je was een goed egeweest voor project Blue Bookquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:37 schreef huupia het volgende:
[..]
en weer voeg je niks inhoudelijks toe
Moet dat dan per se? Het enige wat ik zeg is dat de persoon Corso bij lange na niet de goede bron is die jij (en anderen) denken dat hij is. Dat is een rechtstreeks antwoord op een post van jou. Dus eigenlijk best wel inhoudelijk te noemen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:37 schreef huupia het volgende:
[..]
en weer voeg je niks inhoudelijks toe
Beveel je jezelf nu aan voor een (geheim) projectquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:38 schreef huupia het volgende:
[..]
je was een goed egeweest voor project Blue Book
Ja dat is wel raar want de Mogul ballonnen waren niet anders dan weerballonnen met wat extra instrumenten eraan. Dus het is gewoon raar dat er een officieel bericht de wereld wordt ingestuurd dat het een vliegende schotel was, nadat mensen van deze elite-eenheid het wrak hadden geïnspecteerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, niet raar want deze ballonnen dienden voor spionage, namelijk de russische kernproeven te monitoren.
http://steveblank.com/2010/01/28/balloon-wars/
Neuh, uitstekende strategie om de sovjets en de gekkies bezig te houden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja dat is wel raar want de Mogul ballonnen waren niet anders dan weerballonnen met wat extra instrumenten eraan. Dus het is gewoon raar dat er een officieel bericht de wereld wordt ingestuurd dat het een vliegende schotel was, nadat mensen van deze elite-eenheid het wrak hadden geïnspecteerd.
Je kronkelt je hier in een hele rare bochtquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, uitstekende strategie om de sovjets en de gekkies bezig te houden.
Het is een klassieke tactiek in inlichtingenkringen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je kronkelt je hier in een hele rare bocht
Dat is ook de reden natuurlijk dat ze de boer van de ranch bijna een hele week hebben vastgehouden, iets dat door zijn buren wordt bevestigd. Of dat is de reden dat men militair personeel van andere eenheden heeft laten overvliegen om de rommel op te ruimen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een klassieke tactiek in inlichtingenkringen.
Toch heeft Pietje gelijk. Waarmee jij niet ineens ongelijk hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dat is ook de reden natuurlijk dat ze de boer van de ranch bijna een hele week hebben vastgehouden, iets dat door zijn buren wordt bevestigd. Of dat is de reden dat men militair personeel van andere eenheden heeft laten overvliegen om de rommel op te ruimen.
Er zijn wel vaker Mogul ballonnen neergestort en die werden echt niet zo zorgvuldig opgeruimd. Het waren gewoon simpele ballonnen en er was niets geheims aan de ballonnen zelf. Het DOEL van de ballonnen (luisteren naar Soviet atoom-explosies) was top-secret.
Het anekdotische bewijs rondom Roswell was zo goed, dat een gouverneur in de jaren 90 het leger heeft gedwongen nogmaals de Roswell case te openen. De vorige verklaring van de Mogul ballon verklaarde niet waarom er lichamen waren gevonden. Met welke verklaring kwam het leger in de jaren 90? De lichamen waren crash test dummies. Alleen een beetje vreemd dat die pas voor het eerst in de jaren 50 werden gebruikt.
En als het een truc was om mensen op het verkeerde been te zetten, waarom komt 20 jaar na dato Major Jesse Marcel dan naar voren met het verhaal dat hij materialen had meegenomen van de crash-site die alle menselijke technologie te boven gingen? Een majoor van de elite-eenheid van het Amerikaanse leger, verzint dit zomaar even? En zijn zoon die de materialen ook heeft gezien, die zit in het complot met zijn vader?
Keer op keer weer erg grappig om te zien dat je wel moeite doet om te reageren in dit soort topics, maar dat je nooit moeite doet om eens zelf achter de feiten aan te gaan.
Ik ben dan benieuwd naar andere verhalen waarbij het leger een communique de wereld in heeft gestuurd waarbij ze zeggen dat het om iets exotisch gaat om dat kort daarna weer in te trekken en te verklaren door iets alledaags.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Toch heeft Pietje gelijk. Waarmee jij niet ineens ongelijk hebt.
Nee, geen voorbeeld, maar dat is ook niet het punt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben dan benieuwd naar andere verhalen waarbij het leger een communique de wereld in heeft gestuurd waarbij ze zeggen dat het om iets exotisch gaat om dat kort daarna weer in te trekken en te verklaren door iets alledaags.
