abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113841863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

Gesprekken met mensen die er echt verstand van hebben? En wie mogen dat dan zijn?
Is dat relevant? Naam en rugnummer?

quote:
Als eigenaar heb je dus ook al geen verantwoordelijkheid voor het beleid van je eigendom? gaat goed met het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Ik neem aan dat jij bekend bent met de structuur van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en hoe de verantwoordelijkheden in die omgeving zijn verdeeld?

Dat is een prima vertaling van de feitelijke situatie bij zulke grote ondernemingen. Bij kleine vennootschappen wil het in de praktijk wel eens anders liggen, maar ook daar heeft de wet een oplossing voor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113842164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:

Is dat relevant? Naam en rugnummer?
omdat ik het een beetje gehad heb met al die mensen die beweren kennis van zaken te hebben en als puntje bij paaltje komt behoorlijk onwetend schijnen te zijn.

quote:
Ik neem aan dat jij bekend bent met de structuur van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en hoe de verantwoordelijkheden in die omgeving zijn verdeeld?

Dat is een prima vertaling van de feitelijke situatie bij zulke grote ondernemingen. Bij kleine vennootschappen wil het in de praktijk wel eens anders liggen, maar ook daar heeft de wet een oplossing voor.
Genoeg om van mening te zijn dat er veranderingen moeten komen aan die beperkte aansprakelijkheid en dat er dus veel meer aansprakelijkheid moet komen te liggen bij aandeelhouders. Die worden dan ook gedwongen te doen (of uitbesteden) waar jij nu de overheid voor wil misbruiken: Toezicht.

Aandeelhouders is vervallen tot een soort speculant die geen enkele binding meer heeft met het bedrijf waar hij in investeert, maar zoveel mogelijk geld willen verdienen ongeacht wat het bedrijf doet op de lange termijn, dan hebben ze immers hun aandelen allang weer verkocht. Het aandelensysteem is nooit opgezet met die bedoeling.

[ Bericht 14% gewijzigd door Boris_Karloff op 06-07-2012 11:08:22 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113843184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

omdat ik het een beetje gehad heb met al die mensen die beweren kennis van zaken te hebben en als puntje bij paaltje komt behoorlijk onwetend schijnen te zijn.
Het probleem is natuurlijk wel dat het vaak mensen zijn met een verleden in de bancaire wereld, dan wel in die wereld zitten en dan is het weer meteen verdacht...

Maar goed, als voorbeeld, in de cat. bekend en redelijk onverdacht: Vermeend.

quote:
Genoeg om van mening te zijn dat er veranderingen moeten komen aan die beperkte aansprakelijkheid en dat er dus veel meer aansprakelijkheid moet komen te liggen bij aandeelhouders. Die worden dan ook gedwongen te doen (of uitbesteden) waar jij nu de overheid voor wil misbruiken: Toezicht.

Aandeelhouders is vervallen tot een soort speculant die geen enkele binding meer heeft met het bedrijf waar hij in investeert, maar zoveel mogelijk geld willen verdienen ongeacht wat het bedrijf doet op de lange termijn, dan hebben ze immers hun aandelen allang weer verkocht. Het aandelensysteem is nooit opgezet met die bedoeling.
En hoe wil je dat precies laten werken? Stel jij wil 1.000 euro investeren in ING. Even een due diligence uit laten voeren voor enkele tonnen?

Het is volstrekt irreëel wat je voorstelt.
pi_113845894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem daar niet zit nee. Dat is overigens niet iets wat ik zo maar denk, maar wat ik denk na rapporten lezen en gesprekken met mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben.
Uiteraard. Ook hier praktijkervaring.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113846926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Uiteraard. Ook hier praktijkervaring.
Zo heb ik weer niet de ervaringen die jij hebt. Niet zo gek natuurlijk dat een pauper in een achterbuurt met de verstandelijke vermogens van een (bijzonder domme!) garnaal (ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst) wat andere ervaringen heeft dan ik.

Overigens, Vermeend spreekt vaak in het openbaar, dus als je de moeite neemt om daar eens naartoe te gaan en je spreekt hem na afloop aan (laat ajb de vragen die je hebt door een ander opstellen, want hij heeft niet zo heel veel met domme vragen), dan kan zelfs jij deze ervaring aan jouw lijstje toevoegen. How about that!
pi_113847570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo heb ik weer niet de ervaringen die jij hebt. Niet zo gek natuurlijk dat een pauper in een achterbuurt met de verstandelijke vermogens van een (bijzonder domme!) garnaal (ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst) wat andere ervaringen heeft dan ik.
O+
quote:
Overigens, Vermeend spreekt vaak in het openbaar, dus als je de moeite neemt om daar eens naartoe te gaan en je spreekt hem na afloop aan (laat ajb de vragen die je hebt door een ander opstellen, want hij heeft niet zo heel veel met domme vragen), dan kan zelfs jij deze ervaring aan jouw lijstje toevoegen. How about that!
Ik doe slechts een lofzang op jouw prachtige leven DS4, waarin je zoveel kennis en praktijkervaring hebt opgedaan dat je over ELK onderwerp mee kan praten vanuit praktijkervaring. Ik vind het gewoon prachtig dat supermensen zoals jij bestaan op dezen aard.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113875045
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ik doe slechts een lofzang op jouw prachtige leven DS4, waarin je zoveel kennis en praktijkervaring hebt opgedaan dat je over ELK onderwerp mee kan praten vanuit praktijkervaring. Ik vind het gewoon prachtig dat supermensen zoals jij bestaan op dezen aard.
Nee, itt tot jij hou ik gewoon mijn mond als ik ergens geen verstand van heb.

Overigens, ik snap het wel van je... Jij wil ook af en toe wat kunnen zeggen natuurlijk.
pi_113882504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef DS4 het volgende:
(ik baseer dat met name op jouw xenofobie, het is wetenschappelijk bewezen dat met name domme mensen bang zijn van mensen met een andere afkomst)
Als je daar zo stellig van overtuigd bent, dan kun je vast ook een link naar dat onderzoek posten.

Er bestaan veel kanttekeningen bij dergelijke onderzoeken, waardoor er nog altijd geen duidelijke correlatie tussen IQ en xenofobie bestaat.
pi_113882757
Voel je je aangesproken?
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2012 @ 07:49:41 #110
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113883388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat natuurlijk alles te maken heeft met hoe we tegenwoordig betalen (met pasjes). De overheid wil zelfs naar 100% giraal geld en chartaal geld afschaffen. De plannen zijn daarvoor al lang gemaakt. E.e.a. omdat dan overheden alle betalingen kunnen volgen (ik ben derhalve TEGEN).

Waarbij ik aanteken dat het percentage volgens mij incorrect, is... maar hoe dan ook: het zegt alleen maar iets over hoe we tegenwoordig betalen.
Het zegt veel meer. Het geeft oa. de kloof tussen de financiele sector en de real economy aan. De bedragen die rondgaan zijn absurd. Onmogelijk door de economie op te vangen. Maar we worden wel geacht garant te staan.

Ik denk dat jij en ik op totaal verschillende niveaus zitten. Jij hebt het over wat sleutelen aan wat aspecten van het systeem, ik heb het over de kern. Het banksysteem als geheel. Er valt niks te sleutelen of te repareren, het deugt fundamenteel niet. Wat men nu doet is de bal telkens maar vooruit schoppen want een oplossing heeft men niet. Vooruit schuiven, tijd winnen en na ons de zondvloed. En vandaag of morgen valt er niks meer te rekken en klapt alles. Puur een kwestie van tijd.
pi_113883561
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 03:33 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

[..]

Als je daar zo stellig van overtuigd bent, dan kun je vast ook een link naar dat onderzoek posten.

Nee dat gaat niet lukken.
DS4 eist van andere mensen dat ze alles wat ze op dit forum schrijven onderbouwen met bronnen maar zelf hoeft hij dat niet te doen natuurlijk. :D

Als je dit topic leest, struikel je niet alleen over zijn persoonlijke aanvallen maar ook over zijn taalfouten. :9
pi_113884278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:26 schreef DS4 het volgende:

Het is volstrekt irreëel wat je voorstelt.
Toen de Wright broers hun vliegtuig bouwden zullen er vast ook een boel mensen hebben beweerd dat het irreëel en onmogelijk was. En zie het resultaat
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113885726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 07:49 schreef NorthernStar het volgende:

Het zegt veel meer. Het geeft oa. de kloof tussen de financiele sector en de real economy aan.
Nee.

quote:
De bedragen die rondgaan zijn absurd. Onmogelijk door de economie op te vangen. Maar we worden wel geacht garant te staan.

Ik denk dat jij en ik op totaal verschillende niveaus zitten. Jij hebt het over wat sleutelen aan wat aspecten van het systeem, ik heb het over de kern. Het banksysteem als geheel. Er valt niks te sleutelen of te repareren, het deugt fundamenteel niet. Wat men nu doet is de bal telkens maar vooruit schoppen want een oplossing heeft men niet. Vooruit schuiven, tijd winnen en na ons de zondvloed. En vandaag of morgen valt er niks meer te rekken en klapt alles. Puur een kwestie van tijd.
Vertel eens. Wanneer begint armageddon?
pi_113885743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 08:38 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

DS4 eist van andere mensen dat ze alles wat ze op dit forum schrijven onderbouwen met bronnen maar zelf hoeft hij dat niet te doen natuurlijk. :D

Als je dit topic leest, struikel je niet alleen over zijn persoonlijke aanvallen maar ook over zijn taalfouten. :9
Nog iemand die zich aangesproken voelde kennelijk.
pi_113885745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 03:53 schreef DS4 het volgende:
Voel je je aangesproken?
Zeker niet. Nu bespeur ik echter wel een xenofobische neiging bij mijzelf voor vreemden die lukraak dingen roepen, die niet helemaal voor waarheid verklaard kunnen worden. ;)

Maar uit je reactie begrijp ik dus dat je geen bron kunt voorleggen, waarin het verband tussen xenofobie en intelligentie evident aangetoond is, zonder omgevingsfactoren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 08:38 schreef lexgauw007 het volgende:

Wanneer DS4 niet in staat is om z'n punten te onderbouwen, dan is inderdaad vrij ongebruikelijk om vervolgens aan anderen te vragen of ze hun reacties willen onderbouwen...

[ Bericht 2% gewijzigd door HURENSOHNOLOGIE op 07-07-2012 11:42:18 ]
pi_113885792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

Toen de Wright broers hun vliegtuig bouwden zullen er vast ook een boel mensen hebben beweerd dat het irreëel en onmogelijk was. En zie het resultaat
Zou je zo vriendelijk willen zijn om te onderbouwen waarom mijn bezwaar te pareren is? Want het is natuurlijk niet zo dat sinds de gebr. Wright niets meer irreeel is.
pi_113885858
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog iemand die zich aangesproken voelde kennelijk.
Er is weinig mis met mijn intelligentie.

Met jouw fantasie daartegen....
pi_113885943
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Er is weinig mis met mijn intelligentie.

Met jouw fantasie daartegen....
DaarENtegen.
pi_113886019
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:21 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

Maar uit je reactie begrijp ik dus dat je geen bron kunt voorleggen
Ik heb er geen zin an omdat het bijzonder offtopic is. Maar het is geinig om te zien dat zo'n opmerking kennelijk steekt... ;)
pi_113886278
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

DaarENtegen.
Niet perse, Baron von Munchhausen.
pi_113886361
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet perse, Baron von Munchhausen.
Volhouden!
pi_113886545
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!
Als jij het zelf maar allemaal heeft gelooft hé? Zit je niet op de Nb-ring vandaag? Mooi weer voor toch?
pi_113887155
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als jij het zelf maar allemaal heeft gelooft hé? Zit je niet op de Nb-ring vandaag? Mooi weer voor toch?
NSJ
  zondag 8 juli 2012 @ 02:00:39 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113913853
quote:
Libor-rigging went on until 2010, claims Canadian watchdog

Investigation in Canada claims rate-fixing went on for a year after Barclays traders were found to have colluded in such methods

An investigation in Canada alleges that interest-rate rigging by staff working for British banks and financial institutions continued until at least June 2010, more than a year after Barclays' derivatives traders were found to have colluded in such practices.

An affidavit filed in Ontario's superior court by the criminal matters branch of Canada's competition bureau alleges that traders working for the British banks HSBC and RBS, as well as the broker Icap, conspired to fix rates relating to Japanese yen trades for personal gain. Traders from Deutsche Bank, JP Morgan and Citibank Canada are also said to have taken part. All contest the claims.

The competition bureau is being aided in its investigation by Swiss bank UBS, which has turned whistleblower and agreed to hand over key documents, emails and transcripts that are expected to shine new light on the nature of the alleged collusion between staff at the banks.

According to the affidavit, UBS has "provided the bureau with information that, during the material time, the participant banks, at times facilitated by the cash brokers, entered into agreements to submit artificially high or artificially low London interbank offered rate (Libor) submissions in order to impact the yen libor interest rates published by the British Bankers Association".

The affidavit hints that evidence produced in Canada will be shared with other countries, including the UK, investigating the scandal. It says: "The alleged conspiracy is international in nature and is currently being investigated in foreign jurisdictions. The bureau is co-ordinating its investigation of the alleged international conspiracy and co-operating with these foreign jurisdictions."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 8 juli 2012 @ 11:47:19 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113918751
quote:
quote:
Protesters in Spain are celebrating a major victory after the country’s high court opened a criminal investigation into Rodrigo Rato, the former head of Spain’s biggest mortgage lender, Bankia. Rato, also the ex-chief of the International Monetary Fund, has been ordered to appear in court to face criminal fraud accusations related to the downfall of Bankia, a banking giant at the center of Spain’s economic meltdown. The news marks a rare case where a former bank executive is facing a criminal probe related to the global financial crisis. Reporting from Madrid, Democracy Now! host Amy Goodman speaks with Madrid-based activist Olmo Gálvez, an organizer with ¡Democracia Real YA!, or Real Democracy Now!, part of the May 15 movement in Spain. [includes rush transcript]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')