abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:44:27 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113539196
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113539375
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:04:43 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:48 schreef DS4 het volgende:
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Heb je weer geen argumenten? :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113540178
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:13:13 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
Uit het artikel:

Meanwhile, Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je het woord fraude nog steeds niet ziet staan, alsof je compleet niet begrijpt wat er aan de hand is en het je echt als een kleuter uitgespeld moet worden.

Leuke afleidingsmaneuvre, maar gaan we nog met argumenten komen?

Lees anders dit eerst:

Libor
London Inter Bank Offered Rate. The rate at which banks in London lend money to each other for the short-term in a particular currency. A new Libor rate is calculated every morning by financial data firm Thomson Reuters based on interest rates provided by members of the British Bankers Association.

Accepted culture

The fine imposed on Barclays is part of an international investigation into the setting of interbank rates between 2005 and 2009.

Between 2005 and 2008, the Barclays staff who submitted estimates of their own interbank lending rates were frequently lobbied by its derivatives traders to put in figures which would benefit their trading positions, in order to produce a profit for the bank.

And between 2007 and 2009, during the height of the banking crisis, the staff put in artificially low figures, to avoid the suspicion that Barclays was under financial stress and thus having to borrow at noticeably higher rates than its competitors.

The FSA said Barclays traders were quite open about their routine attempts to manipulate rates.

"Requests to Barclays' submitters were made verbally and a large amount of email and instant message evidence consisting of derivatives traders' requests also exists," the FSA said.

Er is echt iets aan de hand hoor, kom nou eens met argumenten ipv de feiten te ontkennen en/of de boodschapper belachelijk proberen te maken.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:05:36 #6
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_113545144
Ga maar weer lekker verder slapen
pi_113545173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef Viajero het volgende:
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:09:56 #8
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_113545184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:08 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
Is dat niet in elk land het geval? Geld = macht.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_113545254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Uit het artikel:
Lol nee, ik had het gewoon echt niet gezien :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2012 08:16:54 ]
pi_113545663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:04 schreef Viajero het volgende:

Heb je weer geen argumenten? :)
Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.
pi_113546883
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:40 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113547316
De positie van banken is een probleem, dat lijkt me duidelijk.

Stampvoeten lijkt me niet geheel onterecht.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:12:33 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547550
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:25 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.

Ik begrijp niet waarom DS en Scorpie zo fel de corrupte bankiers blijven verdedigen (ook al zijn de argumenten al een tijdje op).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:18:57 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113547698
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:24:11 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:18 schreef DroogDok het volgende:
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
pi_113547845
quote:
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

Waar ik wel op pleeg te wijzen is dat:

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

b. het zinloos is om keer op keer op een forum te gaan stampvoeten hierover;

c. dit soort draadjes nergens toe leiden...

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Daar heb ik dus een probleem mee.

Als ik het bericht zo lees denk ik:

a. ja, logisch dat mensen proberen om zichzelf te bevoordelen als dat kan; en
b. als ze daarbij over de schreef zijn gegaan moeten ze aangepakt worden.

Meer kan ik er niet van maken.
pi_113547915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:12 schreef Viajero het volgende:

Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
Ik probeer keer op keer inhoudelijk met je te gaan, dus je bent weer onzin aan het verkopen.

Je moet jezelf niet zo druk maken en je eens wat meer bezig gaan houden met je eigen omgeving. Je kan jezelf veranderen, niet de hele wereld. Waarbij aangetekend dat klagen sowieso niet helpt. Hoop negatieve energie waar je alleen maar je eigen leven mee verziekt.
pi_113547991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:24 schreef Viajero het volgende:

Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:34:07 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113548093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:00 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top. Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.

Bob Diamond is een van de twee: of hij wist het en is dus corrupt, of hij wist het niet en is dus incompetent.

Hoe dan ook, het enige dat overduidelijk is is dat Bob Diamond een enorme bonus verdient, het liefst uit belastinggeld. Zo lossen we dit soort zaken toch meestal op?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:37 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548190
quote:

[..]

Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?

Verder is het weer duidelijk dat je criminaliteit eigenlijk ziet als iets dat er gewoon bijhoort en dat we gewoon moeten accepteren. Dat doe ik dus niet, en mensen bewust maken van wat er aan de hand is is de eerste stap op weg naar verbetering.
pi_113548526
quote:

[..]

Welkom op FOK!

quote:
Welkom op FOK!

quote:
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?

quote:
Eens.

quote:

Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....

Verder vind ik niet bijster vreemd dat banken onder het vergrootglas worden gehouden en er dus betrekkelijk veel topics worden geopend, gezien het gedoe in 2008.
pi_113548560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:34 schreef DroogDok het volgende:

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
Dat staat er niet.

Er staat dat het logisch is dat mensen zichzelf proberen te bevoordelen. Daarbij kunnen ze over de schreef gaan. Dat kan in de volste overtuiging zijn dat hetgeen ze doen geoorloofd is natuurlijk. En uiteraard ook met een criminele mindset. Wat daar ook van moge zijn: het wordt onderzocht en als blijkt dat er iets heeft plaatsgevonden wat niet kan moet je daar consequenties aan verbinden. En kennelijk is dat het pad wat men gaat bewandelen. Dus ik zie weinig problemen...
pi_113548684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

De top zal inderdaad niet hebben geweten wat hun werknemers aan het doen waren. Beetje het IT schandaal bij RBS, de schuld afschuiven op een van de lager geplaatste poppetjes.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113548688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:35 schreef Viajero het volgende:

Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top.
O, iedereen die bij de bank werkt heeft die topadvocaten? Nee, dan is het 'logisch'...

quote:
Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.

Bob Diamond is een van de twee: of hij wist het en is dus corrupt, of hij wist het niet en is dus incompetent.

Hoe dan ook, het enige dat overduidelijk is is dat Bob Diamond een enorme bonus verdient, het liefst uit belastinggeld. Zo lossen we dit soort zaken toch meestal op?
Lijkt mij niet jouw zaak, tenzij je aandeelhouder bent. En dan moet je gaan kakelen op de AVA, niet hier.
pi_113548717
quote:
Koos, sterf ff af aan een flinke griep ofzo. Volgens mij had ik allang aangegeven dat ik het niet gezien had, dus wat je nu aan het doen bent is dom gelul.
pi_113548747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.

Ik begrijp niet waarom DS en Scorpie zo fel de corrupte bankiers blijven verdedigen (ook al zijn de argumenten al een tijdje op).
Ik verdedig niets, pedante knuppel met oogkleppen dat je er bent.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:54:26 #29
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, iedereen die bij de bank werkt heeft die topadvocaten? Nee, dan is het 'logisch'...

[..]

Lijkt mij niet jouw zaak, tenzij je aandeelhouder bent. En dan moet je gaan kakelen op de AVA, niet hier.
Het bedriegen van het publiek is niet mijn zaak? Lijkt me wel, ik ben een deel van het publiek.
pi_113548843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef Viajero het volgende:

Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?
Afleiding. Ik denk dat dat voor de meesten geldt hoor. De wereld verander je niet op fok...

quote:
Verder is het weer duidelijk dat je criminaliteit eigenlijk ziet als iets dat er gewoon bijhoort en dat we gewoon moeten accepteren.
Ik zeg dat als ze over de schreef zijn gegaan ze aangepakt moeten worden. Wat begrijp jij niet aan die uitspraak?

Ben je nou zo dom dat je dat niet snapt, of heb jij een soort van Tourette waarbij je compulsief moet liegen om de ander in de discussie weg te zetten?

quote:
Dat doe ik dus niet, en mensen bewust maken van wat er aan de hand is is de eerste stap op weg naar verbetering.
Als je mensen bewust wil maken moet je niet zo idioot briesen, want daarmee scoor je alleen punten bij mensen die hetzelfde erover denken. Mensen die "niet bewust zijn" (even neutraal, je weet best dat ik vind dat je tegen windmolens vecht) lezen jouw posts en denken "doorlopen, (on)gevaarlijke gek".
pi_113548910
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koos, sterf ff af aan een flinke griep ofzo. Volgens mij had ik allang aangegeven dat ik het niet gezien had, dus wat je nu aan het doen bent is dom gelul.
Nou en.
pi_113549008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

Welkom op FOK!

Welkom op FOK!
Touché, ik moet misschien minder vaak verbaasd zijn over dit soort draadjes. ;)

quote:
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?
Jazeker. Maar het is zeldzaam.

quote:
Eens.

[..]

Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....
Ik zet het neutraal neer. Mensen proberen zichzelf te bevoordelen. De een doet dat netjes, de ander scherp maar net binnen de lijntjes, de volgende scherp en komt dan al dan niet onbedoeld buiten de lijntjes, weer een ander gaat bewust over de lijntjes heen en de meest extreme doet alles wat god verboden heeft.

En voor zover men buiten de lijntjes treedt (waarmee ik niet alleen het strafrecht bedoel) moet men gecorrigeerd worden. Punt.

quote:
Verder vind ik niet bijster vreemd dat banken onder het vergrootglas worden gehouden en er dus betrekkelijk veel topics worden geopend, gezien het gedoe in 2008.
Kritiek mag best. De manier waarop is waar ik problemen mee heb.
pi_113549064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Viajero het volgende:

Het bedriegen van het publiek is niet mijn zaak? Lijkt me wel, ik ben een deel van het publiek.
Ben je de draad weer kwijt? We hadden het over de vraag of en in hoeverre de CEO verantwoordelijk moet worden gehouden.
pi_113549099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en.
Dat zeg ik, dom gelul.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:02:27 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113549131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben je de draad weer kwijt? We hadden het over de vraag of en in hoeverre de CEO verantwoordelijk moet worden gehouden.
En jij vindt dat een zaak voor de aandeelhouders. Ik vind dat een zaak voor politie en OM. Het gaat hier niet alleen om slchte resultaten, het gaat om oplichting van het publiek.
pi_113549197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als de CEO niet verantwoordelijk is voor de daden van de werknemers wie dan wel? Een bedrijf is geen demcratie, zeker de zakenbanken niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113549350
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:02 schreef Viajero het volgende:

En jij vindt dat een zaak voor de aandeelhouders. Ik vind dat een zaak voor politie en OM. Het gaat hier niet alleen om slchte resultaten, het gaat om oplichting van het publiek.
Je was aan het zeiken over bonussen en ik weet bijna zeker dat politie en OM niet over de bonussen bij banken gaan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:09:32 #38
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_113549388
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

beroepszeikers blijf je altijd houden....
pi_113549524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Als de CEO niet verantwoordelijk is voor de daden van de werknemers wie dan wel?
De werknemers.

Laten we even gewoon bij de feiten blijven: uit de berichtgeving komt naar voren dat het enkelen zijn geweest die dit kennelijk op eigen houtje gedaan hebben. Natuurlijk valt niet uit te sluiten dat de CEO het wist, maar vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor, dus dan wordt het pure speculatie en daar heeft niemand wat aan.

Nou, als het op eigen houtje is geweest, dan zijn die werknemers zelf verantwoordelijk en in beginsel niet het bedrijf. En als het bedrijf al strafbaar is (waar ik ook nog geen aanwijzing voor heb gezien), geldt dat niet voor de CEO omdat hij (kennelijk) niet feitelijk leiding heeft gegeven aan de strafbare feiten.

Het kan best zijn dat de CEO wordt verweten dat hij een cultuur heeft geschapen waar dit kan gebeuren, of dat de controles niet up to par waren, waarbij je dan een beoordeling krijgt van zijn interne functioneren, maar dat is dus een interne zaak en iets tussen de CEO en de aandeelhouders/het bedrijf.
pi_113549751
quote:

[..]

Valt nog alles mee met die drukte van jou he? Toch nog even tijd gevonden om het voor zo'n gifkikker op te nemen tussen het verdedigen van kinderverkrachters en ander gespuis? Tof van je.
pi_113549807
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:19 schreef HyperViper het volgende:

Valt nog alles mee met die drukte van jou he? Toch nog even tijd gevonden om het voor zo'n gifkikker op te nemen tussen het verdedigen van kinderverkrachters en ander gespuis? Tof van je.
Dag trolletje van me. :*
pi_113549872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dag trolletje van me. :*
O+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:29:33 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113550101
quote:

[..]

Trollen is idd beter. :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113600223

MANIPULATIE TARIEVEN KINDERLIJK EENVOUDIG
door ARNOUD BREITBARTH

LONDEN – De messen zijn geslepen, de Britse politiek en financiële toezichthouders voeren een frontale aanval uit op de bankindustrie. Het is prijsschieten deze week met drie grote affaires: manipulatie met rentetarieven, een nieuw verkoopschandaal rond tienduizenden waardeloze maar peperdure renteverzekeringen die kleine ondernemers in een faillissement storten en technische problemen waardoor klanten niet bij hun geld konden. Topbankiers likken hun wonden en laten nu al weten dit jaar hun bonussen niet te zullen incasseren.

„Het is weer die tijd van het jaar, de politiek en de media zijn gezellig aan het bankerbashen”, verzucht een gefrustreerde bankier van midden dertig tijdens zijn lunchpauze. Wijzend op zijn kleffe sandwich met cheddar en chutney: „We zitten echt niet allemaal meer aan de champagne, de tijden zijn veranderd. De meeste rotte appels hebben Londen al lang verruild voor Azië en LatijnsAmerika, waar het grote geld te verdienen is en toezichthouders niet zo zeuren.”

De verongelijktheid valt op in de City en op Canary Wharf, waar de grote banken zijn gevestigd. Anderhalf jaar geleden voerde Bob Diamond, de Amerikaanse topman van Barclays, in het Britse Lagerhuis nog een vurig pleidooi dat de ’tijd van berouw’ voor de bankensector over is. De bankiers moesten weer gewoon aan het werk kunnen. Nu wordt er met man en macht aan de stoelpoten van diezelfde Diamond gezaagd nu zijn bank de Britse en Amerikaanse toezichthouders £290 miljoen moet betalen om strafvervolging wegens rentemanipulatie af te kopen. Naar nog negentien andere grote banken, waaronder de Rabobank, wordt onderzoek gedaan.

De financiële instellingen zouden, net als Barclays, de Libor-rente hebben gemanipuleerd. Deze Londen Interbank Offered Rate wordt dagelijks door grote banken doorgegeven aan Thompson Reuters die de gegevens verzamelt voor de Bank of England. De afzonderlijke banken geven zelf door hoe hoog de rentetarieven zijn die andere banken hen in rekening brengen als ze geld willen lenen. Het gemiddelde is de Libor. Dit tarief geldt als het belangrijkste anker voor miljoenen financiële producten.

Het was voor banken kinderlijk eenvoudig om andere tarieven door te geven dan wat ze daadwerkelijk in rekening gebracht kregen. De FSA, de Britse toezichthouder, publiceerde een reeks opmerkelijke e-mails en sms-berichten waaruit blijkt hoe corrupt het systeem is. Handelaren, al dan niet werkend bij, of klanten van Barclays, drongen er op aan dat de bank een hoger of lager tarief door zou geven zodat zij zelf winst konden maken – of hun verlies konden beperken. Doorgaans werden de meeste verzoeken telefonisch gedaan waardoor ze niet te traceren zijn, maar in een van de door de FSA gepubliceerde mailwisselingen, van 6 augstus 2007, staat als volgt: Handelaar: ’Zet s.v.p. de 3-maands Libor zo hoog als maar mogelijk is’. Degene die Barclays stand moest doorgeven antwoordde: ’Natuurlijk, is 5,37% goed?’. Handelaar: ’5,36% is voldoende’. In een andere mailwisseling werd gevraagd om een zo laag mogelijke 1- en 3-maands Libor. De handelaar sluit af met: ’Dank voor je hulp de afgelopen weken’. Barclays: ’Geregeld. Speciaal voor jou, big boy’. Een andere handelaar: ’Gast, ik sta diep bij je in het krijt! Kom na het werk een keer langs, dan trek ik een fles Bollinger (champagne, red.)open’. De FSA zegt geschokt te zijn van het cynisme en de hebzucht die uit het mailverkeer spreken.

Volgens Barclays-topman Diamond gaat het slechts om een handvol medewerkers van zijn bank. Maar uit de gegevens blijkt dat managers op de hoogte waren van de fraude en volgens de FSA werd in 2008 van hogerhand aangedrongen op het doorgeven van lagere rentestanden zodat niet zou opvallen dat Barclays meer betaalde voor leningen dan concurrenten. Diamond en vier andere topbestuurders hebben al laten weten hun bonussen te laten schieten dit jaar, maar voor velen is dat niet genoeg. Van links tot rechts wordt geroepen om het aftreden van de Amerikaan, die liet weten aan die eis geen gehoor te willen geven. Ook RBS-topman Stephen Hester heeft laten weten zijn bonus niet te zullen incasseren nadat zijn klanten wegens een computerstoring dagenlang niet bij hun geld konden.

Barclays is ook betrokken bij de verkoop van peperdure renteswaps aan het Britse midden- en kleinbedrijf. Samen met Lloyds, RBS en HSBC moet er voor £1 miljard aan compensatie betaald worden aan ondernemers die de verzekeringen tegen rentedaling of –stijging kregen aangesmeerd, zonder dat ze goed waren ingelicht over de producten en de torenhoge afkoopsommen. Het zou in totaal gaan om zo’n 28.000 verzekeringen. In Nederland ging woningbouwcorporatie Vestia bijna failliet nadat het in Londen voor miljoenen aan renteswaps had gekocht.

In de politiek gaan nu stemmen op voor een gerechtelijk onderzoek naar de bankindustrie, naar analogie van het grootscheepse onderzoek dat naar de pers wordt gehouden.

Mervyn King, de president van de Bank of England, wil dat de Libor niet meer op inschattingen maar op basis van werkelijke transacties wordt samengesteld. „Iedereen weet inmiddels dat het vreselijk mis is gegaan in de financiële sector. Van het misleiden van klanten tot het bedrieglijk manipuleren van rentestanden”, zo pleit King voor een grote schoonmaak. Het vertrouwen van het Britse publiek in de banken zal echter pas stijgen zodra het niet alleen bij woorden blijft.

bron
pi_113600739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

De werknemers.

Laten we even gewoon bij de feiten blijven: uit de berichtgeving komt naar voren dat het enkelen zijn geweest die dit kennelijk op eigen houtje gedaan hebben. Natuurlijk valt niet uit te sluiten dat de CEO het wist, maar vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor, dus dan wordt het pure speculatie en daar heeft niemand wat aan.

Nou, als het op eigen houtje is geweest, dan zijn die werknemers zelf verantwoordelijk en in beginsel niet het bedrijf. En als het bedrijf al strafbaar is (waar ik ook nog geen aanwijzing voor heb gezien), geldt dat niet voor de CEO omdat hij (kennelijk) niet feitelijk leiding heeft gegeven aan de strafbare feiten.

Het kan best zijn dat de CEO wordt verweten dat hij een cultuur heeft geschapen waar dit kan gebeuren, of dat de controles niet up to par waren, waarbij je dan een beoordeling krijgt van zijn interne functioneren, maar dat is dus een interne zaak en iets tussen de CEO en de aandeelhouders/het bedrijf.
? D8 dat je wel enigszins verstand had, maar wat je hier bazelt geen idee!

Je kan objectief concluderen dat de belangrijkste internationale rentes zijn gemanipuleerd en dat meerdere partijen hiervan op de hoogte waren.

Deze rentes bepalen oa de hoogte van jouw hypotheek en/of persoonlijke lening. Woningbouwcorporaties kunnen er ook mooi over mee praten met hun derivaten. Verder heeft het een grondslag van 375 triljoen vermogen!

Dit heeft echt niks meer te maken met CEO en aandeelhouders, maar dat het systeem per direct een nieuwe hantering van rentebepaling dient te hebben.

Hoe langer men gebruikt maakt van euribor ea hoe langer het laat zien dat het systeem verrot is.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:48:17 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113680176
quote:
David Cameron announces banking industry inquiry

Prime Minister David Cameron: "Bankers who have acted improperly should be punished"

Prime Minister David Cameron has announced a parliamentary review of the banking sector in the wake of the Barclays inter-bank lending furore.

He told the House of Commons that the manipulation of the interest rates had been a "scandal".

The comments follow news that the Serious Fraud Office is considering whether to bring criminal charges.

Barclays has announced a "root and branch review" after receiving a fine of £290m ($450m).

Mr Cameron said the full parliamentary committee of inquiry would be headed by the chairman of the Treasury Committee, Andrew Tyrie.

"This committee will be able to take evidence under oath, it will have full access to papers and officials and ministers including ministers and special advisers from the last government," he said.

Mr Cameron said the review should ensure that the UK had the "toughest and most transparent rules of any major financial sector".

He added: "Bankers who have acted improperly should be punished," and it was important to learn the lessons of the affair.

But Labour leader Ed Miliband said the review did not go far enough, calling instead for an inquiry which was independent of bankers and politicians.

"I'm not convinced by his way forward because I do not believe it measures up to the scale of what is required," he said.
Prosecution

The SFO said it was working closely with the Financial Services Authority and was now "considering whether it is both appropriate and possible to bring criminal prosecutions".

Meanwhile Barclays' chief executive Bob Diamond said in a letter to staff that he would "get to the bottom" of what happened and resolve it.

"We are being thorough and robust while also ensuring that we undertake due process.

"We are reviewing those directly responsible and those in supervisory roles. We have the full range of tools at our disposal, from clawing back compensation to asking people to leave the bank," he said.

Marcus Agius earlier confirmed his resignation as chairman of Barclays over the scandal, saying: "the buck stops with me".

Mr Miliband said earlier on Monday that Mr Diamond, who was head of Barclays investment bank BarCap during the crucial period, should resign.

The Labour leader said it was important to restore trust in British banks. "I really don't think that can be done by Bob Diamond," he said.

Deputy Prime Minister Nick Clegg told the BBC: "We need people in [banking] who take responsibility when things go wrong, not just take the big bucks when things go right."

Former Barclays director Baroness Wheatcroft told BBC News that Mr Agius was currently "carrying the can" but said Mr Diamond's resignation was now "inevitable".
http://www.bbc.co.uk/news/business-18677356

Zelfs Bankiersvriend en slaaf David Cameron moet nu (doen alsof) actie ondenemen!
  maandag 2 juli 2012 @ 19:05:25 #47
373754 mossad_agent
pi_113683203
Kijktip voor vanavond:

Tegenlicht: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland.

Het gaat over hoe GS een manier had waardoor Griekenland haar financiële positie zo kon manoeuvreren dat ze werden toegelaten tot de euro.

Om tien voor half negen, Nederland 2.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:29:27 #48
pi_113684361
Pek en veren! :9~
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:28:11 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113708564
Bob Diamond is opgestapt.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18685040

Ik hoop dat hij hier niet zo makkelijk mee weg komt, als je aan het hoofd van een criminele organisatie staat hoor je in de gevangenis, niet met een miljoenenvermogen met pensioen.
pi_113709295
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Pek en veren! :9~
De ouderwetse Franse guillotine begint me steeds meer aan te spreken voor deze parasieten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:56:44 #51
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113709483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De ouderwetse Franse guillotine begint me steeds meer aan te spreken voor deze parasieten.
Mee eens. En neem dan ook direct de verantwoordelijke politici mee.
pi_113709533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. En neem dan ook direct de verantwoordelijke politici mee.
Precies, vaak zijn dat ook oud bankiers, dus die gooien we op de brandstapel. Een snelle dood is veel te goed voor ze. ;)
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113709670

quote:
Het leven is heerlijk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:33:15 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_113710700
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:05 schreef mossad_agent het volgende:
Kijktip voor vanavond:

Tegenlicht: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland.

Het gaat over hoe GS een manier had waardoor Griekenland haar financiële positie zo kon manoeuvreren dat ze werden toegelaten tot de euro.

Om tien voor half negen, Nederland 2.
Herhaling toch?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:46:49 #55
373754 mossad_agent
pi_113715388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Herhaling toch?
Weet ik niet, ik had het nog niet eerder gezien en moet zeggen; goede docu.
pi_113756964
de mensen op Fok blijven volhouden dat bankiers precies weten wat ze verkopen, maar de mensen uit het bankwezen schetsen in interviews een ander beeld.

quote:
A real banking inquiry would expose a sector beyond control

Ed Miliband claims a public inquiry would 'restore confidence' but my investigations point to a zero-trust, zero-loyalty mess

'Does Ed Miliband really want Tony Blair to explain publicly what he does as special adviser to JP Morgan?'

David Cameron's announcement of a parliamentary inquiry into the professional and cultural standards of the financial sector is likely to lead to the worst of all worlds. It all but precludes a genuinely wide-ranging Leveson-style inquiry, while handing this inquiry over to some of the very people who should be investigated: the political class.

The Leveson inquiry is so valuable because it not only digs into the professional and cultural standards of the British media, it also dissects its deeply unhealthy and corrupting entanglement with virtually the entire political establishment. Would a parliamentary inquiry have brought out all that? Imagine the Leveson inquiry headed by Tom Watson or Alastair Campbell.

To his credit, Labour leader Ed Miliband has called for a Leveson-style inquiry. His reasoning was puzzling though, arguing that only an independent inquiry would "restore confidence in our financial services".

Over the past 10 months I have interviewed dozens of people working in finance in London and if I had to name one thing that this investigation did not do, it is restore confidence. External accountants explained how nobody at the major banks can have a complete overview any more – they have become simply too big. Well before RBS ran into deep trouble, IT consultants painted a truly terrifying picture of banks' software operations. Forget too big to fail or too big to rescue, IT and accountancy interviewees said. We need to talk about too big to even manage. This former IT expert asked:

"Are so-called chief information officers, the top executives responsible for IT, aware of this? I doubt if they are and if they care. They are managers, skilled in office politics, not technical experts. Most CIOs rarely stay in their post more than a few years."

Going over the 70 interviews now online here, a picture emerges of major banks whose CEO admiral is really a really well-paid PR operative, tasked with convincing the outside world that he is in charge of his fleet when in reality nobody any longer is.

A former head of structured credit described what happened when his team's trading algorithm began to produce huge losses that could sink his bank. Imagine this testimony before an inquiry, then ask yourself, would this restore public confidence?

"Most in the bank didn't understand our products. Even the risk and compliance people who were supposed to be our internal checks and balances … We began to realise that we had to teach them how to monitor us. Then there were the people I reported to, who were getting calls from the people they reported to. I learned that the people high up know just enough for the role they're in. 'Just enough' is not enough in an emergency. I would be on the phone for hours explaining to people of increasing seniority what we were doing. I realised, they don't understand, not on a fundamental level. They will not be able to spot a mistake, correct us when we fuck up, or take an informed decision."

Then consider this observation by a senior FSA regulator:

"The real threat is not a bank's management hiding things from us: it's the management not knowing themselves what the risks are, either because nobody realises it or because some people are keeping it from their bosses."

A wide-ranging public inquiry could bring out the deeply problematic scale and complexity of global banks. It could show that most banking employees do not have headline-grabbing salaries. And it could get some of those regular employees to talk about how their bank is a zero-trust, zero-loyalty environment, creating a culture of fear that makes sounding the alarm or blowing the whistle so unlikely.

Eventually, a Leveson-style inquiry into the DNA of finance would ask why politicians allowed all this to go on. It would then summon politicians as well as financial lobbyists to reveal the quid pro quos. What do Tory donors from the world of finance expect for their donations? And does Miliband really want Tony Blair to explain publicly what he does as "special adviser" to JP Morgan? The former prime minister receives a reported £2.5m a yearfrom the banking giant. Nice work if you can get it, and this is the kind of pay awaiting Cameron after he steps down. How is a former prime minister ever going to call for the break-up of too-big-to-manage banks when one such bank pays him more in a year – for a part-time job – than he could make in a decade leading the country?

A wide-ranging inquiry into the practices and culture of banking will not restore public confidence. But it will lay bare for all to see a sector where parts seem not so much out of control, but beyond it.
http://www.guardian.co.uk(...)ector-out-of-control

Vooral het stuk over productkennis spreekt boekdelen _O- .
Hoe kun je nou met opgeheven hoofd iets verkopen wat je zelf al niet eens begrijpt _O- _O-
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:50:17 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113769112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
de mensen op Fok blijven volhouden dat bankiers precies weten wat ze verkopen, maar de mensen uit het bankwezen schetsen in interviews een ander beeld.

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)ector-out-of-control

Vooral het stuk over productkennis spreekt boekdelen _O- .
Hoe kun je nou met opgeheven hoofd iets verkopen wat je zelf al niet eens begrijpt _O- _O-
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb ooit financiele producten verkocht (oa ING, Aegon, NN) zonder er iets van te begrijpen. Dat hoefde ook niet, de folders hadden mooie getallen op de kaft staan en mij werd verteld de mensen vooral af te leiden van de kleine lettertjes.

Het verdiende leuk, maar na een tijdje had ik genoeg van mensen oplichten en ben ik eruit gestapt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:00:33 #58
373754 mossad_agent
pi_113772004
Was ook bij 'het snelle geld' oid van Jort Kelder goed te zien. Die liet zien hoe medewerkers door middel van overname na overname steeds minder op de hoogte waren van wat ze nou echt verkochten.
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 19:39:21 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113773528
quote:
Is er nog wat aan te doen? Ik bedoel, deze excessen vallen nu op en het lijkt daarmee iets van de afgelopen 10 a 20 jaar, de oorsprong ligt echter veel verder in het verleden. Deze zakenbanken liggen direct in het verlengde van de centrale banken, fiat geld, geen staatscontrole over of toezicht op het monetaire beleid enz.

Ik zie niet hoe je dit ooit nog functionerend krijgt, dat wil zeggen ten dienste van de samenleving en de maatschappij. In de basis is het van begin af aan een parasiterend systeem geweest, het zit er ingebakken. Het maakt van iedereen inclusief overheden schuldslaven en daarmee hebben ze absolute macht over alles. Net zoals Amerika in handen van de fed en wall street is wordt de EU door banken geregeerd.

In elkaar laten storten en overnieuw beginnen lijkt zolangzamerhand de enige optie imo.
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:27:51 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113778903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:39 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Is er nog wat aan te doen? Ik bedoel, deze excessen vallen nu op en het lijkt daarmee iets van de afgelopen 10 a 20 jaar, de oorsprong ligt echter veel verder in het verleden. Deze zakenbanken liggen direct in het verlengde van de centrale banken, fiat geld, geen staatscontrole over of toezicht op het monetaire beleid enz.

Ik zie niet hoe je dit ooit nog functionerend krijgt, dat wil zeggen ten dienste van de samenleving en de maatschappij. In de basis is het van begin af aan een parasiterend systeem geweest, het zit er ingebakken. Het maakt van iedereen inclusief overheden schuldslaven en daarmee hebben ze absolute macht over alles. Net zoals Amerika in handen van de fed en wall street is wordt de EU door banken geregeerd.

In elkaar laten storten en overnieuw beginnen lijkt zolangzamerhand de enige optie imo.
Mee eens. De top tienduizend dieven (politici, bankiers en superrijken die geen belasting betalen) naar de guillotine en opnieuw beginnen. Ik vind het verbazend dat de dieven nog steeds niet doorhebben dat de volkswoede snel aan het stijgen is.

Toen ik een jaar geleden vermeldde dat het geld dat naar "Griekenland" gaat direct bij de falende bankiers belandt werd ik voor alu-hoedje uitgemaakt, maar inmiddels beginnen steeds meer mensen het spel door te krijgen.
pi_113783449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. De top tienduizend dieven (politici, bankiers en superrijken die geen belasting betalen) naar de guillotine en opnieuw beginnen. Ik vind het verbazend dat de dieven nog steeds niet doorhebben dat de volkswoede snel aan het stijgen is.

Toen ik een jaar geleden vermeldde dat het geld dat naar "Griekenland" gaat direct bij de falende bankiers belandt werd ik voor alu-hoedje uitgemaakt, maar inmiddels beginnen steeds meer mensen het spel door te krijgen.
Op de échte bijltjesdag (dus niet op de dag van onze parlementsverkiezingen in september, dat is immers maar een doorzichtig stukje toneel om ons, het gepeupel, wijs te maken dat we in een heuse democratie leven) gaat de vlag bij mij absoluut uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:05:28 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113785253
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Op de échte bijltjesdag (dus niet op de dag van onze parlementsverkiezingen in september, dat is immers maar een doorzichtig stukje toneel om ons, het gepeupel, wijs te maken dat we in een heuse democratie leven) gaat de vlag bij mij absoluut uit...
Bij mij niet, ik ben dan te druk bezig met galgen bouwen om aan vlaggen te denken.
pi_113786267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bij mij niet, ik ben dan te druk bezig met galgen bouwen om aan vlaggen te denken.
Straatmeubilair, bomen en hoogspanningsmasten voldoen toch prima? >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:42:39 #64
pi_113787278

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:30:31 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113789629
Een update: Bob Diamond, de man die hoofd van de afdeling waar dit gebeurde was toen het gebeurde, wist het volgende te melden:
quote:
Barclays ex-boss Diamond slams 'reprehensible' action

Former Barclays chief executive Bob Diamond has called the behaviour of those responsible for rate-rigging at the bank "reprehensible".
Weren't you responsible Bob? Weren't you given a huge paypackage and massive bonuses exactly because of that responsibility?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18708226

Ik kan de arrogantie en de leugens van die gast niet uitstaan. Met zijn persoonlijke gegraai, megabonusen aannemen terwijl je gigaverliezen lijdt en een bail-out uit Abu Dhabi en Qatar aanneemt om niet om te vallen, heeft hij het perfecte voorbeeld gegeven voor dit soort hebzucht. Los van dat hij als afdelingshoofd gewoon verantwoordelijk was.

En het is echt schandaal na schandaal.

PPI oplichting.
http://www.ft.com/intl/cm(...)0.html#axzz1zhCnADLY

Small Business oplichting
http://www.bbc.co.uk/news/business-17584334

En dus Libor, waar dit topic over gaat. En ik heb het gevoel dat dit nog lang niet het laatste schandaal is. En dan net doen alsof hij hoogst verontwaardigd is. Of hij is een briljant acteur, of hij heeft geen enkel idee van wat er om hem heen aan de hand is. En dat vind ik heel moeilijk te geloven.

Ik vind levenslange gevangenisstraf en het verdelen van al zijn bezittingen onder de mensen die tijdens zijn regime opgelicht zijn het enige antwoord dat ik voor Bob Diamond heb. En datzelfde voor nog een man of 10.000 van die oplichters en dieven in de City en Westminster, inclusief Fred Goodwin, Mervyn King, David Cameron, Nick Clegg, Gordon Brown en Tony Blair.

[ Bericht 27% gewijzigd door Viajero op 05-07-2012 00:45:03 ]
pi_113795002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:

Het verdiende leuk, maar na een tijdje had ik genoeg van mensen oplichten en ben ik eruit gestapt.
Aha... jij bent dus gewoon de ex-roker die ten strijde trekt tegen roken. Dat verklaart een hoop!

(ja, of gewoon ontslagen en rancuneus)
pi_113795098
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ik moet een beetje lachen als ik dit soort frustraties lees... Doorgaans het gevolg van zelf keer op keer falen, 0,0 verantwoordelijkheid nemen en dan maar een boeman zoeken.

En onder gelijkgestemden vind je dan nog bevestiging ook.
pi_113795703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moet een beetje lachen als ik dit soort frustraties lees... Doorgaans het gevolg van zelf keer op keer falen, 0,0 verantwoordelijkheid nemen en dan maar een boeman zoeken.

Hoe kunnen wij in vredesnaam verantwoordelijkheid nemen of zelf iets veranderen aan de situatie? Ik heb geprobeerd mijn loon cash te krijgen omdat ik geen rekening meer wil bij enige bank maar dat mag niet meer. Banken hebben zichzelf in zo'n positie gemanoeuvreerd dat het onmogelijk is om iets te doen zonder een bankrekening. En nu laten ze ons bloeden daarvoor. Als het zou kunnen had ik het liever gisteren als vandaag mijn rekening opgezegd.
pi_113797588
Voor de goede orde: ik zeg niet dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor falen van bankiers, dat moeten de bankiers doen natuurlijk.

Waar ik op wijs is dat er een groot aantal figuren hier rondhangen die hun eigen leven kennelijk niet naar tevredenheid in hebben weten te richten, daar gefrustreerd over zijn en die die frustratie richten op de bankiers, of ook politici, graaiers (ook wel windmolens...), enz.

Kritiek hebben mag altijd. Ik zou alleen wensen dan mensen dan net zo kritisch op zichzelf zijn. Doodsverwensingen vind ik een uiting van emotionele instabiliteit en eerlijk gezegd lachwekkend.
pi_113797854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: ik zeg niet dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor falen van bankiers, dat moeten de bankiers doen natuurlijk.
Maar dat doen bankiers niet, die denken eigenlijk alleen aan veel geld verdienen en hebben verder weinig last van enige moraal. Die hebben enkele mensen geofferd (met een leuke bonus) en zijn weer over gegaan op de orde van de dag: de maatschappij uitzuigen.

Mijn vraag blijft dan ook staan, hoe kunnen wij ons ongenoegen dan tonen over bankiers?

Als ik een slecht product heb gekocht dan koop ik in het vervolg simpelweg niet meer van die fabrikant.
Persoonlijk ben ik van mening dat alle banken aan oplichting doen en slecht zijn, maar ik kan helaas niet zonder een rekening. en geloof me, als ik die mogelijkheid had, dan had ik er allang gebruik van gemaakt.
Hoe kan ik bankiers dan duidelijk maken dat ik het gehad heb met ze, ze hebben zich zo ingedekt dat geen Nederlander meer om een bank heen kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boris_Karloff op 05-07-2012 11:10:09 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:14:01 #71
pi_113798175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
Ad Hominems

Word je betaald voor deze wanhoopspogingen of probeer je wanhopig je wereldbeeld overeind te houden? De boel staat nu echt op klappen, niet?
pi_113798870
quote:

[..]

Mijn frustraties worden puur en alleen veroorzaakt door het feit dat deze witteboordcriminelen keer op keer weg komen met hun misdaden en hun malafide instituten met gemeenschapsgeld overeind gehouden worden. Gemeenschapsgeld wat over een paar jaar beter aangewend zou worden voor een mooie oude dag voor o.a. mijn ouders. Ik zie niet in wat dat met "falen" van mijzelf te maken heeft. Of is iedere gezagsgetrouwe burger in jouw optiek per definitie een faler wanneer hij zich niet met parasiteren en oplichten, maar met ontwerpen en produceren bezig houdt? Dat zegt, om dan ook maar eens met een ad hominem te gooien, wellicht meer over jouw opvattingen en moraal, dan de mijne...
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:58:30 #73
373754 mossad_agent
pi_113799917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha... jij bent dus gewoon de ex-roker die ten strijde trekt tegen roken. Dat verklaart een hoop!

Het zou wel echt een hele hoop verklaren :)
pi_113811739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

Maar dat doen bankiers niet,
Heel veel bankiers doen dat niet inderdaad, net als heel veel niet-bankiers. Ja, bankiers zijn net mensen, dus in een maatschappij waar verantwoordelijkheden structureel bij anderen gelegd worden en niemand zelf verantwoordelijkheid neemt zullen bankiers dat ook doen. Duh!

quote:
die denken eigenlijk alleen aan veel geld verdienen en hebben verder weinig last van enige moraal. Die hebben enkele mensen geofferd (met een leuke bonus) en zijn weer over gegaan op de orde van de dag: de maatschappij uitzuigen.
Dat is jouw mening.

quote:
Mijn vraag blijft dan ook staan, hoe kunnen wij ons ongenoegen dan tonen over bankiers?

Als ik een slecht product heb gekocht dan koop ik in het vervolg simpelweg niet meer van die fabrikant.
Persoonlijk ben ik van mening dat alle banken aan oplichting doen en slecht zijn, maar ik kan helaas niet zonder een rekening. en geloof me, als ik die mogelijkheid had, dan had ik er allang gebruik van gemaakt.
Hoe kan ik bankiers dan duidelijk maken dat ik het gehad heb met ze, ze hebben zich zo ingedekt dat geen Nederlander meer om een bank heen kan.
Je hebt ook banken die anders werken. Triodos bank bijvoorbeeld.

En verder mag je van mij best uiten, maar de algemen fatsoensnormen overboord gooien terwijl je ze uit werkt contraproductief.
pi_113811751
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Word je betaald voor deze wanhoopspogingen of probeer je wanhopig je wereldbeeld overeind te houden? De boel staat nu echt op klappen, niet?
Wat is je punt?
pi_113811849
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

Mijn frustraties worden puur en alleen veroorzaakt door het feit dat deze witteboordcriminelen keer op keer weg komen met hun misdaden en hun malafide instituten met gemeenschapsgeld overeind gehouden worden. Gemeenschapsgeld wat over een paar jaar beter aangewend zou worden voor een mooie oude dag voor o.a. mijn ouders. Ik zie niet in wat dat met "falen" van mijzelf te maken heeft. Of is iedere gezagsgetrouwe burger in jouw optiek per definitie een faler wanneer hij zich niet met parasiteren en oplichten, maar met ontwerpen en produceren bezig houdt? Dat zegt, om dan ook maar eens met een ad hominem te gooien, wellicht meer over jouw opvattingen en moraal, dan de mijne...
Ik beoordeel jou vanuit het enige waar ik je vanuit kan beoordelen en dat is jouw posts. Je toont je hier keer op keer ontevreden, ook over (aspecten van) jouw leven.

Mijns inziens is dat vooral je eigen verantwoordelijkheid en het lijkt mij dat energie steken daarin vele malen zinvoller is als een beetje dom doodsverwensingen in het rond strooien.

Mijn mening.
pi_113812594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:39 schreef DS4 het volgende:

Je hebt ook banken die anders werken. Triodos bank bijvoorbeeld.

En verder mag je van mij best uiten, maar de algemen fatsoensnormen overboord gooien terwijl je ze uit werkt contraproductief.
Ik zit dan ook reeds bij Triodos, maar ik blijf er bij, het liefste zou ik helemaal niet gebruik maken van de diensten van een bank. En dat kan dus niet!!!
En heb je enig idee van de hoeveelheid inspanning die het me gekost heeft om van bank te wisselen :r. Echt niet normaal. Daar zouden ze echt iets aan moeten doen. Dat zou gewoon net zoals van mobiele telefoon aanbieder of energiemaatschappij wisselen moeten gaan. maar je moet echt overal zelf achteraan. Ik kan heel goed begrijpen dat de meeste mensen daar helemaal geen zin in hebben en dus gewoon blijven zitten waar ze zitten.
pi_113813034
Op zich zou ik graag willen zien dat nu banken inderdaad verplicht zijn het betaalverkeer ook werd aangemerkt als een infrastucturele voorziening, waar de overheid (op dat punt!) bovenop zit.

Dat lijkt mij zinniger dan met een guillotine werken. ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:20:37 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113813498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik kwam terecht in een sector waarin langzaam maar zeker duidelijk werd dat het niet veel meer dan legale oplichting was, en daar had ik geen zin in. Ik verdien nu trouwens een stuk meer in een andere industrie die een stuk eerlijker is.

En als jaloezie je enige argument is kan je echt beter ophouden. Ben ik ook jaloers op moordenaars als ik wil dat ze veroordeeld worden? Boos zijn om onbestrafte misdaad heeft niets met jaloezie te maken.

Kom eens met echte argumenten, of hou gewoon je mond.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:21:20 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113813519
quote:

[..]

Kom eens met argumenten, want dit wordt echt steeds zieliger.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:31:46 #81
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_113813983
Grootschalige fraudeurs gaan regelmatig voor jaren de bak in hoor.
pi_113815871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:09 schreef DS4 het volgende:
Op zich zou ik graag willen zien dat nu banken inderdaad verplicht zijn het betaalverkeer ook werd aangemerkt als een infrastucturele voorziening, waar de overheid (op dat punt!) bovenop zit.

Dat lijkt mij zinniger dan met een guillotine werken. ;)
Het is altijd achteraf.
We moeten gewoon van het depositogarantiestelsel af en banken gewoon failliet kunnen laten gaan als ze een wanprestatie leveren.Consumenten moeten dan gewoon zelf beter onderzoeken waar ze hun geld stallen en hoe veilig dat eigenlijk is.
pi_113816559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:20 schreef Viajero het volgende:

Nee, ik kwam terecht in een sector waarin langzaam maar zeker duidelijk werd dat het niet veel meer dan legale oplichting was, en daar had ik geen zin in. Ik verdien nu trouwens een stuk meer in een andere industrie die een stuk eerlijker is.

En als jaloezie je enige argument is kan je echt beter ophouden. Ben ik ook jaloers op moordenaars als ik wil dat ze veroordeeld worden? Boos zijn om onbestrafte misdaad heeft niets met jaloezie te maken.

Kom eens met echte argumenten, of hou gewoon je mond.
Waar haal jij het argument "jaloezie" vandaan uit mijn post?

Ik vraag mij steeds af of je het Nederlands wel machtig bent... Het is net alsof je het wel kan schrijven, maar niet lezen...
pi_113816579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef Viajero het volgende:

Kom eens met argumenten, want dit wordt echt steeds zieliger.
Doodsverwensingen zijn natuurlijk veel inhoudelijker!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:46:56 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816637
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doodsverwensingen zijn natuurlijk veel inhoudelijker!
Ik geef daarnaast genoeg argumenten. Jij kan alleen mensen persoonlijk aanvallen. Probeer eens alle schandalen die ik in dit topic noem te verdedigen. Doe je best.
pi_113816676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

Het is altijd achteraf.
We moeten gewoon van het depositogarantiestelsel af en banken gewoon failliet kunnen laten gaan als ze een wanprestatie leveren.Consumenten moeten dan gewoon zelf beter onderzoeken waar ze hun geld stallen en hoe veilig dat eigenlijk is.
Daar ben ik niet voor omdat dat m.i. veel meer nadelen heeft dan voordelen. Ik zie ook niet zoveel problemen met het depositogarantiestelsel anders dan dat het een wassen neus is bij een volledige meltdown van het systeem.

Maar waar we in de kern hetzelfde over denken is dat je banken failliet moet kunnen laten gaan. Vandaar dat ik een deel van de activiteiten als infrastructuur zie en die ook wil loskoppelen, dan wel... als je het in één bank wil houden: het verzwaarde toezicht voor de bank en misschien ook wel koppelen aan een beloningsstructuur die binnen een vast raamwerk blijft. Dan kiest geen enkele bank meer om het in één te houden. ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:48:32 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar haal jij het argument "jaloezie" vandaan uit mijn post?

Ik vraag mij steeds af of je het Nederlands wel machtig bent... Het is net alsof je het wel kan schrijven, maar niet lezen...
Jij schrijft rancuneus. Dat is een synoniem voor jaloers. De argumenten zijn echt compleet op dat je zo triest moet mierenneuken, of niet?
pi_113816734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:46 schreef Viajero het volgende:

Ik geef daarnaast genoeg argumenten. Jij kan alleen mensen persoonlijk aanvallen. Probeer eens alle schandalen die ik in dit topic noem te verdedigen. Doe je best.
Waarom zou ik? Ik ben tegen frauduleus handelen en ik wil het dus graag uitgezocht zien.

Overigens... argumenten? Bedoel je daarmee linkdumps?
pi_113816810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:48 schreef Viajero het volgende:

Jij schrijft rancuneus. Dat is een synoniem voor jaloers.
Haatdragend, wrokzuchtig.

Dus: nee.

Mijn god, wat ben jij slecht in taalbeheersing. Dat is an sich geen probleem, maar het is wel strontvervelend dat je daardoor steeds mij ten onrechte beschuldigt van stellingen die ik niet heb geponeerd.

quote:
De argumenten zijn echt compleet op dat je zo triest moet mierenneuken, of niet?
Nee, ik had het beter bij doodsverwensingen kunnen houden. Kijk eens een keer in de spiegel als je durft!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:55:05 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Haatdragend, wrokzuchtig.

Dus: nee.

Mijn god, wat ben jij slecht in taalbeheersing. Dat is an sich geen probleem, maar het is wel strontvervelend dat je daardoor steeds mij ten onrechte beschuldigt van stellingen die ik niet heb geponeerd.

[..]

Nee, ik had het beter bij doodsverwensingen kunnen houden. Kijk eens een keer in de spiegel als je durft!
Ok, je hebt op dit punt gelijk. Gefeliciteerd, je wint de discussie. Bankiers zijn helden, en mogen stelen wat ze willen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:56:32 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik ben tegen frauduleus handelen en ik wil het dus graag uitgezocht zien.

Overigens... argumenten? Bedoel je daarmee linkdumps?
Ik plaats links om mijn argumenten te onderbouwen. Argumenten, dus niet mierenneuken over kleine delen van posts om de aandacht af te leiden van waar het echt om gaat.

Maar goed, ik ga maar eens een tijdje jouw getrol negeren. Mocht je ooit met argumenten komen ipv gezuig dan kijk ik dan wel weer verder.
pi_113817233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik niet voor omdat dat m.i. veel meer nadelen heeft dan voordelen. Ik zie ook niet zoveel problemen met het depositogarantiestelsel anders dan dat het een wassen neus is bij een volledige meltdown van het systeem.

Maar waar we in de kern hetzelfde over denken is dat je banken failliet moet kunnen laten gaan. Vandaar dat ik een deel van de activiteiten als infrastructuur zie en die ook wil loskoppelen, dan wel... als je het in één bank wil houden: het verzwaarde toezicht voor de bank en misschien ook wel koppelen aan een beloningsstructuur die binnen een vast raamwerk blijft. Dan kiest geen enkele bank meer om het in één te houden. ;)
Hoe kun je banken nou failliet laten gaan zolang je vast zit aan het depositogarantiestelsel? Dat stelsel is juist de reden dat we die banken moesten redden. Wij kunnen als maatschappij gewoon niet garant staan voor tegoeden van de ING of de ABN-amro.
Ik zie persoonlijk weinig in toezicht, dat zijn ook maar mensen. En dan krijg je straks een systeem van toezicht op toezicht op toezicht. Laat het toezicht totaal los, en maak mensen zelf verantwoordelijk voor hun keuzes, gecombineerd met verdergaande aansprakelijkheid van aandeelhouders en obligatiehouders. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het beleid van een bank en mogen bij mismanagment best meer aansprakelijk gesteld worden als nu het geval is. Die zijn in de huidige crisis veel te veel buiten schot gebleven.
pi_113817628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:55 schreef Viajero het volgende:

Ok, je hebt op dit punt gelijk.
Nou, dat is iig eerlijk.

quote:
Gefeliciteerd, je wint de discussie. Bankiers zijn helden, en mogen stelen wat ze willen.
Waarom sla je nou zo door? Nou ben ik al niet de gemakkelijkste om discussies mee te voeren (eerlijk is eerlijk), maar op deze manier wordt het nooit wat!
pi_113817665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Viajero het volgende:

Maar goed, ik ga maar eens een tijdje jouw getrol negeren.
Als je zoiets aan moet kondigen is het bij voorbaat mislukt.
pi_113817813
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

Hoe kun je banken nou failliet laten gaan zolang je vast zit aan het depositogarantiestelsel? Dat stelsel is juist de reden dat we die banken moesten redden.
Nee hoor.

Overigens kun je dat garantiestelsel ook anders inkleden. Begin maar weer eens met terugbrengen naar 20K (en laat die tweede 20K maar zitten).

quote:
Wij kunnen als maatschappij gewoon niet garant staan voor tegoeden van de ING of de ABN-amro.
Klopt. Vandaar dat ik ook de boel wil splitsen.

quote:
Ik zie persoonlijk weinig in toezicht, dat zijn ook maar mensen. En dan krijg je straks een systeem van toezicht op toezicht op toezicht. Laat het toezicht totaal los, en maak mensen zelf verantwoordelijk voor hun keuzes, gecombineerd met verdergaande aansprakelijkheid van aandeelhouders en obligatiehouders. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het beleid van een bank en mogen bij mismanagment best meer aansprakelijk gesteld worden als nu het geval is. Die zijn in de huidige crisis veel te veel buiten schot gebleven.
Ik heb het niet alleen over toezicht.

Ik zie overigens bepaald niet in dat aandeelhouders werkelijk een oorzaak zijn van wat we in deze crisis gezien hebben van de kant van de banken.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2012 @ 00:22:08 #96
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113833090
"Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws"

Nog geen 20 minuten en dan heb je aan de hand van de Britse situatie een goed inzicht waar het fundamenteel miszit.

Hij vat het samen als "geprivatiseerde geldcreatie". Is een prima samenvatting wmb. En het is exact en precies hetzelfde waar mensen als Benjamin Franklin en Thomas Jefferson zo voor waarschuwden en tegen vochten.

Het enige verschil is dat het in het digitale zulke groteske proporties heeft aangenomen dat zelfs Jefferson dit nooit voor mogelijk had gehouden.

97% van al het geld is digitaal, niks meer dan bits in computers.

Als het al een vernietigende kracht was toen alles nog met goud en zilver ging...

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies"

"Of all the many way of organising banking, the worst is the one we have today"
pi_113838520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:

Ik zie overigens bepaald niet in dat aandeelhouders werkelijk een oorzaak zijn van wat we in deze crisis gezien hebben van de kant van de banken.
De wens/ eis van aandeelhouders naar snelle winsten en goede rendementen op korte termijn heeft geen invloed gehad op het ontstaan van de huidige problemen en bankcultuur?
pi_113841381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 06:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

De wens/ eis van aandeelhouders naar snelle winsten en goede rendementen op korte termijn heeft geen invloed gehad op het ontstaan van de huidige problemen en bankcultuur?
Ik denk dat het probleem daar niet zit nee. Dat is overigens niet iets wat ik zo maar denk, maar wat ik denk na rapporten lezen en gesprekken met mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben.

Daarnaast lijkt het mij vreemd om aandeelhouders verantwoordelijk te houden voor beslissingen die genomen worden door de dagelijkse leiding. Zeker als het gaat om grote risico's... dat weten aandeelhouders doorgaans pas als het resultaat bekend is. Daarnaast geldt dat verreweg de meeste aandeelhouders niet of nauwelijks invloed hebben. Samen kunnen ze veel beslissen natuurlijk, maar als jij wat aandelen ING koopt en jij roept wat op de AVA mag je al blij zijn als het in de notulen wordt opgenomen... ;)
pi_113841620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem daar niet zit nee. Dat is overigens niet iets wat ik zo maar denk, maar wat ik denk na rapporten lezen en gesprekken met mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben.

Daarnaast lijkt het mij vreemd om aandeelhouders verantwoordelijk te houden voor beslissingen die genomen worden door de dagelijkse leiding. Zeker als het gaat om grote risico's... dat weten aandeelhouders doorgaans pas als het resultaat bekend is. Daarnaast geldt dat verreweg de meeste aandeelhouders niet of nauwelijks invloed hebben. Samen kunnen ze veel beslissen natuurlijk, maar als jij wat aandelen ING koopt en jij roept wat op de AVA mag je al blij zijn als het in de notulen wordt opgenomen... ;)
Gesprekken met mensen die er echt verstand van hebben? En wie mogen dat dan zijn?

Als eigenaar heb je dus ook al geen verantwoordelijkheid voor het beleid van je eigendom? gaat goed met het afschuiven van verantwoordelijkheid.
pi_113841722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:22 schreef NorthernStar het volgende:
97% van al het geld is digitaal, niks meer dan bits in computers.
Wat natuurlijk alles te maken heeft met hoe we tegenwoordig betalen (met pasjes). De overheid wil zelfs naar 100% giraal geld en chartaal geld afschaffen. De plannen zijn daarvoor al lang gemaakt. E.e.a. omdat dan overheden alle betalingen kunnen volgen (ik ben derhalve TEGEN).

Waarbij ik aanteken dat het percentage volgens mij incorrect, is... maar hoe dan ook: het zegt alleen maar iets over hoe we tegenwoordig betalen.
pi_113841863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

Gesprekken met mensen die er echt verstand van hebben? En wie mogen dat dan zijn?
Is dat relevant? Naam en rugnummer?

quote:
Als eigenaar heb je dus ook al geen verantwoordelijkheid voor het beleid van je eigendom? gaat goed met het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Ik neem aan dat jij bekend bent met de structuur van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en hoe de verantwoordelijkheden in die omgeving zijn verdeeld?

Dat is een prima vertaling van de feitelijke situatie bij zulke grote ondernemingen. Bij kleine vennootschappen wil het in de praktijk wel eens anders liggen, maar ook daar heeft de wet een oplossing voor.
pi_113842164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:

Is dat relevant? Naam en rugnummer?
omdat ik het een beetje gehad heb met al die mensen die beweren kennis van zaken te hebben en als puntje bij paaltje komt behoorlijk onwetend schijnen te zijn.

quote:
Ik neem aan dat jij bekend bent met de structuur van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en hoe de verantwoordelijkheden in die omgeving zijn verdeeld?

Dat is een prima vertaling van de feitelijke situatie bij zulke grote ondernemingen. Bij kleine vennootschappen wil het in de praktijk wel eens anders liggen, maar ook daar heeft de wet een oplossing voor.
Genoeg om van mening te zijn dat er veranderingen moeten komen aan die beperkte aansprakelijkheid en dat er dus veel meer aansprakelijkheid moet komen te liggen bij aandeelhouders. Die worden dan ook gedwongen te doen (of uitbesteden) waar jij nu de overheid voor wil misbruiken: Toezicht.

Aandeelhouders is vervallen tot een soort speculant die geen enkele binding meer heeft met het bedrijf waar hij in investeert, maar zoveel mogelijk geld willen verdienen ongeacht wat het bedrijf doet op de lange termijn, dan hebben ze immers hun aandelen allang weer verkocht. Het aandelensysteem is nooit opgezet met die bedoeling.

[ Bericht 14% gewijzigd door Boris_Karloff op 06-07-2012 11:08:22 ]
pi_113843184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

omdat ik het een beetje gehad heb met al die mensen die beweren kennis van zaken te hebben en als puntje bij paaltje komt behoorlijk onwetend schijnen te zijn.
Het probleem is natuurlijk wel dat het vaak mensen zijn met een verleden in de bancaire wereld, dan wel in die wereld zitten en dan is het weer meteen verdacht...

Maar goed, als voorbeeld, in de cat. bekend en redelijk onverdacht: Vermeend.

quote:
Genoeg om van mening te zijn dat er veranderingen moeten komen aan die beperkte aansprakelijkheid en dat er dus veel meer aansprakelijkheid moet komen te liggen bij aandeelhouders. Die worden dan ook gedwongen te doen (of uitbesteden) waar jij nu de overheid voor wil misbruiken: Toezicht.

Aandeelhouders is vervallen tot een soort speculant die geen enkele binding meer heeft met het bedrijf waar hij in investeert, maar zoveel mogelijk geld willen verdienen ongeacht wat het bedrijf doet op de lange termijn, dan hebben ze immers hun aandelen allang weer verkocht. Het aandelensysteem is nooit opgezet met die bedoeling.
En hoe wil je dat precies laten werken? Stel jij wil 1.000 euro investeren in ING. Even een due diligence uit laten voeren voor enkele tonnen?

Het is volstrekt irreëel wat je voorstelt.
pi_113845894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uiteraard. Ook hier praktijkervaring.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113846926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Uiteraard. Ook hier praktijkervaring.
Zo heb ik weer niet de ervaringen die jij hebt. Niet zo gek natuurlijk dat een pauper in een achterbuurt met de verstandelijke vermogens van een (bijzonder domme!) garnaal (ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst) wat andere ervaringen heeft dan ik.

Overigens, Vermeend spreekt vaak in het openbaar, dus als je de moeite neemt om daar eens naartoe te gaan en je spreekt hem na afloop aan (laat ajb de vragen die je hebt door een ander opstellen, want hij heeft niet zo heel veel met domme vragen), dan kan zelfs jij deze ervaring aan jouw lijstje toevoegen. How about that!
pi_113847570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo heb ik weer niet de ervaringen die jij hebt. Niet zo gek natuurlijk dat een pauper in een achterbuurt met de verstandelijke vermogens van een (bijzonder domme!) garnaal (ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst) wat andere ervaringen heeft dan ik.
O+
quote:
Overigens, Vermeend spreekt vaak in het openbaar, dus als je de moeite neemt om daar eens naartoe te gaan en je spreekt hem na afloop aan (laat ajb de vragen die je hebt door een ander opstellen, want hij heeft niet zo heel veel met domme vragen), dan kan zelfs jij deze ervaring aan jouw lijstje toevoegen. How about that!
Ik doe slechts een lofzang op jouw prachtige leven DS4, waarin je zoveel kennis en praktijkervaring hebt opgedaan dat je over ELK onderwerp mee kan praten vanuit praktijkervaring. Ik vind het gewoon prachtig dat supermensen zoals jij bestaan op dezen aard.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113875045
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ik doe slechts een lofzang op jouw prachtige leven DS4, waarin je zoveel kennis en praktijkervaring hebt opgedaan dat je over ELK onderwerp mee kan praten vanuit praktijkervaring. Ik vind het gewoon prachtig dat supermensen zoals jij bestaan op dezen aard.
Nee, itt tot jij hou ik gewoon mijn mond als ik ergens geen verstand van heb.

Overigens, ik snap het wel van je... Jij wil ook af en toe wat kunnen zeggen natuurlijk.
pi_113882504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef DS4 het volgende:
(ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst)
Als je daar zo stellig van overtuigd bent, dan kun je vast ook een link naar dat onderzoek posten.

Er bestaan veel kanttekeningen bij dergelijke onderzoeken, waardoor er nog altijd geen duidelijke correlatie tussen IQ en xenofobie bestaat.
pi_113882757
Voel je je aangesproken?
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2012 @ 07:49:41 #110
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113883388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat natuurlijk alles te maken heeft met hoe we tegenwoordig betalen (met pasjes). De overheid wil zelfs naar 100% giraal geld en chartaal geld afschaffen. De plannen zijn daarvoor al lang gemaakt. E.e.a. omdat dan overheden alle betalingen kunnen volgen (ik ben derhalve TEGEN).

Waarbij ik aanteken dat het percentage volgens mij incorrect, is... maar hoe dan ook: het zegt alleen maar iets over hoe we tegenwoordig betalen.
Het zegt veel meer. Het geeft oa. de kloof tussen de financiele sector en de real economy aan. De bedragen die rondgaan zijn absurd. Onmogelijk door de economie op te vangen. Maar we worden wel geacht garant te staan.

Ik denk dat jij en ik op totaal verschillende niveaus zitten. Jij hebt het over wat sleutelen aan wat aspecten van het systeem, ik heb het over de kern. Het banksysteem als geheel. Er valt niks te sleutelen of te repareren, het deugt fundamenteel niet. Wat men nu doet is de bal telkens maar vooruit schoppen want een oplossing heeft men niet. Vooruit schuiven, tijd winnen en na ons de zondvloed. En vandaag of morgen valt er niks meer te rekken en klapt alles. Puur een kwestie van tijd.
pi_113883561
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 03:33 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

[..]

Als je daar zo stellig van overtuigd bent, dan kun je vast ook een link naar dat onderzoek posten.

Nee dat gaat niet lukken.
DS4 eist van andere mensen dat ze alles wat ze op dit forum schrijven onderbouwen met bronnen maar zelf hoeft hij dat niet te doen natuurlijk. :D

Als je dit topic leest, struikel je niet alleen over zijn persoonlijke aanvallen maar ook over zijn taalfouten. :9
pi_113884278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:26 schreef DS4 het volgende:

Het is volstrekt irreëel wat je voorstelt.
Toen de Wright broers hun vliegtuig bouwden zullen er vast ook een boel mensen hebben beweerd dat het irreëel en onmogelijk was. En zie het resultaat
pi_113885726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 07:49 schreef NorthernStar het volgende:

Het zegt veel meer. Het geeft oa. de kloof tussen de financiele sector en de real economy aan.
Nee.

quote:
De bedragen die rondgaan zijn absurd. Onmogelijk door de economie op te vangen. Maar we worden wel geacht garant te staan.

Ik denk dat jij en ik op totaal verschillende niveaus zitten. Jij hebt het over wat sleutelen aan wat aspecten van het systeem, ik heb het over de kern. Het banksysteem als geheel. Er valt niks te sleutelen of te repareren, het deugt fundamenteel niet. Wat men nu doet is de bal telkens maar vooruit schoppen want een oplossing heeft men niet. Vooruit schuiven, tijd winnen en na ons de zondvloed. En vandaag of morgen valt er niks meer te rekken en klapt alles. Puur een kwestie van tijd.
Vertel eens. Wanneer begint armageddon?
pi_113885743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 08:38 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

DS4 eist van andere mensen dat ze alles wat ze op dit forum schrijven onderbouwen met bronnen maar zelf hoeft hij dat niet te doen natuurlijk. :D

Als je dit topic leest, struikel je niet alleen over zijn persoonlijke aanvallen maar ook over zijn taalfouten. :9
Nog iemand die zich aangesproken voelde kennelijk.
pi_113885745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 03:53 schreef DS4 het volgende:
Voel je je aangesproken?
Zeker niet. Nu bespeur ik echter wel een xenofobische neiging bij mijzelf voor vreemden die lukraak dingen roepen, die niet helemaal voor waarheid verklaard kunnen worden. ;)

Maar uit je reactie begrijp ik dus dat je geen bron kunt voorleggen, waarin het verband tussen xenofobie en intelligentie evident aangetoond is, zonder omgevingsfactoren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 08:38 schreef lexgauw007 het volgende:

Wanneer DS4 niet in staat is om z'n punten te onderbouwen, dan is inderdaad vrij ongebruikelijk om vervolgens aan anderen te vragen of ze hun reacties willen onderbouwen...

[ Bericht 2% gewijzigd door HURENSOHNOLOGIE op 07-07-2012 11:42:18 ]
pi_113885792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

Toen de Wright broers hun vliegtuig bouwden zullen er vast ook een boel mensen hebben beweerd dat het irreëel en onmogelijk was. En zie het resultaat
Zou je zo vriendelijk willen zijn om te onderbouwen waarom mijn bezwaar te pareren is? Want het is natuurlijk niet zo dat sinds de gebr. Wright niets meer irreeel is.
pi_113885858
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog iemand die zich aangesproken voelde kennelijk.
Er is weinig mis met mijn intelligentie.

Met jouw fantasie daartegen....
pi_113885943
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Er is weinig mis met mijn intelligentie.

Met jouw fantasie daartegen....
DaarENtegen.
pi_113886019
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:21 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

Maar uit je reactie begrijp ik dus dat je geen bron kunt voorleggen
Ik heb er geen zin an omdat het bijzonder offtopic is. Maar het is geinig om te zien dat zo'n opmerking kennelijk steekt... ;)
pi_113886278
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

DaarENtegen.
Niet perse, Baron von Munchhausen.
pi_113886361
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet perse, Baron von Munchhausen.
Volhouden!
pi_113886545
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!
Als jij het zelf maar allemaal heeft gelooft hé? Zit je niet op de Nb-ring vandaag? Mooi weer voor toch?
pi_113887155
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als jij het zelf maar allemaal heeft gelooft hé? Zit je niet op de Nb-ring vandaag? Mooi weer voor toch?
NSJ
  zondag 8 juli 2012 @ 02:00:39 #124
pi_113913853
quote:
Libor-rigging went on until 2010, claims Canadian watchdog

Investigation in Canada claims rate-fixing went on for a year after Barclays traders were found to have colluded in such methods

An investigation in Canada alleges that interest-rate rigging by staff working for British banks and financial institutions continued until at least June 2010, more than a year after Barclays' derivatives traders were found to have colluded in such practices.

An affidavit filed in Ontario's superior court by the criminal matters branch of Canada's competition bureau alleges that traders working for the British banks HSBC and RBS, as well as the broker Icap, conspired to fix rates relating to Japanese yen trades for personal gain. Traders from Deutsche Bank, JP Morgan and Citibank Canada are also said to have taken part. All contest the claims.

The competition bureau is being aided in its investigation by Swiss bank UBS, which has turned whistleblower and agreed to hand over key documents, emails and transcripts that are expected to shine new light on the nature of the alleged collusion between staff at the banks.

According to the affidavit, UBS has "provided the bureau with information that, during the material time, the participant banks, at times facilitated by the cash brokers, entered into agreements to submit artificially high or artificially low London interbank offered rate (Libor) submissions in order to impact the yen libor interest rates published by the British Bankers Association".

The affidavit hints that evidence produced in Canada will be shared with other countries, including the UK, investigating the scandal. It says: "The alleged conspiracy is international in nature and is currently being investigated in foreign jurisdictions. The bureau is co-ordinating its investigation of the alleged international conspiracy and co-operating with these foreign jurisdictions."
  zondag 8 juli 2012 @ 11:47:19 #125
pi_113918751
quote:
quote:
Protesters in Spain are celebrating a major victory after the country’s high court opened a criminal investigation into Rodrigo Rato, the former head of Spain’s biggest mortgage lender, Bankia. Rato, also the ex-chief of the International Monetary Fund, has been ordered to appear in court to face criminal fraud accusations related to the downfall of Bankia, a banking giant at the center of Spain’s economic meltdown. The news marks a rare case where a former bank executive is facing a criminal probe related to the global financial crisis. Reporting from Madrid, Democracy Now! host Amy Goodman speaks with Madrid-based activist Olmo Gálvez, an organizer with ¡Democracia Real YA!, or Real Democracy Now!, part of the May 15 movement in Spain. [includes rush transcript]
pi_113919041
Topje van de ijsberg.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:00:57 #127
pi_114200764
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')