Nee, een persoonlijke directe vriendin die ik in zeer hoog aanzien heb, maar dat kan je van me aannemen of niet. Overigens is me dit bevestigd door een vage kennis (conducteur) op een bruiloft, ook in die periode. Of dat wat opscheppen oid was weet ik niet, maar gekoppeld aan die andere informatie, het feit dat die cijfers uit 2001 nog ruim van voor de invoering van de nieuwe meet-methodiek in 2006 zijn, én het feit dat er die winter volgens mij niks geks was qua sneeuw/blaadjes oid, heeft mij overtuigd van het feit dat er een groep radicale/oude conducteurs is die niks anders doen dan alles saboteren/traineren waar mogelijk, enkel om vooral maar niks van hun goud-omrande CAO in te hoeven leveren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah een vriendin van een vriendinEn die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Nee, sein stond op groen, ik keek mee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En zou de conducteur niet naar het vertreksein gekeken hebben om te constateren dat het steeds rood was en toen hij eindelijk mocht vertrekken op zijn horloge gekeken en daarom dus die opmerking maakte.
Ik heb ook genoeg ellende met de NS meegemaakt, maar blijf treinreizen preferen boven tussen de gejaagde mafketels op de weg zitten die met zijn allen vooraan in de file willen komen.
Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Reizen de overige commentatoren hier zelf nog wel eens met de trein, piet stapt er in ieder geval nooit meer in.
Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah een vriendin van een vriendinEn die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.
En inderdaad: het NS personeel wordt echt met het jaar slechter, Vroeger was conducteur een beroep, nu lijkt het wel een afvoerputje te zijn.Vriendelijkheid, behulpzaamheid.... dat krijg je alleen van de wat oudere conducteurs.
Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen.
vaak wel ja, wat die mensen dan weer niet leuk vinden uiteraard.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Jahoor, regelmatig. Tegenwoordig meer zakelijk dan privé, maar ook dat laatste vroeger best veel. Ik heb tot mijn 32e nooit een auto in bezit gehad, ik kon mij prima redden met het OV, en dus de trein voor langere afstanden. De OV ontsluiting heeft bij mij toen ook meegewogen in de woningkeuze. Overigens ben ik zakelijk elke keer sneller en comfortabeler op de bestemming dan mijn collega, die wars is van de trein, en consequent dezelfde route met de auto doet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....
En de terugreis op een bomvol Utrecht Centraal waarbij de omgeroepen mededeling dat de trein richting Zwolle zou vertrekken van spoor 12, niet klopte omdat er de intercity richting Rotterdam stond.
Dat is goodwill van de conducteur, niet waar jij recht op zou hebben conform de voorwaarden..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, sein stond op groen, ik keek mee.
Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen.
Erg coulant naar die eerste klas passagiersquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.
Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)?
Dat is in mijn beleving dan al minsten 10 jaar geleden piet, zolang zijn ongeveer alle ramen al afgsloten bij treinen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Maar Piet, we zijn nu 10 jaar verder, kun je niet gewoon weer eens een keer proberen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Heel goed!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:
Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Neen. Het werd wel vaak gedaan, maar volgens mij is men daar vanaf gestapt omdat de praktijk was dat mensen met een 1e klas kaartje nogal eens daarover klaagde, met name omdat het er dus voor zorgt dat bij het volgende station de mensen met een 1e klas kaartje mogen staan en je koopt 1e klas onder meer omdat je dan in de spits doorgaans gewoon kan zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel goed!
Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.
Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel goed!
Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.
Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Ik niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:
De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.
Als ze deden wat de baas zegt, was dat rondje om de kerk ~10 jaar geleden al ingevoerd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.
Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Maar je wilt er niet voor betalenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:
[..]
De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.
Omdat ze daar niet voor betaald hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?
Wat is jouw probleem?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.
En tevens opvallend dat je het kleine detail dat het sein op groen stond pas na een reactie verkondigd.
Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat ze daar niet voor betaald hebben.
Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.
hmmm.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat ze daar niet voor betaald hebben.
Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je wilt er niet voor betalen
Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje
Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.
P.S. Zelf reis ik nooit eersteklas, maar er bestaat ook nog zoiets als inlevingsvermogen.
die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.
Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.
Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
Niet overdrijven maar 70% duurder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.
Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland.quote:
Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Weet je hoe jij dat op kan lossen? Door ook een 1e klasse kaartje te kopen!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.
Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.
Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Daar ging het niet over, het ging over gangpad vs 1e klasse. Als het erg druk is mag je van mij 1e klasse staan. Ja, staan... zodat iemand met een 1e klasse kaartje gewoon nog kan zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:
Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.
Nee dus, want de mensen die extra betaald hebben willen ook dat ze iets extra's krijgen!quote:Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.
Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.quote:Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:
Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.
O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:39 schreef macca728 het volgende:
dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?
Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.
Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je wilt er niet voor betalen
Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje
Ja ironie was dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.
Als de eersteklas helemaal vol zit met eersteklas reizigers zodat die niet allemaal kunnen zitten, dan hebben die ook pech gehad. Maar het idee is natuurlijk dat die situatie niet voor hoort te komen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Ja prijs zegt niets, ik heb nu kaartje voor Thalys voor 35, buurman op het laatste moment betaalt 80.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.
Ik begrijp je punt: voor diegene die 1e klas betaald heeft is het zuur dat 2e klassers voor de goedkopere prijs ook de pluche stoelen plaatsnemen.
Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
Dat gebeurt niet zo vaak natuurlijk en men selecteert ook wel wie wel en wie niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
Ik heb het zelden meegemaakt en als dat het geval is, dan zit de trein zo vol dat er niet eens kan worden gecontroleerd...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:
Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Als de stoelen vol zitten met mensen die 1e klasse betaald hebben is dat uiteraard prima.quote:Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland.
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!
Huh?
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef Freak188 het volgende:
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
Met grotere reisafstanden is het makkelijker om op het lange stuk een vertraging weer wat in te lopen. Dat is in kleinere landen met veel stops een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.
Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten. Als 50% bezet is, is het veel. De NS mag de 1ste klas wel pamperen hoor, geen probleem. Het gaat mij erom dat ze de 2de klas (is dat 95% van de reizigers?) compleet links laten liggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.
Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.
Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.
Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen. Dat is deels opgelost met de dubbeldekkers, maar die perronlengte is op sommige stations een probleem aan het worden. En dan vooral in de middelgrote stations, die midden in het centrum liggen, waar je niet zo even een paar honderd meter erbij aan kan plakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.
Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Zwolle - Groningen is ~109 km per spoor, kost 57 minuten, en 16,50. Dat scheelt al heel wat minder dan die 50% die je noemt. Overigens doet de trein tussen Bern en Zurich (HB) er 1:07 over, en die stopt net als de Nederlandse intercity ook 1x onderweg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:23 schreef Freak188 het volgende:
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten.
Je betaalt te weinig, feitelijk kost de trein meer, maar dat wordt aangevuld door de belastingbetaler. Dus ook degenen die nooit met de trein reizen. Als je een kaartje koopt, koop je een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs.Je hebt geen enkele recht op een zitplaats, alleen als het beschikbaar is. De vervoerders hebben liever dat je buiten de spits reist en dat wordt ook aangemoedigd met kortingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc.
oh ben je conducteur ?? hahaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit.
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen.
Dan staan de treins te lang stil op het perronquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
Nee. Overigens vind ik het niet lief van je dat je neerbuigend doet over dat beroep...quote:
Sorry, hele week engels gesproken op het werkquote:
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
hadden die ook vertraging ?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Reden gewoon aan één stuk door zonder vertraging of tussenstops. Duitse degelijkheid.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Ja, en sommige treinen gingen ook nog eens ergens anders naartoe dan werd gezegdquote:
Dat had ik niet gezien. Die halbtax karte heeft dan als ik er wederom niet langs kijk geen beperkingen kwa spitsreizen zoals de ns met hun kortingskaart wel hebben. En dan als supplement nog de tussen 19.00 en 5.00 gratis reizen voor 100 euro per jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen.
En dan klopt mijn stelling wel degelijk.
Inderdaad, totaal geen zitplaatsen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
wel gratis, geen belasting en zelfs geen 100 cameras die ze bespioneerden en in databanken plaatsten.quote:
Halbtagsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen.
En dan klopt mijn stelling wel degelijk.
LOLquote:
Toch heeft de trein daar qua passagiersvervoer een marktaandeel van 16% (het hoogste van heel Europa), tegenover 9% hier in Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een duur grapje inderdaad dan dat reizen daar. Dan kan de auto vrij snel uit.
Moet je er dan ook bij vertellen wat autorijden kost in Zwitserlandquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch heeft de trein daar qua passagiersvervoer een marktaandeel van 16% (het hoogste van heel Europa), tegenover 9% hier in Nederland.
Ach, voor de gemiddelde Zwitser is dat prima te betalen. Uiteraard is alles duurder in een land met een veel hoger gemiddeld inkomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet je er dan ook bij vertellen wat autorijden kost in Zwitserland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |