abonnement Unibet Coolblue
pi_127291778
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:17 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Als 1000 andere buren verklaren iets anders gezien te hebben dan wat die 5 buren gezien hebben dan is de verklaring van die 5 buren onjuist oftewel onbetrouwbaar.
Dat is de vraag niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127291783
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een simpele ja of nee en ik ben tevreden :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:29:54 #153
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_127291817
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat is de vraag niet.
Ik bel de politie en die mogen uitzoeken of die 5 mensen gelijk hebben of dat die 995 mensen gelijk hebben.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:31:14 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127291854
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een simpele ja of nee en ik ben tevreden :')
Ik ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127291952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:29 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik bel de politie en die mogen uitzoeken of die 5 mensen gelijk hebben of dat die 995 mensen gelijk hebben.
Er zijn geen duizend getuigen. Ik was vrij duidelijk volgens mij met mijn case. Er is de partner en er zijn de 5 andere getuigen. En allen wijzen zij de overbuurman aan.

Jij gaat tegen je partner zeggen "ik kan je verhaal niet geloven, maar ik bel de politie en dan kunnen zij het uitzoeken"?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:41:59 #156
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_127292157
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Er zijn geen duizend getuigen. Ik was vrij duidelijk volgens mij met mijn case. Er is de partner en er zijn de 5 andere getuigen. En allen wijzen zij de overbuurman aan.

Jij gaat tegen je partner zeggen "ik kan je verhaal niet geloven, maar ik bel de politie en dan kunnen zij het uitzoeken"?
Als er geen duizend getuigen zijn dan is jouw hypothetische vraag totaal niet relevant voor dit onderwerp.

Jij zegt immers min of meer dat 100% van de getuigen hetzelfde beweren.
pi_127292224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:41 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Als er geen duizend getuigen zijn dan is jouw hypothetische vraag totaal niet relevant voor dit onderwerp.
Mijn case bewijst dat ook skeptici getuigenverklaringen wel degelijk (tot op zekere hoogte) serieus nemen. Piet en anderen doen het voorkomen alsof je getuigenverklaringen nooit serieus kan nemen. Dat is natuurlijk complete onzin.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:38:23 #158
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127293598
denk dat we een beetje teveel afdwalen van het roswell onderwerp en de discussie is nu meer tecnisch ja en nee spelletje geworden ... en iets zegt me dat pietverdriet en consorten dat graag willen.
pi_127294392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom is het zo moeilijk voor mensen om gewoon een direct antwoord te geven op de vraag? De hele tijd dat gelul om de vraag te ontwijken.

Piet zegt dat getuigenverklaringen notoir onbetrouwbaar zijn en ligt dat verder niet toe. Ik laat zien dat ook skeptici getuigenverklaringen wel degelijk serieus nemen.

Ik zal jullie helpen: Piet, Beathoven en E_O, als jullie thuiskomen en jullie partner is geslagen of bedreigd met een mes door de overbuurman en 5 andere buren wijzen ook de overbuurman aan.... dan zal elk van jullie de politie bellen omdat jullie de getuigenverklaringen serieus nemen.

En dat is een feit en dat betekent dus dat ook jullie ooggetuigenverklaringen niet zomaar op voorhand wegwuiven. Jullie nemen de verklaringen serieus.
Snap je helemaal niet wat ik schreef? Ik geef je een direct antwoord op waarom die vergelijking niet opgaat.
pi_127294647
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Snap je helemaal niet wat ik schreef? Ik geef je een direct antwoord op waarom die vergelijking niet opgaat.
Welke vergelijking? Ik maak geen vergelijking. Ik geef een case en vraag een simpele vraag om zodoende te bewijzen dat je niet zomaar alle getuigenverklaringen van tafel kunt vegen.

Ik snap zelf ook wel dat "waarneming" in verschillende situaties op verschillende manieren werkt, maar ik roep niet dat getuigenverklaringen "notoir onbetrouwbaar" zijn om daarmee alle getuigenverklaringen van tafel te vegen. Met name Piet doet dat wel.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127294835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:38 schreef huupia het volgende:
denk dat we een beetje teveel afdwalen van het roswell onderwerp en de discussie is nu meer tecnisch ja en nee spelletje geworden ... en iets zegt me dat pietverdriet en consorten dat graag willen.
Geen van hen heeft de lezing van Donald Schmitt bekeken. Jammer, want hij vertelt heel interessante dingen.

Wat dan vooral zo vreemd is, is dat ze bij elkaar opgeteld veel tijd besteden aan posten in dit topic, maar niet even een uurtje kunnen uittrekken om een lezing te bekijken.

Als ik veel tijd besteed aan een discussie vind ik hem interessant en wil ik de materie induiken. Als ik de materie niet induik, dan houdt dat in dat ik de discussie niet interessant vind en dan na een aantal posts verdwijn ik weer uit het topic.

Vreemd genoeg blijven "skeptici" hier posten, terwijl de discussie ze blijkbaar niets interesseert.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127295691
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Welke vergelijking? Ik maak geen vergelijking. Ik geef een case en vraag een simpele vraag om zodoende te bewijzen dat je niet zomaar alle getuigenverklaringen van tafel kunt vegen.

Ik snap zelf ook wel dat "waarneming" in verschillende situaties op verschillende manieren werkt, maar ik roep niet dat getuigenverklaringen "notoir onbetrouwbaar" zijn om daarmee alle getuigenverklaringen van tafel te vegen. Met name Piet doet dat wel.
Je komt zelf met een vergelijking tussen sightings en een strafzaak.Ik leg je precies uit waarom die niet opgaat. Ik leg je ook uit waarom getuigenverklaringen met andere bewijsstukken wel overtuigend zijn.
Ik snap niet waar je moeilijk over doet, eigenlijk.
pi_127295990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je komt zelf met een vergelijking tussen sightings en een strafzaak.Ik leg je precies uit waarom die niet opgaat. Ik leg je ook uit waarom getuigenverklaringen met andere bewijsstukken wel overtuigend zijn.
Ik snap niet waar je moeilijk over doet, eigenlijk.
Waar ik "moeilijk over doe" heb ik net uitgelegd. Ik probeer met mijn voorbeeld aan te geven dat je niet zomaar kunt zeggen dat getuigenverklaringen notoir onbetrouwbaar zijn en dat je ze daarom allemaal maar van tafel kunt vegen.

Ik heb nergens gezegd dat mijn voorbeeld 1 op 1 vergelijkbaar is met de meeste UFO sighings. Jij begint nu over de vergelijking met UFO's, ik ga alleen in op wat Piet zei dat waarneming notoir onbetrouwbaar is. Ik probeer hem in te laten zien dat hij niet zomaar alle waarneming over 1 kam moet scheren en dat je moet nuanceren en naar de specifieke situatie moet kijken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127296724
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waar ik "moeilijk over doe" heb ik net uitgelegd. Ik probeer met mijn voorbeeld aan te geven dat je niet zomaar kunt zeggen dat getuigenverklaringen notoir onbetrouwbaar zijn en dat je ze daarom allemaal maar van tafel kunt vegen.

Ik heb nergens gezegd dat mijn voorbeeld 1 op 1 vergelijkbaar is met de meeste UFO sighings. Jij begint nu over de vergelijking met UFO's, ik ga alleen in op wat Piet zei dat waarneming notoir onbetrouwbaar is. Ik probeer hem in te laten zien dat hij niet zomaar alle waarneming over 1 kam moet scheren en dat je moet nuanceren en naar de specifieke situatie moet kijken.
Is het nou een vergelijking of niet? Anders ben je erg offtopic bezig. Waarneming is overigens zeker onbetrouwbaar, moet daarom altijd geverifieerd worden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:21:32 #165
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_127297330
"Extraordinary claims require extraordinary evidence". - Carl Sagan
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:43:20 #166
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127298350
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:21 schreef R0N1N het volgende:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence". - Carl Sagan
briljante man die Carl Sagan , alleen over het ufo fenomeen weet/wist hij weinig .
pi_127298473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:21 schreef R0N1N het volgende:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence". - Carl Sagan
Ook dat nog ja. De meest aannemelijke verklaring is vaak de juiste. Als er iets gebeurt dat zeer onaannemelijk lijkt, zul je dus alle mogelijke aannemelijker oorzaken helemaal moeten uitsluiten.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:53:52 #168
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127298814
veni
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:21 schreef R0N1N het volgende:
"Extraordinary claims require extraordinary evidence". - Carl Sagan
klinkt leuk zo een quote maar is natuurlijk gewoon bs !

er is bewijs nodig maar niet buitengewoon , gewoon bewijs is goed genoeg !
pi_127299542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:53 schreef huupia het volgende:
veni

[..]

klinkt leuk zo een quote maar is natuurlijk gewoon bs !

er is bewijs nodig maar niet buitengewoon , gewoon bewijs is goed genoeg !
Wat er bedoeld wordt is dat je bij een ongelooflijke claim extra overtuigend zult moeten zijn, maar inderdaad, gewoon bewijs zou al heel goed zijn.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:11:06 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127299687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat er bedoeld wordt is dat je bij een ongelooflijke claim extra overtuigend zult moeten zijn, maar inderdaad, gewoon bewijs zou al heel goed zijn.
En dus niet de verhalen van bv wolf, brandon en corso die aan alle kanten rammelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juni 2013 @ 09:23:50 #171
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_127314749
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dus niet de verhalen van bv wolf, brandon en corso die aan alle kanten rammelen
en de andere verhalen ? daar reageeer je niet op :{w
  zondag 22 maart 2015 @ 18:12:56 #172
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_150918998

Kick, 5 mei is er weer nieuws :9
van jaime maussan, ik ben benieuwd
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')