Heb jij daar misschien voorbeelden van? En deze vraag geldt ook voor Piet.
Gelul is idd goedkoop, want er is alleen maar anekdotisch bewijs. Maar dat anekdotische bewijs is overtuigend genoeg om sterke twijfels te hebben bij het Mogul verhaal. En nogmaals, het anekdotische bewijs was zo sterk dat het leger in de jaren 90 de Mogul verklaring heeft uitgebreid met crash test dummies om de lichamen te verklaren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waar is het resultaat van de zogenaamde neergestorte vliegende schotel, welke technologie heeft dat opgeleverd? Gelul is goedkoop. Als er daadwerkelijk een buitenaards ruimteschip was neergestort dat geborgen was door het leger en geheime diensten, dan zou dat meer dan 60 jaar later enig resultaat mogen hebben gehad anders dan oeverloos gelul
Heb je een specifiek voorbeeld van een communique dat de wereld werd ingestuurd over een exotisch toestel dat later werd ingetrokken en werd ingeruild voor een alledaags object?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disinformation
Ik snap wat je bedoelt, maar dit is dingen verklaren in algemeenheden. Wanneer je kijkt naar de details van bijv. Roswell houdt dit algemene verhaal geen stand.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee, geen voorbeeld, maar dat is ook niet het punt.
Zodra er iets 'onbekends' in de lucht vliegt, is niet de eerste angst dat het een alien kan zijn, maar dat de vijand stiekem een stapje voor ligt qua technologie.
Als de vijand vervolgens jou spionage ballon aanziet voor een UFO, lach je in je vuistje, maar geeft geen open kaart.
Enz, enz.
Het kwam de amerikanen maar wat goed uit dat hele ufo sightings verhaal tijdens de koude oorlog.
Los van wat er nu precies / werkelijk bij Roswell naar beneden is gekomen.
Rosswell?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je een specifiek voorbeeld van een communique dat de wereld werd ingestuurd over een exotisch toestel dat later werd ingetrokken en werd ingeruild voor een alledaags object?
Zoals ik zei, gelul is goedkoop, waar is het bewijs?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ook Lockheed Engineer Don Phillips vertelt hetzelfde verhaal:
Lockheed Skunkworks Engineer USAF, and CIA Contractor Admitted : UFO Are Real
[ afbeelding ]
Don Phillips, "These UFOs were huge and they would just come to a stop and do a 60 degree, 45 degree, 10 degree turn, and then immediately reverse this action". During the Apollo landing, Neil Armstrong says, "They're here.They are right over there and looking at the size of those ships., it is obvious they dont like us being here”. When I was working with the Skunkworks with Kelly Johnson, we signed an agreement with the government to keep very quiet about this.
Anti-gravitational research was going on. We know that there were some captured craft from 1947 in Roswell, they were real. And, yes, we really did get some technology from them. And, yes, we really did put it to work. We knew each other from what we call an unseen industry. We can term it black, deep black, or hidden.
The knowledge I have of these technologies came from the craft that were captured here. I didn`t see the craft, nor did I see the bodies, but I certainly know some of the people that did. There was no question that there were beings from outside the planet.
And if alien were hostile, with their weaponry they could have destroyed us a long time ago .We got these things that are handhold scanners that scan the body and determine what the condition is. We can also treat from the same scanner.
I can tell you personally that we've been working on them. And we have ones that can diagnose and cure cancer. One of the purposes I had for founding my technology corporation in 1998 was to bring forth these technologies that can clean the air and can help get rid of the toxins, and help reduce the need for so much fossil fuel. Yes, it is time. I can tell you personally that it has already started. pp. 375 ,383.
http://www.ufo-blogger.co(...)-lockheed-skunk.html
Je zegt dat het een gebruikelijke techniek is. Ja disinformatie is idd heel normaal binnen die kringen. Maar heb je een specifiek ander voorbeeld van dit type disinformatie?quote:
Heb je net een overzicht gegevenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je zegt dat het een gebruikelijke techniek is. Ja disinformatie is idd heel normaal binnen die kringen. Maar heb je een specifiek ander voorbeeld van dit type disinformatie?
Zoals ik al zei, er is geen onomstotelijk bewijs. Er is alleen anekdotisch bewijs. Maar als mensen in bepaalde posities dit soort dingen roepen en een death-bed confession doen over dit onderwerp, dan vind ik dat we daar toch op zn minst serieus naar moeten luisteren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, gelul is goedkoop, waar is het bewijs?
Je hebt me een wiki-link gegeven zonder specifieke voorbeelden die overeenkomen met de strategie die bij Roswell is gehanteerd volgens jou.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je net een overzicht gegeven
Zoals ik zei, talk is cheapquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er is geen onomstotelijk bewijs. Er is alleen anekdotisch bewijs. Maar als mensen in bepaalde posities dit soort dingen roepen en een death-bed confession doen over dit onderwerp, dan vind ik dat we daar toch op zn minst serieus naar moeten luisteren.
Er staan in die wikilink prima voorbeelden hoe desinformatie werkt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hebt me een wiki-link gegeven zonder specifieke voorbeelden die overeenkomen met de strategie die bij Roswell is gehanteerd volgens jou.
wat voor bewijs wil jij eigenlijk zien ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, talk is cheap
Er is geenéén technologie of artefact, niets wat de stelling aannemelijk maakt.
Net als met helderziendheid, homeopatie, gedachtenoverbrenging of al die andere TRU crap, er zijn hele bibliotheken mee gevuld, er is serieus onderzoek naar gedaan, maar er is geen bewijs voor.
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is er misschien weinig wat de stelling aannemelijk maakt. Hoewel er zeker wel wetenschappelijke analyses zijn gedaan die de theorie van aliens aannemelijk maken. Maar ik durf te wedden dat jij geen 1 van die onderzoeken kan noemen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, talk is cheap
Er is geenéén technologie of artefact, niets wat de stelling aannemelijk maakt.
Net als met helderziendheid, homeopatie, gedachtenoverbrenging of al die andere TRU crap, er zijn hele bibliotheken mee gevuld, er is serieus onderzoek naar gedaan, maar er is geen bewijs voor.
De ufo? Delen ervan? Technologie die er uit gehaald is?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:42 schreef huupia het volgende:
[..]
wat voor bewijs wil jij eigenlijk zien ?
er zijn namelijk:
getuigen van de crash
getuigen van de aanwezigheid van alien bodies
getuigen dat het crashmateriaal niet van aards was
klokkenluiders oa . jesse Marcel
verklaringen dat getuigen onder druk zijn gezet
maar voor de rest is er geen bewijs![]()
daarom nogmaals wat zou jij willen als bewijs ?
ja al die mensen die zelfs op hun sterfbed een lulverhaal gaan ophangenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De ufo? Delen ervan? Technologie die er uit gehaald is?
Nogmaals, het enige wat er is, is gelul.
Zoals ik al zei, gelul is er veel en gelul is goedkoop.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is er misschien weinig wat de stelling aannemelijk maakt. Hoewel er zeker wel wetenschappelijke analyses zijn gedaan die de theorie van aliens aannemelijk maken. Maar ik durf te wedden dat jij geen 1 van die onderzoeken kan noemen.
Daarbij is wetenschappelijk bewijs het meest wenselijk, maar ook als je als een detective te werk gaat en mensen ondervraagd kun je een vrij solide case maken voor buitenaardse bezoekers. Maar als jij 500+ mensen uit hoge posities in het leger, inlichtingendiensten, ook astronauten, gevechtspiloten, radarpersoneel enz. totaal wil negeren, dan ben je ook niet oprecht geïnteresseerd in het achterhalen van de waarheid.
Als jij al die verklaringen zomaar van tafel wilt vegen en wil doen alsof ze niets betekenen en het ook nog eens gaat vergelijken met homeopathie en helderziendheid, dan hou je jezelf wel heel erg voor de gek Piet.
Ik volg liever wat Lord Hill Norton zegt:
Lord Hill-Norton is a five-star Admiral and the former Head of the British Ministry of Defence who was kept in the dark about the UFO subject during his official capacities.
In this short interview, he states that this subject has great significance and should no longer be denied and kept secret. He emphatically states, “…that there is a serious possibility that we are being visited — and have been visited for many years — by people from outer space, from other civilizations; that it behooves us to find out who they are, where they come from, and what they want. This should be the subject of rigorous scientific investigation, and not the subject of rubbishing by tabloid newspapers.”
Nee. Jij gelooft het liefst mooie verhalen die je wensen bevestigen. Maar daarmee zijn ze niet waar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef huupia het volgende:
[..]
ja al die mensen die zelfs op hun sterfbed een lulverhaal gaan ophangen
ik geloof je helemaal
een kind van 3 snapt dat dat natuurlijk top secret is en dat die ufo restanten naar een basis zijn gebracht .quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De ufo? Delen ervan? Technologie die er uit gehaald is?
Nogmaals, het enige wat er is, is gelul.
surequote:Op donderdag 23 mei 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee. Jij gelooft het liefst mooie verhalen die je wensen bevestigen. Maar daarmee zijn ze niet waar.
Gek dan toch dat de VS dan schijnbaar nooit in staat is geweest om wat te doen met die ufo restantenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:48 schreef huupia het volgende:
[..]
een kind van 3 snapt dat dat natuurlijk top secret is en dat die ufo restanten naar een basis zijn gebracht .
oeps ... ook daar zijn weer getuigenverklaringen van
wie zegt dat?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dan toch dat de VS dan schijnbaar nooit in staat is geweest om wat te doen met die ufo restanten
Ik vraag om een specifiek voorbeeld van desinformatie waarbij een communique de wereld wordt ingestuurd over een exotisch toestel dat later weer wordt ingetrokken en wordt vervangen door een alledaags object.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er staan in die wikilink prima voorbeelden hoe desinformatie werkt.
Zo goedkoop is gelul nou ook weer niet, zeker niet wanneer het gaat over UFO's. Veel van de mensen die naar voren zijn gekomen met hun verhaal, zijn er nou niet echt beter op geworden. Ze worden geridiculiseerd en ondervinden er alleen maar last van.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gelul is er veel en gelul is goedkoop.
Maar er is geen objectief bewijs.
En verder, wie claimt maakt hard.
Het voormalig hoofd van Lockheed Skunkworks heeft verklaard dat dat wel zo is tijdens zijn death-bed confession.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dan toch dat de VS dan schijnbaar nooit in staat is geweest om wat te doen met die ufo restanten
Dat weet je toch niet? Misschien was hij zijn hele leven al (al dan niet juist) van mening dat zijn werk het resultaat was van alien tech, maar wilde/durfde dat niet naar buiten te brengen (om wat voor reden dan ook) en dacht hij op zijn sterfbed niets meer te verliezen te hebben...quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Blijkbaar vind jij het normaal dat een man die een belangrijk bedrijf heeft gerund en heeft gewerkt aan de meest geheime projecten, plotseling vlak voor zijn dood een ordinaire grappenmaker blijkt te zijn. Hij heeft heel zijn leven serieus werk verricht (hij is de vader van de Stealth Fighter!) en geen rare dingen gezegd en gedaan, maar plotseling vlak voor zijn dood verandert hij in een enorme troll.
edit:quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:59 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat weet je toch niet? Misschien was hij zijn hele leven al (al dan niet juist) van mening dat zijn werk het resultaat was van alien tech, maar wilde/durfde dat niet naar buiten te brengen (om wat voor reden dan ook) en dacht hij op zijn sterfbed niets meer te verliezen te hebben...
Voor de rest ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:42 schreef huupia het volgende:
[..]
wat voor bewijs wil jij eigenlijk zien ?
er zijn namelijk:
getuigen van de crash
getuigen van de aanwezigheid van alien bodies
getuigen dat het crashmateriaal niet van aards was
klokkenluiders oa . jesse Marcel
sterfbed verklaringen van direkt betrokkenen
verklaringen dat getuigen onder druk zijn gezet
maar voor de rest is er geen bewijs![]()
daarom nogmaals wat zou jij willen als bewijs ?
& daarmee dus JUIST ideaal voor een stukje disinformation.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef huupia het volgende:
ja al die mensen die zelfs op hun sterfbed een lulverhaal gaan ophangen
ik geloof je helemaal
Ik denk dat ik je uitstekend heb uitgelegd heb wat desinformatie is en hoe het werktquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik vraag om een specifiek voorbeeld van desinformatie waarbij een communique de wereld wordt ingestuurd over een exotisch toestel dat later weer wordt ingetrokken en wordt vervangen door een alledaags object.
Juist als je een exotisch iets gaat aanprijzen in eerste instantie, trek je de aandacht van de Sovjets. En dan kun je wel zeggen dat ze op het verkeerde been worden gezet, maar het lijkt mij dat je ten allen tijde wilt voorkomen dat je de vijand aanmoedigt om te komen spioneren. Een spion in je land is altijd een gevaar, of hij nou voor de gek is gehouden of niet.
Je verklaring van dat dit een gewone tactiek is, houdt geen stand zolang je niet meer voorbeelden kunt noemen van deze specifieke aanpak. Waarom een exotisch iets noemen dat de aandacht trekt om het vervolgens te vervangen door een alledaags iets?
Mogul was om de Russen te bespioneren. Waarom zou je dan in godsnaam daar aandacht op vestigen door met desinformatie te komen in de vorm van een vliegende schotel? Dat trekt alleen maar de aandacht. UFO's werden in WOII al waargenomen door alle kampen, ook de Russen. Dus wat is de logica dat de Amerikanen de aandacht vestigen op hun Mogul spionage project door te zeggen dat er een vliegende schotel is neergestort.
Dit verhaal is gewoon volkomen onlogisch, dus kom eens met specifieke voorbeelden waarbij deze strategie nog meer is toegepast?
Goh, Piet discussieert om gelijk te hebben, niet om wat op te steken. Oud nieuws.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je uitstekend heb uitgelegd heb wat desinformatie is en hoe het werkt
Waar blijf jij trouwens met alien technologie voorbeelden?
Grappig dat je uitspraken van mensen die je geloof bevestigen als bewijs ziet, maar die het tegenspreken niet wil horen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Goh, Piet discussieert om gelijk te hebben, niet om wat op te steken. Oud nieuws.
Ik heb gezegd dat er alleen maar anekdotisch bewijs is. Ik beweer niet dat er onomstotelijk bewijs is voor een buitenaards toestel bij Roswell.
Jij komt met de theorie dat het schotel verhaal van het leger wel eens heel goed desinformatie kan zijn. Ik mag dan toch aan jou vragen om dat eens wat verder te onderbouwen? Je gooit een wiki-link neer en doet alsof dat goed verklaart waarom er desinformatie bewust zou zijn verspreid.
Ik stel je vervolgens op een normale manier een gerichte vraag, maar een antwoord krijg ik niet van je. Grappig dat het Amerikaanse leger zich gedwongen zag hun verklaring in de jaren 90 aan te passen omdat niet alle details verklaard konden worden met hun vorige standpunt en dat jij wel in algemeenheden blijft praten en doet alsof je algemene verklaringen toepasbaar zijn op een specifieke situatie waarvan redelijk wat details bekend zijn.
Als jij desinformatie geloofwaardig wil maken, laat dan gewoon aan mij zien dat er vergelijkbare voorbeelden zijn? Ik sta open voor je theorie, maar je moet iets meer je best doen om desinformatie aan mij te verkopen. En een niets zeggende wiki-link is niet voldoende.
Hun technologie loopt te ver voor om voor ons goed te begrijpen en werkt voor een groot deel met bewustzijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom, als er alien ruimteschepen zijn buitgemaakt dat 65 jaar later nog steeds geen technologie heeft opgeleverd.
LOLquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef Fusions het volgende:
[..]
Hun technologie loopt te ver voor om voor ons goed te begrijpen en werkt voor een groot deel met bewustzijn.
Now tasty then, there are we beautiful done with say.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:23 schreef Fusions het volgende:
[..]
Hun technologie loopt te ver voor om voor ons goed te begrijpen en werkt voor een groot deel met bewustzijn.
Doordat het geen ontwikkelingsgeschiedenis heeft bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:09 schreef Gray het volgende:
Hoe zou je buitenaardse technologie geadopteerd door mensen herkennen als zijnde buitenaards, Piet?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Now tasty then, there are we beautiful done with say.
Heb je ET op bezoek gehad ofzo?
Debunkers kun je niet debunken want die bestaan wel. Onzin titel.quote:
Maar is de afwezigheid van bewijs bewijs an sich?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doordat het geen ontwikkelingsgeschiedenis heeft bijvoorbeeld
Computerchips zonder dat er IC achtige ontwikkelingen waren, transistors, halfgeleidertheorie, buizen, etc, hollerithkaarten die weer terug gaan op weefgetouwen, etc.
Nee, maar op zijn minst een hiaat in het verhaal. Geheime dienst en leger maken vliegende schotel buit, meer dan 60 jaar geleden, waarom is daar geen enkel bewijs voor in de vorm van artefacten of technologieen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar is de afwezigheid van bewijs bewijs an sich?
het kan bewijs zijn dat een bewering weinig 'geloofwaardigheid' heeft anders dan een "Argumentum ad auctoritatem": je moet iemand geloven 'omdat hij het zegt' en hij impliceert 'dat hij het wel zal weten'.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar is de afwezigheid van bewijs bewijs an sich?
en heb je ook naar de inhoud geluisterd ?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Debunkers kun je niet debunken want die bestaan wel. Onzin titel.
nogmaals wat er allemaal uit is gehaald wet jij en ik niet dat kan allemaal nog in de top seccet status zitten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar op zijn minst een hiaat in het verhaal. Geheime dienst en leger maken vliegende schotel buit, meer dan 60 jaar geleden, waarom is daar geen enkel bewijs voor in de vorm van artefacten of technologieen.
En dat is een beetje het probleem, anders dan bibliotheken vol onzin en een hele berg gepraat is er helemaal niets.
Hearsay, metageklets.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:11 schreef huupia het volgende:
[..]
en heb je ook naar de inhoud geluisterd ?
je hebt het dus niet gehoord ( verbaast me ook niet )quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hearsay, metageklets.
Die zei dit en die zei dat, verdachtmakingen, op de persoon spelen, wat verwacht je nu van Skeptic, bla bla bla bla bla bla
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:13 schreef huupia het volgende:
[..]
nogmaals wat er allemaal uit is gehaald wet jij en ik niet dat kan allemaal nog in de top seccet status zitten.
en dat er geen artefacten zijn is ook vrij logisch want de militairen hebben het hele veld minitieus nagezocht en alles meegenomen en afgevoerd !
Heb het vanmorgen even zitten kijken, echt, wat een triestheid, namedropping, hearsay, verdachtmakingen maar geen enkel concreet bewijs.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:16 schreef huupia het volgende:
[..]
je hebt het dus niet gehoord ( verbaast me ook niet )
daarom is het handig dat hele gebeuren is reconstructureerd aan de hand van alle getuigen en betrokkenen . oa door Stanton Friedman . en dan komt er toch een heel geloofwaardig verhaal naar voren dat er daadwerkelijk een schotel is neergestort .quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het claimen dat er bewijs is, maar dat dit natuurlijk geheim is omdat het bewijs is, is geen bewijs.
natuurlijk kan een reconstructie erg 'geloofwaardig' zijn...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef huupia het volgende:
[..]
daarom is het handig dat hele gebeuren is reconstructureerd aan de hand van alle getuigen en betrokkenen . oa door Stanton Friedman . en dan komt er toch een heel geloofwaardig verhaal naar voren dat er daadwerkelijk een schotel is neergestort .
Moet zeggen dat ik dit toch wel een aardig onderbouwde 'debunking' vindt van het verhaal van Chase Brandon.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het kan bewijs zijn dat een bewering weinig 'geloofwaardigheid' heeft anders dan een "Argumentum ad auctoritatem": je moet iemand geloven 'omdat hij het zegt' en hij impliceert 'dat hij het wel zal weten'.
In dit geval ging het om een ex-CIA medewerker, Chase Brandon , welke stellig beweerde te weten hoe Roswell verlopen zou zijn.
vraag 1... weet deze persoon er meer van?
Hierbij moeten we eventjes goed realiseren dat de CIA niet bestond toen Roswell plaatsvond, de CIA was ook niet betrokken bij het onderzoek.
meneer Chase heeft ook nooit vanuit zn beroep ermee te maken gehad.
Meneer Brandon's taak bij de CIA was vooral gericht op het gebied van publiciteit en entertainment industry, hij was specialist in propaganda en officieel contactpersoon voor films en andere media, en werkte vanuit de CIA mee als contactpersoon met meedere Hollywood-producties (Bourne identity, 24 en Discovery Channel-producties)..
zijn IMDB profiel: Chase Brandon - IMDb
het valt te bewtijfelen of hij een grote security clearance had, maar zijn hele beweringen over bewijs voor Roswell komt van en vertelling dat hij in 1990 'rondliep' in een geheim CIA-archief in Langley (hoofdkwartier CIA) en daar een doos met een handgeschreven opschrift 'roswell' aantrof dat hem gelijk overtuigde..
