abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113841129
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:17 schreef 99.999 het volgende:
Ze geven in elk geval al openlijk aan dat ze een hekel hebben aan visie en langer dan vier jaar vooruit kijken :P.
maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113841177
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inhoudelijk zit je toch op veel vlakken wel dichter bij de PVV toch?
Nee hoor.
pi_113841589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingen
Klopt, ook het vingerlikkabinet blonk weer uit in verse regels en verboden.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:14:22 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_113842753
Deze is eigenlijk te makkelijk:

Maar het had zomaar de slogan van Rutte-I kunnen zijn.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:23:04 #155
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_113843066
Straks maar FF het verkiezingsprogramma doornemen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_113843123
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 01:34 schreef mark211175 het volgende:
Ik vraag me af; wie vandaag de dag nog durft te zeggen dat hij op de VVD, CDA of PVV heeft gestemd. Wat een triest zooitje bijelkaar.
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
PWBF
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:25:58 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_113843174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
Ga je op Rutte stemmen of op een andere van de kieslijst?
pi_113843336
quote:

[..]

Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.

Ik heb echt al alles gestemd, van VVD tot SP in de loop der jaren, meestal D66, maar die ben ik nu ook echt beu. Dit keer wordt het denk ik PvdA.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:30:02 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_113843340
Uit het VVD-programma:

Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.

Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af? :')
pi_113843495
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:

Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.

Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af? :')
Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:35:41 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_113843549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.
Dat vraag ik me af. Volgens mij is de subsidie al enorm beperkt en zijn we sindsdien nog veel verder bij Duitsland achterop geraakt qua gebruik van duurzame energie.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:41:56 #162
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113843771
Niet dat ik drugs gebruik, maar ik vond dit wel opvallend in het verkiezingsprogramma:

quote:
Er komt een clubpas om de overlast van coffeeshops te beperken. In coffeeshops mag allen nog met pin worden betaald.
De wietpas is al geen succes, maar de clubpas zal zeker niet succesvoller zijn omdat de overlast zich dan nog steeds naar de straten zal verplaatsen. Verder vraag ik me af hoe je coffeeshops kunt verplichten om alleen per pin betalingen te accepteren.

Nog zo'n pareltje. Onder invloed van de SGP hadden ze nog voor de weigerambtenaar gestemd, maar in het verkiezingsprogramma staat dit:

quote:
Er is in Nederland dan ook geen plaats voor de weigerambtenaar
pi_113843773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.

Ik heb echt al alles gestemd, van VVD tot SP in de loop der jaren, meestal D66, maar die ben ik nu ook echt beu. Dit keer wordt het denk ik PvdA.
De VVD draagt op de meeste punten mijn mening uit. De VVD staat bij mij altijd bovenaan in stemwijzerlijstjes. Dat neemt nog niet weg dat ik altijd erg kritisch ben geweest op Rutte I.
PWBF
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:43:34 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_113843826
"Elk jaar 250 miljoen euro voor nieuwe wegen."

Alsof we nog nieuwe wegen nodig hebben :')

Stop het dan in openbaar vervoer.
pi_113843885
Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat de komende coalitie niet wordt gegijzeld door een extreem-rechtse partij die een perverse voedingsbodem voor discriminatie is, of door een partij die niet zou misstaan als poldertaliban der Nederlanden.
PWBF
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:45:41 #166
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113843910
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:

Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.
pi_113844075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat de komende coalitie niet wordt gegijzeld door een extreem-rechtse partij die een perverse voedingsbodem voor discriminatie is, of door een partij die niet zou misstaan als poldertaliban der Nederlanden.
Wil de VVD überhaubt nog alternatieven daarvoor serieus bekijken?
pi_113844105
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:

Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.
pi_113844109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.
En ik zie liever meer asfalt, zoveel mensen zoveel wensen.
en thuiswerken is geen optie met mijn functie. kan ik bij problemen alsnog naar het werk toegaan.
pi_113844196
quote:

Alsof openbaar vervoer de oplossing is :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:54:14 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_113844243
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof openbaar vervoer de oplossing is :')
Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.
pi_113844274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.
Het gaat vooral om zekerheid over de regelingen. We hebben nu elke twee jaar een draai, dat is funest.
pi_113844280
quote:

Dat is waarschijnlijk omdat al die VVD-stemmers in een dikke auto rijden.

Zou iemand mij hier eens uit kunnen leggen waarom je op de VVD zou moeten stemmen als je geen hoog inkomen hebt? Ik vind die lui namelijk zo ongelofelijk asociaal..en het wordt met elke verkiezing erger. Ik walg van een partij die zegt het beste voor te hebben met Nederland en daarom de overheidsfinancien op orde te willen brengen, terwijl als je ziet waar ze het geld willen halen duidelijk wordt dat de enigen met wie ze het beste voor hebben de mensen zijn die het al goed hebben. Immorele en asociale partij, kan niet anders zeggen.
pi_113844306
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.
Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:01:08 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_113844505
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.
Grappig, voor mij (centrum Arnhem - centrum Nijmegen) is het precies andersom. Een uur per auto (A325) en een half uur per trein.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:02:08 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_113844553
Ik heb trouwens niets tegen bestaande knooppunten aanpakken, maar wel tegen nieuwe wegen.
pi_113844559
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gaat vooral om zekerheid over de regelingen. We hebben nu elke twee jaar een draai, dat is funest.
Dat was volgens mij niet hun enige kritiek. Het is bijv. ook een gesloten-einde-regeling, dus juist als je hem van tijdelijk naar permanent zou promoveren dan kun je het effect krijgen dat mensen daardoor niet meer het hele jaar zonnepanelen bestellen maar dit uitstellen tot het moment dat het subsidiepotje weer gevuld is. Dan werkt het dus contraproductief.

Vergelijk het maar met de Duitse supermarkt die in regelmatige afstanden 20% korting op alles bood. Die actie liep als een trein, maar het had als gevolg dat je de rest van de tijd een kanon kon afschieten in hun winkels. Uiteindelijk zijn ze er dus maar weer mee gestopt.
pi_113844668
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef remlof het volgende:
Ik heb trouwens niets tegen bestaande knooppunten aanpakken, maar wel tegen nieuwe wegen.
Ook tegen doortrekking van de A4 om de A13 bv te ontlasten op het stuk Den Haag <> Rotterdam?
pi_113844751
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook tegen doortrekking van de A4 om de A13 bv te ontlasten op het stuk Den Haag <> Rotterdam?
Voor he tgeld wat in de A4 midden Delfland wordt gestoken kan je heel wat andere goede dingen doen :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:15:31 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_113845067
Strenger migratiebeleid. Als het in EU-verband niet lukt daar afspraken over te maken, moet Nederland een uitzonderingspositie bedingen in de EU.

Ja hoor, PVV-light. We hebben goddomme al bijna het strengste toelatingsbeleid van de EU :')

Dit is echt alleen puur om stemmen van de rechtsextremisten af te snoepen...
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:16:41 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113845098
quote:

[..]

Hé, dit is ook op mij van toepassing.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113845155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan heb je echt een enorme plaat voor je kop, want juist de VVD heeft ons daar de laatste jaren naar toegeleid. Maar houd je maar lekker vast aan je domme principes.
Stem links net zoals in Spanje. Het geld kon niet op. Resultaat: 25% werklozen en ook aan het infuus.

En dan het lef hebben om te roeptoeteren over plaat voor de kop en domme principes.

Ik weet niet waar die linkse rakkers over janken maar NL is nog steeds 1 van de beste landen ter wereld op alle vlakken om te wonen met een goed vestigingklimaat voor bedrijven ondanks wereldwijde recessie.
pi_113845173
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor he tgeld wat in de A4 midden Delfland wordt gestoken kan je heel wat andere goede dingen doen :+
Dat is van toepassing op alle uitgaven. Dat doortrekken van de A4 loopt al aardig wat jaar en is noodzakelijk.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:20:30 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_113845214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stem links net zoals in Spanje. Het geld kon niet op. Resultaat: 25% werklozen en ook aan het infuus.

En dan het lef hebben om te roeptoeteren over plaat voor de kop en domme principes.

Ik weet niet waar die linkse rakkers over janken maar NL is nog steeds 1 van de beste landen ter wereld op alle vlakken om te wonen met een goed vestigingklimaat voor bedrijven ondanks wereldwijde recessie.
Het is alleen niet bepaald verbeterd onder Rutte-I :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:24:10 #185
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_113845345
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hé, dit is ook op mij van toepassing.
Zelfde hier. Het is in ieder geval allang niet meer van harte, een stem op de VVD.
Porcupine Tee - Normal
pi_113845360
quote:

[..]

Dat is het zeker. Alleen is het horrorbeeld van een mislukt multicultureel drama, gevangenissen die rianter zijn dan bejaardentehuizen, een failliet onderwijs e.d. nou niet direct iets wat ik zou willen toeschrijven aan 'linkse rakkers'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:24:33 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113845361
VVD wil het heffingvrij vermogen voor alleenstaanden ophogen van ca. ¤ 20.000 naar ¤35.000

Dit is voor mij wel een goede reden om VVD te stemmen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:25:23 #188
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_113845391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef GSbrder het volgende:
VVD wil het heffingvrij vermogen voor alleenstaanden ophogen van ca. ¤ 20.000 naar ¤35.000

Dit is voor mij wel een goede reden om VVD te stemmen.
Dat vind ik een goede zaak inderdaad.
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:25:26 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113845394
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Zelfde hier. Het is in ieder geval allang niet meer van harte, een stem op de VVD.
Überhaupt stemmen is geen feestje meer.
Maar er is gewoon geen alternatief, ook D66 niet.
pi_113845422
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is alleen niet bepaald verbeterd onder Rutte-I :')
Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen, Lijd je honger, kom je zorg tekort, zijn de uitkeringen te laag, kan je niet 3 keer per jaar met vakantie naar het buitenland of het nieuwste gadget kopen?

Mijn god, wat een slapjanussen zijn er toch in NL.
pi_113845454
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is van toepassing op alle uitgaven. Dat doortrekken van de A4 loopt al aardig wat jaar en is noodzakelijk.
Klopt maar of de huidige oplossing financieel verstandig is...
pi_113845482
quote:

[..]

Het rechtse vingerlikkabinet van Rutte heeft ook gezorgd voor een groot begrotingstekort, oplopende werkeloosheid etc etc.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:28:34 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113845520
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het rechtse vingerlikkabinet van Rutte heeft ook gezorgd voor een groot begrotingstekort, oplopende werkeloosheid etc etc.
Want met links beleid en een euro- en economische crisis hadden wij nu 0% werkloosheid en een begrotingsoverschot?
pi_113845531
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt maar of de huidige oplossing financieel verstandig is...
Het feit dat de A4 er nog steeds niet ligt is omdat iedere 'belanghebbende' voor een poep en een scheet beroep aan kon tekenen. Het poldermodel is daarin veel te zwaar doorgeschoten. Het is toch godsgeklaagd dat elke dag 12 km file op de A13 niet wordt opgelost omdat de Huistakboomluis Filedepia zijn holletje maakte in een eikenboom vlak naast de snelweg die er zou moeten komen? Hoeveel kost dat het bedrijfsleven wel niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 12:29:06 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:29:09 #195
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_113845544
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Überhaupt stemmen is geen feestje meer.
Maar er is gewoon geen alternatief, ook D66 niet.
Bij gebrek aan beter idd. En uiteraard liever een grote VVD dan een grote SP.
Porcupine Tee - Normal
pi_113845561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen
Stilstand is achteruitgang, en in veel landen gaat het intussen toch weer meer vooruit dan in Nederland.

Ja, misschien dat jullie achterlijke minister-president er nog een grotere puinzooi van heeft gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat we in Nederland voldaan achterover moeten leunen terwijl we straks links en rechts worden ingehaald.
pi_113845575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen, Lijd je honger, kom je zorg tekort, zijn de uitkeringen te laag, kan je niet 3 keer per jaar met vakantie naar het buitenland of het nieuwste gadget kopen?

Mijn god, wat een slapjanussen zijn er toch in NL.
We kunnen nu slechts 2 keer op vakantie ipv 3 keer :'(
pi_113845589
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Want met links beleid en een euro- en economische crisis hadden wij nu 0% werkloosheid en een begrotingsoverschot?
Dat zal je mij niet horen beweren maar het 'argument' dat we onder links naar Griekenlandse toestanden af zouden glijden slaat hiermee nergens meer op. Juist onder het meest rechtse kabinet in decennia gaat het wat dat betreft heel hard de verkeerde kant op.
pi_113845615
quote:

[..]

Haha, Spanje. Spanje heeft gekregen wat het verdient. Het is alleen jammer dat wij ze daar niet laten verrekken, dat was pas een echte leerschool geweest voor die droeftoeters in die veredelde bananenrepubliek.
pi_113845656
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zal je mij niet horen beweren maar het 'argument' dat we onder links naar Griekenlandse toestanden af zouden glijden slaat hiermee nergens meer op. Juist onder het meest rechtse kabinet in decennia gaat het wat dat betreft heel hard de verkeerde kant op.
Ik ben echt benieuwd wat links zich voorstelt om de werkloosheid tegen te gaan. In Spanje houdt de regering zijn hand op bij de EU, gaan we dat dan hier ook doen?
pi_113845741
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, Spanje. Spanje heeft gekregen wat het verdient. Het is alleen jammer dat wij ze daar niet laten verrekken, dat was pas een echte leerschool geweest voor die droeftoeters in die veredelde bananenrepubliek.
Spanje is zeker geen bananenrepubliek. Voor de crisis ging het daar juist economisch heel goed en dat was niet (zoals bij Griekenland) op grond van vervalste statistieken ofzo.

Ze hebben alleen wel een enorme bubbel op de vastgoedmarkt gehad die nu is geknapt, en dat zorgt voor hun problemen. Maar als dat een land tot een 'veredelde bananenrepubliek' maakt, zet dan Nederland ook maar vast op het lijstje met het oog op de kantorenmarkt. ;)
pi_113845750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het feit dat de A4 er nog steeds niet ligt is omdat iedere 'belanghebbende' voor een poep en een scheet beroep aan kon tekenen.
Een totale beroepsprocedure is in een jaar of 2 wel afgerond, dit loopt al 40 jaar langer.
Het is de politiek die nooit door heeft willen of durven pakken. Een goed onderbouwd plan kan maar heel beperkt vertraagd worden door bezwaar en beroep.
quote:
Het poldermodel is daarin veel te zwaar doorgeschoten. Het is toch godsgeklaagd dat elke dag 12 km file op de A13 niet wordt opgelost omdat de Huistakboomluis Filedepia zijn holletje maakte in een eikenboom vlak naast de snelweg die er zou moeten komen? Hoeveel kost dat het bedrijfsleven wel niet?
Dit is meer beeldvorming dan werkelijkheid.
De overheid moet zich aan haar eigen regels houden maar dat lijkt me logisch. Of is in een geval als dit rechtsonzekerheid plots geen probleem?
pi_113845798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd wat links zich voorstelt om de werkloosheid tegen te gaan. In Spanje houdt de regering zijn hand op bij de EU, gaan we dat dan hier ook doen?
Spanje heeft nu een rechtse regering.
Overigens ga ik niet voor een linkse regering maar voor een pragmatische regering in het midden. Het is juist dat experiment met extreem-rechts wat de VVD zo graag wou dat ons nu de nek omdoet omdat er weer een paar jaar niet geregeerd is.
pi_113845838
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Alleen is het horrorbeeld van een mislukt multicultureel drama, gevangenissen die rianter zijn dan bejaardentehuizen, een failliet onderwijs e.d. nou niet direct iets wat ik zou willen toeschrijven aan 'linkse rakkers'.
Niet alles kan naar ieders wens gerealiseerd worden. 17 miljoen mensen met 17 miljoen wensen en ideaalbeelden. Gelukkig werkt de regering in NL met meerdere partijen waar coalities gevormd moeten worden voor een kamermeerderheid en geen absolute meerderheden waar je zetels cadeau krijgt bij behaalde resultaten anders was het hek van de dam zoals in Hongarije waar de grondwet naar believen wordt aangepast en de dictatuur toeneemt.
pi_113845868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet alles kan naar ieders wens gerealiseerd worden. 17 miljoen mensen met 17 miljoen wensen en ideaalbeelden. Gelukkig werkt de regering in NL met meerdere partijen waar coalities gevormd moeten worden voor een kamermeerderheid en geen absolute meerderheden waar je zetels cadeau krijgt bij behaalde resultaten anders was het hek van de dam zoals in Hongarije waar de grondwet naar believen wordt aangepast en de dictatuur toeneemt.
Verstandige woorden.
pi_113845936
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een totale beroepsprocedure is in een jaar of 2 wel afgerond, dit loopt al 40 jaar langer.
Het is de politiek die nooit door heeft willen of durven pakken. Een goed onderbouwd plan kan maar heel beperkt vertraagd worden door bezwaar en beroep.
quote:
Ontbrekend deel Delft - Schiedam

Over dit 7 kilometer lange stuk weg wordt al sinds de jaren '50 gediscussieerd, waarbij het vooral ging om het natuurgebied van Midden-Delfland. Vooral de gemeente Schiedam heeft de uitvoering van de plannen tot aanleg jarenlang weten te vertragen.

De kosten voor de aanleg kunnen variëren tussen de ¤ 150 miljoen bij aanleg op het maaiveld en ¤ 800 miljoen bij een milieuvriendelijker oplossing, volgens de zogenaamde IODS-variant "plan Norder". Het ministerie van Verkeer en Waterstaat, tezamen met de Provincie Zuid-Holland, Stadsregio Rotterdam en het Stadsgewest Haaglanden, hebben momenteel ¤ 641 miljoen beschikbaar om het ontbrekende stuk A4 tussen Delft en knooppunt Kethelplein te realiseren.
De politiek werd vooral tegengehouden door de gemeente Schiedam. Daarnaast zijn de kosten echt peanuts, sterker nog, het geld is er al bijna.

quote:
Dit is meer beeldvorming dan werkelijkheid.
De overheid moet zich aan haar eigen regels houden maar dat lijkt me logisch. Of is in een geval als dit rechtsonzekerheid plots geen probleem?
Het is een symptoom van een logge, bureaucratische overheid die teveel neigt het poldermodel op elk denkbaar niveau te willen gebruiken. In dit geval botste de wetgeving met directe (financiele) belangen zonder dat daar iets aan gedaan werd. Hier, ter hoogte van Leiderdorp, hadden we dezelfde geitenwollensokken figuren die vonden dat de A4 toch echt niet verbreed mocht worden omdat het milieu eronder zou lijden :') ze vergaten alleen even dat *elke* dag 8 km file voor Zoeterwoude met duizenden auto`s tegelijkertijd nou ook niet echt bevordelijk is voor het milieu :')
pi_113846145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

De politiek werd vooral tegengehouden door de gemeente Schiedam.
Die gemeente kan veel willen maar 60 jaar vertragen lukt niet als het rijk het wel echt wil. Dit is eerder gebrek aan politieke wil en daadkracht dan wat anders.
quote:
Daarnaast zijn de kosten echt peanuts, sterker nog, het geld is er al bijna.
Nou ja bijna 100 miljoen per km zou ik geen peanuts willen noemen ;). En die weg gaat door, dat besluit is genomen en het geld is er maar of dit op deze manier de verstandigste beslissing was...

[..]
quote:
Het is een symptoom van een logge, bureaucratische overheid die teveel neigt het poldermodel op elk denkbaar niveau te willen gebruiken. In dit geval botste de wetgeving met directe (financiele) belangen zonder dat daar iets aan gedaan werd. Hier, ter hoogte van Leiderdorp, hadden we dezelfde geitenwollensokken figuren die vonden dat de A4 toch echt niet verbreed mocht worden omdat het milieu eronder zou lijden :') ze vergaten alleen even dat *elke* dag 8 km file voor Zoeterwoude met duizenden auto`s tegelijkertijd nou ook niet echt bevordelijk is voor het milieu :')
Bij een goed verhaal worden die bezwaren door de rechter zo aan de kant geschoven.
echter de overheid moet wel zorgvuldig opereren. Dat is niet meer dan logisch wat mij betreft.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:45:23 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_113846216
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad bullshit. Rijnlands links is heel wat anders dan mediterraan links.

Heeft Schroeder niet juist de Duitse arbeidsmarkt hervormd waar ze nu de vruchten van plukken?
pi_113846443
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is inderdaad bullshit. Rijnlands links is heel wat anders dan mediterraan links.

Heeft Schroeder niet juist de Duitse arbeidsmarkt hervormd waar ze nu de vruchten van plukken?
:Y
De socialisten en de groenen, die hebben destijds de 'Agenda 2010' ingevoerd die grotendeels was bedacht door de Bertelsmann-stichting (een op het bedrijfsleven gerichte denktank).

Maar eerlijk gezegd zie ik in Nederland links niet zomaar zoiets doen. En rechts trouwens ook niet. :{
pi_113846482
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Spanje is zeker geen bananenrepubliek. Voor de crisis ging het daar juist economisch heel goed en dat was niet (zoals bij Griekenland) op grond van vervalste statistieken ofzo.

Ze hebben alleen wel een enorme bubbel op de vastgoedmarkt gehad die nu is geknapt, en dat zorgt voor hun problemen. Maar als dat een land tot een 'veredelde bananenrepubliek' maakt, zet dan Nederland ook maar vast op het lijstje met het oog op de kantorenmarkt. ;)
Die enorme bubbel zorgde voor onrealistische groei, hoe je dat in vredesnaam goed kan noemen is me een raadsel. in Nederland deden we trouwens niet anders, we hebben jarenlang onze economische groei grotendeels gefinancierd met de huizenbubbel. Nu dat is weggevallen is de basis van de economische groei bij ons ook weggevallen,
pi_113846640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die enorme bubbel zorgde voor onrealistische groei, hoe je dat in vredesnaam goed kan noemen is me een raadsel. in Nederland deden we trouwens niet anders, we hebben jarenlang onze economische groei grotendeels gefinancierd met de huizenbubbel. Nu dat is weggevallen is de basis van de economische groei bij ons ook weggevallen,
Dat is helemaal waar.

Maar zijn wij Nederlanders dan ook "droeftoeters" in een "veredelde bananenrepubliek" (zoals Scorpie het noemde)? Zo erg is het volgens mij nou ook weer niet. En in Spanje dus evenmin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 12:56:49 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:57:33 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113846693
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Als de PvdA die vorm van Schroeder-links zou omarmen zijn ze top!
pi_113848494
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als de PvdA die vorm van Schroeder-links zou omarmen zijn ze top!
Autoritair, met een zweempje corruptie en half afgemaakte klussen?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:45:14 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113848566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toch makkelijk, zo'n etiket, dat verschoont van enige verdere inspanning tot nadenken.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:51:37 #215
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113848830
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Autoritair, met een zweempje corruptie en half afgemaakte klussen?
Stuk daadkrachtiger dan het halfwassen zootje dat er nu zit :D.
pi_113849126
De VVD gaat maar door met ons land te veranderen in een land als de VS, weer afbraak van sociale zekerheid. Blijkbaar beseffen ze niet dat Nederland structureel een totaal afwijkende economie heeft dan de VS en dat wij altijd de gevolgen van een economische crisis elders zullen voelen en iet de grondstoffen en grote hebben om er op eigen kracht uit te groeien. De VVD breekt onze spaarpotten voor slechte tijden steeds maar af omdat ze premie's en belastingen niet willen betalen. Het gevolg is dat de volgende crisis nog harder gaat aankomen want we hebben weer geen geld opzij gezet om mensen die werkloos worden een redelijk koopkracht behoud te geven. De VVD is echt de partij van de happy few geworden en de hele middenmoot en MKB offeren ze op.
pi_113849393
Volgens VVD-bezuinigingsprog.;

NL bezuinigt 24 miljard.

Italië gaat 26 miljard bezuinigen.

Gerekend naar inw. aantal zou It., 82 miljard moeten bezuinigen. Heeft die Rutte met zijn vuist op tafel geslagen toen Monti laatst ontmoette?
pi_113849705
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
De VVD gaat maar door met ons land te veranderen in een land als de VS, weer afbraak van sociale zekerheid. Blijkbaar beseffen ze niet dat Nederland structureel een totaal afwijkende economie heeft dan de VS en dat wij altijd de gevolgen van een economische crisis elders zullen voelen en iet de grondstoffen en grote hebben om er op eigen kracht uit te groeien. De VVD breekt onze spaarpotten voor slechte tijden steeds maar af omdat ze premie's en belastingen niet willen betalen. Het gevolg is dat de volgende crisis nog harder gaat aankomen want we hebben weer geen geld opzij gezet om mensen die werkloos worden een redelijk koopkracht behoud te geven. De VVD is echt de partij van de happy few geworden en de hele middenmoot en MKB offeren ze op.
Als ik het goed begrijp wil jij flinke belastingverhogingen voor de 'rijkeren' die jaar en dag NL draaiende houden?
pi_113849814
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Stuk daadkrachtiger dan het halfwassen zootje dat er nu zit :D.
Oh, dat sowieso :P
pi_113850155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:05 schreef Vr8 het volgende:
Volgens VVD-bezuinigingsprog.;

NL bezuinigt 24 miljard.

Italië gaat 26 miljard bezuinigen.

Gerekend naar inw. aantal zou It., 82 miljard moeten bezuinigen. Heeft die Rutte met zijn vuist op tafel geslagen toen Monti laatst ontmoette?
Vergeet niet dat de prognose van het begrotingstekort voor Italië gisteren is bijgesteld van 1,7% naar 2,0% voor het huidige jaar, terwijl we in Nederland op zo'n 4,5% zitten. Bij ons zijn bezuinigingen dus ook veel harder nodig.

Niet dat dat het hele verschil verklaart, maar toch leek het me relevant.
pi_113852038
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar.

Maar zijn wij Nederlanders dan ook "droeftoeters" in een "veredelde bananenrepubliek" (zoals Scorpie het noemde)? Zo erg is het volgens mij nou ook weer niet. En in Spanje dus evenmin.
wij zijn ook in mindere mate als Spanje een bananenrepubliek
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:13:03 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_113852434
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wil jij flinke belastingverhogingen voor de 'rijkeren' die jaar en dag NL draaiende houden?
Het MKB houdt Nederland draaiende, niet de miljonairs.
pi_113853051
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze spelen beiden een grote rol, eigenaars van Blokkers van stinkend rijk maar hebben toch heel veel banen geschapen.
pi_113854041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je de CBS cijfers bekijkt waarbij de verhoudingen tussen bruto gezinsinkomen en netto gezinsinkomen wordt bekeken zie je dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn in belasting en premie druk. Bekijk tabel 3 maar bij deze PDF:

http://www.cbs.nl/nr/rdon(...)0/2010k4v4p15art.pdf

Een gezin met 75.000 zit op 18% en een gezin met ca. 160.000 op 27,5%. De top 10% mag van mij best wat meer betalen zeker gezien de enorme verschillen in bruto inkomen. Die mensen verdienen meer dan de onderste 50% van de Nederlandse huishoudens en daar zitten ook harde werkers onder. Dat die mensen veel belasting betalen komt doordat ze erg veel verdienen.
pi_113854536
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:13 schreef remlof het volgende:

[..]

En dan verhoog je de belasting van de miljonairs? Denk je dat je daarmee de problemen oplost? Dat is dan nog steeds een druppel op de gloeiende plaat. belastingverhogingen van de groep in het midden zetten veel maar zoden aan de dijk. Helaas worden die middeninkomens al aan alle kanten uitgezogen en kunnen dat al bijna niet meer dragen.

De sociale "zekerheden" moeten echt op de schop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')