abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:29:29 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113765697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou eens beginnen met een bod van 170 op huis 2... 2 ton vragen... Mensen denken nog steeds de hoofdprijs te kunnen vangen, terwijl de woningmarkt echt al een tijd onderuit gaat.
Blomke-alert.

Hoe kun jij nou bepalen of 2 ton een al dan niet redelijke prijs is?
Het kan hoor, maar reken er niet op. Voor hetzelfde geld heeft de verkoper helemaal geen haast om te verkopen en wil dus niet zakken, of is het huis dat geld gewoon waard.

quote:
Een huis dat voor 2 ton te koop staat, moet je echt wel voor 180 kunnen krijgen.
En als je het voor 180 te koop zet, moet je het voor 160 kunnen krijgen.
En als je het voor 160 kan krijgen, moet je het ook voor 140 kunnen krijgen.
Voordat je het weet betalen de huidige verkopers je geld om het aan je te mogen geven.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:30:40 #102
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113765754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Woningen staan tegenwoordig zo lang te koop, dat de verkopers een dergelijk bod gewoon serieus moeten nemen..
De verkoper móet hélemaal níets.

quote:
Het huis waar ik nu woon staat te koop voor 215... De waarde als ik het kadaster moet geloven is 180.
Het kadaster registreert geen woningwaardes.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:30:48 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113765762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:29 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Blomke-alert.

Hoe kun jij nou bepalen of 2 ton een al dan niet redelijke prijs is?
Het kan hoor, maar reken er niet op. Voor hetzelfde geld heeft de verkoper helemaal geen haast om te verkopen en wil dus niet zakken, of is het huis dat geld gewoon waard.

[..]

En als je het voor 180 te koop zet, moet je het voor 160 kunnen krijgen.
En als je het voor 160 kan krijgen, moet je het ook voor 140 kunnen krijgen.
Voordat je het weet betalen de huidige verkopers je geld om het aan je te mogen geven.
Prima dat ze geen haast hebben... Wacht maar tot het een jaartje te koop staat. Zeker met alle veranderende regels en onzekerheden voor kopers.. Beginnen met een bod wat 25% onder de vraagprijs ligt is heus geen slechte opening.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:31:31 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113765790
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De verkoper móet hélemaal níets.

[..]

Het kadaster registreert geen woningwaardes.
Maar maakt wel een schatting, je weet waarvoor het huis gekocht is en wanneer en je weet wat de waarde is gedaald en gestegen in die tijd..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:34:21 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:40:05 #106
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113766122
Niet weer die onzin...
Het kadaster mag dan ergens geregistreerd hebben voor welke prijs een huis ooit verkocht is of voor welk bedrag hypotheek erop is ingeschreven, het vertelt niets, maar dan ook echt níets over het huis nú. Ook de waarde-ontwikkelingen zijn gemiddelden en zeggen niets over specifieke gevallen. Voor hetzelfde geld is er in de tussentijd groot gerenoveerd, of een dakkapel/uitbouw geplaatst, waardoor het huis gewoon méér waard is geworden.

Begrijp nou gewoon: een huis is waard wat een verkoper en koper overeenkomen. Als simmu het huis niet meer waard vindt dan 170k, dan moet ze ook niet meer dan dat bieden, simpel. Maar als de verkoper vindt dat het huis geen cent minder waard is dan 190k, zeggen al die cijfers over waardeontwikkelingen en kadaster niks, nakkes, nada.

Natuurlijk zullen de meeste verkopers hun vraagprijs hoger hebben staan dan hun eigen bodem. Het verschil daartussen kun je niet inschatten, en elke opmerking dat je gewoon altijd 10% lager kan bieden is gewoon gestaafd op nul voorkennis.

Simmu, beste is sowieso nooit méér bieden dan je het huis waard vindt (ook al is dat lager dan je plafond). Maar houd er dan ook rekening mee dat een verkoper misschien niet méégaat in je bod.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_113766336
Als Blomke en Ticootje een nieuw huis zoeken zet ik die van mij voor 800.000, dan moeten ze wel 600.000 bieden want "ja de markt"...