wat het precies was dat hem zo overtuigde, weigert hij te vertellen, maar hij geeft aan dat het 'handgeschreven verklaringen zijn en enkele foto's..'
tja... wat is nu eigenlijk de waarde van zulk een vertelling... eerlijk gezegd zou ik het extreem laag inschatten..
zeker als je erbij vermeld dat dezelfde man net, na zn pensioenering een sci-fi/complot-roman geschreven heeft dat gaat over Roswell, en hij deze annekdote verteld om zijn eigen boek te promoten. (zie http://cryptosconundrum.com/ )
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:34 schreef RM-rf het volgende:
natuurlijk kan een reconstructie erg 'geloofwaardig' zijn...
Hollywood doet dat bijna ieder jaar een stuk of tien maal, heel 'geloofwardig reconstrueren hoe het is als buitenlandse intelligente wezen de aarde bezoeken of conatct met emsen hebben...
<snip>
Hij is goed! Nominatie voor de leukste verhaspeling van 2013quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Intelligente wezen uit het buitenland ? Bestaan die nu ook al ? [ afbeelding ]
UFO niet, een vliegende schotel wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:19 schreef huupia het volgende:
[..]
daarom is het handig dat hele gebeuren is reconstructureerd aan de hand van alle getuigen en betrokkenen . oa door Stanton Friedman . en dan komt er toch een heel geloofwaardig verhaal naar voren dat er daadwerkelijk een schotel is neergestort .
dat jij daar geen enkele waarde aan hecht zegt mij iig genoeg dat ik klaar ben met deze discussie hier met jou .
het schiet namelijk niet op want alleen een ufo in je voortuin zal je doen geloven en zelfs dan mss nog niet eens .
Heb je in je kristallen bol gekeken?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:37 schreef Nemeosis het volgende:
Toekomstvisie voor honderd jaar na het eerste contact:
* Buitenaardse gevangenen zijn erg agressief tegen aardse gevangenen
* Aardse jongeren worden geronseld voor oorlogen op andere planeten, paspoorten worden dus afgepakt
* In onze steden bouwen zij grote mechanische gebouwen op plaatsen waar vroeger kerken stonden van ons subsidiegeld!
* De ET-Driehoek ergens in Nederland, buitenaardse bewoners bemoeien zich met onze aardse gewoontes, zo hebben wij bijvoorbeeld seks en planten wij ons zo voort, terwijl zij zich gewoon clonen.
* Een vreemde man met blond haar in de verre toekomst richt een partij op die alle buitenaardse graag een enkele reis terug naar hun eigen planeet geeft.
* Opsporing verzocht zit plotseling vol met bivakmutsen in een langwerpige/bolle vorm. Verder hebben de daders vaak een groen getinte huidskleur.
Owja, stom van me!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heb je in je kristallen bol gekeken? We zitten hier niet in ONZ, trouwens
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:54 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Owja, stom van me!
Ondanks dat ik wel in buitenaards leven geloof krijg ik soms een melige bui van dit onderwerp
Niet zo lang.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:06 schreef DeMolay het volgende:
Hoe lang heb je op deze "Hilarische" opmerking moeten broeden ?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:35 schreef Fusions het volgende:
De Egyptenaren hebben inderdaad informatie gekregen van aliens om de piramides enzo te maken.
Hmm... zou het?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:35 schreef Fusions het volgende:
De Egyptenaren hebben inderdaad informatie gekregen van aliens om de piramides enzo te maken.
Ben je nou troll of ...?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:35 schreef Fusions het volgende:
De Ferrari Enzo ook?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:35 schreef Fusions het volgende:
Deze uitspraak pik ik er nog even uit. Ik heb in de vorige posts meermalen gezegd dat verhalen van mensen niets anders is dan anekdotisch bewijs. Ik heb ook meermalen gezegd dat er geen onomstotelijk wetenschappelijk bewijs is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat je uitspraken van mensen die je geloof bevestigen als bewijs ziet.
Dat zijn dan buitenaardsen met hele primitieve technieken geweest. Soort holbewoners in space o.i.d.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Computerchips zonder dat er IC achtige ontwikkelingen waren, transistors, halfgeleidertheorie, buizen, etc, hollerithkaarten die weer terug gaan op weefgetouwen, etc.
Dus jij kan als je iets ziet het meteen namaken? Zonder eerst gereedschap, tussenproducten en dergelijke te ontwikkelen? En kan je dat niet dan is de technologie direct buitenaards?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat het 't einde van hun carriere betekent ligt m waarschijnlijk meer in andere factoren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:34 schreef joellsoares het volgende:
Hij heeft deze info natuurlijk niet naar buiten gebracht omdat dat het einde van zijn carrière zou betekenen zoals dit bij veel mensen het geval was. Dat mensen dit hele alien verhaal nog steeds niet geloven vind ik onbegrijpelijk. Als je het aan mij vraagt is het een kwestie van erkennen niet geloven.
Je bent nooit te oud om jezelf een podium te gevenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe oud is die Chase Brandon eigenlijk? Als ie een pensionado is, hoeft ie het niet meer voor zijn carriere te doen, lijkt me.
Daarom dus.. en als je een pensioen ontvangt, heb je geen zorgen meer over toekomstige werkgevers.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om jezelf een podium te geven
Dat deel schreef ik ook meer voor de wat jongere generatie, de eerstgenoemde twee voorbeelden in de post zie ik dichter bij Chase Brandon hoewel Buch wat jonger was heeft zowel hij als Sarah Mitchell Hedges de leugen een levenlang bij zich gehouden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarom dus.. en als je een pensioen ontvangt, heb je geen zorgen meer over toekomstige werkgevers.
Je snapt het punt nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Dus jij kan als je iets ziet het meteen namaken? Zonder eerst gereedschap, tussenproducten en dergelijke te ontwikkelen? En kan je dat niet dan is de technologie direct buitenaards?
En dit gezegd hebbende, er is helemaal geen technologie die geen eigen, aardse ontwikkelingsgeschiedenis kent die je aan kan wijzen als technologie buitgemaakt in Roswellquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Philip Corso, dat is die vent die beweerde dat hij artifacten uit die vliegende schotel haalde die er voor zorgde dat de Computerchip werd ontwikkeld, terwijl de transistor al uit de jaren 20 stamt en de eerste patenten voor geintegreerde cirquits Duits en Brits zijn, je de hele ontwikkeling ervan kan volgen, er was geen gevonden en toegepaste technologie die er ineens was.
Dat zei hij ook over kevlar, wat een verder ontwikkeling is van nylon, wat uit de jaren 30 stamt.
Er is geen enkele nieuwe technologie die er plots was, zonder een hele voorontwikkeling.
Verhalen worden ook steeds sterker naarmate ze vaker verteld worden. Ik weet daarom niet of de mensen die dit soort verhalen vertellen in de categorie pathologische leugenaar thuishoren, à la baron von Münchhausen, of dat het een oud verhaal is dat steeds een beetje aangedikt werd. Het kan zelfs heel goed zijn dat iemand zichzelf valse herinneringen aanpraat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat deel schreef ik ook meer voor de wat jongere generatie, de eerstgenoemde twee voorbeelden in de post zie ik dichter bij Chase Brandon hoewel Buch wat jonger was heeft zowel hij als Sarah Mitchell Hedges de leugen een levenlang bij zich gehouden.
Ik geloof mensen met een sterk verhaal niet zo snel blind op hun woorden. De vader van een ex had ergens in het oosten gevochten en was van z'n bataljon de enige die terugkeerde met een boot en die vertelde meer van dat soort sterke verhalen zonder blikken of blozen, info die gewoon te verifiëren viel en niet klopte. Ik zal niet zeggen dat deze mensen gek zijn maar bepaalde mensen schijnen aandacht nodig te hebben of nemen 't niet zo nauw met de werkelijkheid. Mensen die b.v. de term 'CV aandikken' niet begrijpen als in dat je de presentatie goed kunt verzorgen (en alle bij-zaken eruit laat) en meteen maar hun hele carriere bij elkaar liegen.
Tja, zo wordt uit een gocheltruuk op een feestje een bruiloft in Kanaanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Verhalen worden ook steeds sterker naarmate ze vaker verteld worden. Ik weet daarom niet of de mensen die dit soort verhalen vertellen in de categorie pathologische leugenaar thuishoren, à la baron von Münchhausen, of dat het een oud verhaal is dat steeds een beetje aangedikt werd. Het kan zelfs heel goed zijn dat iemand zichzelf valse herinneringen aanpraat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |