abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:56:44 #51
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113709483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De ouderwetse Franse guillotine begint me steeds meer aan te spreken voor deze parasieten.
Mee eens. En neem dan ook direct de verantwoordelijke politici mee.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113709533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. En neem dan ook direct de verantwoordelijke politici mee.
Precies, vaak zijn dat ook oud bankiers, dus die gooien we op de brandstapel. Een snelle dood is veel te goed voor ze. ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113709670

quote:
Het leven is heerlijk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:33:15 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_113710700
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:05 schreef mossad_agent het volgende:
Kijktip voor vanavond:

Tegenlicht: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland.

Het gaat over hoe GS een manier had waardoor Griekenland haar financiële positie zo kon manoeuvreren dat ze werden toegelaten tot de euro.

Om tien voor half negen, Nederland 2.
Herhaling toch?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:46:49 #55
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_113715388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Herhaling toch?
Weet ik niet, ik had het nog niet eerder gezien en moet zeggen; goede docu.
pi_113756964
de mensen op Fok blijven volhouden dat bankiers precies weten wat ze verkopen, maar de mensen uit het bankwezen schetsen in interviews een ander beeld.

quote:
A real banking inquiry would expose a sector beyond control

Ed Miliband claims a public inquiry would 'restore confidence' but my investigations point to a zero-trust, zero-loyalty mess

'Does Ed Miliband really want Tony Blair to explain publicly what he does as special adviser to JP Morgan?'

David Cameron's announcement of a parliamentary inquiry into the professional and cultural standards of the financial sector is likely to lead to the worst of all worlds. It all but precludes a genuinely wide-ranging Leveson-style inquiry, while handing this inquiry over to some of the very people who should be investigated: the political class.

The Leveson inquiry is so valuable because it not only digs into the professional and cultural standards of the British media, it also dissects its deeply unhealthy and corrupting entanglement with virtually the entire political establishment. Would a parliamentary inquiry have brought out all that? Imagine the Leveson inquiry headed by Tom Watson or Alastair Campbell.

To his credit, Labour leader Ed Miliband has called for a Leveson-style inquiry. His reasoning was puzzling though, arguing that only an independent inquiry would "restore confidence in our financial services".

Over the past 10 months I have interviewed dozens of people working in finance in London and if I had to name one thing that this investigation did not do, it is restore confidence. External accountants explained how nobody at the major banks can have a complete overview any more – they have become simply too big. Well before RBS ran into deep trouble, IT consultants painted a truly terrifying picture of banks' software operations. Forget too big to fail or too big to rescue, IT and accountancy interviewees said. We need to talk about too big to even manage. This former IT expert asked:

"Are so-called chief information officers, the top executives responsible for IT, aware of this? I doubt if they are and if they care. They are managers, skilled in office politics, not technical experts. Most CIOs rarely stay in their post more than a few years."

Going over the 70 interviews now online here, a picture emerges of major banks whose CEO admiral is really a really well-paid PR operative, tasked with convincing the outside world that he is in charge of his fleet when in reality nobody any longer is.

A former head of structured credit described what happened when his team's trading algorithm began to produce huge losses that could sink his bank. Imagine this testimony before an inquiry, then ask yourself, would this restore public confidence?

"Most in the bank didn't understand our products. Even the risk and compliance people who were supposed to be our internal checks and balances … We began to realise that we had to teach them how to monitor us. Then there were the people I reported to, who were getting calls from the people they reported to. I learned that the people high up know just enough for the role they're in. 'Just enough' is not enough in an emergency. I would be on the phone for hours explaining to people of increasing seniority what we were doing. I realised, they don't understand, not on a fundamental level. They will not be able to spot a mistake, correct us when we fuck up, or take an informed decision."

Then consider this observation by a senior FSA regulator:

"The real threat is not a bank's management hiding things from us: it's the management not knowing themselves what the risks are, either because nobody realises it or because some people are keeping it from their bosses."

A wide-ranging public inquiry could bring out the deeply problematic scale and complexity of global banks. It could show that most banking employees do not have headline-grabbing salaries. And it could get some of those regular employees to talk about how their bank is a zero-trust, zero-loyalty environment, creating a culture of fear that makes sounding the alarm or blowing the whistle so unlikely.

Eventually, a Leveson-style inquiry into the DNA of finance would ask why politicians allowed all this to go on. It would then summon politicians as well as financial lobbyists to reveal the quid pro quos. What do Tory donors from the world of finance expect for their donations? And does Miliband really want Tony Blair to explain publicly what he does as "special adviser" to JP Morgan? The former prime minister receives a reported £2.5m a yearfrom the banking giant. Nice work if you can get it, and this is the kind of pay awaiting Cameron after he steps down. How is a former prime minister ever going to call for the break-up of too-big-to-manage banks when one such bank pays him more in a year – for a part-time job – than he could make in a decade leading the country?

A wide-ranging inquiry into the practices and culture of banking will not restore public confidence. But it will lay bare for all to see a sector where parts seem not so much out of control, but beyond it.
http://www.guardian.co.uk(...)ector-out-of-control

Vooral het stuk over productkennis spreekt boekdelen _O- .
Hoe kun je nou met opgeheven hoofd iets verkopen wat je zelf al niet eens begrijpt _O- _O-
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:50:17 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113769112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
de mensen op Fok blijven volhouden dat bankiers precies weten wat ze verkopen, maar de mensen uit het bankwezen schetsen in interviews een ander beeld.

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)ector-out-of-control

Vooral het stuk over productkennis spreekt boekdelen _O- .
Hoe kun je nou met opgeheven hoofd iets verkopen wat je zelf al niet eens begrijpt _O- _O-
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb ooit financiele producten verkocht (oa ING, Aegon, NN) zonder er iets van te begrijpen. Dat hoefde ook niet, de folders hadden mooie getallen op de kaft staan en mij werd verteld de mensen vooral af te leiden van de kleine lettertjes.

Het verdiende leuk, maar na een tijdje had ik genoeg van mensen oplichten en ben ik eruit gestapt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:00:33 #58
373754 mossad_agent
pi_113772004
Was ook bij 'het snelle geld' oid van Jort Kelder goed te zien. Die liet zien hoe medewerkers door middel van overname na overname steeds minder op de hoogte waren van wat ze nou echt verkochten.
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 19:39:21 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113773528
quote:
En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
Is er nog wat aan te doen? Ik bedoel, deze excessen vallen nu op en het lijkt daarmee iets van de afgelopen 10 a 20 jaar, de oorsprong ligt echter veel verder in het verleden. Deze zakenbanken liggen direct in het verlengde van de centrale banken, fiat geld, geen staatscontrole over of toezicht op het monetaire beleid enz.

Ik zie niet hoe je dit ooit nog functionerend krijgt, dat wil zeggen ten dienste van de samenleving en de maatschappij. In de basis is het van begin af aan een parasiterend systeem geweest, het zit er ingebakken. Het maakt van iedereen inclusief overheden schuldslaven en daarmee hebben ze absolute macht over alles. Net zoals Amerika in handen van de fed en wall street is wordt de EU door banken geregeerd.

In elkaar laten storten en overnieuw beginnen lijkt zolangzamerhand de enige optie imo.
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:27:51 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113778903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:39 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Is er nog wat aan te doen? Ik bedoel, deze excessen vallen nu op en het lijkt daarmee iets van de afgelopen 10 a 20 jaar, de oorsprong ligt echter veel verder in het verleden. Deze zakenbanken liggen direct in het verlengde van de centrale banken, fiat geld, geen staatscontrole over of toezicht op het monetaire beleid enz.

Ik zie niet hoe je dit ooit nog functionerend krijgt, dat wil zeggen ten dienste van de samenleving en de maatschappij. In de basis is het van begin af aan een parasiterend systeem geweest, het zit er ingebakken. Het maakt van iedereen inclusief overheden schuldslaven en daarmee hebben ze absolute macht over alles. Net zoals Amerika in handen van de fed en wall street is wordt de EU door banken geregeerd.

In elkaar laten storten en overnieuw beginnen lijkt zolangzamerhand de enige optie imo.
Mee eens. De top tienduizend dieven (politici, bankiers en superrijken die geen belasting betalen) naar de guillotine en opnieuw beginnen. Ik vind het verbazend dat de dieven nog steeds niet doorhebben dat de volkswoede snel aan het stijgen is.

Toen ik een jaar geleden vermeldde dat het geld dat naar "Griekenland" gaat direct bij de falende bankiers belandt werd ik voor alu-hoedje uitgemaakt, maar inmiddels beginnen steeds meer mensen het spel door te krijgen.
pi_113783449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mee eens. De top tienduizend dieven (politici, bankiers en superrijken die geen belasting betalen) naar de guillotine en opnieuw beginnen. Ik vind het verbazend dat de dieven nog steeds niet doorhebben dat de volkswoede snel aan het stijgen is.

Toen ik een jaar geleden vermeldde dat het geld dat naar "Griekenland" gaat direct bij de falende bankiers belandt werd ik voor alu-hoedje uitgemaakt, maar inmiddels beginnen steeds meer mensen het spel door te krijgen.
Op de échte bijltjesdag (dus niet op de dag van onze parlementsverkiezingen in september, dat is immers maar een doorzichtig stukje toneel om ons, het gepeupel, wijs te maken dat we in een heuse democratie leven) gaat de vlag bij mij absoluut uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:05:28 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113785253
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Op de échte bijltjesdag (dus niet op de dag van onze parlementsverkiezingen in september, dat is immers maar een doorzichtig stukje toneel om ons, het gepeupel, wijs te maken dat we in een heuse democratie leven) gaat de vlag bij mij absoluut uit...
Bij mij niet, ik ben dan te druk bezig met galgen bouwen om aan vlaggen te denken.
pi_113786267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bij mij niet, ik ben dan te druk bezig met galgen bouwen om aan vlaggen te denken.
Straatmeubilair, bomen en hoogspanningsmasten voldoen toch prima? >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:42:39 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113787278

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:30:31 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113789629
Een update: Bob Diamond, de man die hoofd van de afdeling waar dit gebeurde was toen het gebeurde, wist het volgende te melden:
quote:
Barclays ex-boss Diamond slams 'reprehensible' action

Former Barclays chief executive Bob Diamond has called the behaviour of those responsible for rate-rigging at the bank "reprehensible".
Weren't you responsible Bob? Weren't you given a huge paypackage and massive bonuses exactly because of that responsibility?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18708226

Ik kan de arrogantie en de leugens van die gast niet uitstaan. Met zijn persoonlijke gegraai, megabonusen aannemen terwijl je gigaverliezen lijdt en een bail-out uit Abu Dhabi en Qatar aanneemt om niet om te vallen, heeft hij het perfecte voorbeeld gegeven voor dit soort hebzucht. Los van dat hij als afdelingshoofd gewoon verantwoordelijk was.

En het is echt schandaal na schandaal.

PPI oplichting.
http://www.ft.com/intl/cm(...)0.html#axzz1zhCnADLY

Small Business oplichting
http://www.bbc.co.uk/news/business-17584334

En dus Libor, waar dit topic over gaat. En ik heb het gevoel dat dit nog lang niet het laatste schandaal is. En dan net doen alsof hij hoogst verontwaardigd is. Of hij is een briljant acteur, of hij heeft geen enkel idee van wat er om hem heen aan de hand is. En dat vind ik heel moeilijk te geloven.

Ik vind levenslange gevangenisstraf en het verdelen van al zijn bezittingen onder de mensen die tijdens zijn regime opgelicht zijn het enige antwoord dat ik voor Bob Diamond heb. En datzelfde voor nog een man of 10.000 van die oplichters en dieven in de City en Westminster, inclusief Fred Goodwin, Mervyn King, David Cameron, Nick Clegg, Gordon Brown en Tony Blair.

[ Bericht 27% gewijzigd door Viajero op 05-07-2012 00:45:03 ]
pi_113795002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:

Het verdiende leuk, maar na een tijdje had ik genoeg van mensen oplichten en ben ik eruit gestapt.
Aha... jij bent dus gewoon de ex-roker die ten strijde trekt tegen roken. Dat verklaart een hoop!

(ja, of gewoon ontslagen en rancuneus)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113795098
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ik moet een beetje lachen als ik dit soort frustraties lees... Doorgaans het gevolg van zelf keer op keer falen, 0,0 verantwoordelijkheid nemen en dan maar een boeman zoeken.

En onder gelijkgestemden vind je dan nog bevestiging ook.
pi_113795703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moet een beetje lachen als ik dit soort frustraties lees... Doorgaans het gevolg van zelf keer op keer falen, 0,0 verantwoordelijkheid nemen en dan maar een boeman zoeken.

Hoe kunnen wij in vredesnaam verantwoordelijkheid nemen of zelf iets veranderen aan de situatie? Ik heb geprobeerd mijn loon cash te krijgen omdat ik geen rekening meer wil bij enige bank maar dat mag niet meer. Banken hebben zichzelf in zo'n positie gemanoeuvreerd dat het onmogelijk is om iets te doen zonder een bankrekening. En nu laten ze ons bloeden daarvoor. Als het zou kunnen had ik het liever gisteren als vandaag mijn rekening opgezegd.
pi_113797588
Voor de goede orde: ik zeg niet dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor falen van bankiers, dat moeten de bankiers doen natuurlijk.

Waar ik op wijs is dat er een groot aantal figuren hier rondhangen die hun eigen leven kennelijk niet naar tevredenheid in hebben weten te richten, daar gefrustreerd over zijn en die die frustratie richten op de bankiers, of ook politici, graaiers (ook wel windmolens...), enz.

Kritiek hebben mag altijd. Ik zou alleen wensen dan mensen dan net zo kritisch op zichzelf zijn. Doodsverwensingen vind ik een uiting van emotionele instabiliteit en eerlijk gezegd lachwekkend.
pi_113797854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: ik zeg niet dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor falen van bankiers, dat moeten de bankiers doen natuurlijk.
Maar dat doen bankiers niet, die denken eigenlijk alleen aan veel geld verdienen en hebben verder weinig last van enige moraal. Die hebben enkele mensen geofferd (met een leuke bonus) en zijn weer over gegaan op de orde van de dag: de maatschappij uitzuigen.

Mijn vraag blijft dan ook staan, hoe kunnen wij ons ongenoegen dan tonen over bankiers?

Als ik een slecht product heb gekocht dan koop ik in het vervolg simpelweg niet meer van die fabrikant.
Persoonlijk ben ik van mening dat alle banken aan oplichting doen en slecht zijn, maar ik kan helaas niet zonder een rekening. en geloof me, als ik die mogelijkheid had, dan had ik er allang gebruik van gemaakt.
Hoe kan ik bankiers dan duidelijk maken dat ik het gehad heb met ze, ze hebben zich zo ingedekt dat geen Nederlander meer om een bank heen kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boris_Karloff op 05-07-2012 11:10:09 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:14:01 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113798175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
Ad Hominems

Word je betaald voor deze wanhoopspogingen of probeer je wanhopig je wereldbeeld overeind te houden? De boel staat nu echt op klappen, niet?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113798870
quote:

[..]

Mijn frustraties worden puur en alleen veroorzaakt door het feit dat deze witteboordcriminelen keer op keer weg komen met hun misdaden en hun malafide instituten met gemeenschapsgeld overeind gehouden worden. Gemeenschapsgeld wat over een paar jaar beter aangewend zou worden voor een mooie oude dag voor o.a. mijn ouders. Ik zie niet in wat dat met "falen" van mijzelf te maken heeft. Of is iedere gezagsgetrouwe burger in jouw optiek per definitie een faler wanneer hij zich niet met parasiteren en oplichten, maar met ontwerpen en produceren bezig houdt? Dat zegt, om dan ook maar eens met een ad hominem te gooien, wellicht meer over jouw opvattingen en moraal, dan de mijne...
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:58:30 #73
373754 mossad_agent
pi_113799917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha... jij bent dus gewoon de ex-roker die ten strijde trekt tegen roken. Dat verklaart een hoop!

Het zou wel echt een hele hoop verklaren :)
pi_113811739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

Maar dat doen bankiers niet,
Heel veel bankiers doen dat niet inderdaad, net als heel veel niet-bankiers. Ja, bankiers zijn net mensen, dus in een maatschappij waar verantwoordelijkheden structureel bij anderen gelegd worden en niemand zelf verantwoordelijkheid neemt zullen bankiers dat ook doen. Duh!

quote:
die denken eigenlijk alleen aan veel geld verdienen en hebben verder weinig last van enige moraal. Die hebben enkele mensen geofferd (met een leuke bonus) en zijn weer over gegaan op de orde van de dag: de maatschappij uitzuigen.
Dat is jouw mening.

quote:
Mijn vraag blijft dan ook staan, hoe kunnen wij ons ongenoegen dan tonen over bankiers?

Als ik een slecht product heb gekocht dan koop ik in het vervolg simpelweg niet meer van die fabrikant.
Persoonlijk ben ik van mening dat alle banken aan oplichting doen en slecht zijn, maar ik kan helaas niet zonder een rekening. en geloof me, als ik die mogelijkheid had, dan had ik er allang gebruik van gemaakt.
Hoe kan ik bankiers dan duidelijk maken dat ik het gehad heb met ze, ze hebben zich zo ingedekt dat geen Nederlander meer om een bank heen kan.
Je hebt ook banken die anders werken. Triodos bank bijvoorbeeld.

En verder mag je van mij best uiten, maar de algemen fatsoensnormen overboord gooien terwijl je ze uit werkt contraproductief.
pi_113811751
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Word je betaald voor deze wanhoopspogingen of probeer je wanhopig je wereldbeeld overeind te houden? De boel staat nu echt op klappen, niet?
Wat is je punt?
pi_113811849
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

Mijn frustraties worden puur en alleen veroorzaakt door het feit dat deze witteboordcriminelen keer op keer weg komen met hun misdaden en hun malafide instituten met gemeenschapsgeld overeind gehouden worden. Gemeenschapsgeld wat over een paar jaar beter aangewend zou worden voor een mooie oude dag voor o.a. mijn ouders. Ik zie niet in wat dat met "falen" van mijzelf te maken heeft. Of is iedere gezagsgetrouwe burger in jouw optiek per definitie een faler wanneer hij zich niet met parasiteren en oplichten, maar met ontwerpen en produceren bezig houdt? Dat zegt, om dan ook maar eens met een ad hominem te gooien, wellicht meer over jouw opvattingen en moraal, dan de mijne...
Ik beoordeel jou vanuit het enige waar ik je vanuit kan beoordelen en dat is jouw posts. Je toont je hier keer op keer ontevreden, ook over (aspecten van) jouw leven.

Mijns inziens is dat vooral je eigen verantwoordelijkheid en het lijkt mij dat energie steken daarin vele malen zinvoller is als een beetje dom doodsverwensingen in het rond strooien.

Mijn mening.
pi_113812594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:39 schreef DS4 het volgende:

Je hebt ook banken die anders werken. Triodos bank bijvoorbeeld.

En verder mag je van mij best uiten, maar de algemen fatsoensnormen overboord gooien terwijl je ze uit werkt contraproductief.
Ik zit dan ook reeds bij Triodos, maar ik blijf er bij, het liefste zou ik helemaal niet gebruik maken van de diensten van een bank. En dat kan dus niet!!!
En heb je enig idee van de hoeveelheid inspanning die het me gekost heeft om van bank te wisselen :r. Echt niet normaal. Daar zouden ze echt iets aan moeten doen. Dat zou gewoon net zoals van mobiele telefoon aanbieder of energiemaatschappij wisselen moeten gaan. maar je moet echt overal zelf achteraan. Ik kan heel goed begrijpen dat de meeste mensen daar helemaal geen zin in hebben en dus gewoon blijven zitten waar ze zitten.
pi_113813034
Op zich zou ik graag willen zien dat nu banken inderdaad verplicht zijn het betaalverkeer ook werd aangemerkt als een infrastucturele voorziening, waar de overheid (op dat punt!) bovenop zit.

Dat lijkt mij zinniger dan met een guillotine werken. ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:20:37 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113813498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik kwam terecht in een sector waarin langzaam maar zeker duidelijk werd dat het niet veel meer dan legale oplichting was, en daar had ik geen zin in. Ik verdien nu trouwens een stuk meer in een andere industrie die een stuk eerlijker is.

En als jaloezie je enige argument is kan je echt beter ophouden. Ben ik ook jaloers op moordenaars als ik wil dat ze veroordeeld worden? Boos zijn om onbestrafte misdaad heeft niets met jaloezie te maken.

Kom eens met echte argumenten, of hou gewoon je mond.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:21:20 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113813519
quote:

[..]

Kom eens met argumenten, want dit wordt echt steeds zieliger.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:31:46 #81
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_113813983
Grootschalige fraudeurs gaan regelmatig voor jaren de bak in hoor.
pi_113815871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:09 schreef DS4 het volgende:
Op zich zou ik graag willen zien dat nu banken inderdaad verplicht zijn het betaalverkeer ook werd aangemerkt als een infrastucturele voorziening, waar de overheid (op dat punt!) bovenop zit.

Dat lijkt mij zinniger dan met een guillotine werken. ;)
Het is altijd achteraf.
We moeten gewoon van het depositogarantiestelsel af en banken gewoon failliet kunnen laten gaan als ze een wanprestatie leveren.Consumenten moeten dan gewoon zelf beter onderzoeken waar ze hun geld stallen en hoe veilig dat eigenlijk is.
pi_113816559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:20 schreef Viajero het volgende:

Nee, ik kwam terecht in een sector waarin langzaam maar zeker duidelijk werd dat het niet veel meer dan legale oplichting was, en daar had ik geen zin in. Ik verdien nu trouwens een stuk meer in een andere industrie die een stuk eerlijker is.

En als jaloezie je enige argument is kan je echt beter ophouden. Ben ik ook jaloers op moordenaars als ik wil dat ze veroordeeld worden? Boos zijn om onbestrafte misdaad heeft niets met jaloezie te maken.

Kom eens met echte argumenten, of hou gewoon je mond.
Waar haal jij het argument "jaloezie" vandaan uit mijn post?

Ik vraag mij steeds af of je het Nederlands wel machtig bent... Het is net alsof je het wel kan schrijven, maar niet lezen...
pi_113816579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:21 schreef Viajero het volgende:

Kom eens met argumenten, want dit wordt echt steeds zieliger.
Doodsverwensingen zijn natuurlijk veel inhoudelijker!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:46:56 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816637
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doodsverwensingen zijn natuurlijk veel inhoudelijker!
Ik geef daarnaast genoeg argumenten. Jij kan alleen mensen persoonlijk aanvallen. Probeer eens alle schandalen die ik in dit topic noem te verdedigen. Doe je best.
pi_113816676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

Het is altijd achteraf.
We moeten gewoon van het depositogarantiestelsel af en banken gewoon failliet kunnen laten gaan als ze een wanprestatie leveren.Consumenten moeten dan gewoon zelf beter onderzoeken waar ze hun geld stallen en hoe veilig dat eigenlijk is.
Daar ben ik niet voor omdat dat m.i. veel meer nadelen heeft dan voordelen. Ik zie ook niet zoveel problemen met het depositogarantiestelsel anders dan dat het een wassen neus is bij een volledige meltdown van het systeem.

Maar waar we in de kern hetzelfde over denken is dat je banken failliet moet kunnen laten gaan. Vandaar dat ik een deel van de activiteiten als infrastructuur zie en die ook wil loskoppelen, dan wel... als je het in één bank wil houden: het verzwaarde toezicht voor de bank en misschien ook wel koppelen aan een beloningsstructuur die binnen een vast raamwerk blijft. Dan kiest geen enkele bank meer om het in één te houden. ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:48:32 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar haal jij het argument "jaloezie" vandaan uit mijn post?

Ik vraag mij steeds af of je het Nederlands wel machtig bent... Het is net alsof je het wel kan schrijven, maar niet lezen...
Jij schrijft rancuneus. Dat is een synoniem voor jaloers. De argumenten zijn echt compleet op dat je zo triest moet mierenneuken, of niet?
pi_113816734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:46 schreef Viajero het volgende:

Ik geef daarnaast genoeg argumenten. Jij kan alleen mensen persoonlijk aanvallen. Probeer eens alle schandalen die ik in dit topic noem te verdedigen. Doe je best.
Waarom zou ik? Ik ben tegen frauduleus handelen en ik wil het dus graag uitgezocht zien.

Overigens... argumenten? Bedoel je daarmee linkdumps?
pi_113816810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:48 schreef Viajero het volgende:

Jij schrijft rancuneus. Dat is een synoniem voor jaloers.
Haatdragend, wrokzuchtig.

Dus: nee.

Mijn god, wat ben jij slecht in taalbeheersing. Dat is an sich geen probleem, maar het is wel strontvervelend dat je daardoor steeds mij ten onrechte beschuldigt van stellingen die ik niet heb geponeerd.

quote:
De argumenten zijn echt compleet op dat je zo triest moet mierenneuken, of niet?
Nee, ik had het beter bij doodsverwensingen kunnen houden. Kijk eens een keer in de spiegel als je durft!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:55:05 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Haatdragend, wrokzuchtig.

Dus: nee.

Mijn god, wat ben jij slecht in taalbeheersing. Dat is an sich geen probleem, maar het is wel strontvervelend dat je daardoor steeds mij ten onrechte beschuldigt van stellingen die ik niet heb geponeerd.

[..]

Nee, ik had het beter bij doodsverwensingen kunnen houden. Kijk eens een keer in de spiegel als je durft!
Ok, je hebt op dit punt gelijk. Gefeliciteerd, je wint de discussie. Bankiers zijn helden, en mogen stelen wat ze willen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:56:32 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113816944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik ben tegen frauduleus handelen en ik wil het dus graag uitgezocht zien.

Overigens... argumenten? Bedoel je daarmee linkdumps?
Ik plaats links om mijn argumenten te onderbouwen. Argumenten, dus niet mierenneuken over kleine delen van posts om de aandacht af te leiden van waar het echt om gaat.

Maar goed, ik ga maar eens een tijdje jouw getrol negeren. Mocht je ooit met argumenten komen ipv gezuig dan kijk ik dan wel weer verder.
pi_113817233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik niet voor omdat dat m.i. veel meer nadelen heeft dan voordelen. Ik zie ook niet zoveel problemen met het depositogarantiestelsel anders dan dat het een wassen neus is bij een volledige meltdown van het systeem.

Maar waar we in de kern hetzelfde over denken is dat je banken failliet moet kunnen laten gaan. Vandaar dat ik een deel van de activiteiten als infrastructuur zie en die ook wil loskoppelen, dan wel... als je het in één bank wil houden: het verzwaarde toezicht voor de bank en misschien ook wel koppelen aan een beloningsstructuur die binnen een vast raamwerk blijft. Dan kiest geen enkele bank meer om het in één te houden. ;)
Hoe kun je banken nou failliet laten gaan zolang je vast zit aan het depositogarantiestelsel? Dat stelsel is juist de reden dat we die banken moesten redden. Wij kunnen als maatschappij gewoon niet garant staan voor tegoeden van de ING of de ABN-amro.
Ik zie persoonlijk weinig in toezicht, dat zijn ook maar mensen. En dan krijg je straks een systeem van toezicht op toezicht op toezicht. Laat het toezicht totaal los, en maak mensen zelf verantwoordelijk voor hun keuzes, gecombineerd met verdergaande aansprakelijkheid van aandeelhouders en obligatiehouders. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het beleid van een bank en mogen bij mismanagment best meer aansprakelijk gesteld worden als nu het geval is. Die zijn in de huidige crisis veel te veel buiten schot gebleven.
pi_113817628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:55 schreef Viajero het volgende:

Ok, je hebt op dit punt gelijk.
Nou, dat is iig eerlijk.

quote:
Gefeliciteerd, je wint de discussie. Bankiers zijn helden, en mogen stelen wat ze willen.
Waarom sla je nou zo door? Nou ben ik al niet de gemakkelijkste om discussies mee te voeren (eerlijk is eerlijk), maar op deze manier wordt het nooit wat!
pi_113817665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Viajero het volgende:

Maar goed, ik ga maar eens een tijdje jouw getrol negeren.
Als je zoiets aan moet kondigen is het bij voorbaat mislukt.
pi_113817813
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

Hoe kun je banken nou failliet laten gaan zolang je vast zit aan het depositogarantiestelsel? Dat stelsel is juist de reden dat we die banken moesten redden.
Nee hoor.

Overigens kun je dat garantiestelsel ook anders inkleden. Begin maar weer eens met terugbrengen naar 20K (en laat die tweede 20K maar zitten).

quote:
Wij kunnen als maatschappij gewoon niet garant staan voor tegoeden van de ING of de ABN-amro.
Klopt. Vandaar dat ik ook de boel wil splitsen.

quote:
Ik zie persoonlijk weinig in toezicht, dat zijn ook maar mensen. En dan krijg je straks een systeem van toezicht op toezicht op toezicht. Laat het toezicht totaal los, en maak mensen zelf verantwoordelijk voor hun keuzes, gecombineerd met verdergaande aansprakelijkheid van aandeelhouders en obligatiehouders. Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het beleid van een bank en mogen bij mismanagment best meer aansprakelijk gesteld worden als nu het geval is. Die zijn in de huidige crisis veel te veel buiten schot gebleven.
Ik heb het niet alleen over toezicht.

Ik zie overigens bepaald niet in dat aandeelhouders werkelijk een oorzaak zijn van wat we in deze crisis gezien hebben van de kant van de banken.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2012 @ 00:22:08 #96
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113833090
"Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws"

Nog geen 20 minuten en dan heb je aan de hand van de Britse situatie een goed inzicht waar het fundamenteel miszit.

Hij vat het samen als "geprivatiseerde geldcreatie". Is een prima samenvatting wmb. En het is exact en precies hetzelfde waar mensen als Benjamin Franklin en Thomas Jefferson zo voor waarschuwden en tegen vochten.

Het enige verschil is dat het in het digitale zulke groteske proporties heeft aangenomen dat zelfs Jefferson dit nooit voor mogelijk had gehouden.

97% van al het geld is digitaal, niks meer dan bits in computers.

Als het al een vernietigende kracht was toen alles nog met goud en zilver ging...

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies"

"Of all the many way of organising banking, the worst is the one we have today"
pi_113838520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:

Ik zie overigens bepaald niet in dat aandeelhouders werkelijk een oorzaak zijn van wat we in deze crisis gezien hebben van de kant van de banken.
De wens/ eis van aandeelhouders naar snelle winsten en goede rendementen op korte termijn heeft geen invloed gehad op het ontstaan van de huidige problemen en bankcultuur?
pi_113841381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 06:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

De wens/ eis van aandeelhouders naar snelle winsten en goede rendementen op korte termijn heeft geen invloed gehad op het ontstaan van de huidige problemen en bankcultuur?
Ik denk dat het probleem daar niet zit nee. Dat is overigens niet iets wat ik zo maar denk, maar wat ik denk na rapporten lezen en gesprekken met mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben.

Daarnaast lijkt het mij vreemd om aandeelhouders verantwoordelijk te houden voor beslissingen die genomen worden door de dagelijkse leiding. Zeker als het gaat om grote risico's... dat weten aandeelhouders doorgaans pas als het resultaat bekend is. Daarnaast geldt dat verreweg de meeste aandeelhouders niet of nauwelijks invloed hebben. Samen kunnen ze veel beslissen natuurlijk, maar als jij wat aandelen ING koopt en jij roept wat op de AVA mag je al blij zijn als het in de notulen wordt opgenomen... ;)
pi_113841620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem daar niet zit nee. Dat is overigens niet iets wat ik zo maar denk, maar wat ik denk na rapporten lezen en gesprekken met mensen die er echt verstand van zouden moeten hebben.

Daarnaast lijkt het mij vreemd om aandeelhouders verantwoordelijk te houden voor beslissingen die genomen worden door de dagelijkse leiding. Zeker als het gaat om grote risico's... dat weten aandeelhouders doorgaans pas als het resultaat bekend is. Daarnaast geldt dat verreweg de meeste aandeelhouders niet of nauwelijks invloed hebben. Samen kunnen ze veel beslissen natuurlijk, maar als jij wat aandelen ING koopt en jij roept wat op de AVA mag je al blij zijn als het in de notulen wordt opgenomen... ;)
Gesprekken met mensen die er echt verstand van hebben? En wie mogen dat dan zijn?

Als eigenaar heb je dus ook al geen verantwoordelijkheid voor het beleid van je eigendom? gaat goed met het afschuiven van verantwoordelijkheid.
pi_113841722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:22 schreef NorthernStar het volgende:
97% van al het geld is digitaal, niks meer dan bits in computers.
Wat natuurlijk alles te maken heeft met hoe we tegenwoordig betalen (met pasjes). De overheid wil zelfs naar 100% giraal geld en chartaal geld afschaffen. De plannen zijn daarvoor al lang gemaakt. E.e.a. omdat dan overheden alle betalingen kunnen volgen (ik ben derhalve TEGEN).

Waarbij ik aanteken dat het percentage volgens mij incorrect, is... maar hoe dan ook: het zegt alleen maar iets over hoe we tegenwoordig betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')