Het vetgedrukte sprong mij even in het oog...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:
de makelaar vroeg of we asap iig eentje kunnen laten vallen. daar zijn we helder over; nummertje 3. wat nu? mijn man is nogal hot op die woning nr 2. ik zie mogelijkheden, maar ook uitdagingen![]()
daar vragen ze precies 180k voor, wat ons budget is. waarmee we dus in de problemen komen met de keuken, badkamer en vloerbedekking enzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar de linkjes! Waarom is de nieuwbouwwoning eigenlijk niet geschikt?
Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakkenquote:die makelaar weet onze maximale prijs
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:
conclusie: we willen maximaal ¤180.000 besteden aan de aankoop. inclusief kosten koper als het kan, maar bij iets megagaafs dan, vooruit, ex kostenkoper. maar geen cent meer. niets, noppes, nada en niks.
onze harde eisen:
• minimaal 3 slaapkamers
• afsluitbare ruimte voor hobbie
• tuin
• berging
• geen (!) opknapper
• in dit dorp.
Want met 2 kinderen is het zo decadent om een tuin en 3 slaapkamers te willen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).
oh, wat de hypotheekadviseur als als maximale prijs noemt is ook niet wat wij als maximale prijs hanteren hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:19 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakken
Ik neem aan dat hij niet bij het gesprek zat met de hypotheekadviseur...
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:46 schreef simmu het volgende:
en sorrie, maar ik vindt het niet belachelijk hoog geeist om met een gezin met 2 kinderen een woning met 3 slaapkamers te willen. zeker niet als je nagaat dat we dat prima kunnen betalen. we zitten trouwens in de regio drenthe. dit dorp krimpt niet, beetje verderop wel. hell, als we bereid zijn om te vertrekken naar een ander dorp kunnen we gaan voor vrijstaand en 6 kamers hoor! maar we willen graag in dit dorp blijven.
man, ga jij ff misquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..
quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..
Btw Drenthe is natuurlijk wel fantastisch wonen, ook voor 180.000,- kan je daar iets fraais vinden.
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:37 schreef blomke het volgende:
Voor 180.000,- incl. k.k. .... in ons dorp heb je daar niets voor.
Volgens mij woon jij niet veel verder bij mij vandaan....en heb je het prima naar je zin!quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...
Ook dat klopt. Bovendien - als je tijdens de verbouwing in je huurwoning blijft - zit je met dubbele lasten. Reken rustig een half jaar én huur, én hypotheek plus de verbouwingskosten. Kan je gelijk intrekken, scheelt je een half jaar dubbele lasten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:31 schreef simmu het volgende:
nog even for the record: ik heb niks tegen ex woningbouw; ik vind alleen bij die 3de woning dat het veel te duur is voor wat je dan krijgt: klunzig geinstalleerde keuken, ranzige badkamer en de oorspronkelijke plee. ik ga dus echt niet meer betalen dan we nu doen voor een woning die er een stuk slechter uitziet en waar we dan ook nog eens een bak geld tegenaan moeten gooien voor een verbouwing (wat ik met 2 kleine kinderen dus om te beginnen niet zie zitten)
quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).
Jezus kerel, als je niets constructiefs kan bijdragen, blijf dan gewoon op uit zo'n topic als dit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
ik ben er net even wezen kijken vanaf de buitenkant, maar het is erg verwaarlosst zo op het eertse gezicht. verwilderde tuin, bladderende verf aan de houten kozijnen, die garagedeur die vrijwel uit elkaar valt. dus ook die wordt hem niet en die ene nieuwbouwwoning is net vanochtend uit de verkoop gehaaldquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou ik had het wel geweten. Ik vind die 6kamer woning vanaf de buitenkant zoveel meer uitstraling hebben!
bouwkundige keuring is voor ons een vereistequote:Op woensdag 4 juli 2012 10:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Jezus kerel, als je niets constructiefs kan bijdragen, blijf dan gewoon op uit zo'n topic als dit.
Stel je voor zeg, je wil graag 3 slaapkamers en een tuintje. Stel je voor, je wil graag in een bepaalde regio wonen. Ongehoord! Decadent!
Zielige reactie van je.
TS, je hebt neem ik aan nu nog geen koopwoning, dus je hoeft niet op verkoop daarvan te wachten?
Zou het een idee zijn om eens een bouwkundige keuring te laten doen van de twee kandidaten om te zien of daar gekke zaken in te vinden zijn?
alles 2010quote:
Dan moet je een aankoopmakelaar inhuren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:00 schreef simmu het volgende:
en ik heb er een topic over geopend om te kunnen brainstormen dames en heren![]()
want ik wil graag wel weloverwogen hier in stappen, terwijl we hier domweg echt geen verstand van hebben
Dan moet je er niet instappen, of deskundigheid inhuren. Zowel op bouwtechnisch- als op hypothecair gebied. Anders ga je dubbelnat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:00 schreef simmu het volgende:
terwijl we hier domweg echt geen verstand van hebben
Het enigste wat die doet is voor je onderhandelen over de prijs, die kun je later ook niet verantwoordelijk houden als er verborgen gebreken waren mag je toch zelf aan de slag om dat weer op te lossen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je een aankoopmakelaar inhuren.
TS weet nergens wat vanaf, ook niet bij het aankopen van een huis, weet niets van prijzen die geboden kunnen worden of hoeveel huizen waard zijn. Het lijkt me dan erg onverstandig om zonder kennis van zaken de markt op te gaan en maar lukraak op een huis te gaan bieden. En nu weet ik niet hoe het bij jou zit, maar de prijs vind ik toch behoorlijk belangrijk in zo`n geval.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het enigste wat die doet is voor je onderhandelen over de prijs, die kun je later ook niet verantwoordelijk houden als er verborgen gebreken waren mag je toch zelf aan de slag om dat weer op te lossen.
Ik vind aankoopmakelaren in ieder geval een onnodig dienst.
Aankoopmakelaar die je overhaalt om het huis, dat het toch net niet is en je daarom niet wilde hebben, toch maar te kopen tegen het te hoge tegenbod van de verkoopmakelaar. "We middelen de verschillen" Beide makelaars blij, verkoper blij en TS zit dan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Zelfs al zou TS geen huis kopen kan ze een aankoopmakelaar inhuren die haar iig een beetje wegwijs maakt in het hele verhaal en kan ze ervaring opdoen.
Misschien dat dat bij jou in de achterbuurten zo gaat, bij ons gaat dat gelukkig heel andersquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Aankoopmakelaar die je overhaalt om het huis, dat het toch net niet is, toch maar te kopen tegen het te hoge tegenbod van de verkoopmakelaar. "We middelen de verschillen" Beide makelaars blij, verkoper blij en TS zit dan.
Ben jij altijd zo raar in je gevolgtrekkingen? Of alleen op het gebied van huizen?quote:3 maanden later wel het ideale huis te koop in het dorp verderop, nog lager in prijs ook (prijsdaling gaat steeds sneller, PvdA in de regering). "Had ik maar een kwartaal gewacht en me niet laten beïnvloeden door die aankoopmakelaar. En nou ontdekken we ook een verende vloer, asbest in het dakbeschot en smeuïgheid in de achtertuin".....tha, daar kijkt een aankoopmakelaar niet naar.
Het is altijd handjeklapquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef Basp1 het volgende:
Makelaars pretenderen wel van alles maar weten ook niet veel van prijzen af, meestal is het een handjeklap met de andere makelaar eigenlijk zou je dan een echte inkoper mee moeten nemen.![]()
Zo simpel is het vaak wel. Makelaars stuwen de prijzen op in het proces van aan- en verkoop (vergelijk het met execitoriaal geveilde huizen) om er zo veel mogelijk aan te verdienen. Leuk voor de verkoper, maar het voordeel bij aankoop zie ik in het geheel nietquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef Basp1 het volgende:
Makelaars pretenderen wel van alles maar weten ook niet veel van prijzen af, meestal is het een handjeklap met de andere makelaar eigenlijk zou je dan een echte inkoper mee moeten nemen.![]()
De meeste schattingen hoeveel een huis waard is is ook alleen maar gebaseerd op de eerdere transacties van vergelijkbare objecten in de buurt en dan een kleine marge voor onderhoud / extra's.
Vandaar de fixed-price makelaars waar je mee doodgegooid wordtquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo simpel is het vaak wel. Makelaars stuwen de prijzen op in het proces van aan- en verkoop (vergelijk het met execitoriaal geveilde huizen) om er zo veel mogelijk aan te verdienen. Leuk voor de verkoper, maar het voordeel bij aankoop zie ik in het geheel niet
Zo gaat dat maar al te vaak, buurtonafhankelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Misschien dat dat bij jou in de achterbuurten zo gaat, bij ons gaat dat gelukkig heel anders
Ik trek logische en plausibele conclusies uit objectieve waarnemingen. Soms met wat vreemde humor doorspekt, maar feit is dat zowel een aankoopmakelaar, bouwkundige als een taxateur, gebreken over het hoofd zien. Ooit meegemaakt dat zo iemand in de tuin gaat staan spitten om te kijken wat er in de grond zit? Of in de kruipruimte kruipt om verrotte balkkoppen te vinden?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Ben jij altijd zo raar in je gevolgtrekkingen? Of alleen op het gebied van huizen?
Logisch en plausibel zou ik ze niet noemen, objectief al helemaal niet, gezien je hypotheekonkunde, je misplaatste pretentie het beter te weten dan experts, je vervormde visie op de huizenmarkt an sich en je algehele arrogantie jegens kopers in het algemeen. Het feit dat je alleen al over mijn omgeving oordeelt zonder enige kennis van zaken zegt genoeg natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo gaat dat maar al te vaak, buurtonafhankelijk.
[..]
Ik trek logische en plausibele conclusies uit objectieve waarnemingen. Soms met wat vreemde humor doorspekt, maar feit is dat zowel een aankoopmakelaar, bouwkundige als een taxateur, gebreken over het hoofd ziet.
Ja, want zodra je een huis koopt verlies je gelijk al het recht op vergoeding inzake verborgen gebreken. Ofzo.quote:Ooit meegemaakt dat zo iemand ind e tuin gaat staan spitten om te kijken wat er in de grond zit?
Transactieprijs opvragen? Waar zou je dat willen doen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef Basp1 het volgende:
Kan TS niet bij het kadaster van sommige vergelijkbare panden die ze wel mooi vind en recentelijk verkocht zijn de transactieprijs opvragen?
Andersom: je stelt dat ik een achterbuurt woon (....) . Van jouw omgeving weet ik hoegenaamd niets, behalve dat het niet ver van mijn buurt is. Of woon ik in een hele grote achterbuurt, dat zou alles verklaren natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:31 schreef Scorpie het volgende:
Het feit dat je alleen al over mijn omgeving oordeelt zonder enige kennis van zaken zegt genoeg natuurlijk
TS is zich aan het informeren dan mag ze ook wel wat andere verhalen horen ipv wij van wc-eend zijn blij dat er nog meer wc-eenden zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is altijd handjeklapof je nou met of zonder aankoopmakelaar gaat onderhandelen. Kans is alleen groot dat je veel te hoog gaat zitten omdat je niet weet wat je aan het doen bent.
Dus nergens is er voor het publiek toegankelijke vergelijking om in te zien voor hoeveel een pand nu echt verkocht is?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:34 schreef error_404 het volgende:
[..]
Transactieprijs opvragen? Waar zou je dat willen doen?Iig niet bij het kadaster, daar is wel een hypotheekbedrag bekend, maar dat zegt ook niets, aangezien het tegenwoordig erg handig is om je hypotheek gewoon hoger in te laten schrijven, zodat je niet nog een keer langs de notaris hoeft.
Ja hoor, als die verhalen gestoeld zijn op feiten en niet op onderbuikgevoelens zoals blomke tentoonspreid is er niks aan het handje.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
TS is zich aan het informeren dan mag ze ook wel wat andere verhalen horen ipv wij van wc-eend zijn blij dat er nog meer wc-eenden zijn.
Nooit gehoord van no cure no pay?quote:Hoe zit het nu eigenlijk met de kadaster en prijzen verhaal, 7.50 euro per object, of een aankoopmakelaar die 1250 euro voor het koop proces vraagt ongeacht of het tot een koop komt of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |