maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:17 schreef 99.999 het volgende:
Ze geven in elk geval al openlijk aan dat ze een hekel hebben aan visie en langer dan vier jaar vooruit kijken.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inhoudelijk zit je toch op veel vlakken wel dichter bij de PVV toch?
Klopt, ook het vingerlikkabinet blonk weer uit in verse regels en verboden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingen
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:34 schreef mark211175 het volgende:
Ik vraag me af; wie vandaag de dag nog durft te zeggen dat hij op de VVD, CDA of PVV heeft gestemd. Wat een triest zooitje bijelkaar.
Ga je op Rutte stemmen of op een andere van de kieslijst?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:
Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.
Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af?
Dat vraag ik me af. Volgens mij is de subsidie al enorm beperkt en zijn we sindsdien nog veel verder bij Duitsland achterop geraakt qua gebruik van duurzame energie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.
De wietpas is al geen succes, maar de clubpas zal zeker niet succesvoller zijn omdat de overlast zich dan nog steeds naar de straten zal verplaatsen. Verder vraag ik me af hoe je coffeeshops kunt verplichten om alleen per pin betalingen te accepteren.quote:Er komt een clubpas om de overlast van coffeeshops te beperken. In coffeeshops mag allen nog met pin worden betaald.
quote:Er is in Nederland dan ook geen plaats voor de weigerambtenaar
De VVD draagt op de meeste punten mijn mening uit. De VVD staat bij mij altijd bovenaan in stemwijzerlijstjes. Dat neemt nog niet weg dat ik altijd erg kritisch ben geweest op Rutte I.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.
Ik heb echt al alles gestemd, van VVD tot SP in de loop der jaren, meestal D66, maar die ben ik nu ook echt beu. Dit keer wordt het denk ik PvdA.
Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
"Elk jaar 250 miljoen euro voor nieuwe wegen."
Alsof we nog nieuwe wegen nodig hebben
Stop het dan in openbaar vervoer.
Wil de VVD überhaubt nog alternatieven daarvoor serieus bekijken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat de komende coalitie niet wordt gegijzeld door een extreem-rechtse partij die een perverse voedingsbodem voor discriminatie is, of door een partij die niet zou misstaan als poldertaliban der Nederlanden.
Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:
Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.
Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af?
En ik zie liever meer asfalt, zoveel mensen zoveel wensen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.
Alsof openbaar vervoer de oplossing isquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof openbaar vervoer de oplossing is
Het gaat vooral om zekerheid over de regelingen. We hebben nu elke twee jaar een draai, dat is funest.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.
Dat is waarschijnlijk omdat al die VVD-stemmers in een dikke auto rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.
Grappig, voor mij (centrum Arnhem - centrum Nijmegen) is het precies andersom. Een uur per auto (A325) en een half uur per trein.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.
Dat was volgens mij niet hun enige kritiek. Het is bijv. ook een gesloten-einde-regeling, dus juist als je hem van tijdelijk naar permanent zou promoveren dan kun je het effect krijgen dat mensen daardoor niet meer het hele jaar zonnepanelen bestellen maar dit uitstellen tot het moment dat het subsidiepotje weer gevuld is. Dan werkt het dus contraproductief.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om zekerheid over de regelingen. We hebben nu elke twee jaar een draai, dat is funest.
Ook tegen doortrekking van de A4 om de A13 bv te ontlasten op het stuk Den Haag <> Rotterdam?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef remlof het volgende:
Ik heb trouwens niets tegen bestaande knooppunten aanpakken, maar wel tegen nieuwe wegen.
Voor he tgeld wat in de A4 midden Delfland wordt gestoken kan je heel wat andere goede dingen doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook tegen doortrekking van de A4 om de A13 bv te ontlasten op het stuk Den Haag <> Rotterdam?
Hé, dit is ook op mij van toepassing.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stem links net zoals in Spanje. Het geld kon niet op. Resultaat: 25% werklozen en ook aan het infuus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je echt een enorme plaat voor je kop, want juist de VVD heeft ons daar de laatste jaren naar toegeleid. Maar houd je maar lekker vast aan je domme principes.
Dat is van toepassing op alle uitgaven. Dat doortrekken van de A4 loopt al aardig wat jaar en is noodzakelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor he tgeld wat in de A4 midden Delfland wordt gestoken kan je heel wat andere goede dingen doen
Het is alleen niet bepaald verbeterd onder Rutte-Iquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stem links net zoals in Spanje. Het geld kon niet op. Resultaat: 25% werklozen en ook aan het infuus.
En dan het lef hebben om te roeptoeteren over plaat voor de kop en domme principes.
Ik weet niet waar die linkse rakkers over janken maar NL is nog steeds 1 van de beste landen ter wereld op alle vlakken om te wonen met een goed vestigingklimaat voor bedrijven ondanks wereldwijde recessie.
Zelfde hier. Het is in ieder geval allang niet meer van harte, een stem op de VVD.quote:
Dat is het zeker. Alleen is het horrorbeeld van een mislukt multicultureel drama, gevangenissen die rianter zijn dan bejaardentehuizen, een failliet onderwijs e.d. nou niet direct iets wat ik zou willen toeschrijven aan 'linkse rakkers'.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stem links net zoals in Spanje. Het geld kon niet op. Resultaat: 25% werklozen en ook aan het infuus.
En dan het lef hebben om te roeptoeteren over plaat voor de kop en domme principes.
Ik weet niet waar die linkse rakkers over janken maar NL is nog steeds 1 van de beste landen ter wereld op alle vlakken om te wonen met een goed vestigingklimaat voor bedrijven ondanks wereldwijde recessie.
Dat vind ik een goede zaak inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef GSbrder het volgende:
VVD wil het heffingvrij vermogen voor alleenstaanden ophogen van ca. ¤ 20.000 naar ¤35.000
Dit is voor mij wel een goede reden om VVD te stemmen.
Überhaupt stemmen is geen feestje meer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Zelfde hier. Het is in ieder geval allang niet meer van harte, een stem op de VVD.
Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen, Lijd je honger, kom je zorg tekort, zijn de uitkeringen te laag, kan je niet 3 keer per jaar met vakantie naar het buitenland of het nieuwste gadget kopen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is alleen niet bepaald verbeterd onder Rutte-I
Klopt maar of de huidige oplossing financieel verstandig is...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is van toepassing op alle uitgaven. Dat doortrekken van de A4 loopt al aardig wat jaar en is noodzakelijk.
Het rechtse vingerlikkabinet van Rutte heeft ook gezorgd voor een groot begrotingstekort, oplopende werkeloosheid etc etc.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Want met links beleid en een euro- en economische crisis hadden wij nu 0% werkloosheid en een begrotingsoverschot?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het rechtse vingerlikkabinet van Rutte heeft ook gezorgd voor een groot begrotingstekort, oplopende werkeloosheid etc etc.
Het feit dat de A4 er nog steeds niet ligt is omdat iedere 'belanghebbende' voor een poep en een scheet beroep aan kon tekenen. Het poldermodel is daarin veel te zwaar doorgeschoten. Het is toch godsgeklaagd dat elke dag 12 km file op de A13 niet wordt opgelost omdat de Huistakboomluis Filedepia zijn holletje maakte in een eikenboom vlak naast de snelweg die er zou moeten komen? Hoeveel kost dat het bedrijfsleven wel niet?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt maar of de huidige oplossing financieel verstandig is...
Bij gebrek aan beter idd. En uiteraard liever een grote VVD dan een grote SP.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Überhaupt stemmen is geen feestje meer.
Maar er is gewoon geen alternatief, ook D66 niet.
Stilstand is achteruitgang, en in veel landen gaat het intussen toch weer meer vooruit dan in Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen
We kunnen nu slechts 2 keer op vakantie ipv 3 keerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wees blij en dankbaar dat het niet slechter is geworden zoals in de meeste landen, Lijd je honger, kom je zorg tekort, zijn de uitkeringen te laag, kan je niet 3 keer per jaar met vakantie naar het buitenland of het nieuwste gadget kopen?
Mijn god, wat een slapjanussen zijn er toch in NL.
