident niet gekoerst. Als je dankzij een idioot die spijkers op weg gooit, een collega willens en wetens de vernieling in rijdt, dan ben je zeer onsportief bezig.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:33 schreef pagadder het volgende:
[..]
Werd er op VDB gewacht toen hij problemen met zijn fiets had op 6km van de aankomst?
Lotto heeft zich niets te verwijten, ze hadden gewoon moeten doorrijden. En ja het is onsportief om door te rijden als iemand lek rijdt doordat een of andere onverlaat spijkers op de weg strooit, maar dat konden ze toen nog niet weten.
Ik haal alleen de hypocrisie in de Belgische media aan. Sky wordt verdacht gemaakt terwijl Gilbert onze lieve Heer is. Die hypocrisie vind ik stuitend.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je haalt, buiten het verspreiden van onwaarheden over Belgen door, constant aan dat Gilbert niet meer presteert en Quick-Step wel omdat die dokter is overgestapt.
Juist, maar op het moment dat Rolland demarreerde wist men nog niet dat Evans lek had gereden door die spijkertjes, dat is een wereld van verschil.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vandaag werd er op het moment van het incident niet gekoerst. Als je dankzij een idioot die spijkers op weg gooit, een collega willens en wetens de vernieling in rijdt, dan ben je zeer onsportief bezig.
Blijf het consequent in elke post zetten hè, anders vergeten wij het.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik haal alleen de hypocrisie in de Belgische media aan. Sky wordt verdacht gemaakt terwijl Gilbert onze lieve Heer is. Die hypocrisie vind ik stuitend.
Ah, dat is het. Natuurlijk.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik haal alleen de hypocrisie in de Belgische media aan. Sky wordt verdacht gemaakt terwijl Gilbert onze lieve Heer is. Die hypocrisie vind ik stuitend.
Nederlanders doen net zo, iedereen gebruikt behalve rabo, Fransen idem: péléton en deux vitesses.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is al jaren. Ook een betere tijd, ik denk dat Smeets nog meer kijkers trekt als hij een uurtje eerder zou beginnen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef chufi het volgende:
Eigenlijk best wel slim die Belgen om dat gewoon voor de dubbele Nederlandse programmering te doen
Ja voor menig kijker net te laat idd...quote:Op maandag 16 juli 2012 21:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is al jaren. Ook een betere tijd, ik denk dat Smeets nog meer kijkers trekt als hij een uurtje eerder zou beginnen.
Tof, wist ik niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
Blaudzun heeft zijn artiesten naam bedacht nav: Verner Blaudzun een ex prof die ook de vader is van ex prof michael blaudzun.
Hij spreekt opener over wielrennen dan over muziek ..quote:Op maandag 16 juli 2012 21:53 schreef wimderon het volgende:
Blaudzun doet het leuk. Vanderaerden een beetje nietszeggend tot nu toe.
Hij weet er iig een hoop van zo te horen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Hij spreekt opener over wielrennen dan over muziek ..
Valt me reuze mee van die Blaupunkt. En ik heb het begin weer gemist, wie is de man in witte polo? Oh Vanderaerden.quote:
Eric Vanderaerdenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Valt me reuze mee van die Blaupunkt. En ik heb het begin weer gemist, wie is de man in witte polo? Oh Vanderaerden.
Nou bij DWDD vond ik het maar een rare gozer, maar hier is hij totaal anders. Echt leuk.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:17 schreef wimderon het volgende:
Beter wordt Blaudzun vaste tafelgast bij Mart volgend jaar.
Goed idee. Filémon mag ook. Kunstenaars die sportliefhebber zijn hebben altijd iets aparts. Zie Tim Krabbéquote:Op maandag 16 juli 2012 22:17 schreef wimderon het volgende:
Beter wordt Blaudzun vaste tafelgast bij Mart volgend jaar.
Jep, ging hij oa over deze docu praten.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:20 schreef DeMessias het volgende:
Is Blaudzun vorig jaar niet eenmalig gast geweest in De Avondetappe? Het is daar van dat ik hem ken.
Ik ken hem alleen van DWDD, waar Matthijs hem altijd de hemel in prees.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:20 schreef DeMessias het volgende:
Is Blaudzun vorig jaar niet eenmalig gast geweest in De Avondetappe? Het is daar van dat ik hem ken.
Wel jammer dat ze zoveel aan de route gesleuteld hebben de laatste jaren!quote:Op maandag 16 juli 2012 22:21 schreef knep het volgende:
Giro di Lombardia.
Mooiste klassieker wat mij betreft.
Verwacht je eerst niet he ?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:55 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij weet er iig een hoop van zo te horen.
Klopt, ik meende me dat ook te herinneren. Meteen na die uitzending heb ik z'n muziek opgezochtquote:Op maandag 16 juli 2012 22:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, ging hij oa over deze docu praten.
De volgende keer dat hij bij DWDD komt zingen ben ik fanquote:Op maandag 16 juli 2012 22:22 schreef marcodej het volgende:
Blaidzun is toegankelijker dan hij eruit ziet.
Zn docu-muziek is idd niet slechtquote:Op maandag 16 juli 2012 22:24 schreef Karina het volgende:
[..]
De volgende keer dat hij bij DWDD komt zingen ben ik fan
Zal wel zo'n befaamde Holland Sport docu zijn...quote:Op maandag 16 juli 2012 22:27 schreef Karina het volgende:
Het zijn net beelden uit een oude western.
Nee, duidelijker meer Nederlanders bij Vive le Velo.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:40 schreef BramKVO het volgende:
Komen er in de Avondetappe evenveel Belgen aan bod dan Nederlanders in vive le velo ?
Benieuwd wat van poppel zijn theorie daarvoor is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, duidelijker meer Nederlanders bij Vive le Velo.
Waarom wachten?quote:Op maandag 16 juli 2012 22:24 schreef Karina het volgende:
[..]
De volgende keer dat hij bij DWDD komt zingen ben ik fan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:52 schreef Oidipous het volgende:
Verrek, kom er net pas achter dat Blaudzun gisteren gast is geweest. Op sporza.be heb ik een aantal stukjes van het gesprek gezien. Naast dat hij goede muziek maakt is hij ook gewoon een sympathieke gast met wat Tour-kennis. Leuk!
[..]
Waarom wachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bedoelde ook als hij geïnterviewd wordt, ik was nogal anti, maar ben helemaal om nu.
Hij had er zelf ook nog over, nu hij is een stuk subtieler.quote:
Ik moest er, net als Marcoss, gewoon aan denken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had er zelf ook nog over, nu hij is een stuk subtieler.
Eerste waar ik aan moest denken.. Laat m frankie maar niet tegenkomenquote:
Herman Laitem, wielerschrijver.quote:
Ik kan het me voorstellen met dit nieuws dat nog zo vers is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Slobeend het volgende:
Tankink komt niet echt lekker uit zijn woorden.
Nee, die beginnen om 23.00, al zal er ook wel wat komen in nieuwsuur.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:54 schreef KatyM het volgende:
Is de NOS er al bij? Durf niet te zappen....
Dat heeft ie wel vaker. Maar viel wel op inderdaad...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Slobeend het volgende:
Tankink komt niet echt lekker uit zijn woorden.
NOS doet de Avondetappe uit hetzelfde hotel waar Radioshack zit. Maar dat is pas vanaf 23:00.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:54 schreef KatyM het volgende:
Is de NOS er al bij? Durf niet te zappen....
Nederlanders niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zwijg, Karl, Belgen begrijpen Frans.
Ollanders niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar wij Hollanders niet!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die moeten maar wachten op Smeets.quote:
Maar die lijkt niet veel te kunnen/willen zonder zijn broer.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Andy kan nog makkelijk 8 jaar mee.
Zijn beste tour (2010) reed hij zonder Frank (op de eerste paar etappes na).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die lijkt niet veel te kunnen/willen zonder zijn broer.
Ze werden altijd gezien als potentiele TOUR- winnaars.......quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou, nou, tijdperk is iets te veel eer.
Gesink ookquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Ze werden altijd gezien als potentiele TOUR- winnaars.......
Nee, alleen door een paar gekken.quote:
Gesink is natuurlijk overdreven maar ik vind niet dat er een einde aan het tijdperk Schleck gekomen is, daarvoor hebben ze te weinig gepresteerd.quote:
Paar jaar terug was dat toch een nieuwe regel, die overigens volgens mij nooit echt uitgevoerd is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom zou RS uit de Tour moeten stappen?
lekker insinuerende brief van die juryvoorzitterquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom zou RS uit de Tour moeten stappen?
Dan moet Astana maar weg. En Cofidis sowieso.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was wel een ander geval, dat ging vooral over z'n periode bij Astana.
hij hd ook erg veel nieuws te vertellenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:17 schreef mitt het volgende:
moet wel een natte droom zijn voor Hendriks, live op tv.
Als je Linkin Park aanzet met datzelfde nummer krijg je een heel ander gevoelquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:27 schreef heywoodu het volgende:
Dit lijkt wel een eerbetoon aan een overleden renner ofzo, met die muziek
ongeveer hetzelfde effect als het nemen van een diureticumquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Als je Linkin Park aanzet met datzelfde nummer krijg je een heel ander gevoel
Absoluut. Wel mooie foto's overigensquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
pijn aan je orenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ware liefde.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou. Ze kijkt ook alleen maar naar hem.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou. Ze kijkt ook alleen maar naar hem.
Dat misschien wel, maar volgens mij zou ik haar gepraat al na een uur zat zijn. Irritant mens.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou haar graag wel eens in bed krijgen![]()
![]()
Je moet ook niet praten...quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat misschien wel, maar volgens mij zou ik haar gepraat al na een uur zat zijn. Irritant mens.
Juist als of ze toestemming moet krijgen van de Gendt na welke vraag die ze beantwoord.quote:
Evelynquote:
Vanavond komt hij naar Mart.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:17 schreef Slobeend het volgende:
Geweldige gozer die De Gendt, veel sympathieker dan VDB2.
Wat zou hij bedoelen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:04 schreef Marcoss het volgende:
"Ze moeten niet op Twitter zitten, maar ergens anders op"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |