abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 14:49:29 #1
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_113672449
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:18 schreef Emu het volgende:

Oke, meen je dat nou, dus je wil effectief minder gaan bieden dan de prijs waarvoor het huis is verkocht nog voor de bubbel... als zo iemand dat bij mij deed, zou ik die gewoon recht in zijn gezicht uitlachen.
Ja, dat meen ik serieus en dat jij daar om zou moeten lachen, lekker belangrijk. Echt te gek voor woorden dat jij het maar vanzelfsprekend vind dat jouw gebruikte woning in waarde is gestegen. De komende jaren word het lachen geblazen want je zult vaak gaan zien dat mensen eerst even de prijs gaan checken voordat ze hun 'belachelijk' lage bod gaan doen ^O^
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 2 juli 2012 @ 14:54:29 #2
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_113672656
Update:

Ik had eerst op het huis geboden wat ik wou hebben, maar de koper vond het te laag voor een bod. Nu ben ik (ruim anderhalve week) later terug gebeld dat ze het toch aan mij willen verkopen voor mijn bod (163.000 terwijl het voor 190.000 te koop stond).

Net nu ik bijna verliefd ben geworden op een apartement (begane grond met tuin en parkeergarage onder het parkeerdek met prive plek). Apartement zal w.s. 5000 euro duurder zijn, maar is wel nieuwe en 5m2 groter. (90m2)

Het risico van te lang wachten als verkoper denk ik.... :) Nu de afweging maken. (huis is in een rustige buurt, appartement is naast een drukke weg, etc...)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 2 juli 2012 @ 14:57:12 #3
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_113672749
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:54 schreef -Splash- het volgende:
Update:

Ik had eerst op het huis geboden wat ik wou hebben, maar de koper vond het te laag voor een bod. Nu ben ik (ruim anderhalve week) later terug gebeld dat ze het toch aan mij willen verkopen voor mijn bod (163.000 terwijl het voor 190.000 te koop stond).

Net nu ik bijna verliefd ben geworden op een apartement (begane grond met tuin en parkeergarage onder het parkeerdek met prive plek). Apartement zal w.s. 5000 euro duurder zijn, maar is wel nieuwe en 5m2 groter. (90m2)

Het risico van te lang wachten als verkoper denk ik.... :) Nu de afweging maken. (huis is in een rustige buurt, appartement is naast een drukke weg, etc...)
Zeggen voor 160k neem ik het, anders ga ik voor de andere optie. Als ze al 27k zakken kan die laatste 3k er ook nog bij. Hadden ze maar direct moeten accepteren.
pi_113676455
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:54 schreef -Splash- het volgende:
Update:

Je kunt je afweging aan de verkoper van het huis kenbaar maken en aangeven dat zoals het er nu uitziet je voor het appartement gaat. Maar dat als het huis 150.000 (ofzo) kost de afweging weer in het voordeel van het huis uitvalt.

En iets over deflatie, afschaffing HRA, werkloosheid, crisis en executie verkopen e.d. mompelen kan denk ik ook geen kwaad...
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 2 juli 2012 @ 16:24:03 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_113676532
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:57 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Zeggen voor 160k neem ik het, anders ga ik voor de andere optie. Als ze al 27k zakken kan die laatste 3k er ook nog bij. Hadden ze maar direct moeten accepteren.
Dit, tenzij je zeker wilt zijn dat je dat huis krijgt (behoudens rondkrijgen financiering); immers het voorstellen van een nieuwe prijs is een nieuw aanbod, waarmee het vorige kwam te vervallen, terwijl het aanvaarden direct de overeenkomst tot stand brengt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')