abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113843866
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem?
Mijn jeugd en op korte termijn stress door overvolle agenda.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:46:29 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.
pi_113844167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Da's toch wat anders? Ik vertrouw lifters niet zo.
En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 11:53:01 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:55:21 #229
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113844279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En een elitaire eersteklas-reiziger, die veel geld voor z'n kaartje betaald heeft, heeft wel zin in ongemanierd plebs in z'n coupé?
hmmm.
pi_113844543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
pi_113844679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kromme vergelijking want mensen met een 2de klas kaartje hebben wel betaald om vervoerd te worden. Als het dan door omstandigheden overvol wordt in de trein, moet je die mensen ook service bieden.
Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.

P.S. Zelf reis ik nooit eersteklas, maar er bestaat ook nog zoiets als inlevingsvermogen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 12:05:34 ]
pi_113844685
quote:

[..]

Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.
pi_113844826
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
pi_113844855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de trein zo vol is dat er echt niemand meer in het tweedeklas-gedeelte past en mensen op het station achter moeten blijven, dan heb je wellicht een punt. Maar een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats dus als de eerste klas leeg is en in de tweede klas moet je staan, dan heb je gewoon pech gehad.

P.S. Zelf reis ik nooit eersteklas, maar er bestaat ook nog zoiets als inlevingsvermogen. :)
Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.

Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.

Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
pi_113844995
Wat je wel kunt doen dan gewoon op de vloer bij de 1e klas gaan zitten :D
pi_113845009
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar die treinen heb je wel, als er veel vertragingen zijn en dan moeten mensen in de 1e klasse zich ook maar inleven in mensen die anders achter moeten blijven of doodgedrukt dreigen te worden.

Niemand heeft recht op een plaats in 1e klasse maar als de conducteur dat toestaat is het toch prima ? Niet bij een normale trein dus, maar in geval van.

Hmm misschien bedoelt de minister de mensen in de 1e klasse wel, die teveel klagen !
die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.
pi_113845182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

die kaartjes zijn dan ook 2 keer zo duur, dus ze hebben al het recht om te klagen.
Niet overdrijven maar 70% duurder. ;)
pi_113845286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet overdrijven maar 70% duurder. ;)
Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland. :')
pi_113845536
quote:

Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113845580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:

Beetje afhankelijk van de hoeveelheid eerst klas coupes vind ik dan, je hebt wel eens treinen met 37.5% eerste klasse erin zitten waar dan bijna niemand zit en ze bij de 2e klas met hun benen buiten hangen.
Weet je hoe jij dat op kan lossen? Door ook een 1e klasse kaartje te kopen!
pi_113845622
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!

Huh?
pi_113845758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:09 schreef macca728 het volgende:

Daar ging het niet over, het ging over gangpad vs 1e klasse. Als het erg druk is mag je van mij 1e klasse staan. Ja, staan... zodat iemand met een 1e klasse kaartje gewoon nog kan zitten.

(als het zo druk is, dan zijn er nl. echt ruim voldoende 1e klasse reizigers om die zitplaatsen te vullen)

quote:
Nee dus, want de mensen die extra betaald hebben willen ook dat ze iets extra's krijgen!

quote:
Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.
pi_113845959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:

Lijkt mij sterk, want ik zie alleen de 2e klasse reizigers hier klagen.
dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?
pi_113846075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:39 schreef macca728 het volgende:

dus nogmaal de vraag aan jou, heeft de minister het hier over fokkers of over de gemiddelde reiziger ?
O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.
pi_113846100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je wordt toch vervoerd? Er zijn maar weinig treinen waar je een ZITPLAATS koopt.
Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:42:57 #246
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113846116
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.
Ik begrijp je punt: voor diegene die 1e klas betaald heeft is het zuur dat 2e klassers voor de goedkopere prijs ook op de pluche stoelen plaatsnemen.

Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
pi_113846118
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jouw opmerking was niet gericht op de discussie hier, maar gewoon een losse flodder? Ook prima.
Ja ironie was dat.
pi_113846151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Als de eersteklas helemaal vol zit met eersteklas reizigers zodat die niet allemaal kunnen zitten, dan hebben die ook pech gehad. Maar het idee is natuurlijk dat die situatie niet voor hoort te komen.
pi_113846245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou, als de 2e klas leeg is ga ik daar dan gewoon zitten, zoals het hoort. En niet stiekem 1e klas.
Ik begrijp je punt: voor diegene die 1e klas betaald heeft is het zuur dat 2e klassers voor de goedkopere prijs ook de pluche stoelen plaatsnemen.

Maarja, what about upgrades van airliners? Heb je 3459 euro betaald voor een business class vlucht naar LAX, gaat er naast je ook eentje zitten die slecht 550 euro heeft neergeteld. Dat is dan toch ook zuur?
Ja prijs zegt niets, ik heb nu kaartje voor Thalys voor 35, buurman op het laatste moment betaalt 80.
Heeft hij dan recht op meer ? Voor hotels geldt ook weleens dat je een gratis upgrade krijgt. Zuur voor degene die daar het volle pond voor betaalt.

En het gaat hier over overmacht situaties, normaal mag je met een 2de klas kaartje niet in 1e klas reizen, maar als treinen overvol zijn zegt de conducteur het vaak nog zelf dat ook reizigers met een 2de klas kaartje 1e klas mogen reizen.
pi_113846249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:

Dat gebeurt niet zo vaak natuurlijk en men selecteert ook wel wie wel en wie niet.

Ik vind dat punt ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste vind ik dat ik erg vaak mee heb gemaakt dat als zoiets toegestaan wordt dat dan ineens een hoop mensen met een 1e klasse kaartje achter het net vissen. Dat vind ik het primaire punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')