abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113497576
quote:
Utrecht wil oudere vervuilende personenauto's weren uit het stadscentrum. Uiterlijk in 2015 mogen dieselauto's ouder dan 8 jaar en benzineauto's ouder dan 10 jaar het centrum niet meer in.

Het is een van de maatregelen om de stad schoner te maken. De luchtvervuiling ligt in Utrecht boven het landelijk gemiddelde. Het stadsbestuur wil daar iets aan doen, ook om aan de Europese normen voor 2015 te voldoen.

Eerste stad

De maatregel in Utrecht geldt ook voor mensen die in het centrum wonen. Voor hen komt er een overgangsregeling.

Zwaar vervuilende vrachtwagens zijn sinds 2007 al niet meer welkom in het centrum van Utrecht.

Utrecht is de eerste stad in Nederland die vervuilende personenauto's uit de binnenstad weert. Amsterdam was een paar jaar geleden hetzelfde van plan, maar uiteindelijk kwam het er niet van.
http://nos.nl/artikel/388920-utrecht-weert-vervuilende-autos.html

Fijn dat de gemeente Utrecht een andere auto regelt voor de bewoners in kwestie. Of verwacht het gemeentebestuur dat die gewoon zomaar even een nieuwe auto kopen? :')

Verder is het natuurlijk een prima maatregel om te voorkomen dat de binnenstad en Hoog Catharijne niet al te veel betalende bezoekers krijgt. Wordt het lekker rustig in de binnenstad.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_113497606
Utrecht wil gewoon de hele binnenstad autovrij hebben.

Gaat natuurlijk niet werken.
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:06:54 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_113497634
En waar hebben we het dan over? 3 grachten rond het winkelgebied?
Of kun je met je oldtimertje ook al niet meer bij de parkeergarages net buiten het gebied komen?

Dit gaat die winkeliers geld kosten gezien veel mensen in een auto van 10jr+ rijden, en voor Utrecht echt geen andere auto gaan kopen :')
pi_113497661
dafuq is dit :')
pi_113497720
Als je een auto van 11 jaar oud hebt kun je dus niemand meer van het station ophalen :')
pi_113497747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:06 schreef RaymondK het volgende:
En waar hebben we het dan over? 3 grachten rond het winkelgebied?
Of kun je met je oldtimertje ook al niet meer bij de parkeergarages net buiten het gebied komen?

Dit gaat die winkeliers geld kosten gezien veel mensen in een auto van 10jr+ rijden, en voor Utrecht echt geen andere auto gaan kopen :')
Diesel vanaf 8 jaar (2004!) en benzine vanaf 10 jaar (2002) oud, dat zijn nog lang geen oldtimers, maar gewoon moderne auto's.

En met een beetje je best doen, niet eens minder zuinig dan een nieuw eco-hok, al helemaal als je nog een beetje normaal met het verkeer mee wil komen.

Achterlijke maatregel.
pi_113497773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Diesel vanaf 8 jaar (2004!) en benzine vanaf 10 jaar (2002) oud, dat zijn nog lang geen oldtimers, maar gewoon moderne auto's.

En met een beetje je best doen, niet eens minder zuinig dan een nieuw eco-hok, al helemaal als je nog een beetje normaal met het verkeer mee wil komen.

Achterlijke maatregel.
Dat, maar nog los daarvan zijn ook de uitlaatgassen van een benzineauto van 15 jaar niet echt veel smeriger dan van een van 5 jaar oud. De geregelde katalysator was een enorme sprong vooruit en daarna was het voor benzineauto's een beetje geneuzel in de marge.
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:30:42 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_113497848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Diesel vanaf 8 jaar (2004!) en benzine vanaf 10 jaar (2002) oud, dat zijn nog lang geen oldtimers, maar gewoon moderne auto's.

En met een beetje je best doen, niet eens minder zuinig dan een nieuw eco-hok, al helemaal als je nog een beetje normaal met het verkeer mee wil komen.

Achterlijke maatregel.
Ja precies achterlijk idd.
Maar zelfs mijn kevertje uit 1982 he. Die is precies de helft meer vervuilend dan een moderne middenklasser van 5jr oud. Het gaat dus helemaal nergens over dit.
pi_113497859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Het gaat dus helemaal nergens over dit.
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:03 schreef Specularium het volgende:
Utrecht wil gewoon de hele binnenstad autovrij hebben.
pi_113497914
Deze regel gaat in 2015 in, dus benzine auto's ouder dan 2005 (Daar sta je dan met je Audi A2 of Lupo 3L)
En wat als je een oude Amerikaan op gas hebt ? Als je op LPG de stad binnen komt rijden, is er geen vuiltje aan de lucht en ben je alsnog schoner als een gemiddelde middenklasser van 2011/2012.

Diesels van voor 2007, dus ook schonere diesels als de Caddy SDI en Fiat HDI's mogen dan al niet meer ?

Ik vind de maatregel op zich goed, maar de leeftijdsbeperking van 8/10 jaar is echt crap :{w
pi_113497930
The fuck. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:37:21 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_113497931
Gelukkig mag je met een 3 jaar oude Ford F650 met energielabel Z nog wel naar binnen. ^O^

Of valt dat onder "zwaar vervuilende vrachtwagens"
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_113497955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja precies achterlijk idd.
Maar zelfs mijn kevertje uit 1982 he. Die is precies de helft meer vervuilend dan een moderne middenklasser van 5jr oud. Het gaat dus helemaal nergens over dit.
De helft? Waar kijk je dan naar?
pi_113497961
Je zou maar een kever hebben, ben je best wel een eindbaas.
pi_113497979
Ik vind een heleboel emissieeisen voor de euro-normen (van na 1992), maar geen indicatie van wat daarvoor precies toegestaan of gebruikelijk was. Kan iemand hier iets over vinden?
pi_113497985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/388920-utrecht-weert-vervuilende-autos.html

Fijn dat de gemeente Utrecht een andere auto regelt voor de bewoners in kwestie. Of verwacht het gemeentebestuur dat die gewoon zomaar even een nieuwe auto kopen? :')
quote:
Uiterlijk in 2015 mogen dieselauto's ouder dan 8 jaar en benzineauto's ouder dan 10 jaar het centrum niet meer in.
Tijd zat, lijkt me, om of een nieuwere auto te kopen of te verhuizen als je auto echt zo bijzonder leuk en geweldig is.

:')
quote:
Verder is het natuurlijk een prima maatregel om te voorkomen dat de binnenstad en Hoog Catharijne niet al te veel betalende bezoekers krijgt. Wordt het lekker rustig in de binnenstad.
Want het overgrote deel rijdt in auto's ouder dan 8/12 jaar oud :'). Alsjeblieft, zeg.
Who motivates the motivator?
pi_113498014
quote:
[..]

Want het overgrote deel rijdt in auto's ouder dan 8/12 jaar oud :'). Alsjeblieft, zeg.
niet iedereen krijgt een lease auto van de zaak he...
pi_113498020
Rare maatregel om het op leeftijd van de auto te doen, je kunt beter een emissienorm stellen als je emissie wilt terugdringen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_113498065
quote:
Want het overgrote deel rijdt in auto's ouder dan 8/12 jaar oud . Alsjeblieft, zeg.
Je zal nog verbaasd zijn hoe rustig het op de weg is als alle auto's wegvallen die ouder zijn dan 8/10 jaar. In Utrecht zou het langs de Amsterdamsestraatweg verdomd rustig worden dan..
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:47:59 #20
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_113498081
quote:
3s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:43 schreef Deetch het volgende:
Rare maatregel om het op leeftijd van de auto te doen, je kunt beter een emissienorm stellen als je emissie wilt terugdringen.
Nou dat is wel een heel raar idee, om een goed systeem (zoals in Duitsland) te gebruiken. We kunnen beter zelf een nieuwe oplossing bedenken dat veel beter werkt. Kijk maar naar de OV-chipkaart, dat werkt ook veel beter dan al die buitenlandse systemen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 juni 2012 @ 08:49:26 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113498103
Discriminatie.
Denk dat dit geen lang leven beschoren zal zijn.
Het is wachten op de eerste rechtszaak welke er wel gaat komen denk ik zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 28 juni 2012 @ 08:49:58 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_113498108
Ik mag straks niet meer door Utreg rijden met m'n starletje :'(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:51:38 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_113498134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:39 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De helft? Waar kijk je dan naar?
Dat weet ik niet precies, maar dat vertelde de monteur bij z'n laatste apk aan de hand van een gassentest.
Dat i de helft meer vervuilde dan een gemiddelde moderne middenklasser.

Nu is de co2 uitstoot het gene wat funest is voor het milieu als ik me niet vergis.
Uit eindelijk loopt dat ding 1:13 dus ik kan het wel geloven wat die zei.
pi_113498138
In Duitsland al vrij normaal toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:53:30 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113498157
Ik zal mijn post even herhalen van de FP:

Alsof leeftijd zomaar 1 op 1 te koppelen is aan vervuiling. Zeker met benzineauto's gaat dat absoluut niet op. Maar het is duidelijk, je moet straks dus met een zwaar vervuilende 2 ton wegende dieselende maar nieuwe SUV de stad in in plaats van met je behoorlijk schone middenklasser of A klasse auto van 13 jaar oud.
De mensen die dit soort plannen bedenken denken blijkbaar echt totaal niet na.
Kom dan met een grens op uitstoot oid . Niet op basis van leeftijd. Echt te idioot voor woorden.


Die leeftijdsgrens is echt bedacht door pennenlikkers achter een bureau. Maak voor mijn part de hele binnenstad autovrij maar dit soort onzin echt :') ! fail.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:53:36 #26
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_113498160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:51 schreef DroogDok het volgende:
In Duitsland al vrij normaal toch?
Daar gaat het op basis van vervuiling, niet op leeftijd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_113498165
Ja eh mensen niet zo zeuren, zonder de EU gaat het licht uit.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113498168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat, maar nog los daarvan zijn ook de uitlaatgassen van een benzineauto van 15 jaar niet echt veel smeriger dan van een van 5 jaar oud. De geregelde katalysator was een enorme sprong vooruit en daarna was het voor benzineauto's een beetje geneuzel in de marge.
Hier zie je een staatje over de afname van oa NOx, wat itt CO2 wél direct bepalend is voor de luchtkwaliteit, en daaruit blijkt dat personen auto's wel degelijk een stuk schoner zijn als zeg 15 jaar geleden.



[ Bericht 5% gewijzigd door fruityloop op 28-06-2012 08:54:35 (Plaatje toegevoegd) ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:55:08 #29
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_113498189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:53 schreef Metro2005 het volgende:
Die leeftijdsgrens is echt bedacht door pennenlikkers achter een bureau.
Die elke 3 jaar een nieuwe leaseauto krijgen, helaas heeft niet iedereen die luxe.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:58:00 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113498233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier zie je een staatje over de afname van oa NOx, wat itt CO2 wél direct bepalend is voor de luchtkwaliteit, en daaruit blijkt dat personen auto's wel degelijk een stuk schoner zijn als zeg 15 jaar geleden.

[ afbeelding ]
Je weet ook welke auto's de meeste NOx uitstoten? Diesels.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 juni 2012 @ 08:58:30 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113498249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:55 schreef mstx het volgende:

[..]

Die elke 3 jaar een nieuwe leaseauto krijgen, helaas heeft niet iedereen die luxe.
Onzin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_113498257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier zie je een staatje over de afname van oa NOx, wat itt CO2 wél direct bepalend is voor de luchtkwaliteit, en daaruit blijkt dat personen auto's wel degelijk een stuk schoner zijn als zeg 15 jaar geleden.

[ afbeelding ]
Duidelijk uit je grafiekje dat je dus vooral auto's van voor de jaren 90 moet weren, niet auto's vanaf 2005 of ouder, scheelt een jaar of 15.

Maar nog beter kijken ze naar de uitstoot, zoals Metro2005 aangeeft.
pi_113498271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier zie je een staatje over de afname van oa NOx, wat itt CO2 wél direct bepalend is voor de luchtkwaliteit, en daaruit blijkt dat personen auto's wel degelijk een stuk schoner zijn als zeg 15 jaar geleden.

[ afbeelding ]
Dat onderschrijft m'n stelling toch? Zie je van waar die waardes in 1980 allemaal vandaan komen? Dat je geen knik in die grafiek ziet komt omdat hierbij naar het rondrijdende wagenpark gekeken wordt. Inclusief oude auto's die op dat moment nog rondrijden.
pi_113498279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je weet ook welke auto's de meeste NOx uitstoten? Diesels.
Ja dat weet ik.. What's your point. :?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:02:35 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113498309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja dat weet ik.. What's your point. :?
Omdat ik voor diesels de leeftijdsgrens nog wel enigszins begrijp maar voor benzine is het echt een compleet uit de lucht gegrepen leeftijd.
in 1992 is de katalysator verplicht geworden op benzineauto's en in DLD gebruiken die leeftijd dus ook als norm. Dat lijkt mij véél logischer. Voor diesels zou je naar uitstoot moeten kijken van bv NOx .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113498317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je weet ook welke auto's de meeste NOx uitstoten? Diesels.


[ Bericht 8% gewijzigd door fruityloop op 28-06-2012 09:04:21 (Laat maar, verkeerd gelezen..) ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:03:52 #37
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113498323
Wat een onzinnige maatregel :{
Als mensen de keuze hebben om een andere auto te kopen of gewoon niet meer naar Utrecht te komen denk ik wel te kunnen raden welke keuze gemaakt gaat worden.

En dan klagen ze in 2016 dat de inkomsten uit parkeren dramatisch gedaald zijn.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_113498349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
En dan klagen ze in 2016 dat de inkomsten uit parkeren dramatisch gedaald zijn.
Sowieso.
pi_113498360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een onzinnige maatregel :{
Als mensen de keuze hebben om een andere auto te kopen of gewoon niet meer naar Utrecht te komen denk ik wel te kunnen raden welke keuze gemaakt gaat worden.

En dan klagen ze in 2016 dat de inkomsten uit parkeren dramatisch gedaald zijn.
Ach, ondanks alle file-perikelen gaan er nog steeds plenty mensen wonen in slecht ontsloten vinex-wijken, en sluiten ze elke dag vloekend aan in de files.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:13:36 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113498518
Ik kan me niet voorstellen dat deze maatregel het gaat halen.
pi_113498571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ach, ondanks alle file-perikelen gaan er nog steeds plenty mensen wonen in slecht ontsloten vinex-wijken, en sluiten ze elke dag vloekend aan in de files.
Ja maar daar MAG je tenminste nog met je oude auto rijden en je kan er 2 voor je deurneerplempen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113498606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar daar MAG je tenminste nog met je oude auto rijden en je kan er 2 voor je deurneerplempen.
Dat laatste kan pas sinds de crisis, omdat veel huizen er (leeg) te koop staan, sommige wijken zijn relatief autoluw ontworpen, en daar is het vechten voor een parkeerplek.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113498621
Ik durf te wedden dat mijn auto een stuk minder uitstoot heeft dan een gemiddelde sportauto. Slaat echt helemaal nergens op dat dit op leeftijd gaat. Wat een mongool zeg.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:20:28 #44
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_113498691
Ze hadden beter kunnen werken met die groene stickers die je ook in duitsland moet hebben om in bepaalde gebieden te komen.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:22:09 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113498730
Ik heb een auto uit 2008, dus ik zit goed. Dat 'ie verder totaal niet eco is en een uitstoot heeft van hebikjoudaar maakt niet uit B-)

Is het trouwens een lopende grens, die 10 jaar? Ik bedoel: zijn in 2015 auto's van voor 2005 verboden en in 2020 auto's van voor 2010 of werkt het zo niet?
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:25:41 #46
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_113498805
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:22 schreef Tijn het volgende:

Is het trouwens een lopende grens, die 10 jaar? Ik bedoel: zijn in 2015 auto's van voor 2005 verboden en in 2020 auto's van voor 2010 of werkt het zo niet?
Ja denk ik
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_113499751
Leuk scenario. Sta je geparkeerd op bijv. de Biltstraat met je Lupo 3L van 2004, achter een Porsche Cayenne van 2009. Je komt tegelijk met die bestuurder terug bij je auto en je ziet dat jij een bon hebt, hij niet...

Die Cayenne kerel >> _O-
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:01:31 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113499808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:59 schreef Meike26 het volgende:
Leuk scenario. Sta je geparkeerd op bijv. de Biltstraat met je Lupo 3L van 2004, achter een Porsche Cayenne van 2009. Je komt tegelijk met die bestuurder terug bij je auto en je ziet dat jij een bon hebt, hij niet...

Die Cayenne kerel >> _O-
Ik denk niet dat het met bonnen werkt, maar met camera's op de wegen naar het centrum die je kenteken registreren en je automatisch een boete sturen wanneer je auto ouder dan 10 jaar oud is.
pi_113499882
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:04:19 #50
92279 N.icka
Windforce 11
pi_113499886
Eerst douwen ze mij betaald parkeren in mijn straat door mijn strot en dan zou ik nu mijn auto weg moeten doen. :(
pi_113499977
Ik kom daar gelukkig toch nooit met mijn veertien jaar oude Mazda. (die in Duitsland overigens probleemloos een groene Umweltzone-sticker kreeg)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:07:58 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113499979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Goed plan:

http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrachtwagen.dhtml
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:08:56 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500008
Net zoals ik al op de FP zei: ik heb een goed rijdende, in perfecte staat verkerende auto van inmiddels 13 jaar oud waarmee ik in Duitsland élke stad binnen mag rijden (zolang ik maar een groene sticker heb en die krijg ik voor mijn auto gewoon) en in Utrecht mag ik dan niet meer komen? Waanzin dit...

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:16:16 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113500232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
pi_113500310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Die keeper van Tsjechie schijnt ook vaak op de brommer te komen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:34:14 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500728
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Ow ja, die zuinigheid is niet eens een argument hierbij :')
Don't let my username fool you...
pi_113500740
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Inderdaad, want zo'n Jap met een 0.9-motor uit 1995 zal véél vervuilender zijn dan een SUV uit 2007. Volgens die wethouder dan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:57:57 #58
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_113501441
Ook leuk voor auto's die qua modelwissel er precies ertussenin vallen, gelijke uitvoeringen (en dus gelijke uitstoot), het ene jaar mag wel, het andere niet. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_113501623
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113501973
Utrecht heeft al begin jaren 90 het gebruik van de auto in Utrechtse binnenstad ontmoedigt. Dat hebben ze tot nu toe continu weten te "verbeteren". Maar indd, nu ik er zo over nadenk... een jaartal zegt niets. Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
pi_113502195
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met bonnen werkt, maar met camera's op de wegen naar het centrum die je kenteken registreren en je automatisch een boete sturen wanneer je auto ouder dan 10 jaar oud is.
Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:21:52 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113502256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:03 schreef DS4 het volgende:
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen. Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113502331
Dit is een uitstekend argument nooit op Groenlinks te stemmen.

Het is een waanzinnig plan en leidt tot niets beters. Een kind zou het bedacht kunnen hebben.
pi_113502422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
pi_113502475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Cracka-ass het volgende:

Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

quote:
Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Uiteraard.
Ik moet alleen huillachen om de snelheid waarmee privacy in zijn kont wordt geneukt. Die camera's hangen er nog geen drie jaar onder het mom van: Nee natuurlijk niet, alleen voor het inzichtelijk maken van verkeersstromen.

Mijn eerste gefronste wenkbrauw kwam overigens al na een paar maanden toen ik werd aangeschreven door de gemeente dat ik per dag ¤10,- kon krijgen om voortaan niet meer de door hun vastgestelde route te rijden tijdens de spits. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:45:32 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503195
De Bovag is er niet blij mee, hoorde ik net op de radio.

Op zich wel opvallend, je zou zeggen dat de autodealers het wel zien zitten om oude auto's te verbieden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:47:34 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:48:51 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113503331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

[..]

Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113503395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:47 schreef RaymondK het volgende:

Dat weet ik wel zeker.
Misschien dat je dan veel naar CO2 uitstoot kijkt, maar toch niet naar de uitlaatgassen die juist in de stad de leefomgeving aantasten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:51:28 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren.
pi_113503681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Ik ken Delft niet zo heel goed. Althans, niet de binnenstad.

Maar een goed voorbeeld van onleefbaar omdat je er met de auto zo goed als niet kan komen vind ik Leiden. Wat een ongelofelijke rukstad is dat zeg.

Utrecht is met de maatregelen verkloot. Eindhoven is ook gewoon een klotestad geworden vanwege de verkeersmaatregelen (overigens: daar waren ooit de plannen zoals jij ze voorstelde, maar die zijn afgewezen wegens te duur ende onhaalbaar).

Beter is het om juist de winkels uit de binnenstad te halen en naar malls te gaan aan de rand van de stad. En dan in de binnenstad uitgaansgelegenheden en wonen. Dat leeft tenminste. Voldoende parkeerruimte (liefst niet op het maaiveld) erbij. En dat mag dan ook best wat kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:59:44 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113503846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken Delft niet zo heel goed. Althans, niet de binnenstad.

Maar een goed voorbeeld van onleefbaar omdat je er met de auto zo goed als niet kan komen vind ik Leiden. Wat een ongelofelijke rukstad is dat zeg.

Utrecht is met de maatregelen verkloot. Eindhoven is ook gewoon een klotestad geworden vanwege de verkeersmaatregelen (overigens: daar waren ooit de plannen zoals jij ze voorstelde, maar die zijn afgewezen wegens te duur ende onhaalbaar).

Beter is het om juist de winkels uit de binnenstad te halen en naar malls te gaan aan de rand van de stad. En dan in de binnenstad uitgaansgelegenheden en wonen. Dat leeft tenminste. Voldoende parkeerruimte (liefst niet op het maaiveld) erbij. En dat mag dan ook best wat kosten.
Ja en nee, ik ben op zich voorstander van grote malls aan de rand van de stad máár alleen als je een auto hebt en buiten de stad woont. Als je een fiets hebt en in de stad woont wordt dat juist weer moeilijker bereikbaar.

Er is voor alles wat te zeggen. Misschien moeten ze allebei doen. Malls voor automobilisten en de binnenstad voor de gezellige mensen :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113504445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Drama is het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:19:35 #79
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_113504794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:11 schreef waht het volgende:

[..]

Drama is het.
idd. Als er ook maar iets aan de hand is van een festiviteit, vergeet het dan maar om met de auto naar Delft te gaan.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:11:43 #80
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_113510003
Krijg ik dan ook korting op mijn wegenbelasting, immers, ik kan niet meer van alle wegen in Nederland gebruik maken, in m'n 9 jaar oude diesel.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_113514997
Wat was er trouwens precies duurzaam aan het verkorten van de levensduur van een auto tot 8 jaar. Of is het een typisch gevalletje NIMBY..
pi_113515517
Mag ik op mijn 1000CC motor uit 1986 dan nog wel in Utrecht komen?
pi_113516144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:58 schreef CafeRoker het volgende:
Wat was er trouwens precies duurzaam aan het verkorten van de levensduur van een auto tot 8 jaar. Of is het een typisch gevalletje NIMBY..
Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113516749
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Is jouw stelling nu dat rechtse politici geen domme dingen doen? Dat vind ik nl. een boude stelling.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113517384
o|O Belachelijk
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:57:27 #86
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113517780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Een auto van 13 jaar oud is absoluut (nog) geen oldtimer... En als ze Duitsland zo als voorbeeld zien: oldtimers zijn vrijgesteld van de umweltsticker...
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:02:06 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113517973
Wat hadden jullie verwacht van een partij die stadswachten op stage naar Afghanistan stuurt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_113517979
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is jouw stelling nu dat rechtse politici geen domme dingen doen?
Neen, zoals een leesvaardige zou hebben opgemerkt.

quote:
Dat vind ik nl. een boude stelling.
Ik zou het zelfs een oninteressante stelling willen noemen, dus als je het er heel graag over wil hebben zul je iemand anders moeten vinden. Positief is wel dat je nu tenminste vraagt of dat mijn stelling is, ipv je fantasie helemaal op hol te laten slaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113518187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:

Neen, zoals een leesvaardige zou hebben opgemerkt.

Hoe komt het dan dat het bij de rijksoverheid altijd een rechtse politicus is die de lobby tevreden wil stellen en niet gewoon om domheid kan gaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113521745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat het bij de rijksoverheid altijd een rechtse politicus is die de lobby tevreden wil stellen en niet gewoon om domheid kan gaan?
Wat snap je niet aan 'met name'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113522195
Sowieso vind ik het verbieden van auto's maar een vreemde vorm van met je burgers omgaan. De milieuvriendelijke auto die ik vandaag heb wordt over 2 jaar weer als vervuilend gezien en dan mag ik van de ene op de andere dag even 1000 euro extra aan belasting gaan aftikken. Ok, dan betaal ik dat want ik neem aan dat ik dan ook overal mag rijden, maar gaat elke gemeente dan even zijn eigen regels maken en wordt het rijden mij onmogelijk gemaakt? Kan ik dan bij elke gemeente een claim indienen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_113523830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat snap je niet aan 'met name'?
Dat zoals jij het gebruikt het ook een linkse politicus kan zijn.

Je draait er weer omheen! Geef nou maar gewoon toe dat je weer eens een domme uitspraak produceerde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113524077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:44 schreef kawotski het volgende:
Sowieso vind ik het verbieden van auto's maar een vreemde vorm van met je burgers omgaan. De milieuvriendelijke auto die ik vandaag heb wordt over 2 jaar weer als vervuilend gezien en dan mag ik van de ene op de andere dag even 1000 euro extra aan belasting gaan aftikken. Ok, dan betaal ik dat want ik neem aan dat ik dan ook overal mag rijden, maar gaat elke gemeente dan even zijn eigen regels maken en wordt het rijden mij onmogelijk gemaakt? Kan ik dan bij elke gemeente een claim indienen?
Dat is niet verbieden, want dat kan natuurlijk niet zomaar...dus maken we het gebruik gewoon domweg onmogelijk! Te beginnen in het centrum.

Maar ja, dan komen de uitlaatgassen uit de buitenwijken via de wind natuurlijk alsnog in de binnenstad terecht! Dus waarom niet goed doen en dan in de hele stad... O-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_113526113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zoals jij het gebruikt het ook een linkse politicus kan zijn.
Of eentje uit het midden.

quote:
Je draait er weer omheen! Geef nou maar gewoon toe dat je weer eens een domme uitspraak produceerde.
Ik schrijf 'met name' en jij maakt er 'altijd' van. Dus nu kun je wel weer hoog van de toren gaan blazen maar het ligt er toch echt volledig aan dat je leesvaardigheid het mavodiploma nog niet eens waard is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113526170
Als ik dan een wegenbelasting meer hoef te betalen is dat prima.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113526350
Hier is natuurlijk helemaal geen verbod voor nodig.
Die oude auto's verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld, over 10 jaar zijn de nieuwe auto's van nu oud maar voldoen wel aan de wetgeving van nu.

En die paar oude auto's gaan dan echt geen problemen meer geven.
pi_113526400
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren.
QFT
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113526458
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113530910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik schrijf 'met name' en jij maakt er 'altijd' van. Dus nu kun je wel weer hoog van de toren gaan blazen maar het ligt er toch echt volledig aan dat je leesvaardigheid het mavodiploma nog niet eens waard is.
Nee, ik maak er niet "altijd" van en ik vind het heel schattig van je dat je weer met hard blaffen denkt er vanaf te komen, maar je maakte weer eens een oliedomme opmerking. En dat je dan weer begint te fiepen over de mavo zegt een hoop over jou... Maar ik heb vandaag helemaal geen zin om in te gaan op opmerkingen die vanuit jouw frustraties komen, dus je gaat je gang maar.

Feit is gewoon dat je bij een linksige wethouder veronderstelt dat het een fout kan zijn en bij de rijksoverheid niet (en daar doet die met name helemaal NIETS aan af).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:48:22 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113545651
Ze willen 750 automobilisten een compensatie geven die in het gebied wonen.

Als ik even een schatting maak dan zie ik dat er 316.000 inwoners in Utrecht wonen waarvan ongeveer ( 6% ) 20.000 in het centrum (zal misschien minder zijn omdat er nog een jaarbeurs en winkelcentrum ligt waar geen mensen wonen) , autobezit in 42% over utrecht gezien dus dan heb je het over 8400 auto's. Vanwege het winkelcentrum en de jaarbeurs én het feit dat het een binnenstad is zullen dat er wel iets minder zijn dus die 750 automobilisten is al 10% van de mensen die daar wonen .

Het is en blijft een heel fout plan :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')