Insta-win!
pi_113766984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef simmu het volgende:

[..]

daar heb ik vanochtend even bij staan loeren, aangezien die direct in de dorpskern ligt, tegenover de ene en naast de andere drogist ( :P ). voor zover ik kan zien is het echt een opknapper. aan de buitenkant zien de kozijnen er erg stuk en afgebladderd uit, de garagedeur valt nog net niet uit elkaar en de tuin voor en achter is hopeloos verwilderd. wmb is de ligging eigenlijk nog een groter minpunt dan het idee "moet je opknappen". het huis is direct naast de langparkeren hier. dat zie ik met al die toeristen hier niet zitten. plus de hele zomer elke zondag braderie voor de deur, nee dank u :N
Met dergelijke opmerkingen over onderhoud denk ik dat je toch nog eens goed moet nadenken wat er precies komt kijken wanneer je een eigen woning gaat kopen.
Je kunt bepaalde klussen ook uitbesteden, wellicht wordt je markt dan wel groter en met achterstallig onderhoud heb je altijd een onderhandelingspositie.

Daarnaast denk ik dat je meer aan een bouwkundige hebt bij een aankoop van een woning dan aan een aankoopmakelaar, uitzonderingen daargelaten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 04-07-2012 17:07:23 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:02:55 #109
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113767077
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar maakt wel een schatting, je weet waarvoor het huis gekocht is en wanneer en je weet wat de waarde is gedaald en gestegen in die tijd..
Nee. In het kadaster staat een hypotheekwaarde ingeschreven. Deze kan lager of hoger zijn dan de daadwerkelijke hypotheek, of de waarde van het pand. Zo kan hij bijvoorbeeld lager zijn wanneer veel eigen geld is geïnvesteerd of hoger wanneer je eventueel later een bouwdepot wilt, maar niet weer langs die dure notaris wilt.

Het zegt dus totaal niets over de waarde van de woning, of wat er voor betaald zou zijn. Op die inschrijving afgaan en er conclusies aan verbinden, getuigd niet alleen van onwetendheid, het is ook gewoon dom.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113767230
nou, kijk, hier is dan het voordeel van het dorp: de ene woning staat al een half jaar leeg omdat de eigenaresse is gaan samenwonen en de andere ook, die is van een oud vrouwtje die naar een aanleunwoning is gegaan :)

ik geef het zelf ook weinig kans hoor, maar proberen ken altijd he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113767431
ik baseer me hier en daar trouwens hierop: http://www.huiskopenvoorb(...)-een-huis-waard.aspx
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113767451
quote:
3s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:02 schreef error_404 het volgende:

[..]

Nee. In het kadaster staat een hypotheekwaarde ingeschreven.
De site van het kadaster zegt toch wat anders. Ik vertrouw dan eerder het kadaster als wat jij hier zit te verkondigen.

quote:
pi_113767874
Merkwaardig dat ik zo vaak word genoemd. Ik bemoeide me nergens mee.....

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou eens beginnen met een bod van 170 op huis 2... 2 ton vragen... Mensen denken nog steeds de hoofdprijs te kunnen vangen, terwijl de woningmarkt echt al een tijd onderuit gaat.

Een huis dat voor 2 ton te koop staat, moet je echt wel voor 180 kunnen krijgen.
Zo is het maar net, blij weer iemand te horen die snapt hoe het werkt. En bedenk: de huizenprijzen dalen steeds sneller. Eigenlijk zouden huizenverkopers moeten smeken om een bod.

[ Bericht 85% gewijzigd door blomke op 04-07-2012 17:31:38 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113768366
ik zou het waarderen als iedereen de gebruikelijke huizenmarkttopicongein daar uitvecht :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113781034
Hoi,

Wat gebekvecht maar ook vooral wel nuttige informatie hier :) Dank daarvoor :)

Natuurlijk gaan we beter kijken naar:
- de hypotheek, want je moet vergelijken, maar we hadden domweg een indruk nodig.
- een bouwkundige keuring als het zover is, en uiteraard kan zo'n gast ook dingen missen, maar ziet nog altijd heel wat meer dan wij.
- starterslening, maar daar is pas in september weer geld voor in de gemeente (als het project verlengd wordt).

en hebben we natuurlijk de luxe om te wachten en te onderhandelen daardoor. De woningen dalen nog in prijs en inderdaad wat jullie zeggen, je kan serieus onder de vraagprijs gaan zitten. De prijzen dalen gewoon, dus moet ook de verkoper een gok wagen. Vooral als we niet perse de woning hoeven te kopen is onze positie sterk, omdat we altijd kunnen roepen "niet meer dan X of anders niet".

Het gaat er daarom denk ik ook om hoezeer de verkoper van z'n woning af moet, want als ze geen druk ervaren hebben ze de neiging om het uit te zingen lijkt me. Huis 1 was bijvoorbeeld al onbewoond ;)

Maar hoe je achter de waarde van een woning komt.. er stond hier al wat nuttigs, en heb inderdaad alsnog een hoog handje-klap gevoel erbij. Geen wonder dat die markt zo vatbaar is voor zeepbellen :P

Eens tijd om te spitten naar gegevens over andere woningen in de omgeving etc. Hoeveel worden er verkocht, voor hoeveel, etc. Dat is wel iets wat ik oppik hier :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 juli 2012 @ 22:12:48 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113781622
Ik meld me ook als iemand die geen idee heeft waar in Drente jullie ergens wonen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_113781696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:02 schreef sangdrax het volgende:

en hebben we natuurlijk de luxe om te wachten en te onderhandelen daardoor. De woningen dalen nog in prijs en inderdaad wat jullie zeggen, je kan serieus onder de vraagprijs gaan zitten. De prijzen dalen gewoon, dus moet ook de verkoper een gok wagen. Vooral als we niet perse de woning hoeven te kopen is onze positie sterk, omdat we altijd kunnen roepen "niet meer dan X of anders niet".
Kijk, je leert het al! Dank zij dit forum.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113795688
en iets raars met die verdwenen nieuwbouwwoning; die is er blijkbaar nog wel, aangezien er morgen een open middag is :) 3 x raden dus wat we morgenmiddag gaan doen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113796202
Ik lees ook even mee.

Het is al vaker gezegd hier, maar zolang je twijfelt over een woning, moet je echt niet gaan bieden. Ik heb pas twee keer in mijn leven een huis gekocht (waarvan één van papier, omdat het nog gebouwd moest worden), en het is echt een kwestie van 'verliefd' worden. Dus wel gaan kijken, want hoe een huis in het echt is, kan nog behoorlijk afwijken van de indruk die op funda wordt gewekt, maar je vooral niets laten opdringen.
pi_113798854
Wachten want we hebben geen haast om te kopen is idd een leuk iets. Maar als je dan opeens huis hebt gevonden die je wel wilt, dan ga je eigenlijk niet zitten wachten op "de prijzen dalen wel" uiteindelijk kan er zo iemand anders komen die het koopt. Mijn eigen ding was nog te koop en had al andere op het oog maar net dat mijn verkoop afgesloten werd, ging die wij op het oog hadden ook van de markt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113811184
och, ik propagandeer al jaren dat je een huis koopt om in te wonen. dus daar ligt mijn prioriteit: dat we een huis kopen waar we jaren met plezier en gemak in kunnen wonen :)

eerst morgen eens praten met een vriendin die tegenover die 2 mooie woningen woont en toch maar die nieuwbouwwoning kijken. een ouder van de psz die er woont had het erover dat ze opeens vanalles aan het doen waren in die woning :P

nja, ik kom wellicht wat warrig over. komt omdat ik alles meeneem in mijn gedachtengang en steeds wel elke woning die ik tegenkom serieus bekijk zo van "is dit wat?". gevaar is daar dan dat je door de bomen het bos niet meer ziet, of opeens het idee hebt nununu te moeten kopen of juist te lang wacht. terwijl we pas net onze eerste bezichtiging hebben gedaan!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113813846
Bij die nieuwbouwwoning valt misschien ook best te onderhandelen over dingen als keuken, badkamer, hoe behangklaar eea opgeleverd wordt, enz. Zeker als hij al een tijdje gebouwd op een koper staat te wachten. Succes. :)
pi_113820377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:28 schreef poemojn het volgende:
Bij die nieuwbouwwoning valt misschien ook best te onderhandelen over dingen als keuken, badkamer, hoe behangklaar eea opgeleverd wordt, enz. Zeker als hij al een tijdje gebouwd op een koper staat te wachten. Succes. :)
dan kunnen we wel de makelaar hier als aankoopmakelaar inhuren O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113861000
nou, zomaar opeens is er een bad en douche en betegeling in de badkamer boven en toilet beneden :) we waren de enige kijkers (nou ja, de buren kwamen kijken zodra wij er binnen waren :+ uiteraard kennen we die, zoals in elke woning waar we tot nu toe geweest zijn. serieus; elke woning heeft een kind-klasgenootje als buur :P )

nja, er was een woningbouwgast die toen we het erover hadden toch wel behoorlijk richting "enige handje klap is wel mogelijk, hier is het kaartje van mijn collega".

samenvatting van onze eerste week als woningzoekenden:

die opknapper doen we niet.
die 2 mooie woningen doen we *nu* ook even niet
we gaan eerst eens informeren of die nieuwbouw mogelijk is. met een vraagprijs van 180 is het te duur voor ons. dat is ons plafond. ik ga uit van minimaal nog 20k nodig aan vanalles wat erbij komt. en dan is die 20 vrij krap, maar goed. we zijn geen luxe gewend, dus och. het is overigens wel 150 m^2! ook met heteluchtverwarming (of hoe dat heten mag, vanaaf pak ik er wel ff de folder bij, tis hier ff drukdrukdruk). is dat wat?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113864853
Indien je een beetje geduld hebt dan komt er vanzelf een huis voorbij die aan je wensen voldoet. Jij bent behoorlijk in het voordeel op dit moment, maak daar gebruik van!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:38:35 #126
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113909444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:06 schreef simmu het volgende:
nou, kijk, hier is dan het voordeel van het dorp: de ene woning staat al een half jaar leeg omdat de eigenaresse is gaan samenwonen en de andere ook, die is van een oud vrouwtje die naar een aanleunwoning is gegaan :)

ik geef het zelf ook weinig kans hoor, maar proberen ken altijd he ;)
Dus beide 'moeten' eigenlijk weg en als je het zo bekijkt is dat gunstig. Elke maand langer niet verkocht is feitelijk dan dubbele lasten, al zal het oude mensje het huis wel al afbetaald hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inlognaam op 08-07-2012 00:04:31 ]
Ook hoi !
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:41:14 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113909547
De samenwoonster heeft ook niet ineens dubbele lasten natuurlijk, degene met wie ze samenwoont heeft immers een huis waar zij bij in kon trekken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:54:24 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113910124
Dan noemen we het 'overbodige' lasten ;)
Ook hoi !
  zondag 8 juli 2012 @ 00:00:37 #129
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_113910402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:29 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Blomke-alert.

Hoe kun jij nou bepalen of 2 ton een al dan niet redelijke prijs is?
Het kan hoor, maar reken er niet op. Voor hetzelfde geld heeft de verkoper helemaal geen haast om te verkopen en wil dus niet zakken, of is het huis dat geld gewoon waard.

[..]

En als je het voor 180 te koop zet, moet je het voor 160 kunnen krijgen.
En als je het voor 160 kan krijgen, moet je het ook voor 140 kunnen krijgen.
Voordat je het weet betalen de huidige verkopers je geld om het aan je te mogen geven.
eindelijke een normale redening in het kopen van een huis en de bijbehorende prijs.

Het gejengel over de woningmarkt en dat alles te hoog is geprijst slaat echt compleet nergens op. Zolang je geen idee hebt om welk huis het gaat is er geen zinnige opmerking over te maken.

Mijn buurman probeert nu al 2 jaar lang zijn huis te verkopen. Begon met 209 en is nu op 179 uitgekomen en eindelijk heeft hij onlangs 1 kijker gehad.

Die 209 was te hoog, zelf toen al. Die 179 is erg laag. Zou je daaaar dan nog standaard maar 10-20k af moeten praten ? 179 is een kopie in dit geval.

Had je " te hoog " geroepen bij 209 had ik je NU gelijk gegeven omdat ik het huis ken, maar zou je dat NU zeggen van die 179 dan wijs ik op mijn voorhoofd.

Zolang je het huis niet kent en niet weet hoe lang iets al te koop staat en of het de eerste vraagprijs is kan men beter zijn mond houden.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_113917490
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:46 schreef simmu het volgende:

plus: binnen nu en zeg, een jaartje of 5 komt er een leuke zak met geld via een erfenis/schenking. (zal zo'n 50k zijn, om en nabij doe eens een schatting). die rekenen we niet mee, wel houden we er rekening mee in de hypotheek, dat we ongestraft tussentijds kunnen aflossen.
Heb je dat ook je "schoon" ouders meegedeeld dat ze nog zoveel jaar hebben? :X
pi_113917682
quote:
13s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Heb je dat ook je "schoon" ouders meegedeeld dat ze nog zoveel jaar hebben? :X
nee, andersom; er werd ons 3 jaar terug verteld dat het nog 2 jaar max zou zijn.

voor de duidelijkheid: daar schep ik geen plezier in ofzo. ik vind alleen nu eenmaal altijd dat je ook nare dingen beter maar realistisch moet behandelen. met de hoeveelheid ellende die we de laatste jaren hierin over ons heen krijgen kunnen we niet anders. ik snap dat zulks even wennen is voor sommigen, nja, wen er maar aan en tel je zegeningen dat je niet in onze schoenen staat.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113917703
ohja, en daarmee nog een gerichte vraag; hoe zit dat met gezondheidsverklaringen bij de hypotheekverstrekker? moet je lopende onderzoeken ook melden?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113920727
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:01 schreef simmu het volgende:
ohja, en daarmee nog een gerichte vraag; hoe zit dat met gezondheidsverklaringen bij de hypotheekverstrekker? moet je lopende onderzoeken ook melden?
Daar hebben ze helemaal niks mee te maken (aldus onze hypotheekadviseur).
pi_113920827
Hangt er van af of je een spaarhypotheek met iets van een levensverzekekring daarin (of aparte ORV) afsluit.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:01:54 #135
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113920871
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:57 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Daar hebben ze helemaal niks mee te maken (aldus onze hypotheekadviseur).
Ze hebben daar zo hun eigen manieren voor om achter te komen hoor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113932149
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:01 schreef simmu het volgende:
ohja, en daarmee nog een gerichte vraag; hoe zit dat met gezondheidsverklaringen bij de hypotheekverstrekker? moet je lopende onderzoeken ook melden?
Je bent verplicht om juiste informatie te verstrekken.
Vaak teken je ook een machtiging zodat ze gewoon kunnen onderzoeken.

Zie bijvoorbeeld:
http://financieel.infonu.(...)vensverzekering.html
  zondag 8 juli 2012 @ 18:28:30 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_113935012
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze hebben daar zo hun eigen manieren voor om achter te komen hoor.
Welke dan?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_113948531
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Welke dan?
Via de machtiging die je getekend heb.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:31:47 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_113963699
Wat spannend allemaal Simmu :)

Wat bij ons vooral meespeelde is het gevoel.

Natuurlijk kijk je eerst of een huis aan je basiswensen voldoet (prijs, tuin, aantal kamers, oppervlakte etc). Bevalt dit, dan ga je gerichter zoeken (ligging van de tuin t.o.v. de zon? Hoe groot zijn de kamers? Is er een bad in de badkamer? etc). Maar het belangrijkste krijg je alleen mee als je gaat kijken: hoe voelt het huis?

Wij zijn uiteindelijk voor een behoorlijk opknaphuis gevallen. Niet in de zin van funderingen aanpassen enzo, maar wel veel cosmetische ingrepen omdat er echt helemaal niks onze smaak was.

Doordat veel mensen hier moeilijk doorheen kijken of er gewoon geen zin in hebben...) konden we het voor een lagere prijs kopen en steken we nu de rest van het geld in de verbouwing. Dan hebben we het straks helemaal zoals we zelf willen zonder ons jaren te ergeren aan iets dat het net-niet-is.

En wow wat een huizenprijzen zeg bij jullie! Wij zitten tussen hoofdstad en Het Gooi in en daar vielen de prijzen nog best mee, maar ik ben jaloers op de prijzen bij jullie!
pi_113966871
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Via de machtiging die je getekend heb.
Wij hebben geen machtiging getekend!
pi_113974102
Leuk simmu en sangdrax! Ik stuur je later ff een pm simmu
pi_113974346
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:13 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wij hebben geen machtiging getekend!
Stond waarschijnlijk gewoon verwerkt in de aanvraag van de hypotheek, hoef je niet apart voor te tekenen.
pi_114506467
zoooo, een afspraak met bank R. ik ben niet gecharmeerd. het is enkel een orienterend gesprek. ze griepen dat we samen moeten komen, komen niet langs (ik zal ze hebben, ik neem mijn spul wel gewoon mee dan dus. want zie maar eens oppas te krijgen voor dik 2 uur in vakantietijd). willen direct al een werkgeversverklaring en doen dat dusdanig naar dat sangdrax zn p&o tegen hem zegt dat het niet zo hoeft enzo.

dat verliep bij bemiddelaar H wel anders moet ik zeggen. wellicht is mijn indruk verkeerd hoor, maar het kweekt wel een zekere antipathie bij me.

en een vraag: stel nou he, dat een bevriend stel net tijdelijk een huis gekocht had (hun besluit, dus svp geen discussie daarover!) en daar nu weer vanaf willen. kan je dat dan zonder makelaar regelen? scheelt dat een boel?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114506680
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:41 schreef simmu het volgende:

en een vraag: stel nou he, dat een bevriend stel net tijdelijk een huis gekocht had (hun besluit, dus svp geen discussie daarover!) en daar nu weer vanaf willen. kan je dat dan zonder makelaar regelen? scheelt dat een boel?
Alles kan je uiteraard zonder makelaar doen, maar de vraag is of dat slim is.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 juli 2012 @ 19:49:30 #145
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_114506703
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:41 schreef simmu het volgende:

en een vraag: stel nou he, dat een bevriend stel net tijdelijk een huis gekocht had (hun besluit, dus svp geen discussie daarover!) en daar nu weer vanaf willen. kan je dat dan zonder makelaar regelen? scheelt dat een boel?
JA, dat kan. Mijn pa heeft diverse keren een huis verkocht zonder tussenkomst van een makelaar. Ik kan je zijn nummer wel ff geven, hij weet er alles van. En ja, het scheelt enorm
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_114506707
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Alles kan je uiteraard zonder makelaar doen, maar de vraag is of dat slim is.
da's geen fatsoenlijk antwoord. waarom zou dat dan niet slim zijn? wat doet een makelaar nou helemaal dan? leg uit. ligt toe. geef antwoord :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114506738
Een makelaar kost aan de ene kant geld, maar kan mogelijk meer voor je huis "uit de markt halen" dan je zelf zonder makelaar zou lukken. Da's dus het na- en grote voordeel.

Moeilijk hé?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:33:28 #148
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114507950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:49 schreef simmu het volgende:

[..]

da's geen fatsoenlijk antwoord. waarom zou dat dan niet slim zijn? wat doet een makelaar nou helemaal dan? leg uit. ligt toe. geef antwoord :*
Nou, vooral veel geld uit je zakken praten eigenlijk. Daarnaast kan ie je bijstaan in de aankoop en verkoop, kan ie contacten voor je laten opstellen en met je nalopen , en... en...

Persoonlijk ben ik van mening dat voor aankoop een makelaar overdreven duur is. Onderhandelen kun je zelf ook wel. Voor verkoop is een makelaar handig, omdat die de kopers moet trekken, maar ook dat is niet goedkoop.
Ook hoi !
pi_114508003
Let er op dat de prijs van de woning conform de markt waarde is, de prijzen zijn zo veel gezakt.
Het kan zonder makelaar ja, scheelt hun (verkoper) alleen de courtage.
Tekenen gebeurd gewoon bij de notaris
(Voorlopig) koopcontract kun je door een makelaar op laten stellen voor een x bedrag. Vaak is het handig dit in combinatie met de taxatie te laten doen
pi_114508518
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:35 schreef mrien het volgende:
Tekenen gebeurd gewoon bij de notaris
(Voorlopig) koopcontract kun je door een makelaar op laten stellen voor een x bedrag. Vaak is het handig dit in combinatie met de taxatie te laten doen
Bij de notaris vindt de overdracht plaats, niet het tekenen van het koopcontract. Dat laatste kan overal, tot in de kroeg aan toe.

Koopcontract kan je van Internet downloaden.

En wat er handig is met de combinatie met de taxatie, ontgaat me ten ene male. Er is geen enkel verband tussen die twee
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')