abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113842353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah een vriendin van een vriendin :{ En die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Nee, een persoonlijke directe vriendin die ik in zeer hoog aanzien heb, maar dat kan je van me aannemen of niet. Overigens is me dit bevestigd door een vage kennis (conducteur) op een bruiloft, ook in die periode. Of dat wat opscheppen oid was weet ik niet, maar gekoppeld aan die andere informatie, het feit dat die cijfers uit 2001 nog ruim van voor de invoering van de nieuwe meet-methodiek in 2006 zijn, én het feit dat er die winter volgens mij niks geks was qua sneeuw/blaadjes oid, heeft mij overtuigd van het feit dat er een groep radicale/oude conducteurs is die niks anders doen dan alles saboteren/traineren waar mogelijk, enkel om vooral maar niks van hun goud-omrande CAO in te hoeven leveren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:03:00 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113842368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zou de conducteur niet naar het vertreksein gekeken hebben om te constateren dat het steeds rood was en toen hij eindelijk mocht vertrekken op zijn horloge gekeken en daarom dus die opmerking maakte.

Ik heb ook genoeg ellende met de NS meegemaakt, maar blijf treinreizen preferen boven tussen de gejaagde mafketels op de weg zitten die met zijn allen vooraan in de file willen komen. :')
Nee, sein stond op groen, ik keek mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:04:11 #203
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113842417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Reizen de overige commentatoren hier zelf nog wel eens met de trein, piet stapt er in ieder geval nooit meer in.
Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....
En de terugreis op een bomvol Utrecht Centraal waarbij de omgeroepen mededeling dat de trein richting Zwolle zou vertrekken van spoor 12, niet klopte omdat er de intercity richting Rotterdam stond.
pi_113842446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah een vriendin van een vriendin :{ En die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.

En inderdaad: het NS personeel wordt echt met het jaar slechter, Vroeger was conducteur een beroep, nu lijkt het wel een afvoerputje te zijn.Vriendelijkheid, behulpzaamheid.... dat krijg je alleen van de wat oudere conducteurs.

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
pi_113842534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.

En inderdaad: het NS personeel wordt echt met het jaar slechter, Vroeger was conducteur een beroep, nu lijkt het wel een afvoerputje te zijn.Vriendelijkheid, behulpzaamheid.... dat krijg je alleen van de wat oudere conducteurs.

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:08:33 #206
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113842565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
pi_113842596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
vaak wel ja, wat die mensen dan weer niet leuk vinden uiteraard.
pi_113842602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....
En de terugreis op een bomvol Utrecht Centraal waarbij de omgeroepen mededeling dat de trein richting Zwolle zou vertrekken van spoor 12, niet klopte omdat er de intercity richting Rotterdam stond.
Jahoor, regelmatig. Tegenwoordig meer zakelijk dan privé, maar ook dat laatste vroeger best veel. Ik heb tot mijn 32e nooit een auto in bezit gehad, ik kon mij prima redden met het OV, en dus de trein voor langere afstanden. De OV ontsluiting heeft bij mij toen ook meegewogen in de woningkeuze. Overigens ben ik zakelijk elke keer sneller en comfortabeler op de bestemming dan mijn collega, die wars is van de trein, en consequent dezelfde route met de auto doet.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113842617
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Dat is goodwill van de conducteur, niet waar jij recht op zou hebben conform de voorwaarden.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113842677
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, sein stond op groen, ik keek mee.
Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)? _O-
pi_113843139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
pi_113843292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Erg coulant naar die eerste klas passagiers :Y
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:31:30 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113843393
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)? _O-
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113843447
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Dat is in mijn beleving dan al minsten 10 jaar geleden piet, zolang zijn ongeveer alle ramen al afgsloten bij treinen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:33:17 #215
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843454
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Maar Piet, we zijn nu 10 jaar verder, kun je niet gewoon weer eens een keer proberen?
pi_113843539
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Neen. Het werd wel vaak gedaan, maar volgens mij is men daar vanaf gestapt omdat de praktijk was dat mensen met een 1e klas kaartje nogal eens daarover klaagde, met name omdat het er dus voor zorgt dat bij het volgende station de mensen met een 1e klas kaartje mogen staan en je koopt 1e klas onder meer omdat je dan in de spits doorgaans gewoon kan zitten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.

Introduceer anders maar een "sta-kaart" die de helft goedkoper is dan een 2de klas treinabo. Want staan in de trein doe ik toch iedere dag.
pi_113843625
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.

En tevens opvallend dat je het kleine detail dat het sein op groen stond pas na een reactie verkondigd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:38:08 #220
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?
pi_113843717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:

De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.
Ik niet.

Vind ook dat het goed is om één lijn te trekken, want voor je het weet gaan mensen denken dat ze het recht hebben om daar te zitten met als gevolg dat het weer overvol is daar.

Nog afgezien van het feit dat hoe rustiger een coupé is, hoe rustiger je daar kan werken. Ook een reden om 1e klas te reizen.

Je bent welkom hoor... maar gewoon wel betalen als ieder ander.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Als ze deden wat de baas zegt, was dat rondje om de kerk ~10 jaar geleden al ingevoerd. ;) Vooral oudere conducteurs hebben een ambtenaren mentaliteit van de ergste soort. Die hebben inderdaad geen pro-actieve commerciële instelling, en zien al helemaal niet in wat juist zij kunnen betekenen als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening op een niveau wat de klant elke reis raakt. Ik heb begrepen dat er een redelijke tweedeling bestaat tussen de oude garde en de nieuwere mensen, die wél dat besef hebben, tot op het punt aan toe dat een oude machinist gewoon te laat komt, als een jonge conducteur al lang en breed bij de trein staat. (en vice versa uiteraard)

Dat er grotere overkoepelende problemen zijn, zoals een druk bezet spoor, enkel geld voor wat ad-hoc onderhoud, etc etc, is een ander verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113843737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:

[..]

De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
pi_113843749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:38 schreef gebrokenglas het volgende:

Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?
Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:41:27 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113843750
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.

En tevens opvallend dat je het kleine detail dat het sein op groen stond pas na een reactie verkondigd.
Wat is jouw probleem?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113843866
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem?
Mijn jeugd en op korte termijn stress door overvolle agenda.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:46:29 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.
pi_113844167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.
En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 11:53:01 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:55:21 #229
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113844279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?
hmmm.
pi_113844543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
pi_113844679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.

P.S. Zelf reis ik nooit eersteklas, maar er bestaat ook nog zoiets als inlevingsvermogen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 12:05:34 ]
pi_113844685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.
pi_113844826
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
pi_113844855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.

P.S. Zelf reis ik nooit eersteklas, maar er bestaat ook nog zoiets als inlevingsvermogen. :)
Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.

Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.

Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
pi_113844995
Wat je wel kunt doen dan gewoon op de vloer bij de 1e klas gaan zitten :D
pi_113845009
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.

Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.

Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.
pi_113845182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.
Niet overdrijven maar 70% duurder. ;)
pi_113845286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet overdrijven maar 70% duurder. ;)
Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland. :')
pi_113845536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:

Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113845580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:

Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.
Weet je hoe jij dat op kan lossen? Door ook een 1e klasse kaartje te kopen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113845622
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!

Huh?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113845758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:

Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.
Daar ging het niet over, het ging over gangpad vs 1e klasse. Als het erg druk is mag je van mij 1e klasse staan. Ja, staan... zodat iemand met een 1e klasse kaartje gewoon nog kan zitten.

(als het zo druk is, dan zijn er nl. echt ruim voldoende 1e klasse reizigers om die zitplaatsen te vullen)

quote:
Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.
Nee dus, want de mensen die extra betaald hebben willen ook dat ze iets extra's krijgen!

quote:
Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113845959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:

Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.
dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?
pi_113846075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:39 schreef macca728 het volgende:

dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?
O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113846100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.
Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:42:57 #246
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113846116
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.
Ik begrijp je punt: voor diegene die 1e klas betaald heeft is het zuur dat 2e klassers voor de goedkopere prijs ook op de pluche stoelen plaatsnemen.

Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
pi_113846118
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.
Ja ironie was dat.
pi_113846151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Als de eersteklas helemaal vol zit met eersteklas reizigers zodat die niet allemaal kunnen zitten, dan hebben die ook pech gehad. Maar het idee is natuurlijk dat die situatie niet voor hoort te komen.
pi_113846245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.
Ik begrijp je punt: voor diegene die 1e klas betaald heeft is het zuur dat 2e klassers voor de goedkopere prijs ook de pluche stoelen plaatsnemen.

Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
Ja prijs zegt niets, ik heb nu kaartje voor Thalys voor 35, buurman op het laatste moment betaalt 80.
Heeft hij dan recht op meer ? Voor hotels geldt ook weleens dat je een gratis upgrade krijgt. Zuur voor degene die daar het volle pond voor betaalt.

En het gaat hier over overmacht situaties, normaal mag je met een 2de klas kaartje niet in 1e klas reizen, maar als treinen overvol zijn zegt de conducteur het vaak nog zelf dat ook reizigers met een 2de klas kaartje 1e klas mogen reizen.
pi_113846249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:

Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
Dat gebeurt niet zo vaak natuurlijk en men selecteert ook wel wie wel en wie niet.

Ik vind dat punt ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste vind ik dat ik erg vaak mee heb gemaakt dat als zoiets toegestaan wordt dat dan ineens een hoop mensen met een 1e klasse kaartje achter het net vissen. Dat vind ik het primaire punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113846328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:

Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Ik heb het zelden meegemaakt en als dat het geval is, dan zit de trein zo vol dat er niet eens kan worden gecontroleerd...

quote:
Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Als de stoelen vol zitten met mensen die 1e klasse betaald hebben is dat uiteraard prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113846342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland. :')
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:49:44 #253
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_113846395
Schultz en Schippers Schavuiten beiden
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_113846406
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.

Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
pi_113846436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!

Huh?
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
pi_113846776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef Freak188 het volgende:

Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.

Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.

Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.

Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:07:52 #257
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113847023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.

Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
Met grotere reisafstanden is het makkelijker om op het lange stuk een vertraging weer wat in te lopen. Dat is in kleinere landen met veel stops een stuk lastiger.
pi_113847664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.

Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.

Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.

Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten. Als 50% bezet is, is het veel. De NS mag de 1ste klas wel pamperen hoor, geen probleem. Het gaat mij erom dat ze de 2de klas (is dat 95% van de reizigers?) compleet links laten liggen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:56:24 #259
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113848998
De trein is prachtig als je ergens heen moet waar de auto sowieso lastig is(Amsterdam of Rotterdam) en je niet op tijd staat. Dus een dagje uit bijvoorbeeld, dan is de trein perfect. Geen zorgen waar je je auto laat of en daar ingebroken wordt, en je wordt gereden dus geen gestress over de wegen. En een vertraging van een kwartiertje is dan totaal niet interessant.
Maar owee als je op tijd staat en je moet met de trein. Je moet bijvoorbeeld je vlucht halen of je hebt een sollicitatiegesprek of een toelatingsexamen, maar de trein heeft een onbekende vertraging. Manmanman, wat een stress. ;(
Vooral ook omdat je er geen invloed kunt uitoefenen.
pi_113849901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen. Dat is deels opgelost met de dubbeldekkers, maar die perronlengte is op sommige stations een probleem aan het worden. En dan vooral in de middelgrote stations, die midden in het centrum liggen, waar je niet zo even een paar honderd meter erbij aan kan plakken. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113850697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Zwolle - Groningen is ~109 km per spoor, kost 57 minuten, en 16,50. Dat scheelt al heel wat minder dan die 50% die je noemt. Overigens doet de trein tussen Bern en Zurich (HB) er 1:07 over, en die stopt net als de Nederlandse intercity ook 1x onderweg.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113850771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:23 schreef Freak188 het volgende:

Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten.
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:04:36 #263
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113857997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc.
Je betaalt te weinig, feitelijk kost de trein meer, maar dat wordt aangevuld door de belastingbetaler. Dus ook degenen die nooit met de trein reizen. Als je een kaartje koopt, koop je een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs.Je hebt geen enkele recht op een zitplaats, alleen als het beschikbaar is. De vervoerders hebben liever dat je buiten de spits reist en dat wordt ook aangemoedigd met kortingen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113858098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit. ;)
oh ben je conducteur ?? haha
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:14:56 #265
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113858465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen.
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:51:44 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113861737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:14 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
Dan staan de treins te lang stil op het perron
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:56:02 #267
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113861883
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan staan de treins te lang stil op het perron
|:( |:( |:(
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113861906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:

oh ben je conducteur ?? haha
Nee. Overigens vind ik het niet lief van je dat je neerbuigend doet over dat beroep...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:11:22 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113862436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

|:( |:( |:(
Sorry, hele week engels gesproken op het werk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113862750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen. :')

En dan klopt mijn stelling wel degelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 19:21:18 ]
pi_113863804
Edit: post komt zomaar elders terecht... bizar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:02:21 #272
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113864577
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Paardelul !!!
pi_113864948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
hadden die ook vertraging ?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:10:42 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113864975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Reden gewoon aan één stuk door zonder vertraging of tussenstops. Duitse degelijkheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:11:00 #275
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113864985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

hadden die ook vertraging ?
Ja, en sommige treinen gingen ook nog eens ergens anders naartoe dan werd gezegd
Paardelul !!!
pi_113865099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen. :')

En dan klopt mijn stelling wel degelijk.
Dat had ik niet gezien. Die halbtax karte heeft dan als ik er wederom niet langs kijk geen beperkingen kwa spitsreizen zoals de ns met hun kortingskaart wel hebben. En dan als supplement nog de tussen 19.00 en 5.00 gratis reizen voor 100 euro per jaar.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:24:57 #277
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113865586
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Inderdaad, totaal geen zitplaatsen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:29:35 #278
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113865815
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Inderdaad, totaal geen zitplaatsen.
wel gratis, geen belasting en zelfs geen 100 cameras die ze bespioneerden en in databanken plaatsten.
wat een vrijheden hadden ze eigenlijk.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:38:27 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113866269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen. :')

En dan klopt mijn stelling wel degelijk.
Halbtags
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113866721
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Halbtags
Halbtax.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:50:46 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113866804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Halbtax.
LOL
Die mag naast de Nissan Pajero
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:08:28 #282
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113867640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:19 schreef Igen het volgende:
En dan klopt mijn stelling wel degelijk.
Een duur grapje inderdaad dan dat reizen daar. Dan kan de auto vrij snel uit.
pi_113869922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Een duur grapje inderdaad dan dat reizen daar. Dan kan de auto vrij snel uit.
Toch heeft de trein daar qua passagiersvervoer een marktaandeel van 16% (het hoogste van heel Europa), tegenover 9% hier in Nederland.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:00:27 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113870297
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch heeft de trein daar qua passagiersvervoer een marktaandeel van 16% (het hoogste van heel Europa), tegenover 9% hier in Nederland.
Moet je er dan ook bij vertellen wat autorijden kost in Zwitserland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:34:39 #285
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113871961
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet je er dan ook bij vertellen wat autorijden kost in Zwitserland
Ach, voor de gemiddelde Zwitser is dat prima te betalen. Uiteraard is alles duurder in een land met een veel hoger gemiddeld inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')