Dat zal je mij niet horen beweren maar het 'argument' dat we onder links naar Griekenlandse toestanden af zouden glijden slaat hiermee nergens meer op. Juist onder het meest rechtse kabinet in decennia gaat het wat dat betreft heel hard de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Want met links beleid en een euro- en economische crisis hadden wij nu 0% werkloosheid en een begrotingsoverschot?
Haha, Spanje. Spanje heeft gekregen wat het verdient. Het is alleen jammer dat wij ze daar niet laten verrekken, dat was pas een echte leerschool geweest voor die droeftoeters in die veredelde bananenrepubliek.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat links zich voorstelt om de werkloosheid tegen te gaan. In Spanje houdt de regering zijn hand op bij de EU, gaan we dat dan hier ook doen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen beweren maar het 'argument' dat we onder links naar Griekenlandse toestanden af zouden glijden slaat hiermee nergens meer op. Juist onder het meest rechtse kabinet in decennia gaat het wat dat betreft heel hard de verkeerde kant op.
Spanje is zeker geen bananenrepubliek. Voor de crisis ging het daar juist economisch heel goed en dat was niet (zoals bij Griekenland) op grond van vervalste statistieken ofzo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, Spanje. Spanje heeft gekregen wat het verdient. Het is alleen jammer dat wij ze daar niet laten verrekken, dat was pas een echte leerschool geweest voor die droeftoeters in die veredelde bananenrepubliek.
Een totale beroepsprocedure is in een jaar of 2 wel afgerond, dit loopt al 40 jaar langer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat de A4 er nog steeds niet ligt is omdat iedere 'belanghebbende' voor een poep en een scheet beroep aan kon tekenen.
Dit is meer beeldvorming dan werkelijkheid.quote:Het poldermodel is daarin veel te zwaar doorgeschoten. Het is toch godsgeklaagd dat elke dag 12 km file op de A13 niet wordt opgelost omdat de Huistakboomluis Filedepia zijn holletje maakte in een eikenboom vlak naast de snelweg die er zou moeten komen? Hoeveel kost dat het bedrijfsleven wel niet?
Spanje heeft nu een rechtse regering.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat links zich voorstelt om de werkloosheid tegen te gaan. In Spanje houdt de regering zijn hand op bij de EU, gaan we dat dan hier ook doen?
Niet alles kan naar ieders wens gerealiseerd worden. 17 miljoen mensen met 17 miljoen wensen en ideaalbeelden. Gelukkig werkt de regering in NL met meerdere partijen waar coalities gevormd moeten worden voor een kamermeerderheid en geen absolute meerderheden waar je zetels cadeau krijgt bij behaalde resultaten anders was het hek van de dam zoals in Hongarije waar de grondwet naar believen wordt aangepast en de dictatuur toeneemt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Alleen is het horrorbeeld van een mislukt multicultureel drama, gevangenissen die rianter zijn dan bejaardentehuizen, een failliet onderwijs e.d. nou niet direct iets wat ik zou willen toeschrijven aan 'linkse rakkers'.
Verstandige woorden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet alles kan naar ieders wens gerealiseerd worden. 17 miljoen mensen met 17 miljoen wensen en ideaalbeelden. Gelukkig werkt de regering in NL met meerdere partijen waar coalities gevormd moeten worden voor een kamermeerderheid en geen absolute meerderheden waar je zetels cadeau krijgt bij behaalde resultaten anders was het hek van de dam zoals in Hongarije waar de grondwet naar believen wordt aangepast en de dictatuur toeneemt.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een totale beroepsprocedure is in een jaar of 2 wel afgerond, dit loopt al 40 jaar langer.
Het is de politiek die nooit door heeft willen of durven pakken. Een goed onderbouwd plan kan maar heel beperkt vertraagd worden door bezwaar en beroep.
De politiek werd vooral tegengehouden door de gemeente Schiedam. Daarnaast zijn de kosten echt peanuts, sterker nog, het geld is er al bijna.quote:Ontbrekend deel Delft - Schiedam
Over dit 7 kilometer lange stuk weg wordt al sinds de jaren '50 gediscussieerd, waarbij het vooral ging om het natuurgebied van Midden-Delfland. Vooral de gemeente Schiedam heeft de uitvoering van de plannen tot aanleg jarenlang weten te vertragen.
De kosten voor de aanleg kunnen variëren tussen de ¤ 150 miljoen bij aanleg op het maaiveld en ¤ 800 miljoen bij een milieuvriendelijker oplossing, volgens de zogenaamde IODS-variant "plan Norder". Het ministerie van Verkeer en Waterstaat, tezamen met de Provincie Zuid-Holland, Stadsregio Rotterdam en het Stadsgewest Haaglanden, hebben momenteel ¤ 641 miljoen beschikbaar om het ontbrekende stuk A4 tussen Delft en knooppunt Kethelplein te realiseren.
Het is een symptoom van een logge, bureaucratische overheid die teveel neigt het poldermodel op elk denkbaar niveau te willen gebruiken. In dit geval botste de wetgeving met directe (financiele) belangen zonder dat daar iets aan gedaan werd. Hier, ter hoogte van Leiderdorp, hadden we dezelfde geitenwollensokken figuren die vonden dat de A4 toch echt niet verbreed mocht worden omdat het milieu eronder zou lijdenquote:Dit is meer beeldvorming dan werkelijkheid.
De overheid moet zich aan haar eigen regels houden maar dat lijkt me logisch. Of is in een geval als dit rechtsonzekerheid plots geen probleem?
Die gemeente kan veel willen maar 60 jaar vertragen lukt niet als het rijk het wel echt wil. Dit is eerder gebrek aan politieke wil en daadkracht dan wat anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
De politiek werd vooral tegengehouden door de gemeente Schiedam.
Nou ja bijna 100 miljoen per km zou ik geen peanuts willen noemenquote:Daarnaast zijn de kosten echt peanuts, sterker nog, het geld is er al bijna.
Bij een goed verhaal worden die bezwaren door de rechter zo aan de kant geschoven.quote:Het is een symptoom van een logge, bureaucratische overheid die teveel neigt het poldermodel op elk denkbaar niveau te willen gebruiken. In dit geval botste de wetgeving met directe (financiele) belangen zonder dat daar iets aan gedaan werd. Hier, ter hoogte van Leiderdorp, hadden we dezelfde geitenwollensokken figuren die vonden dat de A4 toch echt niet verbreed mocht worden omdat het milieu eronder zou lijdenze vergaten alleen even dat *elke* dag 8 km file voor Zoeterwoude met duizenden auto`s tegelijkertijd nou ook niet echt bevordelijk is voor het milieu
Dat is inderdaad bullshit. Rijnlands links is heel wat anders dan mediterraan links.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen beweren maar het 'argument' dat we onder links naar Griekenlandse toestanden af zouden glijden slaat hiermee nergens meer op. Juist onder het meest rechtse kabinet in decennia gaat het wat dat betreft heel hard de verkeerde kant op.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bullshit. Rijnlands links is heel wat anders dan mediterraan links.
Heeft Schroeder niet juist de Duitse arbeidsmarkt hervormd waar ze nu de vruchten van plukken?
Die enorme bubbel zorgde voor onrealistische groei, hoe je dat in vredesnaam goed kan noemen is me een raadsel. in Nederland deden we trouwens niet anders, we hebben jarenlang onze economische groei grotendeels gefinancierd met de huizenbubbel. Nu dat is weggevallen is de basis van de economische groei bij ons ook weggevallen,quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Spanje is zeker geen bananenrepubliek. Voor de crisis ging het daar juist economisch heel goed en dat was niet (zoals bij Griekenland) op grond van vervalste statistieken ofzo.
Ze hebben alleen wel een enorme bubbel op de vastgoedmarkt gehad die nu is geknapt, en dat zorgt voor hun problemen. Maar als dat een land tot een 'veredelde bananenrepubliek' maakt, zet dan Nederland ook maar vast op het lijstje met het oog op de kantorenmarkt.
Dat is helemaal waar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die enorme bubbel zorgde voor onrealistische groei, hoe je dat in vredesnaam goed kan noemen is me een raadsel. in Nederland deden we trouwens niet anders, we hebben jarenlang onze economische groei grotendeels gefinancierd met de huizenbubbel. Nu dat is weggevallen is de basis van de economische groei bij ons ook weggevallen,
Als de PvdA die vorm van Schroeder-links zou omarmen zijn ze top!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bullshit. Rijnlands links is heel wat anders dan mediterraan links.
Heeft Schroeder niet juist de Duitse arbeidsmarkt hervormd waar ze nu de vruchten van plukken?
Autoritair, met een zweempje corruptie en half afgemaakte klussen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de PvdA die vorm van Schroeder-links zou omarmen zijn ze top!
Toch makkelijk, zo'n etiket, dat verschoont van enige verdere inspanning tot nadenken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, Spanje. Spanje heeft gekregen wat het verdient. Het is alleen jammer dat wij ze daar niet laten verrekken, dat was pas een echte leerschool geweest voor die droeftoeters in die veredelde bananenrepubliek.
Stuk daadkrachtiger dan het halfwassen zootje dat er nu zitquote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Autoritair, met een zweempje corruptie en half afgemaakte klussen?
Als ik het goed begrijp wil jij flinke belastingverhogingen voor de 'rijkeren' die jaar en dag NL draaiende houden?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
De VVD gaat maar door met ons land te veranderen in een land als de VS, weer afbraak van sociale zekerheid. Blijkbaar beseffen ze niet dat Nederland structureel een totaal afwijkende economie heeft dan de VS en dat wij altijd de gevolgen van een economische crisis elders zullen voelen en iet de grondstoffen en grote hebben om er op eigen kracht uit te groeien. De VVD breekt onze spaarpotten voor slechte tijden steeds maar af omdat ze premie's en belastingen niet willen betalen. Het gevolg is dat de volgende crisis nog harder gaat aankomen want we hebben weer geen geld opzij gezet om mensen die werkloos worden een redelijk koopkracht behoud te geven. De VVD is echt de partij van de happy few geworden en de hele middenmoot en MKB offeren ze op.
Oh, dat sowiesoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Stuk daadkrachtiger dan het halfwassen zootje dat er nu zit.
Vergeet niet dat de prognose van het begrotingstekort voor Italië gisteren is bijgesteld van 1,7% naar 2,0% voor het huidige jaar, terwijl we in Nederland op zo'n 4,5% zitten. Bij ons zijn bezuinigingen dus ook veel harder nodig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:05 schreef Vr8 het volgende:
Volgens VVD-bezuinigingsprog.;
NL bezuinigt 24 miljard.
Italië gaat 26 miljard bezuinigen.
Gerekend naar inw. aantal zou It., 82 miljard moeten bezuinigen. Heeft die Rutte met zijn vuist op tafel geslagen toen Monti laatst ontmoette?
wij zijn ook in mindere mate als Spanje een bananenrepubliekquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.
Maar zijn wij Nederlanders dan ook "droeftoeters" in een "veredelde bananenrepubliek" (zoals Scorpie het noemde)? Zo erg is het volgens mij nou ook weer niet. En in Spanje dus evenmin.
Het MKB houdt Nederland draaiende, niet de miljonairs.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wil jij flinke belastingverhogingen voor de 'rijkeren' die jaar en dag NL draaiende houden?
Ze spelen beiden een grote rol, eigenaars van Blokkers van stinkend rijk maar hebben toch heel veel banen geschapen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Het MKB houdt Nederland draaiende, niet de miljonairs.
Als je de CBS cijfers bekijkt waarbij de verhoudingen tussen bruto gezinsinkomen en netto gezinsinkomen wordt bekeken zie je dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn in belasting en premie druk. Bekijk tabel 3 maar bij deze PDF:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wil jij flinke belastingverhogingen voor de 'rijkeren' die jaar en dag NL draaiende houden?
En dan verhoog je de belasting van de miljonairs? Denk je dat je daarmee de problemen oplost? Dat is dan nog steeds een druppel op de gloeiende plaat. belastingverhogingen van de groep in het midden zetten veel maar zoden aan de dijk. Helaas worden die middeninkomens al aan alle kanten uitgezogen en kunnen dat al bijna niet meer dragen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Het MKB houdt Nederland draaiende, niet de miljonairs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |