abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113499977
Ik kom daar gelukkig toch nooit met mijn veertien jaar oude Mazda. (die in Duitsland overigens probleemloos een groene Umweltzone-sticker kreeg)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:07:58 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113499979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Goed plan:

http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrachtwagen.dhtml
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:08:56 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500008
Net zoals ik al op de FP zei: ik heb een goed rijdende, in perfecte staat verkerende auto van inmiddels 13 jaar oud waarmee ik in Duitsland élke stad binnen mag rijden (zolang ik maar een groene sticker heb en die krijg ik voor mijn auto gewoon) en in Utrecht mag ik dan niet meer komen? Waanzin dit...

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:16:16 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113500232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
pi_113500310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Die keeper van Tsjechie schijnt ook vaak op de brommer te komen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:34:14 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500728
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Ow ja, die zuinigheid is niet eens een argument hierbij :')
Don't let my username fool you...
pi_113500740
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Inderdaad, want zo'n Jap met een 0.9-motor uit 1995 zal véél vervuilender zijn dan een SUV uit 2007. Volgens die wethouder dan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:57:57 #58
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_113501441
Ook leuk voor auto's die qua modelwissel er precies ertussenin vallen, gelijke uitvoeringen (en dus gelijke uitstoot), het ene jaar mag wel, het andere niet. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_113501623
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113501973
Utrecht heeft al begin jaren 90 het gebruik van de auto in Utrechtse binnenstad ontmoedigt. Dat hebben ze tot nu toe continu weten te "verbeteren". Maar indd, nu ik er zo over nadenk... een jaartal zegt niets. Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
pi_113502195
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met bonnen werkt, maar met camera's op de wegen naar het centrum die je kenteken registreren en je automatisch een boete sturen wanneer je auto ouder dan 10 jaar oud is.
Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:21:52 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113502256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:03 schreef DS4 het volgende:
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen. Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113502331
Dit is een uitstekend argument nooit op Groenlinks te stemmen.

Het is een waanzinnig plan en leidt tot niets beters. Een kind zou het bedacht kunnen hebben.
pi_113502422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
pi_113502475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Cracka-ass het volgende:

Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

quote:
Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Uiteraard.
Ik moet alleen huillachen om de snelheid waarmee privacy in zijn kont wordt geneukt. Die camera's hangen er nog geen drie jaar onder het mom van: Nee natuurlijk niet, alleen voor het inzichtelijk maken van verkeersstromen.

Mijn eerste gefronste wenkbrauw kwam overigens al na een paar maanden toen ik werd aangeschreven door de gemeente dat ik per dag ¤10,- kon krijgen om voortaan niet meer de door hun vastgestelde route te rijden tijdens de spits. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:45:32 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503195
De Bovag is er niet blij mee, hoorde ik net op de radio.

Op zich wel opvallend, je zou zeggen dat de autodealers het wel zien zitten om oude auto's te verbieden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:47:34 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:48:51 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113503331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

[..]

Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113503395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:47 schreef RaymondK het volgende:

Dat weet ik wel zeker.
Misschien dat je dan veel naar CO2 uitstoot kijkt, maar toch niet naar de uitlaatgassen die juist in de stad de leefomgeving aantasten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:51:28 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren.
pi_113503681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Ik ken Delft niet zo heel goed. Althans, niet de binnenstad.

Maar een goed voorbeeld van onleefbaar omdat je er met de auto zo goed als niet kan komen vind ik Leiden. Wat een ongelofelijke rukstad is dat zeg.

Utrecht is met de maatregelen verkloot. Eindhoven is ook gewoon een klotestad geworden vanwege de verkeersmaatregelen (overigens: daar waren ooit de plannen zoals jij ze voorstelde, maar die zijn afgewezen wegens te duur ende onhaalbaar).

Beter is het om juist de winkels uit de binnenstad te halen en naar malls te gaan aan de rand van de stad. En dan in de binnenstad uitgaansgelegenheden en wonen. Dat leeft tenminste. Voldoende parkeerruimte (liefst niet op het maaiveld) erbij. En dat mag dan ook best wat kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:59:44 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113503846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken Delft niet zo heel goed. Althans, niet de binnenstad.

Maar een goed voorbeeld van onleefbaar omdat je er met de auto zo goed als niet kan komen vind ik Leiden. Wat een ongelofelijke rukstad is dat zeg.

Utrecht is met de maatregelen verkloot. Eindhoven is ook gewoon een klotestad geworden vanwege de verkeersmaatregelen (overigens: daar waren ooit de plannen zoals jij ze voorstelde, maar die zijn afgewezen wegens te duur ende onhaalbaar).

Beter is het om juist de winkels uit de binnenstad te halen en naar malls te gaan aan de rand van de stad. En dan in de binnenstad uitgaansgelegenheden en wonen. Dat leeft tenminste. Voldoende parkeerruimte (liefst niet op het maaiveld) erbij. En dat mag dan ook best wat kosten.
Ja en nee, ik ben op zich voorstander van grote malls aan de rand van de stad máár alleen als je een auto hebt en buiten de stad woont. Als je een fiets hebt en in de stad woont wordt dat juist weer moeilijker bereikbaar.

Er is voor alles wat te zeggen. Misschien moeten ze allebei doen. Malls voor automobilisten en de binnenstad voor de gezellige mensen :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113504445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Drama is het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:19:35 #79
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_113504794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:11 schreef waht het volgende:

[..]

Drama is het.
idd. Als er ook maar iets aan de hand is van een festiviteit, vergeet het dan maar om met de auto naar Delft te gaan.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:11:43 #80
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_113510003
Krijg ik dan ook korting op mijn wegenbelasting, immers, ik kan niet meer van alle wegen in Nederland gebruik maken, in m'n 9 jaar oude diesel.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_113514997
Wat was er trouwens precies duurzaam aan het verkorten van de levensduur van een auto tot 8 jaar. Of is het een typisch gevalletje NIMBY..
pi_113515517
Mag ik op mijn 1000CC motor uit 1986 dan nog wel in Utrecht komen?
pi_113516144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:58 schreef CafeRoker het volgende:
Wat was er trouwens precies duurzaam aan het verkorten van de levensduur van een auto tot 8 jaar. Of is het een typisch gevalletje NIMBY..
Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113516749
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Is jouw stelling nu dat rechtse politici geen domme dingen doen? Dat vind ik nl. een boude stelling.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113517384
o|O Belachelijk
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:57:27 #86
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113517780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat.
Een auto van 13 jaar oud is absoluut (nog) geen oldtimer... En als ze Duitsland zo als voorbeeld zien: oldtimers zijn vrijgesteld van de umweltsticker...
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:02:06 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113517973
Wat hadden jullie verwacht van een partij die stadswachten op stage naar Afghanistan stuurt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_113517979
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is jouw stelling nu dat rechtse politici geen domme dingen doen?
Neen, zoals een leesvaardige zou hebben opgemerkt.

quote:
Dat vind ik nl. een boude stelling.
Ik zou het zelfs een oninteressante stelling willen noemen, dus als je het er heel graag over wil hebben zul je iemand anders moeten vinden. Positief is wel dat je nu tenminste vraagt of dat mijn stelling is, ipv je fantasie helemaal op hol te laten slaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113518187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:

Neen, zoals een leesvaardige zou hebben opgemerkt.

Hoe komt het dan dat het bij de rijksoverheid altijd een rechtse politicus is die de lobby tevreden wil stellen en niet gewoon om domheid kan gaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113521745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat het bij de rijksoverheid altijd een rechtse politicus is die de lobby tevreden wil stellen en niet gewoon om domheid kan gaan?
Wat snap je niet aan 'met name'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113522195
Sowieso vind ik het verbieden van auto's maar een vreemde vorm van met je burgers omgaan. De milieuvriendelijke auto die ik vandaag heb wordt over 2 jaar weer als vervuilend gezien en dan mag ik van de ene op de andere dag even 1000 euro extra aan belasting gaan aftikken. Ok, dan betaal ik dat want ik neem aan dat ik dan ook overal mag rijden, maar gaat elke gemeente dan even zijn eigen regels maken en wordt het rijden mij onmogelijk gemaakt? Kan ik dan bij elke gemeente een claim indienen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_113523830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat snap je niet aan 'met name'?
Dat zoals jij het gebruikt het ook een linkse politicus kan zijn.

Je draait er weer omheen! Geef nou maar gewoon toe dat je weer eens een domme uitspraak produceerde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113524077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:44 schreef kawotski het volgende:
Sowieso vind ik het verbieden van auto's maar een vreemde vorm van met je burgers omgaan. De milieuvriendelijke auto die ik vandaag heb wordt over 2 jaar weer als vervuilend gezien en dan mag ik van de ene op de andere dag even 1000 euro extra aan belasting gaan aftikken. Ok, dan betaal ik dat want ik neem aan dat ik dan ook overal mag rijden, maar gaat elke gemeente dan even zijn eigen regels maken en wordt het rijden mij onmogelijk gemaakt? Kan ik dan bij elke gemeente een claim indienen?
Dat is niet verbieden, want dat kan natuurlijk niet zomaar...dus maken we het gebruik gewoon domweg onmogelijk! Te beginnen in het centrum.

Maar ja, dan komen de uitlaatgassen uit de buitenwijken via de wind natuurlijk alsnog in de binnenstad terecht! Dus waarom niet goed doen en dan in de hele stad... O-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_113526113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zoals jij het gebruikt het ook een linkse politicus kan zijn.
Of eentje uit het midden.

quote:
Je draait er weer omheen! Geef nou maar gewoon toe dat je weer eens een domme uitspraak produceerde.
Ik schrijf 'met name' en jij maakt er 'altijd' van. Dus nu kun je wel weer hoog van de toren gaan blazen maar het ligt er toch echt volledig aan dat je leesvaardigheid het mavodiploma nog niet eens waard is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113526170
Als ik dan een wegenbelasting meer hoef te betalen is dat prima.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113526350
Hier is natuurlijk helemaal geen verbod voor nodig.
Die oude auto's verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld, over 10 jaar zijn de nieuwe auto's van nu oud maar voldoen wel aan de wetgeving van nu.

En die paar oude auto's gaan dan echt geen problemen meer geven.
pi_113526400
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren.
QFT
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113526458
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113530910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik schrijf 'met name' en jij maakt er 'altijd' van. Dus nu kun je wel weer hoog van de toren gaan blazen maar het ligt er toch echt volledig aan dat je leesvaardigheid het mavodiploma nog niet eens waard is.
Nee, ik maak er niet "altijd" van en ik vind het heel schattig van je dat je weer met hard blaffen denkt er vanaf te komen, maar je maakte weer eens een oliedomme opmerking. En dat je dan weer begint te fiepen over de mavo zegt een hoop over jou... Maar ik heb vandaag helemaal geen zin om in te gaan op opmerkingen die vanuit jouw frustraties komen, dus je gaat je gang maar.

Feit is gewoon dat je bij een linksige wethouder veronderstelt dat het een fout kan zijn en bij de rijksoverheid niet (en daar doet die met name helemaal NIETS aan af).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:48:22 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113545651
Ze willen 750 automobilisten een compensatie geven die in het gebied wonen.

Als ik even een schatting maak dan zie ik dat er 316.000 inwoners in Utrecht wonen waarvan ongeveer ( 6% ) 20.000 in het centrum (zal misschien minder zijn omdat er nog een jaarbeurs en winkelcentrum ligt waar geen mensen wonen) , autobezit in 42% over utrecht gezien dus dan heb je het over 8400 auto's. Vanwege het winkelcentrum en de jaarbeurs én het feit dat het een binnenstad is zullen dat er wel iets minder zijn dus die 750 automobilisten is al 10% van de mensen die daar wonen .

Het is en blijft een heel fout plan :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')