abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113735797
het besluit is genomen: we gaan een huis kopen. we zijn bij de hypotheekadviseur geweest, hebben ons laten adviseren en hebben daarna zelf dingen bedacht en doorgerekend en nagevraagd. conclusie: we willen maximaal ¤180.000 besteden aan de aankoop. inclusief kosten koper als het kan, maar bij iets megagaafs dan, vooruit, ex kostenkoper. maar geen cent meer. niets, noppes, nada en niks.

onze harde eisen:

• minimaal 3 slaapkamers
• afsluitbare ruimte voor hobbie
• tuin
• berging
• geen (!) opknapper
• in dit dorp.

ik let al een tijdje (een jaar of 2 :s) ) op funda hier in de buurt. meestal staat er wel iets geschikts te koop, nu even niet. er zijn wel wat woningen, maar of net te duur, of gewoon niet naar mijn zin. maar goed; met het budget helder en onze wensen ook zijn we naar de makelaar gestapt. die aanbeval om ondanks mijn "nah, tis het allemaal net niet, ook al staat er vaak zat iets te koop" riep: "je moet iig leren kijken naar die huizen, dus doe lekker een bezichtiging!". dus, zo gezegd, zo gedaan.

woning 1: naast de basisschool, gebouwd in 2000. mooi. goed verzorgd, je kan er zo in. 110 m2, 3 slaapkamers. bijkeuken, zonnecollectoren en een carport. (dat laatste boeit ons geen zak). het komt klein over en de badkamer is alleen te bereiken via de ouderslaapkamer. wel dus een aparte wc in de bijkeuken. vraagprijs: ¤198

woning 2: ook naast basisschool (2 huizen verderop). iets ander type. is wat kleiner, maar oogt groter. goed verzorgd. ook hier: je kan er zo in. 100 m2. vloerverwarming in badkamer en keuken, zonnecollectoren en een carport. vraagprijs: ¤199.5

woning 3: ex woningbouw. die oogt onaf en/of slecht gemaakt. de badkamer en wc zijn een ramp, het keukenblok steekt uit want dat bleek achteraf toch niet te passen(een centimeter of 2). heeft 2 slaapkamers op de verdieping (voormalig 3, waarvan 2 met schuindak gedoe) en een zolder, met bergschotten maar verder nog kaal. ¤168

de makelaar vroeg of we asap iig eentje kunnen laten vallen. daar zijn we helder over; nummertje 3. wat nu? mijn man is nogal hot op die woning nr 2. ik zie mogelijkheden, maar ook uitdagingen :')

er zijn hiernaast nog 2 net-niet geschikte woningen voor ons. een gave nieuwbouwwoning ¤180 von) en een 6kamer(!) 3onder1kap in het dorpscentrum. enneh, die makelaar weet onze maximale prijs, dus hoe moeten we nu bieden, mochten we besluiten het te proberen bij woning nr2? of 1?

nja, koopwoningn00bs dus. help ons! ^O^

disclaimer: uiteraard heb ik de fundalinkjes, die wil ik hier niet zien :) als je ze wil zien pm je maar en je linkt niet, dank u :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:10:24 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113739545
Ik word nu wel nieuwsgierig naar die hobby!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113742428
Ik ben benieuwd naar de linkjes! Waarom is de nieuwbouwwoning eigenlijk niet geschikt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:05:51 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113742993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:

de makelaar vroeg of we asap iig eentje kunnen laten vallen. daar zijn we helder over; nummertje 3. wat nu? mijn man is nogal hot op die woning nr 2. ik zie mogelijkheden, maar ook uitdagingen :')
Het vetgedrukte sprong mij even in het oog...

Wat je ook doet, laat je nooit, maar dan ook NOOIT onder druk zetten van de makelaar, TS.
Die meneer/mevrouw heeft het moeilijk nu, met die ingestorte huizenmarkt. Hij/zij moet ook vreten, namelijk, en dus wil-ie dat je zo snel mogelijk tot een beslissing komt. ;)

Niet op ingaan. Neem je tijd, en zoek rustig verder. Iedere maand dat je wacht zijn de prijzen weer verder gekelderd.
Veel succes!

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-07-2012 01:01:04 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113743496
Je hebt de makelaar in je kaarten laten kijken, niet erg handig.

Persoonlijk zou ik nooit naast een school of op steenworp afstand gaan wonen.

Die opknapper klinkt interessant, praat er nog 10-15K af en je hebt een leuk klusbudget voor een nieuwe keuken, dakkapel, badkamer etc.
pi_113749107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar de linkjes! Waarom is de nieuwbouwwoning eigenlijk niet geschikt?
daar vragen ze precies 180k voor, wat ons budget is. waarmee we dus in de problemen komen met de keuken, badkamer en vloerbedekking enzo.

de hobbie is niet zo spannend hoor, ik ben veel bezig met papier en foto's. dus ook met messen, snijmallen verf en dat soort werk. dat vind ik niet zo'n goede combi met de 2 jarige en de 3 jarige. en ziehier waarom naast de school voor ons fijn is

de makelaar heeft het heel heel moeilijk. dat klopt. er waren hier 2 makelaars, eentje is er vorig jaar al mee gestopt. enne; de makelaart kan toch wel in mijn kaarten kijken, die weet exact de wie is wie van het hele dorp hoor. ik zal eerder uit moeten kijken met een aankoopmakelaar en belangenverstrengeling!
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:19:33 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113749428
quote:
die makelaar weet onze maximale prijs
Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakken :')
Ik neem aan dat hij niet bij het gesprek zat met de hypotheekadviseur...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113749524
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:
conclusie: we willen maximaal ¤180.000 besteden aan de aankoop. inclusief kosten koper als het kan, maar bij iets megagaafs dan, vooruit, ex kostenkoper. maar geen cent meer. niets, noppes, nada en niks.

onze harde eisen:

• minimaal 3 slaapkamers
• afsluitbare ruimte voor hobbie
• tuin
• berging
• geen (!) opknapper
• in dit dorp.

Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).

Mijn advies: stel je aankoop uit, er komen steeds meer huizen op de markt tegen steeds lagere vraagprijzen. Kan je me de provincie/steek DM/PM-en?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113749579
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:

[..]
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).
Want met 2 kinderen is het zo decadent om een tuin en 3 slaapkamers te willen?

TS is je man een Weis en Hickman fan?
pi_113749618
Voor 180.000,- incl. k.k. .... in ons dorp heb je daar niets voor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113749728
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:19 schreef error_404 het volgende:

[..]

Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakken :')
Ik neem aan dat hij niet bij het gesprek zat met de hypotheekadviseur...
oh, wat de hypotheekadviseur als als maximale prijs noemt is ook niet wat wij als maximale prijs hanteren hoor.

en ja; mijn man is fan van weis en hickman :P

en sorrie, maar ik vindt het niet belachelijk hoog geeist om met een gezin met 2 kinderen een woning met 3 slaapkamers te willen. zeker niet als je nagaat dat we dat prima kunnen betalen. we zitten trouwens in de regio drenthe. dit dorp krimpt niet, beetje verderop wel. hell, als we bereid zijn om te vertrekken naar een ander dorp kunnen we gaan voor vrijstaand en 6 kamers hoor! maar we willen graag in dit dorp blijven.

even wat verdere achtergrond: we wonen nu in een huurwoning in dit dorp en zitten prima :) dus ik kan het me veroorloven om gewoon te zeggen: nope, dit is niks :N en mijn kont hier te parkeren :Y scheefwonen bladiebla :P

plus: binnen nu en zeg, een jaartje of 5 komt er een leuke zak met geld via een erfenis/schenking. (zal zo'n 50k zijn, om en nabij doe eens een schatting). die rekenen we niet mee, wel houden we er rekening mee in de hypotheek, dat we ongestraft tussentijds kunnen aflossen.
pi_113749789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:46 schreef simmu het volgende:

en sorrie, maar ik vindt het niet belachelijk hoog geeist om met een gezin met 2 kinderen een woning met 3 slaapkamers te willen. zeker niet als je nagaat dat we dat prima kunnen betalen. we zitten trouwens in de regio drenthe. dit dorp krimpt niet, beetje verderop wel. hell, als we bereid zijn om te vertrekken naar een ander dorp kunnen we gaan voor vrijstaand en 6 kamers hoor! maar we willen graag in dit dorp blijven.
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..

Btw Drenthe is natuurlijk wel fantastisch wonen, ook voor 180.000,- kan je daar iets fraais vinden.
pi_113749852
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..
man, ga jij ff mis :D
we wonen hier nu 3.5 jaar en daarmee is dit voor mij een persoonlijk record. ik heb nog nooit van mijn leven ergens zo lang gewoond. wat is er mis mee dat we het prettig vinden dat de kinderen naar de school kunnen waar ze al ingeschreven staan? dat ze gewoon hier op gym blijven en belangrijker: dat we geen tweede auto hoeven aan te schaffen!
pi_113750507
quote:
[..]

Btw Drenthe is natuurlijk wel fantastisch wonen, ook voor 180.000,- kan je daar iets fraais vinden.
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:37 schreef blomke het volgende:
Voor 180.000,- incl. k.k. .... in ons dorp heb je daar niets voor.
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...
pi_113750609
nog even for the record: ik heb niks tegen ex woningbouw; ik vind alleen bij die 3de woning dat het veel te duur is voor wat je dan krijgt: klunzig geinstalleerde keuken, ranzige badkamer en de oorspronkelijke plee. ik ga dus echt niet meer betalen dan we nu doen voor een woning die er een stuk slechter uitziet en waar we dan ook nog eens een bak geld tegenaan moeten gooien voor een verbouwing (wat ik met 2 kleine kinderen dus om te beginnen niet zie zitten)
pi_113750887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...
Volgens mij woon jij niet veel verder bij mij vandaan....en heb je het prima naar je zin!
pi_113750927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:31 schreef simmu het volgende:
nog even for the record: ik heb niks tegen ex woningbouw; ik vind alleen bij die 3de woning dat het veel te duur is voor wat je dan krijgt: klunzig geinstalleerde keuken, ranzige badkamer en de oorspronkelijke plee. ik ga dus echt niet meer betalen dan we nu doen voor een woning die er een stuk slechter uitziet en waar we dan ook nog eens een bak geld tegenaan moeten gooien voor een verbouwing (wat ik met 2 kleine kinderen dus om te beginnen niet zie zitten)
Ook dat klopt. Bovendien - als je tijdens de verbouwing in je huurwoning blijft - zit je met dubbele lasten. Reken rustig een half jaar én huur, én hypotheek plus de verbouwingskosten. Kan je gelijk intrekken, scheelt je een half jaar dubbele lasten.
pi_113751012
Net-niet woningen moet je niet kopen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:39:43 #19
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_113752223
Nou ik had het wel geweten. Ik vind die 6kamer woning vanaf de buitenkant zoveel meer uitstraling hebben!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:43:23 #20
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113752302
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
quote:
Jezus kerel, als je niets constructiefs kan bijdragen, blijf dan gewoon op uit zo'n topic als dit.
Stel je voor zeg, je wil graag 3 slaapkamers en een tuintje. Stel je voor, je wil graag in een bepaalde regio wonen. Ongehoord! Decadent!

Zielige reactie van je.

TS, je hebt neem ik aan nu nog geen koopwoning, dus je hoeft niet op verkoop daarvan te wachten?
Zou het een idee zijn om eens een bouwkundige keuring te laten doen van de twee kandidaten om te zien of daar gekke zaken in te vinden zijn?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_113752447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou ik had het wel geweten. Ik vind die 6kamer woning vanaf de buitenkant zoveel meer uitstraling hebben!
ik ben er net even wezen kijken vanaf de buitenkant, maar het is erg verwaarlosst zo op het eertse gezicht. verwilderde tuin, bladderende verf aan de houten kozijnen, die garagedeur die vrijwel uit elkaar valt. dus ook die wordt hem niet en die ene nieuwbouwwoning is net vanochtend uit de verkoop gehaald :D

ik heb zonet zitten kijken naar de woz waarden, maar daar raak ik dus van in de war :@

woning 1: 170k
woning 2: 207k (hoger dan de vraagprijs dus!)
woning 3: 124k
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:48:39 #22
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113752478
Allemaal dezelfde peildatum?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:51:38 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113752561
WOZ-waarde zegt helemaal niets; dat is door de gemeente vastgesteld en aanvechtbaar. Het zegt niets over de feitelijke waarde bij verkoop van een pand. daarbij stellen de meeste gemeenten de WOZ graag naar boven bij, zodat ze meer inkomsten hebben. Het wordt niet voor niets een melkkoetje genoemd ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113752628
WOZ waarde zegt niet zo heel veel in dit geval.
pi_113752678
Veel succes met zoeken en iets vinden wat naar jullie wensen is. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')