abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:44:27 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113539196
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113539375
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:04:43 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:48 schreef DS4 het volgende:
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Heb je weer geen argumenten? :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113540178
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:13:13 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
Uit het artikel:

Meanwhile, Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je het woord fraude nog steeds niet ziet staan, alsof je compleet niet begrijpt wat er aan de hand is en het je echt als een kleuter uitgespeld moet worden.

Leuke afleidingsmaneuvre, maar gaan we nog met argumenten komen?

Lees anders dit eerst:

Libor
London Inter Bank Offered Rate. The rate at which banks in London lend money to each other for the short-term in a particular currency. A new Libor rate is calculated every morning by financial data firm Thomson Reuters based on interest rates provided by members of the British Bankers Association.

Accepted culture

The fine imposed on Barclays is part of an international investigation into the setting of interbank rates between 2005 and 2009.

Between 2005 and 2008, the Barclays staff who submitted estimates of their own interbank lending rates were frequently lobbied by its derivatives traders to put in figures which would benefit their trading positions, in order to produce a profit for the bank.

And between 2007 and 2009, during the height of the banking crisis, the staff put in artificially low figures, to avoid the suspicion that Barclays was under financial stress and thus having to borrow at noticeably higher rates than its competitors.

The FSA said Barclays traders were quite open about their routine attempts to manipulate rates.

"Requests to Barclays' submitters were made verbally and a large amount of email and instant message evidence consisting of derivatives traders' requests also exists," the FSA said.

Er is echt iets aan de hand hoor, kom nou eens met argumenten ipv de feiten te ontkennen en/of de boodschapper belachelijk proberen te maken.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:05:36 #6
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_113545144
Ga maar weer lekker verder slapen
pi_113545173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef Viajero het volgende:
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:09:56 #8
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_113545184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:08 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
Is dat niet in elk land het geval? Geld = macht.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_113545254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Uit het artikel:
Lol nee, ik had het gewoon echt niet gezien :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2012 08:16:54 ]
pi_113545663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:04 schreef Viajero het volgende:

Heb je weer geen argumenten? :)
Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.
pi_113546883
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:40 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113547316
De positie van banken is een probleem, dat lijkt me duidelijk.

Stampvoeten lijkt me niet geheel onterecht.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:12:33 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547550
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:25 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.

Ik begrijp niet waarom DS en Scorpie zo fel de corrupte bankiers blijven verdedigen (ook al zijn de argumenten al een tijdje op).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:18:57 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113547698
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:24:11 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:18 schreef DroogDok het volgende:
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
pi_113547845
quote:
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

Waar ik wel op pleeg te wijzen is dat:

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

b. het zinloos is om keer op keer op een forum te gaan stampvoeten hierover;

c. dit soort draadjes nergens toe leiden...

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Daar heb ik dus een probleem mee.

Als ik het bericht zo lees denk ik:

a. ja, logisch dat mensen proberen om zichzelf te bevoordelen als dat kan; en
b. als ze daarbij over de schreef zijn gegaan moeten ze aangepakt worden.

Meer kan ik er niet van maken.
pi_113547915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:12 schreef Viajero het volgende:

Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
Ik probeer keer op keer inhoudelijk met je te gaan, dus je bent weer onzin aan het verkopen.

Je moet jezelf niet zo druk maken en je eens wat meer bezig gaan houden met je eigen omgeving. Je kan jezelf veranderen, niet de hele wereld. Waarbij aangetekend dat klagen sowieso niet helpt. Hoop negatieve energie waar je alleen maar je eigen leven mee verziekt.
pi_113547991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:24 schreef Viajero het volgende:

Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:34:07 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113548093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:00 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top. Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.

Bob Diamond is een van de twee: of hij wist het en is dus corrupt, of hij wist het niet en is dus incompetent.

Hoe dan ook, het enige dat overduidelijk is is dat Bob Diamond een enorme bonus verdient, het liefst uit belastinggeld. Zo lossen we dit soort zaken toch meestal op?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:37 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548190
quote:

[..]

Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?

Verder is het weer duidelijk dat je criminaliteit eigenlijk ziet als iets dat er gewoon bijhoort en dat we gewoon moeten accepteren. Dat doe ik dus niet, en mensen bewust maken van wat er aan de hand is is de eerste stap op weg naar verbetering.
pi_113548526
quote:

[..]

Welkom op FOK!

quote:
Welkom op FOK!

quote:
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?

quote:
Eens.

quote:

Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....

Verder vind ik niet bijster vreemd dat banken onder het vergrootglas worden gehouden en er dus betrekkelijk veel topics worden geopend, gezien het gedoe in 2008.
pi_113548560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:34 schreef DroogDok het volgende:

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
Dat staat er niet.

Er staat dat het logisch is dat mensen zichzelf proberen te bevoordelen. Daarbij kunnen ze over de schreef gaan. Dat kan in de volste overtuiging zijn dat hetgeen ze doen geoorloofd is natuurlijk. En uiteraard ook met een criminele mindset. Wat daar ook van moge zijn: het wordt onderzocht en als blijkt dat er iets heeft plaatsgevonden wat niet kan moet je daar consequenties aan verbinden. En kennelijk is dat het pad wat men gaat bewandelen. Dus ik zie weinig problemen...
pi_113548684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

De top zal inderdaad niet hebben geweten wat hun werknemers aan het doen waren. Beetje het IT schandaal bij RBS, de schuld afschuiven op een van de lager geplaatste poppetjes.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113548688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:35 schreef Viajero het volgende:

Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top.
O, iedereen die bij de bank werkt heeft die topadvocaten? Nee, dan is het 'logisch'...

quote:
Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.

Bob Diamond is een van de twee: of hij wist het en is dus corrupt, of hij wist het niet en is dus incompetent.

Hoe dan ook, het enige dat overduidelijk is is dat Bob Diamond een enorme bonus verdient, het liefst uit belastinggeld. Zo lossen we dit soort zaken toch meestal op?
Lijkt mij niet jouw zaak, tenzij je aandeelhouder bent. En dan moet je gaan kakelen op de AVA, niet hier.
pi_113548717
quote:
Koos, sterf ff af aan een flinke griep ofzo. Volgens mij had ik allang aangegeven dat ik het niet gezien had, dus wat je nu aan het doen bent is dom gelul.
pi_113548747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.

Ik begrijp niet waarom DS en Scorpie zo fel de corrupte bankiers blijven verdedigen (ook al zijn de argumenten al een tijdje op).
Ik verdedig niets, pedante knuppel met oogkleppen dat je er bent.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:54:26 #29
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, iedereen die bij de bank werkt heeft die topadvocaten? Nee, dan is het 'logisch'...

[..]

Lijkt mij niet jouw zaak, tenzij je aandeelhouder bent. En dan moet je gaan kakelen op de AVA, niet hier.
Het bedriegen van het publiek is niet mijn zaak? Lijkt me wel, ik ben een deel van het publiek.
pi_113548843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef Viajero het volgende:

Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?
Afleiding. Ik denk dat dat voor de meesten geldt hoor. De wereld verander je niet op fok...

quote:
Verder is het weer duidelijk dat je criminaliteit eigenlijk ziet als iets dat er gewoon bijhoort en dat we gewoon moeten accepteren.
Ik zeg dat als ze over de schreef zijn gegaan ze aangepakt moeten worden. Wat begrijp jij niet aan die uitspraak?

Ben je nou zo dom dat je dat niet snapt, of heb jij een soort van Tourette waarbij je compulsief moet liegen om de ander in de discussie weg te zetten?

quote:
Dat doe ik dus niet, en mensen bewust maken van wat er aan de hand is is de eerste stap op weg naar verbetering.
Als je mensen bewust wil maken moet je niet zo idioot briesen, want daarmee scoor je alleen punten bij mensen die hetzelfde erover denken. Mensen die "niet bewust zijn" (even neutraal, je weet best dat ik vind dat je tegen windmolens vecht) lezen jouw posts en denken "doorlopen, (on)gevaarlijke gek".
pi_113548910
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koos, sterf ff af aan een flinke griep ofzo. Volgens mij had ik allang aangegeven dat ik het niet gezien had, dus wat je nu aan het doen bent is dom gelul.
Nou en.
pi_113549008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

Welkom op FOK!

Welkom op FOK!
Touché, ik moet misschien minder vaak verbaasd zijn over dit soort draadjes. ;)

quote:
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?
Jazeker. Maar het is zeldzaam.

quote:
Eens.

[..]

Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....
Ik zet het neutraal neer. Mensen proberen zichzelf te bevoordelen. De een doet dat netjes, de ander scherp maar net binnen de lijntjes, de volgende scherp en komt dan al dan niet onbedoeld buiten de lijntjes, weer een ander gaat bewust over de lijntjes heen en de meest extreme doet alles wat god verboden heeft.

En voor zover men buiten de lijntjes treedt (waarmee ik niet alleen het strafrecht bedoel) moet men gecorrigeerd worden. Punt.

quote:
Verder vind ik niet bijster vreemd dat banken onder het vergrootglas worden gehouden en er dus betrekkelijk veel topics worden geopend, gezien het gedoe in 2008.
Kritiek mag best. De manier waarop is waar ik problemen mee heb.
pi_113549064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Viajero het volgende:

Het bedriegen van het publiek is niet mijn zaak? Lijkt me wel, ik ben een deel van het publiek.
Ben je de draad weer kwijt? We hadden het over de vraag of en in hoeverre de CEO verantwoordelijk moet worden gehouden.
pi_113549099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en.
Dat zeg ik, dom gelul.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:02:27 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113549131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben je de draad weer kwijt? We hadden het over de vraag of en in hoeverre de CEO verantwoordelijk moet worden gehouden.
En jij vindt dat een zaak voor de aandeelhouders. Ik vind dat een zaak voor politie en OM. Het gaat hier niet alleen om slchte resultaten, het gaat om oplichting van het publiek.
pi_113549197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als de CEO niet verantwoordelijk is voor de daden van de werknemers wie dan wel? Een bedrijf is geen demcratie, zeker de zakenbanken niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113549350
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:02 schreef Viajero het volgende:

En jij vindt dat een zaak voor de aandeelhouders. Ik vind dat een zaak voor politie en OM. Het gaat hier niet alleen om slchte resultaten, het gaat om oplichting van het publiek.
Je was aan het zeiken over bonussen en ik weet bijna zeker dat politie en OM niet over de bonussen bij banken gaan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:09:32 #38
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_113549388
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

beroepszeikers blijf je altijd houden....
pi_113549524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Als de CEO niet verantwoordelijk is voor de daden van de werknemers wie dan wel?
De werknemers.

Laten we even gewoon bij de feiten blijven: uit de berichtgeving komt naar voren dat het enkelen zijn geweest die dit kennelijk op eigen houtje gedaan hebben. Natuurlijk valt niet uit te sluiten dat de CEO het wist, maar vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor, dus dan wordt het pure speculatie en daar heeft niemand wat aan.

Nou, als het op eigen houtje is geweest, dan zijn die werknemers zelf verantwoordelijk en in beginsel niet het bedrijf. En als het bedrijf al strafbaar is (waar ik ook nog geen aanwijzing voor heb gezien), geldt dat niet voor de CEO omdat hij (kennelijk) niet feitelijk leiding heeft gegeven aan de strafbare feiten.

Het kan best zijn dat de CEO wordt verweten dat hij een cultuur heeft geschapen waar dit kan gebeuren, of dat de controles niet up to par waren, waarbij je dan een beoordeling krijgt van zijn interne functioneren, maar dat is dus een interne zaak en iets tussen de CEO en de aandeelhouders/het bedrijf.
pi_113549751
quote:

[..]

Valt nog alles mee met die drukte van jou he? Toch nog even tijd gevonden om het voor zo'n gifkikker op te nemen tussen het verdedigen van kinderverkrachters en ander gespuis? Tof van je.
pi_113549807
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:19 schreef HyperViper het volgende:

Valt nog alles mee met die drukte van jou he? Toch nog even tijd gevonden om het voor zo'n gifkikker op te nemen tussen het verdedigen van kinderverkrachters en ander gespuis? Tof van je.
Dag trolletje van me. :*
pi_113549872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dag trolletje van me. :*
O+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:29:33 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113550101
quote:

[..]

Trollen is idd beter. :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113600223

MANIPULATIE TARIEVEN KINDERLIJK EENVOUDIG
door ARNOUD BREITBARTH

LONDEN – De messen zijn geslepen, de Britse politiek en financiële toezichthouders voeren een frontale aanval uit op de bankindustrie. Het is prijsschieten deze week met drie grote affaires: manipulatie met rentetarieven, een nieuw verkoopschandaal rond tienduizenden waardeloze maar peperdure renteverzekeringen die kleine ondernemers in een faillissement storten en technische problemen waardoor klanten niet bij hun geld konden. Topbankiers likken hun wonden en laten nu al weten dit jaar hun bonussen niet te zullen incasseren.

„Het is weer die tijd van het jaar, de politiek en de media zijn gezellig aan het bankerbashen”, verzucht een gefrustreerde bankier van midden dertig tijdens zijn lunchpauze. Wijzend op zijn kleffe sandwich met cheddar en chutney: „We zitten echt niet allemaal meer aan de champagne, de tijden zijn veranderd. De meeste rotte appels hebben Londen al lang verruild voor Azië en LatijnsAmerika, waar het grote geld te verdienen is en toezichthouders niet zo zeuren.”

De verongelijktheid valt op in de City en op Canary Wharf, waar de grote banken zijn gevestigd. Anderhalf jaar geleden voerde Bob Diamond, de Amerikaanse topman van Barclays, in het Britse Lagerhuis nog een vurig pleidooi dat de ’tijd van berouw’ voor de bankensector over is. De bankiers moesten weer gewoon aan het werk kunnen. Nu wordt er met man en macht aan de stoelpoten van diezelfde Diamond gezaagd nu zijn bank de Britse en Amerikaanse toezichthouders £290 miljoen moet betalen om strafvervolging wegens rentemanipulatie af te kopen. Naar nog negentien andere grote banken, waaronder de Rabobank, wordt onderzoek gedaan.

De financiële instellingen zouden, net als Barclays, de Libor-rente hebben gemanipuleerd. Deze Londen Interbank Offered Rate wordt dagelijks door grote banken doorgegeven aan Thompson Reuters die de gegevens verzamelt voor de Bank of England. De afzonderlijke banken geven zelf door hoe hoog de rentetarieven zijn die andere banken hen in rekening brengen als ze geld willen lenen. Het gemiddelde is de Libor. Dit tarief geldt als het belangrijkste anker voor miljoenen financiële producten.

Het was voor banken kinderlijk eenvoudig om andere tarieven door te geven dan wat ze daadwerkelijk in rekening gebracht kregen. De FSA, de Britse toezichthouder, publiceerde een reeks opmerkelijke e-mails en sms-berichten waaruit blijkt hoe corrupt het systeem is. Handelaren, al dan niet werkend bij, of klanten van Barclays, drongen er op aan dat de bank een hoger of lager tarief door zou geven zodat zij zelf winst konden maken – of hun verlies konden beperken. Doorgaans werden de meeste verzoeken telefonisch gedaan waardoor ze niet te traceren zijn, maar in een van de door de FSA gepubliceerde mailwisselingen, van 6 augstus 2007, staat als volgt: Handelaar: ’Zet s.v.p. de 3-maands Libor zo hoog als maar mogelijk is’. Degene die Barclays stand moest doorgeven antwoordde: ’Natuurlijk, is 5,37% goed?’. Handelaar: ’5,36% is voldoende’. In een andere mailwisseling werd gevraagd om een zo laag mogelijke 1- en 3-maands Libor. De handelaar sluit af met: ’Dank voor je hulp de afgelopen weken’. Barclays: ’Geregeld. Speciaal voor jou, big boy’. Een andere handelaar: ’Gast, ik sta diep bij je in het krijt! Kom na het werk een keer langs, dan trek ik een fles Bollinger (champagne, red.)open’. De FSA zegt geschokt te zijn van het cynisme en de hebzucht die uit het mailverkeer spreken.

Volgens Barclays-topman Diamond gaat het slechts om een handvol medewerkers van zijn bank. Maar uit de gegevens blijkt dat managers op de hoogte waren van de fraude en volgens de FSA werd in 2008 van hogerhand aangedrongen op het doorgeven van lagere rentestanden zodat niet zou opvallen dat Barclays meer betaalde voor leningen dan concurrenten. Diamond en vier andere topbestuurders hebben al laten weten hun bonussen te laten schieten dit jaar, maar voor velen is dat niet genoeg. Van links tot rechts wordt geroepen om het aftreden van de Amerikaan, die liet weten aan die eis geen gehoor te willen geven. Ook RBS-topman Stephen Hester heeft laten weten zijn bonus niet te zullen incasseren nadat zijn klanten wegens een computerstoring dagenlang niet bij hun geld konden.

Barclays is ook betrokken bij de verkoop van peperdure renteswaps aan het Britse midden- en kleinbedrijf. Samen met Lloyds, RBS en HSBC moet er voor £1 miljard aan compensatie betaald worden aan ondernemers die de verzekeringen tegen rentedaling of –stijging kregen aangesmeerd, zonder dat ze goed waren ingelicht over de producten en de torenhoge afkoopsommen. Het zou in totaal gaan om zo’n 28.000 verzekeringen. In Nederland ging woningbouwcorporatie Vestia bijna failliet nadat het in Londen voor miljoenen aan renteswaps had gekocht.

In de politiek gaan nu stemmen op voor een gerechtelijk onderzoek naar de bankindustrie, naar analogie van het grootscheepse onderzoek dat naar de pers wordt gehouden.

Mervyn King, de president van de Bank of England, wil dat de Libor niet meer op inschattingen maar op basis van werkelijke transacties wordt samengesteld. „Iedereen weet inmiddels dat het vreselijk mis is gegaan in de financiële sector. Van het misleiden van klanten tot het bedrieglijk manipuleren van rentestanden”, zo pleit King voor een grote schoonmaak. Het vertrouwen van het Britse publiek in de banken zal echter pas stijgen zodra het niet alleen bij woorden blijft.

bron
pi_113600739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

De werknemers.

Laten we even gewoon bij de feiten blijven: uit de berichtgeving komt naar voren dat het enkelen zijn geweest die dit kennelijk op eigen houtje gedaan hebben. Natuurlijk valt niet uit te sluiten dat de CEO het wist, maar vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor, dus dan wordt het pure speculatie en daar heeft niemand wat aan.

Nou, als het op eigen houtje is geweest, dan zijn die werknemers zelf verantwoordelijk en in beginsel niet het bedrijf. En als het bedrijf al strafbaar is (waar ik ook nog geen aanwijzing voor heb gezien), geldt dat niet voor de CEO omdat hij (kennelijk) niet feitelijk leiding heeft gegeven aan de strafbare feiten.

Het kan best zijn dat de CEO wordt verweten dat hij een cultuur heeft geschapen waar dit kan gebeuren, of dat de controles niet up to par waren, waarbij je dan een beoordeling krijgt van zijn interne functioneren, maar dat is dus een interne zaak en iets tussen de CEO en de aandeelhouders/het bedrijf.
? D8 dat je wel enigszins verstand had, maar wat je hier bazelt geen idee!

Je kan objectief concluderen dat de belangrijkste internationale rentes zijn gemanipuleerd en dat meerdere partijen hiervan op de hoogte waren.

Deze rentes bepalen oa de hoogte van jouw hypotheek en/of persoonlijke lening. Woningbouwcorporaties kunnen er ook mooi over mee praten met hun derivaten. Verder heeft het een grondslag van 375 triljoen vermogen!

Dit heeft echt niks meer te maken met CEO en aandeelhouders, maar dat het systeem per direct een nieuwe hantering van rentebepaling dient te hebben.

Hoe langer men gebruikt maakt van euribor ea hoe langer het laat zien dat het systeem verrot is.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:48:17 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113680176
quote:
David Cameron announces banking industry inquiry

Prime Minister David Cameron: "Bankers who have acted improperly should be punished"

Prime Minister David Cameron has announced a parliamentary review of the banking sector in the wake of the Barclays inter-bank lending furore.

He told the House of Commons that the manipulation of the interest rates had been a "scandal".

The comments follow news that the Serious Fraud Office is considering whether to bring criminal charges.

Barclays has announced a "root and branch review" after receiving a fine of £290m ($450m).

Mr Cameron said the full parliamentary committee of inquiry would be headed by the chairman of the Treasury Committee, Andrew Tyrie.

"This committee will be able to take evidence under oath, it will have full access to papers and officials and ministers including ministers and special advisers from the last government," he said.

Mr Cameron said the review should ensure that the UK had the "toughest and most transparent rules of any major financial sector".

He added: "Bankers who have acted improperly should be punished," and it was important to learn the lessons of the affair.

But Labour leader Ed Miliband said the review did not go far enough, calling instead for an inquiry which was independent of bankers and politicians.

"I'm not convinced by his way forward because I do not believe it measures up to the scale of what is required," he said.
Prosecution

The SFO said it was working closely with the Financial Services Authority and was now "considering whether it is both appropriate and possible to bring criminal prosecutions".

Meanwhile Barclays' chief executive Bob Diamond said in a letter to staff that he would "get to the bottom" of what happened and resolve it.

"We are being thorough and robust while also ensuring that we undertake due process.

"We are reviewing those directly responsible and those in supervisory roles. We have the full range of tools at our disposal, from clawing back compensation to asking people to leave the bank," he said.

Marcus Agius earlier confirmed his resignation as chairman of Barclays over the scandal, saying: "the buck stops with me".

Mr Miliband said earlier on Monday that Mr Diamond, who was head of Barclays investment bank BarCap during the crucial period, should resign.

The Labour leader said it was important to restore trust in British banks. "I really don't think that can be done by Bob Diamond," he said.

Deputy Prime Minister Nick Clegg told the BBC: "We need people in [banking] who take responsibility when things go wrong, not just take the big bucks when things go right."

Former Barclays director Baroness Wheatcroft told BBC News that Mr Agius was currently "carrying the can" but said Mr Diamond's resignation was now "inevitable".
http://www.bbc.co.uk/news/business-18677356

Zelfs Bankiersvriend en slaaf David Cameron moet nu (doen alsof) actie ondenemen!
  maandag 2 juli 2012 @ 19:05:25 #47
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_113683203
Kijktip voor vanavond:

Tegenlicht: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland.

Het gaat over hoe GS een manier had waardoor Griekenland haar financiële positie zo kon manoeuvreren dat ze werden toegelaten tot de euro.

Om tien voor half negen, Nederland 2.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:29:27 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113684361
Pek en veren! :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:28:11 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113708564
Bob Diamond is opgestapt.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18685040

Ik hoop dat hij hier niet zo makkelijk mee weg komt, als je aan het hoofd van een criminele organisatie staat hoor je in de gevangenis, niet met een miljoenenvermogen met pensioen.
pi_113709295
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Pek en veren! :9~
De ouderwetse Franse guillotine begint me steeds meer aan te spreken voor deze parasieten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')