abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113499977
Ik kom daar gelukkig toch nooit met mijn veertien jaar oude Mazda. (die in Duitsland overigens probleemloos een groene Umweltzone-sticker kreeg)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:07:58 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113499979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Goed plan:

http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrachtwagen.dhtml
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:08:56 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500008
Net zoals ik al op de FP zei: ik heb een goed rijdende, in perfecte staat verkerende auto van inmiddels 13 jaar oud waarmee ik in Duitsland élke stad binnen mag rijden (zolang ik maar een groene sticker heb en die krijg ik voor mijn auto gewoon) en in Utrecht mag ik dan niet meer komen? Waanzin dit...

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:16:16 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113500232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? :')
Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
pi_113500310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van.
Die keeper van Tsjechie schijnt ook vaak op de brommer te komen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:34:14 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113500728
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Ow ja, die zuinigheid is niet eens een argument hierbij :')
Don't let my username fool you...
pi_113500740
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere!
Inderdaad, want zo'n Jap met een 0.9-motor uit 1995 zal véél vervuilender zijn dan een SUV uit 2007. Volgens die wethouder dan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:57:57 #58
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_113501441
Ook leuk voor auto's die qua modelwissel er precies ertussenin vallen, gelijke uitvoeringen (en dus gelijke uitstoot), het ene jaar mag wel, het andere niet. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_113501623
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113501973
Utrecht heeft al begin jaren 90 het gebruik van de auto in Utrechtse binnenstad ontmoedigt. Dat hebben ze tot nu toe continu weten te "verbeteren". Maar indd, nu ik er zo over nadenk... een jaartal zegt niets. Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
pi_113502195
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met bonnen werkt, maar met camera's op de wegen naar het centrum die je kenteken registreren en je automatisch een boete sturen wanneer je auto ouder dan 10 jaar oud is.
Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:21:52 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113502256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:03 schreef DS4 het volgende:
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud.

Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten?

Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen?

Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen!
Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen. Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113502331
Dit is een uitstekend argument nooit op Groenlinks te stemmen.

Het is een waanzinnig plan en leidt tot niets beters. Een kind zou het bedacht kunnen hebben.
pi_113502422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
pi_113502475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Cracka-ass het volgende:

Grote kans.
Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. :')
In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen.
Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed?
pi_113502781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen.
Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

quote:
Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan.

Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen.
Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan.

Niet dit soort halfslachtige oplossingen :{w
Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113502862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ;)
Uiteraard.
Ik moet alleen huillachen om de snelheid waarmee privacy in zijn kont wordt geneukt. Die camera's hangen er nog geen drie jaar onder het mom van: Nee natuurlijk niet, alleen voor het inzichtelijk maken van verkeersstromen.

Mijn eerste gefronste wenkbrauw kwam overigens al na een paar maanden toen ik werd aangeschreven door de gemeente dat ik per dag ¤10,- kon krijgen om voortaan niet meer de door hun vastgestelde route te rijden tijdens de spits. :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:45:32 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503195
De Bovag is er niet blij mee, hoorde ik net op de radio.

Op zich wel opvallend, je zou zeggen dat de autodealers het wel zien zitten om oude auto's te verbieden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:47:34 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:48:51 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113503331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hé, een idealist!

Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren.

[..]

Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is.
Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113503395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:47 schreef RaymondK het volgende:

Dat weet ik wel zeker.
Misschien dat je dan veel naar CO2 uitstoot kijkt, maar toch niet naar de uitlaatgassen die juist in de stad de leefomgeving aantasten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:51:28 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113503431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen.
Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')