Elke 100 meter staat er een camera die in je auto is gezoemd en gecontroleerd met software en mensen die die camera's continu begluren.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de inhoudt van mijn auto is nog nooit gecontroleerd.
quote:Op zondag 8 juli 2012 12:50 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Elke 100 meter staat er een camera die in je auto is gezoemd en gecontroleerd met software en mensen die die camera's continu begluren.
http://www.volkskrant.nl/(...)-partij-blijft.dhtmlquote:PVV'er Richard de Mos, die niet opnieuw in de Tweede Kamer komt, besluit na zijn vakantie of hij voor de PVV gemeenteraadslid in Den Haag blijft. Eén ding is al wel zeker: als hij niet doorgaat in de raad, dan gaat z'n zetel naar de PVV.
'Ik zou nooit aan zetelroof doen', zei het Tweede Kamerlid vandaag nadat hij had uitgewaaid bij de Nieuwe Waterweg. PVV-leider Geert Wilders heeft De Mos gevraagd in de gemeenteraad te blijven. De Mos verkeert echter in tweestrijd, sinds hij vrijdagavond van Wilders te horen kreeg dat hij niet op de kandidatenlijst voor de verkiezingen van 12 september staat.
'Ik ben in de raad gegaan voor de Haagse en Scheveningse kiezers die op mij hebben gestemd. Maar wil ik nog actief zijn voor een partij die een motie van wantrouwen tegen mij heeft ingediend?', aldus De Mos. Het besluit van Wilders om hem niet op de lijst te zetten, heeft hij als een gigantische mokerslag ervaren.
De heer Mos kan zijn eigen beslissingen prima nemen hoor geloof mij nu maar.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-partij-blijft.dhtml
Meneer De Mos weet dus niet, dat hij zijn zetel op persoonlijke titel bezet?
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom gaat die De Mos niet door in de TK? Zijn eigen keuze?
quote:Het besluit van Wilders om hem niet op de lijst te zetten,
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:21 schreef Oldie57 het volgende:
Het is een puinhoop bij de enige racistische partij van Nederland. Die klote-partij die het imago van Nederland in het buitenland enorm schaadt en dus ook de de economische belangen van Nederland is hopelijk bezig met haar zwanenzang. Maar ja, de kiezers van de PVV zijn niet bijster slim dus het zal nog wel een tijdje duren voordat dit gezwel uit politiek Nederland is weggesneden.
De PvdA heeft met een verliescijfer van 35% nauwelijks nog bestaansrecht.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
Als jullie dan toch bezig zijn, snijden jullie de PvdA ook even weg?
Nu moet de partijleiding dat nog doorkrijgen en we hebben succes.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:53 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
De PvdA heeft met een verliescijfer van 35% nauwelijks nog bestaansrecht.
de PVV gaat nooit meer wegquote:Op zondag 8 juli 2012 19:21 schreef Oldie57 het volgende:
Die klote-partij die het imago van Nederland in het buitenland enorm schaadt en dus ook de de economische belangen van Nederland is hopelijk bezig met haar zwanenzang. Maar ja, de kiezers van de PVV zijn niet bijster slim dus het zal nog wel een tijdje duren voordat dit gezwel uit politiek Nederland is weggesneden.
gewoon een nette beslissing, die zetel behoort meer aan de PVV dan aan De Mos toe. Hij is wel bezig om heel clean afscheid te nemenquote:Op zondag 8 juli 2012 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-partij-blijft.dhtml
Meneer De Mos weet dus niet, dat hij zijn zetel op persoonlijke titel bezet?
Volgens de Kieswet niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gewoon een nette beslissing, die zetel behoort meer aan de PVV dan aan De Mos toe.
Mja dit vind ik wel een beetje mierenneukerij. Als hij zijn zetel meegenomen had zpu je hem dan van zetelroof gaan beschuldigen?quote:
klopt maar ik krijg altijd een beetje een wrange smaak als mensen een zetel die ze voor een partij binnenhalen maar voor zichzelf gaan houden.quote:
Niet echt want in 90% van de gevallen vertegenwoordigen ze niet eens een zetel maar hebben ze die van de partij gekregen (meeste stemmen gaan namelijk naar no. 1).quote:Op zondag 8 juli 2012 23:05 schreef Charles.Darwin het volgende:
Een zetel op persoonlijke titel zorgt er ook voor dat politieke partijen niet te pas en te onpas mensen uit de fractie te gooien. In mijn ogen is het een belangrijk democratisch instrument.
Dat is irrelevant zodra individuen de zetels van de kamer bezetten. Dit zijn de mensen die het werk moeten doen, en de partij heeft ze niet voor niets dusdanig hoog op de lijst gezet.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:12 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Niet echt want in 90% van de gevallen vertegenwoordigen ze niet eens een zetel maar hebben ze die van de partij gekregen (meeste stemmen gaan namelijk naar no. 1).
Dat heeft er niks mee te maken. De Kieswet is er heel duidelijk over. Een zetel wordt bezet zonder last of ruggespraak. Het is aan de partij om te zorgen dat de persoon die de zetel krijgt, zich in de partij thuis blijft voelen en blijkbaar heeft de PVV daar moeite mee.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:12 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Niet echt want in 90% van de gevallen vertegenwoordigen ze niet eens een zetel maar hebben ze die van de partij gekregen (meeste stemmen gaan namelijk naar no. 1).
Nee, natuurlijk niet. Dat is namelijk zijn goed recht.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja dit vind ik wel een beetje mierenneukerij. Als hij zijn zetel meegenomen had zpu je hem dan van zetelroof gaan beschuldigen?
http://www.volkskrant.nl/(...)-dat-gaat-over.dhtmlquote:Het duurde minder dan een minuut, het telefoontje waarin Richard de Mos hoorde dat hij geen plek op de lijst had. .
Zondagmiddag in de Haagse vruchtenbuurt. Buiten regent het, binnen zet Richard de Mos koffie. Hij wijst naar de tuin. 'Dat ging knap klote vrijdagavond', zegt hij. 'Ik zat buiten met familie, een paar bevriende PVV-Kamerleden en een aantal medewerkers. Om negen uur ging de telefoon. 'Hé Ries, met Geert. Ik heb slecht nieuws voor je. Je komt niet op de lijst.' Het duurde nog geen minuut. Vernieuwen en verjongen was zijn ongeloofwaardige argument. En o ja, of ik wel lid van de Haagse gemeenteraad wilde blijven.'
De Mos (36) zegt het maar meteen: hij gaat niet wild om zich heen slaan. 'Geert heeft te lang gewacht met het bekendmaken van de kandidatenlijst. Dat had hem veel ellende bespaard, want al sinds april liep de spanning behoorlijk op. Maar wat Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven hebben gedaan, vind ik onbeschoft. Nestbevuilers zijn het. Je moet niet spugen in de hand waaruit je een paar jaar hebt gegeten.'
Hij heeft nog een reden om zich te beheersen. 'Of ik in de raad blijf, beslis ik deze zomer. Dit is toch een motie van wantrouwen. Het is ook dubbel. Als ik bij de eerste 15 had gestaan, waarop ik rekende, had ik de horlepiep gedanst. Ik vind het schijnheilig om nu te zeggen dat de PVV een klotepartij is. Die zetel in de raad blijft hoe dan ook van de PVV. Eens een PVV'er, altijd een PVV'er.
(...)
Hij somt op van wie hij zoal bemoedigende sms'jes kreeg in het weekend. Van vriend en vijand. Kamerleden en bewindslieden, raadsleden en wethouders. En ja, ook van Martin Bosma. 'Jammer, maar hou het hoofd koel', was de boodschap.
De Mos: 'Mijn grootmoeder zei altijd: boos zijn is menselijk, boos blijven is des duivels. Ik ben op dit moment laaiend op Geert, maar dat gaat over. Ik besef heel goed dat ik Kamerlid was dankzij hem. Helaas is het door hem ook binnen een minuut weer afgelopen.'
Nee meneer de Mos, geertslaafje . Je bent kamerlid dankzij je kiezers . Je vertegenwoordige hen, en het was niet de bedoeling dat je de Geert vertegenwoordigde.quote:Ik ben op dit moment laaiend op Geert, maar dat gaat over. Ik besef heel goed dat ik Kamerlid was dankzij hem. Helaas is het door hem ook binnen een minuut weer afgelopen.'
Welke kiezers? Juist erg realistisch van hem dat Geert de stemmentrekker is, niet de lijst. Kan allemaal staatsrechtelijk wel anders liggen, de praktijk is weerbarstiger.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee meneer de Mos, geertslaafje . Je bent kamerlid dankzij je kiezers . Je vertegenwoordige hen, en het was niet de bedoeling dat je de Geert vertegenwoordigde.
Dit, en andersom wordt er ook weer lekker boos gedaan als een kamerlid een fractie verlaat en voor zichzelf begint.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke kiezers? Juist erg realistisch van hem dat Geert de stemmentrekker is, niet de lijst. Kan allemaal staatsrechtelijk wel anders liggen, de praktijk is weerbarstiger.
Want de PvdA brengt Nederland in een slecht daglicht in het buitenland? De PvdA heeft een partijprogramma dat niet alleen onuitvoerbaar is, maar zichzelf regelrecht tegenspreekt? De PvdA handelt uit ongefundeerde onderbuikgevoelens?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
Als jullie dan toch bezig zijn, snijden jullie de PvdA ook even weg?
http://frontbencher.nl/20(...)ert-hetze-tegen-pvv/quote:Met het invoeren van een kliklijn over kandidaten op de PVV-kieslijst, voert RTL Nieuws een hetze tegen de PVV. Dat heeft Geert Wilders zondag gemeld in een Twitterbericht.
De chef van de politieke redactie van RTL Nieuws, Kees Berghuis, stelde zaterdag een e-mailadres in waarop mensen informatie over de kandidaat-Kamerleden kunnen meldden. Zaterdag maakt Wilders de namen bekend van 49 kandidaten, van wie een flink aantal nieuwe mensen. Het emailadres is tipderedactie@rtl.nl.
In een ander Tweet-bericht, meldde Berghuis zaterdag dat hij ook open staat voor info over alle kandidaten van de andere partijen die de Tweede Kamer in willen.
Maar desalniettemin is Wilders boos. Hij geeft in de Tweet ook nog een sneer aan Nieuwsuur, dat vol met anti-PVV retoriek zou zitten. ,,Objectieve” journalistiek, aldus Wilders schertsend.
Wilders heeft in het verleden veel problemen gehad met Kamerleden die bleken iets op hun kerfstok te hebben.
Zo zou Dion Graus zijn vriendin hebben mishandeld, maakte Hero Brinkman ruzie met een barman, pleegde Jhim van Bemmel valsheid in geschrifte, zou Marcial Hernandez iemand een kopstoot hebben gegeven in een bar, pleegde Eric Lucassen ontucht met ondergeschikten in zijn functie als onderofficier van het leger en zou hij wangedrag hebben getoond tegen zijn buren, werd het het telecombedrijf van James Sharpe 2 keer veroordeeld voor het oplichten van klanten en loog Richard de Mos dat hij schooldirecteur was, terwijl hij alleen de opleiding daarvoor had genoten.
Een deel van de kandidaten hierboven is al uit de fractie. Van Bemmel, De Mos en Lucassen werden door Wilders niet op de lijst gezet voor de verkiezingen van 12 september.
De PVV-kiezers dus. Als die niet stemmen dan dan was er niks pluche te verdelen voor Geert onder zijn slaafjes.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)air-op-Twitter.dhtmlquote:De populariteit van Geert Wilders op Twitter is in de afgelopen drie maanden flink afgenomen. In april werd de PVV-leider nog in ruim een derde van de tweets over politieke leiders genoemd; in juni zakte dat aantal terug tot nog maar 20 procent. Dat blijkt uit een analyse van Frankwatching en onderzoeksbureau DamKam, die tweets op grote schaal onder de loep legden.
Voor een maandelijkse TwitterMonitor werden 200.000 tweets met politieke inhoud bestudeerd. Van de afgelopen drie maanden, april tot en met juni, werden 370.000 tweets onderzocht die specifiek met politieke leiders te maken hadden. Kernvraag: wie van de politici werd eigenlijk het vaakst genoemd?
De uitkomst blijkt opvallend. Wilders werd in die laatste onderzochte maand veel minder vaak aangehaald dan in de eerste maand. Het Twitter-publiek lijkt, met andere woorden, een beetje 'Wilders-moe' te zijn. Bij demissionair premier Mark Rutte is juist een tegengestelde trend te zien. In april ging 24 procent van het aantal tweets nog over de VVD-leider, terwijl dat in juni is opgelopen tot bijna 40 procent. Dat is wellicht te verklaren door de ontwikkelingen rond de eurocrisis. Rutte is bijvoorbeeld vaak in Brussel voor een ingelaste eurotop.
Buma en Sap piekten in mei in twitterconversaties; daarna waren zij een heel wat minder populair onderwerp. Pechtold en Roemer daarentegen lijken juist een steeds geliefder onderwerp onder twitteraars te worden.
Bron: Telegraafquote:Ruzie ex-PVV'ers tijdens debat
De ex-PVV'ers Hero Brinkman en Monica Nunes zijn elkaar maandagavond verbaal in de haren gevlogen tijdens een vergadering van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Ze maakten elkaar uit voor leugenaar en bedrieger.
Brinkman en Nunes maakten tot voor kort beiden deel uit van de Onafhankelijke Burger Partij (OBP), die ontstond nadat Brinkman uit de PVV was gestapt. Nunes stapte eind juni op haar beurt samen met fractiegenoot Gerton van Unnik weer uit de OBP.
De VVD had een debat aangevraagd over de laatste opsplitsing. Tijdens dat debat kregen Brinkman en Nunes het met elkaar aan de stok, meldt RTV Noord-Holland. Ze dreigden e-mails openbaar te maken en Brinkman las een sms voor. "Ik vind het pijnlijk dat het zo moet, maar er werden vragen aan mij gesteld en die moet ik beantwoorden," zei Brinkman. "Ik moest me verdedigen, omdat Brinkman over mij liegt," stelde Nunes.
Ook Gerton van Unnik, die zelf afwezig was, moest het ontgelden. Brinkman noemde hem een "spion van de PVV". Hij zou voordat Brinkman bekend maakte uit de PVV te stapen een mail met de plannen aan landelijke partijgenoten hebben gestuurd. Ook nadat Van Unnik met Brinkman vertrok uit de PVV, bleef er informatie lekken volgens Brinkman. Daarom moest er een "mol binnen de partij zijn die als een spion diende voor de PVV, en dat is Van Unnik," aldus Brinkman.
Zowel Brinkman als Nunes willen als eenmansfractie verdergaan.
Hoezo nog maar 3 jaar, volgens mij blijft de PVV wel ongeveer 1,5 miljoen van onze bevolking trekken hoor, ook in de toekomst. Zijn potentieel, om ooit iets te zeggen te krijgen, is echter wel over zijn hoogte punt heen. Dus hij zal een stukje dalen op gegeven moment, en dan komt de volgende snijboon weer aan met soortgelijke partij/beweging. We zijn er niet van af.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De PVV houd het hoguit nog een jaar of drie uit, Wilders zit binnen een jaar in de VS een of andere pro-israel/anti islam lobby te verdedigen en de 'loyalisten' maken zich belachelijk door hun egobelang voorop te stellen.
Ik zie Geert iig niks positiefs meer bijdragen aan de politiek in de komende tijd, zeker niet als hij, van de onbekame kamerleden die hij al heeft, de gene die dan nog een beetje ervaring (zouden moeten) hebben, de kamer uit stuurt.
Welk pensioen pakt Brussel precies af?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:50 schreef FemacampSurvivor het volgende:
PVV staat op het punt om gigantisch groot te worden als het simpele burgervolk hard in zijn portmonee wordt gepakt de komende tijd door het dictatoriale regime in brussel.
Heb je 45 jaar hard gewerkt voor een pensioentje pakt brussel het ineens van je af, en al die gevestigde partijen praten het gewoonlijk weer goed.
De hoge heren in Brussel jonguh!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welk pensioen pakt Brussel precies af?
Oud nieuws, de bejaarden blijven toch ongemoeid. Als compensatie gaan we nu achter de vrachtwagenchauffeurs aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:50 schreef FemacampSurvivor het volgende:
PVV staat op het punt om gigantisch groot te worden als het simpele burgervolk hard in zijn portmonee wordt gepakt de komende tijd door het dictatoriale regime in brussel.
Heb je 45 jaar hard gewerkt voor een pensioentje pakt brussel het ineens van je af, en al die gevestigde partijen praten het gewoonlijk weer goed.
Ja grappig wij worden al 10 jaar gepakt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Oud nieuws, de bejaarden blijven toch ongemoeid. Als compensatie gaan we nu achter de vrachtwagenchauffeurs aan.
Leg eens uit?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:50 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |