abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113842353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah een vriendin van een vriendin :{ En die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Nee, een persoonlijke directe vriendin die ik in zeer hoog aanzien heb, maar dat kan je van me aannemen of niet. Overigens is me dit bevestigd door een vage kennis (conducteur) op een bruiloft, ook in die periode. Of dat wat opscheppen oid was weet ik niet, maar gekoppeld aan die andere informatie, het feit dat die cijfers uit 2001 nog ruim van voor de invoering van de nieuwe meet-methodiek in 2006 zijn, én het feit dat er die winter volgens mij niks geks was qua sneeuw/blaadjes oid, heeft mij overtuigd van het feit dat er een groep radicale/oude conducteurs is die niks anders doen dan alles saboteren/traineren waar mogelijk, enkel om vooral maar niks van hun goud-omrande CAO in te hoeven leveren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:03:00 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113842368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zou de conducteur niet naar het vertreksein gekeken hebben om te constateren dat het steeds rood was en toen hij eindelijk mocht vertrekken op zijn horloge gekeken en daarom dus die opmerking maakte.

Ik heb ook genoeg ellende met de NS meegemaakt, maar blijf treinreizen preferen boven tussen de gejaagde mafketels op de weg zitten die met zijn allen vooraan in de file willen komen. :')
Nee, sein stond op groen, ik keek mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:04:11 #203
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113842417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:
Reizen de overige commentatoren hier zelf nog wel eens met de trein, piet stapt er in ieder geval nooit meer in.
Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....
En de terugreis op een bomvol Utrecht Centraal waarbij de omgeroepen mededeling dat de trein richting Zwolle zou vertrekken van spoor 12, niet klopte omdat er de intercity richting Rotterdam stond.
pi_113842446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah een vriendin van een vriendin :{ En die punctualiteitscijfers door de jaren heen leuk, maar wie zegt ons dat ze dezelfde statistiek zijn blijven aanhouden? Als ik het me goed herrinner is de marge wanneer er vertraging is omhoog geschroefd in de loop der tijd, ook heeft de NS redelijke wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd om maar meer speling te hebben en hun punctualiteit op die manier ook nog op te schroeven. In de afgelopen 25 jaar hebben ze veel meer spoor en snellere treinen gekregen maar doe je over alle trajecten nog steeds even lang. Of als je pech hebt nog langer want hebben ze overstappen precies laten vervallen zodat de reiziger altijd de volgende overstap wel haalt maar op zijn totale treinreis dan wel 15 minuten langer er over doet.
Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.

En inderdaad: het NS personeel wordt echt met het jaar slechter, Vroeger was conducteur een beroep, nu lijkt het wel een afvoerputje te zijn.Vriendelijkheid, behulpzaamheid.... dat krijg je alleen van de wat oudere conducteurs.

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
pi_113842534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Dit verhaal is ook een keer gezegd door de NS toen er zoveel problemen waren afgelopen winter met sneeuw tussen de wissels. Ze moesten wachten op Pro-rail die de wissels moet vrijmaken, echter.. Pro-rail besteedt zijn werk ook uit naar subcontractors die vervolgens in de file stonden omdat het zo druk op de weg was. Het is een feit dat de NS niks meer aan het spoor mag doen, omdat Pro-rail daarvoor is. De sfeer is helemaal verziekt. Het ergste is dat het over de rug van de reiziger gebeurd. Alle partijen beschuldigen elkaar van alles en nog wat, maar in de praktijk is de reiziger de lul. Er is geen pro-actieve houding te bespeuren bij zowel NS als Prorail.

En inderdaad: het NS personeel wordt echt met het jaar slechter, Vroeger was conducteur een beroep, nu lijkt het wel een afvoerputje te zijn.Vriendelijkheid, behulpzaamheid.... dat krijg je alleen van de wat oudere conducteurs.

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:08:33 #206
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113842565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
pi_113842596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
vaak wel ja, wat die mensen dan weer niet leuk vinden uiteraard.
pi_113842602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Alleen als het niet anders kan en de auto is uitgevallen. Mijn laatste ervaring was een trein met een bomvolle eerste klas (ik had een 1ste klas kaartje) waarbij je bij mensen op schoot zit. Benauwd en warm....
En de terugreis op een bomvol Utrecht Centraal waarbij de omgeroepen mededeling dat de trein richting Zwolle zou vertrekken van spoor 12, niet klopte omdat er de intercity richting Rotterdam stond.
Jahoor, regelmatig. Tegenwoordig meer zakelijk dan privé, maar ook dat laatste vroeger best veel. Ik heb tot mijn 32e nooit een auto in bezit gehad, ik kon mij prima redden met het OV, en dus de trein voor langere afstanden. De OV ontsluiting heeft bij mij toen ook meegewogen in de woningkeuze. Overigens ben ik zakelijk elke keer sneller en comfortabeler op de bestemming dan mijn collega, die wars is van de trein, en consequent dezelfde route met de auto doet.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113842617
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Dat is goodwill van de conducteur, niet waar jij recht op zou hebben conform de voorwaarden.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113842677
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, sein stond op groen, ik keek mee.
Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)? _O-
pi_113843139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben zij, volgens de letter van de vervoers-voorwaarden gelijk. Jij koopt een vervoersbewijs, geen zitbewijs 2e klas met optie tot 1e klas indien geen stoelen beschikbaar. Of het klantvriendelijk/netjes is, is deel 2, maar je had ook je eigen gezonde verstand kunnen gebruiken, en een eerste klas kaartje kunnen kopen. ;)
Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
pi_113843292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Erg coulant naar die eerste klas passagiers :Y
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:31:30 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113843393
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jullie hingen beide uit de trein om het sein voor de trein te kunnen zien (terwijl voor hem zijn horloge belangrijker was)? _O-
Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113843447
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Dat is in mijn beleving dan al minsten 10 jaar geleden piet, zolang zijn ongeveer alle ramen al afgsloten bij treinen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:33:17 #215
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843454
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Maar Piet, we zijn nu 10 jaar verder, kun je niet gewoon weer eens een keer proberen?
pi_113843539
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:05 schreef Freak188 het volgende:

Laatst zat ik in een overvolle trein naar Amsterdam CS (een lekkere korte trein), bloedheet, want mijn normale trein was weer eens zonder reden opgeheven. Balkon stond vol. Ik ging in de eerste klas zitten (heb jaartraject kaart voor 2de klas). Zitten er 4 (!!) conducteurs in de 1ste klas een beetje dom op hun Ipad te spelen. Vervolgen gaan de de NS helden de kaartjes in de 1ste klas coupe controleren (1ste klas zat totáál niet vol). Ik moest maar in het gangpad gaan staan. Daarna gingen de heren conducteurs weer zitten. Eventjes de 1ste klas uitgeruimd.
Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik had begrepen dat als de 2e klas vol zit je best in de 1e klas mag gaan zitten.
Neen. Het werd wel vaak gedaan, maar volgens mij is men daar vanaf gestapt omdat de praktijk was dat mensen met een 1e klas kaartje nogal eens daarover klaagde, met name omdat het er dus voor zorgt dat bij het volgende station de mensen met een 1e klas kaartje mogen staan en je koopt 1e klas onder meer omdat je dan in de spits doorgaans gewoon kan zitten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.

Introduceer anders maar een "sta-kaart" die de helft goedkoper is dan een 2de klas treinabo. Want staan in de trein doe ik toch iedere dag.
pi_113843625
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik keek uit het raam naar het sein, stond op groen.
Wat is er zo gek aan dat ik kijk waarom we niet vertrekken? Of ben jij zo een stuk vee dat je alles maar laat gebeuren?
Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.

En tevens opvallend dat je het kleine detail dat het sein op groen stond pas na een reactie verkondigd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:38:08 #220
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113843634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel goed!

Ik word er schijtziek van dat iedere keer als de trein wat voller is dat er weer een stel paupers menen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten. Niet zelden zo dat de 1e klas ook vol zit en mensen met een 1e klas kaartje moeten staan omdat er zo'n brutale aap zonder ervoor betaald te hebben de stoel bezet houdt.

Als je 1e klas wil zitten prima. Betaal er dan ook voor!
Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?
pi_113843717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:

De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.
Ik niet.

Vind ook dat het goed is om één lijn te trekken, want voor je het weet gaan mensen denken dat ze het recht hebben om daar te zitten met als gevolg dat het weer overvol is daar.

Nog afgezien van het feit dat hoe rustiger een coupé is, hoe rustiger je daar kan werken. Ook een reden om 1e klas te reizen.

Je bent welkom hoor... maar gewoon wel betalen als ieder ander.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113843718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Strikt genomen hebben ze gelijk. Echter. ik ben vaste klant (heb al jáááren een jaartracjectkaart), dus je zou in je botte hoofd moeten kunnen denken: Goh... trein is uitgevallen + deze trein is wel erg vol + mensen staan op balkons en gangpaden = wellicht zou ik coulant kunnen zijn t.o.v de reiziger.

Maar zelfstandig denken gebeurd niet bij de NS. Ik zei het al: het zijn simpele zielen die precies doen wat de baas zegt en niks buiten de lijntjes doen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk enzo...
Als ze deden wat de baas zegt, was dat rondje om de kerk ~10 jaar geleden al ingevoerd. ;) Vooral oudere conducteurs hebben een ambtenaren mentaliteit van de ergste soort. Die hebben inderdaad geen pro-actieve commerciële instelling, en zien al helemaal niet in wat juist zij kunnen betekenen als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening op een niveau wat de klant elke reis raakt. Ik heb begrepen dat er een redelijke tweedeling bestaat tussen de oude garde en de nieuwere mensen, die wél dat besef hebben, tot op het punt aan toe dat een oude machinist gewoon te laat komt, als een jonge conducteur al lang en breed bij de trein staat. (en vice versa uiteraard)

Dat er grotere overkoepelende problemen zijn, zoals een druk bezet spoor, enkel geld voor wat ad-hoc onderhoud, etc etc, is een ander verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113843737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef Freak188 het volgende:

[..]

De 1ste klas zat niet vol. Als iemand een 1ste klas kaartje heeft, heeft die uiteraard recht op een stoel. Maar zolang er 2 van de 16 stoelen bezet zijn in een overvolle trein, dan vind ik het wel netjes als ze me gewoon laten zitten.

Maar je wilt er niet voor betalen :')

Ach de trein rijdt sowieso wel dus waarom zou je uberhaupt betalen voor een kaartje :s)
pi_113843749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:38 schreef gebrokenglas het volgende:

Nouja... Als de 2e klas helemaal vol zit, er staan 15 man op de balkons, en de 1e klas zit hier en daar een verdwaalde zakenman met aktentas, en verder zeeen aan lege stoelen, waarom mogen daar niet wat mensen plaatsnemen?
Omdat ze daar niet voor betaald hebben.

Jij rijdt vast ook wel eens met lege stoelen in jouw auto. Hebben lifters dan een recht op die stoel vanwege het enkele feit dat die stoel leeg is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:41:27 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113843750
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het sein was in de trein zichtbaar? Dat ken ik niet, ik ben blijkbaar vee.

En tevens opvallend dat je het kleine detail dat het sein op groen stond pas na een reactie verkondigd.
Wat is jouw probleem?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')