abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114508668
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:35 schreef mrien het volgende:
Let er op dat de prijs van de woning conform de markt waarde is, de prijzen zijn zo veel gezakt.
Het kan zonder makelaar ja, scheelt hun (verkoper) alleen de courtage.
Tekenen gebeurd gewoon bij de notaris
(Voorlopig) koopcontract kun je door een makelaar op laten stellen voor een x bedrag. Vaak is het handig dit in combinatie met de taxatie te laten doen
ah, kijk! nou dat is een antwoord :Y we zijn n00bs ja! er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden :*

we hebben nog zoveel mogelijkheden jongens. dat huis komt pas over een paar jaar beschikbaar. maar goed, ook dat zou een optie zijn als we niks vinden :+ het is wel precies zoiets als wat ik in gedachten had, dat wel :@ wederom, mensen die nieuwsgierig zijn kunnen pmmen, dan stuur ik een fundalinkje van dat huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:00:43 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114508797
Je kunt ook een bouwkundige keuring en taxatie laten doen, die laatste heb je waarschijnlijk sowieso nodig voor een hypotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114508953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:09 schreef simmu het volgende:

[..]

heej, lees je wel! ik beperk me helemaal niet tot die 2. ik zit juist op de vorige pagina uit te leggen dat ik hier prima zit.

het punt is dat wij oorspronkelijk dachten die twee niet te kunnen betalen. dat blijkt nu misschien (!) mee te vallen, waardoor we het dus wel even serieus willen overwegen. hell; ik overweeg alles wat hier voorbij komt.

wachten is voor ons trouwens niet geheel onverdeeld gunstig, aangezien onze woningbouw al een huurverhoging van maximaal aangekondigd heeft. echter; we hebben ook een terminaal zieke schoonpa die net zn huis aan het verkopen is :X dus ja; och, wat zal ik zeggen :')
In ieder geval is er iets waar je erg mee moet oppassen:

- te veel vertellen tegen makelaars en andere verkooptypes
- verliefd worden op een huis, of te makkelijk tot koop overgaan

Heb geduld. Zeg nee. Neem ofwel een aankoopmakelaar in de hand, of speel het spel zelf (maar roep dan niet vooraf al iets over je budget. En met bieden; doe wel een bod, maar begin laag. Geef aan dat je het de vraagprijs niet waard vindt ivm de verwachte prijsdaling die nog door zal zetten.

De huizenmarkt is momenteel een kopersmarkt. Jij hebt dus nu macht omdat je vanuit huur komt. Een luxepositie. Buit die uit! Als je koopt ben je die positie kwijt.

En wat je ook wel kunt doen is kijken naar huizen die iets duurder zijn en dan alsnog keihard een bedrag van 180k uitonderhandelen. In sommige gevallen, zeker als een huis al langer te koop staat is 40k van de vraagprijs af geen uitzondering.

De markt van huizen tot 180k doet het nog wel aardig, want dat kunnen starters betalen. Erboven wordt het voor verkopers snel veel moeilijker. kans is aanwezig dat je voor 15k meer een flinke lap grond + 2 kamers extra en garage erbij hebt...
Whatever...
pi_114512449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:56 schreef simmu het volgende:

ah, kijk! nou dat is een antwoord :Y we zijn n00bs ja!
Dat blijkt wel uit al je reacties. Zie voorlopig af van het kopen van een huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:06:56 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114513094
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 22:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ze stellen vragen en doen niets overhaast, of je gaat even niet om niets lopen bitchen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 22 juli 2012 @ 00:52:01 #156
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114517525
En toch zit er een kern van waarheid achter dat advies van Blomke. Prijzen zakken, blijven ze misschien nog wel even doen ook.
Ook hoi !
  zondag 22 juli 2012 @ 07:51:32 #157
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_114522260
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 22:53 schreef blomke het volgende:
Waarom? Omdat de prijzen dalen?
De hypotheekrente is stijgende, dus lenen wordt duurder. Dus nu wel een huis kopen.

(Voor de duidelijkheid: de reden om nu wel een huis te kopen is net zo'n onzin als de reden om er nu geen te kopen. Voldoet het huis aan alle wensen en eisen, kunnen jullie het betalen en is er geen reden om aan te nemen dat het bedrag wat je overeenkomt voor jou niet past, kun je gerust kopen.)

Geef die mensen nou geen onzinadvies omdat je zelf oogkleppen op hebt. Daar help je ze niet mee.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_114522370
koop niet nu iets wat over een jaar beschikbaar komt. luister niet naar mensen die zeggen dat het de marktwaarde vertegenwoordigd. prijzen zijn gewoon nog hoog, zullen dalen en wil je daar straks mee geconfronteerd worden. gewoon bieden wat je zelf een reële prijs vindt, of lager als je ermee weg denkt te komen.
pi_114522375
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 00:52 schreef Inlognaam het volgende:
En toch zit er een kern van waarheid achter dat advies van Blomke. Prijzen zakken, blijven ze misschien nog wel even doen ook.
prijzen zakken en prijzen stijgen. such is the way of things. als de prijzen van tv's zakken en je hebt een nieuwe tv nodig om wat voor reden dan ook, dan wacht je toch ook niet eindeloos lang af tot het in andermans ogen ideale moment :?

nogmaals: huizenmarktdingen kunnen uitgevochten worden in het daarvoor bestemde topic :* dit topic is bedoeld voor ons, omdat wij nu in onze situatie besloten hebben dat wij graag een huis willen kopen en dat ook kunnen. dit hebben wij nog nooit gedaan, dus hebben wij vragen en bedenkingen. die we hier graag kwijt willen.
pi_114522376
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 07:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waarom? Omdat de prijzen dalen?
De hypotheekrente is stijgende, dus lenen wordt duurder. Dus nu wel een huis kopen.

(Voor de duidelijkheid: de reden om nu wel een huis te kopen is net zo'n onzin als de reden om er nu geen te kopen. Voldoet het huis aan alle wensen en eisen, kunnen jullie het betalen en is er geen reden om aan te nemen dat het bedrag wat je overeenkomt voor jou niet past, kun je gerust kopen.)

Geef die mensen nou geen onzinadvies omdat je zelf oogkleppen op hebt. Daar help je ze niet mee.
de prijzen zitten in een lift. naar beneden wel te verstaan. wachten kan wel zeker zinvol zijn. hogere hypotheeklasten krijg je sowieso mee te maken tenzij je het vastlegd voor de hele periode, maar dan zul je ook meer betalen dan de huidige 'marktconforme' hypotheekrente voor kortlopend.
pi_114522388
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop niet nu iets wat over een jaar beschikbaar komt. luister niet naar mensen die zeggen dat het de marktwaarde vertegenwoordigd. prijzen zijn gewoon nog hoog, zullen dalen en wil je daar straks mee geconfronteerd worden. gewoon bieden wat je zelf een reële prijs vindt, of lager als je ermee weg denkt te komen.
natuurlijk ga ik dat nu niet kopen. ik ga ook al me niet nu vastleggen in allerlei afspraken. well duh. ik ga gewoon elke mogelijkheid, elk huis, elk ietsje wat ik tegenkom zorgvuldig na. als wij voorlopig niks naar ons zin vinden, dan zou het dan wellicht een prima valide optie zijn. ik heb geen verstand van "kan het zonder makelaar" en dus vraag ik het na. hoe dom van mij :N
pi_114522398
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:29 schreef simmu het volgende:

[..]

natuurlijk ga ik dat nu niet kopen. ik ga ook al me niet nu vastleggen in allerlei afspraken. well duh. ik ga gewoon elke mogelijkheid, elk huis, elk ietsje wat ik tegenkom zorgvuldig na. als wij voorlopig niks naar ons zin vinden, dan zou het dan wellicht een prima valide optie zijn. ik heb geen verstand van "kan het zonder makelaar" en dus vraag ik het na. hoe dom van mij :N
het waren enkel wat overwegingen. ik zie hier meningen als harde feiten voorbij komen als advies. wilde alleen waarschuwen dat je uiteindelijk enkel jezelf verantwoording schuldig bent en niemand die hier advies geeft jouw rekeningen gaat betalen. verder ga ik dit topic lekker volgen want spannend :7
pi_114523147
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:29 schreef simmu het volgende:
well duh. ik ga gewoon elke mogelijkheid, elk huis, elk ietsje wat ik tegenkom zorgvuldig na. als wij voorlopig niks naar ons zin vinden, dan zou het dan wellicht een prima valide optie zijn. ik heb geen verstand van "kan het zonder makelaar" en dus vraag ik het na. hoe dom van mij :N
Als je een n00b bet op huizengebied, ga dan niet kopen. Je valt in een financieel ravijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114523183
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je een n00b bet op huizengebied, ga dan niet kopen. Je valt in een financieel ravijn.
man, kap nou met deze topicvervuiling. volgens deze redenatie zou niemand ooit een huis kunnen kopen, aangezien iedereen altijd ergens ooit voor het eerst een huis koopt.

ga dit soort wijsheden verkondigen in het huizenmarkttopic. daar zit je denk ik prima op je plek.
  zondag 22 juli 2012 @ 10:15:58 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114523213
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Natuurlijk, want als je nog 50 jaar blijft huren zit je financieel een stuk beter....
Het is niet zo dat kopen alleen voorbehouden is aan financieel experts.

Hou eens op je eigen DSB-frustraties te pas en te onpas neer te zetten als de onomstotelijke waarheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114523274
Als je al niet weet dat je ook zonder makelaar iets kunt (ver)kopen, dan ben je een prooi voor die beroepsgroep.
  zondag 22 juli 2012 @ 10:23:13 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114523310
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:20 schreef blomke het volgende:
Als je al niet weet dat je ook zonder makelaar iets kunt (ver)kopen, dan ben je een prooi voor die beroepsgroep.
En nu de vraag in het topic gesteld is weten ze het antwoord, hoppatee, ontprooid door FOK!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114523392
Er valt hier nog een flink aantal adviezen te "ontprooien".
  zondag 22 juli 2012 @ 10:32:59 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114523443
Daar is het topic dus voor, en vooralsnog werkt dat prima zonder flauwe one-liners die niet op feiten maar op persoonlijke frustratie gebaseerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114523727
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:20 schreef blomke het volgende:
begrijpend lezen is ook een vak he. ik weet prima dat je zonder makelaar kunt verkopen, ik vraag me dan alleen af hoe dat precies in zn werk gaat en wat de consequenties zijn.

als ik me dat niet zou afvragen en domweg meega in wat mensen me aanbieden. nou dat zou dom zijn. ik herhaal; kom ofwel met antwoord op de vragen die gesteld worden, ofwerl rot je gewoon op uit dit topic, dit begint me onderhand behoorlijk te ergeren.
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 11:07:58 #171
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114524136
Dames en heren ? Zullen we dit topic gewoon gaan gebruiken voor gerichte adviezen of antwoorden op de situatie van simmu ?

Zoals al gezegd is dit is GEEN huizenmarkt-topic, iedereen die zijn hart daarover wil luchten samen met al zijn frustraties en/of adviezen verwijs ik graag naar dit topic ---> Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.

Carry on ! :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 12-08-2012 10:48:10 ]
pi_114524189
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Dames en heren ? Zullen we dit topic gewoon gaan gebruiken voor gerichte adviezen of antwoorden op de situatie van simmu ?

Zoals al gezegd is dit is GEEN huizenmarkt-topic, iedereen die zijn hart daarover wil luchten samen met al zijn frustraties en/of adviezen verwijs ik graag naar dit topic ---> Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.

Carry on ! :O
Inderdaad, trap die blomke maar weg.
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 11:13:24 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114524240
Verder merk ik dat er in K&W maar weinig gedaan wordt met dit knopje warnbig.png daarmee kan een user dit soort situaties eerder onder de aandacht brengen van ons als moderators. *O*
pi_114524970
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:32 schreef Leandra het volgende:
Daar is het topic dus voor, en vooralsnog werkt dat prima zonder flauwe one-liners die niet op feiten maar op persoonlijke frustratie gebaseerd zijn.
Ik ben niet gefrustreerd op huizengebied, heb alleen ervaring met huizen (ver)kopen en alle zaken en beroepsgroepen die daar bij komen kijken. Momenteel is het een uiterst wankel "evenwicht" op de huizenmarkt, voor zover je al van evenwicht kunt spreken. Daar wil ik onervaren starters en n00b's voor waarschuwen.
pi_115187341
Nog vorderingen Simmu?
pi_115188405
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:09 schreef mrien het volgende:
Nog vorderingen Simmu?
morgenochtend een afspraak met een niet nader genoemde bank met een cooperatief karakter 8-) :+ *)
pi_115198492
Dan kunnen die 4,5% rente bieden bij NHG-hypotheken (10 jaar vast, banksparen), hoorde ik pas ;)

Ken je deze site al? https://www.eyeopen.nl/hypotheek/hypotheekvergelijker

[ Bericht 19% gewijzigd door poemojn op 06-08-2012 18:57:25 ]
pi_115254005
zo. nou. die luitjes hadden zo ongeveer een beetje precies hetzelfde te melden als <die andere>

enige verschil was dat zij het lopende krediet (niets van opgenomen, maar ik heb graag zo'n lijntje beschikbaar) en de creditcard (tot haar grote verbazing niet geregistreerd bij het bkr. wat klopt, wie wil weten hoe dat kan vraagt het maar :D ) noemde.

echter; omdat wij zonder meer niet maximaal-wat-mag-op-je-maandloon willen als hypotheek is het allemaal geen probleem. ze promoten wel nogal de 50% aflossingsvrij.

eigen bank nog en dan hou ik het eventjes voor gezien mbt me voor laten lichten op het hypotheek vlak, tot (!) we echt daadwerkelijk iets op het oog hebben. uiteraard ga ik dan als een malle shoppen :7

de huizen die we tot nu toe gezien hebben zijn (voor het merendeel) mooi & leuk, maar het allemaal net niet zeg maar. dus ik wacht. en ik wacht. en wacht tot er iets veranderd. saai hoor :{
pi_115255966

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 07-08-2012 22:01:19 ]
pi_115256053
quote:
jaja, morgen ga ik mijn al een half jaar trouw bewaarde boekenbon van 20 euro uitgeven :o kopenkopenkopen *O*
pi_115257232
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115257568
quote:
Daar staat de Rabo niet bij :)

Leuk Simmu, nu nog een huis ;) Succes!
pi_115257911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef poemojn het volgende:
Daar staat de Rabo niet bij :)
Als je al bij de Rabo binnen bent geweest is dat ook niet nodig. Je hebt dan in ieder geval vergelijkingsmateriaal t.o.v. de offerte van de Rabo.

(Overigens zijn er het laatste jaar wel meer banken van die site 'verdwenen'. Wellicht vragen ze een te hoge vergoeding?)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115259423
Zou kunnen, al dacht ik dat eyeopen de eerste is die rabo-tarieven publiceert. Er valt verder overal nog wel wat over te onderhandelen natuurlijk.

Simmu, misschien helpt het als je iedereen die je kent laat weten wat je zoekt? Er zijn misschien mensen die niet te koop staan maar wel willen verkopen, en dan zou 't onderhands kunnen.
pi_115260002
Heeft Rabo dan nu al een uniform rentebeleid?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_115277664
De Rabo staat er niet tussen omdat elke bank daarvan simpelweg "zelfstandig" is en hun eigen rente kunnen bepalen. Al wordt dat doorgaans gewoon 1 op 1 overgenomen van hogerhand.
pi_115278156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:25 schreef poemojn het volgende:
Zou kunnen, al dacht ik dat eyeopen de eerste is die rabo-tarieven publiceert. Er valt verder overal nog wel wat over te onderhandelen natuurlijk.

Simmu, misschien helpt het als je iedereen die je kent laat weten wat je zoekt? Er zijn misschien mensen die niet te koop staan maar wel willen verkopen, en dan zou 't onderhands kunnen.
zie de bladzijde hiervoor in dit topic :P
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:28:14 #188
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_115280070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:57 schreef _VoiD_ het volgende:
De Rabo staat er niet tussen omdat elke bank daarvan simpelweg "zelfstandig" is en hun eigen rente kunnen bepalen. Al wordt dat doorgaans gewoon 1 op 1 overgenomen van hogerhand.
Dat... wel moet ik zeggen dat de Rabobank bij mij een erg scherpe rente kon aanbieden (veel scherper dan elke site kon aangeven).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_115393512
nav een prijsverlaging gaan we maar eens de makelaar bellen maandagochtend :Y
ik ben al een tijdje een beetje gecharmeerd van deze en nu is het dus in prijs verlaagd!
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:57:10 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115398667
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2012 00:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je hebt de makelaar in je kaarten laten kijken, niet erg handig.

Persoonlijk zou ik nooit naast een school of op steenworp afstand gaan wonen.

Die opknapper klinkt interessant, praat er nog 10-15K af en je hebt een leuk klusbudget voor een nieuwe keuken, dakkapel, badkamer etc.
nou inderdaad. je wil niet weten wat een overlast je daarvan hebt, afgezien van de herrie.

oke en toen bleken er nog 3 pagina's te zijn :@

[ Bericht 8% gewijzigd door lady-wrb op 10-08-2012 22:29:06 ]
pi_115416424
we hebben op dit moment nog 10 jaar lagere schooltijd te gaan he lady ;)

die waar we nu willen gaan kijken staat voor 209 trouwens.
pi_115417503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:21 schreef simmu het volgende:
nav een prijsverlaging gaan we maar eens de makelaar bellen maandagochtend :Y
ik ben al een tijdje een beetje gecharmeerd van deze en nu is het dus in prijs verlaagd!
Spannend!
pi_115417915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben nogal visueel ingesteld :P

[ afbeelding ]
Het voordeel van huis 1 is dat je bergruimte op zolder hebt. Kun je er staan? Huis 2 heeft amper bergruimte denk ik.

Er bleken nog wat pagina's te zijn.
Succes maandag.
pi_115418495
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het voordeel van huis 1 is dat je bergruimte op zolder hebt. Kun je er staan? Huis 2 heeft amper bergruimte denk ik.

Er bleken nog wat pagina's te zijn.
Succes maandag.
van die zijn huizen 1 en 2 heel mooi en direct betrekbaar, doch allebei krapjes voor een gezin met 2 kinderen. nr 3 heb ik resoluut afgewezen :P nrs 1 en 2 wat minder resoluut (want heel erg mooi en luxe) maar toch wel afgewezen.

niet vergeten: ik neem mijn tijd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:52:46 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115422195
Wat vindt je man eigenlijk?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115426320
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat vindt je man eigenlijk?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:02 schreef sangdrax het volgende:
Hoi,

Wat gebekvecht maar ook vooral wel nuttige informatie hier :) Dank daarvoor :)

Natuurlijk gaan we beter kijken naar:
- de hypotheek, want je moet vergelijken, maar we hadden domweg een indruk nodig.
- een bouwkundige keuring als het zover is, en uiteraard kan zo'n gast ook dingen missen, maar ziet nog altijd heel wat meer dan wij.
- starterslening, maar daar is pas in september weer geld voor in de gemeente (als het project verlengd wordt).

en hebben we natuurlijk de luxe om te wachten en te onderhandelen daardoor. De woningen dalen nog in prijs en inderdaad wat jullie zeggen, je kan serieus onder de vraagprijs gaan zitten. De prijzen dalen gewoon, dus moet ook de verkoper een gok wagen. Vooral als we niet perse de woning hoeven te kopen is onze positie sterk, omdat we altijd kunnen roepen "niet meer dan X of anders niet".

Het gaat er daarom denk ik ook om hoezeer de verkoper van z'n woning af moet, want als ze geen druk ervaren hebben ze de neiging om het uit te zingen lijkt me. Huis 1 was bijvoorbeeld al onbewoond ;)

Maar hoe je achter de waarde van een woning komt.. er stond hier al wat nuttigs, en heb inderdaad alsnog een hoog handje-klap gevoel erbij. Geen wonder dat die markt zo vatbaar is voor zeepbellen :P

Eens tijd om te spitten naar gegevens over andere woningen in de omgeving etc. Hoeveel worden er verkocht, voor hoeveel, etc. Dat is wel iets wat ik oppik hier :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:34:51 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115426518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:28 schreef simmu het volgende:

[..]

[..]

Ja dank je, maar die had ik wel gelezen.

Ik krijg de indruk dat je het voornamelijk in je eentje doet/beslist, vandaar mijn vraag. Die indruk ontstaat vooral uit de toon/woordkeuze, niet uit of je man al dan niet meepost.

Was gewoon benieuwd. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:37:15 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115426596
Het zal niet de eerste relatie zijn waarin de een alles mag uitzoeken/regelen en de ander alleen maar goed- of afkeurt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:51:26 #199
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115426905
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:37 schreef Leandra het volgende:
Het zal niet de eerste relatie zijn waarin de een alles mag uitzoeken/regelen en de ander alleen maar goed- of afkeurt....
Hè get wat naar lijkt me dat. Nu ja, of je moet het beiden best vinden natuurlijk. Maar volgens mij zijn het, in dat soort relaties, overigens wel vaak de vrouwen die rete-dominant zijn en hun man als een halve gare behandelen. Je ziet het hier op FOK! ook wel: hele klaagposts van vrouwen over hun man. Ik kan me er niets bij voorstellen, dat je daar behoefte aan zou hebben. Ik snap dan ook nooit waar de aantrekkingskracht nog zit, als je vindt dat je man een lulletje rozenwater is - nog los van het feit dat ik het van weinig respect voor je partner vind getuigen.

Maar goed, dit is wat off-topic natuurlijk. :D Simmu en man doen alles gewoon samen. *; Op naar een mooi nieuw huis! :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115431715
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dank je, maar die had ik wel gelezen.

Ik krijg de indruk dat je het voornamelijk in je eentje doet/beslist, vandaar mijn vraag. Die indruk ontstaat vooral uit de toon/woordkeuze, niet uit of je man al dan niet meepost.

Was gewoon benieuwd. :)
als jij je indruk al klaar hebt hoef ik niks meer toe te voegen toch :* tis maar goed dat jij hier naar binnen kan gluren en alles hoort wat wij bespreken :)

of moet ik consequent overal "we" plaatsen? dan kunnen jullie fijn gaan zeiken over van die stellen waarin de partners alleen nog maar over "we" spreken, samen 1 email delen en een gezamelijke facebook hebben :')

voor de duidelijkheid; sangdrax komt zelden op het forum, behalve wanneer ik hem attendeer op iets. wat wij hier thuis bespreken komt ook heus wel hier terecht, aangezien we tot nu toe (11 jaar) altijd alles eerlijk besproken/uitgevochten hebben. fok is echter idd way meer mijn ding dan het zijne :o dus spreek ik hier vanuit mijzelf. my, een heus persoon :D

\geirriteerd.

wat jammer dat dit topic over vanalles gaat behalve waar het voor dient de laatste pagina of wat :N

edit; ik bedoel met 'komt hier terecht' niet dit topic, maar onze uiteindelijke keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')