maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:17 schreef 99.999 het volgende:
Ze geven in elk geval al openlijk aan dat ze een hekel hebben aan visie en langer dan vier jaar vooruit kijken.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inhoudelijk zit je toch op veel vlakken wel dichter bij de PVV toch?
Klopt, ook het vingerlikkabinet blonk weer uit in verse regels en verboden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
maar zolang ik mag stemmen roepen ze al dat ze een kleinere overheid willen, ze hebben geregeld de kans gehad in die periode. En toch zie ik de overheid alleen maar groeien en zich bemoeien met de meest onzinnige dingen
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:34 schreef mark211175 het volgende:
Ik vraag me af; wie vandaag de dag nog durft te zeggen dat hij op de VVD, CDA of PVV heeft gestemd. Wat een triest zooitje bijelkaar.
Ga je op Rutte stemmen of op een andere van de kieslijst?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd. Hoewel ik het besluit om met de PVV in zee te gaan enorm heb betreurd en de VVD eigenlijk té vaak heb betrapt op rare sprongen tijdens Rutte I, ga ik nu weer op de VVD stemmen. Voor mij is er werkelijk geen ander alternatief. Heb na zitten denken over D66 maar ik kots onderhand van die Pechtold. Gaat hem dus ook niet worden.
Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:
Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.
Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af?
Dat vraag ik me af. Volgens mij is de subsidie al enorm beperkt en zijn we sindsdien nog veel verder bij Duitsland achterop geraakt qua gebruik van duurzame energie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Subsidieregelingen werken in essentie altijd marktverstorend.
De wietpas is al geen succes, maar de clubpas zal zeker niet succesvoller zijn omdat de overlast zich dan nog steeds naar de straten zal verplaatsen. Verder vraag ik me af hoe je coffeeshops kunt verplichten om alleen per pin betalingen te accepteren.quote:Er komt een clubpas om de overlast van coffeeshops te beperken. In coffeeshops mag allen nog met pin worden betaald.
quote:Er is in Nederland dan ook geen plaats voor de weigerambtenaar
De VVD draagt op de meeste punten mijn mening uit. De VVD staat bij mij altijd bovenaan in stemwijzerlijstjes. Dat neemt nog niet weg dat ik altijd erg kritisch ben geweest op Rutte I.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is zo jammer, dat je zegt er is geen ander alternatief. Omdat het voor jou waarschijnlijk uit den boze is om links te stemmen, maar waarom eigenlijk? Je stemt toch op de partij die op dat moment voor jou op de meeste punten jouw mening uitdraagt. Vul eens een stemwijzer in.
Ik heb echt al alles gestemd, van VVD tot SP in de loop der jaren, meestal D66, maar die ben ik nu ook echt beu. Dit keer wordt het denk ik PvdA.
Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
"Elk jaar 250 miljoen euro voor nieuwe wegen."
Alsof we nog nieuwe wegen nodig hebben
Stop het dan in openbaar vervoer.
Wil de VVD überhaubt nog alternatieven daarvoor serieus bekijken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat de komende coalitie niet wordt gegijzeld door een extreem-rechtse partij die een perverse voedingsbodem voor discriminatie is, of door een partij die niet zou misstaan als poldertaliban der Nederlanden.
Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef remlof het volgende:
Uit het VVD-programma:
Gas, olie en kolen raken op. Energie en benzine worden duurder. Die schaarste dwingt ons om zuiniger om te springen met de hoeveelheid energie die we gebruiken. En om nieuwe, schone vormen van energieop- wekking te ontwikkelen. Gelukkig maakt schaarste ook creatief. Steeds meer mensen plaatsen bijvoorbeeld zonnecellen op het dak van hun huis. Zij moeten de stroom die ze opwekken ook kunnen verkopen. De VVD schaft alle subsidieregelingen af en maakt het makkelijker om te investeren in de energienetwerken van de toekomst.
Dus ze willen het gebruik van duurzame energie aanmoedigen en daarom schaffen ze de subsidieregelingen ervoor af?
En ik zie liever meer asfalt, zoveel mensen zoveel wensen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nu wordt het openbaar vervoer echt hard aangepakt terwijl er wel nieuwe wegen komen. Ik vind dit geldverspilling van de eerste orde. Ik heb liever dat het openbaar vervoer wordt gestimuleerd en dat mensen ook mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld een dag per week thuis te werken.
Alsof openbaar vervoer de oplossing isquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof openbaar vervoer de oplossing is
Het gaat vooral om zekerheid over de regelingen. We hebben nu elke twee jaar een draai, dat is funest.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Laatst was op het nieuws dat het nota bene de zonnecelleveranciers zelf waren, die steen en been klaagden over de nadelige effecten van de nieuwe subsidieregeling. Het is dus niet uitgesloten dat de VVD hier daadwerkelijk een punt heeft.
Dat is waarschijnlijk omdat al die VVD-stemmers in een dikke auto rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:43 schreef remlof het volgende:
Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor mij de perfecte, zeker nu er (dankzij Diederik Samsom) wifi is in de intercity's, kan ik bij calamiteiten het gewoon vanuit de trein oplossen.
Grappig, voor mij (centrum Arnhem - centrum Nijmegen) is het precies andersom. Een uur per auto (A325) en een half uur per trein.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ikzelf heb echt niks te zoeken in het openbaar vervoer. Vanaf mijn woonplaats naar mijn werk is het nu 25 minuten, met het OV is dat 55 minuten. Sinds de A4 verbreed is is het prima te doen, nu alleen nog de A12 Den Haag zelf in aanpakken. Meer asfalt is in mijn situatie dus de oplossing gebleken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |