Het vetgedrukte sprong mij even in het oog...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:
de makelaar vroeg of we asap iig eentje kunnen laten vallen. daar zijn we helder over; nummertje 3. wat nu? mijn man is nogal hot op die woning nr 2. ik zie mogelijkheden, maar ook uitdagingen![]()
daar vragen ze precies 180k voor, wat ons budget is. waarmee we dus in de problemen komen met de keuken, badkamer en vloerbedekking enzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar de linkjes! Waarom is de nieuwbouwwoning eigenlijk niet geschikt?
Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakkenquote:die makelaar weet onze maximale prijs
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef simmu het volgende:
conclusie: we willen maximaal ¤180.000 besteden aan de aankoop. inclusief kosten koper als het kan, maar bij iets megagaafs dan, vooruit, ex kostenkoper. maar geen cent meer. niets, noppes, nada en niks.
onze harde eisen:
• minimaal 3 slaapkamers
• afsluitbare ruimte voor hobbie
• tuin
• berging
• geen (!) opknapper
• in dit dorp.
Want met 2 kinderen is het zo decadent om een tuin en 3 slaapkamers te willen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).
oh, wat de hypotheekadviseur als als maximale prijs noemt is ook niet wat wij als maximale prijs hanteren hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:19 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als het je aankoopmakelaar is, is dat alleen maar goed. Is het de verkopende makelaar, dan kun je wel inpakken
Ik neem aan dat hij niet bij het gesprek zat met de hypotheekadviseur...
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:46 schreef simmu het volgende:
en sorrie, maar ik vindt het niet belachelijk hoog geeist om met een gezin met 2 kinderen een woning met 3 slaapkamers te willen. zeker niet als je nagaat dat we dat prima kunnen betalen. we zitten trouwens in de regio drenthe. dit dorp krimpt niet, beetje verderop wel. hell, als we bereid zijn om te vertrekken naar een ander dorp kunnen we gaan voor vrijstaand en 6 kamers hoor! maar we willen graag in dit dorp blijven.
man, ga jij ff misquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..
quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Jooooh...je zou eens naar een ander dorp beetje verderop verhuizen....vreselijk eng hoor!! Vooral blijven waar je al jaaaaaaren woont..
Btw Drenthe is natuurlijk wel fantastisch wonen, ook voor 180.000,- kan je daar iets fraais vinden.
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:37 schreef blomke het volgende:
Voor 180.000,- incl. k.k. .... in ons dorp heb je daar niets voor.
Volgens mij woon jij niet veel verder bij mij vandaan....en heb je het prima naar je zin!quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
Denk ook niet dat iedereen behoefte heeft om binnen een straal van 10 km van jou te wonen met dat gedrag van je...
Ook dat klopt. Bovendien - als je tijdens de verbouwing in je huurwoning blijft - zit je met dubbele lasten. Reken rustig een half jaar én huur, én hypotheek plus de verbouwingskosten. Kan je gelijk intrekken, scheelt je een half jaar dubbele lasten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:31 schreef simmu het volgende:
nog even for the record: ik heb niks tegen ex woningbouw; ik vind alleen bij die 3de woning dat het veel te duur is voor wat je dan krijgt: klunzig geinstalleerde keuken, ranzige badkamer en de oorspronkelijke plee. ik ga dus echt niet meer betalen dan we nu doen voor een woning die er een stuk slechter uitziet en waar we dan ook nog eens een bak geld tegenaan moeten gooien voor een verbouwing (wat ik met 2 kleine kinderen dus om te beginnen niet zie zitten)
quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
Voor een starter vind ik dat je nogal wat noten op je zang hebt, maar dat zal wel horen bij de nà-oorlogse generatie (van nà de Vietnamoorlog dan).
Jezus kerel, als je niets constructiefs kan bijdragen, blijf dan gewoon op uit zo'n topic als dit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef blomke het volgende:
ik ben er net even wezen kijken vanaf de buitenkant, maar het is erg verwaarlosst zo op het eertse gezicht. verwilderde tuin, bladderende verf aan de houten kozijnen, die garagedeur die vrijwel uit elkaar valt. dus ook die wordt hem niet en die ene nieuwbouwwoning is net vanochtend uit de verkoop gehaaldquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou ik had het wel geweten. Ik vind die 6kamer woning vanaf de buitenkant zoveel meer uitstraling hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |